Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dchard

    veterán

    válasz dchard #6 üzenetére

    Lejárt a szerkesztési idő, de azért érdemes a videó alá nézni, hányan vannak hozzám hasonlóan megrökönyödve azon, hogy lehet ilyen szar a szűrő karakterisztikája valaminek, amin ember életek múlnak... A riport elején is jelzik, hogy az első ilyen készülékeknél az 1980-as években semmilyen szabvány vagy elvárás nem volt arra nézve, hogy milyen RF performanciát kell biztosítania a sávkizáró szűrőnek. Ez valami elképesztő...

    Szokásos repülő ipari megoldás: mi voltunk ott előbb, szarunk mindenki másra, hangosan kell üvölteni hogy "safety critical" és majd az lesz amit mi akarunk. Isten őrizz, hogy 30 évente pénzt költsünk upgrade-re, alkalmazkodjon az egész világ a szar minőségű berendezéseinkhez...

    A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]

  • #16939776

    törölt tag

    válasz dchard #6 üzenetére

    Mivel itt mozog a talaj a repülőgéphez képest, és a terepről visszavert jel frekvenciája a dopler hatás miatt eltolódik, ezért tarthat kifele ebből a sávból, pl.: jelentősebb sebeség különbség esetén. A "hülyék" meg tudták, hogy ha meredeken vágnak a sávszéleken, akkor ezekben az esetekben nem fogja látni a radar akadályt. Ami ha bekövetkezik kontraproduktív lehet ezen az alkalmazási területen.

    Amúgy olvastam ezt a helyzet elemzést, és cselekvési tervet: [link]

    Nem az látszik, hogy megoldhatatlan a probléma, csak be kell tartani a 5G tornyok biztonságos telepítésre és a kiszolgáló épületek árnyékolására az irányelveket. Az elsőben valószínű nem akarnak partnerek lenni a szolgáltatók, és ez okozza a "vészhelyzetet".
    Amúgy teljes megoldás lenne rá, az érintett gépeket kellene más technológiát használó magassági radar rendszerrel felszerelni, de az min. évekbe telik, a tanulmány szerint.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák