- Linux - haladóknak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Milyen NAS-t vegyek?
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
-
IT café
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
98bja
senior tag
E90 320D-ből tényleg kerülni kell az N47-es motorkódúakat? Azt olvastam hogy a láncproblémák elég súlyosak. Viszont azt is olvastam, hogy volt valami visszahívás is, meg nem is mindegyik autót érinti. Nem igazán tudok kiigazodni. Arra is rábukkantam, hogy egy ideig még M47-es motorok kerültek bele, aminek meg viszont a turbóval akadtak gondok? Kérlek igazítsatok ki, nem tudom minek higgyek.
Első DMW, illetve első dízel lenne.. Az évjárat 2007-es. -
98bja
senior tag
válasz molnarpeter #42306 üzenetére
Hát igazából nem ezután az autó után néztem.. Egy ismerős ajánlotta, mert neki az egyik ismerőse árulja, itt a városban. Még nem volt alkalmam megnézni, így nem is tudom hogy N, vagy M-es motorú.
-
98bja
senior tag
Sziasztok
Nem gyanúsan olcsó ez?
[link] -
98bja
senior tag
Sziasztok!
10 éves korom óta álmodozok egy E46-ról. Mi az az alsó határ ami alatt ne nagyon nézelődjek? Mindenképp benzines kellene, akár a leggyengébb is. Nem rajozni akarok vele, nem is száguldozni, hanem vigyázni rá és használni. Lehetőleg minél hosszabb ideig. -
98bja
senior tag
Valaki esetleg ismeri a tulajt? Netán megnézte az autót?
[link] -
98bja
senior tag
válasz ittakary #58734 üzenetére
Köszönöm válaszod! N46-os a motorkódja, igen, olvasgattam róla, hogy inkább az M-es ajánlott. De az az igazság, hogy annyira tetszik külsőre, hogy gondoltam megkérdezem, hátha esetleg valaki ismeri, vagy már érdeklődött iránta. Megérdeklődöm az általad említett csoportban is. Köszi!
Az ehhez hasonló 6 hengeres kommentekkel nem foglalkozok mert semmi segítségnyújtás nincs benne. -
98bja
senior tag
Köszönöm a sok hozzászólást! Na basszus ez a motorcsere fel sem tűnt!
-
98bja
senior tag
Sziasztok
Olvastam, hogy Az E46-oknak a hátsó futóművük szokott gyengélkedni, eltörni. Ha megnézek egyet, mit nézzek pontosan, honnan fogom látni milyen állapotban van? Laikus vagyok, szóval esetleg valami képpel szemléltetve kérnék segítséget ezzel kapcsolatban.
Köszi! -
98bja
senior tag
válasz germinator66 #60564 üzenetére
Igen? Ez jó hír, ugyanis pont facelifteseket nézek. Köszi!
-
98bja
senior tag
Sziasztok
Nem olcsó ez? Létezhet, hogy ennyiért már jó 330i-t kapjunk?
[link] -
98bja
senior tag
válasz FIREBLADE78 #60971 üzenetére
Pontosan nekem is ez a bajom. Külsőleg-belsőleg tényleg nem tűnik rossznak,de kitudja
-
98bja
senior tag
Gödöllőn tudtok esetleg valaki megbízható szakembert akivel meg tudnám nézetni?
-
98bja
senior tag
Nézegetek 6 hengeres 3-as coupe-kat, és volt egy ami külsőleg nagyon megtetszett.
[link]
Megnéztem járműplatformon, igazi hullámvasút a futásteljesítménye
-
98bja
senior tag
Én sem km alapján vennék autót, csak ezt így vicces volt látni
-
98bja
senior tag
Hali,
[link] Mit takar az hogy az autóban 28i vezérlő van? Jobban megy, máshogy reagál a gázra? -
98bja
senior tag
Biciklisektől nekem is herótom van. Vagy az út közepén kóvályognak, vagy mikor egy bicikliút keresztezi az utat, képtelenek megállni vagy szétnézni, ők mennek tovább, leszarva mindent, hiába van kitéve nekik az elsőbbségadás tábla. Sisak persze egyiken sincs, aztán ha történik egy gázolás, és neadjisten úgy üti be a fejét hogy meghal, akkor meg életed végéig azzal a tudattal kell élned, hogy megöltél egy embert. Persze sarkos példa, de előfordulhat, főleg egy forgalmasabb úton.
-
98bja
senior tag
Sziasztok.
Kinéztem két 3-as BMW-t.
[link]
[link]Árban nincs olyan sok különbség.
Ami az E46 mellett szól:
- Coupe forma, számomra jobb megjelenés
- Talán megbízhatóbb motor?Ami az E90 mellett szól:
- Fiatalabb
- Magyar forgalomba helyezésű, nagyon jól visszakövethető
- A sedan forma miatt valószínűleg kicsit tágasabb, bár ez nem olyan fontos
- Úgy tudom korrózió szempontjából strapabíróbb a karosszére (Mivel nincs garázs és kint állna télen-nyáron, így ez sem utolsó szempont)Összességében talán egy kicsit az E90 felé hajlok jobban, de közben meg fosok az N-es motortól. Mennyire szopatós ez a típus?
-
98bja
senior tag
válasz Chris0321 #61901 üzenetére
Igen, gondoltam hogy drágább valamivel a fenntartása - amivel nem is lenne baj - viszont elsősorban a megbízhatóság érdekelne, mert azt tudom hogy az M54-es motor ami az E46-ban elég jó konstrukció, 1-2 hibán kívül. Azt nem tudom hogy az E90-ben lévő 6 hengeres is van-e ilyen jó. Interneten elég vegyesek a vélemények. 2 típus van. Van aki azt mondja egy kalap szar, van aki meg azt, hogy nagyon jó.
-
98bja
senior tag
Hadd meséljek el egy kis sztorit.
Megláttam hahun egy E91 325i-t. Kevés kilométerrel, jó állapotúnak volt írva. Kép még nem volt, friss volt a hirdetés. Mivel ott volt a kereskedés ahol lakom, gondoltam megnézem, nem volt vesztenivalóm. Mikor megérkeztünk, már láttam hogy kamuszagú volt az egész. Jött a kereskedő, mondogatta hogy mennyire jó meg fasza, valós kilométerállás, ugye szokásos dumák. 170 ezerrel volt hirdetve, a szervízkönyvében 2015-ben kapásból 208 ezernél volt egy bejegyzés. Belseje le volt élve, minden szét volt kopva, körbe volt húzva, szóval nem volt jó állapotú. Ekkor jöttek a mentegetőzések, hogy ja amúgy véletlenül egy másik autónak az adatait adták meg, mert pont múlt héten adtak el egy pont ugyan ilyet, csak összekeverték a papírokat, meg amúgyis minek megyünk ennyire bele a részletekbe. Aha mondom jólvan akkor
Mindegy, arra végülis jó volt, hogy rájöjjek, hogy nekem nem E46 kell, hanem E90.
szerk: Azóta már a hirdetést javították 198 ezer km-re, de még ez sem tükrözi a valóságot.[ Szerkesztve ]
-
98bja
senior tag
válasz szimi57 #62164 üzenetére
Szerintem ez sokkal inkább távol áll a valóságtól mint a teljes önvezetés. Nincs meg hozzá a megfelelő technika, hogy kurvajó minőségű műholdfelvételeket kapjunk késés nélkül. Mert ugye már ha 10 másodpercet is késik a kép vagy az adat, akkor már bukta az egész, legalábbis egy szarvascsordánál. De akkor még ott van az, hogy be kell programozni, hogy felismerje a valós veszélyeket, hogy a szürkületben egy szürke pacából kikövetkeztesse, hogy az tényleg veszély, és még lehetne sorolni.
Ellenben a kátyúk kikerülése és annak felmérése hogy biztonsággal ki tudja-e kerülni az autó csakis programozás kérdése, ugyanis a technika megvan hozzá. (radarok, kamerák)
[ Szerkesztve ]
-
98bja
senior tag
válasz CharlieDrop #62166 üzenetére
Ahhoz, hogy az egész földet lefedő műholdas élőkép legyen késés nélkül, ahhoz nem elég, hidd el.
És ha erdőben mész? A fákon nem lát át a kamera.[ Szerkesztve ]
-
98bja
senior tag
válasz szimi57 #62171 üzenetére
Ebben az esetben állóképekről beszélünk, nem pedig videóról. Nagyon más a kettő.
Ráadásul a képeket hosszú órákon keresztül dolgozzák fel, hogy kinyerjék belőle a szükséges adatokat. Szóval nem, nem adott a technika. Sokkal de sokkal több buktatója van mint az önvezető technika fejlesztésének.
És lehet linkelgetni baleseteket, de akkor azt is nézzük meg, hogy arányaiban az emberek mennyi balesetet okoznak Mert így nem korrekt. -
98bja
senior tag
Sziasztok
2003 E46 325i
Check engine hirtelen felvillant menet közben. Semmi rendelleneset nem érzek. Tudom, ki kell olvasni, de esetleg okozhatja-e olyan dolog amit meg tudnék nézni rajta magamnak? 200 km-el ezelőtt volt nagyszervízben -
98bja
senior tag
válasz Chris0321 #62610 üzenetére
Sima 16-os lemezfelni. Aztán majd jövőre lehet lecserélem, de egyelőre tökéletes lesz.
vedini:
Köszi! Pár napja van meg. Eddig nagyon tetszik mindene, jó harapós a motor (1.4-es 75 lovas autóm volt előtte, szóval elég nagy volt az ugrás), kellően csendes is, viszont ha kicsit meghajtom, akkor nagyon kellemesen duruzsol a 6 henger. Egy cseppet féltem attól hogy kicsi lesz, de bőven elegendő, a majdnem 190 centimmel elférek hátul is, csomagtere is teljesen jó. Eredetileg coupe-t akartam, de végül nem bántam meg hogy ez lett. Van pár dolog amit szeretnék majd rajta csinálni, de nem akarok túlzásba esni. Még így 18 év után is nagyon egyben van, egy dolog zavar, hogy a könyöklő nyikorog. Ezt még valahogy meg kell szüntetni, de ez legyen a legnagyobb baj😃
-
98bja
senior tag
Sziasztok!
Megvettem a lemezfelnit E46-ra. Hátul jó, de elől beleér a féknyereg.. Az adatai 7J ET44. Most nem tudom, a lemezfelni kialakítása lehet a baj? Ugyanis a gyari alufelni méretei 7J ET47, tehát elvileg jónak kellett volna lennie... Valaki segítene? Mar most gyári alufelnit sem merek venni így. 300mm-es a tárcsa elől. -
98bja
senior tag
válasz CharlieDrop #62705 üzenetére
-
98bja
senior tag
Sziasztok!
Jól gondolom, hogy kettőstömegű? Előben azért nem ennyire erős a hang, de lehet hallani. Emellett enyhe vibrálást érzek az autóban, a sebváltón. 226 ezer van az autóban, E46 325i
[link] -
98bja
senior tag
válasz urban racer #62906 üzenetére
Én kb 1 hónap alatt 7-800km-t mentem szintén M54B25. Ezidő alatt mindig néztem, egy cseppet sem csökkent az olajszint.
-
98bja
senior tag
Rengeteg Ranult van a városban, egyiknél sem láttam még hogy égett volna a hátsó lámpa sima menetfény közben.
Pont azért fontosabb az első, amit le is írt, hogy ha hátulról közelítesz meg egy autót, akkor tulajdonképpen sokkal több időd van észrevenni, mert nem akkora a sebességkülönbség. Szemből viszont sokkal gázabb ha nincs semmi világítás.
Rossz látási viszonyok között meg ígyis-úgyis kell a tompított, jó körülmények között meg észre fogod venni hátulról akár ki van világítva, akár nem. -
98bja
senior tag
Kicsit elbeszélünk egymás mellett azt érzem. Önmagában nappali menetfényt csak jó látási viszonyok között szabad használni (Ez jelenti a napos, gyengén, közepesen felhős időt, de még a borult idő sem gáz, ha amúgy világos van és nem vastag a felhőzet). Ha ilyenek a körülmények, akkor totál felesleges a hátsó lámpa, mert több száz méterről lehet látni az autót, főleg hogy nem nagy a sebességkülönbség.
HA viszont a következők legalább egyike teljesül: Köd, eső, havazás, vihar, extrém borús idő, szürkület, éjszaka, akkor viszont ígyis-úgyis kapcsolni kell a tompítottat, tehát ideális esetben nem kéne hogy problémát okozzon az autó észlelése.
Aláírom, sok az idióta aki nem képes felfogni ezeket, és éjjel is menetfénnyel megy, de ez megint más tészta... Az valószínűleg akkor sem kapcsolná a tompítottat, ha nem lenne menetfény. Sok hülye van aki például szembe megy fel az autópályára, ott sem az út a hibás, hanem az agyhalott aki nem tudja értelmezni a táblákat.
Szóval csak ezzel azt akarom mondani, hogy ha mindenki szabályosan használja a menetfényt, akkor nem szabadna hogy gondot okozzon a hátsó világítás hiánya. -
98bja
senior tag
válasz kardkovacsi #63500 üzenetére
Akkor én mit mondjak az évi 6-7 ezremmel
Új hozzászólás Aktív témák
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Linux - haladóknak
- Melyik tápegységet vegyem?
- BestBuy ruhás topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Wise (ex-TransferWise)
- Vicces képek
- További aktív témák...