Hirdetés
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
-
IT café
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
KAMELOT
titán
válasz ittakary #70392 üzenetére
Ja főleg, hogy valamelyik autómárka bejelentette, hogy kezdenek a pénzes vásárlók felé menni. Az amit múltkor írt Gsx-rr, hogy megválogatják a vevőket.
Aztán nem beszélve valamelyik napi hír, hogy az import autók behozatala csökkent.
kardkovacsi által említett EU/Ft árfolyam
A tendencia afelé mutat, hogy egyre drágább kezd lenni egy autó vagy lesz.simii16: Ha 1-2 év múlva akarsz venni 435i, akkor miért most akarod eladni a kocsidat? Addig mivel fogsz járni?
Aztán egyszer linkelve volt itt ez a cikk [link]V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Gsx-rr
veterán
válasz ittakary #67720 üzenetére
Itt pont az auto a lenyeg.
En mar a Handras videoit nem tudom megnezni.
Sablonos eroltetett, ugyanolyan minden video
Nezzem a vigyorgasat,hogyan lehet csapatni a szerpentinen, kb ennyi a fo szempont,hogy milyen az auto
Az eroltetett noi vonal is mar tul sok
Sok csajt o se lathatott az eletben[ Szerkesztve ]
-
Gsx-rr
veterán
válasz ittakary #65930 üzenetére
Hat nalam nincs kartyas fizetes. Ok egyszeru. Helyi bankoknak nincs ra megoldasa, harmadik felet kell bevonni, mint itthon az oskorban.
Sok ido mire atjon a penz es nem is biztonsagos.Magyarorszagon mar elvileg mindenhol kell terminal a kereskedelemben
[ Szerkesztve ]
-
Puma K
nagyúr
válasz ittakary #65925 üzenetére
Így túlmisztifikálni egy autó elérhetőségét avagy a nyitását-zárását és indítását-leállítását...
Visszatérve arra amit korábban írtam: írjanak egy jó appot ami mindent is tud aztán aki akar azt nézegeti meg irányítgatja parkoláskor és nyitogatja az autóját. Aki meg csak használná a hagyományos módon annak meg hagyják meg a sima kulcsot
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Gsx-rr
veterán
válasz ittakary #65315 üzenetére
Leirtam varatlan helyzet volt!
Elozo automnal se es ezutan se leszek raszorulva a fizetos utcai toltesre egyelore
eppen ezert varatlanul ert es csak azert irtam le a kalvariamat,hogy mas is tisztan lasson
Mi abban a ciki ha nem tartok azon penzt es igen mivel minimalis osszeg volt igy aggodnom kellett,hogy tudok-e tolteni vagy sem.
Ilyen barkivel elofordulhat foleg Magyarorszagon ahol a legtobb embernek nincs tobb szazezer forint tartaleka a kartyajan.Mutassak peldat facebook csoportokbol, hogy milyen jo mikor 5-6 elinditott toltes utan megszakad es zarol 70-100.000 forintot?
Ez is Magyar modi, hogy zarol 10-15.000 forintot pl Szlovakiaban megoldahato,hogy csak annyit von le amit toltottel vagy utolagosan fizetsz.
Arrol nem is beszelve egy nyomorult bankkartyas fizetes miert nem megoldott?[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz ittakary #65315 üzenetére
Vannak ilyenek és sokszor teljesen hülye indokok vannak mögöttük. Nekem van céges (saját cég) kártyám, azon is állandóan pár ezer forint van. Az ok meg egyszerű, van céges USD kártyám is és azon is kevés lóvé van mert béna vagyok, néha összekeverem a kettőt, van, hogy a négyet (másik két privát) és ezért a céges kártyák számláin direkt kevés pénzt tartok hogy ha elbasznám akkor lökje vissza a bank fedezethiány miatt
-
Gsx-rr
veterán
válasz ittakary #65297 üzenetére
Egy minimalis havi osszeg jon minden honapban a Magyar szamlamra, azt elkoltom szamlakra, biztositas stb, es pl most van 14.000 forint rajta.
Oke egyertelmu ,most ezt upgradelemMajd most tesztelem az appos toltest szerintem Mol lesz
Mehetek majd haza a roller toltoert valamelyik ejjel.[ Szerkesztve ]
-
Don.Corleone
aktív tag
válasz ittakary #64960 üzenetére
Magam sem tudom hogyan, próbálva ezt a technikát is amelyet küldtél, és egy adag csavarlazítót, de óriási küzdelmek árán kinyílt... egy biztos, most egy ideig nem csukom le, amíg ki nem cserélem ezt a mechanikát.
#64961Tsebacsi - köszönöm szépen neked is a segítséget. Egyik régi comborámnak volt ilyen fúrásos kalandja, de sajnos annak is sok éve, szerintem működhet az e46-nál is, mert ez a rész kb 90% egyezik.
-
vedini
őstag
válasz ittakary #64770 üzenetére
Egyebkent vannak arnyoldalak "nemet" autopalyan ami a csovon kifer, de minap voltam fiamnak venni boxzsakot, kesztyut, felfogatot a corvin plazaba, soha tobbet nem megyek oda, miniaturizalt kapu, szuk szerpentin le fel, oregedtem 10 evet, centizni meg felnire vigyazni, meg kameraval centizgetni olyan kis utcakba ahol sregen allnak az autok ket oldalrol.... regen sokkal magabiztosabban vezettem, vagy lehet mert ceges autom volt, sajatnal ha lefujatsz egy elemet, eladaskor magyarazkodhatsz.
workworkwork...
-
Gsx-rr
veterán
válasz ittakary #64765 üzenetére
Ha hazamegyek Mazochizmusbol megyek egy BP-Nagyszolos(Ukrajna)
Vagy csak a hatarig tavot
Na utana lesz kopkodes
Hatar oda vissza 320 km
6,5 ora alatt a benzinkutas Hotdoggal egyutt is megjarom
Saccolok egy 10 orat ha egyaltalan kivitelezheto es van a palyan tolto[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz ittakary #64762 üzenetére
végre élőben meg lehetne vitatni az élet nagy dolgait, ajánlott témák:
- elektromos hatótávok
- mennyit keresnek az autógyárak
- miért kell mindenkinek legalább a 400 LE és miért csicska az az autó ami nem megy 100-200 7mp alatt
- M3/M5 piaci ára "majdénmegmondom" alapon -
chess001
aktív tag
válasz ittakary #64673 üzenetére
Bocs, de ezek nem infos vagy mérnöki kérdések, hanem gazdaságiak bónuszban a cégen belüli sajátosságokkal. Fentebb már írták, hogy kb. 1-2 CEO tudja megnézni az összes jelentést, másnak nem igazán lehet részteltes képe az egészről. A folyamatok részeiről igen, meg amik kikerülnek közszemlére...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
vedini
őstag
válasz ittakary #64566 üzenetére
erdekes mert amikor a nyarirol valtottam telire semmilyen valtozast nem vettem eszre, csak most ahogy felkerult a nyari.
futtatok majd egy guminyomasmero programot
szerelo emlitette a nyari bal hatso meg van utve, katyu + defektturo, barmit is jelentsen is, a szakijuk epp nem volt ott, szoval ha lemegy a gumicsere szezon visszamegyek megnezetni
kiprobalom a gumi hoteljukat, ha pisszenesmentes marad a felni akkor nem fogok cipekedni tobbetelso ketto nyari gumit lecsereltettem hatsok meg jok
berendeltem naluk pilot sport 3 ZP MOE 245/35 20, mondtak 123 darabja...
sogorom csesztetett miert veszek ilyen draga gumikat, mondtam hatul is ez van legyen egy mintazat
addig stuffoltam magam, rakerestem neten, hat bhp-nal 95 darabja, arukereson is hemzsegett ekoruli arban, igaz hozza kell tenni, neha par betu, modozat, eleg pontatlan sokszor egy-egy webaruhaz termeket illeto megnevezese
mielott mentem volna cserere elkuldtem emailben a gumisoknak, wtf, de erdemben nem reagaltak, telefonon megerositettek a 123-at
nem hagytam annyiban, mutattam a linkeket stb, mondom ez ugyan az a gumi vagy nem vagy mi van
mig szereltek a gumit kimentem szervizbe, majd fizeteskor a holgy mondja, jah megsem 123 hanem 103 mert vegul mashonnal rendeltek meg, valszeg a bhp-nal azert ilyen olcso mert vagy rajtuk maradt (4 db raktaron) vagy regi dot szamu
mindegy fel afa visszajott nem panaszkodom
[ Szerkesztve ]
workworkwork...
-
kardkovacsi
senior tag
válasz ittakary #63421 üzenetére
Ez az emberi hülyeség, hogy nem kapcsolja fel a tompította este hanem megy a menetfénnyel amivel TILOS rossz látási viszonyok között közlekedni. Ez megint nem az autó hibája hanem az idióta sofőröké.
"ja és hiába hagyja AUTO beállításon, ebben a fostos téli szürke trágyában az automata még simán érzékeli világosságnak ami van" - egy lompost érzékeli. Már akkor is felkapcsolja a tompította ha megáll a sor a Margit-híd alatt napközben felhős égnél.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz ittakary #63418 üzenetére
Szerintem te összekevered ezekkel a mókolt szarokkal a valódiakat, mert ugye egy csomó régi szarba beletolják a ledeket amik vakítanak. Volt róla totalcar videó is. Mellesleg mindegyikre az van ráírva, hogy offroad use, mert ki se tesztelték és E matricát sem kaptak.
Nekem sosem szoktak villogni kivéve a kamion amit írtam. Autópályán is végig használni szoktam, sima országúton is. Sőt látszik ahogy elforgatja a csóvát.
Azt hiszed engedélyezték volna ezeket alapos tesztelés nélkül?Igen, az probléma, hogy ilyen gyertyafénnyel jönnek szemben, akkor későn reagál. De ne a másik legyen már a hibás azért mert valaki 20 éves bemattult szar piláccsal jön veled szemben amivel még a műszakin se lenne szabad átengedni az autót.
-
urban racer
senior tag
válasz ittakary #63418 üzenetére
Szerintem kifejezetten egész jó a cégesemben lévő LED. Igaz, nem kitakarós mátrix, hanem csak sima, proli LED, automata refivel, de egész jól működik. A korlátai megvannak-pl elválasztó fal magassága miatt, de amúgy jól teljesít. Egy dolgot elismerek, a 30 éves f astrákat, amiknek szénné van égve a foncsora plusz soha nem volt kitakarítva, nah azokat későn veszi észre. Mondjuk amúgy se látnak semmit szerintem abban a gyertyafényben. A kínai LED halogén helyére téve vagy a foncsoros lámpában a kínai xenon sokkal rosszabb.
"Egy mágus sosem késik, Zsákos Frodó. És korán se jön soha. Pontosan akkor érkezik, amikor akar."
-
negro
őstag
válasz ittakary #63418 üzenetére
Az meg hagyjan de a hatso lampak fenyereje is kiveri az ember szemet. Legjobb lampanal este ha allok vki mogott. Az e39-ben debutalt ledes hatso diszkreten de boven eleg fenyerot ad. De allitolag ez mar ilyen licit a gyartokon belul, h kinek vilagit "jobban"
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
H.Ezredes
őstag
válasz ittakary #62614 üzenetére
Tessék itt van egy E60 M5 402m 12,8s Nekem a szar dízellel amivel el se tudok indulni annyira nincs tapadás 1-2-be ráadásul nem is 450-60Le csak 420-30 12,6s
E60 M5-nél az állapot is rohadt sokat számít 100-200-on pl egy nagyon tuningolt full jó állapotú M5 tudja akár a 8-8,5s-et egy gyári jó állapotú 8,5-9s egy full gyári használt amiben van méter 9-10s között.... 402m-en is a nagyon jó tapadással tudhat 12,5-et vagy akár picit jobbat gyengébb teljesítménnyel szarabb tapadással 13s vagy akár több.... Egy E60 535D tuningtól Stage2-3-tól függően ugyan ezeket az adatokat tudja
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz ittakary #62578 üzenetére
Ez kb a kocsi ára összesen.....1+ bőven még maga az alkatrész se jön ki anyagárba.... Egy ilyen olajpumpa újba ~150K Csak 2 turbó felújítása ~250K ebben nincsen benne a másik csonk / síkolás / rengeteg tömítés / olaj / szűrő / munkadíj...... Komplett motor váltó ki lett szedve komplett első / hátsó futómű kiszedve..... Ez az volt,hogy mondtam a srácnak milliókat kell költeni ,hogy ez jó legyen. Azt mondta meg kell csinálni kész... Pénz van hobbi / hétvégi autó már megvette ez van legyen jó....
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
TaaT
nagyúr
válasz ittakary #61994 üzenetére
Először is köszönöm hogy reagáltál a kommentemre így a nagy prémium márkaháború közepet.
"mit jelent az egy ideje?"
Lassan fél éve tört rám hogy az egyhatos négyesgolfból valami komolyabba(?) kéne átülni. Azóta nézegetem a Hahu-t, meg a Facét. És tényleg csak nézegetem mert azóta élőben csak kettő autót néztem meg itt helyben. Egy fullos 330ci-t ami bőven büdzsé felett lenne, és egy eléggé egyben lévő 320d-t (hopp, ez már nem is hathenger).
"de én ha jelenleg 6hengeres BMWt akarnék, 2M alatt nem vennék"
Kb 1.5m forint lenne a keret.
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
Puma K
nagyúr
válasz ittakary #61994 üzenetére
"persze lehet venni 5-600ezerért "foglalkozósat" (=értsd pusztulat foshalmaz) a tesóktól, az üllői úton és az orczy mellett vagy borsodból
illetve egymillióért nagyon megkimélt, szeretveimádottat - de én ha jelenleg 6hengeres BMWt akarnék, 2M alatt nem vennék, és számitanék +1M javitásra az első évben"+1!
"persze ki lehet fogni az aranyhalat a tengerből, de a jelenlegi E46 kinalat nem éppen ezt sugallja hogy csupa aranyhalflotta úszkálna a magyar használtpiacon"
A használt piacot olvasva beütött a halántékimpulzus: Autómentős-szerelő műhellyel rendelkező ismerős 1990 gyártású W201-es Mercedes 190E-jéért Németországból jöttek fehér németek és vitték vissza Németországba. Napi használatban lévő autó volt, de nem egy elhanyagolt lefingott darab volt.
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
vedini
őstag
válasz ittakary #61404 üzenetére
köszi szépen, szerelem az tuti, asszony féltékeny
Típus: G30 M550D
bulikavagyok , több mint három hónapja keresem a megfelelőt, 40D-t akartam igazából, aztán elkeseredésemben szóbajött 40i aztán már 30D is jó lett volna, hahu-n mind törött, sok gazdazdás vagy sokat futott volt, vagy épp nem az én pénztárcámnak megfelelő. Néha olyan kamus eladókba futottam bele...
Nem szeretek tankolgatni, ha épp úgy van jól esik 700-800km-t elmenni tankolás nélkül, ezért lett diesel
KAMELOT
2017.12, 550D, 99.9e km, meg van rá service inclusive (pár km és ennek annyi is), repair inclusive 5év 200e kmfelszereltségét tekintve : ablak rolók, külső tükör elsötétítés, vonóhorog hiányzik, sztem minden egyéb benne van, szépen felszerelt, és a külseje is bravúros, nyilván kavicsfelverődés van pici elől, motorháztetőn, felni sem polcról levett, de még mindig gyönyörűnek mondanám
műszerfalon a kijelzőn még rajta a műanyag borítás
ha jól emlékszem 15.7 vagy 15.9-el lett meghirdetve, és folyamatosan ment le az ára meg még alkudtam és 13.7-ért hoztam el
éves casco, kötelező szíven ütött asszam 60 napom lesz befizetni, átírási sem kevés, szélvédőn agyalok...
[ Szerkesztve ]
workworkwork...
-
tasiadam
veterán
válasz ittakary #60974 üzenetére
Ez most olyan mint ami a képen van pl. 500 volt, anyáméktól vettem. Váltó új, turbo új, injektorok felújítva, olajcsere csak castrol, kis és nagynyomású 2 éve cserélve, fékek jók, hátul pl új, elöl a betét is új. Ki lett lakatolva 2 éve. Olyan apróságok vannak, hogy az ülésnek látszik a 330e km, 1-1 kis rugó ki van törve, ezért nem nyit a gomb. Nem lenne sok energia megcsinálni. Megvettem 500ért, ráköltök nagyon max 200-at, és van egy X év távra egy jó autóm, mert évi 5e km-t se igen fogok belerakni. Gumi hamarabb keményedik meg, mint kopik le. 25-30 évesen ez már nem lesz napi használatos autó, hiába a kevés km.
Klímagombok kicserélve.
Hibalista:
-530d program a váltón (Cserébe alig eszik, városban 7 alatt is tartható)
-4 (új) téligumi
-első 2 űlés állaponta kérdéses, de 1 huzattal jó. 1 bőr űlésszett 25e ft, huzat 15.
-klímavezérlőt meg kell nézni, ventilátor nem forog
-csomagtartó nyitó gomb rugó törött, vagy cserélem az egészet a picsbe. 10e+posta
-Jobb hátulsó zár nem nyílik központira, meg kéne bontani az ajtót és megcsinálni. ez sem nagy tétel, csak sok idő.
És mivel tavasszal hozom el, addig én csak csinálom.
-Klímagombokat cseréltem
-űléshez bowden rendelve, a héten megjön, ezért nem kéne új szett
-Váltóprogit nem íratom át
-Gumi csak jövőre érint. Kő kemény a blizzak ML25 rajta
-Klímavezérlő folyamatban, azt nem én intéztem
-Csomagtartó nyitót veszek 1 újat, nem drága[ Szerkesztve ]
Boldog s̸̺̳̾͝p̶̝̖̅ò̵̫̾ọ̷̃͒k̸̮̓t̵͈͌͝o̶͓͘b̵͓͔͘è̸̱r̷̙͈̅̀ mindenkinek!
-
Highend55
tag
válasz ittakary #59364 üzenetére
Nagyon kepben vagy,az a a csoka a Lamboval akkor lattuk eloszor nincs benne a brigádunkban,de a győri Robin Hoodot tenyleg lekapcsoltak.
ittakary: amit irsz a videorol igy tortent viszont mar pc-n vagyok es megse tudom atallitani
A video hetkoznap este tortent ures autopalya szakaszokon,persze mindig akad valami verpityu akinek nemtetszik[ Szerkesztve ]
-
KAMELOT
titán
válasz ittakary #59056 üzenetére
Az utolsó mondat a legfontosabb.
Mindenki olyan autót vesz, amilyet szeret, tetszik és jól érzi magát benne.
Gondolkoztam kombi Octi, Mondeo, Focus, Kia Optima aztán rájöttem a luxus márka után egyikben sincs hely, kényelmetlen ülés és nincs a számomra fontos V8 hang.
Amiket felsoroltál más kocsiban is kell cserélni csak lehet ott drágább.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
aero.
veterán
válasz ittakary #59062 üzenetére
Ez is sok mindentől függ. Az én 16 évesem köszöni szépen, jól van, az ülésszellőztetéstől, kiszálláskor motorosan felemelkedő kormánytól, a 3 memóriás foteleken át az elektromos fejtámláig. Igaz, nincs is az általad felsoroltak között.
Még rendberakva is legalább 5x olcsóbbak ezek, mint egy új. De nyilván ott a modern technika, fejlettebb biztonság. Ha van lé, lehet arra locsolni.
[ Szerkesztve ]
-
FIREBLADE78
addikt
válasz ittakary #59059 üzenetére
Hiteles szar ja,már nem
Semmi szarka nincs benne. Én rohadtul nem mernék venni öreg prémiumot. Ha lenne mellette egy második autó,tartaléknak,talán elgondolkodnék. Ha vkinek az a jó,ha vesz 2-3 misiért egy kocsit és utána rádob még 1,5-et vagy többet az vegye. Hány cikk van ezekről. 3/4 misis A8 és társai aztán rámegy az ára mégegyszer. Na szevasztok[ Szerkesztve ]
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Anaren91
senior tag
válasz ittakary #59039 üzenetére
Nagyon egyszerű az eset. Én amikor vettem a 35d-met, akkor csak olyat néztem meg, amiről voltak számlák a javításról. Lehetett akármilyen baba, ha nem volt róla papír alapú szervíztörténet, hagytam a francba. Amikor megtaláltam azt, amit végül megvettem, felhívtam ismerősöm aki ugyan abba a szervízbe hordja a kocsiját, ahova az előző tulaj hordta, ő meg beszélt az egyik ottani szerelővel, akivel már összehaverkodott, és lekérdezett mindent, hogy tényleg meg is történt-e. Ismerték az előző tulajt, pár misit eltapsolt náluk, mondták, hogy nyugodtan vegyem meg, nem is értik miért adja el, nem rég lett nagygenerál csinálva a motoron, meg mindíg minden rendesen időben meg lett csinálva, gyári alkatrészekkel.
Én már csak szinten tartom, minden lényeges dolog meg lett rajta csinálva. Drágább volt, mint a 1.5 millás lefosott darabok, de legalább nem engem evett az ideg, hogy mikor mi fog beszarni rajta, meg 2 hetente szervízbe hordani.
Arról nem is beszélve, hogy tudom mindenről pontosan, hogy mikor volt utoljára cserélve, és időben tudom cserélni az esetleges dolgokat, amik nagyobb galibát tudnak okozni, ha menet közben szarnak be.[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
KAMELOT
titán
válasz ittakary #59039 üzenetére
Ha már előjött jó pár hiba, már akkor inkább eladni kisebb bukóval. Így belérakott 3M aztán annyiért adta el amennyiért vette és használta 1 évig.
Én is választás előtt vagyok
1. Valahogy a műszakin áttolni, utána 1-2 dolgot felújítok max 2000€ tétel, de 2 évig tudok vele járni
2. Ha viszont nem, akkor ezt elviszik és veszek másikat, amivel nincs gond. Igaz picivel több lesz, de biztosabb!V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
BeZol
őstag
válasz ittakary #58973 üzenetére
Azon a típuson is agyaltam, de abból nem volt a felnimre való méretű...
Direkt megnéztem hogyan tesztelik a 4évszakos gumikat:
1. Téli tudást: full havas pálya jobbra-balra kanyarokkal -20 fokban h körülöttük akár 2méter magas a hó
2. Vizes tapadást: nyári 30-35fokban fellocsolt pályán
3. Száraz tapadást: nyári 30-35fokbanSzóval a 4évszakos gumikat úgy tesztelik a téli és a nyári gumi ellenében, hogy praktikusan extrém hideg és erősebb kánikula a külső hőmérséklet.
Extrém hideg ritkán van Mo.-on, olyankor meg ha nem muszáj úgysem megy senki sehova.
Erős nyári meleg jó szezon esetén 4-6 hétig van.A téli keverékek főleg -5 fok alá vannak optimalizálva --> közel 0 értelme Mo.-on
A nyári keverékek pedig talán 15-18foktól felfelére, ÉS az összes gumi optimális tapadási tartománya kb. 12 fok.Tehát ha a téli gumi -5foktól optimális keverékű, akkor -5 és -17 fok között hozza az elvárt tapadást.
A nyári gumi 18-30 fok között. (ezt kb. meg is erősíteném, mert 15-18fok környékétől lefele már éreztem anno h észrevehetően csökkent a tapadás, 5-10foknál meg már drasztikusan, alatta meg totál felejtős inkább)
A 4évszakos pedig pont a téli és a nyári tartományai közé van "optimalizálva" keverékügyileg, tehát kb. 1-13fokos hőmérsékletre.
Anno volt vmi jó ábra amit találtam, ez csak félig-meddig jó:
A tesztkörülményeket pedig ebből a videóból szedtem: [link]Praktikusan nem tesztelik a 4évszakosakat 7 fok környékén, vagy csak én nem kerestem eléggé , de a teleink is gyakran ekörül vannak, a tavasz-ősz sem mindig "optimális" a nyári gumiknak, szóval én úgy voltam vele, hogy ősztől-tavaszig tutira jobban járok egy 4évszakossal, nyáron pedig kis hátrány ér.
Nálam ez az első ilyen, szóval lehet a nyári melegben pikk-pakk lekopik a futófelülete majdKAMELOT:
magyar átlag 15ezer km, ahhoz képest fele - kétharmada van mostanság.
Régen volt évi 30-40ezer, akkor megérte váltogatni, de így már nekem nem éri meg azt az évi 2 gumislátogatást, szóval spórolok egy 1-1 órát évente + alkalmanként 5-10ezer Ft-ot -
Chris0321
addikt
válasz ittakary #58762 üzenetére
Már bocs de egy e46-osról kérdeztek minket, hogy mi a véleményünk. Mégis miért kellett volna kihangsúlyozni, hogy csak erről van szó nem másikról? Mert egyesek azonnal ugranak ha nem megfelelően írnak a 4 hengeres motorokról a nélkül, hogy megnéznék melyikről van szó? Ez legyen az ő problémájuk.
-
Anaren91
senior tag
válasz ittakary #58762 üzenetére
Talán, ha nem egy oldalt olvastál volna vissza, akkor értenéd, hogy min megy a "faszkardozás".
Másrészt igen fater 4 hengeres dízeléhez hasonlítottam az én 6 hengeres dízelemet. Benzinesnél ugyan ez a helyzet saját megítélésem szerint. Van akinek ez szempont, van akinek nem. Másrészt nem kell Ausztriába migrálni, hogy vegyél egy 30Ci-t. Én is itthon dolgozom, meg rajtam kívül sokan mások. Van aki piára költi el a pénzét, van aki cigire, van aki kurvára, vagy egyéb másra, van aki meg a kocsijára. Mindenki addig nyújtózkodjon ameddig a takarója ér, de lehet, hogy hosszútávon jobban leszopat egy 4 hengeres mint egy 6, javítási költséget tekintve.Lehet venni 4 hengerest, de ne várd el, hogy itt ajánlják, mikor a legtöbb ember tisztába van azzal, hogy problémásabbak mint a 6 hengeresek. Ha meg mondjuk itt valaki ajánlja, hogy persze vegyél 4 hengerest nagyon fasza, aztán összeszarja magát az újonnan vett kocsi x időn belül mi leszünk a faszok, mert mi bíztattuk.[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Vaze
őstag
válasz ittakary #58734 üzenetére
''figyelj olvassuk a hozzászólásaidat, nagyon menő gyerek vagy így is, nem kell még nyújtani a BMWs arcot mert már lassan nincs hova, nem kell ezt a 4henger dumát nyomatni, mert rohadt idegesítő mást sem olvasok a FB csoportokban, csak ezt hogy divat szidni a 4 hengert, és már többen azért figurázzák, mert ugyan fingjuk nincs miről beszélnek, nem ültek benne, nemhogy volt nekik, de azért nyomatják ezt a nagypofájú szöveget, mert azt olvassák mindenhol hogy ez a trendi, ez a menő''
Ennek az embernek irhatsz barmit,csak a sajat hulyeseget irja allandoan.Sokszor azt sem tudja hogy mit ir!Mondom en csak a hozzaszolasai szamat noveli,azert irogat ossze vissza mindent!!
4 hengeres az neki nem auto,nekem peldaul tokeletesen megfelel!
De arrol meg mindig nem irkal,hogy mikor fogja a szarat felujitani,allandoan mas dolgaival van elfoglalva
Egyszer mar eltunt ebbol a topikbol,eltunhetne ujra,nem hianyozna senkinek![ Szerkesztve ]
MSI Raider GE78 HX 13V Intel® Core™ i9-13980HX -- GeForce RTX 4090, GDDR6 16GB -- 32GB, 2TB SSD
-
KAMELOT
titán
válasz ittakary #58734 üzenetére
Nem tudom mi bajod van, de itt senki nem játsza a jampi béjemvést. Csak tanácsot adtam! Németből lehet venni akármilyen jó állapotú 6 hengerest, természetesen olyan helyről, ahol az eladó német és sok értékelése van.
Én is ott nézegetek, hogy amikor hazamegyek egyből tudjak menni érte. Az a 1 nap megéri. Sajnos itthon 2-300k km árulják az meg nem kell! Belső minden szép csak a motor/váltó egy roncs. Vagy pedig behozott és tekert. Köszi kihagyom!
Legutóbbi vásárlásomból tanultam![ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
98bja
senior tag
válasz ittakary #58734 üzenetére
Köszönöm válaszod! N46-os a motorkódja, igen, olvasgattam róla, hogy inkább az M-es ajánlott. De az az igazság, hogy annyira tetszik külsőre, hogy gondoltam megkérdezem, hátha esetleg valaki ismeri, vagy már érdeklődött iránta. Megérdeklődöm az általad említett csoportban is. Köszi!
Az ehhez hasonló 6 hengeres kommentekkel nem foglalkozok mert semmi segítségnyújtás nincs benne. -
Chris0321
addikt
válasz ittakary #58734 üzenetére
Hello.
Ez inkább tapasztalat mint divat, a 4 hengeres motorokkal több szokott a probléma lenni. Persze ki lehet fogni jó állapotút de könnyebben meg is szívhatja az ember. Facen sokan keresnek 4 hengeres motort mert cserés lett, vagy kérdezgetik, hogy mi a menete a hengeresre cserélésének. -
Anaren91
senior tag
válasz ittakary #58122 üzenetére
Lehet, hogy elmebeteg az árazása, de a felsorolt kocsik közül egyik se a hétköznapi embernek van.. Aki megengetheti akármelyiket magának a felsoroltoak közül, az nem úgy gondolkodik, hogy úh drága ez a kocsi, miket vehetnék az árából.
Ha neki a az új BMW kell, mert csakazért is, nem fogja érdekelni, hogy miket vehetne az árából, fogja és megveszi.[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
kenwood
veterán
válasz ittakary #57981 üzenetére
Nekem eleg a 17 is, ha letezik abbol a kettobol (135, 67)
Neten vegyesek az infok.
Meg olyan kifejezeseket hasznalnak, hogy ketszeles, amirol sejtem mi (hatul szelesebb,mint elol), de nem tudom
Egyebkent egy csomo kerdest tettem fel,de kb. a felere (sem) kaptam valaszt.[ Szerkesztve ]
Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben
-
insight
aktív tag
-
-
H.Ezredes
őstag
válasz ittakary #57227 üzenetére
Persze,hogy van. Olyan gyenge az a motor ahhoz,hogy nem igazán csinál vele semmit. Ott speciel előbb kopik el a kuplung. De egy nagyobb / nagy motoros autónál főleg dízelnél ezek nagyon is jelen lévő dolgok ezek. Pl leállításkor csattan. Engeded fel a kuplungot az egész darabos. Nem tud váltások között finoman csillapítani. Zörög így nagyon hirtelen
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
Anaren91
senior tag
válasz ittakary #57219 üzenetére
Ráadásul 2019.10. hóba is le volt cserélve a váltó olaj, kisturbó felújítással egybe kötve. Előtte 2 hónappal meg vezérlés csere+ egyéb,közel 600k értékben.
Tényleg egy alkalmi vétel volt, étterem tulajdonos volt akitől vettem, mikor beütött a korona.[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
BeZol
őstag
válasz ittakary #57067 üzenetére
Mini Cooper S volt. Ritkán mentek vele autópályán, de akkor mindig 180-200al, aztán amikor padlógázon sem ment 160nál többet, és úgy amúgy is erőtlenné vált (120ezer km volt ekkor benne, újkora óta márkaszervízbe hordtuk), elvittük maszek olajcserére, ott azt mondták, hogy már legalább 2szer nem cserélték az autóban az olajat, merth még sosem látott ilyen állapotú olajat (inkább vmi masszás darának mondta). Utána életre kelt az autó azonnal...
Egyébként számomra már az is bicskanyitogató, amikor "hozott olaj"-ra díjat számolnak fel, vagy amikor autómosás díj ki volt számlázva (én meg előtte nap mostam le, teljesen tiszta volt, ők meg lemosták megint kérés nélkül díj ellenében).
Az is jó kör volt, amikor egy kicsit nagyobb szerviz után fél literrel többet evett az autó minden körülmények között. Utólag derült ki, h a termosztát végig nyitva volt, érdekes h pontosan akkor romlott el, mikor náluk járt a kocsi, mert minden hosszabb út előtt lenullázom a fogyasztást (50 és 80km-re volt egyik-másik márkaszerviz), és pontosan tudtam, hogy odafele mennyit evett, visszafele még annyira nem izgatott h feljebb ment picit az átlag, de pár héttel később már tisztán láttam h bizony megnőtt a fogyasztás. -
Anaren91
senior tag
válasz ittakary #57067 üzenetére
Üdv Magyarisztánba Egy munka akkor vn elvégezve ha látod is, hogy megcsinálták. Nem egy sztorit hallottam már hasonló esetekről. Sőt ismerősöm is mesélte aki egy Opel márkaszervízbe volt, hogy néha csak leengedtek egy kis olajat, rátöltöttek és szevasz. (arról nem beszélve, hogy a dolgozók nagy részének semmilyen autószereléssel kapcsolatos papírja nem volt)
Másik ismerős direkt megjelőlte a régi olajszűrőt. Olajcsere után ugyan az volt fent az új helyett...[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Skimaster
senior tag
válasz ittakary #56673 üzenetére
Köszi! Nem látom,hogy hol csuláztam volna bárkit is,akinek nem 6 henger és 200+ lóerős az autója. De mutasd már meg,hátha elkerülte a figyelmem. Ettől még persze saját tapasztalatom az,hogy egy BMW akkor élvezetes,ha megy is.
chess001: Vezetni sem tud,aki automatát vezet? Ha már személyeskedsz okostojás,áruld el ezt honnan szeded? 30 éve vezetek baleset nélkül,főként kézivel, az elmúlt 12 évben automatával, de nem látom hogy függ ez össze a vezetés tudományával. Te tényleg ennyire sötét vagy?
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Robogó, kismotor
- World of Tanks - MMO
- Telekom mobilszolgáltatások
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest