Új hozzászólás Aktív témák
-
zazenke
őstag
válasz Luissimo #5250 üzenetére
csak annyit tudok hogy a Tószegen szerelik össze ahol a herkules és más prémium német márkákat rakják össze . Mellesleg Magyarországon ha jól tudom a legnagyobb gyár. Viszont régen volt külön honlapjuk de ezt már nem találom. Lehet megszünt már ez a márka
[ Szerkesztve ]
-
zazenke
őstag
válasz Szilágyi84 #5223 üzenetére
na kipróbáltam a kerékpárt . Pro és kontra. A kínai minőség az itt ott látszik pl nyolcas van a féktárcsában ezért bele ér egy picit alapból a fékpofába . Ezért a fékpofákat szét kellett állítani de így meg gyengébb fékhatás. ez még azért szokható mint ahogyan a nyomatékszenzor hiánya is mely miatt a rásegítés egyenletlenebb. A nyereg az kényelmetlen azt le kell cserélni . Ezt nem írom negatívumnak mert az összes kerékpárommal így jártam. Majd kapni fog egy széles puha nyerget. A számítógépe nagyon nem volt beállítva helyesen, konkrétan rásegítést nem is éreztem . Ezt a netről letöltött használati utasítással korrigáltam. Végig mentem a beállításokon kivettem belőle a sebesség limitet is mert nálam ez 20km/h volt csak . A kerékpár sík terepen átlagos széllel 80 kg al elérte a 40 km/h-t. A legnagyobb szívfájdalmam amire nem is számítottam hogy a nyereg nem dönthető előre és így az aksit csak akkor lehet kivenni ha csövestől együtt eltávolítom . Ezt is orvosolni kellene de még nem találtam meg a neten amit keresek erre pedig létezik mert videón láttam más fatbikeoknál. Egy jól beállított magasságú nyerget ne kelljen már kivenni nyeregcsőstöl.. Erő nagyon nagy van benne nem találtam olyan emelkedőt amin még a legkisebb rásegítéssel ne menne fel. Lendület sem kell a kerékpárnak állóhelyzetből is felmegy . Van egy két beállítás amit akárhová állítottam akkor sem vettem észre semmit. Nagy tudású agya van neki többet is tud szerintem mint ez a kerékpár. Beállítottam a kerékátmérőt is mert az sem volt helyes. ha állítod a végsebesség határt akkor ennek megfelelően az 5 lépcsős rásegítés értékei is eltolódnak tehát pl 2 esben nem 15 ig hanem 20 ig segít stb stb. Arra viszont nem jöttem rá hogy a kijelzőn a watt érték az mire szolgál mert az nekem mindíg nulla.
-
Szilágyi84
senior tag
válasz zazenke #5252 üzenetére
Hali
Akkor összességében elégedett vagy Te is . Igen az aksi ilyen az ülés csővel együtt kihúzva csak ennél. Én próbáltam egy másikat az is ennyi árban az E-Twow nál annak dönthető az ülése ,de gyengébb a motorja . Engem ez így nem izgat az ülést viszont cseréltem én is . Én nem állítottam semmit rajta ott a boltban megcsinálták az okosítást kódozva . Emelkedő akár hegy nincs akadálya felvisz úgy ,hogy nem is érezni a tekerést . Watt nálam is 0. A gumi gyenge vékony az autó gumis mondta amikor csináltattam . És a gáz milyen ? A váltóra mondták , hogy egyszerű ,de nekem végzi a dolgát gond nélkül. Az ereje és a hatótáv az erőssége amúgy simán gázzal is élmény szerintem ,nálam legalábbis a beállítások alapján jól megindul .[ Szerkesztve ]
-
zazenke
őstag
válasz Szilágyi84 #5253 üzenetére
semmi baj a gázzal . ovatosan nyomom nehogy eltörjön inkább a tövére teszem az ujjam és ott támasztom meg és nem a legvégét mert úgy nagyobb erőkar hat rá és fixen tartani is nehezebb. A gázkar gyakorlatilag ugyanazt a határokat követi mint a rásegítési határ. tehát ha 10 a rásegítési határ akkor a gázkar tökig húzva 10 ig viszi fel. Jó erős hatótávja lesz . szerintem tisztán elektromosban hajtás nélkül ha 25-tel megy az ember akkor az 45 km is meglesz. A váltónál jó lenne még egy nehezebb fokozat mondjuk ha az első lánctányér nagyobb lenne mert akkor jobban hasonlítana egy normál kerékpárra. Akkor nem tekerne az ember annyit üresben vagyis a nyomatékszenzoros rendszert jobban utánozná. De valamit valamiért mert ott meg a gázkar funkció hiányzik. Ezzel ha elülöm a seggem akkor kiállok a nyeregből és mint egy rollerrel megyek tovább gázkarral. Ezt ma próbáltam is és jó dolog. Csak le ne szakadjon a hajtókar alattam mert így nagyobb terhelés éri.
-
zazenke
őstag
válasz Szilágyi84 #5253 üzenetére
itta leírás ha érdekel. a két nyilgombot lenyomva tartva belépsz a menübe jobb felül látod hogy p01 től p14 ig melyik programba vagy a középső M betüvel váltogatsz a P program menük közt a föl és le nyilakkal pedig állítod az értéket. Az első menüpontod ahová belépsz például a kijelző fényereje 3 fokozatban állíthatod. ha nem nyomsz semmit akkor pármásodperc múlva kilép és elmenti a változtatásokat. Pl azt is beállíthatod hogy állóhelyzetben működjön a gázkar vagy nem. Mert így nem ugrik meg a kezedben. van akit ez zavar . [link]
-
zazenke
őstag
válasz Szilágyi84 #5256 üzenetére
nem
-
Szilágyi84
senior tag
Ki milyen visszapillantó tükröt használ ? Érdekelne 10 ezer körülig ami nem kormányvégébe dugós , hanem rácsavarozható a kormányra .
-
Gömbike
senior tag
válasz Szilágyi84 #5259 üzenetére
Én ilyet [link]
Akinek két bekezdésnél több van a memóriában, az látja a szomorú jelent.
-
Joshi
titán
Kisebb megpróbáltatások közepette megérkezett a pótakkum, ami egy Shimano BT-E8035 lett. Megkértem sz.zs. fórumtársat és készségesen segített a rendelésben, aztán a rossz típusú akku rendelésem miatt, visszaküldés és csere kérelem lett belőle. Szerencsére korrektek voltak a németek, illetve Zsolti is szívesen segített a cserében.
Megnéztem az akkuk állapotát és szomorúan konstatáltam, hogy a nem túl öreg akkum, már csak 90%-os. A pontos futott km-t nem tudom, mert USA régión van + a kerék kerületét átírtam, hogy ~45km/h-ig legyen rásegítés. Nagyjából 2000-2500km lehet a bringába.
-
Somatom
veterán
-
Joshi
titán
-
Somatom
veterán
Sztem tök mindegy, hogy hogyan használod, a végeredmény ugyanaz. Bár, lehet, hogy mégsem. Magamból kiindulva, többnyire bőven elég az a hatótáv, amit a régi tud. Akkor miért az újat nyúzzam? Sztem inkább legyen egy gyengébb, meg egy 100 -as akkum, mint két, egyformán lehasznált. Remélem, érted, hogy mire gondolok!
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
senior tag
Az én eredeti 500-as akkumat 90 %-osan adtam el kb. 70 töltési ciklus mellett. Próbáltam odafigyelni a tárolására, bár nem mindig sikerült az ideális 40-60 % közötti tartományban eltárolnom amikor hosszabb ideig nem használtam.
aztán volt egy ugyanilyen tartalék akkum, arra már nem figyeltem oda ennyire sem , az 10 töltési ciklus után már csak 90 %-os volt, ezért gyorsan el is adtam, hogy ne romoljon tovább, mert egyszerűen nem is használtam ki. Az én kerékpározási szokásaimhoz ez a mostani 1 db 630 W-os akkumulátor a legmegfelelőbb, erre már nagyon figyelek is. Tényleg próbálom mindig 50 % körül tartani, és közvetlenül csak a tekerés napján, vagy előtte való napon töltöm fel 100 %-ra.Mini Gaggia (Aplimont) pid box-szal vagy nélküle eladó
-
Joshi
titán
+Somatom
Én úgy tudtam, hogy a Li-ion akkut 70-80%-on kell tárolni ~15 C°-on. Ez valójában szobahőmérséklet lesz, mert az az életszerűbb megoldás. Téli pihenőre nekem teljesen fel volt töltve, és a Panasonic ajánlása alapján nem is lőttem mellé. Ha két akkuja van az embernek, az gyakorlatilag megduplázza az akkuk élettartamát. Azért, mert legjobban a töltési ciklus teszi tönkre az akkut. Vagyis az is.
Idézve a Pana ajánlásából.
"A lítium-ion akkumulátorok optimális tárolási szintje a maximális töltöttség 30-50%-a. Ha néhány hónapig nem tervezi a töltésüket, teljesen feltöltve érdemes tárolni az akkumulátorokat."Mondjuk az a mondat hogy a több hónapig nem töltésnél teljesen feltöltött akku az ajánlott azért vicces, mert az én új akkum 4%-os töltöttségi szinten érkezett. Gondolom hónapokig tárolják ezeket az akkukat.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Én hosszabb pihenő alatt is 50-60%-on raktam el és pár hetente ránéztem. Ha 40 alá ment akkor rátöltöttem 60-ig.
Az új aksi elvileg “elaltatva” érkezik, az enyém legalábbis így érkezett. Bekapcsolni sem lehetett, az első töltés ébresztette fel.Mini Gaggia (Aplimont) pid box-szal vagy nélküle eladó
-
Joshi
titán
Az új akksit én betettem a bringába és simán működött, annyi hogy láttam seggre le van merülve. A telefonos appban lehetett csak látni, hogy 4%-on volt, de ennek ellenére működött. Persze a működés abban kimerült, hogy be lehetett kapcsolni a kijelzőt, menni nem mentem vele.
Te hogy szabályzod hogy mondjuk 60%-ig töltsön csak?
-
Vorontsov
tag
Sziasztok elektromos bicikli/motoromba cseréltem új akkumlátort és a teljesítménye nem jó neki.
A feltöltési ideje 8óra és körötte,amikor a gépet megvásároltam akkor volt 6-7-óra.
A hatótávolsága pedig 20Km-a 30Km-helyett.
A bicikli/motor hibát kizárnám egyből,mivel az akkumlátort kiszedett állapotban töltöm mindig,semmi nincsen rácsatlakoztatva ami hibát okozhatna.
Maradt a töltő-az akkumlátor burkolat biztosítékkal és csatlakozókkal,
a harmadik verzió az új akkumlátoroknál 1-2 selejt is előfordulhat.
Tervezem a akkutöltő és burkolat/csatlakozó feszültség mérését stb...
majd az akkumlátorét feszültségmérést.
Ezek az ötleteim vannak valakinek ötlete,javaslata.
3DB akkumlátor van benne.
36V12Ah sorbakötve....dátum rajta az akksin 2022.02.23.
Köszi ha segít valaki. -
Vorontsov
tag
válasz Dr.FantastiK #5277 üzenetére
36v 12Ah ugyan akkora amekkora az előző volt a Bolt-tól vásároltam,ahonnét vettem.
Beszereltem és nem ment vele annyit amennyi kellene neki mennie.A töltő gyári ztech feltöltés után átvált zöldre azt se gondolom rossznak.
Mi romolhat el egy gyári ztech elektromos motor-bicikli töltőjében, ha normálisan van használva és nem dobálva, fix helyen.Ztech gyártmány.
Motor típusa Kefe nélküli agymotor
Motor névleges teljesítmény - Watt440W
Motor névleges feszültség - V36V
Motor energiafogyasztás - kW·h/100km2-3kW.h / 100kmMax.
Sebesség - km/h25km / hMax.
Hatótávolság - km≥30kmMax.
Terhelhetőség - kg130kg
Első fékDobfékHátsó fékDobfék
Felni és gumiméret22'' x 2.125
Akkumulátor típusÓlomakkumulátor
Akkumulátor kapacitás Ah12Ah
Akkumulátor feszültség - 12V3X
Akkumulátor töltési idő - h6-7h
Kerékpár mérete1710 x 690 x 1100 mm -
Dr.FantastiK
őstag
-
Joshi
titán
Használ valaki Sigma Rox 4.0 cuccot? Mi a vélemény róla?
-
Vorontsov
tag
válasz Dr.FantastiK #5279 üzenetére
Szia megmértem feltöltés után 13.6V a feszültség/darab,de úgy hogy este feltettem feltölteni és reggelre lett ez az eredmény.
Összességében sorbakötve 40.9V-volt.Ugye ez szorozva 3-al stimmel.
10Km-től lecsökkent 12.6V-ra/darab.
Egész 37.7V sorbakötve 10 km után.
36V-az elvárás neki.
Feltöltés után is egyforma értékek és 10Km-megtétele után is azonos értékek.
Szériaszám egymás után van és dátum is friss.
Én minden alkalommal leszedem a burkolatot ami az akkumlátort magába foglalja.
Ami legelsőnek feltűnik az a töltési idő ami 8 óra és körötte.
Itt 6-7 órának kell lennie.
10 Km-esetében 1.5-2 órának-itt nálam ez most 3 óra.
Itt lehet gond szerintem
1.-töltő-
2.-burkolati csatlakozó elemek-
3.-akkumlátor.
Megpróbáltam,köszi a tippet, ha van még esetleg valakinek ötlete kérem írja meg,köszönöm.
Úgy gondoltam megveszem,beteszem és kész.
Szia a mért értékek szerint az akkumlátor jónak kéne legyen,de használat után drasztikusan lecsökken,amit írtam ill 10Km-után van.
30-helyett 20-amit meg tudok tenni.
Beszerelést követően a töltési idő 8 óra.....már itt a probléma.
Ha töltő lenne rossz akkor a mért értékek is rosszak lennnének.
Maradt a
1.-burkolat csatlakozókkal és
2.-maga az akkumlátor.[ Szerkesztve ]
-
Vorontsov
tag
válasz Dr.FantastiK #5282 üzenetére
Előzőleg is ugyan ez a márka volt benne Ztech az tudott 30Km-t ez csak 20-at.
Hosszan elhúzódó töltési idő ami gyanús nekem,6-7óra helyett 8óra.
ezért zárnám ki a motor/kerékpár hibáját stb.Külön kiszedve töltöm azt...
Tegyük fel ha benne a biztosíték a ludas ami 1000-1190.ft-de ha beküldöd szervízbe 15-20-30.000.-ft ot is elkérhetnek érte.
Áram leadás-felvétel-tárolás stb mérése.
45.000.-ft volt az akkumlátor bele,hozzá a szállítás 5.700.-ft,de nem ők hozták ki hanem gls....
lehúzás érzetem volt....mivel ha én ugyanezt szeretném elküldeni a postával 2.500.-ft ért elviszik az adott címre.....Célszerű figyelembe venni a hozzá kapható fogyó alkatrészeket,ilyen a biztosíték stb,kábel ami nem jól vezet,elsőnek a biztosítékra gondolok csak nincsen ott mennyi ideig jók,mikor célszerű cserélni őket.Célszerű az akkumulátor dobozokban lévő régi üveg biztosítékokat erre cserélni a gyakori meghibásodások elkerülése céljából.
Kösz a választ,üdv.[ Szerkesztve ]
-
zazenke
őstag
most akkor hogy is van ez a töltés szabály ? ne töltögessem csak akkor az aksit(li-ion) ha lemerült vagy akkor is rátölthetek élettartam rövidülés veszélye nélkül amikor már csak 30 % van benne? . egy kicsit macerás így mert hogy induljak úgy útnak amikor már kevés van benne? Vagy ez a teljes lemerítés feltöltés csak az első 5 alkalomra vonatkozik ?
-
Szilágyi84
senior tag
válasz zazenke #5284 üzenetére
Mennyi lett a hatótávod ? Én úgy tudom, hogy nem ajánlott teljesen lemeríteni ,de ha esetleg úgy alakul egyszer akkor se lesz gondja , viszont alacsony töltöttséggel nem érdemes még rövid távra se elindulni mivel hiába bírna még pl kb 10 km-t ,de ha jön egy domb már egyből kiveszi az erejét és akkor hiába a 1 csík vagy 2 csík ,de lekapcsolja . Elvileg azt mondogatják ,hogy 20-80% között lenne a leghatékonyabb vagyis nem lemeríteni teljesen és feltöltve se maxra a leghosszabb élettartam érdekében. Viszont a másik érdekesség, hogy töltés ciklusszámban vannak ezek meghatározva vagy bekategorizálva szóval majd x év után franc tudja hogyan lenne jobb teljesen feltöltve x km-t menni vele vagy ugyanannyiszor töltve kevesebb km teljesítmény.
-
zazenke
őstag
válasz Szilágyi84 #5285 üzenetére
nagyon nehéz megmondani hogy mennyi a hatótáv 155km után tettem fel második töltésre . Nagyban függ tisztán elektromos módnál hogy hogyan használod. Én visszaállítottam a teljesítményét így a max sebesség 28km/h. És minden nap csak 20 km tettem meg vele . így a 60 km is kijön belőle tekerés nélkül. 2 egység töltöttség jelzésnél letettem és másnap visszarugózik 3 egységre és 10 km után megy le ismét 2 egységre. de ha 38-40 el mész akkor sokkal nagyobbat harap az aksiba és nem lesz 50 km hatótávod sem. ezenkívül városban ami 3.5 km kb ott rásegítéssel megyek hogy ne legyek a rendőr előtt feltűnő bár úgy látom ez nem sok embert zavar és az öreg nénikék is húzzák a szarvát tekerés nélkül . Kár hogy induláskor a rásegítés nem egyből indul meg ezért itt a gázkart húzom meg mert az induláskor azonnal dolgozik az én beállításommal. a fékek nagyon rosszak . Hiába állítod be a betét távolságokat időnként és elég sűrűn hirtelen bele zizeg a féktárcsába nem tartja stabilan az alap helyzetét majd egy fékezés után egy darabig megint nem ér bele. Gondolkozom egy avid bb7 cserén de ez elől hátul 55 ezerbe fájna úgyhogy még várok vele. Pumpa és defekt védő mindig van nálam és folyamatban van egy hátsó csomagtartó kétoldalas táska beszerzése is. Ez nagyon nem egyszerű feladat mert a táska teljes magasága nem nagyon lehet több mint 25 cm. Máskülönben oda is leér ahol már nem lenne szabad lennie. ezt kínából rendeltem meg. Valahol azt olvastam hogy ha a hátsó kerékben van a motor akkor nem szabad hátúl súlyt vinni mert az küllő töréshez vezet. Nehéz ezt elhinnem mert elég erősnek látom azokat a küllőket. A széles felni miatt jobban szét vannak helyezve és ez szerintem nagyobb stabilitást ad mintha közel egyvonalba futának a felni belső körívén.
-
Dr.FantastiK
őstag
válasz Szilágyi84 #5289 üzenetére
ez pontosan melyik model Ztech ??
(mer nagyon tetszik.
[ Szerkesztve ]
Main full time job : >>> The ultra fast money producer !!!
-
Szilágyi84
senior tag
válasz Dr.FantastiK #5290 üzenetére
Fatbike
-
DigitXT
félisten
válasz Szilágyi84 #5285 üzenetére
franc tudja hogyan lenne jobb teljesen feltöltve x km-t menni vele vagy ugyanannyiszor töltve kevesebb km teljesítmény
Az utóbbi. Mivel önmagában nem a töltések darabszáma mérvadó, hanem az
egyes lemerítések során a DoD értéke (Depth of Discharge): minél kisebb volt
ez, annál tovább bírja az akku, annál lassabban degradálódik... Magyarán, ha
X km-t mész, miközben az akku simán tudna 2X km-t, ám rá tudsz tölteni két
ilyen út között, akkor a végeredmény szempontjából jobb az, ha minden x km
után fel van töltve. Hiába kétszer annyi a töltések darabszáma, miközben a
merítések mélysége kisebb, ez már önmagában jobban kíméli az akkut.A dolog másik oldala meg, ha nem töltöd 100%-ra, az is segít. Csak hát ez a
kettő a két oldalról eléggé visszafogja az egy út során kivehető kapacitást, ha
szigorúan ragaszkodsz hozzá. Szerintem nem kell túlparázni. Nyugodtan kell
tölteni ha lehet: jobb gyakrabban, mint megpróbálni kivenni a max. kapacitást.És ha "kímélően" töltöd (csak 80%-ra), arra érdemes figyelni, hogy a BMS-en
mi van beállítva balance alsó limitnek, mivel ha annál a 80% fesznél még nem
indítja el, úgy soha nem lesznek a feszültség különbségek kiegyenlítve. Tehát
ezzel a "kímélő" töltéssel véletlenül pont szét lehet baszarintani az akkut...
Ha olyan a BMS, akkor néha fel KELL tölteni 100%-ra, hogy rendbe hozza az
idő közben elmászott feszültségeket... Ha a töltő nem állítható, két töltő kell.) -
Gézengúz
addikt
Aliról szeretnék rendelni egy Bafang szettet, pár nap múlva induló akcióban.
[link]Kérem aki használ ilyet, segítsen pár jó tanáccsal, 20-as akksival szeretném, 850C kijelzővel. Brake lever, illetve brake sensor közt mi a különbség?
Pozitívum, negatívum?
Sík terepen mire elég ez az akksi, gyenge, közepes, erős rásegítés esetén?
Köszönöm.
[ Szerkesztve ]
-
motifator
senior tag
válasz Gézengúz #5294 üzenetére
A brake lever egy komplett bovdenes fékhez való fékkar, viszont ha hidraulikus fék van a bringádon, akkor ezzel nem sokra mégy. Ott a "brake sensor" opciót érdemes választani, de nem 100 %, hogy ezt is mindegyik típusú hidraulikus fékre rá tudod applikálni. Ebben az esetben kapsz két mágnest és egy szenzort, amit rá kell gyógyítanod a bringádon lévő hidraulikus fékre, ha kell ez a funkció. Én egy régi Trance 2 vázra építettem egy 750W Bafang szettet 17,5Ah akksival, 2 éve használom, szinte csak terepen. Hibátlanul teszi a dolgát. Azt nem tudom megmondani, hogy mekkora távolságra lehet elég sík úton, én 2 x kényelmesen elmegyek vele bringázni, ez kb. 1600-1800m szint és 60-70 km-t jelent nagyrészt 2-3 rásegítés mellett (az 5-ből), de így sem merül le az akksi. Egyébként nagyon erős a 750W, de ha folyamatosan kell a nagy rásegítés, akkor érdemesebb a BBSHD motort választani. Hosszú távon nem egészséges a full power neki. Sík úton szerintem 20Ah akksival simán tudnia kell a 100km-t közepes rásegítéssel.
Funky + Jazz
-
Gézengúz
addikt
válasz motifator #5295 üzenetére
Igen, hidraulikus tektro-k, egy 8 éves decathlonos Rockrider 520.
Ezek elég biztató adatok, köszi.
Nagyon kíváncsi vagyok, mit fog tudni. Tegnapelőtt gurultam egy 90-est szakaszt. Nem ritka a hasonló táv. Bírtam, de azért egy rásegítéssel többet tudnék kamillázni a tájból és nem is fáradnék annyira el.[ Szerkesztve ]
-
Gézengúz
addikt
válasz Szilágyi84 #5297 üzenetére
-
Szilágyi84
senior tag
-
motifator
senior tag
válasz Gézengúz #5296 üzenetére
Ha alapból ekkora távokat tekersz, akkor 20 Ah akksival kimész a világból Ami nem említettem, a szenzor, ez a bafang un. "cadence" tehát pedál szenzorral van szerelve, nem nyomaték szenzoros ezért kevésbé természetes a rásegítés módja. Amolyan lórúgás Nem a taposás erősségének megfelelően adja a rásegítést, hanem a pedálozást figyeli, hajtod, vagy nem, adott rásegítés fokozatok esetén áttételtől függően egy bizonyos sebességig segít rá. Meg lehet szokni, más feeling, mint egy gyári középmotoros pedelec.
[ Szerkesztve ]
Funky + Jazz
Új hozzászólás Aktív témák
- Amazfit GTS 2 új! (nem a mini)
- -62% HP EliteBook 845 G7 (840 G7):Ryzen 5 4650U,16GB,512GB SSD,vilI.MAGYAR bill.,Bang&Ol.,Win11ProHU
- Több db HP Thunderbolt dock 230W G2 230W -os töltővel MONITORCENTER
- Philips Evnia 42M2N8900 Gamer Oled Monitor!42"/4k/138hz/0,1ms/Freesync-Gsync/HDMI 2.1/TypeC/Ambiglow
- -56% HP EliteBook 840 G8:i7 1165G7,16GB RAM,512GB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.