Új hozzászólás Aktív témák
-
"Abban ugyanakkor majdnem minden fél egyetért, hogy az FCC és az FAA hatóságoknak ideje lenne leülniük egymással egyeztetni, és "
Nekem is ez jutott eszembe, hogy egy új telekommunikációs szabványhoz ezerfelé kell megfelelni, és a repülés olyan, hogy azt semmi nem zavarhatja messziről sem.Mutogatni való hater díszpinty
-
dchard
veterán
Lejárt a szerkesztési idő, de azért érdemes a videó alá nézni, hányan vannak hozzám hasonlóan megrökönyödve azon, hogy lehet ilyen szar a szűrő karakterisztikája valaminek, amin ember életek múlnak... A riport elején is jelzik, hogy az első ilyen készülékeknél az 1980-as években semmilyen szabvány vagy elvárás nem volt arra nézve, hogy milyen RF performanciát kell biztosítania a sávkizáró szűrőnek. Ez valami elképesztő...
Szokásos repülő ipari megoldás: mi voltunk ott előbb, szarunk mindenki másra, hangosan kell üvölteni hogy "safety critical" és majd az lesz amit mi akarunk. Isten őrizz, hogy 30 évente pénzt költsünk upgrade-re, alkalmazkodjon az egész világ a szar minőségű berendezéseinkhez...
A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]
-
-
#16939776
törölt tag
Mivel itt mozog a talaj a repülőgéphez képest, és a terepről visszavert jel frekvenciája a dopler hatás miatt eltolódik, ezért tarthat kifele ebből a sávból, pl.: jelentősebb sebeség különbség esetén. A "hülyék" meg tudták, hogy ha meredeken vágnak a sávszéleken, akkor ezekben az esetekben nem fogja látni a radar akadályt. Ami ha bekövetkezik kontraproduktív lehet ezen az alkalmazási területen.
Amúgy olvastam ezt a helyzet elemzést, és cselekvési tervet: [link]
Nem az látszik, hogy megoldhatatlan a probléma, csak be kell tartani a 5G tornyok biztonságos telepítésre és a kiszolgáló épületek árnyékolására az irányelveket. Az elsőben valószínű nem akarnak partnerek lenni a szolgáltatók, és ez okozza a "vészhelyzetet".
Amúgy teljes megoldás lenne rá, az érintett gépeket kellene más technológiát használó magassági radar rendszerrel felszerelni, de az min. évekbe telik, a tanulmány szerint.[ Szerkesztve ]
-
#16939776
törölt tag
50Mhz-el arrébb ha kiteszel egy nagy teljesítményű adót az kifekteti a vevő részt, "végtelen" szelektivitással is túlterhelődik.
Működött mert nem adtak ki adó engedélyt a környékére, azt hiszem 3700Mhz-től csak műhold-föld közötti fixantennás (parabola) átvitelre lehetett használni, ami azt jelentette, hogy semmi nem zavarta ezt a sávot és környékét.
Természetesen egyetértek abban hogy elavult.[ Szerkesztve ]
-
hoffman_
nagyúr
márpedig infarstruktúra fejlesztésben a telekom cégek legalább annyira jók, mint az villamosenergia átviteli és/vagy elosztóhálózat. vagy csak a 60+ éves aluvezeték bármely Bp bérlakás falában. sajna : )
azért nem gondolom, hogy lesz itt nagy csinadratta, mert az 5G lobbit ezek sem tudják megfogni."The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
#16939776
törölt tag
Igen azt elnéztem.
A gépen lehet max. 30W adóteljesítmény, lefelé-előre irányított antennával "nyereséggel". Ha közelebb jön a földhöz talán 100-250mW -ra lemegy vele. Az 5G torony meg egyrészt ehhez képest sokan van, el van eresztve össz. adóteljesítménnyel ráadásul képes még ezt a teljesítményt fókuszálni az elemi antennák összekésleltetésével, fokozni a nyereséget. Mindkettő a Földfelszínre dolgozik, mindkettő visszaverődik onnan a gép felé. Ahogy nő a tornyok száma nem lehet azt garantálni, hogy egy nagyobb dózis RF ne verődjön vissza alacsony szögből a földfelszínről, és kapja telibe a gép alját - ahol az antenna is van- leszálláskor.
Ahogy körbejártuk Innen max. elmenekülni lehet egy olyan technológiára, ami kibírja ha 50m-ernként raknak egy 5G átjátszót és azt full gázon veretik.. -
Mondjuk 30 éve még szinte mobiltelefonok sem voltak, nemhogy mobilnet, meg ötgé.
Az akkor kiépített hálózatot hibáztatni egy 20-30 évvel későbbi fejlesztés során fellépő inkompatibilitásért azért talán harsh egy kicsit.
Valszeg' a polgári repülésben sem azért használnak 30-40 éves technikát mert az oldschool a király (amúgy az), de ha a te felelősséged lenne napi sokmillió ember élete, akkor te is a 99.999%os technikát választanád, nem a 99.9-eset.
Biztos sokkal jobb lenne a polgári repülés fázisvezérelt antennával felszeret gépekkel amik 3-400km-erre ellátnak, de egyrészt értelmetlen, másrészt drága, harmadrészt redundensnek kell lennie a gépnek. Meg atombiztosnak. Hiába hal meg napi 3-4szer annyi ember autóbalesetben mint repülőgép-balesetben két év alatt, előbbinek nincs hírértéke, utóbbinak meg van.
Aztán mondjuk meg lehet tiszni az egészet ha egy BUK-ot ráengednek, de mivel kutya ugat, a pénz meg baxik (vagy mi)... érted.
Szerintem leginkább itt kell keresni az okokat.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。