Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
válasz coolabácsi #5401 üzenetére
Nincs ebben semmi meglepő. Gyakran járok a Szilágyi Erzsébet fasoron és szoktam látni full face -ben srácokat csodaendurokkal, valamelyik pályára jövet-menet.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Gézengúz
addikt
Lesz egy felesleges Bafang programkábelem, ha valakit netán érdekelne. Próbálva, rendben van.
-
Buckey
senior tag
válasz Szilágyi84 #5398 üzenetére
Én sohasem adok, adtam más véleményére, mert ami nekem jó, az másnak nem. Sokan a "divatot" majmolják, nem a kényelmet, praktikusságot, biztonságot.
#5399coolabácsi, köszönöm!
Már én is a kerékpár felé húzok, ha ugyanis lemerülne a roller, a kerékpárral könnyebben hazatekerek. Meg nem árt egy kis testmozgás néha (mondjuk nem ülő munkát végzek, néha örülök, ha leülhetek).
Megnéztem az általad ajánlott kerékpárt. Jól néz ki, de én 173 cm magas vagyok, úgyhogy szerintem nekem nagy lenne, meg hát Borsod megye egy kicsit messze van Tolnától.
Mégegyszer köszönöm!
Hogy megbámulnak, már megszoktam a munkám miatt, nem fog zavarni.#5400Somatom, köszönöm, én is lassan így látom, hogy hiába a jó felfüggesztés, de ha a kerék kicsi és az út sem valami jó, akkor a nagyobb kerék a nyerő.
-
Casseius
tag
Üdv,
Az e-rolleres topikból néztem át, az egyik női ismerős segítséget kért hogy ajánljak már valami használható elektromos kerékpárt, mivel ez nem igazán az én asztalom így betértem segítségért.
165/60 kg-os nő városi használatra keres lehetőleg teleszkópos gépet nagy vonalakban fél milláig, pályázatos, de még használt is szóba jöhet ha van valami konkrét tuti vétel.
Don't Worry, Be Happy
-
Buckey
senior tag
Sziasztok!
Ismét lenne egy kérdésem.
Erről mi a véleményetek: [DEMA Terram 5]
Pl. Pécsett, aki ismeri, a Tettyére nem megszakadva fel lehet vele tekerni?[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Ha jól emlékszem, akkor nemrég 90Nm -nél tartottunk, most eg 50Nm?
Ezt olvasd el! Hozzáteszem, hogy Bosch -ból sztem csak 4. generációs jöhet szóba. Az "analóg" bringás topikban keress/kérdezz rá a Shimano váltók és fékek minőségi sorrendjére! Emlékszem, hogy volt vmi táblázat, de most nem találom. A telóknál is van minőségi sorrend. Ha ezeket megismered, akkor tudni fogod, hogy milyen minőségű komponensekből van összeállítva egy hírdetett bringa.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Buckey
senior tag
válasz Somatom #5409 üzenetére
Értem.
Én is csak azért néztem a NEUZER Arezzo-t, mert 95Nm-es a nyomatéka. De, az eladó szerint, azt nem bírná sokáig a hajtáslánc.
Utána ajánlotta a DEMA Terram 5-öt, hogy az is felvisz oda, ahova szeretném. Az 50Nm nekem valahogy kevésnek tűnik, de nem értek (még) hozzá.
Ezért is értetlenkedek itt. -
Somatom
veterán
50 -et még nem próbáltam. Az enyém (Shimano E8000) 70Nm. Azzal a falon is föl lehetne menni. Ezt úgy értsd, hogy lementem Budapest legmeredekebb utcájának (Táltos utca, 35%) az aljára és megpróbáltam feltekerni. Egyensúlyoznom kellett az elkaparás és a hanyattesés között, de a pedálozás nem volt gond.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
hroberto
veterán
Ez az Alivio cucc nem egy komoly szett. Igaz nem a legalja, de én Deore alá nem adnám.
A villa is egy alap trekking cucc.
Ennyiért inkább valami jobb használtat keresnék, ha szóba jöhet használt is.
Volt 50 Nm-es Bosch Gen1 motoros bringám, az is mindenre elég volt a Bükkben. Sosem használtam a legerőseb rásegítést.Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
Buckey
senior tag
válasz hroberto #5413 üzenetére
Inkább csak városban és városon kívül, max. földesúton használnám, igazi terepre nem mennék.
Használt is szóba jöhetne, de azt honnan lehet tudni, hogy mennyire használt? Nem kevés pénzről van szó, és ha nincs garancia, akkor ismét elég sokat el lehet költeni.
Szerintem elírták ezt a nyomatékot, a [BAFANG] oldalán 80Nm van írva. -
Warzoz
senior tag
Sziasztok!
Nemrég rendeltem két Bafang BBS01B 36V 250W középmotort és két 36V, 12.5Ah akkupakkot, ami tegnap jött meg. Tesztelem az alkatrészeket, aztán elkezdem a két analóg bicó átépítését. Hamarosan jelentkezem az eredményekkel. -
Szilágyi84
senior tag
válasz coolabácsi #5417 üzenetére
Teljesen újként nem nagy igényekkel kezdőként nem feltétlenül szükséges egyből a legjobbal kezdeni mivel amíg nem próbálja addig nem fog neki hiányozni és nem tudja milyen a különbség .
-
trialboj
őstag
Hello,
Kaptam egy idei turbo levot tesztelgetni, ma mentem is vele egy kört és lenne pár kérdésem.
Ez a bringa 500as aksi van benne, ami azért nem kicsi, viszont mégis nevetségesen hamar megadta magát. Öszvissz 45km / 900 szintet tettem meg, ebben főleg trail mód volt erdőben, aszfalton oda ecoban, és nyilván használtam mászásnál a boostot, de azt ritkán és igen rövid mászások voltak, hazafele már csak piros ledem volt ami az elején még rásegített többször le fel kapcsoltam az eco-t, viszont a végére már semmit nem csinált, mind1 volt milyen módban vagyok.
A piros csík az a kampec kategória? az még nem tűnik el, és akkor lesz teljesen offos az aksi?
Sérülhet ha pirosig merítem?
Eredeti töltő, vadi új minden, én léptem át a 100. km-t, normális hogy brutál meleg a töltő ház? Nem az én bringám, de én raktam alá egy nagy réz táblát hátha jobban hűl majd.
A séta módot hogy aktiválom?
A baloldali gomboknál van egy speci jellel ellátott gomb, az mit csinál?
Legfontosabb kérdés, hogy az anyám kínjába kell ebikon váltani hogy ne pattanjon akkorákat a lánc? Mivel nem egyből veszi el a rásegítést ahogy kevésbé terhelem a pedált, mászás közben nem tudok "normálisan" visszaváltani, pattog csattog szerencsétlen.
Most látom a spec oldalon, hogy ezen csak sx váltó van, nem lehet csak 1 sebességet váltani le/fel, ez GX-nél változik? Amúgy jól vált, csak idegesít hogy nem tud egyszerre többet.
Fékek jók, megfogták 40ről a gépet, 0-ra lassultam az utolsó pillanatban mert árkot ástak keresztbe az eddigi ösvényen, és csak a végén láttam meg, közel volt de megmentették a kis seggemet.Kb ennyi lenne
köszi[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Szilágyi84
senior tag
válasz trialboj #5420 üzenetére
Akkumulátort nem ajánlott teljesen 0-ra meríteni és állítólag maxra tölteni se ,de hogy valójában mennyire roncsolja e minimálisan vagy sem az igen jó téma ,de ha esetleg néha úgy alakul se fog bedögleni , viszont inkább 100-ra , 0-ra ne . Nekem is sikerült már rollert és bringát is szintén első táv teszten ,hogy mégis mennyi lesz amire számíthatok ,de utána nem lett semmi baja Elvileg kikapcsolódás után picivel újra lehet bekapcsolni minimálisan észhez tér icipici távra ,de ezt már nem szabad újra próbálni rákapcsolni mivel van bennük valami védelem már amelyikben nem az ősrégiekben ,hogy valójában ne teljesen 0 %-ig lehessen használni .Tölteni ne menet után egyből,hagyni pihenni lehülni.
-
trialboj
őstag
válasz Szilágyi84 #5421 üzenetére
Azért az irreális hogy ne töltsem 100-ra, hazaértem 1 órát hagytam aztán estére odaraktam tölteni, hogy másnap legyen kész mire megyek meló után. Az hogy 0-ra ne merüljön még lehet tartani. Nagyon fura volt hogy ilyen keveset ment, én azt hittem hogy egy 500Wh, 2022 modell full turbó módban tud 40km-t.
Szerintem tegnap teljesen mértékben vegyes használat volt, főleg egy átlag ebike vásárló számára, ez még a fele sincs a reklámozott 100km-es hatótávoknak full eco sík terepen.Habár lehet hogy az appon belül kicsit finomhangolni kellene, mert sokszor az eco kevés volt a trail meg sok.
Váltásról valaki tud okosságot? hogy ne szakadjon le a lánc 1000km után?"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Toltam ma is egy karikát, most nagyjából egy dombos kiépített DH részre fokuszáltam, az oda vissza út 20km aszfalt eco módban, ott pedig főleg trail és néha boost módban mászkálva jött össze a 36km/850m szint, úgy hogy még maradt 3 csíkom, mire hazaértem.
Én ezt továbbra is karcsúnak érzem, nem vágom hogy lehetne ebből 50-70km / 2000m szintet csinálni.
A váltás továbbra sem a legjobb terhelés alatt, de sikerült megtalálnom a walk assist gombot, így faszán fel lehet tolni meredek részeken is.
A motor amúgy nagyon csendes, én azt gondoltam ezek sokkal jobban darálnak, meg még néztem is videót hogy mennyire csattog a többi gyártónál a szíj meg milyen zajos, na itt semmilyen zajt nem hallani miközben szúrod neki lefelé. Mondjuk fura hogy a motor akkor a leg hangosabb mikorlassan mész és minimális a rásegítés, ahogy rendesen tekerni kezdem elcsendesül.
Stravan sajnos nem ismeri fel az analog szegmenseket, így mindet újra kell jelölni, nagyon kevés van errefelé, de félgőzzel is KOM volt az összes, hát itt még nem egy olyan elterjedt játékszer.
Holnap megint egy túrázós teszt jön, óvatosba használva megpróbálom kihúzni 60km-ig.Amúgy mivel a lánc nem forog visszafelé, hogy a tsába kell ezt olajozni?
Ha esetleg valaki később olvassa, erről a bringáról van szó: Specialized Turbo Levo Alloy Electric Mountain Bike 2022
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
baluka
tag
válasz trialboj #5425 üzenetére
Az általad tesztelt gép a kínálat legalja a Specializednél, mondhatni autós nyelven élve fapados kivitel, szóval nagy csodát ne várj, bár lehet az árcédulából ítélve valami csúcsélményre számítottál...
Az 504 -es akksi egy 2022-es modellben több mint megmosolyogtató, ilyen karcsú telepeket manapság csak a kimondottan alacsony tömegre kihegyezett modellek kapnak (Specl SL, Orbea Rise stb.), de ezeknél a motor is eleve könnyebb és gyengébb.
Nem tudom hogy került a feneked alá épp ez a márka ezen modellje, de ár/érték arányban a lehető legrosszabba nyúltál bele, a Specl nagyon híres a túlárazottságáról, normális hajtásrendszerrel szerelt (amelyek nem produkálják az általad tapasztalt váltási anomáliákat) modellek 8000 erzsitől indulnak...
Ha ragaszkodsz a Brose motorhoz (tényleg nagyon csendes és lineárisan erős) akkor inkább Bulls esetleg Rotwild fronton kell nézelődnöd, ott nincs baj az ár/érték aránnyal. -
sebgutkopf
őstag
válasz trialboj #5420 üzenetére
Akksi: 500-as akksi ennyit tud. 2022-ben a trend a minimum 625, de egyre jobban a 750-es akksik kora, nem véletlenül megy minden gyártó ebbe az irányba. Egy 625/630 (gyártó függő) akksis géppel már meg van az 1500m szint, ha könnyebb rider vagy, ha nehezebb, akkor ez a 750-essel lehet meg, vagy még több. Persze könnyebb az 500-as akksis bringa, de ugye valamit malamiért.
Töltő: minden gyorstöltő melegszik.Váltó: ebike specifikus váltók mind szándékosan single click, a gx és mind. Ha többet engedne váltani, akkor ahogy mondod milyen kattanásokkal váltasz, akkor az első dupla váltáskor láncszakadásod lenne. Szóval a lánc érdekében single click az összes ebike specifikus váltókar, ezt ne is akard cserélni, hacsak nem szeretsz bringázás helyett az út szélén láncot szerelgetni, pótolvatni, vagy hazafelé bringát tolni.
A motorok karakterisztikája ugyan eltérő, hogy mennyivel a tekerés csökkentése után veszi el a rásegítést, ezt lehet tanulni és szokni és annak megfelelően váltani. Viszont kemény váltás mindig lesz, akár tetszik akár nem. A tovább hajtása a motornak azért van, hogy amikor technikás terepen mászol és mondjuk egy kő miatt a teljes fordulatot nem lehet végigtekerni (hajtókar leérne), akkor előtte abbahagyva és akár hátratekerve új tekerési pozíciót veszel fel, erre az időre ne vegye el azonnal a hájtást, ne állj meg, hanem pont a kritkus terepakadályon átsegít. Ennek mértéke motor gyártónként lehet kisebb és nagyobb. -
MrRL19
senior tag
Csao sziasztok!
Picit off lehet ,de nem találtam más topik ami aktív ,tehát felteszem itt a kérdést hathanvki tud segíteni
Windgoo b3 e bike szeretném a 25km/H sebességet ki szedni belőle (fojtast) ,vagy esetleg nagyobb akku is lehet rakni bele amivel erősebb láttam yt-on 50 - 60km/H mentek vele.Köszi előre
Na, viselkedj rendesen, kaszáld a dohányt, tudd, hol a helyed és ki tudja? Talán egy nap majd kinyitják a könyvet és beírják a neved. Befogadnak a családba. Beavatott leszel. Na gyere, emeld a poharad! ///M P O W E R
-
Edyhard
csendes tag
Sziasztok!
Egy ideje már nézegetem ezt a bafang kitet:[link]
Megfordult a fejemben, hogy leellenőrizzem, hogy tényleg létezik-e ez a fajta motor. A bafang egyik oldalán [link] ki lehet listázni a motorokat de nincs "RM G020.500.DC" típusú motor közte. Ezt a számot az egyik vásárló képéről néztem le.
Szerintetek átverés ez a kit?
A posta mindig a vevő terhére!
-
Warzoz
senior tag
-
Warzoz
senior tag
válasz Somatom #5431 üzenetére
Köszönöm! Igyekeztem, bár a kábelekkel bajlódtam eleget. Hétfőn nekikezdek a másik bringának, majd arról is rakok képeket. Aztán később persze leírom a tapasztalatokat is.
Đusty Innen rendeltem. Az akkori aktuális dollár árfolyamon (amin a bankom váltott) volt 152862Ft a motor, 64488Ft az akkupakk. Szállítási díj, egyéb költség nem volt. 7 munkanap alatt itt volt németországból. Ennél olcsóbban nem találtam máshol, bár számlát nem kaptam, így gondolom a gari is felejtős (remélem nem is lesz rá szükség).
-
coolabácsi
tag
válasz Szilágyi84 #5419 üzenetére
Akkor azt mondom hogy #5406 -ban linkelt kerékpár, 847 000 Ft-os árával, pedálszenzorral, nem gondolnám hogy jó vétel lenne, sőt.Miért ne vehetne egyből nyomatékszenzoros gépet, ráadásul úgy hogy kb. a rászánt a keret meg is van rá.
-
coolabácsi
tag
-
trialboj
őstag
Kösz a tippeket neked és sebgutkopf-nak is.
Lehet nem említettem, kollégám bringája, ő 1 hónapja "használja", de én négy nap alatt 3x annyit mentem vele mint ő eddig, szóval neki bőven jó lesz.
Viszont lenne pár kérdésem hozzád, mert az elmúlt 4 nap után elég nagyot csalódtam az elektromos paripákban úgy általában.
Ebben a hiper szuper brose 2.2 motorban, vagy általában a többi motorban, a hajtásnál nincs egy érzékelő ami figyeli a pedál terhelést és aszerint adagolja a rásegítést?
Én pont az utolsó 2 tekerésnél vettem észre, hogy igazából ha megszakadok úgy tekerem izomból, de lassú a pedálfordulat / vagy a sebesség, akkor nem adja le a beállított rásegítést. BTW így állítottam be ha bárkinek is segít. Ez pl fejjel lefelé állított bringán is észleltem ahol épp csak átfordítottam a pedált és már tolta is a motor, pedig szinte 0 befektett erőt adtam le, csak kézzel tekertem egy picit.
Tehát nem aszerint dönti el mennyit segítsen hogy én milyen erősen tekerem a pedált, hanem valami előre programozott fordulatszámot vesz alapul, ez igaz?A másik negatívum a motor és főleg a töltési portoknál a szigetelés, ez a speci bringa 2 kis ajtóval védi, eddig kb 6-7x volt kinyitva de nálam már letört valami kis mini puca belül, és nem záródik olyan szorosan a külső ajtócskája, ismétlem hogy a bringa 270km-t tett meg eddig. Ez a márka árulja a legdrágábban a szarjait, hogy lehet silány műanyagból csinálna azt a részt ami állandóan surlódik minden kinyitásnál?!
Ezt egy hardtail cube, másik ismerősé, nem hittem el hogy képesek ennyire nemtörődöm munkát végezni. Lentrőn van a kis ajtó illesztése is, de a víz fentről folyik bele a portba, picit sem szorul a dugóba, ha nem ragasztja le minden mosásnál tuti hamar annyi lesz a csatlakozóknak.
A motor védelme és borítása sem tűnik annyira precíznek, ez olyan tipikusan amerikai? Szarul illesztett elemnek tűnik. Ez pl az alja, és látszik a motor csavarja, innen verődik fel a sár meg kő, miért hagytak ekkrora lyukat?
Továbbá rettentő irritáló hogy csak 25 ig van rásegítés, nem is értem honnan jön ez, ha jól tudom amcsiban magasabb a limit. Az is hülyeség hogy ha kiüttetem akkor ugrik a garancia, nem értem miért nem kaphat 30-at az akinek van jogsija és vágja a kreszt, hogy lehessen vele haladni sík aszfalton az erdők között.
Amúgy a bringa felszereltsége tényleg fapad, de én semmilyen komolyabb hátrányt nem éreztem(kivéve a dupla le/fel váltást), pedig utolsó gen slx szetthez vagyok szokva a sajátomnál. Nyilván csak kezdőknek ajánlott ez a gép, de a fékek nagyon megbízhatóak, az első teló sem rettenet, habár az acél becsúszó kicsit nevetséges, az sx váltó is teszi a dolgát.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz coolabácsi #5436 üzenetére
És az milyen bringa? Mikori modell? Én most úgy olajoztam hogy gyorskötegelővel hozzáfogtam a hajtókart az első tányérhoz és így lehetett visszafele tekerni, első alkalommal meg fejjel lefele állítottam a bringát, és simán csak tekertem vele előre, miközben olajoztam.
Kicsit irreálisnak tűnik nekem a 62km/800m turbo módban, persze lehet másképp van belőve a rásegítés de az 500-as aksi képes kitolni magából ennyit?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Buckey
senior tag
Sziasztok!
Ismét itt vagyok. Megfogadtam a tanácsotokat, és vettem ma egy [SIRMIUM PRO DEORE 10] -et. Hogy jól választottam, nem tudom, de ami tanácsot itt kaptam motorra, váltóra, azoknak megfelel. Gondolom, ennyi pénzért nem lehet annyira rossz. Eddig nagyon tetszik! A dombra is lazán felmegyek vele, pedig nagyon féltem, hogy szenvedni fogok.
És már mentem vele 53 km-t!
Kisebb módosításokat eszközöltem rajta, ugyanis a próbakör után a nyereg nekem nem volt kényelmes, így lecseréltem nekem kényelmesebbre (nem csalódtam benne), és a kormányát egy kicsit (kb. 8cm-t) megemeltettem. Így nagyon kényelmes bringám lett és nem kell megszakadjak dombon felfelé sem!
Mindenkinek nagyon szépen köszönöm a segítséget!
És egy [kép] a paripáról. -
Buckey
senior tag
válasz Gézengúz #5441 üzenetére
Nem, 500 Wh-ás az akksija.
Nem tudom, mikor volt töltve, de mikor átvettem, tele volt, most kettő egység hiányzik az ötből az 53 km alatt.
Kétszer felmentem a dombra (felfelé kb. 2 km/menet= 4km, és 4 km gurulás), a többi közel sík úton (kisebb-nagyobb bukkanókkal tarkítva). Átlagsebesség 19km/h volt.
Hogy ez mennyire jó vagy nem jó, azt nem tudom, de nem tervezek a kerékpárral több napos (több 100km-es) túrákat, csak itt a városban és a környéken kisebb csavargásokat.
Ha sík úton 80-100 km-t kibír, azt is bőven elég kiülni egy seggel (főleg nekem, aki még nem szokott hozzá).
De, ha 70 km-ént kell töltenem, akkor sincs semmi baj, hiszen úgyis rövid távokra használnám.[ Szerkesztve ]
-
Buckey
senior tag
Köszönöm!
Én sem szerettem volna kiadni ennyi pénzt egy kerékpárra, még ha elektromos, akkor sem, de ahogy nézegettem az árakat és a minőséget (?), felhasználási módot, kaptam egy-két jó tanácsot, így muszáj volt kiadnom. De mikor ráültem és mentem vele, elmúlt minden fájdalmam, amit fizetéskor éreztem.
És nem 1-2 évre tervezem megtartani, így az olcsó kínaiak kiestek a látókörömből. -
Warzoz
senior tag
Sziasztok!
Próbálgatom a Bafang motoros biciklit és azt tapasztaltam, hogy az 5 fokozatból ami jelenleg van, az első kettőnél minimális a rásegítés. Az első (echo) fokozatnál, indulásnál, az első fél pedálfordulatnál van némi érzete a rásegítésnél, utána semmi. A második (tour) fokozatnál sem sokkal több az érzete, viszont ha a harmadik (sport) fokozatba váltok, a kerékpár kilő mint a puskagolyó. Szóval nem nagyon van átmenet az első három fokozat között. Esetleg lenne valaki, aki tudna segíteni a motor beállításában (adatkábellel), hogy egy normális, lépcsőzetes átmenetet legyen az első három (vagy akár mind az öt) fokozatban?Az már csak hab a tortán, hogy mivel a legkisebb kijelzőt rendeltem a motorhoz, ennél csak megadott méreteket lehet megadni kerékátmérőnek a sebesség számításához. A kerekek átmérője 28,7 col, de sajnos vagy 28 vagy 29 colt adhatok meg, így nem a valós sebességet jeleníti meg a kijelző.
-
Gézengúz
addikt
Nem lesz olyan nagy durranás, ne félj tőle.
A fenti a maximális beállított áramerősség amit leadhat a motor, a 9 fokozat amit itt látsz a százalékos arány amit az adott fokozatban maximálisan megkaphat.
A mellette lévő meg százalékban a sebesség amit az adott fokozatban maximálisan elérhető.
Bár az első sor gyárilag 0-0 én azon hagytam. -
coolabácsi
tag