-
IT café
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
TommyY2
tag
Sziasztok!
Most vásároltam a gépkocsimra Momo North Pole W-2 téli gumiabroncsot. A gumisom ezt ajánlotta, egyébként ő is azt használja. Sajnos csak utólag láttam, hogy a tapadása E kategóriás.
Van valakinek konkrét tapasztalata ezzel a gumival?
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz Kornel #43097 üzenetére
215/60 R16. 23.000 volt darabja + felszerelés. Olasz gyártmány, a gumis esküszik rá és ő is azt használja.
Én is láttam hasonló tesztet, ott a legutolsó helyen szerepelt. Sajnos mindezt csak utólag.
Igaz, hogy olyat is láttam, ahol száraz és nedves úton az utolsó helyen szereplő kínai Triangle márka a műgyanta tesztpályán az első helyen végzett.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz Kornel #43112 üzenetére
Ismét megnéztem a kínálatot. Ami ugyancsak meglepett, hogy ugyan olyan Momo W-2 típusnál, csak más méretű gumi esetében a tapadás már nem E, hanem C. Ez kissé megnyugtat, de most már végképp nem értem az egészet. Egyébként a másik autónkon is Momo van, azt is a gumis ajánlotta annak idején. Most már 5 éves, de abszolút nem kemény.
TommyY
-
TommyY2
tag
Sziasztok!
A gumi témával kapcsolatban az lenne a legjobb megoldás, ha csak egyetlen fajta gumi gyártó (téli és nyári is) létezne (természetesen a legjobb minőségű alapanyagokból). Így minden autósnak egyenlő esélye lenne az utakon, ritkábban fordulna elő, hogy a rosszabb gumi miatt belemennek valakibe.
Én is sokat keresgéltem, a legjobbat akartam. Végül a gumis ajánlására (hogy ez a legjobb), megvettem a Momo North Pole W-2 gumit. Remélem, hogy nem nyúltam nagyon mellé.
Egyébként tesztekben olyat is láttam, ahol száraz és nedves úton az utolsó helyen szereplő kínai Triangle márka a műgyanta tesztpályán az első helyen végzett, a legdrágább gyártó gumija még az utolsó helyen.
TommyY
-
TommyY2
tag
Nem hiszem, hogy rá tudok cáfolni, mivel nincs viszonyítási alapom, hacsak láthatóan életveszélyes nem lesz a többi közlekedő autóhoz képest.
Egyébként a többi autón is minden évben nézem a gumik puhaságát, ha körömmel benyomva nem kemény, gondolom, akkor még jó?MC Pite: egyébként a gumis is Momo-t használ, szerinte az a legjobb.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz MC Pite #43270 üzenetére
Ahogy már mondtam, a gumisra bíztam a választást, de mondtam neki, hogy a legjobbat szeretném, mintha magának venné. Így lett a Momo W-2 (ő is azt használja).
Egyébként most néztem meg, amit ajanlottál, az LM005-öt. Pontosan kétszer annyiba kerül, mint a Momo. Igaz, hogy ez A kategóriás (a Momo csak E), de ennyi pénzért hány évig lenne használható (7-8)?
TommyY
-
TommyY2
tag
Nem értem, hogy lehet különbséget tenni köztük, hiszen eltelik köztük minimum fél év, valamint az időjárás is mindig más.
A régi szép időkből, amikor még volt nagy hó, emlékszem, hogy az új téli gumim szinte bármekkora hóban elment, de az azt követő években ugyan ott, már egyre kevésbé.A Hankook-ról ön is jókat hallottam, viszont már nem emlékszem, hogy hamar kopik, vagy hamar öregszik?
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz forceberg #43304 üzenetére
Az lenne jó, ha lenne egy tesztpad (hasonló a fékpadhoz), ahol le lehetne szimulálni a különböző időjárási viszonyokat (hideg-meleg, száraz, nedves, havas), akkor azon akár évről-évre le lehetne tesztelni a gumiabroncsokat. Így nyomon lehetne követni a változást (öregedést) évről-évre.
rothfb: mit jelent, hogy a "Bridgestone-ok, amik hamar öregednek". kb hány év alatt, és mennyire (pl. "A" tapadásról "E"-re).
MC Pite: a Hankook kb hány km alatt kopik el? Közben minimálisan öregszik (kb. hány év alatt)?
Akkor most próbálom majd tesztelni a Momo W-2 gumit, de a legközelebbi gumirendelésnél már jobban oda fogok figyelni (előtte nem volt fogalmam a jelölésekről, mindig a gumisra bíztam).
TommyY
-
TommyY2
tag
Nekem összkerékhajtású van, sajnos nem a legjobb gumi került rá. Én nem értettem hozzá, a gumis meg arra esküdött (egyébként ő is olyat használ).
Azt elhiszem, hogy jobban el lehet vele menni mindenhol, de vajon fékezéskor is másképp viselkedik (nem csúszik meg annyira?), mint a sima kétkerekes? Ha nem, akkor ugyan úgy kell rá a minőségi gumi.
TommyY
-
TommyY2
tag
Sziasztok!
Egész véletlenül rákérdeztem a feleségemnél, hogy jól tapad-e még az 5 éves téli gumija (Momo). Ha nem kérdezem meg, nem mondta volna, hogy fékezésnél gyakran megcsúszik, illetve sokára áll meg az autó (kérdésemre, fogalma sincs, hogy dolgozik-e az ABS).Holnap sürgősen kell rá vennen egy téli szettet, milyet javasolnátok, ami hosszabb ideig (a mai világban hány évig használható) megőrzi a tapadását?
A nyári kerék 185/65 R15, a téli 165/70 R14 (ez jóval kisebb, mint a nyári). Azon gondolkodtam, hogy jó lenne rá akár a 175/70 R14, ami majdnem akkora, mint a nyári. Mit gondoltok, jobb lenne a kicsivel szélesebb?
Köszönöm a segítséget.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
Ugyan ezen gondolkodtam én is, csak ugye az ember hallja, hogy a négyévszakos se télen, se nyáron nem az igazi.
Igaz, hogy a Momo E kategóriás, de lehet, hogy így is jobb a tapadása, mint a négyévszakos gumié. Bár, kérdés, hogy melyik márkához kepest?
Ugyan az a tapadási kategória ugyan olyan mértékű tapadást jelent a téli, nyári és négyévszakos gumi esetében is?
A kocsival megyünk kb. évi 10e km-t, a télinek hiába jó profilmélysége, a tapadása már nem az igazi. Vajon mi lenne a helyzet a négyévszakos gumival? Melyik felnire kerülne? Az acélfelni a 14 colos.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz Tom1939 #43963 üzenetére
Gumistól is hallottam már, hogy a jelölés nem számit semmit, sőt olyat is mondtak már, hogy a legrosszabb "E" a jegjobb.
Azért biztos, hogy számit valamit, mint ahogy az is biztos, hogy "C" kategóriásnál soha többet nem veszek rosszabbat.
Ahogy itt is többen irták, az "A" kategóriás Bridgestone LM005 3 év után már nem ér semmit (kemény lesz és darabokban leválik a futófelülete).
Talán még a Hankook-ra irtak a legjobbakat (sokáig puha marad?), és bizonyos tesztekben is jól szerepelt, szóval olyat szeretnék, ami hosszabb ideig megőrzi a tapadóképességét.
Nem tudom, hogy mi történne egy négyévszakossal, amelyiket nyáron tűz a nap, vajon hány telet birna ki jó tapadással?
Jó lenne valami házi teszt a gumitapadás éves ellenőrzésére.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz Tom1939 #43965 üzenetére
Köszönöm, azt hiszem, hogy maradok a téli guminál.
Ha netán van valakinek tapasztalata egy sokáig jó minőségű gumiról, kérem jelezze, hamarosan indulunk körbenézni (itt vidéken sajnos nincs nagy választék).
Valószínű, hogy 175 széles lesz, mivel az jobban tapad nedves úton.
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz szabonagyur #43966 üzenetére
Igazad van részben.
A nyári gumival lehet számolni minimum 6-7 évet.
A télivel meg talán 4-5 évet.Tehát a két szett elfut kb. 10 évet, úgy, hogy nem rossz a tapadóképességük. Ha ugyen ezt akarnám eljátszani egy négyévszakossal, a harmadik év után már nem lenne annyira biztonságos télen, mint egy 4-5 éves téli gumi.
Lehet, hogy rosszul gondolom, nem értek hozzá annyira.
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz szabonagyur #43968 üzenetére
Dehogy mindegy.
Korábban megirtam a váloszokat másnak, mint, ahogy a tiédet láttam volna.
A szélességről azt olvastam, hogy szinte minden körülmények közt jobban tapad, kivéve a nagy hóban és rosszabbul tűri a vizenfutást.
Ha lenne nagy hó, az ember úgysem száguldozik, sokkal óvatosabb, a többi esetben meg a szélesebb jobb.
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz Dluinet #43970 üzenetére
Igazad van, nem jól gondolkodtam.
Tegyük fel, hogy 8 év alatt elfogyasztok egy nyári és két téli szettet.
Ez durván mésfél szeres költség egy négyévszakos gumihoz képest.Amit megintcsak nem tudok biztosan, hogy a valós nyári és valós téli gumi ennyivel jobban teljesit-e a négyévszakosnál (próbálok törekedni a biztonságra, mégha el is bénázom néha, miven nem értek annyira hozzá)?
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz szabonagyur #43973 üzenetére
Látom, hogy értesz hozzá, én meg tudom, hogy nem, azért is kérdezek.
Legyél szives megmondani, amit nem értek: ha a nyári gumi mérete 185/60 R15, akkor miért kell rá két számmal kisebb téli, ami 165/70 R14 (ez jóval kisebb átmérőjű, mint a 15"-ös)?
Ezért gondoltam 175 széleset, ami kb. ugyan akkora.
Ha megmondod, hiszek neked és olyat fogok venni.
Azért nem akarok négyévszakosat, mivel nem tudnám eldönteni, hogy mekkora méretben (melyik felnire, alu 15", vagy lemez 14") és szélességben (185, vagy 165) vegyem.
U.I.: A 19 éves Renault Scenic kocsinkra, ami fut kb. 3000km-t évente és mindkét felnije 15"-os, jövőre valószinű, hogy négyévszakos gumit veszek (valószinű, hogy az alufelnire).
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
Nem veletlenül akartam pont akkora átmérőjű téli gumit venni, mint a nyári kerék. Ezért nem értem a gyártókat, teljesen logikátlanok, pl. itt a pótkerék esete.
Most már mindegy, megvettem a 165/70 R14-et. Nokian WR Snowproof "B" kategóriás. Egyébként a Momo "E" kategóriás, csak 3 eves volt, de elég rendesen megcsúszott. Mellesleg hazafelé ugyan arra jöttem az új gumival, erdekes módon az is hasonlóan megcsúszik (lehet, hogy jobb lett volna a szélesebb?).
Csak érdekességképpen, az S-Cross autónk gyári nyári gumija a 215/55 R17, a téli gumija meg a 215/60 R16. Mindkettő nagyjából ugyan akkora (a mankó kerekem is pont akkora). Szerettem volna eggyel szűkebb télit venni rá, de a szakemberek nem engedték.
A Renault Scenic autónk gyári kereke a 185/65 R15 (ez most a téli), viszont ott megengedett mellette a 195/60 R15 (ez meg a nyári) is, viszont ez valamivel kisebb. itt is szeretnék jovőre 195/65 R15-öt nyárinak (ez egy kicsivel lenne nagyobb a 185-ösnél), vagy 205/60 R15-öt, ami kb. akkora, mint a 185-ös. Eddig bárkinek emlitettem, szinte mindenki ellenezte (viszont senki se mondja meg a tutit), nem értem, hogy miért?
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz szabonagyur #43986 üzenetére
Direkt feltettem a konkrét kérdéseket mind a szélességre, mind a minőségre, egyikre se jött érdemben válasz, most már mindegy.
Egyébként a 175-os szélességben lett volna Hankook W420.
-
TommyY2
tag
válasz szabonagyur #43989 üzenetére
Egészen a mai napig az összes autónkon gyári méret van, csak egyszerűen nem értem, miért jó, ha a váltó méretek nem egyforma nagyságúak? Lásd, mankókerék esete.
Ahogy írtam, a Splash gyári nyárija 185 széles, miért ne lehetett volna a téli 175 széles (lehet, hogy jobban tapadna, mint a 165-os)?
A Momo gumim is ugyan annyi idős volt, mint ami a képen van, amit feltettél, csak azon semmilyen repedés sem volt. Lehet, hogy csak egyszerűen vékony volt egy 1200kg-os autóhoz?
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz TommyY2 #43990 üzenetére
Pusztán kíváncsiságból megmértem Splash mankókerekét:
15"-os, 55,5cm átmérőjű. Ezt nem hittem volna, ez a pofátlanság csúcsa, mivel a gyári 15"-os kerék átmérője 60cm (még a 14"-os is több, mint 58cm).Szerencsére eddig még nem volt rá szükség, de hogy fog kinézni, ha egyszer fel kell tenni?
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz Firstaye #44012 üzenetére
Amenniben a Splash kocsinkra gondoltál, ez nagyon jó ötlet volt.
Az az érdekes, hogy az adattábla szerint csak a 165/70 R14 a megengedett méret (ott van mellette a mankókerék mérete is, 125/70 R15, ami a gyári keréknél kisebb 3cm-rel).
A net-es adatbázisban szerepel még a 185/60 R15, nem tudom, hogy gyárilag ezzel jött-e ki, de mi 8 évesen ezzel kaptuk (plusz a 14"-os téli kerék szett).
Ugy néz ki, hogy feleslegesen dobtam ki az ablakon 80eFt-ot az új "B" kategóriás Nokian gumikra, mivel a 3 éves Momo se azért csúszott, mert rossz volt, hanem véleményem szerint azért, mivel a 165-ös gumi túl vékony erre az autóra (1200kg, a Nokian-nal is ugyan úgy megcsúszik).
Meg tudná mondani valaki, hogy miért nem vehetek rá 175 széles téli gumit, ha a nyári is 185 széles? Ha kapok egy ésszerű magyarázatot, elfogadom, ha nem tud rá mondani senki logikus érvet, 4 év "szenvedés" után 175 széles gumim lesz (szivem szerint már most azt vettem volna).
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz Kornel #44014 üzenetére
Köszönöm, ez egy értelmes magyarázat volt (én is gondoltam ezekre, csak nem értek hozzá és eddig bárkit kérdeztem, senki nem mondta ki egyértelműen). Valóban GLX-es, hasonlóan az S-Cross gépkocsinkhoz, azért van azon is 17"-os kerék, de annak a mérete legalább megegyezeik a 16"-os kerékével (érdekes módon szélességre is, 215).
A Splash ahhoz képest, hogy 1.2-es, nagyon erős kis autó. Soha egyik autónknál se volt még ilyen jelenség, hogy indulásnál is kipörög néha a kerék (mind a téli, mind a 185-ös nyári, pedig normálisan hajtjuk), valamint fékezésnél is hamarabb megcsúszik (lehet, hogy túl jól fog a fék? Egyébként nem fog rosszul).
Eddig a csúszást a rossz minőségű gumiknak tudtam be, de akkor más miatt van.
Köszönöm még egyszer, most már minden világos (ezek után most már tudatosan is betartom a szabályokat ).
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz Lehiñito #44025 üzenetére
Nem szeretnék beleszólni, mivel nem értek hozzá annyira, csak a tapasztalatomat írom le.
Tegnap vettem téli gumit a gépkocsinkra, én is a jobbak közül szerettem volna választani. Régóta olvasgatom a fórumot, sokféle dolgot hallottam. Az egyik kiszemeltem nekem is a Hankook 452-es volt (C tapadás), mivel arról az a hír terjeng, hogy lassabban öregszik és a teszteken is jól szerepelt.
Sajnos nem volt a méretemben, ezért a másik kiszemeltet, a Nokian SnowProof-ot választottam (B tapadás). Nagyon halk a gumi, a Hankook a papírforma szerint kétszer olyan hangos (+3db).
A gumis mondta (nem a tulaj, hanem a szerelő) tapasztalatból, hogy a Nokian még lassabban öregszik, drágább is volt.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz Dluinet #44029 üzenetére
Valóban, csak abban lehet bízni, hogy egy nagy nevű gyártó nem engedheti meg magának, hogy rossz minőségű terméket gyártson, mivel a vásárlók elpártolnak tőlük.
Bár, ott a Bridgestone LM005 esete, a gyors öregedés (hiába az A tapadás). Nekem ez alapból szoba se került.
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz MC Pite #44058 üzenetére
Nekem, szerintem a legtöbb autóshoz hasonlóan abszolút nem volt fogalmam az egyes gumiabroncsok közötti minőségbeli különbségekről.
Mindig bementem egy gumishoz, majd megvettem az általa javasolt "jó" minőségű abroncsot.
Idén ősszel kezdtem csak beleásni magam a témába, ettől fogva én döntöm el (természetesen meghallgatom a fórumtársak véleményét), hogy milyen gumit veszek.
Egyébként a 185-os nyári az Falken Ziex (ez is kipörög néha, most 4 éves), a 165-os meg Momo W-1 (Ez lett volna a harmadik tele, de le kellett lecserélni, mert életveszélyes volt). Utólag tudtam csak meg a feleségemtől, hogy már tavaly is megcsúszott vele párszor. Most Nokian SnowProof-ot vettem rá (ég és föld a különbség, zajban is).
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz diegho #44274 üzenetére
Én most vettem téli gumit, előtte a net-en kinéztem jó pár típust az árakkal együtt. Felhívtam a Maraton Kft-t és meglepődtem, hogy szereléssel együtt adják annyiért a gumit, mint az átlag net-es ára.
Valószínű azért, mert elég nagy cég (Kanizsán a legnagyobb), megtehetik (ráadásul elég sokfajta gumit árulnak az olcsótól a drágáig).
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz szilvesztru #44681 üzenetére
-
TommyY2
tag
válasz Kornel #44883 üzenetére
Én se használtam még soha 4 évszakosat. Régen mindig minőségibb gumikat vettem (Continemtal, Nokian), az utóbbi években viszont a szerelőm tukmált rám mindig Ő általa preferált (gondolom, a legtöbb haszonnal járó) gumikat (pl. nyári Falken, téli Momo).
Csak érdekesség képpen, az S-Cross gépkocsimon vadi új Momo W-2 téli gumi van (ugyancsak a szerelőm által legjobbnak tartott). Tegnap a városban (+3 ˚C, nedves aszfalt) hirtelen fékezésnél alig birtam megállni az ABS-sel.
Sajnos nincs viszonyitási alapom, tehát nem tudom, hogy "minőségibb" gumival mi lett volna, de soha többé nem beszélnek rá olyanra, aminek papiron rossz a tapadása (a Momo csak "E" kategóriás, sajnos korábban nem értettem hozzá).
Ha tudnám, hogy el lehetne adni aránylag jó áron, azonnal lecserélném, bár igy se fog maradni 1-2 évnél tovább, aztán megy a szemétbe (mint a 3 éves MOMO W-1 a Splash kocsinkról is, mivel már tavaly is életveszélyes volt, mint utólag megtudtam a feleségemtől). Sajnos későn eszméltem fel, dehát valahol meg kell fizetni a tanulópénzt.A Scenic kocsinkra (nagyon keveset megyünk vele) idén lesz esedékes mind a nyári, mind a téli gumi csere, akkor majd kifaggatlak benneteket. A 4 évszakost az alu felnire tenném (a téli 185, a nyári meg 195 széles volt), viszont ártnat neki a téli só?
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz szabonagyur #44889 üzenetére
Biztos emlékszel még, hogy tavaly év végén hasonló problémám adódott a Splash-ünk Momo W-1 gumijával. A harmadik telét kezdte volna, amikor véletlenül megtudtam a feleségemtől, hogy előző évben is mecsúszott vele párszor nedves úton.
Akkor azonnal vettünk rá új minőségit.Ez a Momo W-2 (215/60 R16 XL) még új, ez az első tele. Ahogy irtam, nincs viszonyitási alapom, lehet, hogy másik gumival is megcsúsztam volna. Ezt a "telet" már kibirja, aztán év végén meglátom, akkor majd újra kikérem a vélemeényeteket.
Amennyiben valakit érdekelne ez a sz@r gumi, várom rá az ajánlatokat.
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz Kornel #44897 üzenetére
A felniket, gyári Continental TPMS szeleppel nem adom el.
A 3 éves Momo W-1 alig kopott gumikat is otthagytam a gumisnál, lehet, hogy valamelyik szerelő fel is használta, vagy eladta.
Azért az S-Cross más kategória, ki tenne egy 6 milliós autóra rossz minőségű gumikat?
Én se vettem volna meg, ha a gumis nem erre esküszik (én a legjobb tapadásút kértem). Azt mondta, olasz gumi, a legjobb a piacon (versenyautókra is gyártanak gumit és felnit).
Aztán, ha el is adnám, kivel "szúrjak" ki?
TommyY
-
-
TommyY2
tag
válasz Kornel #45270 üzenetére
Van a pincémben egy megmaradt 13 éves Continental nyári gumiabroncs szettem (185/60 R15, 5.5mm profil mélység, abszolút nincs megkeményedve.
A Splash gépkocsinkon Falken Ziex nyári van, most 5. éves, de kőkemény (1-2 év után már indulásnál gyakran kipörgött a kerék).
Ha a Continental nem lenne annyi idős, simán feltetetném helyette, mivel pont Splash méret.
Szóval, tavasszal venni kell rá. Nem tudod, hogy a gumikon jelölt tapadási kategória milyen útviszonyra van megállapítva (száraz, vagy nedves), illetve mennyire érdemes hinni neki?
Milyet érdemes rá venni, ami a Continentalhoz hasonlóan sokáig jó marad (gondolom, a mai gumik már mások, mint a 10 évvel ezelőttiek)?
U.I.: A másik autónkon egy 6 éves Wredestein téli van, az is teljesen jó még.
Köszönöm a segítséget.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
Az üzemanyag-hatékonyság engem abszolút nem érdekel, kizárólag a tapadás számít fékezéskor.
Épp most néztem, meg, hogy nedves tapadásra van megadva a betű A-F-ig, ha jól láttam.
Kérdés, hogy annak mennyire lehet hinni (gondolom, hogy a száraz tapadás egységesen csak jobb lehet)?TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #45282 üzenetére
Köszönöm az összefoglalót, én is teljesen így gondolom, kivétel a nőket. Az talán jobb, ha egy nő 2 in 1 (KFT - Elizabet című dalszöveg szerint).
A Splash esetében a téli és nyári gumikból is a legrosszabbat sózták ránk néhány éve. A télit a 3. évében tavaly év végén lecseréltem (Nokian SnowProof lett a Momo helyett). Tavasszal a nyárin lesz a sor, ez lenne az 5. éve, de már fiatalon se volt jó (Falken Ziex).
Az s-Cross esetében a télim is ócska sajnos (ez az 1. tele, ugyan annak a gumisnak a termése). Arra majd még tél előtt visszatérünk (215/60 R16, Momo). Természetesen gumist váltottam.
Esetleg várnám a tapasztalati véleményeket olyan nyári gumira (185/60 R15), ami lassan öregszik. Éves szinten max. 5-6 ezer km megy bele, tehát soha nem fog elkopni.
TommyY
-
TommyY2
tag
Elvileg a Michelin darabja is 30eFt alatt van (talán szereléssel együtt ki is jön 120e-ből), a Continental még olcsóbb (igaz, hogy abból főként Eco-t láttam csak).
A Nexen akár fele ennyi is lehetne (B tapadású az is, mint a michelin), kérdés, hogy mennyire öregszik? Aztán meg kérdés, hogy mi lesz majd a gumisnál?
TommyY
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #45292 üzenetére
Köszönöm a segitséget, Qru-nak is.
Elöljáróban annyit, hogy nem nagyon merek 4 évszakos gumit venni, legfeljebb a 20 éves Scenic autónkra (alufelnire), ami 2-3ezer km-t megy évente.Néztem konkrét gumi tipusokat a neten, több helyen is. Az legfőbb gondom, hogy mindenhol más árak vannak, azon kivül egy helyen belül is ugyan az a gumi tipus több variációban szerepel (mind a nedves tapadás szempontjából, mind az árát tekintve). Évjárat csak oda volt irva, ami jóval olcsóbb volt, az jópár éves is volt.
Tudnátok egy konkrét helyet megadni, ahol garantáltan jó gumikat árulnak jó áron (pl. Maxigumi, Gumiabroncslap, Automax, Gumik, Gumidirekt, Bhpgumi, stb.), hogy ne kelljen több helyen keresgélnem?
Egyébként, ha én viszem a gumishoz az árut, akkor 10 ezer Ft a 4 kerék szerelése (arra leszek kiváncsi, hogy mennyi lesz a különbség a net-es árak és az Ő árai között?
Kinéztem pár nyári tipust (185/60 R15 84H):
Michelin Primacy 4 (C, A, 68dB), gumisnál 32e / db
Dunlop Bluresponse (B, A, 67dB), net-en 26e / db árat láttam
Goodyear Efficientgrip (B, A, 67dB), net-en 26e / db árat láttam
Uniroyal Rainexpert 3 (C, A, 70dB), net-en 21e / db árat láttam
Nexen NˋBlue HD Plus (E, A, 70dB és C, B, 69dB) 21e körül
A helyi gumis árul még Fulda-is (E, B, 69dB) szereléssel 20e / dbA másik autónkra nyáriban (195/60 R15 88H), szinte ugyan ezek a tipusok vannak (az árak is hasonlóak), csak a Michelin-ből van az Energy Saver +.
Ennél esetleg megpróbálnám a 4 évszakosat (szerintem legyen télies): Mit ajánlanátok abból? Kérdés, hogy egy drágább mennyivel birná tovább öregedés szempontjából, illetve jobban megérné-e esetleg gyakrabban venni rá jó minőségű olcsóbbat (pl. Nexen)? Ez a kérdés ugyan úgy igaz a nyári gumik esetében is.
Még egyszer, talán a legfontosabb egy olyan megbizható hely, ahol jó gumikat árulnak jó áron. A másik fontos szempont a jó tapadás (max. A, vagy B) és a lassú öregedés, mivel elkopni soha nem fognak a kevés használattól.
Köszönöm a segitséget mindenkinek:
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz mario1012 #45380 üzenetére
Én is épp gumi vásárlás előtt állok (két autóra kell 8 nyári gumit vennem).
Ez a gumidot valami Szlovák cég lehet, de az árak gyanúsan alacsonyak (nekem 185/60 R15 kell, de az se jön ki annyiból máshol, mint a tiéd itt, pedig az jóval nagyobb). Úgy látom, hogy nincs nagy választék, az én méretemben Continental sincs.Hamár itt tartunk, két gumi közt gondolkodom. Michelin Primacy 4 (C, A, 67dB) 32e Ft, vagy Nexen N'Blue HD Plusz (E, B, 69dB) 22e Ft.
Nem tudom, hogy melyiket érné meg jobban, melyik mennyi ideig lenne használható (öregedés szempontból)?Egyébként mi a különbség a HD és a HD Plusz között?
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz kenguru99 #45523 üzenetére
Én hülye, év végén dobtam ki a 3 éves, alig használt Momo téli gumikat, csak azért, mert nem volt "megfelelő" a tapadása (E kategória).
Ahogy azokat a gumikat elnézem, a tapadás kategória Omega.
Véleményem szerint megérdemelnék, hogy valaki önkéntes alapon kivágja őket a parkolóban. Ha ez elterjedne, majd meggondolnák, hogy merjék-e kockáztatni mások és saját maguk életét (lehet, hogy durva voltam, de felháborító, akár csak az, hogy nem jól tapadó "gumikat" gyártani).
Egyébként úgy hallottam, hogy a nyugatra gyártott gumik minősége sokkal jobb (ez elvileg így van mindennel, nyugaton ugyan annyi pénzért jobb minőséget kapni).
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
Sziasztok!
Korábban már írtam, hogy kell vennem két gépkocsira 8 nyári gumit. mostanra sikerült kinéznem a konkrét típusokat, ebben szeretnék végső megerősítést kérni. A gumikat a helyi kereskedőnél veszem, mivel szereléssel együtt minimálisan kerül többe, mint a Net-ről rendelve + 10e Ft szerelési költséget számolva.
Az egyik autó Suzuki Splash napi használatban (185/60 R15, 84H):
- Michelin Primacy 4 (C, A, 67dB) felszerelve 33200Ft / db.
- Goodyear Efficientgrip (B, A, 67dB) felszerelve 30500Ft / db.
- Vredestein Ultrac 88H XL (C, A, 69dB) felszerelve 24700Ft / db.
- Semperit SPEED-LIFE 3 88H XL (C, B, 71dB) felszerelve 25200Ft / db.A másik autó 19 éves Renault Scenic ritkán van használva (195/60 R15, 88H):
- Michelin Energy Saver + (C, A, 70dB) felszerelve 32700Ft / db.
- A többi gumi az előzővel megegyező, árban is hasonlóErre az autóra elgondolkoztam a 4 évszakos gumin, nem tudom, hogy biztonságos-e télen-nyáron (valamint a gyári alu felnire kerülne)?
- Michelin CrossClimate+ 92V XL (C, B, 69dB) felszerelve 34500Ft / db.
- Continental AllSeasonContact 92V XL (B, B 72dB) felszerelve 32600Ft / db.
- Vredestein QUATRAC (C, B, 70dB) felszerelve 25200Ft / db.
- Kleber Quadraxer 2 (E, B, 69dB) felszerelve 25500Ft / db.Tehát, mindenhol írtam két felső és két közép-felső kategóriás abroncsot. Az érdekelne, hogy a jó tapadást hosszú távon szem előtt tartva, ár-érték arányban melyiket érné meg jobban megvenni (minél lassabb öregedés, mivel elkopni soha nem fognak).
U.I.: Nexen-t direkt nem írtam, mivel a szaki azt mondta, hogy az első évben nagyon jó, aztán rohamosan romlik (alsó kategória, felszerelve kb. 19000Ft / db lenne).
Köszönöm a segítséget:
TommyY
-
TommyY2
tag
Ti vagytok a gumi szakértők, én is tőletek várom a 45545-ös hozzászólásra a segítséget, tapasztalatokat. Remélem, hogy tudtok segíteni.
Erre a kérdésre viszont pusztán logikai alapon az a válasz, hogy a 4 évszakos gumik esetében mindig a magasabb értéknek kell megfelelni (remélem, hogy nem írtam hülyeséget?).
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
Köszönöm a segítséget, ez nekem is szimpatikus volt.
Soha nem volt még 4 évszakos gumim, (csak az utóbbi néhány évben alsó kategóriás téli és nyári a gumis jóvoltából) ezért kicsit félek tőle (sokan mondják, hogy se télen, se nyáron nem jó).
Itthon megbeszéltük, hogy kipróbáljuk, aztán, ha egy-két év múlva télen nem válik be (jó lesz csak nyárra), veszünk mellé télit is.
TommyY
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- BestBuy topik
- Politika
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Autós topik
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Milyen TV-t vegyek?
- Nők, nőügyek (18+)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Trollok komolyan
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- További aktív témák...