- C# programozás
- Linux kezdőknek
- Hálózati / IP kamera
- A ChatGPT-re mennek a Reddit tartalmai
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Vizsgálják a Waymo robotautók váratlan viselkedését
- A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Opera böngésző
-
IT café
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
[CS]Blade2
addikt
Gumiméretben kellene egy kis segítség.
Ford Focus. 2001-es. Használtan vettük, akkor 185/65 R14 gumik voltak rajta. A legutolsó cserénél viszont 185/70 R14 került rá. (Sava Eskimo 3 téli)
Feltételezem, hogy a gyári ford acél felni van rajta, de ez sem 100%, mert ki tudja, hogy nem-e változtatta meg az első tulaj.
Na most, ezekre a felnikre vehetek 175-ös gumikat is, vagy mindenképp 185/65 kellene?
Egy kereső szerint a gyári Focus 1-es méret egyébként 175/70.
A másik, hogy ami most rajta van, azt jól gondolom, hogy nem szabadott volna feltenni? 185/70-el nagyobb lett a kerékméret, mint a megengedett? (Ezzel a mérettel nem ér le a kocsi alja a garázslejáróban)Valamint, ha sikerült megfejteni, hogy milyen mehet rá, akkor egy ajánlat is jöhet. Én Bridge LM-001 téli-re gondoltam (elvileg 2014-es fejlesztés, 15"-osban jó volt a teszteken is), de, ha 185-ös kell, akkor kénytelenek leszük olcsóbbat nézni, mert az már nem jön ki kb 60K-ból sem.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz Deathunter79 #9402 üzenetére
Igen, amit néztem ár, az kisebb. Pedig az LM-001 elsőre teli találatnak tünt. Ezt a Toyo-t nem is ismertem eddig.
Kevés futott km mellé egyébként mi az átlanos vélekedés a topicban: téli+nyári és évi 2 átszerelés, 8 felni és cserélgetés, vagy 4 évszakos, vagy télen-nyáron 1 szett téli amíg bírja?
3000-4000km van vele menve évente, szóval nem tudom, hogy árban hogy érné meg. Eddig cserélgetve volt, aztán 2 éve fentmaradt ez a Sava téli, ami egyébként 2009-ben lett használatba fogva, de 2004-ben gyártották. Az utobbi években még 3000km-t sem lett használva, és így vannak az első kettőnél a mélységhatárolónál, a hátsón még vagy 1-1,5mm-el több van, és azok szemre nem néznek ki rosszul, csak ugye 11 éve gyártották és már 6 telet és 2 nyárat lenyomtak, így ezeknek mindenképp kuka. Van még 4 nyári michelin, de azok is így állnak, 2 kuka, 2 előregedett, ezért kuka.szóval jelenleg mondhatni nincs hozzá 1 értelmes gumi.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz Deathunter79 #9409 üzenetére
A kopás miatt írtam le, hogy úgy, hogy nyáron is a téli volt fennt, még úgy is az előregedés miatt lett kuka. Nekem így a tesztekben jó lenne levonni a kopás miatt kapott pontokat, mert nem segít rajtam, hogy 20 év alatt kopna el 1 szett.
Télen kellene, hogy jó legyen hóban és jégen, már amennyire jó lehet. 5:10-kor még havon-jegen megyek, mert felreeső helyen van a melóhely.Origón volt egy sz*r cikk, abban a cserélgetés mellett érveltek, hogy ha télen-nyáron téli van, akkor 5 év helyett 3 év alatt elkopik, így csak kb 10K-val olcsóbb évente, mint a két szett évi 2 cserével. Valamint, hogy felnire szerelve is kellene időnként centrírozni, csak az átszerelést lehetne megúszni.
+4 felni min 40K lenne.
A fogyasztásnövekedés sem annyira számít, mert kevés a km. A zaj, az jó lenne alacsonyabb, de az vállalható. (most Sava téli volt fennt nyáron, hangosabb, de még türhető) Így lehet, hogy nekem a télen-nyáron téli feküdne, és amikor elkopik, akkor mindig venni 2-t, és cserélni-centrírozni. Előre 2 új, a régi meg hátra. Vagy lehet, hogy komplettben is ez lenne a nyerő.
Kérdés, hogy mennyire árt egy télinek, ha kapja a meleget és az UV fényt, utána a 2. 3. vagy akár 4. 5. télen a hóban-jégben hozná-e a puhább keverék tapadását. Ha csak a zaj, a kopás és a fogyasztás a hátrány, akkor szerintem ez lenne a nyerő.Most 4 téli mindenképp kell.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz kenguru99 #9419 üzenetére
Itt már nem tünik olyan jónak a Firestone, ez érdekes. Másik tesztben jó volt esőre, de gyorsan kopott. Most pedig sosem kopik el, mint az A4. Méretre mondjuk csak hasonló, de az csak nem számít ennyit.
Egyébként nem találtam 14"-os CC-t, szóval az nem játszik.
Lehet, hogy lesz most Firestone WH3 +felszerelés a meglevő felnikre, és jövőre akkor vadászunk valami jobb fajta bontott felni szettet 20K-ért vagy alatta, és nézük rá valami nyárit, aztán cserélgetem ezt a két szettet.
Jó lenne egy olyan teszt, amiben van firestone WH3, vagy hasonló kat. és Vektor 4 évszakos, hogy lássam, hogy mennyi a kül. A kényes pont szerintem az eső és a jég, és max. a hó. A fogyasztás, a zaj, a száraz teljesítmény, a kopás, ezek annyira nem számítanak nekem, így a tesztből ki kellene gyüjtenem, hogy mi számít nekem, és úgy mi a lista.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz Qtya123 #9480 üzenetére
Hol érdemes hirdetni eladásra?
Akik rendelni szoktak, azoknak van bevált webshop? Láttam, hogy van ahol írja, hogy 95%-ban friss, 1-2 éves DOT szám-os gumit küldenek, de a legolcsóbb helyeken ahogy elnézem külföldi a bolt/raktár, a franc tudja, hogy honnan jönne a gumi, és hova lehetne menni reklamálni, ha valami gond van. A világvégéről ismeretlen bolttól 10K-ért sem szívesen rendelek, nem hogy 60-70K-ért.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz [CS]Blade2 #9430 üzenetére
Én a Firestone WH3-nál gondolkodom, az ADAC 2014-es tesztben a 4. volt, és jó volt vízen és jégen is többek között. Mikor eldöntöttem, hogy jó lesz ez, addigra linkelték a 2015-ös tesztet, ahol már utolsó lett a jók között, 0,1 és lecsúszik az elégségesre, és mondhatnánk, hogy a méret más volt, de annyira nem. 175/65R14 volt 14-ben, és 165/70R14 15-ben. Ami még érdekes, hogy a 14-es meg volt csillagozva, hogy akkor módosítottak rajta, de gondolom ezt 15-ben is figyelembe vették, és 14-es vagy újabb DOT számút teszteltek.
És a 2015-ös teszten a Barum is jobb, mint a Firestone, míg a Fulda jobb vízen, hóban, jégen és zajban is szintén 14K-ért, ráadásul a Fulda jobb, mint a Bridgestone LM001 (ezt néztem először ki, de ez is vízen és jégen gyengébb, miközben ez lenne az elsődleges szempont) és annál a Continentalnál is, ami ált. minden tesztet megnyer vagy top 3-ban van. (az utóbbi kettő 18K és 20K, míg míg a másik kettő 14K)
A Firestone és a Bridgestone szett között nekem lenne 12K, úgy, hogy a Firestone is már több, mint amire számítottam, de, ha lebontom 5-6 évre és évi 6 hónapra, akkor egy jobb gumiért talán érdemes lenne a kb +20% felár. Ami még a Bridge felé dönti a mérlegem, hogy abból biztos, hogy nem kapnák 2014-es gyártásúnál régebbit, míg a Firestone-ból olcsó webárúháznál lehet régebbi, és én sokáig akarom használni, jó lenne a minél fiatalabb.
A Firestone eredményei 14 vs 15-ben: (1 cm-vel virslibb volt a 15-ös)
száraz: hibahatáron belül
nedves: 2,4 helyett 3,5
havas: egyforma
jeges: 2.2 helyett 2,8
zaj: hibahatáron belül
fogyi: hibahatáron belül
kopás 2,5 helyett 0,5 [Ez a kopás tök más, ez Michelin Alpin szint]Ilyen szórás nem lehet a gyártásban. Vajon utána néztek az ADAC tesztelők, hogy itt valami nem kóser, és ráellenőrizve is ezt hozta?
Nem jó ajánló ez a Firestone-ra.És ami az egészet megkoronázza, hogy a Goodyear, a Pirelli és a Conti nem sokkal drágább, és mind sokkal jobb vízen, mint a Bridgestone.
-
[CS]Blade2
addikt
Én a Firestone és a Bridgestone között gondolkodtam, de a Firestone 14-es és 15 teszt közötti eltérése kicsit zsákbamacskává változtatta a számomra, a Bridge pedig nem volt valami jó vízen és a jégen, ami a lényeg lett volna, igaz, hogy árban is légüres térben volt, mert a középkat az én méretemben 14-15K, a bridge 17,7 lett volna, és utána jöttek a felső kat. 18,9K-s gumik, a Goodyear, a Conti és a Pirelli (a pirelli szárazon gyenge, vízen, hóban, jégen nem rossz, így én a saját listámban feljebb hoztam.)
A Firestone és a Conti ellen szólt nálam, hogy 2014 előtt is gyártották, és én rendeltem, ezért 70-300km-re is lehetett a bolt hozzám képest, és a olcsóbb helyek között nézelődtem, ezért volt egy kis esély, hogy 2014-es vagy akár régebbit is dobhatott volna a gép a raktárból.
A Bridge LM001 és a Goodyear UG9 2014-es fejlesztés. A goodyear jobb volt kisebb méretben, a Bridge nagyobban, nekem meg a kettő között van a 185/65R14-es méretem, és végül a Goodyear lett 19200 körül szállítással.
Hétfőn vagy kedden jön. (vicces, hogy a Firestone-tól és a négyévszakosoktól indultunk, hogy melyik legyen) -
[CS]Blade2
addikt
Nekem hétfőn jön a UG9, az tudtommal 2014-nél nem lehet régebbi, remélem max pár hónapos lesz. A webshop-os felhívott, hogy csüt feladják és hétfőn vagy kedden itt lesz, de nem kérdeztem a DOT számot, mert eleve a webshop telephelyén nincs ott a gumi. A raktár tök máshol van, valahonnan ők is rendelik, és rögtön onnan küldik. Ha helyszíni átvételt kérsz, akkor is ki kell fizetni a kiszállítást, de ez engem nem érintett.
A másik ami eszembe jutott, hogy volt olyan kisebb webshop, ahol a rólunk részen képeken egy udvaron a szabad ég alatt álltak hegyekben az új gumik. Na ők le tudják olvasni a DOT számot, de szerintem inkább legyen öregebb, mint, hogy kapja a hideget-meleget, UW fényt.
Remélhetőleg ahol nincs a telephelyen a gumikból, az egy nagy fedett raktárból jön, és feltehetőleg itt sok gumi fogy, így nincs állott szett a raktárban, mert pörög a készlet. Ha fél évet ott is van, remélhetőleg megfelelően tárolják, és akkor nem befolyásolja a használatot.Egyébként sokan a tesco-nál meg itt-ott vesznek dzsunka meg szuperstar, meg hasonló márkájú gumikat, mert ott nincs is olyan, amiről beszélünk itt a topicban, maximum rendelésre. Sajnos ezekből pörögnek a készletek, 4x10K-s dzsunka szett.
A abc-s jelölésekről annyit, hogy az UG9 a ADAC 15-ös tesztben kisebb méretű volt, és B-t adott rá a Goodyear, míg az én méretemben C-E, de a Conti, a Bridge is C-E.
-
[CS]Blade2
addikt
Vettem egy Kia Rio-t, YB 2018-as gyártás. Nyári gumin van és lemez felnin. A gumi kb. 3,x mm. (aszem 2018-as a DOT is)
Dombon lakom, és azt a keveset sokszor pont 5:00 körül vagy este teszem meg, amikor véletlen sincs még takaritva. Minden más szempontból lehet elég lenne nekem egy négy évszakos.Most megy a varia. Amiket néztem:
Hankook téli
Hankook nyári
Goodyear Ultragrip téli
Goodyear négyévszakos
Michelin négyévszakosFelniből pedig egy Oxxo Oberon 4-es vagy mi. Ez gatyinak számít gondolom, alig van a belépőszint felett? [Ez nem ajánlott, mi lenne ami hasonló és ajánlott?] Nem tudom, hogy mennyire kellene a guminyomás-os szelep, az 18K körül van darabja. Elég csak a téli szettbe? Dec 17-Jan 17. között lehet vinni műszakiztatni a vasat.
Nem is feltétlen tudom, hogy milyen felniket nézegethetek. 4x100 gondolom, és 6J 15"? ET 36 és 52 között mind jó? És 54,1 a középfurat?
Jó sz*r foltozott út vezet munkahelyre, ezért tartok kicsit az alu-tól. Viszont, ha vennék felnit, akkor lehet, hogy inkább a téli és nyári szettben gondolkodnék, ha már úgyis megvan a 4 lemez.
Ha vennék egy Michelin négyévszakost, és, ha nem találom elég jónak télen, az erősen kompromisszumos lenne jövőre átrakni alu felnire és nyári guminak használni?Holnap el kellene döntenem, mert vagy egy téli vagy egy négyévszakos szett ugye most már kezd sürgős lenni.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz Teasüti #54740 üzenetére
Csak úgy lenne egy CrossClimate szettem nyárra, és vennék egy Ultragrip-et télre, ha nem jó.
Viszont, ha most tudnék dönteni látatlanban, hogy esetleg az mégsem jó nekem, akkor vehetném a kajak télit, akkor arra a felnire is kerülne amire kell, és nyárra meg a kajak nyárit.Előző kocsin egy Hankook nyári volt és egy Ultragrip 9-es téli. A Hankook-on azért kicsit éreztem, hogy az inkább középkat, de ez 14"-on volt, és semmi nem volt a kocsiba, még ABS sem.
A két 22.000Ft körüli Hankook szintjét vajon tudhatja a CrossClimate, vagy jobb a két Hankook tapadásban is, és még a kopóréteg is ugye jóval több.
Qru: Ránézek majd, de szerintem nem nagyon van használt ami jó, meg úgy rémlik, hogy a kajak hozzá való nem is néz ki olyan jól.
Végül is a gyárihoz képest ez az Oxxo sz*rabb lenne és drágább, gondolom ez a baj vele?[link] 47 lenne az ET száma, így hirtelen nem láttam 46 vagy 48-at.
[ Szerkesztve ]
-
[CS]Blade2
addikt
Vatta újat vennék az oxxo-ból, konkrétan onnan ahonnan linkeltem. 163,4K lenne + szállítás. Vatta újan is lehet vele gond?
Az éves futás jelenleg olyan 8000Km. Beszéltünk egyébként nemrég az olajos topicban, abból már holnap érkezik a 8100-as motul 0W20-as. Én fogom valszeg 4000km-enként cserélgetni az olajat.
A Focus-on az Ultragrip 9-es és a Hankook Kinergy Eco vagy mi a neve az kb. most van 5-5mm alatt.
2015.10 vettem a télit és 2016.04 a nyárit.7 év alatt fogytak ennyit, most már azért kicsit apró repedések vannak rajtuk, de még jó. 4mm körül már valszeg kuka lett volna a öregségéből fakadóan. Jól tudom tárolni, amikor nincs használatban sötét, 17°C körüli száraz helyen vannak, a felszerelt viszont a szabad ég alatt. [Ez nem tudom mennyire gáz a CrossClimate esetén. Ha beválna, akkor végig kint lenne télen nyáron, és relatíve hosszan menne az is, szerintem azt is idő előtt kellene kukázni ezzel a felhasználással, de talán kevésbé pocsékolás a 2 szettes verzióhoz képest.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz tboldi #54748 üzenetére
[link] Borbet és ATS még lenne is, csak nem 54.1 a középfurata. Nem is olyan egyszerű ez.
Szerk.:
Egy gyors kérdés mindenkihez: Szombaton talán elviszik a Focus-t, maradni fog egy szett felni+gumi:
4db Goodyear Ultragrip (2015.10) (5mm körül) lemez felnin ami évente rozsda átalakító festékkel át volt festve. 185/65 R14. Ez mennyiért tudom most eladni így szettben kb?[ Szerkesztve ]
-
[CS]Blade2
addikt
-
[CS]Blade2
addikt
Négyévszakost veszek. [link] Ez a teszt nem az én kerékméretem, így nem tudom, hogy mennyire használható, de ez alapján lehet, hogy Hankook-ot vagy Goodyear-t vennék inkább a CrossClimate 2 helyett, mert ahogy elnézem az inkább hóban jó, az viszont csak kb. évente néhány napon van amikor érint [kevésbé kompromisszumos, ha csak néhány 100km-t érint évente], t**nyos, esős idő viszont talán egyre többször évente.
Árban: Hankook 4S2 - 26K, Goodyear Vector 4S - 30K, Michelin CC2 - 33K
[link]
Ilyen jó lett ez a Hankook, vagy valami trükk van itt, és inkább a Goodyear-t?Ha nem jön be, akkor ez lesz a nyári gumi, majd átszereltetem nyár előtt új alufelnire, és veszek jövőre egy Goodyear Ultragrip 9+ szettet.
-
[CS]Blade2
addikt
Még beszéltem pár kollégával, és lebeszéltek róla, aztán berendeltem az RS3-as kajak télit belőle. A meglevő felnire felrakatom, aztán pár hónap múlva jelentkezem. Kell majd (alu) felni, nyári gumi, lehet szelep is, csavarok, minden.
A Focus-ról a télin alábecsültem, hogy 5mm körül van, lemértem 6,8 a közepe körül. 50K-ért a 4 kereket meghirdetem, az túl sok? Beleszámolva, hogy úgyis a feléért akarják majd vinni.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz csubuka #54824 üzenetére
A Misli váltig állítja, hogy az övé 1,6mm-en is jó, és azt javasolták, hogy maradjon a szabály. Olcsóbb gumiknál gondolom lehet nagy elmaradás, mert jobban támaszkodnak a mélységre, mint magára a gumi anyagára tapadás szempontból.
Az a baj, hogy minél kopottabb, annál kevesebb vizet szorít ki. Hóban talán nem számít, hogy mélységre kevesebbet tud összeszedni, mert felületben ugyanakkora a beletapadt hó, de lehet, hogy ez nem így van, és ott is rosszabb.Jó lenne olyan teszt, hogy végig használják, csak ugye így évről évre más lenne a teszt körülmény, valamint a végén olyan gumikról tudnánk meg dolgokat, amiket már valszeg kapni sem lehet, mert több éven keresztül kellene tesztelni. Ezek a mesterségesen lekoptatott új gumis tesztek nem igazán tutik, mert számíthat, hogy kint van télen nyáron éveken át.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz forceberg #54827 üzenetére
De, szerintem az igazgató a téliekre is gondolt:
Néhány ökölszabály alapján váltanak az autósok téli abroncsra, például hogy 7 °C-os napi átlaghőmérsékletnél jön el a csere ideje, és hogy aki jót akar magának, az ne várja meg a törvényben előírt 1,6 mm-es minimum profilmélységet, hanem már 4 mm-nél vásároljon új garnitúrát. Ehhez képest Jürgen John, a Michelin abroncsgyár német igazgatója szerint aki utóbbit megfogadja, az feleslegesen veri magát nagy kiadásba, és rengeteg nyersanyagot pocsékol, mivel „Statisztikailag nem kimutatható, hogy a 4 mm-es profilmélységű abroncs jobb, mint egy 1,6 mm-es.” Azt javasolja a szakember, hogy ha sérülésmentesek az abroncsok, akkor a modern abroncsokat nyugodtan lehet a törvényi minimumig használni. Németországban a kutatások szerint az autósok a nyári abroncsokat 2,8-3, a télieket 3,5 mm-es profilmélységnél dobják ki, ha ténylegesen elhasználnák őket, akkor ötödével csökkenne a kiskereskedelmi forgalom. Az így generált forgalomnál sokkal fontosabb az környezeti terhelés csökkentése, amelyet a régi abroncs újrahasznosítása és az újak legyártása jelent. Jó lenne, ha az abroncsteszteken nem csak új, hanem az 1,6 mm-es határon lévő abroncsokat is tesztelnének, de ilyeneket egyelőre csak az abroncsgyártók belső vizsgálatain végeznek. Jürgen John szerint egyébként az 1,6 mm-es alsó határ tényleg a végpont, a gyártók is erre fejlesztenek, nem érdemes ez alá menni, és továbbra is életben van az az ajánlás, hogy a 8 éves abroncs keveréke már elveszíti a rugalmasságát, az ilyet mindenképpen cserélni kell. A törvényi előírásokat is be kell tartani, Ausztriában például 4 mm-es profilmélységet ír elő a jogszabály.
Engem mondjuk nem érint a kopás, nagyon keveset megyek.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz [CS]Blade2 #54828 üzenetére
2019-be azért kimérték az ellenkezőjét is f.án:
Itt konkrétan az jön ki fékezésnél, hogy valszeg minden egyes tizedmili is számít, és minél kopottabb, annál nagyobb mértékben számít.
A kimért különbség pedig szerintem olyan nagy, amilyen talán a piac legjobb és legrosszabb új gumija között sincs bőven. 100 méterrel később állt meg a vas... ADAC teszten meg 2 méterekről beszélünk, hogy inkább ezt, mert a másik a zebra előtt 2 méterrel tovább csúszhat. -
[CS]Blade2
addikt
válasz rbalint88 #54834 üzenetére
Azt írta, hogy olyan körülményt csináltak, mint amikor épp elkezd esni az autópályán és hirtelen meg kell állni 120-ról, szóval kb. a létező legrosszabbat.
Ez alapján az egész topic értelmetlen, egy jó megoldás lenne, hogy pár 1000km-enként vagy évente mindig újat. , szóval reméljük, hogy ez a hülyeség, vagy legalább is a valóság közelebb van a Misli-s igazgató állításához.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz forceberg #54836 üzenetére
Persze, nagy eső, és akkor kezd csak el esni, szóval még rá a porra is.
[link]
A teszt során azt a teljesen szokványos helyzetet szimulálták, amikor 130 km/h-val haladva, autópályán elkap minket egy nagy eső és hirtelen fékezésre kényszerülünk. Jók a fékek, működik az ABS és az ESP, a fékút azonban merőben mást mutat a különböző kopottsági állapotoknál. -
[CS]Blade2
addikt
Már azért is vicces, mert ezek a figurák sosem szoktak a cégük ellen beszélni, ha pedig ezt megfogadnák az emberek, akkor ahogy írja is, az ötödével visszaesne a forgalmuk. A környezetet pedig az is terheli, ha sokan 120-nál 1,6mm-es gumival letarolnak 10-esével autókat. Ott egy csomó roncs, kifolyt olaj, kiszakadt jó autógumik.
-
[CS]Blade2
addikt
Előzetesen nézzünk nekem egy nyári gumit. Végül maradtam a téli-nyári verziónál, és első blikkre az volt az elképzelésem, hogy Hankook-al megoldom az egészet, de látom, hogy az olcsóbb verzió a Kinergy Eco2, a drágább már a Ventus Prime amiből 3-ast látok ebből a méretből, pedig van 4-es is.
Már volt Kinery Eco2-esem és azon éreztem valahogy, hogy nem olyan jó érzésre, mint a Goodyear téli,
míg most a Kia-n Kumho Ecowing van, és igaz, hogy más kocsi és más méret, de ez kopott, 3,x mm-es, de így is jobbnak érződik.Pár hónap múlva lesz Prime4-es valszeg, vagy alternatívákban kell gondolkodni, pl.: Nokian Wetproof? Ez kiegyensúlyozottabbnak tűnik, mint a Prime3. Esőben elvileg jobb.
Toyo Proxes Comfort? -
[CS]Blade2
addikt
Ilyen amit árulok Ultragrip. 2014-es DOT van rajta, de aszem 2015.10 vettem. Utána végig amikor nem volt felszerelve, akkor 2 bar-on 18-19°C-ban sötétben tároltam, és mindig előtte lemostam és kiszedegettem belőle a kavicsokat, kivéve most, mert most feltettem, majd visszaraktam a nyárit, hogy azon vigyék el a kocsit, mert a télit jobb eséllyel tudom most eladni, így ebben az 1 hétben amíg fentvolt már szedett össze kavicsokat.
Nulla, nem látszik meg rajta a 2014-es DOT és a 2015.10-es első bevetés óta eltelt idő. Nulla repedezés.
A Kinergy Eco kicsit újabb, DOT-ban jóval újabb volt, és oldalán bár annak sem volt, a futófelület felől a barázdákban már rácos volt, volt sok kis apró repedezés.Azért a prémium cucc jobban bírja még ma is, hiába egyre ócskábbak ezek is.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz istnag #54953 üzenetére
Egy időben láttam az egyik Toyo-t egy teszten meglepetést futni, de úgy látszik, hogy 1x-i eset volt. Én Hankook RS3-t vettem.
[link]
Szárazon jó a Toyo, de ahogy jön a t...ny, már a Hankook jobb, havon pedig jóval jobb. Egyebekkel kompenzálni nem tudja, így, ha minden szempont számít, akkor azért csak-csak a Hankook jobb.
Ha tudnám, hogy egy cm-t nem fogok hóban menni, akkor közelebb kerülnének egymáshoz, de szerintem a nedves tulajdonságok miatt akkor is inkább RS3.Ha valakinek télen kell arra, hogy szárazon jól tapadjon, akkor lenne nyerő. Szóval olyan kocsira jobb, ami hóban és esőben nincs előszedve, de egyébként meg fut télen.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz [CS]Blade2 #54957 üzenetére
Sőt, ha 944-es lenne akkor rosszabb a helyzete: [link]
-
[CS]Blade2
addikt
Az a baj, hogy kis különbséget nem vesz észre az ember, és van amikor két új között is azt mérik ki a teszten, hogy a top márka 2 méterrel hamarabb megáll, mint egy közepes márka. Élesben ennyivel tovább lehet menni a reakcióidőből, a fékpedál lenyomása sem sikerülhet mindig tökéletesen, stb. Amikor anélkül el tudjuk dönteni, hogy lemérnénk a fékutat, az már valszeg ettől jóval több, szóval az egy teszten jó eséllyel már az utolsó hely környéke szint.
Innentől kezdve pedig a f. tudja, azért remélhetőleg megéri a jobb fajta, mert két legolcsóbb majdnem végig rosszabb lehet új korától, maximum ennél az 5-6-7 éves kornál átfordul, hogy ott már jobb a Dzsunka 0-1 éves.
-
[CS]Blade2
addikt
Annyira nem is rossz, mint gondoltam. 40k-t tud 60k helyett. Nálam az 22,5K-ért 40k km, 35k-ért 60k km, ergó jól döntöttem, hogy az én felhasználásomra jó a Hankook, ha ilyesmi arány van a kajak téli verziók esetében is, de feltehetően igen, ott is jelentős eltérést írnak ilyen-olyan oldalak.
Nekem jó, mert jó gumit kapok jó áron, mert az ettől jobbakat 5-6mm-es korában ki kellene dobnom, ergó én b..hatom, hogy 60.000km+-t tud.Aki viszont el tudja koptatni, az minden tulajdonságában egy kicsivel jobbat kap a Goodyear-tól, ergó úgy még az ár/érték aránya is jó, ami a prémium kategóriában nem feltétlen van meg, azon inkább szokott lenni egy kis felár.
-
[CS]Blade2
addikt
Hankook gumit néztem nyárinak, de kiderült, hogy a ventus 4 nincs 15-ösben. Az Eco2 is 25K felett, a Ventus 3-as nem nagyon van.
Most két irányba nézelődök, 20K-tól valamit [A minimum Laufenn is már 21-22K], vagy most lenne egy ilyen:
185/65 R15 Continental PREMIUMCONTACT 6 88H - 28.900+1.390/db, szóval épp 30K felett.
Van még Eco Conti ami demo gumi, rohadt olcsón. 20K+szállítás, az gyanús.
A kettő között van egy 6-10 márka, de én hirtelen úgy számoltam, hogy ár/értékben nem igazán adja most a matek a középkategóriában ebben a méretben.Ez] a 65 fajta jöhet szóba durván.
-
[CS]Blade2
addikt
[link]
Itt találtam egy olyat, hogy nekem jó lenne a 5,5J is, valamint korábban azt néztük nekem, hogy ET47 lehet most a lemezfelni, így 46,47 vagy 48-ast nézzek.
A fenti linken az offset 44-48, akkor jó az ET45 is?Ehhez képest bementem a weltgumi-hoz, ott az eladó azt mondta, hogy ET40--től mehet 50-ig, ha nagyon a gyárihoz közelit akarok, akkor 48-ig.
Ha 5.5J-n van ugyanaz a 185/65 R15 gumi, akkor hogyan változik a pozíció, mikor lenne ugyanott, mint most ET47-el a 6J-s?
-
[CS]Blade2
addikt
Ezeket néztem helyben:
Continental 185/65R15 88H TL PremCont.6 - 29.420Ft/db
DEZENT 4X100 6X15 ET47 54.1 TZ - 43.010 (Ez 10 ágú, így a 4x100 furat nem a legjobb rajta)
Dezent 4X100 6X15 ET47 54.1 TN S 46.060 (Ez olyan, mint az első blikkre kinézett oxxo)
Ehhez az Oxxo ET40-be vagy ET50-be van, ami 35K.Nem tudom, hogy mennyire lenne értelme 16"-ban gondolkodni, abból a központozó gyűrűvel lenne olyan Oxxo ami azt hiszem jó paraméretű, a felni olcsóbb, a gumi drágább lenne, összességében durván egál a 15-ös és a 16 kerék árban:
Goodyear 195/55R16 87H Efficientgrip Performance - 34.220Ft/db
Hankook 195/55R16 87H TL Prime-4 MFS (K-135) - 36.000
Oxxo 4X100 6X16 ET50 60.1 OBERON 4 (OX07) SILVER (SI) 40.410A TN-es Dezent hasonló kinézetre az Oberon 4-eshez, ez is 8 ágú, ez a kettő jobban passzol a 4 furathoz. A 15-ös Dezent-hez nem kellene a gyűrű. A 16-oshoz adnának ingyen, de az műanyag.
-
[CS]Blade2
addikt
Eldöntöttem, hogy melyik legyen a felni, erre a boltos bedobott egy raktáron levő szettet: 4X100 6X15 ET53 54.1, ami 31500/db
Ez lenne a gyári: [Kia Rio]
Amit kinéztem az ET47, 43000/dbA boltos azt mondja, hogy fel kell próbálni, spórolna nekem 4x11500Ft-ot, de megrendeli a másikat.
Mi a vélemény?A másik opció: [link] Ez olyan, mint a 43000-es, csak Andorráról és előre kell fizetni. Ettől tartok, olvastam rosszat, de van akinél nem volt gond, csak késett a cucc.
-
[CS]Blade2
addikt
Meglett a új felni és a új gumi, ma fel is szerelték, reméltem nem csináltam hülyeséget, mert volt egy gikszer az egyik keréknél, több súly kellett az egyik gumi miatt, a másik 3-hoz képest. 50g körül a 3, a 4.-nél 1x újra rakták, hogy máshol legyen a szelep, és lett 75g aszem. A lézer szerint jó, zöldet mutatott, ezért állítólag visszaküldeni nem lehetett volna, mert visszaküldik, hogy megfelelő. A festett csíkok is ezen a gumin el vannak menve, de biztos, hogy csak a festés. Vaciláltam, hogy így nem hozom el, de végül elhoztam, 1 év garancia van.
Majd teszek fel képet.
Dezent TZ lett és a Premiumcontact 6 -
[CS]Blade2
addikt
Visszavittem, visszavették az egész szettet cakk-pakk, az átszerelés díját is visszaadták, és visszarakták a téli kerekeim. Annyi, hogy "kitiltódttam" innen. Azt mondták, hogy nem rendelnek 1-et, mert úgyis ugyanilyen lenne, stb stb. Én viszont elégedett lettem volna, ha azt az 1-et kicserélik olyanra, ami max. alig több súlyt igényel, mint a másik 3.
A jobb elsőn összesen volt 7db.
Ez volt a súlyokon:
Fe5
X
Fe5Most újra az egész, kereshetek másik boltot, de lehet, hogy lemondok az alu-ról. Netes rendelésnél belenyúlnék megint, sz**ó lenne visszaküldeni, stb.
-
[CS]Blade2
addikt
Nem értem, hogy miért nem cseréltették azt az 1-et, bazi nagy régi cég, és ha ti tudjátok, hogy nem kerek ez így, akkor ott is tudták. Ha sz*r, akkor nekik is visszaveszik onnan ahonnan beszerzik.
Az nem lehetett egyébként, hogy megnyomorodott a gumi a szállításnál végleg vagy ideiglenesen? 2,3 bartól mindenképp helyre kellett volna ugrania, ha nem selejt?
Az alkalmazott elsőre a gumit mondta, azt nem tudom, hogy megpróbálták-e csak a felnit megforgatni... mert én a kocsi mellett voltam, a gumit meg egy szobával odébb szerelik.
Tök új continental gumiban lehet egyáltalán ennyi? Akkor elvileg átlósan 80g és 90g kellett neki.
A legjobbra pedig csak 35g összesen.[ Szerkesztve ]
-
[CS]Blade2
addikt
válasz [CS]Blade2 #55600 üzenetére
-
[CS]Blade2
addikt
válasz Firstaye #55603 üzenetére
Így meg azt mondta, hogy DEMO guminak fogják eladni, ami szerintem nem lenne szükséges, mert aki megveszi majd, azt szerintem az életben nem zavarná, hogy mentem vele 2x1,5km-t. Letörlik, és ugyanolyan, mint az új, rajta vannak körben azok a csíkok ami jelzi, hogy egyformán kopik. A gond ugyanúgy az lesz, hogy 17dkg súly fog kelleni. Ha pedig a felni sz*r, akkor javítgathatják azt.
Mi érdeke lenne, hogy mindenképp valaki vigye el így és ne vigye vissza? Összesen az egész szettből vagy egy felni (43.000ft) vagy egy gumi sz*r (29.000Ft).
Nekem hozat egy másikat, otthagyok náluk 300.000-et, a nála maradthoz meg hozatt +3-at, és ugyanott van, mint most, csak eladott 300.000-ért terméket. -
[CS]Blade2
addikt
Rász..tam a Conti Premium 6-ra a felnivel, inkább néznék más márkát: (28500 volt a Conti)
Vred Ultrac 26486
Kleber HP4 26520
Kumho Ecsta HS52 26730
Barum Brav 5hm 23667
Nexen N fera 20835185/65 R15 88H a méret.
Totál más méretben most ez a Nexen elég jót ment az új ADAC-on. Méretkülönbség miatt csalóka? -
-
[CS]Blade2
addikt
válasz kenwood3 #55737 üzenetére
Az a lényeg, hogy a célhoz kell választani. Ha pl. fontos, hogy megálljon fékezésnél, mint a szög, akkor marha jó a premiumcontact. (Én is azt vettem, csak belenyúltam egy selejtbe, így visszavittem a boltba, 2.-ra csak egy középkategóriást vettem.)
Amelyik nagyon-nagyon jól tapad az nem jó fogyasztásban, gyorsan kopik, stb. Mindig valamit valamiért.
Én most olyat vettem ami esőben nagyon jó, de cserébe szárazon nem annyira, valamint gyorsan is kopik. (A télim Hankook, az is jól tapad de gyorsan kopik, mert nekem nem szempont, hogy 25.000km-t vagy 40.000km-t bír ki, mert 10 év alatt megyek 30.000-et az egyik szettel.)A Goodyear egyébként azon a teszten talán azért is 1., mert az elég kiegyensúlyozott. Ha minden kell, tapadás, tartósság, halk is legyen, stb., akkor az. Persze ennek meg semmilyen tulajdonsága nem lesz nagyon jó, csak simán jó.
-
[CS]Blade2
addikt
[link] Gondolkodom, hogy egyszerűen csak megvenném ezeket a felniket. A mostani gyári az ET46 elvileg és olyan dísztárcsám van amit a kerékcsavarok fognak. Ha ez más autómárkáról van, valamint, hogy 46 helyett 47 az ET, az azt jelentené, hogy a meglevő dísztárcsa nem megy rá, ill. lötyögne rajta 1mm-el? Vagy hogy működik az ilyen dísztárcsa? A szelepnek is van kivágás, a csavarokhoz képest annak is ugyanott kellene lennie.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz expander #55812 üzenetére
A Hankook elég jól tapad csak gyorsabban kopik. [Én is azt néztem ki elsőre magamnak, csak 15-ösben egyáltalán nincs a 4-es.] Nem biztos, hogy árban megérné neked. Bár érdekes, ebben a méretben nincs olyan nagy különbség, kb. 8000km-el bír kevesebbet a teszt szerint, igaz a PremiumContact sem a legtartósabb. 50.000km körül tud.
4 szett Contit 5 szett Hankook-al tudsz kiváltani, szóval árban érdemes úgy számolni.
-
[CS]Blade2
addikt
Nexen nfera primus nyári eddig nekem jónak tűnik így pár 100km után. Erre is számítottam, úgy néz ki ez is hasonló, mint a Hankook Ventus, hogy újonnan nagyon puha, nagyon jól tapad, gyakorlatilag kategóriáját meghazudtolja, és később fog csak kijönni, hogy ez nem a top-top cucc, gyorsabb kopáson, gyorsabb romláson, öregedésen, stb.
Új hozzászólás Aktív témák
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Politika
- Vodafone mobilszolgáltatások
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- iPad topik
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- További aktív témák...
- IKEA Malm íróasztal - nyír
- Rowenta X-Force Flex 9.60 Aqua 4in1 kéziporszívó
- Metabo 4Ah LiHD akksik eladóak - 2db, vadiúj, 0km-es, 0 töltésű 2023.04 havi gyártás
- Delonghi Rotofry forgókosaras fritőz olajsütő F28311.W1
- Economy takarékos vízszűrős zuhanyrózsa! Klórszűrő zuhanyfej dobozában nagyon szép állapotban eladó!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen