Új hozzászólás Aktív témák
-
baluka
tag
Hoppá, egy igazán érdekes gép, az ára sem annyira elszállt:
-
-
sebgutkopf
őstag
Unno mindig egy butique brand volt, ahhoz illő árral. Aki megveszi azért veszi, hogy bekerül a kevés Unno tulaj klubba.
Geo kapcsán számomra érthetetlen az S1-es geója. A 435mm reach nagyon rövid már ma, ehhez képest a 440-es nyeregcső hossz, egy ilyen alacsony felső vázcső mellett különösen fölöslegesen hosszú. A vázhoz ajánlott testmagasság esetén, ha értelmes hosszú droppert (mondjuk min 150mm) szeretnénk használni, akkor 380-410mm közötti cső hossz lenne ideális. Így meg anyaghasználat és minden szempontjából fölöslegesen hosszú és hátrányos is. De ez igaz az S2 és S3 méretekre is, hogy fölöslegesen hosszú a váz nyeregcső.Illetve mivel elég egyedi márka, akkor igazány lehetne a hátsó háromszög is arányosítva a méret növekedéséhez. Mert mondjuk a 470-es reach-hez jó a 450-es láncvilla, de már az S3-nál lehet rövid, míg az S1-nél a 435 reach-hez a 450-es láncvilla meg baromi hosszú, ami kiegyensúlyozatlan súlyelosztáysú bringát eredményez, mondhatni kis méretben nem lehet jól manőverezni vele. Lényegében az S2-es méretben jó a bringa, de akkor is le lehetne 30-40mm-t fűrészelni a nyeregvázcsőből.
[ Szerkesztve ]
-
jilian
addikt
Hello
Sajnos nem igazán tudtam követni mostanában a híreket, fórumokat.
Anno szemezgettem a Propain -nal, összeraktam egyet 9000€ -ért 170/170, a carbon kerekeken kívül szerintem mindent felpakoltam.
Most "ugyan azokat" rápakolom szinte ugyan ott vagyok árban.
A kérdésem az lenne, hogy a Propain azóta is ugyan azzal a geo-val, konstrukcióval dolgozik mint 1-2 éve? (csak az alkatrészeket cserélte újabbra)
Lesz nekik egyáltalán valami 2023 ránc felvarrás?Esetleg 9000€ körül mi lenne még opció ami 160/170 körüli csillapítással dolgozik?
-
tknof1871
őstag
válasz Gézengúz #5900 üzenetére
Üdv Gézengúz! Köszönöm a felajánlott lehetőséget! Mindenhogyan a legkisebb teljesítményű (legkönnyebb) motort választanám, mert néha lépcsőn kell cipelni a kerékpárt.
#5901 Somatom
Sztem ecccerű, ucccai használatra elég az agymotor is. Azt sokkal könnyebb beépíteni.
Igen, a motor beépítése tulajdonképpen egy átküllőzés. Csak egy szerszám kell, amivel a küllőket lehet kicsavarni. Bár van aki azt mondja nagy türelem kell az átküllőzéshez. Mellette szól, a lánc elhasználódása nem lesz gyorsabb.Középmotoros átépítésnél a hajtórendszer első része (hajtókarokat cserélni kell, ha jól értem a hajtócsapágyat is ki kell cserélni) kiszerelésre kerül és egyes elemei ki lesznek cserélve. Speciális szerszámok kellenek.
És még nem is soroltam fel minden szempontot. Szerintem nem is ismerem az összeset.
Nekem úgy tűnik, több videó után, a youtuber szakértők a középmotort favorizálják. Pontosan nem tudom miért, talán mert a motor tömege középen van. Az összes tömegből eredő tömegközéppont a hétköznapi használatban mindenhogyan vándorolni fog. Boltba menet előrébb van. Bevásárlás után a hátsó csomagtartón a táskával a tömegközéppont is hátrébb kerül. Akkor minden érvet figyelembe véve mi szólhat a középmotor mellett? jó kérdés.
Ugye van valami törvény, hogy a motor önmagában nem adhat meghajtást? A motor csak rásegíthet a pedálozásra. Egy youtuber azt magyarázta, hogy ez szerinte balesetveszélyes. Azt hiszem azt mondta, néha váratlanul kezd rásegíteni. Nekem úgy tűnt városi kerékpáros és nem trükkös versenypályán kerékpározik. Ő biztonságosabbnak tartja, hogy a kormány jobb oldalán a hüvelykujjával lenyom egy kart és azzal bekapcsolja az elektromos motort és “adagolja” mennyire segítsen rá a motor. Ez Magyarországon szabálysértés vagy bűncselekmény?
Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió
-
Somatom
veterán
válasz tknof1871 #5908 üzenetére
A rossz tapasztalata a nyomatékszezor hiánya miatt van. A nyomatékszenzros bringák drágábbak, de "kerékpárosabb" érzést adnak.
Kell a kormányra egy kosár, abba rakod a söröket, meg a konzerveket és ki van egyensúlyozva a bringa. Meg, előre rakod az akkut.
Az "önállóan nem hajt" a kerékpár definíciójába tartozik. Ha önállóan is hajt, akkor nem kerékpár.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
jilian
addikt
válasz Runner_fxr #5911 üzenetére
Hát adtál olvasni valót.
-
sebgutkopf
őstag
Csatalkozva Runner-hez ebben az árkategóriában kotorászva már jóval modernebb geometriás gépeket is el lehet elérni mint az Ekano és szerencsére folyamatosan bővül a választék. Inkább az a szűk keresztmetszet, hogy mikor miből van elérhető modell, bár ez a piaci nyomás valószínűleg hamarosan a keresleti oldalon a helyére fog kerülni.
-
jilian
addikt
válasz sebgutkopf #5913 üzenetére
Mit tudsz még alternatíva ként felhozni?
-
mutyuru
aktív tag
hello!
Ujra "jelentkezem", mert a korabbi posztom utan a vasarlas elmaradt. Szoval egy ebike vasarlasa lenne a cel. Napi 40km hegynek felfele, foleg az utolso 3-4km a huzosabb.
Sportos Cross bringak vilaga nekem valo, de nem fogok montizni az erdoben.
[link] - Radon Relate 8.0 625
[link] - focus-jarifa2
[link] - conway-cairon
[link] - cube-kathmandu-hybrid-pro-625
[link] - cube-nuride-hybrid-pro-750 vagy 625-os akksival kicsit olcsobban.Kb. ezekre gondoltam es tipusokhoz kernem ki a velemenyeteket! Esetleg mas hasonlo vagy jobb alternativak ajanlasat szivesen elfogadom.
Koszi,
M -
sebgutkopf
őstag
Válogatni bőven van miből az ízlésed és felhasználásod tükrében
Hazai piacon is elérhető a Gian Reign e+ (még az E0 full verzió is belefér a keretedbe),
nemrég jelentették be az új Orbea Wild-ot, amiből nem kötelező a csúcs változatot venni, a geója parádés
Kintről ott van Norco Range VLT széria, vagy a Nukeproof Megawatt, Simplon Rapcom Pmax, Pivot Shuttle, Scor 4060 Z LT
A budgeted felett picivel pedig ilyenet tanyáznak mint aTransition Repeater, Yeti 160e, Santa Cruz Bullit és az Evil Ecopalypse.Ezeken túl is vannak Moondraker level rr, Haibike, Husqvarna, az új Kellys (nekem annak túl hosszú a hátulja) cuccok és még jó néhány modell, amikről kevesebbet olvastam, vagy nehezebben elérhető, esetleg a geo-ja miatt nálam hamar lekerült a radarról.
-
jilian
addikt
válasz sebgutkopf #5916 üzenetére
Hát sikerült mindegyiket végig nézni.
A geókat nézegetve kicsit össze is zavartak. Valamelyikhez azt írja kéne az XL máshol meg azt , hogy elég lenne az L.
A méretem 189 cm 89-es belső láb hosszall. 89Kg.A vezetési stílusom változó, néha ész nélkül ...de szeretek simán csak evickélni is a fák között.
A felszerélüket nézegetve meg azért vannak különbségek, nem is kicsi, azért a nagyobb márkákra ha rápakolnám a Radon cuccait simán súrolja a 10k€.
A geo meg hát ja, ~10mm +/-.
Persze kinek/mi/hol kell , bár ha magamat nézem szerintem olymindegy hogy most a reach 47 vagy 48 cm. (ezt mondjuk a stucnival tudod "módosítani")
Bár nem tudom, persze az lenne a legjobb ha mindegyiket ki lehetne próbálni minden méretben. De amelyiknek mondjuk jó a magassága annak nem jó a másik mérete.Próbáltam a mostani (2017)"L"-es Spectral Al 6.0 -hoz viszonyítani, na annak a reach-ja 455.
És kajakra elvoltam vele eddig, nem éreztem, hogy nagyobb kéne.
Itt a mostaniaknál meg már az "L"-esnek is átlagban 470.
Ezért nem értem hova ajánlanak nekem XL-es méretet. -
baluka
tag
Aki light e-mtb irányban gondolkodik, itt van egy remek merítés a 2023-as modelleket illetően:
[ Szerkesztve ]
-
baluka
tag
Ami saját magamat illeti, gondolkodom a motorváltásról a frissen megjelent Bafang M610-re az M600-ról, a rögzítési pontok és az elektromos csatlakozások azonosak, úgy néz ki az M600 eladásával jóárasítva jönne ki...
Persze totál illegál a cucc az EU területén, de eddig is az volt a gépem az M600-al... -
tknof1871
őstag
válasz Somatom #5901 üzenetére
Laikusként írom. Megint egy videó, ami mérlegeli mi szól a középmotor és a hub motor mellett vagy ellen. A végén megint a középmotort ajánlja. Jól összeszedettnek tűnik, sok tényezőt figyelembe vesz. Úgy tűnik, mint aki ért a témához. De laikus vagyok, nem is ismerem az illetőt.
Valahol azt mondja, 1000 Watt-tól válik jelentéktelenné a két motorelhelyezés között a különbség. 1000 W alatt a középmotor a jó választás.Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió
-
Somatom
veterán
válasz tknof1871 #5920 üzenetére
Nem világos, hogy miről beszél az ember. Milyen 750W, milyen 150Nm? Az már nem kerékpár kategória. Az enyém a csúcs Shimano és 80Nm -t tud. Ezzel a középmotoros montim inkább hanyattvág, vagy elkapar, minthogy erőből ne tudnék felmenni bármilyen emelkedőn. 750W, 150Nm teljesen fölösleges és sár nehézzé válik tőle a bringa (azt a teljesítményt etetni is kell, az akku meg nehéz cucc).
Az ember folyamatosan sportcélokat említ. Ahhoz abszolút a középmotor kell.
Ebben a szálban az eredeti igény síma, utcai közlekedő kerékpár volt és erre írtam, hogy ahhoz jó az agymotor is. 750W persze, hogy töri a küllőket. 300W nem fogja.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
tknof1871
őstag
válasz Somatom #5921 üzenetére
Angolul nem értek jól. Amit értettem előnyöket és hátrányokat figyelembe véve a középmotor jobban kihasználható mint az agymotor. Ez a különbség még jobban megnyilvánul, ha a motor teljesítménye kicsi. Én mindenhogyan a kisebb teljesítményben gondolkodok. A középmotoros elektromos kerékpárról sommásan:
1. a lánc gyorsabb elhasználódása igaz de nem jelentős.
2. a középmotor a láncon át a sebességváltón át hajtja a hátsó kereket. Ezért a motor az ideális tartományában működhet. A motorban rejlő nyomaték és a teljesítmény a legjobban kihasználható.
3. A 2. pont miatt az akkumulátor élettartama hosszabb mint az agymotornál. (Ez lehet nem a videóban volt hanem valahol olvastam)Ebben a szálban az eredeti igény síma, utcai közlekedő kerékpár volt és erre írtam, hogy ahhoz jó az agymotor is.
Oroszra tanítottak. Felnőtt fejjel nem tudtam megtanulni angolul. Nem értettem meg, hogy ez az ember valami extrém sportoló.
De ha az érveket nézzük a két motorelrendezés között és hozzátesszük, hogy kicsi 250 W-os motorban gondolkodunk, akkor az előnyök, azt hiszem még jobban kihangsúlyozódnak. A középmotor elrendezés többet hoz ki a motorban rejlő nyomatékból és teljesítményből. A középmotorba az a kontroller be van építve amit az agy motornál valahova a vázra kell tenni.Ami elgondolkodtató, azt mondja (2 éve) most lettek elég kiforrottak a középmotorok. De felmerül a kérdés, melyik? Bafang? Melyik Bafang?
Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió
-
sebgutkopf
őstag
Méretezés szempontjából az egyes gyártók nem egységesek. Tehát ahogy tapasztaltad is simán lehet, hogy egyikből L-es más márkánál XL a méreted (jellemzően azoknál, ahol még van XXL vázmeret is).
Egy alap tanácsot, elvet ha megengedsz akkor mondanék a válaszáshoz: amikor bringát választasz akkor alapvetően vázat választasz. Ne ess a felszereltség bűvöletébe. Egy jól megtervezett váz geó, egy jó kinematikával rendelkező hátsó futómű olyat tud nyújtani, amit egy kisebb tudású váz a full factory felfüggesztéssel se fog tudni soha megközelíteni. A futómű hangolása (váz oldalról) a geó mellett a legfontosabb, abban van az igazi varázslat elrejtve és az igazán drága bringák (váz) kipróbálásakor mindig ki szokott derülni, hogy olyat tudnak, ami miatt egy jó technikai tudású bringás rögtön megérti mi van a gép mögött.
Még egy javaslat: szép a factory felfüggesztés meg a kashima, de... mennyire tudsz bringázni? versenyző vagy? mennyire értesz a futómű beállításhoz akár mérnöki szinten? hány napot tudsz rászánni, hogy ugyanazon pályán egymás utáni kontroll köröket teszel meg fel le és finomhangolod a tag és villa paramétereit és persze egy körben egyszerre csak egy paramétert változtatsz?
Ha ezeket tudod vállalni, akkor neked való a factory felfüggesztés, de ha nem, akkor mindegyik felfüggesztés elemen (tagon és villán) pont 3-al több tekerő van mint amivel tudsz mit kezdeni és pont 3 paraméter, amivel nagyon el lehet rontani a bringa hangolását. Néha a kevesebb több! Ettől még nem belépő felfüggesztés kell, de vannak a fox38 és zeb-ből is kevesebb tekerentyűs verziók a gyári felszereltségben.
Ha profi vagy, akkor persze sorry, nyilván tudod mi merre meddig.Modern geók: mivel elég magas vagy a mostani geókban nálad már a 490-510mm reach az ahol érdemes nézelődnöd (a 470 ma már kb M és L közötti mérethatár 170-180 cm környékére való). Csak példaképpen az én 173 cm-emmel az M-es Santa Cruz bullit-ot vettem, aminek a reach értéke 450mm és a vázméret felső határán vagyok közel a méret határhoz. Lefelé méreteztem a játékosság és fordulékonyság kedvéért.
Egy mai hosszú rugóutas gépen a nyeregvázcső 77-78 fokos. Minél rövidebb a váz nyeregcső, annál jobb, mert nagyobb ejtésű dropper fér be alád akár 200mm is játszhat nálad egy kellően lapos vázzal.
A magasságod miatt neked nem szempont, hogy a hátsó háromszög a lehető legrövidebb legyen (nekem az kell, mert alacsony vagyok), de 460mm láncvillánál hosszabbat a te magasságoddal se választanék, mivel amelyik hátul rövidebb az fordulékonyabb és játékosabb lesz. A túl rövid neked már gond lehet (kiegyensúlyozatlan), bár ebike-oknál a cél rugóúttal még nem láttam olyat, amire azt mondtam volna, hogy már túl rövid a hátulja, inkább a túl hosszúakat kell gyakrabban kerülgetni.
Ezek a geó számok akkor igazak, ha még mindig a 160-170 mm hátsú rugóút és ez az erős enduro vonal (akár bikepark szint) a cél kategória és akkor a régi 470mm és hasonló beidegződéseket ideje eleresztened. -
jilian
addikt
válasz sebgutkopf #5923 üzenetére
Azért így már az M20-as Orbea is jobban hangzik kisebbik akkuval.
Ismét adtál olvasni valót. -
Runner_fxr
Ármester
A vázgeometriánál azt is érdemes figyelembe venni, hogy a laposabb fejcsőszögek és meredekebb nyeregvázcsőszögek hosszabb Reach-t igényelnek. Mivel a laposabb fejcső hozza közelebb a kormányt. Tehát egy modern geo hiába tűnik nagyon hosszúnak, ráülve pont jó lesz, mert kompenzálják a hosszú első háromszöget az egyéb szögekkel. 189 centivel szerintem inkább az XL lesz a méreted.
[ Szerkesztve ]
-
jilian
addikt
Nem vagyok egy versenyző de naná, hogy a lefelé utat favorizálom, persze azért szeretek kényelmesen mászni is. Jó, hogy felfelé többet ül rajta az ember és ott jönne ki igazán a nagyobb váz méret, viszont lefelé meg épp ez lehet a "hátrány".
Itt a jelenlegi bringám mérete. [kép]
5 éve elvagyok vele, jó, persze nem ültem még komolyabb gépen...más geóval.Orbea-nál nézelődtem, a H10-et ennyiben módosítottam:
[kép]
Az akku-n még gondolkodom, hogy megéri-e azt a plusz súlyt a 125W. (-250€)
Itt az "L"-eset 195-ig írja.
De viszont az XL-t meg 180-tól.. azért itt már van súlya a gépnek.Ha az M20-ra átpakolom a H10 cuccait már 8700€-ra jön ki. Cserében magamnak választhatok színt...
-
tknof1871
őstag
Üdv! lopásvédelem, nyomkövető, mozgás, mozgatás, mozdítás, rezgés, érzékelő, szenzor, villanyak,
Hogyan véditek az elektromos kerékpárjaitokat? Az elektromos rásegítésű kerékpár nagy érték. A DIY (Bafang , stb) átalakító kit segítségével, hagyományos kerékpárból átépített, e-bike is drága. Ha nincs a kerékpáron az akkumulátor akkor is a motor + amit nem lehet pár mozdulattal levenni 50.000 Ft,-Ft vagy inkább több érték plusz a kerékpár értéke plusz az idő, amit egy átépítésre fordított az ember.
Van olyan vázba rejthető SIM kártyás nyomkövető és szenzor (ami rezgésre mozdításra jelez), ami bátran ajánlható? Egy ilyen márkára egyre emlékszem, a Spybike. A villanyakba kell tenni. Ránézésre nem lehetett tudni, hogy a kerékpárban van valami jeladó. Csak a tulajdonos tudta kivenni. Valami nagyon erős anyag volt a tetején ami a fúrásos roncsolást is megnehezítette ha esetleg a tolvaj rájött, hogy jeladó van a csőben.
A neten kerestem, de mintha megszűnt volna ez a cég.
Valamikor idén találtam valami hasonlót, csak elfelejtettem hova írtam fel. Talán svájci cég gyártja? Ezt a vázban abba a csőbe kell tenni, amibe a nyeregcső süllyed.
A tolvajkergetők youtube csatorna videóiból tanultam a legtöbbet a lopásvédelemről. A tolvajok első dolga leszedni mindent a vázról, ami jeladó lehet. Azt hiszem még a nagyobb lámpát is, hiszen jeladó is elférhet benne.
Ez a kerékpérlakat teszt, majd a következő teszt meggyőzött, a lakat kevés. Az a 140 dollár 2009-ben most, 2022-ben olyan 200 dollár lehet.
Azt megtanultam, ha valamit el akarnak vinni azt elviszik. Panelben élek. Egyszer, már több éve, éjszaka és a hajnali órák között feltörték az összes kerékpártárolót. Csak 1 darab nagy értékű kerékpárt akartak elvinni. Mindent megszerveztek. Biztos hazáig követték a tulajdonost. Valamilyen ürüggyel még napközben bejuthattak a lépcsőházba, mert a lépcsőház ajtajának a zárával csináltak valamit és a zárnyelv nem tudott reteszelni. Ezt a rendőrség állapította meg. Éjszaka már kulcs nélkül bejutottak.Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió
-
Runner_fxr
Ármester
válasz tknof1871 #5928 üzenetére
Sajnos nincs igazán jó védelem. Ha tényleg komoly értékű az ebike, és el akarják lopni, el is fogják. A legjobb védelem ha ott van melletted, tárolni meg a házban, riasztóval védett garázsban, stb. A gps addig jó ameddig nem viszik be egy házba. Utána vagy elveszik a jel vagy nagyon pontatlan lesz. Lezárni, utcán hagyni csak valami csótányt szabad.
[ Szerkesztve ]
-
trialboj
őstag
És a biztosítás nem is opció? Vagy túl drága errefelé? Nekem a melós bringán U lakat van, azt is le lehet vágni de hosszabb meló, márkajelzés stb, le van ragasztva, ennél többet nem tudok tenni érte.
De én sem hagyom ott még a sima analog bringámat sem, bevásárolni meg melóba csak az igazi urak járnak drága géppelEgyszer egy használt bringát áruló faszi azzal próbált rábeszélni a bringára hogy ne törődjek vele hogy lehet lopott, mivel papírjai nem voltak, mert külföldön úgyis minden drágább bringa biztosítva van, tehát a tulajnak megtérítették a kárt
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
sebgutkopf
őstag
Az a 2017-es spectral nagyon más kéváház a most megcélzott kategóriádhoz képest. A spectral egy trail bike (akkor még 140mm rugóúttal hátul) most pedig keményen az enduro/superenduro vonalon nézelődsz, amik sokkal aggresszívebbek. Meg persze még pluszba eltelt 5 év. Ma 67 fokos fejcsöve az XC bringáknak van. Enduroban 64 fok körül járjálunk, ami 63-64,5 fok közötti szórást jelent és pont úgy befolyásolja a reach érték érzetét, ahogy Runner írja és a mászáshoz meg nagyon jó a meredek 77-78 fokos nyeregcső.
Ma egy 480-as nyeregcső már elképzelhetetlenül hosszú és irreális (ami a spectralodon van). Ezért ez a méreted ott, mert a nyeregcső - lábhossz vonalon limitált a váz, hogy nem tudtál hosszabbat venni. A mai igazán up to date vázaknál az L méreteknél 420-440 mm a váz nyeregcső és XL-nél is max 460.
Irányítás miatt ne aggódj, meg fogsz lepődni. Gyorsabbak, stabilabbak a mostani gépek és elől a 29-es kereket meg egyenesen imádni fogod a spectral 27,5-eséhez képest. A pályán is ezek a gépek nagyon kitolják az ingerküszöböt.
Arról nem is beszélve, hogy ebike-on olyan jó helyen van a plusz súly, hogy még jobban lehet vele kanyarban dönteni. -
sebgutkopf
őstag
válasz trialboj #5931 üzenetére
A kérdés jó egyébként.
Vajon milyen önrésszel biztosítanak egy több milliós ebike-ot, amit utcáról csak hetek/hónapok kérdése, hogy ellopjanak? Tehát a kár be fog következni, ha valaki otthagyja valahol az egészen biztos.
De teszem azt ki is fizetik, utána ott vagy a pénzzel bringa nélkül. Hány hónapot kell várni rá mire egy ugyan olyan gépet veszel, vagy mást ami megfelel? Utána pedig akinek egyedi igényei vannak és alkatrész cseréket is végrehajt, akkor az is nullázódik.Előttem szólók szerint otthonról indulni és haza érkezni lehet ezekkel, ha meg ottalvós a buli, akkor elzárható tárolós szállás kell.
Mondjuk én már voltam munkában párszor az ebike-al párszor, amikor az volt praktikus, de ott is az irodámba felvittem a bringát és ott állt egész nap, a ház bringatárolójában se voltam hajlandó otthagyni. Ellenben aki aznap hozzám jött, mindenkivel egy jó beszélgetést indító téma volt a szokatlan tárgy jelenléte. -
jilian
addikt
válasz sebgutkopf #5932 üzenetére
"A spectral egy trail bike (akkor még 140mm rugóúttal hátul) most pedig keményen az enduro/superenduro vonalon nézelődsz "
akkor ezért néztek annyira a Wexl Trails-en, mi a szart akarok ott közöttük menni.
Idén legalább megspórolom párszor a liftnek az árát.... -
jilian
addikt
Orbea sztornó...nem hiszem el, hogy nem képesek banki átutalással lebonyolítani a vételt. Nem gondolnak azokra akinek nincs Kredit kártyályuk? A sima bankártya nálam 2000€-ig enged vásárolni a neten. Paypal tehát ismét nem játszik.
Kérdeztem a bankot, azt mondták a felső limit 7000€ lenne de nincs tovább.Ennek a gépnek is hasonló a geója, van valami infótok róla? Még nem igazán találok róla friss tesztet...
-
Runner_fxr
Ármester
[link]
Ez ugyan az a váz, csak a felszereltség más.
Elájulva nem voltak tőle, az akku is zörög benne.
Én azért kipróbálnám, mit tud, de vakon rábökni nem mernék, hogy ennyiért megvegyem. Nekem valahogy a dizájn sem áll össze, olyan otromba sajnos. Nem szép a rendszer integrálása.[ Szerkesztve ]
-
jilian
addikt
válasz Runner_fxr #5938 üzenetére
Január közepén fel tudok rá majd ülni egy
Mondraker Crafty Carbon R karöltve.
Majd ott az üzletben párszor földhöz vágom. -
sebgutkopf
őstag
Ezt eddig teljesen kiesett a képből, mert nem felel meg a 160-170mm rugóút elvárásodnak. Elől lehet hogy beletesznek a csúcsverzióba 170-et mozgó teleszkópot (a többi mint 160-at mozog elől) de hátul mindegyik kiszerelésben "csak" 150mm-t mozog, tehát egy felpumpált trail bike-nak tekinthető, vagy max trail-duro-nak, de semmiképpen se enduro, és végképp nem super enduro.
Ezt persze neked kell tudnod, hogy változtatsz-e az igényeiden.
Mondjuk, ha rövidebb 150mm-t hátul mozgó gép is belefér (elől 160mm-el), akkor viszont kategóriákkal jobb gépnek tartom a rail-től a Speci turbo levo 3. generációt, aminek a geója brutál jól állítható, nagyon jó a hangolása, modern geo és az elektromos rendszer vázba integrálása is példás, ráadásul akár itthon is kapható hazai garival.Ezeket a rutóút és kategória kritériumok miatt eleve nem ajánlottuk.
-
jilian
addikt
válasz sebgutkopf #5940 üzenetére
Igen tudom, hogy ez kisebb mint amit szeretnék.
Csak a méretek kipróbálás végett lenne jó egyet élőben fogdosni...mert hát most kiadok egy valog pénzt egy Orbea-ra (elvileg sikerülhet Wise&Revoult) aztán tényleg kicsinek érzem majd, akkor mit csinálok?
Mert hát ha az a Trek elvileg pár milliméterrel különbözik csak akkor már lesz valami fogalmam mire számíthatok.
Vagy tévedek? Ennyire számítanának azok a milliméterek?
Esetemben az a plusz 10mm-es hátsó rugó út is más filinget adna?
Néztem sokat a Speciket is és tudom, hogy azok tényleg jó vasak és elvileg pikk-pakkra itt is lennének nálam, de hát amiben 170-es tagok vannak mind ilyen sovány akksival vannak szerelve. -
sebgutkopf
őstag
Specinél 170-es rugóúttal van a Kenevo SL, ami egy light assisted ebike. Lényegében az enduro váz egy 35nm-es motorral és kis akksival. A full power ebike-ból a Turbo kenevo az ami 170mm rugóút és rendes akksi van benne. Ennek baja, hogy valamiért még vonakodik a speci kiadni belőle egy frissítést, ami már nagyon időszerű lenn, a jelenlegi verzió nagyon elavult konstrukció, értsd: 27,5 kerék elől hátul, ráadásul elől dög nehéz dupla vállas dh teleszkóp van, ami kocsiban nem szállítható, mert nem tudod a kormányt elfordítani csak, ha leveszed a kormányt.
Lehet furán hangzik, de igen az az 1-2 cm rugóút hátul számít, igaz nem csak abszolút értékben. Attól függően, hogy a gyártó trail vagy eleve enduro bringának tervez. Máshogy és más felhasználásra hangolják a futóművet, a geóban is lesznek különbségek az enduro garesszívebb és még lejtő orientáltabb hangolású (a trail meg általános felhasználásra jobb, kisebb feature-ök is már élvezetet nyújtanak), illetve az igazi enduro gépek váza is erősebb, nehezebb, hogy bírják a DH és bike park szintű terheléseket üzemszerűen. Egy kemény vonalas enduro (super enduro) gép az bike category 5-ös szintre vannak tesztelve, tehát a DH gépekkel azonos. A trail bike-ok category 4 (illetve egyes könnyebb enduro gépek is), amik szintén nagyon sokat kibírnak, ezek alkalom szerű parkozást és dh-t elviselnek, nem lesz velük baj, de nem az az üzemi felhasználásuk.
Megjegyzem nem nincs szüksége mindenkinek bike category 5-ös gépre. Ahhoz olyan helyre érdemes járni ahol azt ki tudja a rider használni, meg persze tud annyira birngázni, hogy tudja annyira terhelni. Idővel meg változhat a felhasználási igény, a tudás, ami kiválthatja a váltást, amikor már valóban a bringa a szűk keresztmetszet, de ez egyáltalán nem törvényszerű igény.Egy jó trail bike-ot egyáltalán nem szabad lenézni, nagyon jó gépek, nagyon sok midenre alkalmasak és élvezetesek.
[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
válasz Runner_fxr #5938 üzenetére
5.5 millioert zorogo akku
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #5943 üzenetére
Szerintem nagyon kevés hazai montisnak van ténylegesen szüksége egy category 5-ös gépre. A legtöbb ember tudása a 4-es szintet nem éri el, mármint olyan szinten, hogy a 4-es gép megremegjen alatta a terheléstől. Jellemző, hogy a legtöbben túlértékelik a saját tudásukat, ettől még lehet venni super enduro-t, az nem baj, hogy van benne nem kihasznált tartalék, de a geometria tempót is igényel, ahogyan a futómű is.
big-J:
Na hát nem sikerülhet minden, majd a következő generáció 6,5-7 millióért már talán nem fog zörögni.[ Szerkesztve ]
-
Atos23
senior tag
Sziasztok,
Még a tavaszi szezon őrület előtt szeretnék lecsapni egy Bosch motoros merevfarú Pedelecre.
Ami nagyon megtetszett, az a Cube Reaction Hybrid sorozat bringái. Bosch CX 4. gen motorral szerelteket nézek. Kb. egy millát szánok rá, így a használt, keveset futottak jönnek szóba (neten van fent több darab is 500km alatt).
Mennyire ismeritek a Reaction Hybrid szériát, mennyire ajánlott? Ismertek lényeges érvet mellette / ellene?Volt már újonnan vásárolt Pedelecem Yamaha PW-SE motorral, de sajnos a nálam töltött két év alatt háromszor járt garis szervizben, pedig kímélve volt. Minden alkalommal valamilyen nagyobb cumót cseréltek rajta (akku, motor kétszer, motor - akku közötti kábel). Akkor úgy döntöttem, hogy gari után gyorsan eladom, és soha többé nem lesz pedelecem, mert gari nélkül nem akarok fél millát évente ráborítani.
Viszont rájöttem, hogy nem bírom pedelec nélkül, adnék még egy esélyt a Bosch motoros gépeknek.[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
Nekem egy idei Race van.
Kényelmes, igazi lángosozni járó, de erdőben is bírja a durvább menetet.
Hátránya hogy hátul nem átütőtengelyes, az elődje az volt és az új vázak is már azok, nem tudom mennyivel lenne jobb átütővel, de az ember elvárná ennyi pénzért.
Van egy Covid előtti gravelem, annak átütős, de nem érzem a különbséget, mondjuk az 14kg-al könnyebb....
Sajna ezek a Covid szériák ilyenek, és folytatódik tovább a csövesítés, butított 4dugatyús fék, acera karral stb, de ez minden gyártónál így van nem Cube hibája, ezt a világot éljük.[ Szerkesztve ]
-
Atos23
senior tag
válasz Maximum1 #5947 üzenetére
Ez nem hangzik vészesen, amúgy a Racenél eléggé feldobja a bringát az a pár piros kiegészítő (nem tudom, mindegyik Race-en piros-e?). Nagy igénybevételnek nem lesz kitéve, főleg tavasszal, nyáron szoktam hetente két-háromszor feltekerni a Hármashatár-hegyre, a kilátó felé vezető út közepén van egy murvás-földes gyalogút a Guckler-szikla felé, ott szoktam legurulni a reptérre és a Hűvösvölgybe.
Milyen a RockShox Judy Silver TK Air? A yamahás előző bringámon egy RockShox Recon volt, azt hiányolom legjobban arról a bringáról.
Amikor eladtam az előző pedelecet, impulzusvásárlásként vettem egy Konát, ilyen rossz telóm még életemben nem volt, ami ezen van. Alig várom, hogy újra levegős RockShox legyen alattam.[ Szerkesztve ]
-
lacos001
senior tag
Én rendeltem egy Cube Reaction Hybrid One-t idén szeptemberben. [kép] [kép] [kép]
500Wh, úgy gondoltam jól, hogy nekem elég napi 20kmre heti egy töltéssel. <--Erre kellett semmi egyébre és óccóbb is
Ide-oda gurulgatásra, kis erdős-mezős sáros szenvedésre nekem okés.
Biztosan lesz hibája, igaz nem jött még elő kicsivel 1.000km használat alatt.
Én nem vagyok ez a mindent kicserélgetős. Megvettem, tekerem, ápolom. Ennyi. Majd eljön az idő és úgyis csere.
3.490€ volt, aztán lett 2.549€ (itt dobtam a kosárba), karácsony előtt 2 héttel 2.050€ lett....most kb 1.900-2.400€ között megkapható.
"dúrvázni" nyilván nem ez kell neked...[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
Az enyémen nincs semmi piros, linkeltem melyik van
Erre a használtra gondolsz?, szerintem ez több sebből vérzik, ez 625-ös aksival jött ki gyárilag lámpa nélkül, 500as aksival adja, lehet elírás, de a hajtókar xlc acid helyett, nyereg cső sem gyári, kerekei sem, oké cseréli az ember, de nincs 500km benne, érdekes számomra, lehet túl lihegem.
Itt vannak a 2021-es modellek, be lehet azonosítani mi jött ki ilyen szín kombóban.A Judy elfosta magát 100km után, gariban cserélték a szimeringeket, azóta nem kapott terepet, néhány padkát csak, remélem bírni fogja most már.
lacos001 pofás gép, mennyit mész egy töltéssel? heti egy töltés 5 munkanap vagy hétvégén is mész?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Automata kávégépek
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- ASUS routerek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Autós topik
- E-book olvasók
- OLED TV topic
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...