- LG LCD és LED TV-k
- Milyen videókártyát?
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Apple MacBook
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Ez lenne a népkártya? Teszten a GeForce RTX 5060 Ti 16 GB
- Azonnali fotós kérdések órája
- Hobby elektronika
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Azonnali notebookos kérdések órája
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Busterftw #48778 üzenetére
Ha 10+ éve mindenki ugyanúgy félreérti az adatokat, attól az még nem lesz érvényes módszertan. Az csak azt jelenti, hogy az emberek következetesen lusták utánanézni, hogyan működik a statisztika, mint tudomány. Olyan ez, mint amikor valaki antibiotikumot szed vírusra. Csak azért, mert mindenki ezt csinálja, még nem lesz okos dolog, csak következetesen tévednek az emberek.
#48790 atok666 : Nem, nem válogat a hardverek között. És ettől torzít, mint a szar.
-
S_x96x_S
addikt
válasz
Busterftw #48778 üzenetére
> Ezek szerint csak neked van gondod a Steam statisztika megértésével
A Steam -ben benne vannak a ~20 éve használatban lévő konfigok is,
és segíthetsz az értelmezésben.
pl. ATI Radeon X600 ~2005 -ös termék - havi statisztikája:DEC -
JAN - 5.26%
FEB -
MAR -
APR - 12.50%Találós kérdés:
- akkor 2025 Februárban - mennyi ATI Radeon X600 -volt?
- és a statisztika alapján 2025 májusban mennyi "ATI Radeon X600" -t vesznek?
( ~ vagyis a steam market share alapján várható-e Radeon X600 eladás ?? )És persze az RX 9070 - még nem mindenhol jelenik meg.
Mennyi lesz a következő hónapban az "RTX 4090" - eladás,
hogyha - most:
(Linux-os stat)
0.46% : GTX1660 TI ~= RTX 4090 ~= RX 9070/9070 XT -
PuMbA
titán
válasz
TakiNándi #48787 üzenetére
Ez a cikk pont azt mutatja, hogy mennyire nagy a kereslet a 9070-re, mert még MSRP ár fölött is veszik
Ellenben a sima 5070-et már kicsit MSRP ár alá kellett tolni, hogy vegyék má meg.
Láttuk már sokszor, hogy ha egy VGA-ra nagy a kereslet, akkor az ára nő, lásd amikor a 4090 jól megdrágult az 5090 megjelenésekor
-
TakiNándi
kezdő
Az éppen négyszerese ami az amd tavaly el tudott adni. Biztos senkit nem érdekel.
Na majd meglátod. Láthatóan nem olvasgattál mostanában.
Te is büszke lehetsz a 2 éve már kiadott amd radeon teljesítményére, amihez "új" arc kellett.
Ehhez kellett a veterán rang? Akkor köszi, jó nekem a kezdő is. Elfogytak az érvek, maradt az alregezés. Hiába no, jól kitanultad a fórumozást, grat még 1x.
-
válasz
TakiNándi #48780 üzenetére
Kit érdekel 1.5m GPU?
LOL
Kicsit olvasgatnod kelleneMég hogy 9060XT 8Gb
Láttál már ilyet boltban?
Büszke lehetsz a nulla fejlődésre az előző gen-ez képest 30-40%-al drágábban, ilyen emberek miatt tartunk itt...Ja most nézem valami alreg-el probálok eszmecserét folytatni, ignore....
-
PuMbA
titán
válasz
TakiNándi #48781 üzenetére
Mivel 1 évvel ezelőtt, azaz 2024 Q1-ben RDNA3-jai voltak az AMD-nek és az éves beszámolókat az előző évi hasonló időszakhoz képest szokták hasonlítani
Ha ezzel a 2 modellel több eladásuk lesz, mint egy egész RDNA3 portfólióval az siker, akárhogy is nézzük
Az a fura, hogy van egy darab boltból eladási adat és már te ez alapján kudarcról beszélsz az egész világra levetítve. Maradjunk a tényeknél. Kudarc akkor van, ha kijönnek a 2025Q1-es és Q2-es adatok és az eladások azt mutatják
-
TakiNándi
kezdő
Az a baj, hogy mondjuk a piaci market share és a JPR eladási adatok durván egybe vágnak a steam-el. Nem véletlen, sem te sem Abu nem szeretne erről beszélni.
Egyébként engem pont megkérdezett, ahogy az új vasról bejelentkeztem.
Az egy gép 10x fent van pedig már évekkel ezelőtt javítva lett, ez a kinaiaknál fordult elő, aki bejártak játékbarlangba. Csak egyesek nem szeretnék ezt tudomásul venni, mert akkor nincs mivel "érvelni". Egyébként pont a tizenéve radeonosokat szokta elfelejteni megkérdezni a steam, de ez is egy mosolyogtató érv csak.
-
válasz
TakiNándi #48779 üzenetére
Nekem sem mérvadó.
Amúgy az egyik linkelt oldalról:"should"
12+ éve Radeon-om van, 14+ éve megvan a Steam account-om és a Steam eddig jó ha 1x kérte tőlem a HW adatokat.
Ez, hogy ugyanaz a gép akár 10x is szerepelhet a survey-ben, vagy mint az enyém pont 1x sem, egy viccé teszi az egészet a szememben.Ettől még lehet rá hivatkozni, csak minek, meg ebből eladási statisztikákat vizionálni, szerintem egy csöppet erős.
-
TakiNándi
kezdő
Az persze. Én is néztem egy 5090 teljesítményű vga-t az amd-től, napokig válogattam.... ja várj, nincs is olyan az amd-től hogy 5090 vagy 5080 szint.
Említsd inkább a 9060 XT 8Gb 128 bitet.
Vagy az rendben lesz, ugye? Na, csak bátran. Nincs itt gond a kettős mércével (nálad).
-
TakiNándi
kezdő
[link] Persze senki számára nem mérvadó.
[link] Ezt a cikket annó mindenki lehozta. Kb csak a PH! nem. Senki nem gondolta úgy, hogy mérvadó?
[link] [link] [link] [link] [link]
techspot, tomshardware, videocardz, wccftech - ezek mind mind úgy gondolják ezek nem mérvadó statok. Azért is hozzták le anno az rtx 3000-nél, aztán a 4000-el, és majd így sorban. És közben az eladási adatok, amiről hallgatsz, hogy párhuzamban vannak a steam-el, ugyan ezt mutatják.
-
Busterftw
nagyúr
Ezek szerint csak neked van gondod a Steam statisztika megértésével. A korreláció egy nagyon alap dolog.
Mindenki más hivatkozik erre a statisztikára már 10+éve, pontosan azért, mert követi a globális mintát konzisztensen.
Módszertan helyett inkább jöhet a link jobb adatbázisról. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
TakiNándi #48770 üzenetére
Senki sem tekinti mérvadónak, aki tanult statisztikát.
#48772 Busterftw : A statisztikai módszertan minden statisztika alapja. Anélkül csak haszontalan és értelmezhetetlen adatdömpingről van szó, és nem statisztikáról. És itt fontos, hogy nem az adat mennyisége a fontos, mert ha csinálsz egy olyan statisztikát, ahol egy gépet egymilliószor rögzítesz, akkor rögtön nagyobb lesz az adatmennyiséged a Steamnél. De ugyanott fogsz elbukni, ahol a Steam. A statisztikai módszertan be nem tartásánál, tehát ugyanúgy csak haszontalan adathalmazod lesz.
-
PuMbA
titán
-
Busterftw
nagyúr
Ismetelheted ugyanazt, attol meg koze nem lesz hozza.
De kijon a matekom, mert az userbazis ismert es a userbazisnal levo SKU %-a is ismert."Segítek. Zárt ki a Steam statisztikát, és akkor nem csak nézel, hanem látni is fogsz."
De hat en is epp ezt mondom. A kutyat nem erdekli a statisztikai modszertan.
A 132 millios minta es a globais minta korrelal, mert aranyaiban ugyanazt a piaci reszesedest lehet megfigyelni, generaciokon at.Ezert lesz a Steam statisztika sokkal reprezentativabb, mint a trustmebro az osszes haverom RDNA4-et vett statisztika.
De mar sokszor mondtam, hozhatsz ennel pontosabb es nagyobb statisztikat, linkelheted. -
TakiNándi
kezdő
Mellébeszélés az egész. Mindenki mérvadónak tekinti a steam-et, csak te nem. Hozzáteszem a JPR adatai alátámasztják. Majd kijönnek a 2025 Q1-es vga eladások aztán majd a 2025-ös egész évi, és sehol nem lesznek a számaid, csak az látszik az nv megint eladott 30 millió vga-t az amd meg 4 milliót. Akkor majd nem kommentelsz, és azt hiszed ennyivel le van tudva, majd mindenki elfelejti (nem).
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Busterftw #48765 üzenetére
Azért nem jön ki a matekod, mert a Steam statisztika nem alkalmaz tudományos megközelítést. Van úgy, hogy 100x felkerül egy gép. Hogy lehetne egy olyan statisztika valid, aminél 100x szavazhatsz?
Segítek. Zárt ki a Steam statisztikát, és akkor nem csak nézel, hanem látni is fogsz.
A Steamen pedig azért nem jelennek meg dolgok, mert nem mindig kér adatot a rendszer. És ez nagyon kritikus. Az nem egy automatikus statisztika, engedélyezned kell, sőt, fel kell, hogy dobja, hogy a te adatod ott legyen benne. Tudod, hogy én még mindig a négy évvel korábbi gépemmel vagyok jelen? Rég nincs meg az a gép, de még mindig úgy van a statisztikában, hogy itt van nálam. Hogy lenne bármilyen statisztika hiteles ilyen design flaw mellett...
-
Busterftw
nagyúr
"Nem, nem tudja a piaci trendeket mutatni egy tudományos módszertant nélkülöző statisztika."
De tudja.
Megmutatja, hogy a ~132 millios Steam userek kozotti adat aranyaiban hasonlo mint a globalis piaci reszesedes, tehat nagyon is relevans az adat.
Megmutatja, hogy jatekra inkabb mit vesznek az userek."AMD lényegesen több Radeont gyártott az elmúlt három hónapban"
Erre nincs forras es azt ugye el is kellene adni, hogy Steamen megjelenjen.
Lenyegesen tobbet mint? Ez kb olyan mint Lisa Su kommentje a 10x szamokrol.
Aztan amikor konkretan rakerdeztek hogy na mennyi az annyi, csak hebegett meg terelt."Az NV április végéig összesen 490 ezer Blackwell GeFroce-ot gyártott."
Nem jon ki a matek, ha a fenti, Aprilisi szamokat nezunk egy 132 millios Steam-en, a 3 SKU 1.04%-ot tesz ki, ami 1.3 millio."Ha 6-8 millió GeForce-ot gyártanának, akkor nem lenne gond, de kell a wafer az AI gyorsítóra."
Majd ev vegen (inkabb Q1) megnezzuk mennyi az annyi osszesen. -
-
Ribi
nagyúr
9070 pont olyan mint a 9600/9700 volt induláskor a jól visszavett TDP-vel. Könnyű úgy keveset fogyasztani, hogy mesterségesen visszafogják. 7900XT-t is vissza lehet fogni. Szóval a fogyasztásuk kb hasonló. Szóval ha az RNDA3 pocsék lett akkor a 4 is. Főleg ilyen kicsit elszállt árazással.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
TakiNándi #48752 üzenetére
A Steam statisztika azért nem jó, mert nem tudományos, ugyanis nem alkalmaz statisztikai módszertant.
Az AMD-nek jelenleg még mindig 3:1 arányban van előnye az eladásokban az RDNA 4 és Blackwell start óta. Egyszerűen sokkal többet gyártottak az elején. Sőt, még most is többet gyártanak, de már nem sokkal.
#48757 Busterftw : Nem, nem tudja a piaci trendeket mutatni egy tudományos módszertant nélkülöző statisztika. Azért tud olyan hülyeséget kihozni, amilyet kihoz úgy, hogy az AMD lényegesen több Radeont gyártott az elmúlt három hónapban.
A Steam alapvető problémája az, amit már ezerszer felróttak neki, hogy egy gépről bejelentkezhet 100 ember, és akkor 100x lesz az az egy gép regisztrálva. Ezt a Valve próbálja kiszűrni, ezért változott időnként extrém nagyot a statisztika, mert a Valve elkezdte kidobálni azokat a konfigurációkat, amelyeket 100-1000-szer rögzítettek eltérő felhasználónév alatt. Ez mellőzi a teljes tudományos statisztikai módszertant. Elfogadhatod, hogy jó, ha egy gép 100x szerepel a statisztikában, csak ettől még nem lesz jó.
Az NV április végéig összesen 490 ezer Blackwell GeFroce-ot gyártott. Az AMD ~1,2 millió Radeont. Ha 6-8 millió GeForce-ot gyártanának, akkor nem lenne gond, de kell a wafer az AI gyorsítóra.
-
TakiNándi
kezdő
Lol. Pont ott (is) látszanak az rdna4 eladásai
.
Bestselling cards
1. PowerColor Radeon RX 9070 XT Hellhound: 110 units
2. 16GB Palit GeForce RTX 5060 Ti Infinity: 90
3. 16GB MSI GeForce RTX 5060 Ti Ventus 2x OC Plus: 50RDNA4 vagy Blackwell ment el több?
És így még jobban látszik a kontraszt.
Ezt Abunak is mutatom az radeonos eladási listákkal kapcsolatban.
RX 9070 XT => 355
RTX 5060 Ti => 140
RTX 5080 => 135
RTX 5070 Ti => 105
RTX 5070 => 100
RTX 5090 => 60 -
Busterftw
nagyúr
A Steam statisztika arra jo, hogy a piaci trendeket megmutassa, egy pontosabb kepet ad az aranyokrol.
A Jon Peddie fele elemzest pedig eddig mindig lekovette, generaciokon at.
Tehat megmutatja azt, hogy a globalis market share nagy atlagban 80%-20%, Steamen pedig ehhez kozeli.Illetve megmutatja azt, hogy az olyan marhasagok mint az "5 darab keszult az 5000 szeriabol" meg "mindenki RDNA4-et vesz" nem igazak.
"így az NV csak az abszolút minimum mennyiséggel viszi a gaminget"
Ezzel nincs semmi gond, az AMD is ezt csinalja, csak mindegyik cegnel mas a minimum.
Az Nvidia tudja, hogy negyedevenkent a minimum 6-8 millio el fog menni ahogy eddig, az AMD meg tudja, hogy 1-1.4 millio megy el. -
PuMbA
titán
válasz
TakiNándi #48753 üzenetére
"Újabb öngól az rdna4. Látszik is az eladásokból."
Hol vannak az eladási számok, amik öngólt mutatnak? Jelenleg tudtommal még csak Mindfactory adatok vannak, ahol a 9070XT-ből 355 darabot adtak el előző héten, míg a rivális 5070 Ti-ből 105 darabot.
Ribi: 7900XT nagy hátrányban van, mert többet fogyaszt, mint a 9070 és nincsenek erős AI egységei, ami miatt kimarad a jövőbeli jóságokból: pl. FSR4.
-
gV
őstag
annyira azért jó se lett. lsd pár hsz-el korábban valakinek az FX jut eszébe az RTX 5000-ről. ehhez képest az van, hogy a 9070 XT inkább az 5080-hoz mérhető fogyasztással jóval több tranzisztorral (még az 5080 által használtnál is ~18%-al több!) fejlettebb gyártástechnológián nem képes hozni még raszterben sem a 5070 Ti-t. RT-t hagyjuk is, FSR 4 a CNN DLSS-hez már odatehető, pech, hogy már TM is van, RR-nek meg továbbra sincs tudtommal FSR-es megfelelője.
na és akkor már csak az a kérdés mi lett volna, ha jól sikerül a BW? a 9070 XT talán jó lenne 9060 XT-nek. -
TakiNándi
kezdő
A steam statisztika azért nem jó, mert nem azt mutatja amit látni szeretnél. Az áprilisban már az 5070 is megjelent, miközben a RX 9000-nek se híre se hamva, pedig 400 ezres induló készlettel kezdtek állítólag
. Miközben az amd még a 200e eladott példányt sem merte megerősíteni, nem véletlen.
Ennek oka pedig ebben keresendő: [link] "AMD Radeon RX 9070 XT is not available at MSRP for over 2 months"
Tudom elfoglalt vagy, de biztos lesz erről cikk itt is.
-
PuMbA
titán
-
TakiNándi
kezdő
A tendencia épp az, hogy az amd 2024-ben történetének legkevesebb dvga-ját tudta értékesíteni.
A 2024 Q4 csak azért érdekes, mert az nvidia nem szállított. RTX 4000-et már nem, RTX 5000-et még nem. Vagyis az amd-nek sikerült egy olyan konkurencia felett sikert elérnie, aki nem is értékesített abban a negyedévben, kvázi.Szerinted ez tendencia?
-
TakiNándi
kezdő
Csak nem sikerült értelmezni a lényeget.
"Az Nvidia egész évben (2024) 30,2 millió különálló GPU-t szállított asztali számítógépekhez, ami jelentős növekedést jelent 2023-hoz képest, és összhangban van a 2022-es eredményekkel a Jon Peddie Research adatai alapján. Ezzel szemben az AMD 4,42 millió önálló grafikus processzort szállított asztali PC-khez, ami a vállalat történetének legrosszabb eredménye."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Busterftw #48738 üzenetére
A Steam statisztika semmire nem jó, mert nem alkalmaz statisztikai módszertant.
Nem a pontossággal van a baj, hanem azzal, hogy a statisztikát mint tudományágat telibeszarja. Konkrétan kibasznának mindenkit az egyetemről, aki ilyen statisztikát csinálna.
#48747 Busterftw : Nem, nem csak az volt a gond. Az a gond, hogy ugyanazt a node-ot használják az AI cuccok, és mivel abban több pénz van, így az NV csak az abszolút minimum mennyiséggel viszi a gaminget, hogy a legkisebb mértékben rontsák a pénzügyi eredményeiket. Emiatt voltak a Radeonok az eladási toplisták élén az üzleteknél. Nem azért, mert az NV nem tud eleget gyártani. Nem is akarnak.
Meg számít az is, hogy a gaming piacon a játékosok eltűrik, hogy mélytorkosra szopatják őket. Szinte tátott szájjal kérik még az alázást. Az AI-piac nem ilyen. Ott egy hosszabb szállítási határidőt azért lemondanak. Nyilván, ha a játékosok eszesek lennének, és nem nyelnék azt, amit kapnak, akkor nagyon gyorsan megváltozna ez, mert rájönne az NV, hogy nem lehet mindent a szátokba tenni.
-
FLATRONW
őstag
Év végére meg minden visszaáll a megszokott arányokra.
-
PuMbA
titán
2024 Q4-re azért feljött az AMD
Az NVIDIA 90%-ról 82%-ra esett, az AMD meg feljött 10%-ról 17%-ra és ebben még nincs benne a 2025 Q1, amikor is az RDNA4 megjelent és 10x annyi VGA volt a boltokban, mint az NVIDIA-kból, aki meg nem tudott szállítani, azt a pár darabot is horror áron. Tehát 2025 Q1-re további NVIDIA esés és AMD erősödés várható. Nagyon érdekes lesz a következő adatsor.
-
Egon
nagyúr
Releváns és reprezentatív statisztikát vagy felmérést akarsz? Parancsolj:
AMD grabs GPU market share from Nvidia as GPU shipments rise slightly in Q4 | Tom's HardwareFor the whole year, Nvidia shipped 30.2 million discrete GPUs for desktops, which was a significant increase from 2023 and aligned with its results in 2022, based on data from Jon Peddie Research. By contrast, AMD shipped 4.42 million standalone graphics processors for desktop PCs, marking the company's worst result ever.
Erről ennyit.
-
-
válasz
Busterftw #48729 üzenetére
Linuxra állítva megjelent azért már.
de ez a hazugság különösen ennek fényében kellemetlen.
nagy marketingbullshitet letoltak a pirosak a gamerek torkán, szépen a megítélésük jó lett a sajtó álltal, gyalkorlatilag meg az MSRP hez nézve drágábbak mint az Nvidia.
persze ilyenkor a fő AMD mágus oldalaknál nagy csönd van erről, AMD-t nem ekézik. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Busterftw #48729 üzenetére
Ez jelzi nektek, amiről annyiszor írtak már a hozzáértők, hogy mennyire extrém torzító a Steam statisztika statisztikai módszertan nélkül. És amíg a Valve nem kezeli ezt tudományként, és nem alkalmaznak tudományos módszereket, addig a Steam statisztika extrémen torzítani fog a jövőben is. Sajnos nagyon drága lenne alkalmazni egy szakembert erre, hogy összerakja a statisztikájukat, így hát marad a tudománytalanság és az amatőrködés.
-
Busterftw
nagyúr
Eközben a sehol nem kapni 5080 Steamen múlt hónaphoz képest majdnem duplázott (0.38%), megjelent a launchkor 5 darab készletes 5070ti (0.28%) / 5070 (0.38%).
Ezért mondtam a múltkor, hogy Lisa Su interjú "10x annyi ment el launchkor mint eddig" válasza diplomatikus vol, mert konkrét számok nélkül ez nem jelent semmit.
-
zozimoto
aktív tag
Hali.
RX 6700XT-t megéri lecserélni, illetve érdemes-e? 1440p-be játszok inkább multit.
-
Nem egészen így mondtak igen . 3 éve mondtak igent amikor az UE5 még tele volt ígéretekkel. A legnagyobb hiba,hogy dobják a saját motorokat a készítők.
Az UE5 egy át...szás felénk, ami azt csinálja hogy ad egy olyan játékmotor a készítőknak, amivel viszonylag olcsón tudnak sablon játékokat készíteni, ha nem fektetnek bele nagy erőt akkor is eladható a többit meg old meg te mint vásárló, vegyél 3D procit meg 800 dollárois Kártyát. Biztos vannak kivételek, de jelenleg nem sokról tudok. Wukong is egy csőjáték, holt egyszerű pálya menedzsmenttel, látványos hátterekkel, mint a Sega korszakban. -
PuMbA
titán
válasz
gejala #48723 üzenetére
Nehéz megjósolni, hogy mi lesz a Witcher esetén. Ugye a CDPR úgy szállt be, hogy segít az Epic-nek UE fejlesztésében, főleg a nagy open world kezelésben. Ez benne volt a bejelentésben. A CDPR is látja hogy hogy áll most az UE5 és milyen gondjai vannak és így mondtak igent
Tudják azt is, hogy egy Cyberpunk féle ballábas indulást nem húzhatnak megint, mert sok pénzbe kerül.
-
gejala
őstag
válasz
proci985 #48722 üzenetére
De Witcher 4 is UE5. Szóval 12700K/5700X3D lesz a minimum, hogy ne szaggasson durván városokban. Stabil 60-hoz 7800X3D szerintem biztos kell majd neki.
Cyberpunk is teljesen más volt 2020-ban, mint most. Dogtownban nagyon szenved egy 3600, oda 5700X az abszolút minimum. -
proci985
MODERÁTOR
válasz
gainwardgs #48721 üzenetére
nem biztos am
cyberpunk kb az 1800X/2700/3600on futott rendesen, marmint kb minimalis gepigenykent. es az a jatek lassan 6 eves.
Stalker UE, de abbol nem indulnek ki, kb minimal viable product szinten lett kiadva.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
gainwardgs #48718 üzenetére
vagy a 3600 négy generacióval korábbi, es teljesítményre kb az 1800X szintjén van, ami egy 8 éves CPU.
AM4 platformon az 5950X konkrétan 3-4szer gyorsabb. szóval lehet lassan upgradelni kéne.
UE nagyon jól skálázódik a szálakkal.
-
PuMbA
titán
válasz
gainwardgs #48718 üzenetére
Vannak kiválóan futó címek, a most megjelenő Clair Obscur: Expedition 33 is UE5 és rendesen fut!
Black Myth: Wukong is. Az a szerencse, hogy mire Witcher 4 meg ezek lesznek 2027-28-ra már pont jó lesz az endzsin, értsd gyorsabban és könnyebben optimalizálható mindenféle felhasználásra.
-
gainwardgs
veterán
válasz
huskydog17 #48717 üzenetére
Ue5 egy szarkupac
Witcher 4-nél majd pislogjatok -
huskydog17
addikt
válasz
gejala #48712 üzenetére
Nem a Ryzen 3600 a probléma, hanem a játék végtelenül fos kódja. Vannak olyan nyílt világú játékok, amelyek nagyon szépen futnak Ryzen 3600-al, igaz, azok nem UE-t használnak és nem is Gamebryo-t.
Az aktuális konzolokban is 3600-nak megfelelő képességű CPU van, ezért is szokták azon nézni.
Nyilván ha a 20 éves Gamebryo game logic és MI kódot egy az egyben átrakják az amúgyis pocsék performance-al rendelkező UE5 alá, akkor az eredmény garantáltan egy katasztrófa lesz és ez is történt, nincs itt semmi meglepő.
Számomra inkább az a meglepő, hogy a sok hardcore elvakult fant ez nem zavarja, sőt még az elcseszett színvilág se.#48715 PuMbA: Az a god, hogy az UE 5 megjelenésekor pedig az volt a mantra, hogy majd az 5.1 és 5.2 megoldja a gondokat, aztán most amikor még az 5.4 is még pocsék, várjuk az 5.6-ot. Ha az 5.6 is ilyen pocsék lesz, akkor majd várjuk az UE 6-ot? Ez ilyen örök AMD-s felfogás, hogy majd a következő aztán megmutatja, aztán nem mutatja meg, Oszkár bácsi nem gyün. Vannak olyan UE5 játékok, amelyek ennél sokkal jobban teljesítenek, mert azoknál nem 20 éves Gamebryo kódot raktak a játék alá. Ez a Remaster még a szokásos pocsék UE5 projektek között is messze a legsz*rabb és ami a legszomorúbb az egészben, hogy a Bethesda-nak annyi pénze lenne rá, mint a sz*r, ott van mögöttük a MS, erre kapunk egy ilyen arcon köpést.
-
PuMbA
titán
válasz
gejala #48714 üzenetére
Az Oblivion még UE 5.3 és csak az UE 5.4-ben jöttek az első lényeges CPU optimalizálások. Ez a baj. Kiváló CPU kihasználtság az UE 5.6-ig nem várható. Az 1-2 év múlva megjelenő UE5 címekben már kevesebb CPU gond lesz.
#48716 gejala: Ez nem a játékok gépigényéről szól, sajnos nagyon sok CPU-ba kerül maga a Nanite például, tehát a kirajzolások. Ezért van hatalmas CPU igénye az UE5-nak ahogy írtad PS3 grafika mellett is, mert borzalmas a render thread kezelése.
-
gejala
őstag
válasz
Busterftw #48713 üzenetére
Az UE5 azonnal CPU limitessé tesz bármilyen open world vagy szimulátor játékot. Akkor is, ha PS3 kinézete van.
Én is ezért váltottam 9800X3D-re, mert most már futószalagon jönnek az ilyen játékok. Ha tetszik, ha nem, de Raptor Lake / Zen4 alatt nem nagyon lesz élet most már. -
gejala
őstag
válasz
huskydog17 #48711 üzenetére
Na de a 3600 már lassan 6 éves lesz és már megjelenéskor sem volt nagy szám. Mai open world játékokhoz 5700X a minimum.
-
huskydog17
addikt
válasz
Raymond #48707 üzenetére
Így van, a játék extrém mértékben CPU limites.
Itt a DigitalFoundry videója, Alex is nem véletlen fogalmaz úgy, hogy egy katasztrófa a performance, Ryzen 3600-al szinte játszhatatlan. A játékban csak a grafikáért felel az UE5, a játék többi részét, mint például game logic, MI stb továbbra is a régi Gamebryo adja, szóval az egész egy hibrid trágyadomb.
Technikai szempontból az idei év eddigi legsz*rabb termése. Ez ma a Bethesda minőség.#48709 Busterftw: Tény, hogy a köd effekt sok játékban nagyon sokat dob a hangulaton, sok játékba beleillik, de az Oblivionban csak szétroncsolja a hangulatot, itt nagy hiba volt ezt erőltetni.
-
hokuszpk
nagyúr
válasz
huskydog17 #48703 üzenetére
forditsd meg.
a magasabb felbontasok fele haladva az NV kartyak elonye elenyeszik -
Busterftw
nagyúr
válasz
huskydog17 #48706 üzenetére
Ez a "kod" a jatekokban mar-mar olyan utalatot kelt bennem a mint a motion blur meg a depth of field.
-
Raymond
titán
válasz
huskydog17 #48706 üzenetére
Azert ott a PCGH-nal a CPU eredmenyek erdekesek, aszerint lehetne a jatekosok zomenek barmilyen GPU-ja, akkor is limitalva lenne 70FPS vagy kevesebbre helyenkent. STALKER2 benyomasat kelti ez a jatek is.
-
huskydog17
addikt
The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered tesztek
Ez a performance egy rossz vicc, nem elég, hogy iszonyatosan pocsék a sebesség, a Stutter Engine hozza a szokásos formáját a shader és traversal akadásokkal. Figyelembe véve, hogy teljesen statikus növényzet (se interakció, se szél effekt, pedig szél volt a régiben), ez a performance egy totális katasztrófa.
A statikus növényzetet a kaki color filterrel kombinálva a játék szerintem ronda. A végtelenül ocsmány barnás színvilág teljesen tönkreteszi az eredeti hangulatot, ugyanis olyan, mintha Cyrodiil-ban már nem kontinentális, hanem forró egyenlítői éghajlat lenne és minden kiszáradt, nagy a forróság és a szintén extrém mértékben túltolt köd effekt miatt olyan, mintha extrém mennyiségű por szállna a levegőben, vagyis szmog lenne mindenhol. Ez így ronda.Az ocsmány fosbarna color filterre már van egy mod, ami korrigálja, de ebben pont megint az a szomorú, hogy egy moddernek kell javítania azt, amit a fejlesztők elcsesztek és 55 eurót kérnek érte.
Ja amúgy a szél effekt mellett a hivatalos lokalizációkat is kidobták a kukába, ezzel szembe köpve pár millió játékost. Gratulálok Bethesda!
-
huskydog17
addikt
válasz
huskydog17 #48703 üzenetére
Tempest Rising-hoz kijött a DigitalFoundry videója is.
Hatalmas csoda, hogy nincs semmilyen stuttering UE5-el.
#48704 FLATRONW: Igen, a 7600-as Radeon túl gyors 4K-ban.
-
FLATRONW
őstag
válasz
huskydog17 #48703 üzenetére
A 7600 inkább túlteljesít 4k-n (vagy az NV-k alul). Alacsonyabb felbontáson csak az elvárható különbség van.
-
huskydog17
addikt
A Frame Pacing elég rossz, viszont csak kameramozgásnál jelentkezik. A VRAM igény mondhatni nevetségesen alacsony: 6 GB mindhez elegendő, még 4K-ban is. Alacsonyabb felbontásokhoz 4 GB is elegendő.
Itt is megfigyelhető a jelenség, ahol az AMD kártyák alacsonyabb felbontások felé haladva veszítenek sebességükből ezt egyre több játékban látni.
Pl.: Az RX 7900XT és RX 9070 kb 13-15-%-al gyorsabb 4K-ban, mint az RTX 4070 Super. 1440p felbontáson ez a sebességelőny teljesen eltűnik.
A két csúcs Radeon, az RX 7900 XTX és 9070 XT 4K felbontáson 18-22%-al gyorsabb, mint a sima RTX 5070-es, míg 1440p felbontáson ez az előny teljesen elveszik és ott az RTX 5070-el vannak egálban.Tempest Rising - CB Teszt
Tempest Rising - PCGH TesztEnnek a játéknak elsősorban CPU kell, ahogy a legtöbb RTS-nek is, viszont az UE5 ellenére semmilyen modern technikát nem használ a felskálázó és Frame Gen technológiákon kívül, azaz semmilyen RT nincs benne még Lumen formájában se, cserébe a sebesség igencsak magas lett, gyengébb kártyákon is jó a sebesség.
Érdekesség, hogy a PCGH tesztjében a Radeonok tempója egy katasztrófa, amire a szerkesztőség fel is hívja a figyelmet, egyelőre nem tudni mi okozza, de az ő tesztjükben a csúcs Radeon az RX 9070 XT is mindössze az RX 6700 XT tempójára képes, és az RTX 4070-es több, m int kétszer gyorsabb nála. A csúcs Radeon még a B580-at sem tudja megközelíteni.
A CB tesztjében messze nem ennyire rossz a helyzet, de náluk újra, már sokadszorra megfigyelhető a lassulás AMD kártyáknál, ami alacsonyabb felontások felé fokozódik.
Pl.:az RX 7900 GRE 4K felbontáson 12%-al gyorsabb, mint az új RTX 5060 Ti, viszont 1440p felbontáson ez az előny teljesen eltűnik, de a sima RX 7600-nál még rosszabb a helyzet. Az RX 7600-as ugyanis 4K felbontáson az RTX 3060Ti/4060Ti tempóját hozza, viszont 1440p felbontáson 26-28%-os lemaradásban van azokhoz képest.Jelenleg egyértelmű és jól látszik, hogy a Tempest Rising-nál valami nagy gond van az AMD kártyák tempójával.
A játék VRAM igénye nagyon alacsony: 8 GB mindenre elegendő még 4K-ban is.
Az AMD sebességproblémákat talán a jövő heti nagy launch-ra kijavítják, ugyanis jelen pillanatban a Frame Gen sem működik. Nagy launch alatt értem a jövő heti nagy megjelenést, amikor minden játékos számára elérhetővé válik a játék és nem csak a Deluxe változat vásárlóinak. -
Raggie
őstag
válasz
gainwardgs #48700 üzenetére
Ez alapján valóban nem tűnik valami nagy változásnak.
De ez egyébként PC-t hasonlít a PS5-höz vagy Ps5-öt a PS5-höz?
Mert a PC-set kéne hasonlítani szerintem. Az előzőnél is talán annál volt csak látható a grafikai frissítés igazán.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Nagyon erős ajánlat lett CMF Phone 2 Pro
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Call of Duty: Black Ops 6
- Autós topik
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- LG LCD és LED TV-k
- Spórolós topik
- Windows 11
- Google Pixel topik
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA! Beszámítás, 27% áfa, összesen 5db RTX 5060 Ti 16GB 3 ventilátoros készletről BOMBA ÁRON!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 16/32/64GB RAM RTX 4060Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! Huawei P20 Lite/Huawei P20/Huawei P30 Lite/Huawei P30/Huawei P30 Pro
- Lenovo ThinkBook 14 G2 - 14"FHD IPS - i5-1135G7 - 12GB - 256GB SSD - Win11
- Panasonic CF-XZ6 AIO all-in-one laptop tablet 2k touch i5-7300u speciális ütésálló
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest