Hirdetés
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
-
IT café
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
classic B
senior tag
Sziasztok!
Nagyon nem vagyok képben a gumikat illetően. Nyári gumit vennék most, mert gondolom jövőre ez is drágább lesz. 175/65/R14-es méretben mik az ajánlottak 15-20 ezer Ft-os ársávban? -
F_Zolee
veterán
-
F_Zolee
veterán
Pesten van bolt ahol felni kupakot árulnak? Nem kaptam hozzá és rendelni nem merek, hogy csak szívjak a visszaküldéssel. Felni márka se ismert.
-
sfefe
addikt
Sziasztok
Haver még nem vette meg a gumit.
Most 4 évszakosban gondolkodik, hogy így olcsóbban jönne ki mint szezon szerintit venni...
Isaszeg mellett lakik és Nissan Xtrail -re lenne.
Jó a 4 évszakos vagy mert nem város inkább szezon szerinti legyen?Ha jó a 4 évszakos Én a GY vectort mondtam neki.
A 2 között mi a különbség? Mindegy melyiket veszi?
[link][ Szerkesztve ]
Az élet nem igazságos csak jobb a halálnál...
-
őstag
válasz LALA_kiraly #54477 üzenetére
Tartósság tekintetében sok függ a használat módjától is. Megfelelő guminyomás, nincs álló helyzetű kormányzás, kevés csillaggarázs stb. Az ismert márkák új abroncsai mind a tartósságot tették a fejlesztések cèlkeresztjébe. Így akár a Hankook is befutó lehet, de tartós szokott lenni a Goodyear, a Dunlop és a Vredestein is. Érdemes a gyártók A/B brandjei között nézelődni.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
svedmalac
tag
Az túl szép lett volna, ha épp arra jön, aki megment
Anyósomék kerestek valami mentési lehetőséget Fehérvárról.
Szerencsére megoldódott és csak 10ezer forintomba fájt, ami ezért teljesen korrekt volt.
Majdnem tele tankom volt, már az is megfordult a fejemben, hogy ott éjszakázunk...HP ProDesk 600 G6, Dell E5450, Panasonic 50GT50, Xiaomi Mi9 Lite, Volvo S70 T5, Citroen 2CV és C5 X7
-
őstag
-
Qru
MODERÁTOR
válasz LALA_kiraly #54477 üzenetére
6 evet mar nem igen bir egyik sem kemenyedes nelkul. Vredestein oke de az is oregszik, 6 ev utan az se mesz mar vajpuha.
#nincsbennetarcsi
-
LALA_kiraly
őstag
Segitseget kérnék, már napok óta böngészem a fórumot, de tanácstalan vagyok. Nekem (15X195X65) és a feleségemnek (14X175X65) téli gumit szeretnék cserélni. Nekem most conti van, 6 éves, kőkemény. A felesegmnek szintén 6 éves Nokian puhább, de tiszta repedés. Létezik még olyan típus ami kibírja a 6 éves előírt csere intervallumot puhán és repedés nélkül? A céges kocsikon kumho és hankook kemény lett pár év után, a kumho ráadásul mált is szét. Olvastam jókat pl a vredesteinről, érdemes kipróbálni? Köszönöm
50/1160-447 Találkozhatunk: 21, 22.ker
-
brumi1024
veterán
Nekem augusztusi az autó, szóval van benne, semmivel nem különbözik a korábbi rendszerektől (csak az alapfelszereltség része): jelzi a head-upon és a műszerfalon a korlátozást, pirosan mutatja az aktuális sebességet fehér helyett a head-up ha felette vagy, illetve a műszerfalon egy piros csíkot rajzol a korláttól az aktuális sebességig. Ráadásul az egész offsetelhető 2 lépésben (60 alatt és felett) +-15 km/h-ig, így annyival később jelzi. Hangjelzés, rezegtetés, limiter (a kapcsolhatón kívül) nincs.
[ Szerkesztve ]
-
athomi
veterán
Hankook Kinergy 4S2 H750,
szerintem igen fura gördülési zaja van az abroncsnak, remélem ha kicsit kopik elmúlik. Olyan, mintha ütemesen dübögne valami. Először azt gondoltam félre van centrírozva, de egyáltalán nem ráz nagyobb sebességnél sem.[ Szerkesztve ]
-
kelly416
veterán
Ez is zsigerből megy nálam, a gyerekkori őrültködések hozománya. Sokat jatszottam olyat, hogy 30-40-ről vizes úton padló fék, kormány teker 360-at, fél felenged és olyan derékszöget nyom az autó, hogy öröm kapkodni vissza a kormányt. Futóműnek, guminak tuti jót tesz, de vettem már hasznát a tapasztalatoknak.
-
kelly416
veterán
válasz Tom1939 #54470 üzenetére
Én kaptam durrdefektet is régen, nem kellemes, de aki nem kocavezető, annak az sem kellene megoldhatatlan bajt okozzon.
Ez a sok védelmi szutyok csak azt eredményezi, hogy mindenki mindent az elektronikára hagy és elfelejt vezetni.
Kollégám mondta, légzsak helyett szöggel kivert deszkat a kormányra a hegyével a pilóta felé, sokkal óvatosabban vezetnének az emberek. -
őstag
Tpms egyszer megmentette a hátsóm az scrossban. Mondjuk csak azért mert a "normális" fajta volt és jelezte pontosan és folyamatosan a nyomást, ezért láttam mekkora a baj és megálltam rögtön (gödöllő m3, éles fémdarab, megállás után kiszállva hallottam a sziszegést annyira eresztett, sima bejelzésre szerintem pesten néztem volna meg...). Ebben a rav4 visszalépés ott csak annyit szól hogy van valami de semmi több.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz svedmalac #54465 üzenetére
Kemeny. Meg suerencse, hogy volt aki kihuzott. Hivattok segitseget vagy csak eppen arra jartak?
Olyan nekem is volt, hogy havas lejton mentem le motorfekkel 1-esben, jott a kanyar raleptem a fekre es a kanyart kiegyenesitve csusztam az arok fele. Szerencsere vt annyi lelekjelenletem, huztam egy kettest, a gazra leletem es kihuzta magat a kocsi.
#nincsbennetarcsi
-
-
svedmalac
tag
válasz kelly416 #54455 üzenetére
Egy utolsó, de életem legidiótább sztorija...
Visegrádon voltunk anno a volt nejemmel még kb. 2007-ben céges bulin decemberben.
Hazafelé Szentendrén ki volt írva, hogy Lajos-forrás jobbra. "Nem nézzük meg? Úgyse rohanunk haza." Mivel 10-kor el kellett hagynunk a szállodát, hát rajta.
Full hó volt minden, fogalmam nem volt, hova megyünk.
Emelkedő, csak fel, fel és fel...
Jó Contik voltak az akkori egyes C5-ön. Mint utólag kiderült, már majdnem odaértünk, de...
Az utolsó kanyarok egyikén elpörgött a kerék. Azonnal fék. Igen ám, csak hogy az autó csúszott lefelé. Jobbra szakadékos, fás rész, balra árok. Mikor már úgy éreztem, hogy le fogunk zúgni a hegyoldalon, inkább befelé, az árok felé kormányoztam.
Ezzel be is csúsztam finoman az árok felé, így a "haláltól" megmenekültünk.
Kiszálltam a kocsiból, dobtam egy hátast a hó alatti jégtől. Mire szóltam volna a nejemnek, ő is dobott egy hátast azonnal.
Persze szidtam is egyből, hogy mi a francnak mentünk fel oda, de hát én is hibás voltam.
A hidróval felemeltem a kocsit, sikerült is kijjebb jönnöm az árokból, de valójában esélytelen volt. Ekkor már kb. 3 óra volt, elkezdett sötétebb lenni és szakadt a hó.
SOS kellett segítség és jött is egy helyi úriember valami Toyota terepessel.
Ahogy kiszálltak, azonnal dobtak egy hátast ők is, akkor már kínomban nevettem.
Kihúztak, de megfordulni esélytelen volt a keskeny út miatt.
Rükvercben jöttem le nagyon sokáig, de valami rémálom volt. Tök fehér minden, összefolyva az út, az árok, a szakadék.
Bocsi, hogy bő lére eresztettem, de ha tanultok belőle, akkor már megérte...HP ProDesk 600 G6, Dell E5450, Panasonic 50GT50, Xiaomi Mi9 Lite, Volvo S70 T5, Citroen 2CV és C5 X7
-
veterán
Tudod, hát még ha kemény is: na az szenzációs, mert nem is kopik tovább
Én ugyan nagyon ellene vagyok a Föld mindenféle erőforrásainak a pazarlásának, de ezen lehetne gondolkodni.
A limiter kötelező?
Műszaki után valami furcsa volt a kijelzőn, nem tudtam mi a fura.
Aztán rájöttem, hogy kikapcsolták a tempomatot. (3 állúsú kapcsoló: tempom.- off- limiter)
Furcsálltam, hogy miért nyomkodták elNexen téma és a repedezés: az irányjelzős fórumon egy tagnak a Nexen kb. másfél év és 26e km után már repedezett, viszont vannak többen, akiknek akár 3-4 évesen is repedésmentesek. Garázsmentes mind.
Azért kezdtem el nézni, mert tényleg lehet megveszem inkább még idén... nem gondoltam volna, hogy 5 év után esetleg ugyanolyat fogok venni
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
Mótvá?
[PC6: 8-3-1,6mm]http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
kelly416
veterán
válasz brumi1024 #54451 üzenetére
Jártam én is így, csak tavasszal, jó meleg időben, eső utáni sáros betonon. Jobban csuszott, mint egy kivajazott zsírosbödön. Az elsőkön volt még némi tapadás vagy kivakartak a sarat maguk alól, de a hátulja úgy körzőzött, hogy öröm volt bent ülni. De csak, miután felfogtam, mi történt. Élővizes strand parkolója volt, tök üres betonplacc, és szerintem a téli árvízből is maradt ott valami.
Jó az ilyeneket biztonságos helyen begyakorolni, de sajna nem sok mindenkinek van esélye ilyenre vagy vezetési tréningekre.
-
kelly416
veterán
válasz svedmalac #54441 üzenetére
Ejha! Ez de kellemetlen lehetett.
Fater járt egyszer hasonlóan, faluhelyen kellett volna bevinni az autót az udvarba, szekérnyomokon forgolódott, aztán egyszer csak csillagok. Bal hátsóvan betolt egy árokba. Őt traktor szedte ki nem a gumi, de a jobb első levegőben volt. 3,5gen 1.9 tádé Passat. Egyikőtökkel sem cserélnék, nem egy kellemes kaland.Remélem a Quatrac majd nálam is ilyen jól muzsikál.
-
svedmalac
tag
válasz kelly416 #54417 üzenetére
Úgy kerültem oda, hogy annyi hó volt, ami betemette az árkot is egy olyan helyen, ahol még nem jártam.
Rendesen balra billent az autó, meg is ijedtem. Na innen szépen ki is másztam a Polaris3 segítségével.
Hozzáteszem, meglepett annak ellenére, hogy épp azért választottam anno, mert többen is javasolták itt a kollégák...
A negyedik évre lett kicsit keményebb és csúszósabb érzésre, de egy szezont még óvatosan elment.
Csak hogy folytassam: a Quatrac kerek egy éve van fent, közelít a 20Ekm-hez. 8500km után voltak cserélve a tengelyeken oda-vissza (még mielőtt rákérdezel, épp így jött ki amúgy is a szerviz, ezért ). Még mindig kiváló, nem csúszik, nincs hangja.
Néha megtolom az autót, épp most este jöttem végig a 8-ason a Bakonyban tejfölben. A nyarat is hibátlanul hozta 40 fokban is. Kívülről eddig nincs nyoma öregedésnek.[ Szerkesztve ]
HP ProDesk 600 G6, Dell E5450, Panasonic 50GT50, Xiaomi Mi9 Lite, Volvo S70 T5, Citroen 2CV és C5 X7
-
nagyúr
válasz F_Zolee #54430 üzenetére
Nekem is a hab van, de nem barnult be. Télire a garázsban van tárolva.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
tboldi
nagyúr
Felmerült most az ötlet, hogy a 14. havi fizut gumira költenénk, nem várnánk vele tavaszig.
Már letudtuk a szénvásárlást, annyival is több jut minden egyébre.Lancia Ypsilon, 195/55R15, főként városi használat - ehhez kellene valami 4 évszakos. És talán nem ártana kiemelnem, hogy anyum nem olyan rutinos még, valszeg egy téliesebb jobban passzolna hozzá. Az ár csak másodlagos, pár ezer Ft/db ide vagy oda még belefér, inkább az összességében vett teljesítmény és a viszonylagos tartósság a fontos.
Ki melyiket választaná?
- Hankook H750
- Vredestein Quatrac
- Kleber Quadrexer 3Én legszívesebben Goodyear Vector 4S Gen3-at vennék, de már olyan sokat drágult, hogy nem valószínű, hogy az választjuk. A felsorolt 3 közül talán a Vredit preferálnám, csak egy kis megerősítésre lenne szükségem, de meggyőzhető vagyok a másik 2-ől is.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz fant0mi #54427 üzenetére
A WagonR-re is feldobtuk, szintén Hankookok és 4 szezonosak, elöl 5,8, hátul 6,3 mm-esek, de megcseréltük őket. Állapotra teljesen jók.
A Jazz CC+-ait is megmértem, hátha ezen is meg kéne cserélni a két tengelyt, de nem tartottam érdemesnek. Elöl 4,7-4,8 mm, hátul egyformán 5,1.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Felkerültek a téli pacskerek a Lanciára, remélhetőleg utoljára, tavasszal már mindenképp muszáj lesz új gummancsot venni, ugyanis a nyárik (2013-as Conti PC5) 3.4, 2.9, 2,1 és 1,5 mm-esek, a télik (2016-os Uniroyal MS+ 77) meg 5.9, 5.4, 4.8 és 4,3. És csak középen, a széleiken hol több, hol kevesebb.
Ezekkel vettük az autót, nemtom, milyen nyomásokon használták, de hogy nem figyeltek erre oda, az egészen biztos.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz 2ozzmexy #54423 üzenetére
A Barum bár C brand, de elsősorban a teligumijai jobban sikerültek, mint a harmadvonalbeliségéböl következtetni lehet. Nyáriban a Brillantis 2 két éve második lett 175-ös méretben. Még talán a Bavuris 2 volt egy jó termékük.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
tasiadam
veterán
Elvittem az autót egy tesztkörre (e39 25d ), mosásra meg tankolásra, mert szétkaptam a szívósort (Tele van korommal...) és látni akartam, hogy viselkedik, gyenge lett-e, mert valahol szökik a luft, de nincs baj. Egyesben már villog a kipörgésgátló, pedig 13c van és száraz aszfalt a belvárosban.
[ Szerkesztve ]
Boldog s̸̺̳̾͝p̶̝̖̅ò̵̫̾ọ̷̃͒k̸̮̓t̵͈͌͝o̶͓͘b̵͓͔͘è̸̱r̷̙͈̅̀ mindenkinek!
-
2ozzmexy
senior tag
válasz svedmalac #54415 üzenetére
Nem igazán értek az abroncsokhoz, viszont amit tapasztaltam azt tudom. Volt az autón elől falken hs449 aztán vettem hozzá hátra 2 polaris3-at, amikor elegem lett a csúszkálásból és örökös gáz elvetelből, akkor megcsereltem, de úgy meg ment keresztbe mindig. Pályán poén, közúton rühellem... vettem még 2 barumot a falkenek meg költöztek a pincébe. Aztán az elsők elkoptak, jött a gyerek, költöztünk, vissza ment a falken előre városi cirkalasra, aztán a verda eladó lett, a téli kerekszettet meg itt is próbáltam eladni, de senkit sem hozott lázba, végül jofogason eladtam valami vasárnapi versenyzőnek...
Ennyi röviden. Volt előtte több féle téli rajta, de ezt a hitvány vacakot mind felülmúlta...
Ez egy példa volt arra amikor egy masodvonalas abroncs rosszabb egy harmadvonalas alsópolcosnál. Minden esetre nem írtam le a falkent, de már fenntartásokkal venném és csak akkor ha végképp nincs más.Ezért nem tartom korrektnek ha valaki leszól egy neves gyártó low budget termékét, még akkor is ha olcsó, főleg úgy hogy sosem próbálta. Több ismerősöm fel nem tenne egy barumot, de a kelly meg az admiral az isten nekik...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
svedmalac
tag
válasz 2ozzmexy #54393 üzenetére
A polaris3 egy zseniális gumi volt.
Full havas árokból úgy szedte ki a régebbi C5-öt, mintha egy füves gödröcskéből jöttem volna ki kellemesen.
Szerencsére rengeteg havas élményem volt vele. Első osztályú cucc volt anno.
És az öregedése is jó volt, öt évet volt fent és még egész korrekt volt cserekor is...HP ProDesk 600 G6, Dell E5450, Panasonic 50GT50, Xiaomi Mi9 Lite, Volvo S70 T5, Citroen 2CV és C5 X7
-
tasiadam
veterán
Mentem ma Martonvasar fele, a kod egy az egyben taknyossa tette az utat. Nyarival voltam, hat, elegge ovatosan mentem. 12c, oke, meg nem kinai, de azert ebben a kodos idoben, foleg hogy nedves, inkabb mar a teli dukalna
Boldog s̸̺̳̾͝p̶̝̖̅ò̵̫̾ọ̷̃͒k̸̮̓t̵͈͌͝o̶͓͘b̵͓͔͘è̸̱r̷̙͈̅̀ mindenkinek!
-
ftsaba28
csendes tag
Sziasztok.Ez a felni méret megfelelő lehet a 2009-es Hyundai i30-ra?
6x15" 5x114,3 ET46 67 -
FRENK1988
veterán
Sziasztok
Kertetek velemenyt a SAVA UHP2ről.
Hat a felrakas utan mentem vele egy 100kmes kort. Komfortos jol veszi a kanyarokat meg kicsit forszirozva ( egy egyteruhoz merten) sem akar leesni az utrol. Eddig a felnivel vasarolt michlein sport pilot exalto volt 05os dottal. Ahhoz kepest valami fenomenalis. Az asszony szerint is. Ugy erzem jo ajanlast kaptam.
Koszonom uraimNem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
sfefe
addikt
Oks köszi.
Az élet nem igazságos csak jobb a halálnál...
-
nagyúr
Jó bizony. Esőben is megállta a helyét, nagyon is! Egy negítívumot tudnék mondani rá, hogy hangos. Nem vagyok nagy zaj fetisiszta, meg megy az épített rendszer a kocsiba, de van hangja a guminak. De ezen kívül 5 csillagos.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
nagyúr
Hát sajnos csak jövőre tudom meg milyen lesz... Addig meg kopjon a T005...
Amúgy remélem hogy jó lesz. Ha 5 évet kihúz ( kb 150k km-ert) akkor meg leszek vele elégedve.#54401sfefe: Ultracontact az új. 7-es. Jah nem tudom. Szerintem a neve az.,
[ Szerkesztve ]
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest