Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • daehun

    tag

    válasz bayarena #25025 üzenetére

    Ez így ebben a formában nem igaz. Felül-alul hallásban 5.1/7.1 semmit nem segít. A játék továbbra is csak horizontális információt ad a hangokról, pont úgy, mint sima stereo-nál. Nem létezik olyan, hogy alattad/feletted.

    Ahol létezik, azt úgy hívják, hogy HRTF (stereo). Itt a játékmotor már nem csak egy síklapra pakolgatja fel a hangokat (előtted/mögötted), hanem 3D-s térben helyezi el ezeket. Itt már van olyan, hogy feletted/alattad és ennek megfelelően torzítja el a hangokat, hogy a térhatás meglegyen. Ez az egyetlen eset, ahol valódi információd van a pontos pozícióról. Viszont ez játék függő, pl. CSGO-ban van, tudtommal Overwatchban is, de sok (legtöbb) játékban nincs.

    Erre még az is rájön, hogy sok 5.1/7.1-es füles csak stereo jelet kap, és csak abból próbál utólag okoskodni egy EQ-hoz hasonlóan. Szubjektíven lehet hogy jobban bejön a hangzás, de objektíven ez nem tud neked több információt generálni a semmiből. Van olyan is, ami valóban 7.1-et kap inputként és azt downmixeli stereora, de alul-felült akkor sem fogod jobban hallani.

    Elsősorban egy jó stereo fülest akarsz ami pontosan vissza tudja neked adni, hogy milyen szögből és mekkora távolságból jön az ellenség mindenféle 7.1 effektek nélkül is. Ha a füles hangja alapból rossz, azon semmilyen 7.1 effekt nem fog sokat segíteni. Az 3 amit említettem az mind stereo.

    Lehet hozzájuk venni 7.1-es hangkártyát, de én sok értelmét nem látom, plusz kérdéses, hogy PS-en futna-e nem csak stereoban is.

    Ha az Alpha-ra gondoltál, az most ~33k. Az Alpha S kevésbé ajánlott (~43k).

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák