Hirdetés
- ASUS RT-AC68U
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- UPC Connect Box: jó-e a szolgáltató csodaroutere?
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Kínában már az USA nélkül is tudnak 5 nm-es chipeket gyártani
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
- Bitcoin topic
- Működő digitális idegrendszert kapott a robotkutya
- Hálózati / IP kamera
Új hozzászólás Aktív témák
-
huskydog17
addikt
válasz
gainwardgs #48669 üzenetére
Nincs azzal a sebességgel semmi gond. Figyelembe véve, hogy az új Anvil mennyi dolgot számol a háttérben (szimulációk, fizika, virtuális textúrázás és geometria stb.), teljesen érthető a magas gépigény, főleg, hogy az egyik legszebb játék a piacon, példaértékű RTGI-t kapott, ráadásul a játékpiac egyik legjobb RT implementációja, ugyanis az RTGI a mellett, hogy brutálisan növeli a látványt, mindössze 10%-ot eszik a sebességből, ami a látványnövelés mértékéhez képest nevetségesen kevés.
Nincs még egy olyan játék, ami ilyen részletesen szimulált időjárási rendszert használ rombolható környezet és virtualizált geometria mellett. Ehhez társul a gigantikusan nagy játéktér, amit az Anvil zéró akadással kezel, nincs se shader compilation akadás, se traversal akadás, a streaming rendszere a motornak agyonveri az UE5-öt. Arról nem is beszélve, hogy NV esetén annyira sima a frame pacing, amilyet a CB még nem nagyon látott.
Az Ubi technikailag itt megint hatalmasat alkotott.Ha csúnyább lenne a játék, akkor meg az lenne a gond.
Természetesen a sebesség még valamicskét nőhet majd a game ready driverekkel és néhány post-launch patch-el, de ezektől általában pár százaléknyi tempót lehet várni, szóval csodát nem fognak tenni.
Ez egy AAA cím AAA technológiával. Arról az Ubi pedig abszolút nem tehet, hogy Blackwell széria ennyire f*s lett sebesség szempontjából.
-
gejala
őstag
válasz
gainwardgs #48669 üzenetére
4K-ban quality upscallel 60 fps egy felső-közép kártyán egy brutál jó grafikájú játékban miért nem jó?
-
válasz
gainwardgs #48578 üzenetére
Az lesz az
-
válasz
gainwardgs #48515 üzenetére
2-2.5 misit el lehet durrantani, ennyi.
-
Alogonomus
őstag
válasz
gainwardgs #48510 üzenetére
Az biztos, hogy játékélmény szempontjából egy sugárkövetésben visszafogottabb, de Nanite segítségével ultrarészletesre megalkotott textúrákkal/geometriával 100 fps fölött elfutó játék sokkal élvezetesebb, mint egy sugárkövetésre kihegyegyezett játék, ami a komoly sugárkövetés miatt egyszerű textúrák/geometria mellett is éppen eléri a 30 fps-t csúcshardveren.
-
Devid_81
félisten
válasz
gainwardgs #48510 üzenetére
Most mar azert vannak jatekok amiben van ertelme bekapcsolni, az mas kerdes, hogy a performance hit megeri-e vagy sem.
Szvsz velemenyem szerint pl az Indiana Jones nagyon jol tud kinezni RT Maxon, csak ugye hardware nem igazan van hozza, most a dlss+FG-t nem raknam hozza, mert amennyire javul a latvany a full RT-tol annyit romlik a a skalazo cuccoktolValahol megertem az Nvidiat, hogy kellenek ezek a trukkok a jatszhato FPS-hez, kulonben nincs az az a hw ami birna.
Nemhogy eloallna valaki egy GPU+RT chip multi chiplet megoldassal vegre...vaaagy lehetne kulon PCB-n is, mint ahogy 3D gyorsito a Voodoo 2-3-4 volt
-
huskydog17
addikt
válasz
gainwardgs #48510 üzenetére
Nem azt fogod bámulni, de szükség van rá, hogy fejlődjön a grafika, az RT nélkül nem lehet már jelentősen növelni a látványt, ez elkerülhetetlen, az egész játékipar erre megy, a konzolok is. Ha nem akarsz semmilyen formában RT-t látni, akkor jobb, ha most szállsz ki a játékiparból és másik hobbit keresel, mert egyre több játék fogja kötelező jelleggel használni szerencsére. Én örülök, hogy így lesz, mert egy 80 eurós, sok millió dolláros AAA játék igenis legyen technikai szempontból is a toppon. Én nem 10 évvel ezelőtti grafikát akarok látni egy ekkora kaliberű projekteben és szerencsére a fejlesztők többsége és számos játékos is így gondolja.
Ha esetleg a Path Tracing-re gondoltál, akkor amiatt sem kell aggódni, mert az opcionális lesz és a nélkül nagyon gyors lesz, láthattuk már az Indiana Jones játékban, hogy nem lassú ez a motor.Ha ennyire félsz az RT-től, akkor inkább az indie vonalon keress magadnak valami retro pixel grafikás boomer shooter-t, azokban nem fogsz csalódni.
"lassan akkor kukáznom kell a 13600k-t"
Öhhh...miért kéne kukázni? Az egy 14/20-as CPU (14 mag/20 szál).
"Viszont indiana jones után a vram használatra kíváncsi leszek"
Nagy valószínűséggel ugyanaz lesz: 4K-hoz 16 GB VRAM, míg alatta 12 GB VRAM kell.
-
Raymond
titán
válasz
gainwardgs #48510 üzenetére
"gaytracing" - most oszinten, ez mire jo, miert kell?
-
T.Peter
őstag
válasz
gainwardgs #48326 üzenetére
Mire azok kijonnek, mas lesz a kozep kategoria. Plusz ha van annyi eszuk, akkor nem 5.1-gyel adjak ki, hanem 5.5-tel vagy 5.6-tal.
-
X2N
őstag
válasz
gainwardgs #48303 üzenetére
Jobb lett volna ha maradnak X-ray engine-en?
-
gainwardgs
veterán
válasz
gainwardgs #48302 üzenetére
[link] Stalker 2, a "stutter engine" újabb fejezete megérkezett, már a videóban látszik a mikroszaggatás
-
Devid_81
félisten
válasz
gainwardgs #48297 üzenetére
Mindenki megvarja hozza az 5090-et mert nem akarjak elhinni, hogy a 4090 csak 32fps-t tud 4K-ban nativban
-
Devid_81
félisten
válasz
gainwardgs #48230 üzenetére
Gyanitom, hogy 9800X3D-vel jobb lesz picit.
Nekem gyanus, hogy 4080S 4090 kozott szinte nulla elteres van nativban.
CPU limitre tippelek.
Ettol fuggetlenul kah, elertunk a generacio vegehez, egyszeruen "kinottuk" a lehetosegeket.1080p mellett meg teljesen ugytunik nekem, hogy cpu limitbe utkozik a jatek.
-
Devid_81
félisten
válasz
gainwardgs #48226 üzenetére
Ezert nem kell a 4K-t eroltetni, hacsak nincs a usernek penz nyomdaja a garazsban.
Minden generacio vegere eljutunk ide, hogy nem eleg mar a high-end 4K-ra -
gainwardgs
veterán
válasz
gainwardgs #48225 üzenetére
Megint csak a Dlss3
-
X2N
őstag
válasz
gainwardgs #48199 üzenetére
Neked mi bajod van?
-
X2N
őstag
válasz
gainwardgs #48197 üzenetére
Ez mi? Többet vártam.
Vicc, többet fogyaszt mint a 7800X3D és alig gyorsabb...
-
PuMbA
titán
válasz
gainwardgs #48156 üzenetére
Pontosan, de az NVIDIA oldalon véletlenül kihagytad a gyorsabb RT-t
Úgy már 100%-osan pontos.
-
huskydog17
addikt
válasz
gainwardgs #48150 üzenetére
A Dead Space Remake-ben valóban vannak traversal akadások, amiket sose javítottak, viszont ez nem jellemző a Frostbite-ra, a több Frostbite játéknál nem jön elő, lásd most a napokban jelent meg az új Dragon Age játék szintén Frostbite motorral, ott semmi akadás sincs. A Frostbite tehát nem stutter engine, valamiért a Dead Space remake-ben csesztek el valamit, de ami még szomorúbb, hogy sosem javították azokat a traversal akadásokat.
-
huskydog17
addikt
válasz
gainwardgs #48148 üzenetére
Sajnos az új TR-t biztosan nem a Nixxes fogja csinálni, ugyanis a Nixxes kizárólag Sony címeket portol PC-re, néhány éve ezért vette meg őket a Sony. Igen, az új TR sajnos Stutter Engine 5-t használ majd.
-
szmörlock007
aktív tag
válasz
gainwardgs #48142 üzenetére
Mondjuk én, aki nem szokott ilyen skálázókat használni, csak nevetek ilyenkor amennyit sírni tudnak egyesek a felskálázók miatt
-
fLeSs
nagyúr
válasz
gainwardgs #48123 üzenetére
Ja, úgy tűnik cudimmel elég sokat nyer a proci, minél gyorsabb a memória (ha az elérése alapból lassú), annál jobb. Csak ez tovább drágítja a platformot és éppen csak elég behozni az AMD-t.
Sztem a háttérben az Intel elég rendesen b@sztatja MS-ot az ütemező miatt, mert tuti hogy gond van vele. -
Devid_81
félisten
válasz
gainwardgs #48054 üzenetére
Lesz, de addig eltelik par ev
Szerk: majd atadnak az AMD-nek megint egy adag market sharet desktopon legalabb, igy AMD oda arazza az 5% al gyorsabb CPU-it ahova nem szegyeli.
X3D meg a csillagos eg es azon is tul.
Kerdes, hogy ki fogja megvenni a cuccot -
huskydog17
addikt
válasz
gainwardgs #48011 üzenetére
FSR FG-t és VSM-t nem nagyon sikerült még megjavítani. Pedig a fejlesztők azt írták, hogy javítva lett az FSR FG.
Egy játékon nem segít, ha a launch után heteket/hónapokat kell várni, míg rendbe teszik.Jedi Survivor 9 patch után még mindig katasztrófa!
Ezen felül ha egy játékban van traversal stuttering, azt soha nem javítják ki, azt még a Dead Space Remake-ben sem javították, pedig ott nem is UE-t, hanem saját motort használtak. UE-re pedig sajnos hatványozottan jellemző a traversal stuttering.
-
Yutani
nagyúr
válasz
gainwardgs #48011 üzenetére
Pedig a Stalker2-t megjelenéskor tervezem megvenni.
-
huskydog17
addikt
válasz
gainwardgs #48002 üzenetére
Attól függ, hogy a GSC mennyire fog foglalkozni ezzel a dologgal, illetve ha akarnak is vele foglalkozni, mennyire tudják endbe tenni az UE5 katasztrofális streaming rendszerét.
Én is inkább arra számítanék, hogy lesz benne stutter bőven, mivel rendkívül ritka az olyan UE játék, amiben nincs stuttering. -
Valdez
őstag
válasz
gainwardgs #48002 üzenetére
Ez szerintem is borítékolható sajnos.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
gainwardgs #47961 üzenetére
A cikk szerint épp nem fogy el
-
X2N
őstag
válasz
gainwardgs #47959 üzenetére
Majd veszel új gépet ha stutterel
-
huskydog17
addikt
válasz
gainwardgs #47950 üzenetére
Igen, a Silent Hill 2 Remake frame pacing szempontból egy katasztrófa lett. Ezt a CB tesztje megerősíti.
-
Enton
addikt
válasz
gainwardgs #47916 üzenetére
Nvidia is gyorsan kidobta a videóját a témáról:
Is Native Resolution Always the Best Image Quality? | GeForce Fact or Fiction
Mi más is lenne a verdikt mint ami(első a marketing), de ez ettől azért sokkal többrétegűbb téma mintsem ezzel a pár példával és mondattal ilyen egyszerűen el lehessen intézni.
-
válasz
gainwardgs #47918 üzenetére
Ezzel nagyon egyetértek,de ennek hangot adtam már anno. Nagyon remélem, hogy azért lesznek stíúdiók, akik kitartanak a saját motor mellett.
-
huskydog17
addikt
válasz
gainwardgs #47918 üzenetére
Én a Stutter Engine-en csak röhögni tudok, mármint azon a trenden, hogy mindenki azt isteníti, miközben egy nagy stutterfest az egész. Sajnos ez a jövő, a legtöbb fejlesztőnek - érthető okokból - fontosabb a gyorsabb haladás egy projekttel (pl. gyorsabban készül el egy pálya), mint a jó performance. Sok indie stúdió ezért váltott UE4/5-re, mert úgy gondolták, azzal hamarabb készülnek el egy játékkal, illetve adott idő alatt így több játékot tudnak csinálni. Az UE-re jellemző súlyos akadás problémákkal a legtöbb fejlesztő nem foglalkozik.
Bár én nem ismerem a train sim world 5-öt, de úgy látom, hogy UE4-re épül, meg se merem tippelni mennyi akadás van benne.Minden UE játéknál sajnos számítani kell arra, hogy nagy stutterfest lesz, rendkívül ritka az olyan, ami nem az (pl.: Atomic Heart), olyankor örülünk, mert az egy kellemes meglepetés.
#47918 PuMbA: A Frame Gen emeli meg jobban a VRAM igényt, de a játéknak vannak nagyobb problémái is, mint ez.
Az is érdekes jelenség, hogy 4-5 VGA nagyon szorosan egymás nyakán van:
RX 6800 XT, RX 7800XT, RX 7900GRE, RTX 3080 és RTX 4070 szinte ugyanazt a tempót hozzák. Mondjuk azon abszolút nem lepődöm meg, hogy az RX 7800 pontosan ugyanazt a tempót hozza, mint az elődje, mert ez nagyon sok játékban így van, viszont az fura, hogy az RX 7900 GRE mindössze erre a tempóra képes, nem tudja lehagyni a sima RTX 4070-et. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
gainwardgs #47896 üzenetére
Azok a dolgok hiányoznak, amikre a PS-en ID Buffer van használva, mert ilyen megoldás nincs a PC-s API-kban. Ezek nem lettek átírva, hanem ki lettek vágva.
-
huskydog17
addikt
válasz
gainwardgs #47896 üzenetére
Igen, vannak hiányosságai, de szerintem ezek inkább bug-nak tűnnek. Ahhoz képest, hogy egy noname stúdió csinálta a portot, nem rossz, a hiányosságokat remélhetőleg javítani fogják.
#47897 b.: Stagnálás van piaci részesedésben, de legalább az eladások nőttek globálisan nézve. Szerintem most mindenki várja az új generációkat és nem sokan váltanak addig.
-
X2N
őstag
válasz
gainwardgs #47794 üzenetére
A wukong egy csőjáték, ez meg egy "open world" 5 bolygóval. Nem fair az összehasonlítás.
-
X2N
őstag
válasz
gainwardgs #47792 üzenetére
Jó lesz ez majd 0.5-1év múlva akciósan. Ha 0 day akarod tolni akkor erősebb kártyát kellett volna venni.
-
válasz
gainwardgs #47790 üzenetére
Miért ez mi amit belinkeltem?
30.-án jön a játék , gondolom utána lesz bőven ennél jobb is. Már ma is jött hozzá állítólag két patch.
-
huskydog17
addikt
válasz
gainwardgs #47762 üzenetére
Na igen, kicsit szerencsétlenül jött ez ki az Intelnek, itt most a játékosok jogosan is tehetik fel a kérdést akkor az Ubinak és Intelnek: akkor most ez a játék nem fog crashelni Intel CPU-kon?
Az is fura, hogy az Intel partnerprogramja ennyit tesz hozzá, még csak egy XeSS sincs a trailerben, ez eléggé gáz egy ekkora kaliberű projektnél. -
huskydog17
addikt
válasz
gainwardgs #47759 üzenetére
A kettőt nem lehet összehasonlítani, a Jedi Survival egy tipikus UE4 stutterfest, míg az Outlaws a Snowdrop motort használja, ami fényévekkel fejlettebb, ahogy gejala is írja, az Avatar-ban látjuk mire képes.
-
gejala
őstag
válasz
gainwardgs #47759 üzenetére
Ugyanazt a motort használja, mint az Avatar és az tökéletesen fut 1440p ultrán egy 4070-en, ami a középkategória alja. Ott is mindig-on RT van.
-
huskydog17
addikt
válasz
gainwardgs #47752 üzenetére
Tech-demohoz képest a látvány elég gyenge. Ma már több olyan játék van a piacon, amely szebb ennél, nem is kicsit.
-
válasz
gainwardgs #47473 üzenetére
Így van.
-
válasz
gainwardgs #47463 üzenetére
Az architektúrának az fekszik amit rá optimalizálnak.
-
válasz
gainwardgs #47455 üzenetére
Még jó hogy léztezik az a játék mert az összesített eredményeket az viszi mindíg fel a maga 20 % előnyével. Volt olyan teszt , ahol duplán vették az eredményét anno....
Amúgy egy kávédarálón is elmegy kis túlzással. -
gV
őstag
válasz
gainwardgs #47455 üzenetére
Call of Duty Modern Warfare 3 GPU/CPU test | Action / FPS / TPS | TEST GPU (gamegpu.com)
nem vészes, de tény, ennél nyeri a $/perf mutatót a Radeon
de a legfontosabb, ez egy sz*r játék és ingyen sem kéne, na az AW2-re ez nem igazRibi: linkeltem és írja is, hogy "Max", nem tudok többel szolgálni
-
Ribi
nagyúr
válasz
gainwardgs #47457 üzenetére
Ami eredmény még mindig teljesen más mint a fentebb linkelt izé. Szóval?
-
válasz
gainwardgs #47446 üzenetére
Ez nem azt jelenti hogy rossz stratégiai döntéseket hoznak, és leállnak a fejlesztésekkel,mint az Intelnél.
-
válasz
gainwardgs #47444 üzenetére
Miből következtetsz erre?
-
huskydog17
addikt
válasz
gainwardgs #47376 üzenetére
Meglepődnék rajta. Annyira nem lehet sz*r, mint a Cities Skylines 2 és a Starfield.
A Snowdrop motor eddig minden játékban (Division 1-2, Starlink) kiválóan teljesített, így én itt reménykedem egy jó minőségű portban.
Önmagában az a tény, hogy mindegyik felskálázó technika jelen lesz és azok mellett többféle RT-t is támogat majd arra enged következtetni, hogy az Ubi nem vette fél vállról a PC portot, mint a Colossal Order vagy a Bethesda. -
Raymond
titán
válasz
gainwardgs #47361 üzenetére
A teljesitmeny sokkal jobb mint amit a system requirements alapjan varthatott volna az ember. Es ezek a PT-ben 3 bounces ertekek, a CP2077-ben csak 2 bounces van.
-
gV
őstag
válasz
gainwardgs #47361 üzenetére
nem is vészes, a CP2077 PT 1080p-n 39FPS 4070-el [link] ha RR-el itt is szebb látványt kapsz a natívnál akkor "okés" a hardver követelménye a játéknak.
-
gainwardgs
veterán
válasz
gainwardgs #47360 üzenetére
4090 natív 32.8 fps
-
Yutani
nagyúr
válasz
gainwardgs #47355 üzenetére
Ennek valahol vége kell szakadjon, különben nem fogják tudni eladni a játékokat. A piac kis része rendelkezik felső kategóriás kártyával, arra nem lehet építeni.
-
Yutani
nagyúr
válasz
gainwardgs #47344 üzenetére
Valószínűleg elkerülte a figyelmed a DLSS Performance mode. Ahogy b. kolléga is írja, 540p a renderelt felbontás. Tehát szerinted rendben van, hogy egy 3070 ezt a játékot 540p-ben tudja medium beállításokkal 60 FPS-sel megjeleníteni?
-
PuMbA
titán
válasz
gainwardgs #47346 üzenetére
Én is remélem, hogy nem ez lesz
Remedy azért képes optimalizálni. Kicsit hihetetlennek tűnik egy ilyen sose látott erősségű gépigény. Az is lehetséges, hogy medium beállításon már olyan jól néz ki, mint más játék ultrán és a beállítások nagy része túlzás / jövőbe mutató.
-
PuMbA
titán
válasz
gainwardgs #47344 üzenetére
"Sokkal jobb lesz optimalizáltság szempontjából mint összes eddigi unreal5 megjelenés"
A kép alapján jelenleg rosszabbnak tűnik, mert eddig semelyik Unreal 5-ös játéknak nem volt ilyen durva gépigénye.
"A 3070 egy 2020-as kártya. Csak nem gondoltad hogy fullon fog futtatni egy majdnem 2023 végén megjelenő játékot"
Milyen fullról beszélsz?
A 3070 közepes grafikán 960×540 felbontáson fogja futtatni a kép alapján. Ez kb. a felháborító kategória.
-
Yutani
nagyúr
válasz
gainwardgs #47342 üzenetére
60 FPS 1080p-n médiumban 3070-en csak DLSS Performance módban van meg? Nem vészes?
-
Yutani
nagyúr
válasz
gainwardgs #47327 üzenetére
GameGPU?
-
huskydog17
addikt
válasz
gainwardgs #47317 üzenetére
Kiegészítés az előző hozzászólásomhoz:
Itt már abszolút rendben van a sebesség. Nekem az a "Performance Target" beállítás nagyon gyanús. Mindenhol, ahol sima "Unlocked" van beállítva, ott jó a sebesség. Én legalábbis jónak tekintem, mert RT melletti natív 4K-ról van szó, ennek fényében a 85 szerintem abszolút jó.A fenti kép innen származik. Nem az én mérésem.
-
huskydog17
addikt
válasz
gainwardgs #47317 üzenetére
Ez nagyon nagy különbség a PCGH méréséhez képest, főleg figyelembe véve, hogy nálad 1080p rendering felbontáson futott a DLSS Performance miatt. A PCGH natív 4K-ban kapott átlagosan 87,5 FPS-t. Sőt, mi több, a Ryzen 7800X3D magasabb pontszámot ér el, mint a Core i9-13900KS, azaz az AMD CPU-val elvileg valamivel még magasabb tempót is ki lehet sajtolni. Nálad valamiért brutális összeomlott a sebesség, pedig semmi nem indokolja. DLSS nélkül is ennyire rossz? Mondjuk a Performance Target beállítás is más nálad, nem tudom, hogy van-e érdemi különbség az "Unlocked" és az "Unlocked (V-Synch)" között.
Én nem tudom leellenőrizni, mert nincs meg nekem a játék.
-
PuMbA
titán
válasz
gainwardgs #47030 üzenetére
Azt sem mondhatjuk szerintem rá, hogy rosszul fut. 4090-en 4K Ultrán megvan a 60fps
Élőben, tehát nem YouTube videón keresztül azt mondják, hogy jóval jobban néz ki.
Egyébként meg a szintén UE5-ös Black Myth Wukong-on YouTube-on keresztül is látszik, hogy egyértelmű grafikai előrelépés. Ezzel a kinézettel én elfogadom a gépigény növekedést.
-
PuMbA
titán
válasz
gainwardgs #47027 üzenetére
Nem. Ez Unreal Engine 5
Más UE5 játékoknak is hasonló a gépigénye, pl. a Remnant 2 jelenleg 5 patch után se fut ennél jobban.
-
Pakmara
őstag
válasz
gainwardgs #46923 üzenetére
Kell vmit hagyni 5000-es szériára is
. NV üzletpolitika sokat nem lehet tenni ellene. Max halasztani a vásárlást, de nem hiszem hogy a későbbi generációkban ne lenne ilyen vagy hasonló jelenség. Teljesítmény/fogyasztásra értettem egyébként. AMD marketingelt kezdetben hogy hű meg ha. NV-nél nem ezt domborították ki. Aztán meg ezen a téren is lenyomták. NV (meg úgy általában) árazásról, kategória eltolásról perszer ne is beszéljünk....
-
gainwardgs
veterán
válasz
gainwardgs #46908 üzenetére
Állítólag a driverrel van gond
-
Devid_81
félisten
válasz
gainwardgs #46425 üzenetére
Meg az a 12GB ugy ahogy okes most, de jah azok is pont kibirjak jovo ev vegeig amikor is ujra venni kell majd valamit
-
válasz
gainwardgs #46129 üzenetére
Soha nem tagasram ezt egyertelmuen a zold kartyakat szeretem,de latom a gondokat veluk.
Jok az uj radeonok,az arazasuk szar. -
Busterftw
nagyúr
válasz
gainwardgs #46129 üzenetére
A hatalmas kulonbseg itt az, hogy az Nvidarol es megoldasaikrol nem hangzanak el evrol-evre ugyanazok a mesek es fantiaziak, csak mas kontosben.
Az Nvidia inkabb kijon valamivel aztan az elterjed es fejlodik.
Persze minden esetben jon a kontra es meg van magyarazva, hogy az miert halott otlet, bezzeg az AMD megoldasa.
Aztan a valosag meg teljesen mas. -
Dtomka
veterán
válasz
gainwardgs #45692 üzenetére
Köszi, értem. De azt gondoltam nem kell még a usernek még ilyenekkel "tök...nie" Egy noctua is lga 1700 platformra 40k+ már és még ez sem elég, tré az irány ami fele tart ez az IT azon belül a CPU és GPU ipar.
#45693 b.
És mert valaki egy excel táblában beírta ezeket az adatokat attól még nem biztos\valós eredmények. De ha tényleg igaz akkor a 4090 tényleg brutális minden téren.
Nekem 3070 -em van ~2080TI szint, akkor több mint 10x a teljesítménye. -
bozont
veterán
válasz
gainwardgs #45625 üzenetére
A teszt azért (is) készült mert a 4090 tesztben 5800X-et használtak, ami már meglátszott az eredményen és a fórumban is sokan szóvá tették, hogy kevés az a proci már ide.
Mondjuk szerintem elég jól szerepel itt is az 5800X, 15% az nem olyan vészes. Mondjuk jó lenne fps értékeket is látni a táblázatban, hogy mit is jelentenek pontosan a százalékértékek.
-
gV
őstag
válasz
gainwardgs #45625 üzenetére
lesz avval is
-
válasz
gainwardgs #45625 üzenetére
néztem tesztet már de a 5800x3D nem tudja megfogni a12900k-t.
A 7600X tudja hozni. -
válasz
gainwardgs #45615 üzenetére
Jó kis kártya az 1080 Ti.
A Pascal ugrást ez sem érte el sztem, bár nem néztem utána. -
válasz
gainwardgs #45613 üzenetére
mert őket nem lehet megvesztegetni és ha kapnának kártyákat akkor Nvidia bérencek lennének. persze Wolfgang azért a cikk végén leírja hogy:
"A ComputerBase tesztelésre megkapta a GeForce RTX 4090 FE-t az Nvidiától. A grafikus kártyát NDA keretében tették elérhetővé. Az egyetlen követelmény a lehető legkorábbi megjelenési dátum volt. A gyártó nem befolyásolta a vizsgálati jelentést, és nem volt köteles közzétenni."
-
válasz
gainwardgs #44986 üzenetére
Valószínűleg igen, de ez már az elején köztudott volt. Arról volt szó, hogy az Ada 3090x 2,3 a navi 3 3090 2,5.
-
tozso001
csendes újonc
válasz
gainwardgs #44974 üzenetére
Azért a benchmarkok adnak egy "reális" (hatalmas nagy idézőjel alatt!) képet a kártya teljesítményéről. Szóval a nem hozzáértőknek jó kiindulási pont, persze aki ért hozzá, az tudja, hogy emögött sokkal többről van szó.
-
Petykemano
veterán
válasz
gainwardgs #44970 üzenetére
Szerintem meg épp az lesz, hogy az RDNA3 remek gyártási költséggel (kis lapkák, jó yield), és elfogadható fogyasztással fog jönni, de a Lovelace egy-egy nagyon jól sikerült példányára indít az nvidia egy olyan terméket, ami mondjuk 1.5x akkora fogyasztással ugyan, de nyer a benchmarkokban.
-
keIdor
titán
válasz
gainwardgs #44970 üzenetére
Meglátjuk…
Szerintem még bármi lehet. Pletykákat kivéve semmi konkrétum nincs. Túl messze vannak még.
Szerintem a Lovelace Cuda Core száma stimmelni fog, de órajelet nem tudunk, IPC-ről sincs semmi konkrét.MCM a másik oldalon is ki tudja hogy sikerül. Lehet jól, lehet kevésbé.
-
Devid_81
félisten
válasz
gainwardgs #44964 üzenetére
Meleg
-
válasz
gainwardgs #44833 üzenetére
nem tudom, tweetet belikeltem tőle. Szerintem sajátja lehet, de nem biztos.
-
PuMbA
titán
válasz
gainwardgs #43286 üzenetére
Mivel a marketing érték nagy és a támogatás híre jelentős, ezért nem hiszem, hogy azért nem írták ide, mert kifelejtették. Abu85 már válaszolt is. Azért hagyták ki, mert nem NVIDIA-s ray tracing lesz.
Abu85: És akkor ez AMD-s megoldás lesz ugye? NVIDIA-n pedig nem a fix ray tracing hardveren fog futni majd, hanem az általános feldolgozókon?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
gainwardgs #43150 üzenetére
Én se nagyon, de az Intel nagyon ígérgeti a partnereknek, hogy lesznek kompatibilis szoftverek az Alder Lake startjára. Már amúgy van olyan profilozójuk, amivel az alkalmazás működése hozzáigazítható az eltérő magokhoz, tehát ez jó jel. Innen már csak a fejlesztőkön múlik, hogy megcsinálják-e, vagy inkább kijelölik az egyik magcsoportot oszt jóvan.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
gainwardgs #43143 üzenetére
A Windows ennek csak az egyik eleme. Az új OS-t a Microsoft felkészítette arra, hogy jobban tudjon dönteni a hibrid dizájnokban. De ez az ütemező jórészt a Qualcomm kódjára épül. A problémás terület nem ez, hanem az alkalmazások helyzete, hogy lekezeljék az eltérő magok jelentősen eltérő késleltetését a gyorsítótárakra nézve. Ebben valamennyire segít az, hogy az új ütemező felé egy alkalmazás jelezheti, hogy hibrid dizájn esetén tudja-e kezelni a magok különbségeit, vagy nem, és ha nem, akkor melyik magcsoporton akar futni, és melyiket hagyja munka nélkül. Default beállításon az Edge böngésző például eleve az Atom magokon fut, és a nagy mag(ok)hoz hozzá sem nyúl. Azt még nem tudni, hogy ebbe a user belenyúlhat-e, vagy el kell fogadni az alkalmazás/OS döntését. Androidon ugye úgy van, hogy nem lehet megszabni felhasználói szinten, hogy egy alkalmazás melyik magcsoporton fusson, ha a leglassabb magokon akar futni, akkor lófaszt se tehet a user.
-
tisztelturam
aktív tag
válasz
gainwardgs #42962 üzenetére
Azt egyébként érti valaki,hogy ilyen kinézet mellett miért ilyen gyenge a 4k teljesítmény? Mert a linkeld oldal képei alapján a játék valami borzasztóan ronda
-
tisztelturam
aktív tag
válasz
gainwardgs #42958 üzenetére
Ja ez volt az az oldal amit korábban olvastam ,hogy itt sokan nem szeretnek mondván hogy kb 2 VGA-t tesztelnek csak a többit "átlagosítják" valódi mérés nélkül.
Én nem tudom ebben van-e igazság. -
Kolbi_30
őstag
válasz
gainwardgs #42958 üzenetére
Gondolom a zöldeknek van optimalizálva
-
válasz
gainwardgs #42958 üzenetére
Mindegyik radeon gyenge, nem?
-
tisztelturam
aktív tag
válasz
gainwardgs #42956 üzenetére
Fél órája googlet bujom de nem ad ki semmi tesztet
-
Televan74
nagyúr
válasz
gainwardgs #42764 üzenetére
Majd akciósan játszunk a játékkal, kb. egy év múlva. Addigra talán lesz hozzá megfelelő kártya is, nem horror áron.
-
Laja333
őstag
válasz
gainwardgs #42212 üzenetére
Nem sokan számítottak arra, hogy a CPU után GPU-nál is meglépi ezt az AMD. Le a kalappal.
-
Locutus
veterán
válasz
gainwardgs #42212 üzenetére
Másik ötben meg pont fordított az eredmény, ja
Ahogy tech jesus is megmondta, odaért a 6800XT ahol a 3080 van. Van ahol gyorsabb, van ahol lassabb, de nagy átlagban ugyanott van, tehát egyikkel sem jár jól vagy rosszul senki. Viszont a tény, hogy sikerült ilyen gyors kártyát csinálni az AMD-nek, az nekik nagy dicsőség, az nvidiának meg inkább szégyen ennyi év előny után.
Mindenesetre a stock AMD hűtő megint egy rakás szar lett, meg kell várni az AIB kártyák mit mutatnak.
-
Laja333
őstag
válasz
gainwardgs #41963 üzenetére
Na a végén még az NV csúcskártyájának az AMD középkategórájával kell versenyeznie? How the turntables.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
gainwardgs #41973 üzenetére
Kettéhúgyozza (2 fps), agyonveri (1 fps), majd még egyszer kettéhúgyozza (2 fps).
-
Pug
veterán
válasz
gainwardgs #41973 üzenetére
Es felskalazas versus non-felskalazas...
Felskalazas nelkul mar nem olyan combos a 3070....
Gondolom ezeket a szamokat
1440p
3070 RT 74fps
6800 RT 80fps4k
3070 RT 38fps
6800 RT 46fpsDe annyit azert ki kell emeleni, hogy a Sotr-ben ez csak shadow RT, ami legkevesbe zabal...
Szoval meglatjuk meg azt az RDNA2 RT perf-et...
-
nubreed
veterán
válasz
gainwardgs #41963 üzenetére
Na ez érdekesen alakul. A végén még AMD kártyám lesz.
-
válasz
gainwardgs #41966 üzenetére
Te milyen szamokat nezel ?
1440p
3070 RTX+DLSS : 85fps
6800 RTX 80fps
4k
3070 RTX+DLSS 54fps
6800 RTX 46fps -
válasz
gainwardgs #41963 üzenetére
Ray Tracing DLSS nélkül kb játszhatatlan, szóval az NV darabokra veri a Radeon 6xxx szériát sajnos.Az AMD féle DLSS (Supersapling) meg ki tudja mikor jön ki, ha egyáltalán lesz a mostani kártyáikra . Pedig jó lett volna ,ha versenyképes az AMD ,jó hatással lett volna az árakra.
-
imi123
őstag
válasz
gainwardgs #41963 üzenetére
A sütős prezinél azt írtam Jensen egy zseni.Ezt továbbra is fenntartom de Ő is ember.Ezt most csúnyán benézte.
Lisának egy hatalmas piros pont.Csodát tett az AMD-vel. -
Yutani
nagyúr
válasz
gainwardgs #41664 üzenetére
Csak a te fejedben, de ne hírdesd!
-
Dtomka
veterán
válasz
gainwardgs #41550 üzenetére
Nem rossz
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Tőzsde és gazdaság
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- ASUS RT-AC68U
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Több bérgyártóhoz viheti a készülő fejlesztéseket az NVIDIA
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- Elektromos autók - motorok
- PlayStation 5
- További aktív témák...
- ZOTAC RTX3060 TI 8GB
- Pcie 5.0 ATX 3.0 12Pin - 16Pin Moduláris Kábelek És Adapterek 12VHPWR 12v2x6 Egyedi Harisnya Nvidia
- BESZÁMÍTÁS! Sapphire NITRO+ RX 5700 XT 8GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Intel Arc B580 12GB Limited Edition videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE AORUS MASTER RX 6800 XT 16GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Lenovo IdeaPad Gaming 3 - 15,6"FHD IPS - i5-11320H - 16GB - 512GB - GTX 1650 - Win11 - 2év garancia
- Xbox Ultimate előfizetések
- Már 33 000 Ft-tól BONTATLAN. Részletfizetés .Gamer szék noblechairs HERO Valódi Bőr Fekete
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 7900 XT 20GB GAMER PC termékbeszámítással
- Csere-Beszámítás! Gamer Számítógép játékra! I5 14600KF / RTX 3080Ti / 32GB DDR4 / 1TB SSD
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest