Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Somatom

    veterán

    válasz trialboj #5437 üzenetére

    A 25Km/h EU -s korlátozás. Felette is vannak lehetőségek. S-Pedelec -nek hívják. De, az már nem kerékpár kategória, tehát minden előny, amit egy kerékpár élvez, felejtős.

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz trialboj #5437 üzenetére

    Ebben a hiper szuper brose 2.2 motorban, vagy általában a többi motorban, a hajtásnál nincs egy érzékelő ami figyeli a pedál terhelést és aszerint adagolja a rásegítést?

    De van, a rendes középmonotors pedelec montik mind nyomatékszenzorosok.

    de lassú a pedálfordulat / vagy a sebesség, akkor nem adja le a beállított rásegítést
    Itt van a user error, nem értitek az egész működését.
    Ezen motorok teljesítmény görbéjét úgy hangolják be, hogy 60-85 (talán 90) cad között tudják leadni a csúcs teljesítményt (nem a névleges 250W-ot, hanem a csúcs 5-700W-okat). Egy elektromontornak se vízszintes a nyomaték görbéje, annak is van olyan fordulatszám tartománya ahol erősebb, ami alatt gyengébb lesz, fölötte meg több a hajtási veszteség és persze ne felejtsük el a teljesítmény görbe és a nyomaték összefüggését. Ezeket az megjelölt padálfordulatra optimalizálják a motor belső áttételezésével és teljesítmény karakterével.

    Az oka is egyszerű miért így hangolták: ugyan van elektromos rásegítés, de továbbra is kerékpárok és a falhasználót ugyanarra a cad értékre motiválják, mintha analóg bringán ülnél. Arról nem is beszélve, hogy az alacsony pedálfordulat a térdnek nem egészséges, illetve az alacsony fordulaton nagy nyomaték fokozott lánckopáshoz, illetve váltásnál láncszakadáshoz vezet, így alul nyomatékban széndékosan korlátozva vannak a motorok a hajtáslánc (aminek része az ember is) védelme érdekében.
    Nézzük meg a matekot
    teljesítmény = nyomaték * fordulat * 2PI / 60 ebből a képletből nem túl nehéz rájönni az összefüggésre, hogy míg 40 rpm esetén a motorok max 85Nm nyomatéka 356W leadására lenne képes (de valószínű, hogy 40 rpm-en nem áll rendelkezésre a 85Nm-sem, csak feljebb), addig egy egészséges 70 rpm esetében a 85Nm mellé már 623W teljesítmény társul. A brose motor pedig 650-700W-ig is fel tud menni csúcsteljesítményben.

    és látszik a motor csavarja, innen verődik fel a sár meg kő, miért hagytak ekkrora lyukat?
    Azok a lyukak arra vannak, hogy mosásnál, vagy bringázás közben bejutó víz ott alul ki tudjon folyni, szándékosan vannak ott. Ezért nem szabad ebike-ot fejjel lefelé mosni, mert azzal csak feltöltöd vízzel a vázat.

    A töltési csatlakozók egyedikek lehetnek, azok kialakítására valóban érdemes odafigyelni és egy rossz megoldás, akár deal braker is lehet a vásárlásnál.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz trialboj #5437 üzenetére

    Dehogy nincs érzékelő, van benne nyomatékszenzor, fordulatszenzor, meg a tököm tudja milyen szenzor. Úgy tudom, hogy a Bosch, másodpercenként 1000 szer gyűjt adatot a hajtásból, és a szerint adagolja a rásegítést. Komplett számítógép vezérli a motort. Nyilván vannak különbségek a motorok programozásában, működésében, de az összes prémium rendszer azonos elven működik. Szükséges egy optimális pedálfordulat és optimális áttétel ahhoz, hogy a max nyomatékot leadja. Ez azért van, hogy ne tépje szét a láncot. Ezek a csúcs pedelec motorok 400% körüli rásegítést tudnak maxon, ami kb azt jelenti mintha 4 ember tekerné egyszerre a bringát. Így is nagyon gyorsan ki lehet nyírni a sor alját ha max segítségen erőlteti az ember, lassú pedálfordulattal. Hát még ha állandóan, bármilyen fordulaton ráeresztene minden erőt a hajtásra, nagyon gyorsan alkatrész kopás, törés lenne belőle, meg kétszer olyan gyorsan merülne.
    Megszokást igényel, én mondjuk inkább Shimano és Bosch rendszerekkel mentem sokat, Brose-al csak keveset, de nekem nem volt bajom a rásegítés adagolásával.

    Sajnos hiába drága gépek, apróbb nyűgök itt is előfordulhatnak, garanciába ki kell cseréltetni azt a letört alkatrészt, még mielőtt beázik.
    Vannak sajnos trehány megoldások itt ott, de pl ezért is szeretem a Shimano-t mert ebből a szempontból az egyik legigényesebb.
    Elég masszívak ezek a motorok, vastag alu vagy magnézium házban. Én még nem láttam olyan motort ami attól ment tönkre, hogy odaverték. Biztos volt már ilyen, de jóval gyakoribb a csapágyak beázása, amennyiben megküldik nagynyomásúval, esetleg rengeteget saraznak a bringával.

    Tény, hogy sokan panaszkodnak a 25-ös korlátra, de ha montiként használod, nem olyan nagy hátrány, fölfelé a 25 már egy durva tempó, lefelé úgy is kikapcsolom a motort. Egy városi tempósabb közlekedésnél már inkább rossz tud lenni.

    Valóban a 32km/h ideálisabb lenne, ez az USA régióban így van. EU-ban 25. Ez van. Viszont azt hozzáteszem, ha megtuningolod a bringát és a teljesen kiveszed a szoftveres korlátokat, hamarabb megpusztulhat az akku és a motor is. És igen, a gari sajnos ugrik ha belenyúlsz, szóval amíg van rá gari, semmiképpen sem ajánlott piszkálni.

    Nem mindenkinek való az ebike, aki kondiban többet tud mint az akku, annak inkább hátrány mint előny.

    Szerintem próbálj ki még valami mást is, mondjuk egy Shimano EP8-at, nagyon sok bringás véleménye az, hogy a Shimano ebike hajtása áll a legközelebb a természetes bringás érzéshez. Ezt én is alá tudom támasztani. Mondjuk a Brose is egy nagyon finom cucc, a belső szíj hajtása miatt az egyik legcsendesebb.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák