Hirdetés
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
- Mikrotik routerek
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Tényleg betilthatja a TP-Linket az USA
- Vivaldi (böngésző)
- Netflix
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Amazon
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- TP-Link WR1043ND router
-
IT café
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Isual
veterán
válasz H.Ezredes #29596 üzenetére
Na majd májusban! Egyébként maximálisan elégedett vagyok ezen a felniken a komforttal és úttartással is. Mindkettőből van elég, egyikből se vennék el a másik rovására.
A 12 ezeren mondjuk valszeg megint túlgurulok, de ne aggódj, messze leszek a múltkori 19 ezertől..
[ Szerkesztve ]
Egy a lényeg, hogy egészség legyen… meg beteg
-
nagyúr
válasz stickermajom #29568 üzenetére
Jó, mert hogy nálam sincs. Csak furcsának találom, mert az első műanyagon felett levő részen van még furat, amibe tudna folytatódni. Köszi.
(#29599) Isual: A szélvédőd IPS vagy IGZO paneles már?
[ Szerkesztve ]
-
Isual
veterán
válasz MPowerPH #29593 üzenetére
Erre fogadok is, mert már az 530d-n is érezhető volt mennyire máshogy megy a BMW dízel, mint a Merci. Persze ott még érezhetően gyengébb volt. Az mondjuk vicc hogy kevesebbet forgott 6-osban, mint a Merci 7-esben. A 35d pont ezért álomautó mert nyomatékban nem, de karakterben és dinamikában lenyomja a Mercit. 100-ra még kb ugyanúgy gyorsulnak, de 100-200 már ráver a 35d a 350 CD-re. Rugalmasság meg a pörgősebb karaktere miatt jobb kell, hogy legyen. De sajnos 535d E60-at még nem volt alkalmam vezetni, így nem tudom pontosan milyen, de az 530-ból és a 350 CDI-ből kiindulva az lesz a nekemvaló.
Mondjuk én 17" párti vagyok, persze nem a 225-ös, hanem valami 245-ös kell azért. De 18 már sokat ront a komforton. E39-en mondjuk a 17-es M felnik és a 235-255 gumik tökéletesek, és gyönyörűen mutatnak, sajnálom hogy E60-nál 245 felett csak 18-as felnire van gumi...
[ Szerkesztve ]
Egy a lényeg, hogy egészség legyen… meg beteg
-
MPowerPH
félisten
Azt hiszem, hogy a minimum az a 18". Nalam most olyan 660-680NM kozott lehet a nyomatek. A telivel nem jo, meg a regi P Zero -kat is elforgatta. Ellenben utana kapott 265 -os Michelin PilotSuperSport -okat. Nah, azokat szaraz, meleg idoben nem tudta kiforgatni. Csak nyekkentek egy hosszabbat, es mar ment is az auto. A 235-os telivel meg meg 3. -ban is villog a DSC lampa.
De ha van tapasztalatod, akkor az jo, tudod mire szamits. Arra viszont fogadhatsz, hogy meg a 272 lovas 35D is megeszi a 350CDi-t, hiaba van -60NM-e. Nagyon el van talalva a BMW dieselek karakterisztikaja.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Isual
veterán
válasz MPowerPH #29589 üzenetére
Az biztos, hogy ha egyszer az ember megcsináltatja a remapot, vissza nem lép. Pont ezért én nem kezdenék ezzel.
Vezettem E60 530d-t, még 218 lóerővel, tökéletes volt. Aztán sokat vezettem egy 2012-es E 350 CD-t (265 le, 620 nm) és teljesen más karakterisztika mint a BMW, alul kegyetlent tol, 2500-3500 között még egy lapáttal ratesz, aztán 3600-3800-nál/tól meghal. Ezután az 530d érezhetően gyengébb, nyilván az 500 az nem 620, de sokkal pörgősebb, benzinesebb, jobb karakterű és - 120nm és - 50 le ellenére azt választanám. Egy 535d meg már a 272 LE-s verzióval szerintem tökéletes lenne, a 286-os meg egy kicsit mégjobb. Helyből nem nyúlnék hozzá és lehet idővel se. Bár ez utóbbira azért nem teszem le az esküt természetesen.szerk.: ja és a 620 nm még a 19-es 275-ös gumikat is simán elpörgeti a Mercin, még kettesben is, a 35d-nél még pozitívum is az alacsonyabb (560-580) max nyomaték, viszont egyenletesebb nyomatékleadás és pörgősebb karakter, nem kell rá 18-19 col mindenképpen, hogy az erő átmenjen az aszfaltra. Kisebb felnihez meg nem csak olcsóbb a gumi, de a komfortot se rontja le.
[ Szerkesztve ]
Egy a lényeg, hogy egészség legyen… meg beteg
-
MPowerPH
félisten
válasz H.Ezredes #29590 üzenetére
Oregszek... Egyre jobban zavar a brutalisan kemeny, sportos futomu. Minden nem tokeletes allapotban levo ut egy remalom, mert szetraz, szetut, nem beszelve a fekvorendorokrol. Kezd zavarni, es sajnalom az autot is. Azt most vettem hozza sport Konikat, mar elore felek. Persze sima uton, palyan, kanyargos szerpentinen egy alom. Nincs oldaldoles, nem dulongel hirtelen iranyvaltasoknal sem, tapad mint a veszedelem. Ezert nagyon elgondolkodtam megis az 5er -en. Bar foloslegesen nagy lenne nekem, de ez miatt megis nagyon erik bennem a vetel. Itt legalabb mar nincs akkora ertekvesztes, mintha ugyan ennyiert vennek egy keveset futott, 3 eves Insigniat vagy CC-t.
Irok a faszinak, megkerdezem a VIN-t. Bar ezt a sok km miatt nem biztos, hogy megvennem, hiaba van patika allapotban.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
H.Ezredes
őstag
válasz MPowerPH #29538 üzenetére
Nem mondom,hogy ne vegyél. Újabb jobb széria de ugyan úgy megvannak a maga nyűgjei mint minden típusnak... Csak érdemes egy jól felszerelt keveset futott darabot keresni. VIN ? kíváncsi vagyok rá
(#29588) Isual
Úgyis mondanád,hogy kérsz remap-ot
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
MPowerPH
félisten
Most hogy errol beszelunk.. Ma jottem hazafele, es Manchesterbol kifele van egy lampa, ahogy ramesz a ring roadra, majd az M62-re. Nah, a varosban pont osszeakadtam egy nagyon sietos 435D-vel. Lamparol mellolem indult, szaraz uton. Egy autohossznyit kaptam 100-ig. Aztan mar az M62 -on meguresedett szakaszon 110-rol nekilodultunk. 130-nal kb. lehuzodott. 200-nal mar 2 autohossznyit mogottem volt. Tudom is az okat... En alapbol kettesbol indulok, ha nagyon racingolni szeretnek, de nem stilusom a lampatol kiloni. Ellenben igy is sokat vacakol a valto, mire raszabaditja a nyomatekot a hatso kerekekre, meg ugye az is tobb ido, mikor valt ennel a regi ZF -nel. Az a 8 sebesseges meg mint a villam, aminek igazabol indulaskor van nagy elonye. Utana meg persze mar a valto Nalam sem tetel, elmentem neki erobol. Szoval az, hogy az uj 30D annyi ido alatt van 100-on, mint regen a 35D, az inkabb csak a valtonak koszonheto. Az, hogy a k. szervo mar elektromos, azzal szerintem a fogyasztason tobbet faragnak. A generatorrol nem tudtam, de biztosan az is szamit, de nem tizedeket. Probaltam anno ezt a 8 sebessegest, es eszmeletlen, ahogy kapcsolgat. Nem gondolkozik, es mire pislantasz, mar valtott. Meg sem torpan gyorsitas kozben az auto, annyira gyors.
Isual: De csak addig, amig nem veszel egyet. Aztan utana ugyse birod ki, kiprobalod, milyen remappolva. Utana mar nem fog kelleni a nelkul. En vetel utan mikor hazamentem vele, meg is kapta Bp.-n. Nagyon jo volt, eros is lett, es fel literrel kevesebbet evett. Viszont valami nem volt jo, mert terhelesre a nagyobb turbom lekapcsolt, nem lehett vele erobol menni folyamat, mert eleg volt neki 20s terheles. Ekkor mentem el H.Ezredeshez, akinel kaptam egy masikat. Elotte el kellett mennem ahhoz a muhelyhez, ahol eloszor csinaltak, hogy visszategyek az eredetit. Utana a muhelytol H.Ezredes -ig az a 20km egy szenvedes volt. Mintha egy masik, kiherelt motoros autoban ulnek. Aztan toluk megkapta a remappot. Eros lett(nem tudom eldonteni, hogy erosebb e, mint az az elotti remap), de a fogyim kicsit megnott. Viszont nem tilt le, kozel parketta tobb oran at, es semmi baja. Aztan most nyaron kaptam kis modositast, ami nem jott be. Mintha kicsit gyengult volna alul, es megnott a fogyasztasom is. Szoval most aprilisban mikor megyek, akkor megkerem, hogy modositsak az elozo setup iranyaba, mert az bejott.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Isual
veterán
Egyetértek. 35d, hátsókerék hajtás, mondjuk nekem még a 272 LE-s verzióknál is overkill a chippelés. Persze sokakat csábít el a potenciál, ezt megértem, de én azt a motort már nem chippeltetném. Aztán ha lenne egy és használnám pár évig, lehet menet közben én is egyszercsak elcsábulnék persze... de helyből chippel biztos nem indulnék
Egy a lényeg, hogy egészség legyen… meg beteg
-
BeZol
őstag
Szerintem ha valaki vesz egy 35d-t, legyen az a régi 300 lóerő alatti akár, annak menetdinamikát nézve nagyon sokáig nem lesz miért kocsit váltania.
A 30d is megy rendesen, de egy 35d-ből többet hoz ki egy chippelés, és ami fontosabb, az az, hogy 340-380 lóerős dieselnél (chipelve) már csak az audi 4.2 v8 tdi-je tud hasonló értéket (de ez csak az a8-ashoz kapható!), mint az M50d motor, viszont az M50d-ből a 381hez képest 430lóerőnél többet nem igazán tudnak kihozni, horror az új ára, 40kg-mal többet nyom egy 535d xdrivehoz képest (1955 vs 1915kg). A sima 535d viszont 1810kg csak (3as és 4es bmw-knél már csak xdriveos kapható, azok 1705-1710kg hála az xdrivenak).
Állórajtot és nyálkásabb utakat leszámítva az xdrive nem hoz semmit, csak többet eszik a kocsi, úgyhogy szerintem a legjobb vétel egy használt régebbi 35d, vagy az újak közül az aktuális 5ösből a sima 35d.
Ha van egy ilyen kocsid, akkor taposhatod neki, és megy is rendesen úgy, hogy nem zabálja le a gatyádat, ha pedig nem sietsz, akkor is tud extrém keveset enni a teljesítményhez képest. Erősebb diesel még ha van is, alig aknázható ki belőle többletteljesítmény, így nincs nagyon oka utána vágyódni, és per pillanat nem is látszódik, hogy lenne a jövőben erősebb diesel motor a piacon, tehát ezeket a kocsikat menetteljesítményt tekintve nincs miért eladni, csupán a megunott/elöregedett design és az új iránti vágyakozás hozhat alapvetően változás iránti igényt.
Persze ezeknél a kocsiknál már feleslegesen sok a teljesítmény, ha pedig azt nézem, hogy az autópályán hány autó megy 150nél többel, akkor csoda ha alkalmanként 1-2 autót ha látok, márpedig a 150es tempohoz már egy 100 lóerős kocsi is elég, egy 170 lovas pedig már gondolom a 200at is viszi, ami fölött pedig aztán tényleg nagyon ritkán látok kocsit menni, de megesik
Tehát régi 35d-ket kell venni, nem készült érdemlegesen jobb képességű autó az elmúlt 10 évben.
-
Gsx-rr
veterán
Ha kicserelem a regi modult Mulf2-re ,hogy legyen usb-csatlakozo facelift elotti E90, akkor azt kell programozni,vagy mukodni fog egybol?
-
MPowerPH
félisten
válasz CharlieDrop #29575 üzenetére
Igen, igazad volt, utana megtalaltam. Azt hittem az e46 faceliftol kezdve mar csak a 170 loeros verzio volt a piacon. Ez valami ECO felszereltseg volt?
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
-v-
addikt
válasz MPowerPH #29573 üzenetére
Ok honna szedik az adatokat?
Ezek valós, mért értékek.
Miert hazudna az auto sulyat illetoen a gyar?
Nem tudom, az opel miért hazudik ekkorát? De jóformán minden gyártó. Az én autómra stimmelt a valós súly, amit itt az oldalon írnak, természetesen jó 100kg-mal nehezebb az is, mint a gyári adatok szerint.
-
Isual
veterán
válasz szőröscica #29426 üzenetére
Ilyet hajtok.
Fekete M Paket, most lesz 13 éves májusban és hála az ezredesnek patent müszakilag. Esztétikailag meg szinte hibátlan kívül belül.Egy a lényeg, hogy egészség legyen… meg beteg
-
ADAM1337
nagyúr
válasz sziku69 #29571 üzenetére
Szerintem erre a használatra a TDS kerülendő, inkább valami biztosabb 320i-t vennék a helyedbe bár egy jó nem jön ki 600k-ból + papírozás és olaj csere.
De kevesebb hibafaktorra van, én városba nyúzok egy 523i touringot, vegyes érzelmek M-es futómű de valamit cserélni/módosítani fogok rajta túl kemény és a vezetési élményt rombolja, pályán fenomenális az tény, de nem városra van tervezve, főleg nem BP-re.
Fogyasztásom nagyban forgalom függő 10L kb az átlag úgy számolom, pályán dinamikusan ugyanennyi (gps 142-re beállva). -
MPowerPH
félisten
Ezt megcafolom, hogy elirtak. En meg ennek az oldalnak nem hiszek. Ok honna szedik az adatokat? Itt van nalam a kiskonyv, amiben benne vannak az ertekek. Nem lehet a 20i 1520kg, mikor az en 35D-m, 1580kg korul van. De fugg az extrazottsagtol is. Csak a napfenyteto +40kg.
Miert hazudna az auto sulyat illetoen a gyar? Ott nem koti oket semmi sem, nem olyan mint a fogyasztas meg a karosanyag kibocsajtas. Ellenben az extrazottsag nincs feltuntetve, igy az csak egy megkozelito ertek.sziku69: Ez esetben egy kombi Golf IV is jo valasztas, abba legalabb lehet pakolni. De kimondtad a lenyeget, nem hetvegi hulyulos autot keresel. E36-bol nagyon keves a normalisan karbantartott. Akinek meg olyan van, az nem fogja eladni.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz #56573440 #29565 üzenetére
Persze nyom a latba, de nem ugy, ahogy Te azt gondolod. Nem kell leirnod az okat, en mar leirtam elotted, mivel tisztaban vagyok vele. Erre irtam, hogy az a 150 lo az nem azt jelenti, hogy minden 150 lovas eroforrassal szerelt azonos tomegu auto ugyan ugy megy. Arra akartam ravilagitani, hogy hiaba a 115kg-s sulytobblet, ugyan akkora loerovel is siman lehet sokkal gyorsabb egy auto. Mint ahogy az latszik is az adatokbol.
Es itt megjegyzem, hogy ez ennel egy kicsit meg bonyolultabb is. Nem mind1, mennyi ero all rendelkezesre mekkora tomeghez. Mert ha 4 embert beultetsz egy 1.0-as Swift -be, azt megerzed. Ellenben egy 300 lovas, de alapbol is 600kg plusszal rendelkezo autonal mar nem, es idoben is a +3 ember olyan +0.1s -es elterest hozhat.
Nezd meg mennyi a kulonbseg az 1er, 3er es az 5er gyorsulasi ertekeiben, es a tomegben. A nagy kulonbseg csak a 7er -nel fedezheto fel.Ellenben a versenypalyan nem azert herelik ki az autokat, hogy jobban gyorsuljanak, hanem azert, hogy agilisabbak, kezelhetobbek legyenek a kanyarokban. Elo pelda a Honda S2000, ami egy atlagos versenypalyan, atlagos egyenesekkel siman tartja a lepest a V10-es M5-el, ami tobb mint ketszer olyan eros, de nem ketszer nehezebb annal(1320kg vs. 1830kg). Ezt egy sima altalanos iskolas newton elmelettel nem tudod leirni. Legellenallas hol marad a kepletedbol?
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
sziku69
őstag
válasz ADAM1337 #29570 üzenetére
Nem akarnék sokat költeni. Nagyjából 600K áll a rendelkezésemre. Ez persze nem túl sok, de ez van. Nem használnám sokat. Kb 15000Km/év. De ebből a nyaralásra elmegy kb 3000Km. Járok néha Pest-Eger-Győr vonalon. Ez nagyjából a 60%-a az össz éves kilométernek. A többi városi vezetés. Ezért inkább a vegyes fogyasztás a mérvadó. Más lenne, ha németbe járnék ki vele.
Autópályán max a megengedett sebesség + 10km/h. Nem akarom az állam zsebét tömni. -
ADAM1337
nagyúr
válasz sziku69 #29566 üzenetére
Remélem nem F astra mert az megöli a vezetési élményt, annál majdnem minden jobb.
Mennyi a büdzsé az egész PR-re, ha turkálhatok a pénztárcádban ?
Csak a gép mennyiből jöjjön ki, a többi költség ugye tartalékba elvileg ott figyel.
Élmény autót keresel vagy a napi 30-30km-et akarok letudni normális utazó sebességgel pályán ?Én anno próbáltam egy 1,6 literes E36-ot, de nekem nagyon nem jött át az életérzés, de ez betudható a gyengus motornak.
[ Szerkesztve ]
-
BeZol
őstag
válasz #56573440 #29565 üzenetére
Szerintem csak arra akart kilyukadni, hogy kb. 150 lóerő felettől +1-2 embernyi plusszsúly alig érzékelhető lassulást hoz a gyorsulásban, viszont kanyarodáskor elég durván érezni fogod a többletsúlyt.
A régi bmw-k könnyebbek, ezért kanyarodáskor nagyobb sebességet is bírnak, míg az újabb bmw-k erősebbek és jobban gyorsulnak, de kanyarodáskor nem képesek hozni azt, amit a régiek, mert nehezebbek (ugye ez az a bugi, ami miatt elvileg régi bmw-t vesznek, meg a szívó sor6 a hang miatt).Ez persze csak így nagy vonalakban igaz, nem kell vér komolyan venni, de pl. én múltkor néztem a 3literes 313 lóerős dieseles bmw-ket. A legjobban a 335d/435d gyorsul 4,9-4,8 alatt, és ezek 1705-1710kg-osak (kötelező összkerékhajtás miatt). Egy 335d gt már 1825kg, egy 535d 1905kg volt talán, az új 7es 1945kg (tényleg jól lefogyott), a 4es cabrio 1925kg, az 5gt pedig 2125-45kg (régi 7es vázra épül, hehe). Nem ma olvastam a súlyokat, de kb. helyesek az értékek. A lényeg, hogy az 535d GT több mint 400kg-mal nehezebb egy 335d-hez képest, ennek ellenére 5,3s a 0-100, ami nem sokkal több a súlyt tekintve. Az X3as bmw is vhol 1900kg felett volt, az is 5,3s alatt tolja. A nagyobb X-eket nem néztem, csak annyira, hogy egy x5 35d 240nél elhal
Tehát, amit ebből lehet következtetni, hogy azonos ménes esetén minimális lassulást érhető tetten még +400kg terhelés esetén is, de hogy kanyarban sokkalta brutálisabban fog jelentkezni az a +400kg, az is biztos (meg fékezéskor is).
Most ilyen koros bmw-k esetén ugye az arányok mások lesznek, de kb. ez a lényeg.
Emlékszem, mikor a kis honda jazz-be 5en beültünk és teli volt pakolva a csomagtartó. Kb. 10 másodpercig kellett kuplungolni 1esben hogy kiengedhessem, kanyarban 20nál pedig érzésre fel akart borulni a kocsi, annyira brutálisan bedőltAz új bmw-k pedig azért gyorsulnak jobban, mert van rajtautomatika a 8fokozatú automatában, már elektromos a szervo, és padló gázas gyorsításnál a generátort leválasztják a hajtásról, hogy addig se fogja vissza a kocsit. (ezekkel a trükkökkel nyertek közel 0,5s gyorsulási értéket azonos motorral)
Most olvastam, hogy az új volvokban pedig van egy 2literes levegőtartály, ami mindig feltölti magát, és ha alacsony fordulaton padlózod a turbós kocsit, akkor ezzel a levegővel megpörgetik a turbót, és így gyorsabb lesz a motor reakciója. (hát nem egy elektromos turbo, de több mint a semmi)
-
#56573440
törölt tag
válasz MPowerPH #29562 üzenetére
"De akkor mond meg Te, hogy mindossze 20Le tobblet hogy hoz 1s -et minuszban 0-100 -nal, hogy kozben olyan 220kg -al nagyobb tomeget kell vonszolnia?"
ennek meg lehet igen prózai oka a más motorkarakterisztika. mert hogy a max teljesítménye a motornak mennyi az egy dolog, hogy hol és meddig tud és mit leadni, az meg megint egy másik.
nem akarok én sértegetni, vagy kötözködni, tényleg nem, csak ne írjuk már azt hogy "A suly csak egy dolog, aminek igazabol nem a gyorsulasban van jelentosege.", mert ez sajnos nem igaz. sajnos, mert sokkal egyszerűbb lenne körülöttünk nagyon sok minden ha nem így lenne
-
#56573440
törölt tag
válasz MPowerPH #29563 üzenetére
"De kicsit elkanyarodtunk"
Jah fenysebesseg köré... Ne legyünk már ennyire" bmwsek" ... Newton 2 ált iskola. a=f/m. Vagy pontosabban F=dI/dt amiben I az impulzus az meg m*v.Sok dolog függvénye a gyorsulás irl. Az egyik fontos a gyorsitando tömeg hidd el inkább. Ne nekem newtonnak, a gravitacioval is igaza volt
-
MPowerPH
félisten
válasz MPowerPH #29562 üzenetére
Egyebkent megneztem, csak 1395kg a 320i, nem erten honnan jott az 1500kg-s tomeg.(enyem meg 1580, LOL. Diesel szepen ad a kiloknak) Az mar mindjart csak 110kg-s tobblet. Ahogy nezem, a 150 lovas 20i is 8,5 alatt van 100-on, ami szinten nem rossz ertek. Itt bagatel kulonbsegek vannak a tomegeket tekintve, innen is latszik. A 400kg-s plusz suly mar biztos erezheto lenne, pl a 7er eseten a 3er-el szemben. Azzal mar a kanyarban sem fogsz virgonckodni.
De kicsit elkanyarodtunk. Eddig a duborgo loerokrol beszeltunk a TDS-nel, ami kicsit fura.Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz #56573440 #29561 üzenetére
Jol erted. Nezd vegig ugyan azon motorral felszerelt kulonbozo tipusu BMW-k menetteljesitmenyet.
Azt pedig mindenki tudja, hogy a sulynak kanyarban van a legnagyobb jelentosege. Vagy mondok jobbat. Ultess be magadhoz meg 3 embert, es merj ugy egy gyorsitast 100-160 -ra. Aztan csinald meg ugyan ezt nelkuluk. A +3 ember az 240kg atlagban. Nem lesz nagy a kulonbseg...
De akkor mond meg Te, hogy mindossze 20Le tobblet hogy hoz 1s -et minuszban 0-100 -nal, hogy kozben olyan 220kg -al nagyobb tomeget kell vonszolnia?[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz CharlieDrop #29558 üzenetére
Az E9x 20i mar 170 lovas... Meg ott meg a lovak is megvannak. Azert azt mar nehezen fogja meg akarmelyik kis turbos benzines. 0-100 az 8.2s, ami azert annyira nem rossz. Ellenben a 20D az agyonuti.
[rvilike]: Ott van a gyari gyorsulasi adat. Jobb, mint az e46 325i-je. A suly csak egy dolog, aminek igazabol nem a gyorsulasban van jelentosege. Az inkabb az auto kanyarban torteno viselkedeset hatarozza meg. Ebben akar meg jobb is lehet egy E36. De uj koraban is csak 9.2s volt a 320i 100-as sprintje.(akkoriban persze ez brutal jo volt) 20 evesen ez inkabb mar 10s folott van, hacsak nem kapott egy teljes motorgeneralt. Hiaba 1285kg a tomege... Azert a szivok is fejlodtek, sokkal jobb a teljesitmeny leadas/nyomatekgorbe, jobb a valto.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz szőröscica #29556 üzenetére
De ezzel nincs is gond. Szegyen is lenne, ha nem tudna egy hiper-modern eroforassal felszerelt, meg normal sulyban levo auto korbeautozni egy 20 eves 320i -t. Foleg, hogy a 320i-k 150 loerejebol mar biztos hianyzik par menes.
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz sziku69 #29554 üzenetére
Ha nem szamit a fogyasztas, csak a "dübörgő lóerő", akkor nem a TDS -eket kellene nezni, meg a 4 hengeres csodakat. Mert azokrol el lehet sok dolgot mondani, csak a duborgo loerot nem. Az igazsag az, hogy mar egy 1.3-as Swift is jobban megy, mint egy TDS vagy a 16-18i. Sot, a 20i ellenfelei is inkabb az 1.6T, meg 1.6D-k. Mert ami folotte van, az mar ha nem is erosebb, de biztosan jobban megy a turbo miatt.
Don't Tread On Me
-
Skimaster
senior tag
Ha a vízpumpának nagyon kicsit van holtjátéka,akkor az cserés?
-
MPowerPH
félisten
válasz CharlieDrop #29547 üzenetére
Ezert is. Meg probalj meg egy elso kerekes, 300 loeros autoval padlogazt adni az apexen. Az egy dolog, hogy a kormanyt kirantja a kezedbol, mert olyanok a hajtasi befolyasok, de ahogy Te is irtad, egybol jon a rettenetes alulkormanyzottsag.
Ezert leszamitva a nagyon havas teli korulmenyeket, az RWD sokkal jobb dolog. Persze meg kell tanulni kezelni. Bar ugye a fejlett menetstabilizatorok miatt mar az sem kotelezo, mert az auto korrigal helyetted.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
szilva01
őstag
válasz #56573440 #29541 üzenetére
Nem mindegy hogy teszkobol hazafele a korforgalombol kilinccsel merre jon ki az ember!
BMW: Ertem en hogy kes villa rwd gyerek kezebe nem valo, de ha egyszer nem kezdi el soha nem fog hatul hajtani. Nekem is suzukim van amit most meg jo aron el lehetne adni, de megfogadtam magamnak hogy nem 60 evesen fogok elmelyulten sirankozni hogy soha nem volt rwd-m, ugyhogy ezutan biztos az lesz. (Azt hogy mikor mi es milyen penzbol meg nem tudom mondjuk )
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz KaiotEch #29543 üzenetére
Dehogy jobb megoldas... Versenyautok hol hajtanak? Telen lehet csak problema ebbol.(de nem olyan helyen mint Mo, ahol nincs igazi ho) Elsokerek meghajtasu autonal egyebkent is van egy loero/nyomatek mennyiseg, ami folott mar nem mukodik a dolog. Ekkor meg lehet jatszani a speci difivel, de az csak enyhiti a hajtasi befolyasokat. Nem veletlen, hogy a 300 lo folotti hot-hatch -ek is megkapjak a 4x4-et. A nelkul vezethetetlenek.
Ezzel szemben egy hatsokerekes autoval a 300 loero duplaja is siman kezben tarthato. Ha megnezed, a 300-400+ loeros gepek 90%-a rwd, vagy awd(es most mar az awd is hatra rakja, akar teljes mertekben is a hajtast).[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
-
MPowerPH
félisten
válasz szilva01 #29540 üzenetére
Ez maximum azoknak lesz kellemetlen, akik hozzaszoktak a hatsokerekes autokhoz. Nekem pl. mar iszonyat kellemetlen FWD autoval menni, furcsa erzes. Lassan 10 eve inkabb RWD -t hasznalok, igy hozzaszoktam, hogy semmi nem rangatja elol a kormanyt, es nincs alulkormanyzottsag. Persze atlehet szokni, de nalam pl. ez az egyetlen visszatarto ero a tobbi markaval szemben. De vezetni egy Mondeoval tanultam meg, amit nem banok.
Viszont sokan elso autonak akarjak az E36-ot, tehat az o esetukben errol meg nem beszelhetunk. Max tobb bajt tudnak csinalni, mert konnyebben elvesztik az uralmat a gep folott, amit kicsit nyalkasabb, fagyosabb idoben nem nehez meg a TDS -el sem.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz ADAM1337 #29537 üzenetére
De azok a koltsegek azert egy eleg komplett szerviz eredmenyei, amiben benne van egy teljes motorgeneral.
joamilestoné: Igy van. Es ez az osszes E36 -ra ertendo. Azert javasolja majdnem mindenki annak az embernek, aki E36-ot akar a mindennapokra, legyen az barmilyen motorral is, hogy inkabb nezzen Golf IV TDi -t. Az is fiatalos, olcso szervizelni, keveset fogyaszt, kenyelmesebb, modernebb, es ugy alapbol nincs veluk annyi gond, mar csak a koruk vegett is. Akarhogy is, az E36 -ok mar 20 eves korban jarnak.
Ha valaki hetvegi csapatos autot akar, amit tan meg szepen lassan at is alakitana palyautova, annak ajanlott az E36. De nem a regi sz@r es rettento gyenge TDS motorral, vagy a katasztrofa 1.6-al, hanem akkor min. a 25-os, de inkabb a 28-as motorral. Arra valok, arra jok.H.Ezredes: Akkor ne vegyek F10 30D-t? 140k merfold, 2011-es, eleg jol felszerelt. Elvileg most jart le az extended warranty-ja, azert adja el.(meg van ra penze) Vasarnap voltam el megnezni egyet, itt a varosban aruljak. Meg az automat is beszamitotta volna, a fianak megvette volna hetvegekre. Nem tudom miert akarok folyton autot cserelni... Ebbe meg a Missis is belemenne, a Passat-Insignia duora nemet mondott.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
ADAM1337
nagyúr
válasz szőröscica #29536 üzenetére
Igen ezt én is hozzátenném.
e46 320d-k már jobbak mint menetdinamikában és fogyasztásban is, kasznihoz képest. (bár néhány hozzászólással előbb láthatsz szerviz költségeket)Bár az a gond az e36-al, hogy szegény-gyerek ferrarija mai világban, mindenki lerúgja őket.
[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
-
Skimaster
senior tag
válasz stickermajom #29533 üzenetére
Köszi és 2db kell,ha jól tudom...
-
Skimaster
senior tag
e46 320d 150LE touringba milyen motortartót javasoltok? A difiben kellene olajat és tömítést cserélnem....azt honnan és milyent és mennyiért?
Köszi! -
kenguru99
senior tag
válasz stickermajom #29529 üzenetére
A gyári adatok szerint 8.8l/100km a városi fogyasztása. A való életben simán összejöhet a 9-10l.
-
sziku69
őstag
Sziasztok!
Most készülök venni egy 325 tds-t. Van itt valakinek ilyen autója? Milyenek a tapasztalatok róla? Fogyasztás, motor stb vonatkozásában? Illetve mennyi rá a kötelező? Persze ez biztosítófüggő. -
-v-
addikt
A 6HP19 az E90-ben mennyire problémás darab? Úgy olvastam elég jól sikerült konstrukció.
Hány km-enként illik abban olajat cserélni?[ Szerkesztve ]
-
stickermajom
addikt
Na termosztát kicserélve, most szépen felkúszik a 20d hőmérséklete 90-92 fokra állóhelyben, menet közben 93-94, akár 95 is lesz. Ez nem sok így már kicsit?
A másik meg, hogy az istennek nem nyitja ki a ventilátorbox mögött levő vákuumvezérelt zsalukat. Nem tudom mi alapján nyitja, de ha nyáron is zárva lesz megfőzöm a motort. Vákuum van a csőben, mert bezárja, csak nem hajlandó kinyitni. Gondoltam több cső megy oda, egyik nyitja másik zárja, de nem, mert csak egyet látni. Leállítás után rögtön kinyitja, szóval megszorulva sincs. -
Cxgrav
senior tag
320d 136LE 2001 4 henger szervíz költség:
2015.05.22:
- termosztát
- vízpumpa
- légtömegmérő
- hőgomba
- 2 feszítő görgő
- hosszbordás szíj
- összes szűrő
- 5w40 olaj 6L
- munkadíj
Összesen: 160k2016.02.26:
- vezérműház tömítés
- láncvezető
- feszítő
- mikrokapcsoló (csomagtartónyitó)
- vezetősín, vezérműlánc
- fogaskerék
- vezérműlánc
- feszítő
- tömítés, szelepfedél
- tűzkarika
- vezetősín, vezérműlánc
- olajszűrő
- légszűrő
- utastér levegőszűrő (szenes)
- EGR termosztát
- kartergázszűrő
- hidraulika szűrő
- to tec atf 1200 automataváltó olaj
- hengerfej felújítás
- hengerfej csavarkészlet
- hengerfej tömítés
- 3db izzítógyertya
- szabadonfutó
- tc szelep
- 2db stabilizátor pálca
- olaj 6L
- munkadíj
Összesen: 412k2 projekt összesen + 80k egyéb javítási költség: 652k
Konklúzió: soha nem lesz eladva
Picture me Rollin' by 2pac
-
erikke17
őstag
Nem tudja valaki, hogy E39-nél hogy működik a Follow Me Home Light funkció kulcs nyitás zárásra? Ma NCS Expert-el beállítottam, hogy melyik fényszórók világítsanak meg hogy mennyi ideig de csak a reflektor villantó funkcióval indítom. Nyitás zárásra nem.
Riasztóm (DWA) nincs az autóban. Lehet köze hozzá?
Valami ötlet?
Előre is köszi.
||Wot / WarThunder - Erixx93|| Steam - erixx18 ||Xbox Series X - Erikk24 || BMW R1200GS || Opel Astra F X16XEL|| BMW E39 530d 142kW||DJI Mavic Pro||
-
H.Ezredes
őstag
válasz FERA88 #29515 üzenetére
Ilyen amikor "fasza"
kigyulladni itt már csak azért gyulladt mert eltörött a turbo tengely és ömlött be az olaj és kigyulladt. De látszik,hogy a 2. hengerben a lapka már keresztbe állt de még épp nem hullott be...
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
FERA88
tag
Sziasztok! Pár napja levettem a szívósor + EGR-t kitakarítottam, meg kivettem a pillangókat. Nem volt indokolt, de jobb a békesség. Igazából sokkal rosszabbra számítottam, mert amiket néztem képeket, videókat, sokaknak már a lélek tartotta.
-
H.Ezredes
őstag
Szét lehet szedni 2002/10 -ig utána szopás....
Na így néz ki egy 351E Km-et futott E61 / E60 aminek van gazdája
Nem folyik az olaj belőle a motor halk is és szépen jár dízel létére és 350E Km után is !!! És úgy általánosságban patent az autó egy 200E Km-et letagadhatna [link]
Bőven van bennük potenciál Nem a kocsi a szar max a gazdájuk..... És akkor itt jön az,h a 2010-es 200E-km-et futott F07 GT-n kopnak szét a gombok esik ki a szilent meg az egész kocsi olyan amilyen... Az idősebb 150E Km-el többet futott E61-en meg meg se látszik mindez.... Pl a bőr is jobban kopik. De úgy csinálják,hogy a bőrt anyagába kettévágják fele olyan vastag és 2x annyi bőr jön ki.... Így csinálják már őket.... Kopnak is szét rendesen...
CSI projekten ma annyit dolgoztam,hogy néztem gyűrűhézagot 0,40 mm helyett ami a maximális érték 0,70-0,75mm-t mértem... Nem kérdés,hogy új gyűrű garnitúra is kell. Úgy örülök,hogy a saját dugattyújába beleverték a henger számát + nyilat ami teljesen felesleges mert rajta van. A nagy szakértelem...
(#29501) BMW001
Egy korrekt jó 540i-t tartani nem kevés pénz de ez bármelyik motorral elmondható egyébként.... De jó az alap sokkal könnyebb nyilván a szinten tartás meg ha nincsenek megvárva a dolgok,h széthulljanak hanem le vannak cserélve az is más...
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
negro
őstag
válasz MPowerPH #29510 üzenetére
De ertem! Ennek a postnak a rendes cime ami nem felre ertheto az lett volna, hogy a "Szegeny ember M5-os BMW-je"
Aztan visszanyalt a fagyi mert ez is sokba van + meg tetozi azzal, hogy a kinalat aljabol valasztott.
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
negro
őstag
válasz MPowerPH #29508 üzenetére
540 eseten nem talalo ez a cim. 25tds-nel mar igen. Olvastam, ertem, hogy M5-hoz kepest alternativa de sarkit az egesz mert bar teny nem olcso fent tartani de ez olyan mintha itt vki vesz 700-ert egy E39-et es csodalkozik, hogy ez szar az szar amaz szar, ez meg jo de lehetne cserelni es rakolt mindendt. Szarbol nem lehet varat epiteni.
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
MPowerPH
félisten
Felreertelmezted a cimet. "Poor man's M5". Az annyit tesz, hogy sokan, akik nagy ccm-es dogot akarnak E39-bol, de nem merik bevallalni az M5-el jaro hatalmas szervizkoltsegeket, azoknak az 540i amolyan atmenet lehet. A V8, nagy ccm feeling megvan, kicsit szerenyebb menetteljesitmennyel, am fenntartani talan olcsobb. A cikk pont arra akar ravilagitani, hogy csodak marpedig nincsenek, es ennek a fenntartasa is sokba kerul.
Mert egy M5 hiaba oreg mar, fenntartani rettento koltseges. Csak a db fektarcsa elore, ami nem is a gyari, hanem ATE, £523. Hatulra nem is talalok. Ugyan ez Zimmermann -ban amit megszabad venni, az £248/db elore, es £174/db hatra. Tehat £844, meg hozza a padok meg egy £60.
Ugyan ez a 40i -re £88/db elore, es £62/db hatra, de ezek mar lyuggatottak. Ez csak a fek volt, vannak egyeb brutalis koltsegek is ezen kivul.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Möhe
addikt
válasz stickermajom #29505 üzenetére
Neked is sarkos az írásod.
Aki olyant vesz az sok esetben minimálbérből próbál fenntartani egy kocsit, havi törlesztővel együtt.Aki túlbecsülte az anyagi kereteit.szvsz. -
negro
őstag
válasz MPowerPH #29501 üzenetére
Olvastam ezt reggel de azert valjuk meg ezt minden hozza erto tudja, hogy az E39 nagyon nem egyenlo egy E36,E46-al. A masik a cim megteveszto nagyon. A szegeny ember pont az E36, E46-ot veszi.
A masik: megis mit vart? Kint ugyanugy olcsobbak az autok mint ahogy UK-ben pl. USA-ban lehet kapni 10k $ -ert is jo E39 M5-ot meg Europaban legalabb 15k Euro. Vett kint egy le lakott 540 -est, egy 3000$ -os autot... nincsenek csodak?
Ahogy EU-ban egy jo 6-7e euro ott is legalabb 5-6e dollar.
[ Szerkesztve ]
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
stickermajom
addikt
válasz MPowerPH #29501 üzenetére
But it wasn’t all puppies and champagne in used BMW land. At the risk of putting too fine a point on it, this car was so far beyond what any sane person would consider salvageable that I actively omitted certain aspects of the story so my wife’s future divorce lawyer can’t use it against me.
Ezen hangosan röhögtem.
-
MPowerPH
félisten
E39 540i, a szegeny ember M5 -je. Vagy megsem?
Mert ugye attol, hogy oreg, ez meg mindig egy luxus auto, foleg a fenntartasa teren.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
Új hozzászólás Aktív témák
- Skil Red 9320 sarokfűrész
- Eladó vagy Csere Ebike Fully-ra a képen látható 2023-as Cube Stereo one77 pro kerékpár
- Xiaomi Electric Scooter 4 Pro Max DE (Gar: 2027.08.13-ig)
- Eladó ÚJ BONTATLAN Philips FC6725/01 SpeedPro vezeték nélküli porszívó közel 2 év garancia
- Eladó ÚJ BONTATLAN Philips HD9285/90 XXL Forrólevegős Wi-fi sütő 7,2L, 2000W ,2 év garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest