Hirdetés
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
-
IT café
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
válasz kardkovacsi #63595 üzenetére
Legalábbis az EUban el van döntve. Na de a világ nem az EUból áll.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
tasiadam
veterán
válasz kardkovacsi #63598 üzenetére
Persze, de eddig is úgy kellett volna működjön a hibrid rendszernek ilyen autóknál, mint mondjuk az LMP1 hibridek csinálták a versenysportban. Addig van töltés, amíg el nem éri a végsebességet. Utána minden fékezésnél ezt visszakapják. Képzeld el, hogy az a 150+170 ló német pályán felgyorsít pl 200ra (direkt nem 250et írok) és az a 150 ló meg onnantól kezdve tartja. Szerintem a kutyát nem érdekelné, ha a sor4 200 lovas benzin mellé beraknának egy 400 lovas villanyt besegítésre, és összteljesítményed rohadt magas, de utazásra meg csak 200 lovat kell etetni és nem 600at. Asszem a le man-i gépek is ilyen 1.5-2x-es erőt tudtak villanyban, mint belsőégésűben (Porsche: 730 össz, 440 villany)
De asszem az új AMG C63 (?) is ilyen lesz, csak ott asszem a kisebbik sor4 AMG motor + 300 villanyló. Közel 1:1 arány.
(Persze emellett elmehetne villannyal mondjuk 50-100km-t városban.)[ Szerkesztve ]
Boldog s̸̺̳̾͝p̶̝̖̅ò̵̫̾ọ̷̃͒k̸̮̓t̵͈͌͝o̶͓͘b̵͓͔͘è̸̱r̷̙͈̅̀ mindenkinek!
-
kardkovacsi
senior tag
válasz tasiadam #63596 üzenetére
Igen, de láttad, hogy új platformot is fejlesztenek? Neu Klasse. Ez gyakorlatilag egy elektromos alapú platform amiben belsőégésűt is belerakhatsz.
Szerintem ez az utolsó olyan amibe ICE bemegy. Érdemes megnézni az új 2-es PHEV-et a 230e-t. Már erősebb benne a villanymotor mint az ICE -
tasiadam
veterán
válasz kardkovacsi #63595 üzenetére
kivéve a BMW, aki még bejelentett 1 új motorcsaládot
Boldog s̸̺̳̾͝p̶̝̖̅ò̵̫̾ọ̷̃͒k̸̮̓t̵͈͌͝o̶͓͘b̵͓͔͘è̸̱r̷̙͈̅̀ mindenkinek!
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Gsx-rr #63593 üzenetére
Még egy dolgot hozzátennék, nem lesz más mód. Láthatod az új árakat. Egy BMW-nél már 10% sincs a különbség az i4 meg mondjuk egy 430i között.
Át fogják tolni ha akarjuk, akarjátok ha nem. Ez már el lett döntve és a gyártók sorban állítják le a fejlesztéseket a belsőégésű motoroknál. -
kardkovacsi
senior tag
válasz Gsx-rr #63593 üzenetére
Mi fejlődtek? Az első Model S 40-es akkumulátorral jött, most meg 120-as aksi van a legnagyobb Merciben. 10 év alatt 2-3x-oztak. Azért elég nagy fejlődés ez.
"Volt!" - és nem tudtál tölteni? Gondolom az ingyenes időszakban amikor tényleg az összes töltő mindig foglalt volt. Azóta már szerencsére fizetős lett a töltés és láss csodát van szabad töltő.
"Ha ez alternativa lenne akkor miert nem erdekli a vilag 98 szazalekat az elektromos autozas" - 15% az eladott autóknak elektromos. A 2% valamikor 4 éve volt
-
Gsx-rr
veterán
válasz kardkovacsi #63592 üzenetére
Volt! Epp ezert tisztan latom a helyzetet!
Nyugod meg, az elektromos auto nem fogja levaltani a hagyomanyost belathato idon belul.
Megy az emberek hulyitese, de mar ez 100x ki lett targyalva.
A 20 millios elektromos auto nem alternativa.
Draga es kompromisszumos, ez az akksitechnologia meg vicc!
5 eve megy kamu a szilardtestes akksirol es sehol semmi
Mit fejlodtek az elektromos autok az elmult 10 evben? Sokat nem, az akksikapacitast noveltek, ami most is keves.
Ja most jottok a legtobb ember 10 kilometert megy stb...
Ha ez alternativa lenne akkor miert nem erdekli a vilag 98 szazalekat az elektromos autozas
Nezz egy osszeladasi statisztikat es utana magyarazd meg!Ja ezt ugy mondom mar keresesben vagyok aprilisra I3 5 honapra kell.
De csak amiatt mert ingyen toltok es nem kell parkolot fizetnem Balatonon
Havi 80-90.000
Nyar vegen meg haszonnal eladom mint legutobb.[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Gsx-rr #63590 üzenetére
Nézd ez egy hátránya a panelnak. Ennyi. Nincs garázs se, azért se reklamál senki.
Bele kell mostantól ezt is kalkulálni az árba, hogy panelban drágább lesz az autót tölteni. Ahogy egy csomó mindent bele kell most is számolnod, mert mondjuk az autód sokkal jobban öregszik szabad ég alatt mint egy fűtött garázsban vagy régebben panelok környékén lopták az autókat mint állat.Azért egyet ne felejtsünk el. Az akinek van garázsa az fizetett érte, elég rendesen. Most ha felszámolom a 35 m2-es dupla garázsomat csak egy 400e kivitelezési árral per m2 (jelenleg 600e az új építés) akkor mindjárt 14 milliónál vagyunk. Azt hiszem az utcán tölteni még mindig olcsóbb, nem? Amúgy kb. ez az ára egy teremgarázsnak is kb. 7M per autó.
Lesz töltő ha lesz rá igény, én mindig tudok tölteni a XI. kerületben hétvégén a Schönherz környékén amikor a fodrászhoz megyek. Van arra több töltő is és még soha nem volt olyan, hogy ne legyen üres slot valamelyiken.
Van neked tölthető autód? Ki él álomvilágban az akinek van és tapasztalja a töltő állapotokat, vagy az aki minden tapasztalat nélkül, próbál találgatni? Ott a mobility app megnézheted magad is, kb. 10%-os jelenleg a kihasználtságuk a töltőknek. -
Gsx-rr
veterán
válasz kardkovacsi #63582 üzenetére
Ahol hozzajarulnak!
Nagyon sok helyen nem.
Paneleknel tarsashazaknal a varosokban van elerheto tolto?
Az neked otthontoltes?
Ugyanolyan draga es kompromisszumos.
Hol van haztombonkent tolto?
Ami nem foglalt es mukodik?
Kicsit alomvilagban elsz![ Szerkesztve ]
-
chess001
aktív tag
válasz KAMELOT #63588 üzenetére
Nem az a gond, hogy sok a CO2, hanem, az hogy ami eddig millió évek alatt változott, most évek alatt, így a természet-ökológiai láncok nem képes alkalmazkodni, úgyhogy most egy ember által előidézett kihalási hullám van. És a sok hülyének fogalma sincs róla, hogy mi-miért van.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
KAMELOT
titán
válasz kardkovacsi #63587 üzenetére
CO2 is nagy átverés. Nincs itt semmiféle szennyezés. Ezelőtt is voltak durvább éghajlatváltozások és akkor nem volt gyár stb. Ez egy jó nagy tévhit.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
kardkovacsi
senior tag
-
KAMELOT
titán
válasz kardkovacsi #63583 üzenetére
Nem rombolsz te semmit sem szét, csak a szemetet kéne megoldani, hogy ne a tavakba, folyókba, tengerekbe öntsék. Ezzel kéne az országoknak foglalkozni. Sok a fake hír, amivel hülyítik az embereket.
cOxeR: Haveromnak Fábiája van. 90% városban használja 2015 sima 1,2TSI. Mutatta 4,5-5L között van az átlaga. Ahogy te is írtad....otthon töltés, napelem, olcsó villany. Igen ésszel kell mindent használni!V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
cOxeR
Ármester
válasz KAMELOT #63581 üzenetére
Otthon töltve, csak 1,5 liternek felel meg.
Kizárt, hogy pályán egy fabia megáll 5l alatt inkább 6 az.
Sok dolgot nem veszel figyelembe, nekem a 22k km alatt nem volt olajcserém, fék is tovább lesz jó, se gyertya se semmi ilyen nincs. Mire tömegcikk lesz én köszi de sokat megfogok vele.
Z4-el ez a kör, 26 ezer Ft-al lett volna több gyors számítással (38k), ebből kettő jó étterem kijön 2 főre simán. Ez csak a benzin + matrica. (CZ ingyen volt ugye nekem)
Tudni kell megfelelően használni… mint mindent az életben.
Igen előbb ház kell, aztán auto… ebben egyetértünk. Utcára venni meg bérelt beállóba drága autót botorság, pénzkidobás. -
kardkovacsi
senior tag
válasz KAMELOT #63581 üzenetére
"Már most elemzők arról beszélnek, hogy ez a ECO megszorítások, átmenet zsákutca. Milliárdokat beléölnek az okés, de mikor és kin fogják visszatéríteni? Áram árának növekedése és a kocsik ára." - egyesek, mások meg azt mondják nem elkerülhető. Vagy szétkúrod a bolygót vagy kifizeted ezt az árat. EU az utóbbit választotta. Kész, el kell felejteni azt, hogy a végtelenségig lehet eltüzelni mindent amit a földön találsz.
Úgy kell felfogni, hogy eddig olcsó volt, örülj ennek az időszaknak de lassan vége van. -
kardkovacsi
senior tag
válasz Gsx-rr #63580 üzenetére
Társasházakban könnyen megoldható és meg is oldják. Külön mérő, ennyi.
Panelhoz, meg ott van kint az utcán a töltő, már most is sok helyen van. Tessék itt egy [link]
Azt érzem, hogy végig a kifogásokat keresed ahelyett, hogy a megoldásokon gondolkodnál
A 37 forintos áramárat felejtsd most el, még pár hónap, lemegy a választás és vége. Nem tartható mert jelenleg is 80-100 Ft körül van a nagyker áramár. Nem véletlenül kellett az MVM-be 200 milliárdot tolni év végén, a bukót finanszírozni.[ Szerkesztve ]
-
KAMELOT
titán
Ennyire egyszerű az egész. Pontossan erről beszélek én is meg sokan mások. Ameddig jó áron van az áram és otthon tudod tölteni, mindenki virgonckodik meg hogy ingyen jár. Ja majd megemelik az árat aztán azt fogják mondani minek neki EV, mikor van olcsóbban más és a töltéssel nem kell kínlódni.
Köszi a privát tesztet innen is. 3,5L benzinre jösz ki egy FABIA (vagy más) 4,5L az már mindegy. Főleg a EV ára ami miatt is inkább mást választanak. 6-7M is sok.
kardikovacsi: Már most elemzők arról beszélnek, hogy ez a ECO megszorítások, átmenet zsákutca. Milliárdokat beléölnek az okés, de mikor és kin fogják visszatéríteni? Áram árának növekedése és a kocsik ára.windlord: Charge complex Y schoking speed....50.000 dodó
FIREBLADE78: Először házat kell venni utána kocsit.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Gsx-rr
veterán
válasz kardkovacsi #63569 üzenetére
Lassu toltest ,hogy oldod meg panelban?
De mondok jobbat!
A draga 1-2 millio/negyzetmeter aru tarsashazakban lakoparkokban se megoldott,hiaba csak egy konnektor kell ,mert a nem engedik es a lakokozosseg a legtobb esetben nem jarul hozza! Mivel konnektorbol a kozos aramot hasznalod ami igy kontrollalatlan.
A sajat tolto kiepiteset is a legtobb esetben nem engedelyezik!A nappali ar is csak 37 forint ha jol tudom, a z ejszakai meg olcsobb de azt se egyszeru elintezni ugy hallottam
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
-
tasiadam
veterán
Ismerosom, akinek tobb ehnger volt 3 autojaban mint most 5 M4-ben l, jar i3-al. Otthon tolti napelemrol, mint pl most, hogy sut a nap (BP), es kisebb tavokra jar. Mehetne a passat TDi-vel is ami 5-7 litert elker, de nem szereti tankolni a 479.99ft-os aron sem. De pl ez a kis 1-es is jo pelda ra, hogy varosban oke, rohadt kenyelmetlen egy eUP, de jobb is ebbol a szempontbol.
[ Szerkesztve ]
Boldog s̸̺̳̾͝p̶̝̖̅ò̵̫̾ọ̷̃͒k̸̮̓t̵͈͌͝o̶͓͘b̵͓͔͘è̸̱r̷̙͈̅̀ mindenkinek!
-
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #63574 üzenetére
Nem az otthoniról beszélek, hanem a gyorstöltőkről, ezeknek a szerepe nagyot fog ugrani, ahogy egyre több és több elektromos lesz, de ha lelövik az árát, az nagyon nagyon érzékeny terület lesz. Benzint megküldik 7-800-ra, a lakossági villanyt is legalább 70-80 Ft-ig, a töltőkön kapásból lesz, a mostani 139 helyett 300-as átlag, összességében drágább lesz mint egy 800-as benzinnel járni.
Megjott végre a pendriveom is, megyek felteszem a friss navi térképet (ebay kód és térkép letöltőés). Pont időbe ideért… ja nem. Szerencsére a M1/D2-őn végigmenni nem nagy agykapacitást igénylő dolog volt. -
-
kardkovacsi
senior tag
A zöld átmenet drága lesz, erre fel lehet készülni. Az áram se lesz olcsó, egy ideig biztos nem. Viszont nem fogunk tudni mást tenni, mert nem lesz másik autó. Nem fogja az EU engedni forgalomba helyezni egy idő után a belsőégésűeket.
Amúgy még egy 100 forintos kWh árral is sokkal olcsóbb egy villanyos. Szóval még messze vagyunk akár a paritástól is. -
windlord
őstag
válasz kardkovacsi #63569 üzenetére
Kuldj kerlek egy linket errol a berendezesrol!
-
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #63569 üzenetére
A lényeg az lenne, hogy ösztönözzék az embereket a váltásra, de ha drágább lesz az autó, drágább lesz a fogyasztás márpedig nem 6-9l-ről beszélünk hanem 16-25 kw sokkal nagyobb a valós szakadék a használat arányában mint egy benzin/Diesel esetén… akkor nem fognak váltani. Nekem most megéri, de ha 2x ennyi lenne az energia ára, már elgondolkoznék…
Nem mellékesen pont most írta egy fuvarozásban dolgozó ismerős, hogy 3% helyett 5% lett az díjnövekedés.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #63567 üzenetére
Lassan 1 éve megyek vele, számolok majd egy olyat is február közepe fele, mennyi volt az itthoni kw meg a töltőn felvett, kb 24 ezer km lesz a vége szerintem 90% körül leszek itthoni töltés javára.
Nekem az a gondom, hogy ezzel is az lesz, mint a benzin/diesel árakkal, addig lövik mesterségesen föl, hogy valakik rommá keressék magukat.
Persze az otthoni töltéssel ki lehet húzni ennek a méregfogát - míg nincs rá okosság, de kell hozzá ingatlan, megfelelő árammal, meg napelemekkel, de a publikus töltésnek megint csak a kasszasiker lesz a lényege, mint most is. -
kardkovacsi
senior tag
válasz Gsx-rr #63568 üzenetére
Válasszuk ketté az lassú töltést meg a gyors töltést amit autópályán teszel. Az előbbi esetén elég a sima 230V és a berendezés is alapvetően szög egyszerű. Egy ilyen berendezés olyan 500e-ből megáll és van 11 kW-od.
Ellenben a gyorstöltés, főleg egy IONITY az több tíz milliós beruházás per töltőfej. Emiatt a töltés ára is teljesen más kategória. -
kardkovacsi
senior tag
Ezért vannak a csomagok. Akkor 105Ft per kWh ami egy horvát nyaralás során már visszajön. Akkor ennyi ha így számolod, de csak néha kell, egy 80-as aksival meg évente 3-4x kifizeted azt az összeget. Nem beszélve arról, hogy ha otthon töltesz mindjárt leátlagolódik az a rossz ár. Szóval engem nem zavarna évente párszor csak lenne.
-
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #63565 üzenetére
280 Ft/kWh ha csak a veszteség nélküli 16,5 kw/h fogyasztással számolok az 4,6k/100km, azaz 9,5 l benzin.
Az egész értelmét veszti… -
kardkovacsi
senior tag
Mert a MOL-nak ez nem business, csak azért rakta le ezeket a töltőket mert kapott rá EU pénzt. Alapvetően IONITY kéne, mert ott általában van 4-8 fej. Ilyenkor azért kisebb valószínűsége annak is, hogy tele lesz meg annak is, hogy mind el van romolva egyszerre. Csak azokból meg nincs töltő, meg ha keveset jársz nem éri meg előfizetni az olcsó töltésre.
Én addig tuti nem veszek full elektromos autót ameddig nem lesz az M3-on legalább egy 4 fejes IONITY.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #63561 üzenetére
15 fokban fűtés nélkül egy 30-40 perces töltéssel simán meglennék. Mosonmagyaróvár nekem pont féltáv, kettő töltéssel 40%-on értem le - nem tudtam, hogy lehet ingyen tölteni, haza meg 20%-on. Ha bátor vagyok kb 2k-t foghattam volna, meg 15-20 percet, cserébe lehet agyérgörcs lett volna 10% alatti töltőre beesés miatt.
Mondjuk Brno-ban is elég nagy racse van este… kb mint Bp, kiherélt M5, R8, volt ott minden. Jól be tudtam volna illeszkedni Z4-el.
Az is sokat elmond, hogy nem láttam az egész úton egy I3-at se, vagy ez hazugság, kettőt is láttam, épp hozták be őket traileren eladásra…[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #63560 üzenetére
29 körül vannak a valóságban, de inkább alatta télen kevesebbet ír, nyáron meg többet.
I4 80, viszont egy ilyen I3 6-7M az I4 meg 20M+ évekig nem lesz még 15-17M körül se…
Igen egy I4 vélhetően tudja ezt a távot egyben, de azért mérget nem vennék rá, főleg nem ebben az időjárásban, szívesen lepróbálnám.
A legnagyobb baj igazából megint a töltés megbízhatósága volt… meg a nem létező support, a 40 perc várakozásból 15 azzal telt el, hogy egy nagy forgalmas MOL kúton, ahol kettő azaz kettő töltési pont is van, egyik se megy, illetve a helyi üzemeltetőknek nagy büdös fingja nincs, hogy mi van ilyenkor… azon kívül, hogy hívjam fel a kiírt számot a töltőről.
A baj akkor van, ha nagyon időre mész/pénzt/profitot vesztesz ha nem érsz oda… erre sosincs válasz, csak hallgatás. Nálunk évek óta ezért van kettő autó, ha műszaki gond van ott a másik, átülünk és megyünk, mert menni kell. (legalább is vállalkozó oldalról ezt tartom normálisnak) Itt meg nulla ilyen törekvés van és ez egy hazai mogul nem a csipp-csupp futottak még hálózatok.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
Szóval egy kicsit hosszabb autópálya beszámoló I3 94aH BEV, 4-7 fok, buta erős szél, 2 fő, 20-21 fok fűtés.
Bp-Brno(CZ)-Bp összesen: 720km
Puszta számok:
Teljes betöltött energia: 131 kWh
Teljes fogyasztás: 118 kWh (kb 10% töltési veszteség)
Átlagos fogyasztás: 16,5 kWh
Teljes költség: 12k Ft (napi árfolyamon)
Itthon MOL 47kw (6300 ft) - 1kw 139 Ft
SK 29kw (13,3 eur) - 1kw 165 Ft (kint drágább tölteni)
Volt egy teljes itthoni töltés az árba számolva, illetve CZ-ben a szálláson ingyen töltöttem.
Rögzített benzin árral számolva: 3,5L fogyasztás
Átlagos sebesség: 90,3km/h
Menetidő: 4h 3 perc/irány
Végére hagyom a fekete levest.
Teljes aktív töltési idő útközben: 55 perc/irány
Töltő üzemelési hiba miatt elvesztegetett idő: 45-50 perc a teljes útra, ebből 40 perc MOL első megálló kifelé… majd a következő töltőn a fej nem volt leoldható, de SK barátaink kedvességét ismerve mentem inkább a következőre ami probléma nélkül üzemelt.
Nevetséges rész, hogy pályán levő töltök sokszor szarok, kis pálya melletti kutakon, 3-4km-re pikk pakk megy, no meg senki nem áll rá a töltőre, benzines/diesel kocsival, hogy ne tudj tölteni, ez is megvolt az első töltőponton.
Hazafelé érkeztem egyedül foglalt töltőre (1 töltött egy várt), 15km-el arrébb üres volt, míg odaértem is az maradt, 4km kerülő volt, de így legalább ettünk egy jó tépett malacos szendót ami arra volt.
Odafelé igyekeztem szélárnyékba menni (brutál szél volt, téli gumival össze vissza dobált) , így inkább 80km/h volt az átlagom (város/határátkelők minden benne van) - a terv az volt hogy egy töltéssel elmegyek de nagyon centizett lett volna így inkább kettőt töltöttem, visszafelé ezt a törekvést elengedtem, így 100km/h volt az átlag, ha már kétszer töltök úgy is belefér. (110-120 tempomat)
Szóval kifelé tömör szívás volt, 6 óra, amiből 1 óra veszett el a töltő gondok miatt, meg a takarékoskodásra törekvés is belejátszott, illetve a szél az nagy ellensége az I3-nal pályán.
Konklúzió el lehet menni messzebb, de nem érdemes túlzottan takarékoskodni, illetve kell a “szerencse” hogy ne legyen töltési gond, illetve várakozás, amit ki kell várnod, mert nincs tovább töltés nélkül. 500km feletti távot nem biztos hogy szívesen mennék, azt is inkább nyáron, az sokat számít. Sok helyen mértek, 120-130 körüli átlagot amúgy is nehéz lett volna menni, de 2 hónap múlva megyek újra, addig kitalálom mivel. -
H.Ezredes
őstag
Nem nem !! Rosszul tudjátok a BMW MAGÁNAK gyártja a tárcsákat.A fékbetéteket gyártja nekik különböző gyártó Pl Jurid , Textar stb stb de a keveréket NEM ADHATJÁK KI saját termékként. Tehát hiába veszel Jurid / Textar betétet soha nem lesz az a keverék mint amit a gyárnak gyártják.
#63547
Puma KE39 fék,hogy jön E60 35D fékhez ? Elve a 35D-n 2 komponensű féktárcsa van 348X36-os tárcsával plusz 2 dugattyús féknyereg akkora betéttel ami konkrétan 1:1 E60 M5 fékbetét.... Almát körtéhez ??? + még nem is a gyárit hasonlítod a gyárihoz...
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
Puma K
nagyúr
válasz kardkovacsi #63552 üzenetére
Nem zsákbamacskáról beszélek.
Hanem arról, hogy ha adott gyártó a beszállítója a BMW-nek akkor utána lehet nézni a neten ki mit ír és mit tapasztal ugyan azzal a márkával azzal a termékkel úgy hogy nincs beleütve a BMW logó az adott cuccba.
Persze azt én is tudom, hogy van egy kritérium aminek meg kell felelnie az adott terméknek ha azt akarják hogy a BMW beszállítói legyenek. Azt a szintet nem feltétlenül üti meg ugyan az a termék BMW logó nélkül, de van hogy igen és emiatt nem kell a propelleres felárat kifizetni mert adott esetben ugyan az a termék.
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Anaren91
senior tag
válasz kardkovacsi #63553 üzenetére
Értem én, ha eddig benne volt, bosszantó nyílván. De egy 20+ Milliós kocsinál ez a 200k már nem oszt nem szoroz. De igen, ez is egy módja az áremelésnek. Adj kevesebbet ugyan annyiért.
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
kardkovacsi
senior tag
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Puma K #63550 üzenetére
Persze csak valószínűleg a gyárinak a minősége picit jobb.
Nekem erről mindig a Hondám jut eszembe. Elment a termosztát, jött a szerelő vegyünk bele utángyártottat mert az fele annyiba kerül. Ok...30e km és megmakkant. A gyári meg elment 150e-et. Jó, akkor gyári lesz újra és nincs vele baszakodás. -
Anaren91
senior tag
válasz Puma K #63550 üzenetére
Jurid gyártotta, tudom én is, hogy a BMW nem gyárt féktárcsát, se betétet, meg sok mindent. De attól, hogy a Jurid gyártotta, még nem feltétlen ugyan az a kettő. Ha a BMW-nek gyárt, meg kell felelni a BMW előírásainak. Az aftermarket cuccokat meg úgy gyártja, ahogy akarja.
E miatt vettem Jurid kerámiás fékbetétet most előre, hátulra. De pl hidegen csikorog a zsír új betét. Bár nem volt még kerámiás betétem, lehet az összes ilyen.
27k akciósan a Jurid tárcsa. 80 a gyári, 60 az Ate. Nem azt mondom, hogy mindig a legdrágább a jobb, de majdnem hogy negyed annyiba kerül a Jurid, ami nem túl bíztató számomra. Szoktam néha gyorsan menni, megdögleni nem akarok, féken nem szívesen spórolok.[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz KAMELOT #63548 üzenetére
Nem látok Meyle tárcsát a 35d-re. Ate van 61 ért. 80 a gyári. Most azt a 40k-t kockáztassam azért, hogy vagy jó lesz vagy nem? 60k km van a mostani gyári tárcsába, nem ráz, még egy szett betétet kiszolgál talán. Mi a garancia arra, hogy ennyit elmegy egy Ate is? Mert neten utána olvasva, 35d esetén mindenki azt írja, hogy csak a gyári, mert minden más rázni fog előbb utóbb.
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Puma K
nagyúr
válasz Anaren91 #63546 üzenetére
2020 októberben az E39-re körbe TRW tárcsa és betét ment, plusz a bal hátsó rugó törött volt így egyúttal a hátsó 2 rugót is cserélték. Még lehet volt más is (motorolaj és szűrők), de 280-nál nem fizettem többet az egész történetért úgy hogy műhelyben csinálták.
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Anaren91
senior tag
válasz KAMELOT #63545 üzenetére
Aztán tele a net vele, hogy fél év után ráz és kuka az összes. Még a nagyon felhypeolt Zimmermann is. Ismerősöm is egy ATE, meg egy Zimmermann szett után úgy volt vele, hogy akkor már megveszi a gyárit, mert 2 hét után rázott mindegyik.
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Faith
aktív tag
Sziasztok,
Lenne egy F25 2012es 20D BMW. 113 ezer kilométer van benne, első tulaj. Az utóbbi időben inkább csak rövid távra volt használva, fel is merült emiatt a csere lehetősége azonban elégge elszálltak az árak.
A múlt hét folyamán kidobott egy drivetrain-el kapcsolatos hibát, hogy nem érthető el a teljes teljesítmény de semmi nem volt ebből észlelhető, működött minden.
Ez után nem volt használva egészen a tegnapi napig amikor is ellenőrzésre be akartam vinni a 45 kilométerrel távolabbi BMW szervizbe. Azonban már a városból sem jutottam ki mert simán leállt szinte indítás után azonnal így ez elmaradt. Így marad a trailer amit elég gáznak érzek egy 100 ezernél minimális többet futott autónál. Nyilván ez nem a látóasszony topik így nem számítok sokra csak, hogy esetleg más találkozott már ilyen hibával? Ha igen, mi volt a gond?Előre is köszi.
-
Anaren91
senior tag
válasz kardkovacsi #63540 üzenetére
Hát ha azt veszem, hogy nekem az E60-ra a gyári tárcsa+betét vagy 450k elől+hátul, akkor az a 200k nem sok XD.
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
kissusuly
csendes újonc
Sziasztok, olyan kérdésem lenne, hogy szétment a difim. 2,35-ös áttételű. E90 330d kézi váltós az autó. Sürgősen kellene a kocsi és gyorsan most csak 2,85-ös áttetelű difit tudok beszerelni. Szerintetek érdemes azt belerakni, benne hagyni hosszútávon? Miként változik az autó teljesítménye?
-
kardkovacsi
senior tag
-
KAMELOT
titán
-
H.Ezredes
őstag
Ki mit preferál. Alap esetben ugye nem csak a lökösök amik változnak hanem jó pár dolog. Például a kormány is sportosabb / vastagabbak szoktak lenni. A futóműben más a lengéscsillapító keményebbek a rugók / stabilizátor rudak is mások ha az újabb autóknál kérik akkor ugye a fék is nagyobb. Szerintem sokkal jobb egy ilyen M csomagos / fékes autó mint egy sima.... Persze ki mire használja...
#63520 Chrys_
Összességében az elejétől a végig mindennel együtt kb 35-40 munkaóra.
#63521 fungi
Össze se lehet hasonlítani. Egy új hibrid de még egy használt F30 330E is iszonyat drága ahhoz képest,hogy egy ilyen 1-es BMW-nek mennyi az ára és ha még beesik egy ilyen hiba a javítással együtt is töredék ár egy hibridhez képest.... Ez egy teljesen jó városi rohangálós kocsi.... A másik autó egy pár éves ( vagy még annyi se ) Leaf náluk így pontosan látják és tudják mennyivel drágább egy ilyen elektromos vagy hibrid autó...
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
Anaren91
senior tag
válasz CharlieDrop #63525 üzenetére
Kárpátaljai a barátnőm, első alkalommal 7 órát álltam a határon hazafelé. Másodjára elég hamar átjöttem, szerintem egy óra ha volt. Most legutóbb megint vagy 3 óra volt szerintem. Hála a magyar határőröknek. Ukránok pörögnek, 10 autót átnéznek A-Z-ig míg a magyarok 1-et. Tökölnek állandóan, cigiznek, ide mennek oda mennek, csak a sor nem halad.
A legjobb az volt, amikor több óra állás után elmentem a wc-re a magyar határon, és a kocsiba felejtettem a maszkom. Erre rámszól a WC-s nő, hogy fiatalember, a maszkot jó lenne feltenni, úgy, hogy rajta se volt. Ha lett volna rajta, kimentem volna szónélkül, de így elpattant az agyam. Mondom magán sincs maszk. Ne azzal foglalkozzak, meg van a másfél méter közöttünk. Mondom a másfél méter másik felén nekem is megvan akkor, hogy is van ez? Egy lélek nem volt bent rajtunk kívül. Kimentem a maszkért, elvégeztem a dolgom, majd a kocsiból végignéztem, ahogy a nő végigjárja az egész wc-t maszk nélkül...[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Ck.
addikt
Gáz nem M-csomagos BMW-t venni?
-
cOxeR
Ármester
válasz CharlieDrop #63514 üzenetére
Ma délután jövök is vissza, majd egyben.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz vedini #63516 üzenetére
Én már nem voltam lassan 5 éve de nem is vágyom oda egyáltalán pedig ott születtem. Főleg mióta van házunk és elférünk benne rendesen, jöjjön inkább anyós meg após mintsem mi menjünk oda. Még le is megyek értük Beregsurányba, legalább vezethetek egyedül (egyik irányba).
Amióta egyszer egy kisebbet crasheltem azóta asszony parás lett mivel ő is ott volt. Pedig semmi extra nem volt, jobb első sárvédő görbült meg pár futómű elemet kellett cserélni és ez volt az egyetlen 25 év alatt.[ Szerkesztve ]
-
-
H.Ezredes
őstag
-
vedini
őstag
válasz kardkovacsi #63502 üzenetére
Tavaly en is voltam parszor, igaz nem az en autommmal, botrany milyen utak vannak, sajattal sose mennek, meg vicc, hogy hajnal egykor ketten allnak elottem a hataron es egy ora mire sorrakerulsz... jo mondjuk K2 nem volt rossz 😂
ezredes: latom akad melo boven
workworkwork...
-
H.Ezredes
őstag
A motoron fellazult a láncfeszítő patron és kinyomott magából egy ~4L motorolajat. A motor szétszerelése után láttuk,hogy igazából a megúszta a motor sérülés nélkül. A tulaj a javítás mellett döntött.
Teljes vezérlés cseréje összes csavarral lánckerékkel
Olajpumpa láncszett cseréje kompletten lánckerekekkel feszítővel csavarokkal
Főtengely gépműhelyben való bevizsgálása egyengetése és polírozása. A kettő százados görbületből lett egy tökéletes nullás főtengely
Csapágy hézagok mérése
Főtengely / hajtókar csapágyak cseréje csavarokkal
Hengerfej szívócsatorna koksztalanítás ( diózás )
Kuplung szett cseréje
Műanyag vízcsőcsonk cseréje / olajszűrőház / hőcserélő tömítések cseréje / egyéb tömítések cseréje
Hűtőkazetta takarítás
Olajcsere szűrőkkel / hűtőfolyadék stb[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
KAMELOT
titán
válasz kardkovacsi #63510 üzenetére
Családi háznál jobb nincs + udvar + ház előtt is tudok parkolni (nem az utcán). Garázsból egyből az előszobába lépek
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
kardkovacsi
senior tag
válasz urban racer #63505 üzenetére
Ismerem az ottani viszonyokat. Nem bízom én bennük
-
KAMELOT
titán
válasz FIREBLADE78 #63506 üzenetére
15 évig biciklivel jártam mindenhova. Tekertem -24C is és igen tudni kell felöltözni.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #63506 üzenetére
Nem mindenkinek telik garázsra
2 hétig nekem se lesz, mert festünk. Újra bújni fogom a my BMW appot, hogy reggel felfűtsem a szekeret indulás előtt.Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
FIREBLADE78
addikt
válasz kardkovacsi #63500 üzenetére
Nyugi mi még annyit sem megyünk. Időnk nincs kocsikázni. Munka is pár km-re van. Inkább elmegyek biciklivel. Sokkal gyorsabb is. Csak a nyámnyilák félnek a hidegtől. Tudni kell felöltözni. Csak röhögni szoktam a dugóban ülő embereken,akik sapkában sálban nagykabátban ülnek a kocsiban
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
urban racer
senior tag
válasz kardkovacsi #63504 üzenetére
Nehogy azt hidd. Kicsit kénesebb a benzin, de minősége inkább az osztrákhoz hasonlítható, mint a molhoz.
Én Letenyén szoktam állni sorba. Mert az is egy hobbi."Egy mágus sosem késik, Zsákos Frodó. És korán se jön soha. Pontosan akkor érkezik, amikor akar."
-
kardkovacsi
senior tag
válasz urban racer #63503 üzenetére
Nem, nem megyek át a határon (mostanság simán 2-6 óra egy irányba a sor). Amúgy se tankolnék ott bele, még a Hondámba se tankoltam soha. Azért a 3e forintért nem kockáztattam, hogy valami pancsolt benzin kerüljön bele. A BMW-vel meg főleg nem kockáztatnék. A másik meg inkább a magyar államnak fizessek adót mintsem az ukránnak.
Mondjuk anno amikor jöttünk vissza mindig nézett hülyén a vámos, hogy mi az, hogy nincs tele a tank meg nem hozom az egy csomag cigit meg vodkát amit mindenki hozott
-
urban racer
senior tag
válasz kardkovacsi #63502 üzenetére
Azért átugrasz tankolni?
"Egy mágus sosem késik, Zsákos Frodó. És korán se jön soha. Pontosan akkor érkezik, amikor akar."
-
98bja
senior tag
válasz kardkovacsi #63500 üzenetére
Akkor én mit mondjak az évi 6-7 ezremmel
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest