Hirdetés
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
- Az EU utasította az Apple-t, hogy hagyja abba a földrajzi blokkolást
- Windows 11
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Milyen routert?
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- ASUS routerek
- Vírusirtó topic
- Synology NAS
- Google Chrome
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
-
Shadowbull
addikt
válasz chess001 #75852 üzenetére
Gyenge biztosan nem lesz, de igazából nem abban lesz a vitamin. Erős BEV-et nem művészet gyártani, legalábbis olyat, ami pár másodpercig tényleg erős...
A súllyal kapcsolatban azért csodákat ne várj.
Ebben az autóban igazából két dolog lesz különleges. Egyrészt a hajtáslánc minden egyes része BMW házon belüli fejlesztés, a motorok, az inverterek, az integrált vezérlők, a szoftverek, az akkucellák, az akkupakk, a hűtés, minden.
Másrészt ez a hajtáslánc egy az egyben az M GmbH szellemi terméke, onnan indulva hogy egy üres papír felett elkezdtek töprengeni azon, hogy milyennek kellene lenni egy M BEV-nek. Ezért ebben benne van egyrészt az elmúlt 50+ év összes tapasztalata, amit az M GmbH összegyűjtött, másrészt benne van az autóbuzi fanatizmus, ami szerintem nem sok helyen maradt meg így az iparban.
Aki vezetett már M-es BMWt, mondjuk össze tudott mérni egy M440i-t egy M4-gyel, az nagyjából el tudja képzelni hogy milyen lesz az M BEV egy i4M50-hez képest.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
artad
csendes tag
-
Shadowbull
addikt
válasz chess001 #75623 üzenetére
A tömeget nem lehet önmagában nézni. Karosszériamerevség, tartósság, kényelmi felszereltség, zaj, komfort, terhelésre méretezés, a Tesla mindben sokkal szarabb. Persze hogy könnyebb.
A hajtáslánca nem hatékonyabb, nem tölt gyorsabban, nem megy messzebbre.
Kínaiak dettó, ott meg bejön a csapnivaló szoftver is, meg az hogy még egy normális futóművet sem tudnak építeni, amivel nincs halálfélelmed amikor tempósan próbálsz közlekedni.
Olcsóbbak? Persze. Ahogy a Dacia Duster is.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
kardkovacsi
senior tag
válasz chess001 #75623 üzenetére
Szerintem a Tesla igazán fasza villanyautó VOLT, 2019-ben amikor megjelent. De azóta szinte semmit nem változtattak a hajtáson. Reszelgetés van, forradalmi változás semmi és nincs is a láthatáron semmi, mert most volt modell frissítés. Kiköszörülték a csorbákat, mint raktak bele hőszipkát, plusz hangszigetelést, megoldották a csálén álló elemek egy részét és kész. Az FSD amit fűrészelnek, de már évek óta. Az talán.
Náluk még tervben sincs a 800V.
Szerintem még 3-4 év és rádöbben a világ és szépen elveszti a varázsát az egész cég. -
kardkovacsi
senior tag
válasz chess001 #75609 üzenetére
Én amúgy tényleg kíváncsi lennék szerinted mi az amiben nem jobb az i4 mint egy Model 3 LR.
Ott a Tesla töltőhálózata, bár ez is viszonyítás kérdése a BMW kártyával én sokkal de sokkal több HPC töltőt érek el mint a Teslások.
Szoftver, itt talán azt mondanám, hogy jobb a Tesla, van youtube, netflix, amik nincsenek a bimmerben. Illetve több infót ad magáról, hogy hány volt az akku feszültsége épp, stb. Ezek nekem érdekes infók lennének bár a legtöbb embernek érdektelen.
Van ugye a súly ami 250-400 kiló modelltől függően.
Mi még?
A másik irányba meg sorolhatnám, elég hosszú lenne a lista.
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
válasz chess001 #75606 üzenetére
Nem, azért van kardánalagút benne mert ez egy vegyes platform.
"teslákhoz, meg a kínaiakhoz remélhetőleg majd közelít a következő gen."
Remélhetőleg nem, mert akkor szarabb lenne mint a mostani.
Amúgy kábé annyira abszurd amit leírtál, mintha azt mondanád hogy a következő X3 már remélhetőleg közelít majd a Dacia Dusterhez.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
kardkovacsi
senior tag
válasz chess001 #75603 üzenetére
"Tesla M3 úgy M3, mint a Windows 11, folyamatosan változik, nem is lehet megmondani évjárat alapján az aksit. " - csak duma, vagy mit gondolsz Johny Fremontban gondol egyet, jajj ebbe akkor tegyünk már 3 ceruza aksival többet, amabba meg 10-el kevesebbet, vagy hogy? Nagyon is tudják, hogy melyik autóba mekkora aksi van, eleve az autónak tudnia kell különben a BMS működésképtelen lenne. Igen, évjárat függő a méret, de ott se tekergetik ezt naponta. Nyugodtan lehetne kommunikálni csak akkor kijönne az, hogy kamuznak egyfolytában.
Azért mert közös platform még ugyanúgy villanyautó. A legjobb amikor a sok okos elkezd vekengeni, hogy de hát van kardán alagút. A poén abba a kardán alagútba van berakva 9,4 kWh akkumulátor, pont annyi amennyi hiányzik a Teslából az i4-hez képest
-
kardkovacsi
senior tag
válasz chess001 #75597 üzenetére
Persze mert kamuzik a Tesla a fogyasztási adatokban, pontosabban az van amit Bull is ír, hogy nincs benne minden. Ezért van pl. [ez] hogy ott agyalnak Andrásék, hogy vajon mekkora lehet a Tesla aksija ha ilyen jó fogyasztás ellenére csak 6% maradt az akkumulátorában. Ezért nem mondja meg a Tesla, hogy pontosan mekkora az akkumulátora az egyes modelleknek, mert akkor kiderülnének ezek a kis turpisságok.
Amúgy meg nincs 400 kiló köztük, inkább a fele. Az LR súlya Tesla oldalán 1823 kg. Ez nem az ami a forgalmiban van, mert Európában kötelező beleszámolni a vezetőt is ha jól tudom. Azzal együtt picivel 1900 fölött van, az i4 meg 2125.
-
nagyúr
válasz chess001 #75519 üzenetére
Miért volt ügyes a szomszéd, ha neki a legalább fél éves 45e-je zöld rendszámos? Ergo ő még nem esett bele az új szabályozásba, nem ügyesség kérdése ez.
Az 50e esélyesen kellően új ahhoz, hogy már nem kapta meg a lehetőséget.
Nem arra utaltam, hogy sose kapta volna meg. Hanem az új rendelet szerint nem kaphat...
Hol volt ez flame, hogy nem releváns az, amit írtál? Még csak beléd se álltam és kerülni akartam ezt a kurvára felesleges okfejtést, mert rajtad kívül szerintem mindenkinek leesett.Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
nagyúr
válasz chess001 #75514 üzenetére
Bocs, ha komolyan nincs meg az az összefüggés, ami miatt nem releváns a 2 típus (de segítek, kardkovacsi leírta az okát) akkor nincs miről beszélni, csak a hülyeséget nyomatod, ebben pedig nem leszek partner, sem okosító, mert belefáradtam...
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
brumi1024
veterán
-
-
brumi1024
veterán
válasz chess001 #74887 üzenetére
Amiota az 1-es FWD mar nem ugyanaz a celcsoportja, mint az F szerianak volt. Pontosabban valoszinuleg mostanra pozicionaltak be a helyere eladas szempontbol, ugye mindig panaszkodtak, hogy a kategoriajaban (Golf, A3, A osztaly, stb) kicsi az 1-es a hosszmotor+RWD miatt.
Az M135i szerintem jo esellyel palyazik a legrosszabb vetelre a BMW modelpalettan belul, fel millioval magasabb listaarrol indul, mint az M240i es semmit nem tudok felhozni mellette, amiben jobb lenne, mint az osszes tobbi FWD kompakt.
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz chess001 #74887 üzenetére
Egy jó hangszigetelés 100 kg feletti tömeg. De talán a legjobb példa erre, hogy megnézed a Toyota lemezvastagságát meg a BMW-ét. Volt Honda Integra Type-R-em. 1125 kg volt. De nem volt benne hangszigetelés, alapból még klíma sem és a lemez olyan vékony volt, hogy nem mertem nekidőlni az autónak mert behorpad. Szóval valahogy így lehet elérni a könnyű autót.
Vagy a mánia, hogy mindenre is 20-as kerék kell (néha szégyenkeznem kell a 17-es i4-es kerekek miatt ). Nagyobb rugózatlan tömeg, nagyobb lengéscsillapítók, emiatt nagyobb fék stb. Egy jobb hifi is sok 10 kiló, erősítő hangszórók, kábelek. Mind mind pörgetik fel a kilókat. -
brumi1024
veterán
válasz chess001 #74831 üzenetére
Turistában mentem, nulla előkészülettel, utassal, és fogalmam nem volt mire számítsak (villannyal nem voltam még pályán, és el kellett utána jutnom Budapestre ), úgyhogy azt vártam, hogy gyors pálya lévén a 25 perc alatt azért egy powerlimitbe belefutok, de nem tette, pedig a három hosszabb egyenesen szinte minden körben megvolt a 200 környéke. Nem pályaautó, de pozitív meglepetés volt.
Civic Type R amúgy pláne abban a formában illene is, hogy jobbat menjen.
A videó készítőjét egyébként innen is üdvözlöm az 1:02-nél elkövetett manővere után, velem is produkált egy hasonlót egy másik Type R csak ott kanyar közepén sikerült neki beesnie, és egy mozdulattal egy 718-at is majdnem beszántott az eszetlenje. Pedig el akartuk engedni…
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz chess001 #74816 üzenetére
Gondolom ott voltál és onnan tudod. Semmi értelmét nem látom a publikum számára évente egyetlen napot nyitvalevő pályán köridőt mérni, pláne úgy, hogy tavaly (az első nyílt napon) szakadó esőben mentem egy másik autóval. Ettől függetlenül két kört mért az utasom, 2:15 környéke volt a jobbik azok közül. Nem nyomtam eszetlenül, se a gumit se a féket nem akartam nullázni, de nem is óvatos gurulás volt.
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz chess001 #74759 üzenetére
Nekem anno az Integrával pont az aszfalt volt a bajom. Egyszerűen annyira durván megemelte az autó tapadását a Hungaroring aszfalt (gondolom mert rendesen fel van gumizva), hogy féltem határon autózni vele, mert sokkal magasabb volt a sebesség, ha pedig eldobtad akkor jött a fal, egyből. A másik a Pannóniaringet vitte a gyári fék, a Hungaroringen meg meg kb. 1-2 kör után kezdett nyúlni.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz chess001 #74751 üzenetére
Mert a Hungaroring nem amatőröknek való pálya. Nincsenek bukóterek, így ha benézel valamit jön a fal. Ha pályázni akarsz és közben ne kelljen féltened az autód olyan pályát keress ami motorosoknak van kitalálva, ott nem fog szembejönni semmilyen fal. Pl. a Pannóniaring ilyen.
Én anno amikor pár kört az akkori autómmal és gyorsan el is engedtem a Hungaroringet. Emlékszem volt egy srác egy S2000-el a pályán aki annyira nem bírta elviselni, hogy egy E30 M3 lehagyja, hogy végül csak megtörte az autóját a célegyenesben. Túl hamar lépett a gázra és belefordult a célegyenest a box utcától elválasztó falba. -
Shadowbull
addikt
válasz chess001 #74749 üzenetére
Fene tudja. Már egy M2-nek is olyan messze vannak a határai egy átlagember képességeitől és az utcai közlekedési viszonyoktól, hogy ha ott valamit benéz az ember, akkor csúnya csörömpölés annak is vége....
A versenypályázás meg megint egy másik kávéház.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
válasz chess001 #74746 üzenetére
Engem ezek a villany izék semennyire sem hoznak lázba, és független a gyártótól, a BMWk sem. Ha akarnék valami élményautót, akkor valami 3-400 lóerő közötti kéziváltós kupét keresnék. Egy M2 tényleg a teteje lenne annak amit gondolok. De aztán továbbgondolom, és rájövök, hogy amikor azzal mehetnék, akkor úgyis inkább két keréken mennék.
Így nem veszek élményautót.
Az elmúlt 8 évben már a cégtől sem hoztam ki kocsit hétvégére. Öregszem.
Bár most majd megyek kivételesen Debrecenbe augusztus végén, beírattam magamnak egy M3 Touringot, ne a saját autómat koptassam.[ Szerkesztve ]
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
válasz chess001 #74743 üzenetére
Először én is bukócsőnek néztem, de a Xiaomi egyedi karbon karosszériát emleget. És inkább emlékeztet egy térhálós csővázas szerkezetre, mint egy utólag beépített bukócsőre.
De nincs kizárva hogy tévedek. A lényegen nem változtat.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
válasz chess001 #74741 üzenetére
Megy gyártásba majd valami, csak annak nem sok köze nem lesz ahhoz, amit most beharangoztak. Amivel rekordot akarnak dönteni, az egy egyedi csővázas prototípus, kívülről emlékeztet az utcai autóra.
Az utcai autó nyilván nem ilyen lesz, mert ezt nem lehet utcára engedni.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
CharlieDrop
veterán
-
Mauzes
addikt
válasz chess001 #74717 üzenetére
Az én véleményem is egyezik kardkovacsiéval, hogy az új vs. használt egy sokkal meghatározobb elválasztás/szempont autóvásárlásnál.
Szóval nem az van, hogy nem lehet összehasonlítani, hanem hogy nem szoktuk, mert nem tartjuk relevánsnak bevenni egy 3 új autós sorba egy negyedik használtat.
De ezek csak vélemények valójában, statisztikánk meg nincs rá (pl. hogy az újautó vásárló milyen arányban tartja ugyanolyan értékajánlatnak egy 3-4 éves autó megvételét).
-
kardkovacsi
senior tag
válasz chess001 #74703 üzenetére
I4-5N-M3P-Taycan
Mert mindegyik teljesen más. A Taycant kiveheted az egy sokkal magasabb polc. 5N gyakorlatilag minden másra használhatatlan autó a 30 kWh körüli fogyasztásával. M3P, még so so bár az meg lefelé lóg ki, mert messze nem egy kategória anyagokban a két autó, ha az i4-hez hasonlítod.
Én végigjártam ezt és elég ideges is voltam, hogy gyakorlatilag semmilyen alternatíva nem volt az i4-re, mert tényleg nincs. Ültem Teslában, gagyi belülről. Kívülről még úgy ahogy. Taycant nyilván vennék de az meg nem opció anyagilag nekem. Az Ioniq 5 meg egyszerűen nem tetszik, egy felfújt Golf.
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
addikt
válasz chess001 #74703 üzenetére
Ha a verseny képességekre lősz, akkor lehet. De nagyon szubjektív, hogy ki mire optimalizál, és szerintem nagyon sok vevő van, aki egy 5N és M3P helyett is egyértelműen i4-et venne (és vesz is). Eléggé más azért a minőség érzet benne, és akkor arról még nem beszélve, hogy külsőleg 100 emberből hánynak tetszik ez vagy az jobban.
-
Shadowbull
addikt
válasz chess001 #74703 üzenetére
Úgy általában véve visszautalnék arra amit feljebb írtam: mindenki azt ír bele egy BEV katalógusba, amit akar, mert nincs kötelező szabvány arra, hogyan kell megadni egy BEV teljesítményét. Ezért van annyi csillio lóerős elektromos autó, mert némelyik csak 2 másodpercig tudja a katalógusértéket....
Az 1MW-os BMW emlegetése csak egy elméleti felső potenciált jelent, nem konkrét ígéretet.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
nagyúr
válasz chess001 #74703 üzenetére
Én azt nem értem, hogy miért nem fogják fel, hogy ez egy techdemo? Az itt bemutatott, kipróbált technológiákat fejlesztik majd tovább az autóikba pl. Ilyet sokan csinálnak, többek között a BMW is.
De itt most jól esett nekik kicsit szapulni mindent IS ami nem BMW. Ezért kezd émelyegni a gyomrom, mikor ide tévedek...[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Shadowbull
addikt
-
Shadowbull
addikt
válasz chess001 #74691 üzenetére
"Az hogy alulméretezi az alaktrészt és 8 év gari van rá, úgy nem annyira érdekel."
Akkor te vagy az a célcsoport, akinek kizárólag az számít, hogy mi van a papírra írva. Aztán ha az egész cucc elfüstöl egy komolyabb gyorsítástól, akkor meg nézel mint hal a szatyorban, hogy most mi van, hiszen a papíron nem ez volt.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
válasz chess001 #74688 üzenetére
"LMP1 mi is?"
Az LMDh-ra gondolsz? Az egy rendes versenyautó, ami már jóideje versenyez a világban. Semmi köze egy max. egy körre való, semmiféle szabályzatnak meg nem felelő, egyedi épített pályagéphez.
"De egy autó bármely alkatrésze nem olyan, hiszen akkor a gyártók se tudnák, szóval ez elég erős önellentmondás."
Egyáltalán nem az. Amikor egy rendszer minden eleme kórosan alul van méretezve, akkor te maximum az egészet cserélni tudod. Egyes alkatrészek cserélgetése nem vezet sehová.
"SU7 nem csak versenycéllal van"
Semmilyen versenyen nem fog részt venni. Maximum majd körrekordot akarnak vele dönteni.
"jelenleg a legerősebb villanyos bmw sehol sincsenek ehhez a modellhez képest"
Ez nem modell, ez egy egyedi példány. Ilyet bárki tud csinálni, értelme kábé nulla.
Mellesleg pont az elektromos autók azok, ahol a papírra írt teljesítmény semmit sem jelent, mert gyakorlatilag mindenki azt ír le amit akar. Lásd Tesla.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
kardkovacsi
senior tag
válasz chess001 #74691 üzenetére
Azért veszel új autót mert nem akarsz ezekkel szívni. Főleg ha az autó mindennapos használati tárgy nem csak olyan jó ha van dolog.
Én a végén már a falra másztam, hogy a szervizbe járkálok, hogy garanciában cseréljék az aksit az autómban. Bár számítottam erre, hogy ez fog történni 5 év után de akkor is szétvágott az ideg amikor már olyan tizedjére mentem a szervizbe. Többször több napra ott kellett hagynom az autót.Az milyen nagyszerű amikor Tesla alkatrészre vársz hónapokat. Ott van szöcske sorozata, hogy mennyit szopott a Teslájával, meg azzal, hogy egy darab szerviz van az egész országban.
Szóval attól, hogy van garancia még senki se fogja kifizetni az elbaszott idődet.
-
Shadowbull
addikt
válasz chess001 #74682 üzenetére
"majd ezt is befejezik a tunerek"
Vannak dolgok, amiket nem tudsz befejezni. Egy krónikusan alulméretezett hajtáslánccal nem tudsz mit kezdeni. Persze az összes Teslában gyakorlatilag minden krónikusan alulméretezett, ez meg is magyarázza a súlyt is.
"Mondjuk LeMansban a bmw lmp1-es prototipus sem talált annyira körbe és viszonylag kevéssé emlegetted ;P"
Ez megint hogy jön ide?
"De ennek a xiaominak a fényében már értem, hogy miért emlegetnek 1 kw-s M-et."
Ehhez aztán tényleg semmi köze az egésznek. Az ilyen egykörös, utcai használatra és versenyzésre is teljesen alkalmatlan egyedi prototípusoknak nem sok jelentősége van.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
tasiadam
veterán
válasz chess001 #74580 üzenetére
szerintem ez egy 28 blokk strokerként, emiatt kisebb löket, magas fordulat, később érkező nyomaték, és emiatt sok lóerő.
6700-as fordulaton ha van 310nm, akkor lesz 295 lovad, az meg nem egy olyan pusztulat magas fordulat.Boldog s̸̺̳̾͝p̶̝̖̅ò̵̫̾ọ̷̃͒k̸̮̓t̵͈͌͝o̶͓͘b̵͓͔͘è̸̱r̷̙͈̅̀ mindenkinek!
-
kardkovacsi
senior tag
válasz chess001 #74488 üzenetére
Persze de ne az autógyártót hibáztasd ezért hanem azokat akiknek a SUV kell csak.
"Más márkával azért ennyire nem ment el a szekér ilyen irányba." - hogy a pékbe ne ment volna el. Nézd meg pl.a Hondát. hol vannak már a régi sportos modelljei, amikor beültél egy VTi-be és azt gondoltad valami versenyautóban ültél mert 8e felett tiltott le a motor. Most meg van egy nyamvadt Civic meg pár SUV és kész. Mellesleg az ő eladásaik össze is csuklottak Európában.
-
Shadowbull
addikt
-
Shadowbull
addikt
válasz chess001 #74479 üzenetére
"A mennyiség, a profitráta a befektetőknek számít. "
Nem csak. Ez az alapja minden üzleti döntésnek, és ez alapján itéljük meg hogy egy termék sikeres vagy nem.
"Ha csak a pénz számít, akkor a tesla byd sokkal jobb autógyártó."
a helyedben megnézném jobban azokat a számokat.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
válasz chess001 #74472 üzenetére
"tömeggyártó lett"
Dehogy lett tömeggyártó.
"simán elfér 4 db 100 kg-s férfi,"
Fogalmazzunk úgy hogy be tud ülni. Én utaztam nem is egyszer ilyennel 4 felnőttel, nem volt túl kényelmes.
"ezek a nagy dögök már most láthatóan nem bejövősek"
Mondja kicsoda? Az örök károgók, akiknek soha sem sem jó, és a partvonalról magyaráznak hogy mit hogyan kéne?
Majd visszatérünk a témára pár év múlva, és meglátjuk hogy mennyire lett sikeres a G90.Az XMből konkrétan több megy el mint az X5Mből és X6Mből összesen, és veri a konkurenciát is.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
kenwood
veterán
válasz chess001 #74374 üzenetére
Csinalj egy vicc topicot, ahol a kontar szerelok minden hulyeseget meg tudnak magyarazni.
Azt is, miert mukodik a dragan lecserelt "hibas" alkatresz a masik kocsiban gond nelkul.Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben
-
KAMELOT
titán
válasz chess001 #74340 üzenetére
Pontosan leírta.
Magyarul. Gagyit ne vegyél. Ezek mögött még semmi bizalom nincs. Majd ha eltelik 10-20 év és még mindig jók lesznek, akkor lehet gondolkodni rajta.
Nemrég dobta be 2 EV márka a kulcsot. Ezek is csak addig működnek, ameddig tudnak susi-musizni a tőzsdén.Chris0321: Sajnos maga a kémprogram meg tudjuk kicsodák!! OV, SZP és társai.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
-
kardkovacsi
senior tag
válasz chess001 #74326 üzenetére
Most épp a kiábrándulás fázisban van. Szerintem ennek az egyik oka, hogy a háború kitörésekor felugrottak a pékbe az áram árak, erre rá pár hónapra a töltő cégek is durván megemelték az áraikat, aztán amikor visszamentek az áramárak közel a régi szintekre valahogy fenn ragadtak az árak. Ha 250 forint egy kWh ára akkor semmilyen előnyöd nincs az EV-ből, miért szívjon vele bárki is. Nyilván otthon töltés esetén más a matek, de azért elég pofátlan, hogy Ausztriában még a BMW kártyával is 0,46 euró egy kWh AC töltőn. Ami konkrétan annyi, hogy belehúzod a kábelt, meg van egy minimális töltő elektronika (kb. 50e forint) mert a drága cucc az AC/DC konverzió része az autóban van.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz chess001 #74197 üzenetére
"Felni meg tényleg erős kompromisszum, mert tényleg rosszabbul rugózik, de talán az útfogásban kicsit segít, jobban fékez-többet fogyaszt, stb..." - a nagyobb felni semmi más mint esztétika. Valójában akkora felni kéne minden autóra ami alá pont befér a fék (az F1-es autók is elmentek 13-as felnivel évtizedeken át). Cserébe jóval drágább a felni, hamarabb szétmegy a futómű és jóval drágább gumi kell hozzá. Nem véletlen, hogy tekerik fel folyamatosan a felni méretét. Mindenki örül a gyártók is, a szervizesek is, a gumisok is.
[ Szerkesztve ]
-
kenwood
veterán
válasz chess001 #74197 üzenetére
Nekem a legtobb ilyen. A sima es az M kozott nehol nagyobb ugras van megjelenesben, mint ket generacio kozott. Marmint arra gondolok, hogy E46 M packet sokkal jobban nez ki, mint az alap E90.
Tobben emlitettek a carplayt. Nekem Skodaban is brutal az Android Auto. Samsung S21 Fe. 2 ora waze 50% akksi. Vezetekes toltonel erdemes kiloni a gyorstoltest kulonben minimalis napfenyt kap es mar irja is telo hogy tulmelegedett.
[ Szerkesztve ]
Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben
-
Chris0321
addikt
válasz chess001 #74151 üzenetére
Azért zajos, mert nem ragasztottad le epokszival. Utána már nem lesz vele problémád.
Egyébként többször volt már itt e46-os kérdés, nem egy témában. Nem igazán kaptak érdemi választ volt olyan, hogy csak én válaszoltam nekik, hogy keressenek inkább Facebook csoportot.
-
Shadowbull
addikt
válasz chess001 #74100 üzenetére
A fejlesztési célokat a projekt indítása előtt fixálják, a széria gyártás előtt 5 évvel, van amikor még többel. Onnantól kezdve nem igazán van nézelődés hogy mi lenne a jobb. A másik meg az hogy ugyan valóban van minden héten valami hír az új csodaakkuról, de azok egy része csak elméletben működik, a maradék meg laborban, bélyeg méretben, csilliókért. A megfizethető, tömeggyártható megoldások száma meglepően alacsony.
https://marharepaszerint.blogspot.com
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest