- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Mikrotik routerek
- YouTube
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
-
IT café
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
kardkovacsi
senior tag
Mindennek felment az ára ami autó.
Ismerős el akarta adni a 330e-jét januárban, eleinte magasabb áron de a végén már 8.8M-et kért az autóért de nem vitte el senki ezért levette a hirdetést néhány hét után. Felrakta pár napja 9M-ért, közben lejárt az autó garanciája, eltelt 9 hónap, belekerült még 25e km az autóba. Első nap jött 3 ember megnézni, 1 közülük vitte volna alku nélkül!!!
Végül nem adta oda, mert közben meg rájött, hogy semmi nem tudna venni mert nincs autó. Nem lehet újat venni, mert akadozik a gyártás emiatt a használtak ára is jelentősen felment az utóbbi hónapokban. -
kardkovacsi
senior tag
Basszus tényleg. Felmentem a nagyker oldalára és az a panel ami nettó 43 volt két hónapja az most 54.
Autó fronton meg tényleg durva mennyire akadozik a gyártás. Szomszéd rendelt egy M340i-t még június elején. Szeptember elejére ígérték az autót. Azóta már többször kikerült a gyártásból egyeztetések miatt. Nincs kamera így a tolató kamerát ki kellett venni, ugye ez ilyenkor adminisztráció, hogy elfogadja, árcsökkentés stb...aztán nincs motoros csomagtérajtó újra megint. Most ott van, hogy alvázszámot még nem kapott és onnan két hét mire ideér az autó. De ahogy olvasom most már a touch kijelzőt is ki fogják venni.
Én tuti nem vennék most ha nem muszáj, mert ezek az autók 3-4 év múlva eladhatatlanok lesznek. Egy hármasból kb. semmit nem látni hátra, főleg ha kéred a hővédő üvegezést (szinte mindenki kéri) kamera nélkül elég szívás a tolatás még ha van is radar.
Nem beszélve arról, hogy most elég nehéz alkudni bármire is, konkrétan minimálisat. i4-re 7%-ot, a nem i modellekre 13%-ot hallottam. Két három éve ezek még 18-22% között mozogtak.[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
Miért is lenne illúzió romboló? Vezettél már ilyet? Egyrészt csak az első 1-3 fokozatot használja, érzésre, mert meg nem mondod mikor vált.
Viszont ennek rengeteg előnye van. Egyrészt be lehet rakni a sima váltó helyére mivel a két típusú váltó teljesen ugyanaz. A nyomatékváltó helyére került be a váltóba (ez az ami gurítja az autód a sima automata esetén). A fokozatokkal lényegesen erősebbé teheted a villanymotort. Az a kis "nyomi" 88 lóerős villanymotor (F30-ban, a G20-ban már 113 lóerős) is meg tud lepni emiatt. Már sima nedves aszfalton is keresztbe vágja a farát mielőtt az elektronika bele tudna nyúlni. Volt is, hogy esős időben telezöldnél intettek, hogy akkor menjek balra én meg nagy gáz és hopsz meg is volt a 90 fokos forduló
Mivel váltóban van a villanymotor a váltó elektronika gyakorlatilag fokozatmentes érzéssé teszi a váltásokat a benzines használatban is mert amikor esik a fordulatszám akkor tol oda a villanymotornak egy löketet. Sőt sport módban vicces módon kicsit túl is tolja, mert akkor érzed a hátba rúgást amikor épp vált a váltó.
Aztán még ott van, hogy minél közelebb kell lennie a motorhoz a villany hajtásnak és így ez pont érvényesül mert sima hibrid üzemmódban is néha tölt picit, néha használ áramot az akkumulátorból ezzel optimalizálva a benzin motor hatásfokát.
-
kardkovacsi
senior tag
Nekem F30 van több mint 3 éves, 41e km van benne semmi baja nem volt eddig.
"Ami nagyon el lett baltázva mind az F30, mind pedig a W205/S205 esetén, az az indítómotor megtartása. " - de hogy oldod meg, hogy ne legyen? Rárántatod a 120-al menő autóra? Mikor ugrana át a vezérlés indítómotor nélkül? Szerintem elég hamar nem beszélve arról, hogy egy BMW-től vagy Mercitól elég idegen lenne az, hogy nem sima az átmenet? Szóval nem hülyék ám azok a mérnökök akik az autókat tervezik.
Amúgy két üzemmód van, az egyik amikor túl nagy a fordulatszám különbség és akkor indítómotor, szinkronizálás és összeengedése a két hajtásnak. A másik meg amikor kicsi (gondolom alacsony motor oldali fordulatszámnál) akkor tényleg berántja a motor a villannyal.
Érdekes ez az indítómotor téma, sok 330e ismerős van de egynek se volt ezzel baja. Lehet a barátodnak van speciális vezetési szokása és azért van ennyi önindítózás. Én jellemzően edrive módban használom addig amíg ki nem fogy a szufla belőle és utána jön a benzin motor. Emiatt lényegesen kevesebb az önindítózás. -
kardkovacsi
senior tag
válasz FIREBLADE78 #62041 üzenetére
Én amikor az F30-at vettem akkor, igaz raktárkészletes autó volt, a 17.1M-es autót egyből 14M-ért adta volna alku nélkül. Nem hoztam el mert épp építkeztünk...aztán 4 hónapra rá fenn volt a hahun mint demó autó 13-ért amiből még alkudtam 300e-et, bár szerintem keveset mert elég gyorsan belementek. Az indexes F30 fórumban is írta pár ember, hogy 18-19%-ot sikerült alkudnia.
Viszont egy másik ismerős vett új, G20 330e-et a megjelenés napján rendelte meg és ő is kapott 16%-ot. 19.4M-es autót megkapta 16.5M-ért. Akkor kicsit morcos is voltam pár hétig, mert kb. mindenki azt mantrázta, hogy az új modellekre nem adnak kedvezményt és ezért nyugodtan megvettem a régi mondván az jó áron van.
Amúgy a szomszéd fogta és bekérte az összes BMW szalontól az árajánlatokat és neki Nyíregyházán adták a legjobb árat, egy másik ismerős meg a Wallistól ment át a Budapest Motorshoz. -
kardkovacsi
senior tag
válasz chess001 #62046 üzenetére
Akkora pont mint egy 3-as BMW sőt kicsit szélesebb is. Kevesebb mozgó alkatrész van az tény, de ha valami elromlik (és azért el szokott ott is) akkor szopsz, mert minden horror áron van egy BMW-hez képest is.
Ez a csapágy szerintem meg nem BMW függő hanem, hogy mennyit ütik vágják az autót. Volt egy Honda Intera Type R-em, ilyen utcai versenyautó, még egy ideig megvolt a BMW-vel együtt. Ha azzal átmentem egy közepes gödrön akkor kb. leszakadt a veséd olyat ütött. Ha átmentem a BMW-vel az meg csak egy kis puffanás. Na most ne legyen senkinek se kétsége, hogy a veseszaggató ütést mindkét csapágy megkapja csak épp a BMW esetén a futómű többi része szépen elnyeli. Az első autónál szépen kerüld a közepes kátyúkat, a másiknál meg átmész mert meg se érzed. Te nem, de a csapágy igen. Ez simán lehet az oka annak, hogy miért kell többet cserélni egy prémium autó futóművében elemet mint mondjuk valami egyszerű veserázós autóban.
Ezért, ha lehet akkor nem szoktam ráengedni a kerekekre még az sima gödröcskéket a BMW-nél sem. -
kardkovacsi
senior tag
De a Toyota másképp csinálja a hibridet. Ott meg az ordító motor van piros lámpánál és egyáltalán nincs váltó, semmi. Nem tudom ennek köze van-e ahhoz, hogy nincs PHEV-jük szinte egy sem.
2015-ben amikor megjelentek a BMW hibridek nem volt kvóta sőt, ezt a 1.5 éves modellciklus se állja meg a helyét mert egész a végéig gyártották a 330e-et. 2015 novemberétől 2018 májusáig, majd 2019 júniusban kezdték az új modellt ami azóta is megy, mellesleg a váltója teljesen ugyanaz a réginek meg az újnak is.Annyira rossz konstrukció nem lehet
Az LCI-vel együtt jött a 330e és 3 hónappal korábban állították le a gyártást. -
kardkovacsi
senior tag
De az nem plugin hibrid. Ne hasonlítsuk össze a kettőt. Mennyivel tud menni villany hajtással a Lexus? Max 25-30 kmh?
Merci később hozta a phevjét, a BMW az LCI-vel jött 2015 végén, azaz 2016-os modellévre.
Megnéztem ezt az önindítót. Az első 2016-17-es változatokra volt visszahívás. -
kardkovacsi
senior tag
BMW topic nem offolunk, szerintem a BMW hajtáslánc problémáival vagy azzal, hogy összehasonlítjuk más autókkal.
A Toyotának valami tripla bolygóműves elrendezése van, ahol külön külön is tud mindkettő hajtani meg együtt is, meg a visszatermelés is azon keresztül megy. Lehet ott is van önindító. Nem tudom, nem vagyok gépészmérnök. Én ezt az önindító megléte dolgot nem tartom olyan nagy problémának...annál inkább, hogy elromlik Illetve nem tudom ennek a hajtásnak mik a hátrányai, biztos van, ha nem kezdték el tömegesen lemásolni.Ennek az indító motor témának utána nézek Egy-két bejegyzést láttam a 330e facebook csoportban is. Illetve megnéztem, 2018 február elejétől (enyém áprilisi gyártású) másik alkatrész van ami az előzővel nem csereszabatos, a realoem szerint.
Most jól értem, hogy a Mercinél is ugyanez volt a baj, hogy kifeküdt az önindító? A BMW-nél ahogy olvasom valami szolenoid makkan meg és nem enged el rendesen az önindító a lendkeréktől. Csak mire észreveszik a userek addigra kinyírja az önindítót is.
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Tsebacsi #62073 üzenetére
Ez amit én se értek teljesen, hogy a phevek miért fogyasztanak ennyivel többet. Vannak ötleteim:
Javarészt városban használjuk őket és nehezek, illetve a kis villanymotor miatt a regeneratív fékezés korlátozott.
Lehet az is, ez a vékony, váltóba épített motor kicsit rosszabb hatásfokú mint a rendes BEV villanymotorok.
Ugye a villanyos autóknál eléggé ráfekszenek a fogyasztásra meg a légellenállásra mert ott tényleg számít pár % fogyasztás is míg ezeknél meg senkit nem érdekel. Fontosabb, hogy jól nézzen ki az autó. -
kardkovacsi
senior tag
-
kardkovacsi
senior tag
válasz chess001 #62083 üzenetére
Na és tegyük hozzá, hogy a TC-s mérésben annyira birkák voltak, hogy még edrive módba se rakták be az autót, ezért egy csomószor bekapcsolt az ICE. A villanyautós csoportban szénné röhögték magukat az emberek, hogy milyen jó képességűek nevezik magukat autós újságíróknak, hogy legalább előtte megnézett volna két videót, hogy működnek a plugin hibridek mik a fő paraméterek, állítási lehetőségek. Azt se lehet mondani, hogy annyira új technológia lenne, mert 2013 óta velünk vannak a PHEV-ek.
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz chess001 #62089 üzenetére
Kevés van, mert alapvetően a flottások is tudják, hogy ha ingyen benzinkártyát adnak a plugin mellé az nem lesz töltve. Ezért itthon egyre gyakoribb, hogy korlátos benya kártyát kap meg mellé korlátlan töltő kártyát. Így a felhasználó rá van kényszerítve, hogy töltse. Meg jellemzően ezen irodaházakban van töltő slot is. Mivel a mai hibridek elmennek 50-60 km-et (de a C merci 25-ös aksival 112 km-et tud) ezért szerintem egyes felhasználóknál simán kijöhet a gyári adat is.
Hogy ontopic is legyek, nekem pl. a pici 6 kWh-s akkumulátorral 37e km után 2.3L az átlag fogyasztásom meg 14 kWh de volt 1.8 is csak a Covid miatt home office van és nem járok be dolgozni ami oda vissza pont annyi volt mint a megtehető hatótáv hidegebb időben is viszont a hosszabb utak megmaradtak. Annyit hozzátennék, hogy nem vagyok az spórolós típus, autópályán szeretek gyorsan menni, szóval a 150-170 közötti tempó inkább a jellemző.
Azért is szoktam morcosan nézni amikor szidják a pluginokat, mert a legtöbben nem érzékelik vagy csak nem is gondolják (én se gondoltam), hogy milyen sok rövidke távokat megyünk amikor a villany hajtás pont jó, mert nem kopik a motor és nem fogy a benya.
elugrasz Auchanba oda vissza 10km, elviszed a gyereket oviba oda vissza 4 km, elviszem a gyereket a nagyanyjához oda vissza 15 km, beugrasz a városba 15 km, esetleg ha plázába mész ott töltesz és akkor mindjárt 30 km. Ezek így pörögnek folyamatosan.Amikor megvettem az autót olyan 40-50% közötti villanyhajtást valószínűsítettem közben meg ameddig a régi BMW app volt ami kijelezte, az 75%-ot mutatott. Jelenleg havi 200-250 kWh közötti áramot tolok az autóba ami 20 kWh-s fogyasztással meg valamennyi töltési veszteséggel ezer km per hó kivéve amikor covid van mert akkor nem megy senki sehová
Addig amíg nem lesznek a 3-as méretű szedánokban 80-90 közötti akkumulátorok és rendes nagy teljesítményű (200-300 kWh) töltők legalább 60-70 kilométerenként az autópályákon addig a phevek a legjobb választás ha legalább részben villannyal akarsz menni.
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
Bár kitöröltem korábban, de akkor leírom.
Szóval nekem két üzemmód van. Az egyik ez a sok rövid táv amiket írtam már. A másik meg amikor megyünk valahová kirándulni a családdal, jellemzően több száz km illetve még egy neuralgikus pont, hogy évente párszor le kell rongyolnom az ukrán határra (Beregsurány) és egyből vissza (625 km). Ezt egy pluginnal 5 óra alatt simán megteszem oda vissza, tankolással. Már többször is gondolkodtam útközben, hogy azért villannyal ez nem lenne annyira egyszerű még egy i4-el sem amit nemsokára elkezdenek szállítani. Abban egy nettó 81 kWh-s akkumulátor van. 130-as tempónál 20 kWh-s fogyasztással olyan 50 kWh kell bele ha tele aksival indulsz. Na most ez egy IONITY töltőn 20 perc de a nyomi ötvenes töltőkön, amik arrafelé vannak meg több mint egy óra.
Ilyenkor elképzelem, hogy ülök Vásárosnaményban a Mol kúton a Plugeen, egy órát vakarom a fejem ahogy töltődik a 2xM-es autó feltéve ha épp üres és működik. Ha nem akkor meg szívás, mert jön a teknős mód meg az araszolás a következő töltőig Nyíregyházára.
Persze ezen az egyen kívül no problem, mert garázsba beáll és tölt. Igazán jó áron mert tele a tető napelemmel. -
kardkovacsi
senior tag
válasz koanla #62095 üzenetére
A csomagtartóról az a véleményem, mint a gáz mindig kitölti a teret. Hát ilyen az asszony meg a csomagtartó viszonya. Ha van 700 liter akkor majd nyáron is telerakja, mert beteszi a gyerek összes téli ruháját is biztos ami biztos alapon. Mi a BMW 370 literes csomagtartójával (phevé 110 literrel kisebb) is teljesen jól elvagyunk. Az volt a terv, hogy akkor majd veszek egy Thule tetőboxot, de azóta is csak veszem mert kelleni nem kell
-
kardkovacsi
senior tag
válasz chess001 #62098 üzenetére
Igen, de írtam korábban. Ahol flottás az autó ott a cég se hülye aki adja az autót. Ha már többe került és félig villanyos akkor egyes cégek nem adnak hozzá korlátlan benzint hanem korlátlan publikus töltést. Azaz ha nem tölti akkor bizony hamar kifogy a benzin kártyáról a zsé.
https://villanyautosok.hu/2021/10/07/igy-zoldulnek-a-ceges-autoflottak-magyarorszagon/ -
kardkovacsi
senior tag
válasz chess001 #62114 üzenetére
Talán, de milyen már, hogy rányomsz a fűtésre és rottyan a benzines. Annak terhelés kell, hogy fűtsön azaz 4-5 hónapig benzinesként használod.
Mennyivel igényesebb a BMW, hogy ott a fűtőszál és bár az sokat eszik de van fűtésed. Mellesleg mindezt remote, appból vezérelve is tudod. -
kardkovacsi
senior tag
válasz chess001 #62144 üzenetére
Igen, ennyi csak még el vannak foglalva ezer másik dologgal. Idővel lesz ez is. De az idő még olyan 10 év jó eséllyel. Rosszabb esetben 15. Attól függ milyen ütemben nő az egy dollárból elérhető számítási kapacitás.
Mellesleg most szerinted mennyiből állna egy közös adatbázist felállítani az autóknak, kátyú és bármilyen úthiba szinten? Pont mint ahogy a Waze működik emberi erővel, ugyanígy tudna lenni kátyú is. Probléma megoldva. -
kardkovacsi
senior tag
válasz Gsx-rr #62145 üzenetére
Te vagy én. De egy központi adatbázis amit az autók építenek fel? abban egyszer kupanna egy autó és utána a többi már el is kerüli ha tudja vagy lassít előtte, sokkal mert centire pontosan tudja hol lesz.
Automata vezetés lesz, a kérdés inkább a mikor. 5 év, 10 vagy 15. Én valahová az utóbbi kettő közé tippelem. -
kardkovacsi
senior tag
"Mi lenne a több millió sofőrrel? Munkanélküliség?" - mindig ezt mondják a fejlődés ellenesek és valahogy most se lehet Dunát rekeszteni a kubikosokkal (akik földet hordtak talicskával) vagy épp az ébresztős ablak kopogtatókkal. A társadalom megoldja, apropó kubikosok. Hát elmehetnek kőművesnek, abból úgyis kevés van és könnyen kitanulható szakma.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz chess001 #62154 üzenetére
"Attól függ milyen ütemben nő az egy dollárból elérhető számítási kapacitás." - leírtam, ezen múlik az egész. Gondolnád, hogy kezdetleges önvezetés már volt 2006-ban? Igen volt, csak akkor még az akkori számítási kapacitással próba pályán is csak 40-et tudtak az autók. Jelenleg azon vannak a cégek, hogy a fő funkciók menjenek (az ezret meg ne vedd már számra komolyan sok, így ok? ) majd ha ezek megvannak lesz kátyú kezelés is meg minden.
Nagyon komplex a probléma ezt nem vitatja senki, de pont olyan dolgokon akadtok fenn, mint a kátyú, amit nagyon is egyszerűen meg lehet oldani. Csak ez Amerikában meg Nyugat-Európában nem érdekes, mert rendes utak vannak ezért tojnak rá. -
kardkovacsi
senior tag
válasz chess001 #62157 üzenetére
Te teljesen el vagy tévedve, nézz utána a DARPA versenynek önvezető kategóriában, 2005-ből. Ők azok akiknek köszönheted az internetet is.
Nyilván okleveles villamosmérnökként és szoftverfejlesztőként pont nem értek hozzá. Szerintem is lezárhatjuk mert csak a személyeskedés megy észérvek ütköztetése helyett.[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz chess001 #62176 üzenetére
Van neked egy nagy lompost 3 diplomád meg AI
Eleve hülyeségeket beszélsz és képtelen vagy értelmezni azt is ami írtam.
Elmagyarázom mert látom nem ment. Tegyük fel ott a kátyúd. Mit írtam? Központi felhős adatbázis a kátyú koordinátáival. Erre jössz, hogy lehet benne víz meg ilyen hülyeségek. ÉS? Egy kátyú csak úgy megkeletkezik 10 perc alatt??? Nem.
Akkor meg nem mindegy, hogy mikor van benne víz? Száraz időben, jó fényviszonyok között feljegyzed és utána ott van. Nem is kell figyelned esőben, minden autóval, mert azt mondod most nem jók a körülmények a megfigyeléshez. Majd következő jó időben frissítesz, addig úgy veszed, hogy az ott egy kátyú. A érkező autók mind lassítani fognak.
Mellesleg semmilyen AI nem kell egy kátyú megfigyeléséhez. Ebből is látszik, hogy fogalmad sincs amiről beszélsz csak a hangzatos rövidítésekkel dobálózol.és akkor itt az újabb gyöngyszem:
"egy dollárból elérhető számítási kapacitás" Akkor mi most jól állunk, mert gyenge a forint és így több kapacitás tudunk adni.
Aha mi köze ennek a forinthoz? Magyarázd el. -
kardkovacsi
senior tag
válasz FIREBLADE78 #62904 üzenetére
Egyértelműen i4 (én is azt tervezem a 330e után). Eleve az i4-ben nagyobb akkumulátor van, az iX3 autópályán simán 30 közelében lesz, de 25-26-al simán számolhatsz. 74-es akkumulátorral az bizony 300 km se, de ugye a második töltésnél nem mész 80% fölé és 10% alá így kb. 200 kilométerenként töltögetned kell. Szemben az i4-al ami olyan 20 körül fog enni és 81-es akkumulátora van.
-
kardkovacsi
senior tag
Defekttűrő vagy nem defekttűrő abroncs? Megkérdem itt is
Defekttűrő előnye, hogy tényleg el tudsz vele menni még jó pár 10 km-et, nem maradsz az út szélén. Hétvégén pont teszteltem
ellene szól, hogy nehéz, jobban üt, drágább. De elvileg ez való az autómra. Ja és nem lehet kapni egy csomó modellben, mert elfogyott és idénre nem rendelnek már.Kinek mi a véleménye.
-
kardkovacsi
senior tag
Na, az enyém most nem volt ilyen. Felhajtok M0-ra Budakalásznál, felgyorsítok, hallok egy csilingelést, mintha elhagytam volna valamit (gondolom az volt a szög/csavar) és már szól is rendszer, hogy csökken a guminyomás és öt másodpercenként 2 tizedet esik. Mire a fóti Auchanhoz értem már közel nulla volt a nyomás. Szépen hazacammogtam vele Ürömre ami kifejezetten pozitív volt, szemben azzal ha ott el kell kezdenem varázsolni. Felraktam a nyári gumikat (van otthon emelő meg minden) és tudtam addig is használni az autót.
Mondjuk tény, nekem is eddig mindig akkor voltak defektjeim amikor már a végét járta a gumi ahogy ez a garnitúra is. Idén akartam kidobni a szezon végén, hát megelőzött
Milyen defekt javító kittet használsz? Gyárit vagy valami mást?
-
kardkovacsi
senior tag
válasz FIREBLADE78 #62962 üzenetére
340 lóerő a sima i4. Azzal azért eléggé nagyon kéne mennie 340i kategória.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz CharlieDrop #62961 üzenetére
A Model 3-ak olyan 18-19 körül tudnak 130-as tempónál. Annak jobb a légellenállása, így számoljunk picit rá az i4-re. 20-ba talán befér, de lehet 21 is.
Persze a legjobb lenne már egy teszt. Nemsokára érkeznek a szalonokba az autók szóval biztos lesz pár héten belül. -
kardkovacsi
senior tag
Amikor évi egy garnitúrát elhasználtam a sok pernahajderkedés miatt akkor kihajtottam
Most meg így adta ki, téli gumiból is hiány volt, van most is mint mindenből aztán nem volt kedvem keresgetni. Gondoltam azt a 3e kilométert amit telente vezetek még elmegy. Hát nem.
De köszi, valahogy senki sem mondja, hogy defekttűrő legyen újra és az az érzésem, hogy az autógyártók is kezdenek újra leszokni erről valamiért -
kardkovacsi
senior tag
válasz Tsebacsi #62971 üzenetére
Kipróbálom a nem defekttűrőt mivel Bridgestoneban nem lehet már kapni LM005-öt defekttűrőt 18-ast Télivel úgyis alig szoktam járni, belefér.
Azért tudd, hogy ez a defekttűrő is olyan, hogy tudsz vele menni, papíron 80-al, de azért már 60-nál érzed, hogy nyeklik, nyaklik az autó (M0-án leálló sávban vészvillogóval mentem az 4 kilométert míg átértem a hídon). Brutál hangja van és melegszik a gumi mint állat. 20 kilométer után rendesen meleg volt a kerék mikor beálltam a garázsba. Elvileg egy (két) ilyen móka után kuka a gumi, mert a szerkezete nem viseli jól ezt az igénybevételt. Szóval lehet olcsóbb kihívni a mobil gumist, hogy egy 20-asért hogy javítsa meg helyben és mész tovább.[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz szabi325 #62998 üzenetére
Megrendeltem a nem defekttűrő változatot. Majd nyilatkozom a különbségről . Ugyanazon az autón, ugyanazon a felnin. Annyi, hogy nem Sottozero 2-est vettem hanem Bridgestone LM005-öt. Tesztekben ez volt vízen a legjobb, a hóban sem rossz, de az nem nagyon számít már nálunk.
-
kardkovacsi
senior tag
Elmondom szerintem ez hogy van. Vannak a britek. Ott pl. egy sima ötös BMW-re ilyen 80-100e forint havonta az adó (nem, nem olvastad el, havonta ennyi). Ellenben a pluginra meg közel nulla. Az angolok imádják ezt a nyomi sorházas építkezési módot ahol nincs garázs, semmi csak utcán parkolás. Az adó olcsó, tölteni meg nem tud.
Másik oldalról meg ott van a legnagyobb és legmocskosabb bulvár média ami kb. ezen csámcsog mióta bevezették a CO2 adózást és megjelentek a plugin hibridek. Részben jogosan mert sokan tényleg nem töltenek.
Na és akkor a harmadik. Az itthoni autós újságírás, élen a villanyautósok.hu-val akiknek már egy Totalcar-al megegyező olvasottságuk van. Ők ugye a sok klikkelés miatt szépen áthozzák ezek a cikkeket és jól felhergelik a népet. Totalcar a másik, ott ugye még saját pejoratív jelzőt is kitaláltak, adócsaló hibridek. Politikus meg elolvassa és meg is van a döntés.A poén az, én senkiről de senkiről nem tudok széles ismerősi körben aki ne töltené a pluginját (pedig van sok). Két emberről hallottam, akik bevallották a nem töltést. BMW 330e facebook csoport, na honnan valóak? Igen, britek.
A dolog legnagyobb paradoxona, hogy az itthoni villanyautós facebook csoport, mikor még ingyenes volt a töltés, állandóan tele volt, hogy a "köcsög pluginek" miért foglalják a töltőt amikor úgyis tudnak benzinnel menni. Persze ha most is kimész mondjuk a városba akkor a már fizetős töltők 80%-án plugin tölt. Akkor most töltenek vagy sem?
Amúgy meg miért ne töltené? Otthon töltve 800 forint 100 km, oszlopon 2e, ugyanez egy 8 literes fogyasztással meg 4e (ha van napelemed akkor meg 12-13 forintos napelem áramárral számolva 250). Itthon meg vannak cégek ahol van plugin mellé legtöbbször korlátos benzin kártyát meg korlátlan töltő kártyát adnak. Erről is volt cikk már.
Nekem pl. ~40e km után ezek a fogyasztási adatok: 2.4l és 13.8 kWh.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz KAMELOT #63014 üzenetére
Havi összegekről volt szó. Amúgy nem értem miért olyan meglepő. Itthon is 22e forint a cégautó adó, havonta (zöld rendszámra nulla). Briteknél meg CO2 alapú van, amit gyakorlatilag a fogyasztással arányos így a nagyobb autók többet fizetnek. Illetve van egy olyan, hogy minél öregebb egy autó akkor is többet kell fizetnie.
Persze lehet, hogy valaki nagyított a facebook csoportban, de én nem tartom valószínűtlennek mivel kint a 3-4 éves használt autók ezért a töredék árukra esnek.
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz kardkovacsi #63016 üzenetére
Közben utána olvastam, tényleg volt egy kis nagyítás benne. Ilyen 100-120 font körül van az összeg per hó. 120 font az 52e forint a mai áron. Bocsi akkor 50e és nem 80.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz KAMELOT #63012 üzenetére
Amúgy nézz szét a UK használt piacon és meg fogsz lepődni. Pont a magas és folyamatosa növekvő adó miatt nagyon olcsók a nagy teljesítményű használt autók. Nem véletlenül látsz itthon jampizni jobb kormányos coupé mercikkel sokszor ilyen kétes fejű alakokat. Kint megveszi gombokért a nagy teljesítményű idősebb autót itthon meg menőzik a jobb oldalról
-
kardkovacsi
senior tag
válasz KAMELOT #63041 üzenetére
"Gsx-rr: Puzsér írt egy cikket a EV-ről. Ott van egy szép hosszú mondtad, hogy mi a gond ezekkel. Beszélünk az ECO-ról, aztán szénerőművekből van a villany. " - egyrészt nem szénerőműből jön az áram, itton sincs már lassan egy sem. Inkább gázból. A másik a hatékonyság különbözet simán kiadja a CO2 mérleget így is. A harmadik, hogy lokálisan nem szennyez egyáltalán a villanyautó, a maradék szénerőműre meg simán rá lehet és rá is akasztják a szűrőket, mert ott nagyban sokkal gazdaságosabb mint egyenként rakni bele a katalizátort ami így sem tökéletes. A negyedik, ami szerintem a lokális nulla szennyezés után a legfontosabb, hogy ennek megvan a esélye, hogy megújulóval menjen a másiknak meg egyáltalán nincs. Tavasszal, nyáron simán termelnek/termelhetnek a napelemek annyit amivel a közlekedést is el lehet látni árammal.
Szóval ez csak egy ilyen Puzséros faszság.[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Gsx-rr #63052 üzenetére
és akkor ne tegyünk semmit? Valahol el kell kezdeni, nem?
Meg nem a káros anyag kibocsátás csökkenne hanem a CO2 1.5%. A káros anyag lényegesen nagyobb lenne és akkor még egyszer. Ma a városokba pöfögnek be az autók, ez egy elektromos autónál nulla.
Tehát érvelésed kb. ilyen. Nyugodtan szarjunk a nappali közelébe, mert ha nem szarunk akkor is csak 1.5%-al csökken a szar mennyisége a világban. Persze mennyivel egyszerűbb elmenni a budiba szarni és mindjárt nem érezzük egész nap a szar szagot. Az emberek életminőség és átlagos élettartama sok-sok évvel nőne ha nem pöfögnénk tele a városokat. -
kardkovacsi
senior tag
válasz KAMELOT #63055 üzenetére
Nyugi lesz akkumulátor és lesz réz is.
Vicces vagy, hogy egy bányát hozol ellenpéldának, közben meg mondjuk egy egész Budapest szenved a szmogtól és ugye ez csak egy város.Mellesleg a belső égésű motorba ugye nem kell alumínium, meg ón meg ritka földfémek a katalízátorokba, nem
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz KAMELOT #63058 üzenetére
Az érveid agyon gyengék. Az milyen érv már, hogy a szegény országokban? Ott bicikliznek, nem autóval járnak. A gazdag országok a legnagyobb kibocsátók, ott kell kezdeni.
Ha sosem kezded el akkor hogy akarsz csökkenteni? Ezek mind ilyen teljesen 3-kos szintű érvek, hogy hát a másik. El kell kezdeni, ennyi. Ha lesz méretgazdaságosság, akkor lesz olcsó EV is és nem fogja megérni a belsőégésűt gyártani. -
kardkovacsi
senior tag
válasz Chris0321 #63057 üzenetére
"Ha tényleg komoly változást akarunk, akkor ott kellene kezdeni ahol nagyobb csökkentést lehetne elérni kisebb ráfordítással és nem pazarolni az időt." - akkor mondj ilyeneket. Mert a low hanging fruit-okat már leszedték (hogy egy angol közmondással éljek). Vannak a hajók, na ott nem tudsz fogni. Van a repülés. Ott sem. Van a közút, ott igen. Az áram termelés a másik ilyen, de ott is épp gyökeres változás van.
De még egyszer ti a CO2-ről beszéltek, már a lokális emisszió megszüntetése is hatalmas eredmény lenne.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- OLED TV topic
- Formula-1 humoros
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Sorozatok
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel