Új hozzászólás Aktív témák
-
tothbela82
csendes tag
válasz
Menthirist #5624 üzenetére
na ez jó kérdés. amiket olvastam a procikról, abban az szerepelt, hogy tök ugyanaz mindkettő ami a magok teljesítményét illeti, csak az egyikkel manuálisan is lehet órajelet emelni és persze a gpu-k ereje, ami ha diszkrét kártyát vesz az ember ugye akkor lényegtelen, tehát a lényeg, hogy mind kettő ugyanazt a számítási teljesítményt tudja a cikkek szerint.
-
tothbela82
csendes tag
válasz
Menthirist #5621 üzenetére
nem is azon a 20e forinton múlik a dolog, hanem, hogy ha van egy olyan új generációs termék, ami esetlegesen pont egy belépő szintű videó kártya teljesítményét hozza, akkor elgondolkodtató egy diszkrét kártya megvétele ha az adott célra az is megfelelhet. egyébként ha már diszkrét videó kártya, akkor viszont már legyen sokkal jobb az integráltnál, tehát nem belépő szintről beszélünk.
pont az a problémám, hogy nem tudom mire képes valójában az integrált gpu a munkámhoz mert ha semmire, akkor viszont engem nem érdekel a tuning. ergó elég egy h67-es alaplap, egy 2600 K-nélkül és máris a zsebében marad az embernek egy középkategóriás videó kártya fele mondjuk. nem a spórolásról van szó, hanem hogy feleslegesen ne adjunk ki 10 ezreket a kezünkből. egy szó mint száz valami kipróbálási lehetőség kellene, ami lehet sose lesz. -
tothbela82
csendes tag
válasz
Menthirist #5616 üzenetére
köszönöm a hozzászólást. egyébként az a zavaró az új procikkal és ezáltal a grafikus mag helyzettel, hogy az integrált gpu-t, csak a H-s alaplap támogatja, a 2600K-ban gyorsabb a gpu, de nivel H-s alaplaphoz rakom a tuningpotenciál elveszik, a másik esetben ha csak a 2600-zat veszi meg az ember, akkor nincs semmi gond, csak éppen annak meg gyengébb a gpu-ja. szóval ilyen szempontból látnom kéne, hogy megéri-e az erősebb gpu miatt a drágább procit megvenni, de elesni a tuningtól, vagy nem foglalkozni a gpu-val, mert nem alkalmas ilyen munkára, és megvenni a p67-es alaplapot. szóval nincs nagyon jó megoldás szerintem így látatlanba.
-
Nyúltáp
senior tag
válasz
Menthirist #5602 üzenetére
gondoltam meglepem magam....
-
válasz
Menthirist #5599 üzenetére
Én is kivánok mindenkinek Békés Boldog Karácsonyt, és azt, hogy soha, de soha ne hozza össze az élet Vám*si Zs*lttal, aki már a 3. céget tette tönkre, és milliókkal vert át sok jó grafikust. Meg lehet nézni, mi az első google találat a linken.
-
válasz
Menthirist #5597 üzenetére
meg is volnánk
új gépecske
-
Nyúltáp
senior tag
válasz
Menthirist #5531 üzenetére
Attol felek nekem is akadni fog egy kis problemam modellezessel ugy nagyjabol 3-4 ora mulva monumentalis csocsok es meg monumentalisabb korso sorok formajaban.
Oktoberfest, here i come!!! -
Nyúltáp
senior tag
válasz
Menthirist #5519 üzenetére
Menth neked ez a templom olyan, mint nekem az udvaros jelenetem, heggesztem mar vagy 3 eve, de vhogy csak nem akar elkeszulni
ha egyszer elkeszul modell, szep lesz majd uv-zni meg texturazniMi lett amugy a jatekkal amihez elvileg keszul?
-
Furkó_úr
tag
válasz
Menthirist #5494 üzenetére
Nos szerintem egyszerűbb lesz ha megmutatom a 2 kezdetleges képemet
Hátha akkor könnyebb lesz megfejteni ezt a misztikumot
A kinti sárga pöttyök majd 1x csillagok lesznek, de valamiért a glow effect ezen a project-en nem működik,ha újat nyitok akkor simán... Esetleg Bug?
Nos a fenti képeken látszik amíg az 1es képnél a mennyezet fehér, addig a citromsárga falaknál már az is sárga lett... Próbáltam játszani a megvilágítással, az sem segített...
-
Nyúltáp
senior tag
válasz
Menthirist #5482 üzenetére
szerintem meg modellezni hotmindegy, amugymeg maya
Igazabol aza lenyeg kezdokent, hogy kezre alljon program, hogy ne vegye el kedved egesztol a tulbonyolitott kezelofelulet, meghogy 4 oraig keresed melyik gomb is kene neked. Ha mar jobban beleastad magad temaba es mogotted van 1-2 ev konnyen at tudsz mar valtani masik programra, ha eppen ugy alakulna.
Ilyen szempotnbol mondjuk szerintem lehet szerencsesebb vmilyen specializalodott programra letenni voksodat, mint egy alltalanos 3d programra. Mondjuk modo.
Minek bonyolodni mindenfele reszecskerendszerektol meg animacios eszkozoktol tulbonyolitott kezelofelulettel, mikor csak modellezni szeretne az ember?
Persze bukik otlet a nehezen elerheto oktato anyagokon. -
Furkó_úr
tag
válasz
Menthirist #5482 üzenetére
Köszönöm a válaszod, 3DS mellett tettem le a voksom végülis.... Bár egy jóakaróm azt mondta, hogy Maya + ZBrush a tuti kombó...Nekem most 3DS valamiért szimpibb...
Viszont most tanulgatva az alapokat hát...Ez nem 2 perc lesz elsajátítani a tudást....
Esetleg egy könyvet tudsz ajánlani?
-
Nyúltáp
senior tag
válasz
Menthirist #5472 üzenetére
Orulok, hogy vegre osszejott, csak erdekessegkent, meg mert megint sok idom van
normal mappal igy nezne ki
Felson bakelt AO map van + normal
Alson shaderbol szamolt AO (ugyanazokkal a beallitasokkal, mint amit bakelesnel hasznaltam)Felso verzio 40 tri, csak a bal alul levo bemelyedes van kimodellezve, also pedig 136 face
Textura nelkul ablakoknal ellegge eszreveheto csalas, de normalisan feltexturazva mar messze nem lenne ennyire feltuno.
Az meg hogy mennyire tudsz kozel zoomolni ojjekthez jatekban nem szamit, ezzel az erovel mindent 10+ millio polybol kene lemodellezni, ami lenyeg, hogy atlagban milyen messzirol fogja pistike latni jatek kozben. -
Sanyix
őstag
válasz
Menthirist #5467 üzenetére
és azt hogyan? Alapból telerakják fölösleges edgekkel, hogy jól elosztódjanak a 3szögek? Mert csak így lehet, látva néhány játékmodell részletességét(amiknél még apróbb részletek még jobban vannak osztva mint az én modellemen) máshogy tele lennének keskeny 3szögekkel. De még is a poligonszám alacsony marad.
-
Sanyix
őstag
válasz
Menthirist #5459 üzenetére
Dehát nincs mit törölni. Van egy téglalap éles felületen, egy henger alapú bevágás, mint látható a képen. Innen semmit nem lehet törölni mert ez a minimum a felülethez.
maximum vertexeket beszúrva új éleket létrehozva, lehetne ezt javítani (de ilyenkor szokta behúzni a másik végről az edgeket, uh eléggé figyelni kell a modell "integritástát").
A symmetry az másol csak, vagy ha a kész modellre rárakom, és mondjuk az eredetin módosítok valamit akkor szimmetrikusan ugyanúgy megcsinálja a másik felén is a műveletet? -
Sanyix
őstag
válasz
Menthirist #5454 üzenetére
Mi az hogy quadolhatnám? A quadrify-re gondolsz? Az nem csinál semmit.
Egy síkban van a 2 face, sőt az egyetlen face is, de a max meg tudja oldani 1 facen is néha hogy hogy behúzzon egy edget a modell másik végébe, de ez most nem téma. (a modell hibátlan, stl check szerint is).
Most a lényeg az hogy hogyan tudnám kevésbé hegyessé tenni a háromszögeket?[ Szerkesztve ]
-
Apollyon
Korrektor
válasz
Menthirist #5451 üzenetére
Hi!
Nem szeretnék tolakodó lenni, csak kíváncsiságból, hogy Te mit tanulsz suliban ha mégis a modellezés a mindened? Csak nem rajzot?
Hja és ha modellezés az elsődleges akkor miért nem inkább maxszal nyomod, csak mert max erősebb ebben mint a Maya...
Volt még régebben ilyen nagyobb modelled.. Valami asylum vagy katedrális szerűség volt. Azt gondolom könnyebb lett volna maxszal nyomni.. Csak kérdezem nem kötözködésből -
Furkó_úr
tag
válasz
Menthirist #5448 üzenetére
Jah hát így már érthető hogy mit is takar a "kezdőként" elvégzett munkád
Jövőhéten én is összerakok egy gépet, remélem egy ideig nem kell majd hozzányúlnom
Amúgy használsz Autocad-et is?
-
Phvhun
őstag
válasz
Menthirist #5445 üzenetére
Azért voltak bugjaid mert atinál nem olyan jól működik úgy tűnik, nekem 8800gts karival semmi gond nem volt, 8600gt-vel se, és a játékok ugyanugy mentek mindennel.
Amit a támogatásról írtál, az viszont csak akkor van ha ténylegesen eredeti quadro karit veszel.
-
Furkó_úr
tag
válasz
Menthirist #5445 üzenetére
fúúú ez jó
jó hallani hogy "kezdőként" is van megrendelés, kereslet az ilyen dolgokra
Bár lehet hogy csak magad vallod kezdőnek, közben pedig lehet hogy egy PRO ül a pc mögött
Nem is rabolnám tovább az időtöket,én is belevágok a csendes "tombolásba", tutorialok bújásába xD Örülök hogy bátran fordulhatok hozzátok a kérdésekkel
Ezért szeretem a PH!-t
)
-
Furkó_úr
tag
válasz
Menthirist #5441 üzenetére
Értem... Lehet túlmisztifikáltam a dolgot, de szeretnék tisztában lenni a gépigénnyel és a dolgok rendjével, ezért előbb inkább kérdezek, minthogy hülyeséget csináljak, elvégre ezért is fórum a fórum
Köszönöm a lelkes segítségeket
Egyik cimborám azt mondta, nem árt ha valaki tud rajzolni, sőt ha ebből akar megélni, nagyon jól kell tudnia rajzolni...Ami igazából bennem nincs meg, vagyis felejtsem el a 3DS-el a tervezést, animációkészítést?
Megmondom őszintén én lakásdesignerként szeretnék ügyködni, vagyis ha eljutok 1x az életben arra a szintre,bár konkrét elképzelésem még nincs, csak tapogatózom. Szeretnék "interaktív" bemutatókat készíteni egy egy lakás belső kinézetéről, "ilyen lesz" alapon stb stb....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz
Menthirist #5369 üzenetére
maxban is van xray mod, a dy altal irt alt-x, es ojjektenkent kulon beloheto
bibibibii
-
Lcp
csendes tag
válasz
Menthirist #5321 üzenetére
tyű
hát sajnálom. Mondjuk ezzel csak opengl-es gyorsítást érsz csak el? vagy maxban is gyorsul valamit a dolog d3d alatt?
Gondolom csak mayában próbáltad ki... -
Lcp
csendes tag
válasz
Menthirist #5319 üzenetére
hát az pepecselős lehet. Gondolom akkor tudsz programozni egy kicsit
Ezt nem oldották már meg mások? gondolom a guru3d fórumát már nézte? ott mintha már írta volna valaki a megoldást, de lehet hogy az nem volt végleges jól működő verzió... -
Lcp
csendes tag
válasz
Menthirist #5317 üzenetére
hajrá
Direkt egy üres vinyóra raktam egy friss win7et, hogy ne vágjam haza a működő oprendszerem, szóval készültem az ilyenekre
-
Lcp
csendes tag
válasz
Menthirist #5315 üzenetére
ejj, még is csak működik ez a softmodding
Gondoltam én. Tegnap hazavittem az ATI 5870-eset de érzékelhető különbség nem volt maxban vele. Az a mocsok SPECviewperf meg kifehéredik és megadja magát amikor el kéne indulnia. A többi kártyával pedig megy, úgyhogy lehet a driver nem tetszik neki.
A Softmoddingot meg nem tudtam megcsinálni sajna, de majd 2 hét múlva megpróbálom újra kölcsön kérni. Azt nem sikerült kiderítenem, hogy az 5870-eshez már megcsinálták-e a működő patchet!? a guru3d fórumán egész jól megvannak a dolgok, de úgy vettem ki, hogy még nem sikerült működő patchet csinálni neki.
Ha nem akkor meg egy olyat kérek el aminek már van működő patch-eJaj de jó, hogy sikerült neked, ez feldobott
A múltkor amikor próbáltad, akkor biztos nem volt jó a patch még...
Még ezt a softmoddingot meg egy quadro-t(meg a hozzá tartozó max drivert) kellene kipróbálni és akkor biztos eredményt lehetne hirdetni
kár hogy az nvidia gtx 285-öst nem lehet softmoddolni
ja és jöhet a pontos leírás, hogy mit honnan töltsön le az ember....már nagyjából átlátom a dolgot, de biztos ami biztos magyarázd úgy mint csökkent képességűnek
[ Szerkesztve ]
-
Lcp
csendes tag
válasz
Menthirist #5313 üzenetére
a többit priviben, mert nem ide tartozik már
-
Lcp
csendes tag
válasz
Menthirist #5311 üzenetére
Ma kapok egy ATI HD 5870-es karit tesztelésre, meglátjuk mi sül ki belőle. Ez a softmoddingal nem lehet hazavágni a kártyát ugye?
Akkor ha jól látom akkor ha lehet softmoddolni akkor egy v8800 Firepro-t lehetne csinálni belőle ugye? Ha már nálam van akkor minden lehetőséget kipróbálok vele...
-
Lcp
csendes tag
válasz
Menthirist #5309 üzenetére
Hát jó lenne bővebben, mert ezt a lehetőséget is ki akarom próbálni, hátha. Neten erről normális leírást nem találtam még...
-
Lcp
csendes tag
válasz
Menthirist #5304 üzenetére
Te meg oszd meg velem légyszi ezt a softmoddingot. Ez szoftveresen történik? mert ahogy látom a neten a hardmoddingnál már erősen forrasztgatnak a kártyán az elvetemültek
-
Lcp
csendes tag
válasz
Menthirist #5306 üzenetére
igen ezekre a tesztekre nem lehet alapozni, de ha majd lesz egy kis időm azért mayában megnézem hogy mi a helyzet, de ott azért biztos nagy előnye van egy ws karinak. Ha meg nem akkor humbuk az egész, ami azért nem hiszek
Dy_nmg quadrós megoldásaira és tapasztalataira ezért is lennék kíváncsi, hátha ő tud valami okosat mondani
-
Lcp
csendes tag
válasz
Menthirist #5304 üzenetére
Meglövésről szó sincs. Én sem találkoztam ill voltam olyan helyen akik céges szinten használtak volna workstation kártyákat, de most nem is ez a lényeg. A lényege az egész felvetésemnek az volt hogy egy árkategóriában melyik kártya alkalmasabb ill jobb 3d-re.
Azért is fordultam ide mert mindenhol csak azt írják, hogy mennyire jók a workstation kártyák de tapasztalatcseréket nem igazán találok sehol. Tesztet már néztem egy rakatnyit sőt otthon én is rengeteg tesztet csináltam a gtx 285 között ill v5700 firepro között. A baj csak az hogy a specifikus CAD környezetes tesztek mind OpenGl-esek (pl SPECviewperf 10) és abban tényleg magasan jobbak a workstation kártyák (az otthoni tesztek is ezt mutatják, 4-5* jobban teljesített a Firepro). A 3Ds játékos benchmarkokban (3dmark6) viszont az ellenkezőjére fordul a dolog(4-5* job a GTX 285). Maxban mivel D3D-t használ a megjelenítésben ezért munka közben nagyon kevés különbséget lehet csak észre venni.
Elkezdtem emiatt nézegetni a fizikai paramétereiket és a Firepro egy értékben jobb, az pedig a stream processorok számában (egyébként kb egy 20e Ft-os gamer kártyának néz ki a többi adat alapján). Ezért lennék kíváncsi egy ATI HD 5870-esre (ha már egy árban vannak ugye) aminek 5* annyi steram processora van mint a Firepronak.Itt persze bejön a képbe a driver kérdés is amit említettél. Azt én is sok helyen olvastam már hogy rengeteg múlik a driveren és ha csupán a fizikai paramétereit nézi az ember a kártyának akkor a közelébe sem érnek a workstation kártyák tudása az új, sokkal olcsóbb gamer kártyáknak. Tehát egy drivert veszel iszonyat pénzekért.
Tömören adott 3 kártya ugyan annyiért teljesen más paraméterekkel és szeretném megtudni melyik a jobb 3d-re de főleg maxozásra. Sajna eddig nem sikerült választ kapnom, ezért kérdezgetek és kutatgatok...
-
Lcp
csendes tag
válasz
Menthirist #5301 üzenetére
itt megint nem arról van szó hogy szükség van-e rá
volt két v5700 nálam amit leteszteltem. Ez vicces, hogy vga csak addig végzi a megjelenítést, amíg az ember modellez, jelenetet beállít, stb...
Pont erről van szó, ezek a hosszan tartó munkafolyamatok, a modellezéstől a renderkész beállításig szinte mindent a vga végez hiszen a viewportban dolgozol, és ez alatt az idő alatt tud az embernek kihullani a haja. Én örülök, hogy a mayában ilyen jó, sajna maxban nem, ezért keresem a legjobb megoldást ill, hogy a vga-án belül min múlik egy maxos viewprotban a teljesítmény.
Maya ugye opengl megjelenítést alkalmaz míg az maxnál használhatatlan a nagyobb jeleneteknél (directx megjelenítés a működőképes). Eddig egy gtx 285-ös Nvidiát és egy Firepro V5700-ast sikerült kipróbálni. Egyértelmű fölénye egyiknek sincs a másik felett, a V5700 at éreztem egy kicsit jobbnak a nagy jelenetek kezelésnél. Végignéztem a kártyák adatait, hogy mik a különbségek, hogy mi lehet az ami legfőképp befolyásolja a dolgokat. Ebből próbálok tippelgetni, hogy egy árkategórián belül melyik a jobb. Még az ATI HD 5870-est nézegetem, jó lenne kipróbálni, hogy azzal van-e különbség.
HD 4-5-ös szériára gondolsz?
Egy nagyobb sok objectből álló több millás jelenetnél már sajna a max elkezdi játszani azt, hogy kell neki jó pár másodperc mire elkezd mozogni miután már te nyomva tartod a scrollgombot és csak azután kezd el mondjuk 20 fps-el mozogni. Persze ahogy dagad egy jelenet ez a "holt"idő kezd hosszabb lenni és az fps lefelé menni.
Lényeg ami lényeg nem a Quadro FX 5800-asokról ill Firepro v8750-esekről beszélünk hanem a 100e körüli kártyákról, ill hogy milyen paramétereket kell nézni ha az ember 3ds appokhoz (nekem kifejezetten maxhoz) használná.
-
Pörp
senior tag
válasz
Menthirist #5235 üzenetére
Szia!
Hú, de bitang ez a templony! A hengeres oszlopokat shape-kből csináltad lathe-val forgatva? A tetőéleken levő kampókat hogy csináltad? Másolás?
-
Nyúltáp
senior tag
válasz
Menthirist #5240 üzenetére
hee, tarhely szempontjabol nem is gondoltam meg nagyon bele dologba, de mennyire igaz. Picit idegesito, mikor csak a max mentesek kitesznek vagy 3-4 gigat/aktualis melo.
Referenciak nelkul mindent mindig nullarol kene feltalalni, a referenciak hasznalata egyaltalan nem jelenti a kreativitas hianyat, sot.
Kreativitas az otlet kitalalasahoz kell, a megvalositas inkabb izles es szeperzek kerdese, amit legjobban referenciak tanulmanyozasaval fejleszthet az ember.Naja, modellezeshez altalaban nincs turelmem, igy utolag texturaval probalom elrejteni hianyossagokat
Meg alapban nem tul modellezesintenziv jeleneteknek allok neki
Foldon az alap egy vraymaterials.de-s shader, ez lett/lesz szemelyes igenyekre szabva, amugy semmi bonyolult, ket kulonbozo displace/diffuse van osszemaszkolva(fu/kockako) egy custom mask-al.
Szinbeli elteres nincs ket textura kozt a fu hianyat leszamitva, ami miatt(huh, eloszor igy irtam: milyat...az gaz?) mashogy nez ki elso kep, aza fofeny(nap) szine. Vmiert atlottem sargasrol full feherre masodik renderhez, asszem csak tesztnek, de abszolut elso verzio fog maradni.
-
Nyúltáp
senior tag
válasz
Menthirist #5237 üzenetére
Natess, ez is bizonyiiccsa hogy okos tervezessel jo sok hajtepes meg monitorpofozas sporolhato meg.
Maxnal alltalaban nem a polyszam gyilkos, hanem a ojjekt. 1000 ojjekt korul mar kezelhetetlenek voltak regebbi verziok. Utoljara meg 7es-el heggesztettem ilyesmi jeleneteket, jelenlegivel(2009) meg nem volt hasonlohoz szerencsem, de nem hinnem, hogy bruteforce jobban produkalna(jovannna van mostma adaptive viewport degradation meg anyamkinnya) Mondjuk regen hulye maximalista voltam, minden egy helyen azt joccakat
Most mar biztos nem allnek neki nagyobb jeleneteknek xref (cross-reference) meg layerek nelkul.[ Szerkesztve ]
-
Nyúltáp
senior tag
válasz
Menthirist #5235 üzenetére
Durva lesz Menth..najo mar most is az
Hany ojjekted van jelenetben? Tippem szerint ez mar megfektetne max-ot, vagy legalabbis 2-3 fps-nel nem produkalna tobbet viewportbanbokrosolajos: render/environment ablakban loted be gradienst?
Amugy helyedben PSben hanynam oda utolag.
Extrem uber beallitasok meg feleslegesek ha ugysem latszik belole semmi. Ok, 21 fenyforras picit sok de meg igy is le kene mennie rendernek high beallitasok mellett max 10 perc alatt. Nekem csucs asszem 3-4 perc volt 17 fenyforrassal es eleg magas sampling-el arnyekokhoz.ui.: amugy grat, latvanyos a javulas elozo verziohoz kepest. Omni-t meg felejtsd el, mint holdfeny, skylightnak elegnek kell lennie, ha deriteni szeretned jelenetet, jatszadozz el a gradiens szineivel, vagy feljebbtolhatod skylight erosseget.
[ Szerkesztve ]
-
Nyúltáp
senior tag
válasz
Menthirist #5175 üzenetére
szeva Menth
Szepen alakul katedralis, nagyon komoly reszletek vannak mar most beleheggesztve.
Egy megjegyzesem lenne, szerintem homlokzattal terj vissza az elso linkelt kepen lathato verziohoz, nekem ezek az ornamental design bevagasok nagyon leesnek, elutnek a katedralis stilusatol, most igy hirtelen elfelejtettem mi is a design koncepcio az epulethez, de tobbi reszletbol ugy sejtem, hogy semmi elrugaszkodott, akkor viszont epiteszetileg nem igazan passzol egy katedralishoz, es oszinten, nekem nagyon szurja a szemem. -
sssrrrmmm
csendes tag
válasz
Menthirist #8 üzenetére
a maya ingyenis
-
válasz
Menthirist #5161 üzenetére
Textura lesz?
-
atm*RefeeZ
tag
válasz
Menthirist #5161 üzenetére
remekül alakul az építményed Menth
csak így tovább
sulival mi van? végeztél már és netán dolgozol is?
-
Nyúltáp
senior tag
válasz
Menthirist #5155 üzenetére
Azert nagy studioknal nem feltetlenul neveznem maya-nak/max-nak az epp hasznalatos programot. Amennyire szarra vannak hekkelve, siman aggathatnanak ra sajat nevet.
-
válasz
Menthirist #5155 üzenetére
Persze, nem is mondtam, hogy a maya rossz, egyértelmű, hogy mindenki azt a progit favorizálja, amit évek óta használ. Maxot elsősorban az UV-zás miatt szeretem, relax-nek nincs párja, ha jól használod.
-
Márton
nagyúr
válasz
Menthirist #5141 üzenetére
én kérek elnézést
-
Nyúltáp
senior tag
válasz
Menthirist #5133 üzenetére
megneztem mar 2x, multheten imax, tegnap meg real3d. Latvanyvilag vmi eszmeletlen. Sztori mondjuk gagyi, de nem is azert ultem be
Amugy vmi rohadt nagy hiszteria van itt korulotte, imax-ba nem kapsz jegyet januar kozepeig, pedig van 3 is a varosban. -
Nyúltáp
senior tag
válasz
Menthirist #5059 üzenetére
kosz menth
kis erdekesseg: siggraphos demozas, vray RT realtime rendering GPU-n. Eleg pofas.
[ Szerkesztve ]
-
dangerzone
addikt
válasz
Menthirist #5050 üzenetére
Köszi szépen a választ. Valahogy én is így gondoltam, csak nem hittem el, hogy ezekkel a dolgokkal ilyen szép és bonyolult dolgokat ki lehet hozni.
Na, szerintem majd nekiesek én is valaminek.
-
dangerzone
addikt
válasz
Menthirist #5014 üzenetére
Ezt amúgy hogyan rajzoltad? Most spline-okkal ilyet alakítasz ki? Vagy hogy csinálod?
Én nem nagyon értek a modellezős részéhez, inkább az animáláshoz. Szóval kb olyan szinted tudok modellezni, hogy megrajzolok egy tollat, egy hóembert, esetleg egy hegyet kialakítok, de ilyen bonyolult formákat mégis hogyan lehet? -
dy_nmq
aktív tag
válasz
Menthirist #5025 üzenetére
egy szoval nem mondtam hogy a mental ray tré lenne mert tudom mire képes(evermotion-ön vagy cgsocon nézd meg a legutobbi Mies van der Rohe ház feldolgozását uberbrutál és Maya+mental), csak egyszerüen én vagyok láma hozzá, és magambol kiindulva otthoni lazázásra inkább a többieket ajánlottam.
-
válasz
Menthirist #5020 üzenetére
Jaja, nekem sem volt egyszerű MAX-ban. Köszi az infót!
A többiek felé még él az eredeti kérdés MAX-al kapcsolatban...
[ Szerkesztve ]
-
válasz
Menthirist #5018 üzenetére
Oks, köszi!
Én is így gondoltam magamtól, csodálnám, ha pont egy Maya-ban lenne ekkora hiányosság. -
válasz
Menthirist #5016 üzenetére
Oks, köcc!
Ja, viszont azt hallottam, hogy a Mesharray tanfolyamon valami tanár, vagy szaki szerint a Maya alap UV-zős cuccosa felejtős, és valami kiegésztőt, vagy külön progit javasolt helyette...
Ebben van valami, vagy csak nagyzolt a csákó?[ Szerkesztve ]
-
Nyúltáp
senior tag
válasz
Menthirist #5005 üzenetére
...pedig probaltam kulturalt lenni
Menth..8000x9000.......?....ez mar picit mazohista
aza helyzet, hogy le se akarja nagyon tolteni -
icemad
nagyúr
válasz
Menthirist #4981 üzenetére
Igen, ez a baj, hogy .man a kiterjesztés. Még mindig nem találtam szerkesztő progit, de konvertert sem, amivel más (elterjedtebb) formátumra lehetne átalakítani. De még keresgélek.
-
dy_nmq
aktív tag
válasz
Menthirist #4973 üzenetére
én inkább Mudbox párti vagyok, jobban kézreáll.
-
Bababobi
csendes tag
válasz
Menthirist #4971 üzenetére
Hát köszönöm szépen a kimerítő választ.
Már elkezdtem utána nézni a progiknak illetve a tutorokat töltöm tőled.
Megnéztem a Mudboxot de én azt hiszem ZBrush-nál maradok.Bár nem tudom mi különbség van így hírtelen. -
Bababobi
csendes tag
válasz
Menthirist #4969 üzenetére
Mivel elakadok elég sokszor így venni akartam könyvet.Ezt:Maya - 3D modellezés és animáció.Sehol sem kapom meg így tudtok ajánlani valamit?
Na most van egy régi könyv:Maya a 3D világa
Ez mennyire kompatibilis a Maya 2009-el?Lehet tanulni belőle vagy már nagyon elavult?Amúgy készülget egy jó kis animációm csak hát a tudás hiányában lassan.
Köszönöm a segítséget.A photoshop-al sokat foglalkoztam szal azza nem lesz gond.Megnézem a többit.
-
op9
aktív tag
válasz
Menthirist #4951 üzenetére
18773
kasztni: ~10000
belső: ~2000
kerekek: ~1500/db (de azokon normal is van)természetesen Tris, nem poly.
-
Nyúltáp
senior tag
válasz
Menthirist #4942 üzenetére
en megrogzott vray-es vagyok, mondjuk videonak nem allnek neki vele, arra jobb valasztas MR
-
szaszekk
csendes tag
válasz
Menthirist #4936 üzenetére
Sziasztok!
Köszönöm szépen a kielégítő választ! -
válasz
Menthirist #4870 üzenetére
Igazából senkit nem érdekel, hogy valaki tud-e rajzolni. Ha le tudod modellezni/feltexturázni amit elég raknak vagy mutatnak, az elég. Vannak a rajzolásra külön koncept artistok.
-
Nyúltáp
senior tag
válasz
Menthirist #4855 üzenetére
koszi
naigen, ugye kereknel van legnagyobb kulonbseg lowpoly meg highpoly kozt, es viszonylag zart forma...de ja, nekem is tecccik
amugy azota meghalt a monitorom, de szerencsere van uj...jameg sikerult nyul alatt kiizzadnom egy hasznalhato AO mappot, meg elkezdtem textura froccsentest..ill majdnem leteptem falrol tapetat, annyira felbaszott bodypaint.
Nemtom, hasznalja vki? mer nekem eloszoris nem volt hajlando hivatalos pluginjevel kiexportalni semmitsem max 2009-bol, ill. ha obj-t mentettem ki, akkor vmiert keptelen volt atszenvedni bodripaintbe UV-t. Nagynehezen vegulis 7es maxbol sikerult ateroszakolnom, viszont viewport hasznalhatatlan modon "akadt" pedig csak 1db 2k-s textura volt modellen. Akadt= mozgatod nezetet, amig lenyomva tartod egergombot minden fasza, de ha felengeded, akkor viewport visszaugrik mozgatas elotti allapotra, majd gondolkozik 1-2 mp-et es vegulis odaugrik, ahova eredetileg mozgattad...hasznalhatatlan.
barkinek barmi otlet? Probaltam lebutitani mindenfele megjelenitest, de semmi reakcio...meg ugyanmar...nehogy egy 2k-s texturhaval ne lehessen dolgozni.
ja amugy R3.11-es verzio.[oWn]f4te: En honapokig hasznaltam anno egy voodoo 3000essel...mondjuk texturakat nem volt hajlando megjeleniteni viewportban
De asszem S3 Trio uberel
[ Szerkesztve ]
-
Nyúltáp
senior tag
válasz
Menthirist #4843 üzenetére
najo mondjuk hozzatennem, hogy nem is a mappolas veszi el az igazan sok idot, hanem amig osszelovom lowpolyt a highpoly mesh-el, hogy fasza normalt szamoljon, fele ojjektet ujra kellett modelleznem. masik felenel meg orakat szarakodni smoothing groupokkal.
Ezvan..szopas, ha eloszor csinalja a ember.
persze lenyegen nem valtoztat: utallok UVzni!!!!!!!!! -
JoeYi
őstag
válasz
Menthirist #4824 üzenetére
na, egy 24"-os monitoron már elfér a nagytemplom, ha elforgatom
-
JoeYi
őstag
válasz
Menthirist #4824 üzenetére
szép
-
junk_corp.
csendes tag
válasz
Menthirist #4791 üzenetére
Csak most vettem észre hogy a ház csak 9emeletes, nem pedig 10 ahogyan írtad! (:
Illetve ne vágd el szinte közvetlenül az ablak felett az épületet, húzzál valamennyi attika-falat, jobban is fog kinézni. -
junk_corp.
csendes tag
válasz
Menthirist #4781 üzenetére
Klassz lesz!
Van itt pár átfedés egy régi projektemmel. (: Egy half-life2 mod-hoz szerettem volna egy lepusztult lakótelep környezetet, de csak egy 2D skybox lett volna, ennek megfelelően egyszerű modellekkel/textúrákkal stb. Dobok pár hevenyészett tesztrendert.ezeken elég sok textúra csak ideiglenes. A föld is azért ennyire tiled, mert a végső rendereknél (6db kép, 90fokos látószöggel) a kamera a talajhoz viszonylag közel került volna (szemmagasság). Egyszerű modellek, de egy 2d skybox-hoz bőven elég. Szinte minden panel megvan, ezért elég szépen rombolható lenne. A textúrák nem fotók!
Itt megfordul a dolog és rombolni sokkal nehezebb mint építeni. (: Lophatsz pár ötletet a fallout3-ból. Nagyon jó eredményt lehet elérni ügyes textúrázással, viszonylag egyszerű geometria mellett (lásd fallout3).
[ Szerkesztve ]
-
lacko81
tag
válasz
Menthirist #4756 üzenetére
Köszönöm a válaszod! 32bites rendszerem van. Ezt nem tudtam, hogy egy processznek csak 2GB memóriát engedélyez. Kipróbálom ezt a /3g kapcsolót.
-
Met
nagyúr
válasz
Menthirist #4732 üzenetére
Közben végig szenvedte.
Pixel Aspect és Image Aspect van ahol lehet állítgatni. Image 1.25, Pixel 1, ebből gondolom/tam, hogy esetleg lehetne kisebb képet jobb minőségbe renderelni.Automatikusan nem tudja elmenteni a képeket? Vagyis az elementeket, merthogy úgy rendereltem és elég szívatás egyesével elmentegetni. Meg egyáltalán mire van szükségem abból a sok képből? shadow, reflaction, reflection ilyen filter olyan filter stb.
-
Met
nagyúr
válasz
Menthirist #4730 üzenetére
Azért kérdezem mert ahol a kép méretét lehet állítani ott van 2 hely ahol valami pixeles dolog van, nem tudom megnézni mert éppen szenved
-
Met
nagyúr
válasz
Menthirist #4722 üzenetére
Akkor már csak arra várok, hogy a cégnek meglegyen a számítástechnika a tevékenységi körében és beszabadulhatok egy nagykerbe
-
Met
nagyúr
válasz
Menthirist #4720 üzenetére
Azt néztem, hogy nem sokkal drágábbak a Quad-ok (a lassabbak) lehet azt veszek, csak azt nem tudom, hogy pl. a játékok, hogy futnak rajta, nincs e inkompatbilitás stb. az nem érdekel, hogy nem használják ki az összes magot...
-
rii
nagyúr
válasz
Menthirist #4699 üzenetére
a heyzet az, hogy 200.-230.000 volt a keret, és a Core I7-es konfig múlt hét pénteken 320.000-nél tartott ...
erre rábólintott atyai, meg mindenféle jóváhagyással ... és a mostani állás meg 340.000 ...
de teljesen jogos amit írsz, jövőre nézve meg is fogadjuk!
-
rii
nagyúr
válasz
Menthirist #4697 üzenetére
mivel nem fog jádzani, ezért a legolcsóbb pénzből szeretném kihozni ... (:
inkább HDD-t pakolnék még neki a gépébe ... talán a scratch disk is örülne egy raid-nak ..." .... amúgy is a proci/ram a lényeg... ... "
ebben minden benne van (-:
-
Nyúltáp
senior tag
válasz
Menthirist #4637 üzenetére
kudtem privatot
-
RefeeZ
tag
válasz
Menthirist #4630 üzenetére
ezzel meg én értek egyet, és utólag tényleg boldogabb életet ;)
-
Met
nagyúr
válasz
Menthirist #4624 üzenetére
Boldog születésnapot
-
Nyúltáp
senior tag
válasz
Menthirist #4624 üzenetére
nade csakmer azt hazudtam hogy lesz rola jobb render, itt is vanegy. Semmi valtozas sajna utolso allapot ota. Tokom a sok meloba.
nademind1 lassan hetvege, remelem akkor majd be tom fejezni legalabb ahigh poly verziot.
nohogyaszongya -
Nyúltáp
senior tag
válasz
Menthirist #4622 üzenetére
na aztan nem izzadtam vert a renderbeallitasokkal, sima aoc shader default lightokkal aszt joccakat.
Tobbet nem is tudna kiizzadni szegeny gep, 1gb ram+vista nem a legjobb kombinacio, igyis lehal felorankent max.
-
dy_nmq
aktív tag
válasz
Menthirist #4612 üzenetére
Most kezdtem ismerkedni vele, egész tetszik. ui szinsémát át lehet állítani vmi szép sötétre?
-
válasz
Menthirist #4608 üzenetére
Csak legyek kész a cégtudakozós weboldallal, utána fel fog pörögni.
-
dy_nmq
aktív tag
válasz
Menthirist #4594 üzenetére
a cég ahol dolgozom most vett uj max2009-eket darabját 1,3 millióért.... a hazai forgalmazok mocskos nagy lóvét akasztanak le.... ha közvetlen az autodesktől licencelsz akkor forintba átszámolva olyan 700 rongy a max de az csak USA only
-
Nyúltáp
senior tag
válasz
Menthirist #4585 üzenetére
naigen van olyan is, de szerintem a lenyegtelen teruleteknel, plo kocsi alja, nem nagy csalas elterni az aranyoktol.
-
Nyúltáp
senior tag
válasz
Menthirist #4569 üzenetére
tenyleg egesz olyan mintha tudnad mit csinalsz
csak idoagyonvereskent keszult vagy vegig is akarod csinalni modellt? -
Met
nagyúr
válasz
Menthirist #4566 üzenetére
Najó de ingyér
Ha céges lenne oké, de ez a saját hülyeségem
-
válasz
Menthirist #4551 üzenetére
Áhh, értem.
Egyébként újabban szemezek a Mayával, mert a MAX-ban pár dolog kezd idegelni, pl. a texturák kezelésévvel kapcsolatban.
Viszont nem vagyok kibékülve a Maya kezelésével modellezés, és navigáció terén. Majd még játszok vele. Az a tervem, hogy egy két évvel ezelötti dagadt béka modellt átalakítok dagadt emberré Mayában, és csinálok neki "profi" texturát ("profi"= ami tőlem tellik - "profi" =/= profi), és setupolom, meg minden. Ezáltal vagy megszokom a Mayát, vagy megszököm.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
Menthirist #4547 üzenetére
1750 hsz kell az őstagsághoz...
szakmai hsz *1
közösségi hsz *0.25
piaci *0.1
Neked van 1676+78*0.25+3*0.1=1695,8 hozzászólásod.Hamarosan alaposabban beleásom magam a fények világába, oszt maj' lehet még az is hogy a rt-vel is fogok tudni szórt fényt varázsolni...
Mesélj csak, miféle részecske rendszert heggesztesz?
[ Szerkesztve ]
-
lacko81
tag
válasz
Menthirist #4531 üzenetére
"nem töltöm a kevés pénzemet neked való keresgélésekre..."
Senki sem kért rá."az esetek 99.999999%-ban az emberek tényleg elsőnek pofáznak, és várják hogy a nyakukba essen a manna"
Mert lehet több órába tartana neki keresgélni. A fórumon meg lehet, hogy valaki kapásból tudja a választ. -
Met
nagyúr
válasz
Menthirist #4531 üzenetére
Nemá' 2008-ban betárcsázós net?
Nem lenne olcsóbb valamelyik műholdas? Voda vagy Pannon?
-
lacko81
tag
válasz
Menthirist #4526 üzenetére
Igaz is. Mindent meg lehet találni a google-ban, akkor minek is a fórum? Az általad linkelt oldalakon nem sok használható van(Shareware). Azt én is be tudom írni, hogy free max viewer. Tapasztalatokat vártam volna, hogy használ-e valaki valamilyet, melyik miért jó... stb.
-
YODA mester
senior tag
válasz
Menthirist #4521 üzenetére
Zsírcápa.
-
válasz
Menthirist #4504 üzenetére
A Barcsay-t megvettem (kb. 4500ft.), a másik kettőt nekem adták, mert a gazdája nem használta, pedig az egyikük épp mostanában kezd majd Mayázni.
Jó cucc mindhárom, és használom is őket rendesen. -
válasz
Menthirist #4502 üzenetére
Akis kapzsi...
Pénzér' oszja az észt... ejj, ejjj...
Azóta ráleltem két szép könyvre a polcon:
Interaktív Számítógépes Grafika
és
Háromdimenziós grafika, animáció és játékfejlesztésSajna, az utóbbihoz járó CD megégett a lámpafénynél...
Mindkettő jó régi, de alapozásnak jó. Ezek átnyálazása után nézek valami DX13-ról szóló könyvet is.
ui.: Ja, és Barcsay-m is van tegnap óta...
[ Szerkesztve ]
-
válasz
Menthirist #4500 üzenetére
Fejezd már be az okoskodást, jó!?
Egyébként, nekem is ezt vesézted ki tavaly ilyen részletesen. Lehet, hogy csak ezt az egy dolgot tudod?Tréfát félretéve: Sztem pont az ilyen dolgok hiányoznak a legtöbb tutorialból, és az ilyen infók nélkül sokkal nehezebb megérteni a lényeget.
Tudtok olyan weboldalt, ahol az elmélet frankón le van írva? Én sem vagyok tisztában vele, csak az alapokkal, nagyjából.[ Szerkesztve ]
-
válasz
Menthirist #4484 üzenetére
Ja, okés, így már vágom. Szóval kusza, és rendetlen. Rendet rakok.
Köszi a véleményt! -
Pörp
senior tag
válasz
Menthirist #4476 üzenetére
A Maya mennyivel másabb a Studio-nál? A Maya-hoz kapható-e magyar nyelvű könyv? Leglább valami alap.
Bici:Az angoltudásnál elvérzek pillantnyilag
Szeptemberben kezdem az angol nyelvtanfolyamot. Majd szétnézek neten van-e német nyelvű cucc akár a Studio-hoz, akár a Maya-hoz. Nem adom ám fel
[ Szerkesztve ]
-
válasz
Menthirist #4481 üzenetére
huhh, okés, az orrot, szájat megcsinálom, én is ezekre gondoltam. Persze csak akkor akaromelkölteni az összes polyt, ha javít az egészen.
A nyakat i skicsit felturbózom, bár szinte semmi nem látszik majd belőle. a szájat is csak óvatosan, hiszen sűrű szakáll lesz rajta, de azért kap még részletet.
Hol érzed azt, hogy kevsebb poly is elég lett volna?
Köszi a véleményt!ui.: Mudbox-ba megy majd a normal map miatt.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
Menthirist #4478 üzenetére
Jó, tudom, én is szoktam idő elött nyafogni...
...de egyre ritkábban.
mod: hamarosan jön egy kész(?) modell tex. nélkül, javított topológiával.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
Menthirist #4476 üzenetére
Engem úgysem tudsz kitúrni, bárhogy is próbálkozol...
Pörp (#4475): A legjobb módszer: angoltudás -> netes leírások, oktatóvideók olvasása/nézése -> rengeteg gyakorlás, és felfedező készség (nincs mindenről tökéletes leírás). Ha ez sem segít, akkor jön a nyafogás a fórumon.
[ Szerkesztve ]
-
Pörp
senior tag
válasz
Menthirist #4471 üzenetére
Te ez nagyon fain lett! Gratulálok! Könyv és saját tapasztalat alapján tanultad a 3D Studio-t?
-
ByB
addikt
válasz
Menthirist #4473 üzenetére
V-Ray lett belőle, már találtam is jó pár linket, amiken érdemes lehet elindulni.
material >>
tutorial >>
Új hozzászólás Aktív témák
- Automata kávégépek
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Január 30-tól Magyarországon is kapható a Vivo X200 Pro
- Ukrajnai háború
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Milyen notebookot vegyek?
- Windows 11
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Google Pixel topik
- iPhone topik
- További aktív témák...