Új hozzászólás Aktív témák
-
dugo_
veterán
válasz arcitec #4950 üzenetére
Egyébként S-Pedelec-kel sem olyan magától értetődő kitekerni a 45/h-t, kis túlzással és a kezdeti lendületet leszámítva a városi egysebimmel könnyebben elérem. Amikor az egyik hazai gyártónál dolgoztam, küldtek is vissza 45-ös gépet, hogy nem jól van programozva, aztán kiderült, hogy csak nokedli a vevő...
Ezzel szemben sikerült menni egy Stromer ST3-mal, az valami brutális.
-
Lemaitre
tag
Sziasztok!
Érdekelne hogy valakinek sikerült-e már segédmotoros kötelező felelősség biztosítás kötni e-bikera. Eddig közel 2000km-t mentem a [biciklivel] szerencsére egyszer sem állított meg senki, viszont azért csak nyugodtabban lennék ha abszolút nem kéne figyelnem folyamatosan a tükröket mikor "fake" pedálozzak meg mikor nem . 5-10 ezer ide oda 1 évre megérne annyit hogy nyugodtan mehessek.Brolex
-
Kátai
senior tag
Sziasztok!
Tudtok ajánlani kempingszerű elektromos kerékpárt napi használatra? Esetleg saját tapasztalata van valakinek?Télen-nyáron használnám (napi 5-10 km),valamint azért keresek ilyen méretűt,mert emeletes házba nem tudok elhelyezni egy nagyobbat.Na meg esetleges nyaralásnál is jól jöhet. -
Joshi
titán
Elektromosból a camping vázas kerékpár ritka, mert a minőségi kerékpár ugyan annyiba kerül, mint a hagyományos társai. Ráadásul a motor és aksi plusz súlya miatt a lényeget veszted el, vagyis a könnyű szállíthatóságot. Ha nagyon kell egy ilyen kerékpár, akkor be kell vállalni egy kínait. Valamikor tavaly év végén vagy idén év elején volt ilyen brinyó a Metróban ~500k környékén (vastag gumival). Gondolom az is valami kínai megoldás volt. Nem csoda ha nincs ezekről tapasztalat.
-
Des1gnR
őstag
Én hasonló okokból vettem egy elektormos rollert. Városi cirkálás, illetve nyaraláson városnézés. Az általad írt távot tudja az összes és könnyűek, valamint kicsire összecsukhatóak.
Dell G3 3779 || Samsung S23+ || Samsung Watch 5 Pro || Oculus Quest 2 || Creality Ender 3 V2
-
Kátai
senior tag
válasz Des1gnR #4961 üzenetére
Igazad van.Nézegettem ezeket is,csak hát a Nejem "Hogy néznél már ki rajta.."mondattal reagált.Nem tudom lehet igaza van,mindjárt betöltöm a 60. évemet.Mondjuk engem nem zavarna,de itt vidéken igencsak meglesnének(mindenki ismer mindenkit) .
De,komolyan sokkal praktikusabb lenne,mint a camping. Tavaly nagyon jól jött volna a Balcsin(is). -
Des1gnR
őstag
Javaslom menjetek el egy olyan helyre ahol tudtok bérelni. Kipróbálás után szerintem ez a "mindenki engem néz" szemlélet átáll "senkit sem érdeklek" szemléletre.
Valamint egy jó élménnyel gazdagodtok.Dell G3 3779 || Samsung S23+ || Samsung Watch 5 Pro || Oculus Quest 2 || Creality Ender 3 V2
-
Kátai
senior tag
válasz Somatom #4963 üzenetére
Teljes mértékben igazad van.Este elmagyarázom az asszonynak is.Szerintem ennyi erővel akkor nem kellene sem, okos telefon, laptop,okosóra, stb. . E-roller topic-ban már megkezdtem a segítség kérést ahhoz,hogy milyet vegyek.Látom Te is ott (is)vagy.Segíts,melyik márkát,típust vegyem.
-
Joshi
titán
Üdv. Milyen útvonal rögzítő appot használtok? Fizetős is jöhet ami tényleg megéri az árát.
-
Des1gnR
őstag
Én Garmin FR945-el navigálok. Előre tervezem benne az utat amin végig navigál, illetve vissza is tudom nézni a Garmin applikációba. Tudom, hogy ez nem csak egy app, de mivel nagyon hasznos ezért ajánlani tudom ezt a megoldást.
Dell G3 3779 || Samsung S23+ || Samsung Watch 5 Pro || Oculus Quest 2 || Creality Ender 3 V2
-
HeZ_
csendes újonc
Én is kerékpárt vennék, mert hajtani szeretném - tehát nem rollert, motort.
Összecsukhatót, hogy kombi autóval könnyen szállíthassam.
Elektromost, hogy ne kelljen megizzadni emelkedőkön és a 'zasszony se fáradjon el idő előtt = bírja a tempót. Jelöltek EU forrásból:
Drágábbik: [link] kínai Fiido D21, 1200€ ~ 500ezer forint = nyomaték szenzoros, 14,5 kg, 250 W, akksi 36 V, 11,6 Ah.
Olcsóbb: [link] kínai Laotie PX5 (ADO A20, Engwe, Bezior, stb címkéken is fut), 280ezer forint, 27 kg, 350 W, akksi 48 V, 10,4 Ah. -
DigitXT
félisten
válasz Albigator #4947 üzenetére
hagyományosan nem tudom vele lökni magam normálisan, hogy haladjak is
Hogyne tudnád... az én 40 kilós szarom is, amikor lerohadt, simán hajtható volt
lábbal. Igaz, nem készültem rá: kellemes csalódás volt, hogy ilyen jól gurul...Szerk: na emelkedőn felfelé persze esélytelen, de síkon, teljesen használható...
Meg hát ha minőséget veszel a lerohadás esélye csekély, az akku meg teljesen
kiszámítható módon merül le, nem kell kicentizni a hatótávolságot, ennyi...[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz Somatom #4973 üzenetére
Köszi, írtam oda is.
Viszont nagyon jó hogy itt vagy. Szerinted érdemes az első fogaskereket nagyobbra cserélni? Fog működni megfelelően a bringa? Jelenleg 38T van elül, ezt mekkorára célszerű cserélni? Értelem szerűen az lenne a cél, hogy ne kelljen annyit tekerni adott esetben.
-
hroberto
veterán
A Mondraker bringákat ismeri valaki? Lenne egy jó ajánlat, de nem nagyon ismerem ezt a márkát.
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
Somatom
veterán
Attól függ, hogy mire, hogyan használod. Ha tartod a rásegítés-végi 25 -öt, akkor nem. Én kivettem a korlátozást. Így nagyon megnőtt a csapásszám. Bőven 100 fölött voltam. A mostani áttétellel ideális. Nagyjából ott a maximálisan elérhető csapásszám, ahol a motor kifogy a szuszból (olyan 45Km/h környékén). Igazából nem is értem a gyári áttételt. Sztem 1:1 -ben átvették az analógból, csakhogy itt van plusz 300W és 75Nm. Kipróbáltam Budapest talán legmeredekebb utcáján. A motor símán felvitt. Azért kellett kiállnom a nyeregből és előre dőlnöm, hogy ne essek hanyatt. De, még ott sem kellett a legnagyobb áttétel. Ha meredekebb lett volna az utca, akkor hanyatt estem volna. Ha nem lett volna aszfalt, akkor meg elkapart volna. Szóval nem igazán értem, hogy milyen emelkedőhöz és talajhoz tervezték a gyári áttételt.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Joshi
titán
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #4976 üzenetére
Ha a legmagasabb fokozaton hajtod a motort, természetesen elforgatja simán a nagyobb lánckereket, de azért egy nagyobb terepezős túrán nem lehet végig maxon hajtani mert elfogy az akku. Eco-ban meg már nem lesz finom a nagyobb lánckerék. Terepezős bringának optimális a 34T elöl, de 25 felett, városban, valóban ideálisabb a 38T.
[ Szerkesztve ]
-
baluka
tag
válasz hroberto #4975 üzenetére
A Mondraker mint márka tényleg kevésbé elterjedt, de nagyon innovatív gyártónak számít, minőségben a legjobbak között van. Az általuk kínált elektromos bringák mindegyike (legyen az trail, AM vagy enduro) híres az egyedi geomatriájáról, ami nem mindenkinek passzol, a Mondrakerek esetében fokozottan érvényes hogy csakis kipróbálás után vesz az ember ilyet...
Kizárólag Bosch motorokkal dolgoznak, a 2022-es modellek mar 750-es akksival és smart rendszerrel jöttek a piacra.
Mielőtt még felmerülne a kérdés hogy mi olyan atipikus a Mondrakerek vázgeometriájában elárulom: a legtöbb embernek aki csak kipróbálás szintjén is ráült egy ilyen gépre a reach-csel volt gondja... -
baluka
tag
Az ismerősi körömben két embernek is van Mondrakerja, egyikük Crafty RR 2021-et hajt, másikuk ugynazen típus 2022-es modelljét, mindketten maximálisan elégedettek...miután megszokták a reach-et...
-
Runner_fxr
Ármester
válasz hroberto #4981 üzenetére
Ma már azért annyira nem számít extrémnek a mondraker geo, mivel a legtöbb gyártó is hasonló elven gyártja a vázakat. A forward geometry 2014-15 környékén volt durva, amikor mindenki más még old school geot használt, ehhez képest egy mondraker több mérettel hosszabb volt. Nullás stucnival, több fokkal laposabb fejcsővel. Tényleg forradalmi volt. A geo egy összetett dolog, mert nem csak a reach számít, hanem a fejcsőszög, nyeregvázcsőszög. Meg ugye számítanak a testi adottságok. Érdemes a jelenlegi bringa geometriát átnézni és ahhoz lehet viszonyítani. Viszont 1 fokkal laposabb fejcső kb 1cm-el rövidíti a Reach-t. Tehát ha valakinek volt egy 67 fokos fejcsőszöge, 440-es reach el, majd vesz egy mondrakert 470-el, de 65 fokos fejcsőszöggel, akkor érzetre a hossz csak 1cm különbséget fog eredményezni. Meg ugye ott vannak a rossz beidegződések. Régen a legtöbb ember kisebb méretet használt mint kellett volna, én is sokáig M mérettel mentem 178 centis magasságommal, de rájöttem, hogy az L a jó méret, csak egy kis megszokást igényelt. De hozzáteszem az L-es Mondrakert nekem is ki kéne próbálnom, mert az a 490 reach azért nem rövid egy L-es gépnek.
A sram váltástól nem kell félni, jó cucc. A fékeit nem szeretem a sram-nak, jól fognak, de kevésbé megbízható mint egy shimano fék.
[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
Abszolút jól megfogta a videó a kérdést. Nincs is miről beszélni.
Egyébként meg pont a lovaglás jutott eszembe, azt meg még nem is kell "tekerni" , és még csak az a sport. Mit ahogy mondják a lovasok, társ. Nos, egy jó pedelec és (használata),
szintén egy igazi társ, segít ha kell. A videó mindent elmond... -
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #4978 üzenetére
Mondjuk, ebben lehet valami. Amikor legutóbb megtréfált az akkum, akkor izomból kellett feltaposnom a dögöt a Kissvábhegyre. Azt hittem, hogy kiköpöm a tüdőmet.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
hroberto
veterán
válasz Runner_fxr #4982 üzenetére
Köszönöm! Amúgy egy ilyenről van szó: [link]
Holnap megyek érte.Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
trialboj
őstag
Sziasztok
Szeretnék én is egy villanyvasat venni már egy ideje, eddig halogattam hogy még ráérek, de egészségügyi problémák miatt, most jött el az ideje .
Minél jobban beleásom magam a részletekbe annál lehetetlenebbnek tűnik a helyzet. Először valami egyedit szerettem volna, pl találtam egy igazán érdekes Kellyos Theos F50 modellt, ami még talán raktáron is van, de semmit nem lehet fellelni róla a neten. ezen a videón is csak nézzük, és hiába mondja hogy nemsoká kipróbálja, 2 hónapja nem tette. Érdekes a carbon composit váz, de elég komplikáltnak tűnik a thinklink felfüggesztés, sok forgásponttal csapággyal, itt a sár nagyobb károkat tehet.
Aztán találtam ezt a Propain márkát, sosem hallottam róluk de állítólag korrekt brand, nagyon tetszik hogy kicsit lehet mókolni a felszereltségen színeken, eleve jól néz ki a bringa, és egyszerű a felfüggesztése, ami gondolom jobban tűri a sarat, ez is lenne raktáron de itt meg az a gond, hogy drága a szállítás, és ha valami gondom lenne a motorral, és amilyen az én szerencsém tuti lesz valami, horror összeg lesz utaztatni oda vissza, nem beszélve az elvesztegett időről.Szóval lemondtam a nagyon egyedi bringákról és elkezdtem szűkíteni a kört, jártam pl a Specializednél, de mint kiderült nincs 5 év gari ahogy gondoltam, ott is csak 2 év jár mindenre, így már nem éri meg számomra az az extra 2000 euro, főleg hogy a 2022 modellek mind sram rendszerrel vannak szerelve, itt ugye a 2.2 Brose motor állítólag már nem olyan vészes, Runner szerint 2.1-es motorral nem érdemes venni, pedig azokból még lehet shimano hajtás és fékes felszereltséget találni, 7400euroért már nem vennék bringát, de ha mégis akkor semmit nem szeretnék cserélgetni rajta.
Időközben megnéztem ezt a videót a motorokról, és most tényleg nem tudom hogy melyik a jó választás. Az egyik típus felfele kerreg a másik lefele csattog, a brose a legcsendesebb de csak ha carbon vázban van, yamaha olyan kevés van hogy alig van róla infó Aztán a digitális kijelző meg kezelőfelület is nagyon eltér, a Bosch a leg gagyibb sajnos, a shimano ep8 korrekt, a brose a legszebb mert minimal. Összességében több videót megnézve a Bosch gen4-re szavaznak a legtöbben, és ez is a leg elterjettebb, de nagyon fura mennyire igénytelen megoldásaik vannak, a kijelző terén, egy verziót sem találtam ami ok lenne. Na de ezt meg lehet szokni.
Ami nagyon zavar, hogy rettentesen nehéz teszteket, vagy valós képeket és véleményeket találni bizonyos lower end modellekről, mert mindenki csak a top modellekkel foglalkozik, vagy az éppen alatta lévőkkel, ami sokszor teló és akku méretben is eltér, tehát annyira nem releváns számomra.
A realitás vizeire evezve, na meg a készleten lévő bringákra szűkítve maradt kb két modell ami befutó lehet, a Cube STEREO HYBRID 140 HPCRACE 625 és a Focus Jam 2 6.8 egyforma aksi motor, kb felszereltség de utóbbi drágább pedig 2021-es modell.Itt van valakinek hasonló modellje? A használt piacon is nézelődőm de 2021-nél régebbi gépet nem vennék, az meg ritka hogy valaki eladjon egy szinte új bringát, szóval a fellelhető bringák nagy részét szerintem keresi a gazdája egy másik országban .
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
hroberto
veterán
válasz Runner_fxr #4988 üzenetére
Közben elhoztam a bringát. SRAM NX váltó van rajta. Szóval nem az a gép mint amit linkeltem. Ez 2021 - es modell. Valamint egy olyan Magura villa, amiben valami elektronikus bizbasz is van. Magura TS8 elect a típusa. Tudsz valamit erről?
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
-
DigitXT
félisten
válasz Albigator #4991 üzenetére
Pont hogy sokáig gurul, ha meglökted, mert viszi a lendület.
Amúgy nekem tök mindegy, csak mondtam egy tapasztalatot:
egyértelműen haladósabb lábbal hajtani, mint a gyalogtempó.
(A legelső 10 kilósat is löktem lábbal, mikor beszart az akku.)Amikor a hátsó felfüggesztés tört el a 20 kilós masinán... nos,
azt nem lehetett sehogy hajtani, tolni se volt kellemes: viszont
az első motor elvonszolta gyalogos tempóban: haza sétáltam.
Máskor meg pl. felszálltam vele a villamosra: eddig lehetett.Ui: igen, emelkedőn szar a nehéz súly, de ott a villanybringa se
lesz a barátod lemerült akkuval, mert azt is nehezebb hajtani... -
Somatom
veterán
válasz DigitXT #4993 üzenetére
Viszont, ha van akku, akkor kijön a villanybringa előnye. Hazafelé a rollerem a meredekebb szakaszokon 11Km/h -ra lassul vissza. Ugyanott a bringával azt játszom, hogy fel tudok-e tekerni úgy, hogy 20 alá nem megy az óra. A kerékátmérő csalás miatt 1,4 a szorzó, tehát a valós min. érték bringával 28Km/h hegynek fölfelé.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
DigitXT
félisten
válasz Somatom #4994 üzenetére
Ez nem bringa vs. roller kérdés, hanem tisztán teljesítmény.
A 40 kg dög nem azért annyi, mert az a heppem, hanem mert
van benne két motor, nagy akku ill. vezérlő, így megy hegynek
fel 40 km/h-val, amihez elég 2000W egy 10%-os emelkedőnél.
A korábbi, kisebb roller is ment 36-ot ugyanott. Amikor estem.
(2700W volt csúcsban. De sosem végsebesség körül adja le.) -
DigitXT
félisten
válasz Somatom #4996 üzenetére
Hát azért az a villanybringa, ami az emelkedőn 28 km/h-ig "segít" sem
azonos azzal, ami max. 300W (úgy, hogy 25 km/h-nál falba ütközzön):
a kerék átmérővel való játék egy dolog, a csúcsteljesítmény egy másik.Az emelkedőn való haladás sebessége tisztán teljesítmény kérdése.
(A G30-adat is fel lehet húzni többször erősebbre, rögtön menne 20-at.
Önmagában egy második motor is nagyon sokat tud hozzátenni.) -
Somatom
veterán
válasz DigitXT #4997 üzenetére
Tévedsz. A bringámban nincs teljesítmény húzás. Csupán a régió van USA -ra állítva, ami csak annyit jelent, hogy nem 25Km/h -ig, hanem 20mp/h -ig, vagyis 32Km/h -ig segít. Ehhez jön a kerékátmérő módosítás. Ha gyári lenne, akkor nem 28 -at, hanem 25 -öt menne fölfelé. A rollerhez képesti különbséget én taposom hozzá. Ekkorát nem lehetne szoftveresen húzni a rolleren. Ha meg a hardvert izmosítjuk, azzal a súlya is nő, amivel bukik a hordozhatóság. Ha nem hordozható, akkor elveszíti a praktikumát a bringával szemben.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
DigitXT
félisten
válasz Somatom #4998 üzenetére
Nyilván sokat hozzá taposol te is, de azért egész nyilvánvaló, hogy a bringa
sem 250W-ot tesz hozzá... Azt írtad, hogy ha kihasználod a tuningodat, ami
"nem teljesítmény húzás", 30 km-en megzabálja az 500Wh akkut. Szóval ha
a csúcsteljesítmény 250W, ez 2 óra alatt sikerülhet, tehát 15 km/h-val, hehe.
A gyártók hazudnak bármit a kedvező besorolásért. Az akku nem hazudik...
(Ha egész véletlenül 1 óra alatt merül le az bizony átlagosan 500W: ez van.)Ui: rengeteget lehet szoftveresen húzni a rolleren is, az is névleg 350W.
A limitet ezeknél leginkább a túlmelegedés jelenti. (1500W-ot is tud egy kis
szaros rollermotor, csak idő kérdése, hogy leég-e. Rövid emelkedőn kibírja.)
Egyébként igazad van. A 20 kg fölötti rollerek nem igazán jól hordozhatóak. -
Runner_fxr
Ármester
válasz hroberto #4989 üzenetére
Az NX már teljesen használható cucc.
Nagyon ritkák a Magura villák, jelenleg a Magura tudtommal nem is gyárt telót.
Amúgy nem voltak olyan rosszak, de sikersztorinak sem nevezném. Az elect egy automata elektromos lock funkció. Van egy beépített gyorsulásmérő a villában, érzékeli milyen terepen tekersz és 0,2 másodperc alatt nyitja vagy zárja a villát. Soha nem próbáltam, csak tesztet olvastam róla, szerintem sok értelme nincs.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Futás, futópályák
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- GoPro Topic
- SkyShowtime
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Milyen egeret válasszak?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Hálózati / IP kamera
- További aktív témák...