Új hozzászólás Aktív témák
-
Forestal
tag
Üdv Mindenkinek
Most járok itt első alkalommal. nem vagyok jártas a témában kérem kezeljetek ezek szerint. Régebben sokat kerekeztem montival és 20" kerekű kempingel is. Nem vok már mai eresztés. A szívem sem olyan mint 20-30 éves koromban Nos a lényegre térve.
20" járgányt keresek a könnyebb irányíthatóság és stabilitás miatt. (ahogy itt a legtöbben fogalmaznak ebben az árkategóriában) a "gagyik" közül. De a minőségibb tartósabb masszív gagyik közül. max kb. 450 k-ig bezárólag. Követelmények rásegítős üzemmódban min. 60-80 km hatótáv, teherbírás 120 kg. jelenleg 105 vok most éppen és 90 a végcél. max seb 35 km/h bár találtam 40 felettit is itt ezen az oldalon... ja és max 27-28 kg elsőn lakom jogsi kocsira van.
Banggood
nem tudom mennyire megbízható oldal ez?
Leginkább ez tetszik (de amint ennél a modellnél éppen látható: "Nem TUD kiszállítás Hungary"
[link][ Szerkesztve ]
Tudta? Chuck Norris ma is olvasta a Népszabadságot.
-
big-J
őstag
válasz Forestal #4301 üzenetére
Az elso emelet egy fajdalom lesz, szaladgalni nem lesz kedved elovenni hacsak nem turara mesz. Biztos nincs valami foldszinti magan tarolo?
Oda be lehet tenni, es vannak gombelemrol mukodo kulcstartonyi kovetok ha laba kelne, mozgasra szirenazo lakatok, sokminden, ami egy tombhazban igencsak megnehezitene a butykolest.Ha olcsobbat akarunk, en altalaban azt sulykolom inkabb jobbat de (alig) hasznaltat, mint kevesebbet tudo ujat. Foleg ha kicsit gyorsabban is akar menni, akkor ugyis (elvileg) vesztos lenne a garnacia.
Ezeket, ahogy minden jarmu, ha kinabol, ha magyarorszagbol veszik, 10km hasznalat utan veszitenek 20%-ot ertekukbol, igy sokat lehet sprololni ha az ember nem ujat vesz.
Nem mostanaban neztem de 400k-ert mar igen korrektet lehet itthon kapni hasznaltan szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
Kroni1
veterán
válasz zsolt1225 #4263 üzenetére
Ez a biztosítás kérdése engem is foglalkoztat mostanság, illetve mégvalami, de nem tudom a szabályozást:
Ha vesz az ember egy spedelec-et (amin ugye nincs 25kmph korlát) akkor azt ugye csak közúton, minősített motoros sisakkal lehet használni, bringaúton nem, eddig tiszta sor.
Gondolom nem lehetséges de eljátszottam a gondolattal: Mi van akkor ha nem egy gyári spedelec-et veszek, hanem egy meglévő komolyabb MTB-re teszek fel egy Bafang rendszert, mondjuk egy 750W-osat? Az is használható lehet esetleg a smkp szabályok szerint közúton, spedelec-ként? Egy ilyen bringánra biztosítást tudok kötni vajon, és lehet rajta gázkar legálisan?
A mostani 25-ig rásegítő bringámmal nagyrészt sajna autók mellett kell közlekednem melóba, és ahol tudom pl. a nagykörúton h hosszú pirosok vannak kereszteződések miatt, ott kb 30kmph fölé szoktam feltekerni önerőből, hogy átérjek de valahogy még így is pont szarul jönnek ki néha a közlekedési lámpák. Egy kis plusz jól jönne, hogy ne köpjem ki a tüdőmet és hogy a faja belvárosi levegő után se kapkodjak olyan nagyon. Cserébe nem zavarna a kötellező "rendes" motoros sisak sem, a biztosítás megléte pedig kifejezetten boldoggá tenne..[ Szerkesztve ]
-
-
Kroni1
veterán
válasz Somatom #4305 üzenetére
Mivel 30kmph alatt haladhat smkp is bringaúton, ezért a teljes kitiltásával nem mozdítanák előre a környezetbarát közlekedés terjedését. De a hazai hatóságok rugalmasságát ismerve, (ahol sokáig kiegészítő a féklámpa is tiltott volt) nem csak a 60al száguldozó bafangost, hanem unblokk az összes 25 felett haladni képes speed pedelecet fogják csesztetni ha bringaúton mész.. de ez csak tipp, nem tudok semmit biztosra.
Azonban azt is megnézném, ha a gyorsforgalmin a bringaút helyett a külső sávban megyek hány autós fog szétdudálni h takarodjak a bringaútra...
-
Forestal
tag
Talán a pince járhatóbb mert az csak fele (kb 8 lépcsőfok). Földszinten semmi, csak a bejárat A használttal csupán az a gondom, honnan állapítom meg hogy "alig" használt? Az illető kisuvickolja csillogóra aztán azt mondja új (akinek nem inge ne vegye magára ) Az aksi állapotáról nem is beszélve ami ugye a bringa árának igen jelentős része. Vajon mennyire elhasznált.
Az is kérdés ha alig használt miért akarná eladni az illető, már ha nincs valami kehéje...
A jóféle használtaknak egyébként van valami valami spec megbízhatóbb oldala? Ahol esetleg gari is van. Mert azért valljuk be pld. a Jófogás elég zsákbamacska és a 4 k nagyon nem kevés lé (nekem speciel)
Köszönöm az észrevételeidTudta? Chuck Norris ma is olvasta a Népszabadságot.
-
big-J
őstag
válasz Forestal #4310 üzenetére
Kb mindegyik nagy gyarto appjaban van mero ami szamolja osszes kilometert, ez igen konnyen hozzaferheto es altalaban beleirjak a hirdetesbe.
Spec portal nem hiszem, jofogason van legtobb de tobb nev alatt kell keresni, pedelec, ebike, emtb. Aztan az szerint sorba tenni.[ Szerkesztve ]
-
Kroni1
veterán
válasz Somatom #4308 üzenetére
Sajnos én úgy gondolom, h ami késik nem múlik, és ha elterjedtebb lesz az ebike-ozás, akkor biztosan rá fognak állni jobban a jövőben.
Nekem ahol vettem a sajátomat ott mondták, hogy legyen nálam vagy eredetiben vagy lefényképezve legalább a gyártói műbizonylat, ami tanusítja h a bringám megfelel az eu-s szabályoknak. Az eladó srác szerint a balaton körül volt már vásárlója aki ellenőrzésbe futott bele, de amúgy az országban még nem jellemző, viszont az osztrákok nem csípik a tuning járgányokat a fertő tó körül. Én mikor körbementem tavaly még a határon se szólt hozzám senki. Ettől még simán elhiszem, hogy nem kultiválják az épített 25+-os bicókat..
-
Kroni1
veterán
Igaz, ezt el is felejtettem, hogy csak lakotton kívül.
A robogósokat én speciel nem is bánom ha ellenőrizgetik, meg kiszedik, néhányan elég pofátlanul bevágnak és pöfögnek az orrom alá, meg megállnak keresztbe a bringasávban mintha az csak nekik lenne. Én is voltam motoros futár, százalékosan akkor is sok hülye volt köztünk, de most fürtökben lógnak a belvárosban a Wolt, Netpincér és egyéb cégek harcosai. Mondjuk a nagykörúton a bringasávot az autósok meg végig parkolónak használják vészvillogóval és nem csak az áruszállítók, úgyhogy az autósok sincsenek nagyobb tisztelettel a bringasávhoz.
-
Somatom
veterán
De, az enyém nem barkács, hanem gyári Pedelec. Kívülről semmilyen módosítás sincs, csak szoftveresen van mókolva. Át van állítva USA régióra, ahol 20 mérföld (32Km/h) a jogi (le)szabályzás. Valamint, a kerék kerülete van a legkisebbre állítva. Így jön ki, hogy amikor óra szerint 32 -nél leáll a rásegítés, az valójában 45.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz gergo5991 #4315 üzenetére
Fölösleges. Mivel a motor teljesítménye nem lett növelve, ezért érzem, hogy kb. ez a 45 a vége.
Kroni1:
Nem tudok ilyen lehetőségről. Csak a Helló Bringás -féle biztosítást tudtam megkötni és reménykedek, hogy saját hibából nem egy Bentley -t zúzok TK -ra.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
big-J
őstag
Megvettem végül a lidlis állványt.
Ezt az állványt amúgy más helyen 35kilo maxxal hirdetik, itt 30kg-al, de aliexpressen láttam hogy a kínai himbálmodozott róla. Így remenykedtem jóval tobbet bír a ráírtnál.
Ugye erőkar törvénye szerint ha egy adott cső és egy rajta levo csukló 25kg-ot bír, fele akkora csővel 50kg-ot fog. Így a harapófejt és a rud masik végét is minimumjánál használom.
Megnéztem, rá tudtam tenni egy pillanatra sajat sulyomat (68kg körül) a harapo fejre, minimalis flex mellett.Johettek a tesztek:
18kg taltositas elott levo gep27kg mar atalakitott gep
Ennel nehezebbet technika nelkul mar csak rovid ideig lehet felemelni, ugyhogy erdemes a fejet levenni es megnezni pontosan hova fogod tenni rajta es befer-e.37kg dromedar
42kg hub szornyetegMivel nem akartam a hatammal korhazba kerulni, nem is probaltam emelni. Rajottem, igy ulesre tenni eleg csak az egyik kereket felemelni, es ra akasztani a rudra, mikozbe a gep sulya a masik kereken pihen. Amikor elengeded a kereket, az egyensuly felhuzza a foldrol a masik kereket (mindegyik gep a levegobe log teljesen).
Stabilitassal semmi gond, mivel a bazishoz egeszen kozel pakolok es nem a cso vegere. Van egy szerszamtarto, amin kb 1 darab szerszam elfer... Gurulo szerelokocsi kell melle.
Verdikt: amit meg bir egy ember emelni azt elbirja, foleg ha nem zavar hogy kozel vannak a pedalok a rudhoz (siman betudtam igy is allitani hatso valtot).[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
Éppen tegnap este használtam amúgy, tubeless-esítés okán. Az állvány jó volt, de a felni+gumi párossal nem kicsit szívtam. Sehogy nem akart bemenni a szélső peremekbe a gumi. Nem bepattanni, csak annyira ráfeszülni legalább hogy fel tudjam fújni. Mindig beugrott a középső/belső vájatba. Szerintem az összes YT videót megnéztem + elolvastam az egész internetet, de nem sikerült egyik módszerrel sem megoldani.
Végül azt találtam ki, hogy felfújtam belsővel (ilyenkor ugye nem csak ráfeszül, de be is pattan frankón a helyére ahogy kell), majd csak az egyik oldalon bontottam ki óvatosan, ahol a belsőt kihúztam. Így 50%-osan le volt zárva gyakorlatilag az első fújáshoz, ami a folyadék betöltése után már szinte bármilyen pumpával ment.
Ezt a módszert nem láttam sehol, van valami hátulütője, vagy feltaláltam valami újat ?
Azt gondolnám, hogy max annyi gond lehet vele, hogy arra az oldalra nem folyik be annyi lötyi a peremhez mint a másikra, nade úgyis oda folyik ahova kell, nem?[ Szerkesztve ]
-
Kroni1
veterán
válasz Somatom #4317 üzenetére
"ez a 45 a vége."
És akkor te így használod h a kerékméret el van állítva? Csak mert így nem mutatja a sebességet rendesen, meg a beleszaladó kilómérterek sem a valóságot mutatják. Ebből a szempontból lehet tényleg jobb lenne az ausztrál szabvány, és a gyári kerékméret, már ha tényleg be lehet állítani más régióra is..
-
Somatom
veterán
-
Joshi
titán
Kicsit én is fejlesztettem a bringán. Félve vettem meg az alábbi nyeregcsövet, de egy gyors teszt alapján egész jónak tűnik. Hosszabb távon még nem próbáltam.
Azt a ciklámen perselyt muszáj volt venni hozzá (csak ilyen színben volt) , mert az eredeti nyeregcső mérete 35mm volt és ekkora méretben nem volt ez a himbilimbis nyeregcső. Végül is minden passzolt, igaz a perselyre vártam vagy 3 hónapot.
-
big-J
őstag
Enyhen szappanos viz feldobja siman tubeless felni+tubeless kulso parost.
Tubeless felni+tubed kulsohoz neha nem eleg a szappanos viz hanem kompresszor kell.Amugy ha mar felult akkor szelep lyukon keresztul ha kiveszed szelep magot is be lehet tolteni folyadekot, slime-ot pl csak ugy lehet.
-
Chal
addikt
Igen, ez google első találat kb. a problémára, de valahogy mégsem működött, persze simán lehet hogy én vagyok béna Illetve szinte minden videóban elmondják, hogy vannak olyan felni+gumi kombók amik jóval szivatósabbak mint a több, ezeket csak "robbantsd" rá aztán jóvan. Csak hát nekem se erős kompresszorom, se egyéb célszerszámom nem volt.
-
Runner_fxr
Ármester
A teherbírási problémák akkor kezdődnek amikor forgatni akarod rajta a bringát szerelés közben, nem bírja, vagy ha bírja is, ideig, óráig aztán elfárad. Főleg ha még terheled is hajtómű, monoblokk szereléssel. Végül is annyi pénzt megér amennyiért árulják, de azért csodák nincsnek.
[ Szerkesztve ]
-
Nem is tudtam hogy van ilyen topic , követem .
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Somatom
veterán
válasz Luck Dragon #4329 üzenetére
Sajnos, a hazai viszonyokhoz drágák ezek a bicajok, úgyhogy nem fog elfáradni a szemed a sok olvasástól.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
big-J
őstag
válasz Runner_fxr #4328 üzenetére
Korbe forgatas az ugye megy, ebbe az allvanyba nincs ilyen kattanos beakasztos fuggoleges forgatasi lehetoseg, csak csusztatos, ugy 1 embernek igen nehez babralni, inkabb feljebb emelem es jobban oda ferek, nagyon alacsony szerelo ules is segit.
Amugy meg a vasarlas elott rajottem ha valaki igen olcson akar igen eroset, akkor eleg egy cso vagy teher spanifer ket pont kozott kifeszitve, pl korlat, kerites beton, stb. "csak" a forgatasbol maradsz ki, helyette szerelo ulessel mesz a canga korul.
[ Szerkesztve ]
-
-
Somatom
veterán
-
CragON
aktív tag
Sziasztok!
Van valaki aki tetőcsomagtartón szállítja a bringát?
Próbáltam utánajárni és legtöbb helyen nem ajánlják a súly miatt, mert nehéz le-feltenni és nincs megfelelő stabil tartó.
A legjobb a vonóhorogra szerelhető tartó, ezt tudom.Két autónk van és egyiken sincs vonóhorog. A sajátra nem akarok venni mert jövőre eladjuk (a következő vonóhorgos lesz ), a másik meg céges, arra nem tehetek, meg elég zsebbe nyúlós lenne.
Ha egyedül megyek tekerni az nem gond, csomagtérben szállítom, de ha a családostól megyünk az már gond.Tehát 3 lehetőségem van. Vagy találok megoldást tetőn vinni, vagy ilyenkor 2 autóval megyünk, vagy veszek egy családi analóg bringát
[Ez a Thule] jó lehet? A bringám 23,9 Kg, ha kiveszem az akksit akkor 20 körülire saccolom.
A tető keresztrúd elvileg 75 kg-ot bír el és az autó kaszni teherbírására is 75 kg-ot ad meg a gyártó. A fel-lerakást megoldom, hogy ne kapjak sérvet. -
hzd
csendes tag
Üdv.
Nekünk három elektrormos kerékpárunk van. Kettő vonohorgosra került. Egy pedig a tetőre. A tetőre kerülő bringánál, ami a lényeg, hogy húsz kilonál ne legyen nehezebb a bringa. Akkut , nyerget leszerelem és nálam 20kg alá ment a súly. Ez egy kisebb női váz.
Ezzel a szállítóval viszem. [link]
Ennél a szállítónál több ponton is lehet rögzíteni a vázra a befogót.Nincs gond a rejtett akku miatt megnövelt váz vastagításhoz.
Ami nagyon lényeges, NE legyen 20kg-nál nehezebb a kerékpár![ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz Somatom #4339 üzenetére
Konkrétan ez van neked?
-
Mauzes
őstag
Ahogy mások is mondták, akksi kivétel után valószínűleg lehet tetőn is szállítani, 20 kg-ot lehetőleg ne haladja meg. Tetőtartóknál az a kérdés, hogy milyen az e-bike-od vázának kialakítása és át tudja-e fogni a tartó. Pl. nekem ilyen van, ez is 20 kg-ig jó (de garantálom, hogy 20,5-nél sem történne semmi).
Hátsóajtósnál az a kérdés, hogy mennyire félted a fényezést, én az enyémre nem mernék tenni.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
Igazság szerint a tető csomagtartóra való felrakással nem is csak a súly a probléma, hanem hogy milyen magasra kell emelni a bringát. Az biztos hogy nem egy egyszerű művelet. Egy 10-15Kg-os bringát még ki lehet tartani nyújtott kézzel, de azért azt megnézném, hogy az én Merida Esspessomat ki tartja ki a magasba.
"Hátsóajtósnál az a kérdés, hogy mennyire félted a fényezést, én az enyémre nem mernék tenni."
Igen, ez is egy probléma habár ezt azért lehet orvosolni. -
CragON
aktív tag
válasz Somatom #4335 üzenetére
Nekem 4 ajtós, lépcsős a hátulja az autónak. Ezek a fajták sajnos nem jók szerintem.
[Bár ez] talán jó lehet, viszont a bringa eltakarná a rendszámot és a lámpákat.
Biztos nem szabályos.#4337 hzd
Nem billeg nagyon? Bár ahogy írod egy kisebb női váz az lehet nem gond.
Nekem egy L-s stereo 160 menne fel. -
CragON
aktív tag
Nekem is van egy ilyen, próbáltam de nem jó mert vastagabb a váz.
[Egy ilyen] talán jó lehet de jobban tartok attól, hogy egy erős fékezés vagy kanyarodás miatt az egész lerepülhet.[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
Milyen bringád van? Kíváncsi lennék a vázra, mert én is gondolkodom elektromos bringában (egyelőre ezzel a tartóval). Ez az Upride valóban kikerüli a váz problémakörét, de hogy miért ennyire drága, azt nem tudom. Illetve a vázat középen tartó megoldás picit stabilabbnak tűnik első ránézésre. De amúgy ha 20 kg-ig van gyárilag engedélyezve bármelyik tartó, akkor biztos vagyok benne, hogy nem tud lerepülni csak úgy az egész szerkezet, a valóságban biztos van pár kg tolerancia biztonsági okokból.
Joshi: ez függ az autó meg a user magasságától is. Én 190 centivel 17 kg-os bicajt még simán fel tudok rakni az én autómra, szerintem 20 is menne. De az igaz, hogy egyre neccesebb lehet a dolog a súly emelkedésével, főleg ha nagyon precízen kell felrakni. Szerencsére az 598-ra elég könnyű felb@szni azonnal a jó helyre.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
-
-
hzd
csendes tag
Szerintem ezzel a szállítóval jobban jársz. [link]
Más....ha már szállítás az autóval téma.Ki hogyan védekezik a szállításkor, eső esetén, a beázás ellen? Gondolok a motorra, az akkura, illetve a computerre (purion,nem lehet leszedni).
Láttam néhány honlapon árulnak tépőzáras cuccokat elég drágán. Vagy marad a nejlon zacskó gumival?
Új hozzászólás Aktív témák
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Házimozi haladó szinten
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- LG LCD és LED TV-k
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Okos Otthon / Smart Home
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Autós topik
- További aktív témák...
- Asus Vivobook M415DA-BV903 Makulátlan Állapotban, Garanciális
- Pitaka Air Apple Watch Ultra 2 / 1 49mm aramid tok - carbon
- Eladó KOMPLETT GÉP. I5 - 10600k, RTX 2060 Super, EVGA 750W táp, 32 gb RAM
- Vredestein T-Trac 2 165/70R14 nyári garnitúra
- IFI Zen Stack ELADO Ifi Zen Dac Signature V2 és Ifi Zen Can Signature