Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz trialboj #5848 üzenetére

    Szerintem neked még ismerkedned kell ezekkel a bringákkal, mármint gyakorlati szinten. Én is cáfolnám azt a kijelentést, hogy ezekhez semmi erőnlét nem kell. Most ha rövidebb távokat nézünk vagy valaki 2 akkuval megy, akkor nyilván lehet motorozni, minimális erőbedobással. De ha 1 akkuval mész, rendes Trail/Enduro kört, mondjuk úgy 60-80km 1500-1800m szint társaságában, oda kell a kondi, meg bringázni is tudni kell. Erőnlét nélkül ezeket a gépeket sem lehet rendesen kihasználni.

    Én azt gondolom, hogy akikkel eddig bringáztál, intelligenciában nem jeleskednek. Én is bringáztam nagyobb társaságokkal, de mindig megvártuk, segítettük egymást. Akik elektromossal mentek, szépen mentek az analógosokkal együtt, nem arról szólt, hogy pöcst méregettünk, hanem egy jót bringáztunk együtt.
    Mondjuk az én ismerösi körömben inkább az analógot hajtók voltak többségben, de soha nem volt köztünk ellentét, bringázás közben, teljesen mindegy ki mivel jött. Egyébként a Brose fogyasztása rosszabb mint pl a Bosch-é. A Bosch 625-el kopra azt hozza hatótávban mint a Brose 700-al. Szóval ha veszel egy Bosch CX-es gépet 750-es akkuval, még kicsit többet is fog bírni a bringád mint a speci. Jó gépek a specik, de azért nem az ő seggükből jön a napfény. Rengeteg baj van velük, a szíjak szakadnak, akkuk gyorsan elfáradnak, minden horror áron megy, amúgy is drága móka a prémium bringa, a speci még rátesz egy lapáttal. Nekem biztos nem kéne speci levo, elismerem, hogy jók a vázak, de az árazással komoly gondok vannak és a megbízhatóság is csapnivaló. Számtalan jobb választás van, főleg azon az árszinten.

    Alapvetően engem is mindig a bringa váza érdekelt elsősorban, soha nem a felszereltség, mert az opcionálisan fejleszthető. Meg ugye ebike esetében maga az elektromos rendszer még az érdekes. A Shimano mindig szebben integrálta a rendszereit, ez már az E8000 megjelenése óta így van, az pedig 2017-ben volt. Nem új keletű dolog a szépen integrált shimano rendszer. A merida eone sixty már nem új modell. Gyakorlatilag 2020-ban jött ki a karbon váz, azóta ugyan az, csak az akku helyet módosították, ahogy jött a 630-as. Most jött az új analóg one sixty, szerintem jövőre bejelentik az új, 3. generációs eone sixty bringákat is, deje lenne frissíteni a geo-t. Én szeretem a Shimano rendszert, a természetes működése és szép integráltsága miatt, de azért van amiben a bosch jobb. Fogyasztás, szervizelhetőség, erő. Ezekben mind a Bosch felé billen a mérleg.

    Az automata váltás sem újdonság, agyváltós rendszerek esetében sok éve létezik már. Ez a di2 automata funkció jópofának tűnik, a shimano motor nyomaték szenzora és fordulat szenzora segítségével működik.
    Abban igazad van, hogy az ebike iparág épp gyors fejlődésben van, és messze még a vége. De azért már a szárnypróbálgatáson túl vagyunk. Szárnypróbálgatás volt az agymotoros monti meg a gen1 bosch motor, 10 évvel ez előtt, ma már azért egy elég jól használható szinten tartunk. A motorba integrált váltás szerintem is a jövő, de azért van ezzel pár probléma. A súly és a méret korlátokat szab, nem lehetne hozzá olyan jó vázakat csinálni. Egy lépés előre, kettő hátra lenne. Akkor fog jól működni ha eljutunk arra a szintre, hogy maga a gearbox és a motor együtt lesz olyan súlyban mint most egy prémium középmotor 2,6 kg körül. Egy pinion gearbox önmagában bő két kiló, ebbe kéne még egy 80-90Nm-es motor, szerintem 3,5-4kg körül is lehetne. Ez meg egy baromi nagy krumpli lenne a váz közepén. A másik gond meg a szervizelhetőség. A legjobb porvédelem ellenére is be tudnak ázni a motor ha sok vizet, sarat kapnak, a csapágyak cseréje meg nagyon speciális művelet és drága. Előbb szerintem azt kéne megoldani, hogy az ebike motorok csapágya könnyebben kiszedhető és cserélhető legyen.

  • baluka

    tag

    válasz Runner_fxr #5851 üzenetére

    Ismételten csak egyetérteni tudok veled, egyetlen dolog kivételével: Brose nem egyenlő Specl, mások is gyártanak ebike-ot Brose motorral, a tljesség igénye nélkül Bulls, Rotwild, M1...
    Náluk azért sokkal jobb az ár/érték arány mint a Specl-nél, igaz ez főleg a Bullsra, a Rotwild már egyel magasabb kategória, az M1 pedig rétegtermék. A legújabb revíziójú Brose motorok már nagyon megbízhatóak, persze maradt a szíjhajtás ami még mindig lehet problémák forrása, ugyanakkor a szíjnak köszönhetően nagyon csendes.
    Két évig volt Brose motoros vasam, még az 1.0 szériás, el is ment benne a szíj, de garancia alatt, így sima csere volt. Mai napig tartom hogy a Brose nyújtja a legtermészetesebb, a klasszikus tekeréshez legközelebbi élményt a rásegítés során, ezt sok releváns teszt során is kimelték a hozzáértők, a mostani Bafang M600 motorom a fasorban sincs ezen a téren a Brosehoz képest... :)
    A következő ebike-om tuti Brose motoros lesz... :B

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz baluka #5852 üzenetére

    Nem írtam olyat, hogy a Brose csak speciben van :), de az kétségtelen, hogy leginkább a Specikből lehet ismert és valószínűnek tartom, hogy Specibe szerelik messze a legtöbb Brose motort. Lehet, hogy jobb az ár/érték arány egyéb márkáknál, de nekem a Specin kívül még más Brose motoros bringa nem igazán tetszett, legalábbis geometriára.
    Ismerem a Brose rendszert, működésileg nekem sincs kivetnivalóm, tényleg nagyon szépen és erőteljesen működik, minimális rezonanciával. Csak az a sok hiba ne lenne. Tudom, hogy elméletileg az új szíjak már jobbak, meg a motort is optimalizálták teljesítményügyileg, hogy ne egye meg a szíjakat olyan hamar. De nem csak a szíjakkal volt gond, a nyomatékszenzorok is szeretnek megdögleni a Brose-ban. Épp most cseréltem szíjat egy ismerősöm 2000km-t futott Turbo levo gépében, már az új fajta szíj került bele, kivácsi leszek. Egyébként ha nem lett volna ez a sok gond és főleg nem arany árban adnák a szíjat, lehet már nekem is egy Speci Levo vagy kenevo bringám lenne, mert amúgy tetszik.

    [ Szerkesztve ]

  • cekkk

    veterán

    Sziasztok!

    Nagyon elgondolkoztam, az ebike vásárlásán. Általában itt az alföldön 60-70 kilométert szoktam tekerni az idén sikerült kb 2700-t menni. Szeretnénk az asszonnyal túrázni a hegyekbe és ehhez keresnénk valami jó ebike-t. Tudtok ajánlani valakit aki esetleg külföldről, hoz jól árasított gépeket? Köszönöm szépen a segítséget.

  • trialboj

    őstag

    válasz cekkk #5854 üzenetére

    Már régóta vadászok jóárasított gépeket, itt romániában pl olcsóság van 2500 euroért 5000+ euros gepeket kaphatsz, de szinte biztos hogy mind lopott, kulcsot töltőt szereztek mellé, de ha még ki is fogsz egy olyat aminek van papírja, nem tudod hogy volt használva, garija már nincs, pont alattad megy tönkre, és a motor csere elég borsos, ha meg az akku is tropa akkor óriási bukta.

    Szerintem jelenleg a leginkább rizikós dolog a használt ebike vásárlás, ott ahol már nincs gari, nem tudod mi lapul a motorborítás alatt, azért ez már kicsit bonyolultabb mint egy analog gép, amit azért kívülről átvizsgálva is meg lehet bizonyosodni róla hogy nincs-e valami komoly baja.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • Gézengúz

    addikt

    válasz kenand #5856 üzenetére

    Az emberek többségének tényleg elég a 25km/h? Ott ahol végre indulna a buli, eltűnik a rásegítés...

    Akkumulátor-kapacitás 720 Wh
    Akkumulátor feszültség 36 V
    Maximális hatótáv 180 km
    Maximális sebesség 25 km/h
    Forgatónyomaték 80 Nm

  • JoinR

    senior tag

    válasz Gézengúz #5857 üzenetére

    A buli a lejtőn indul, ott meg már annyit úgyse tekered, hogy kelljen a rásegítés.
    Ha felfelé is bulit akarsz, akkor motort kell venni. :K

    [ Szerkesztve ]

  • kenand

    veterán

    válasz Gézengúz #5857 üzenetére

    Ez az EU szabályzás.
    Egyébként többnél -különböző módszerekkel- ki lehet kapcsolni, de akkor nem használhatod közúton.
    Vagy vehetsz speed-elecet szigorúan nem közútra. Vagy kismotorként használod kötelező biztosítással

    [ Szerkesztve ]

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz trialboj #5848 üzenetére

    A pinion váltó dolog engem évekkel ezelőtt nagyon fellelkesített és fantáziát továbbra is látok benne, viszont idő közben a gátló tényezőket megértettem.
    Van a súly és méret (vázban elhelyezhetőség), amit Runner már kifejtett. Egy másik faktor, hogy hajtási hatékonyságban a lánchajtás és láncváltó esetében a legkisebb a hajtási veszteség. Ehhez képest a pinion legalább 10-15% hajtási veszteséget produlál, amire lehet mondani, hogy de ott a motor és az majd megoldja a különbséget, ami az erőkifejtés tekintetében igaz. Viszont ha ezt kikompenzálja a motor, akkor a hatótáv fog ennyivel csökkenni, ami már közel sem esik olyan jól, főleg, hogy mostanra jutottunk el végre oda, hogy kellemes és jól használható hatótávú ebike-ok vannak akkora aksikkal (625-750), amik ezt elbírják, még méretben és súlyban is szépen a vázba illeszthetők. Közben itt kopognak az ajtón a 800 és 900-as akksik is, tehát ezek fejlődése sokat fog segíteni, míg a legtöbbet tényleg a következő generációs akksi technológia hozná (nagyobb energiasűrűség).
    Közben még könnyebb és kisebb motor és szintén könnyebb és kisebb pinion gearbox.

    Ennek a vinalnak konkurenciájaként pedig még mindig ott lehet a lánchajtásos verzió az új generációs motor és akksipakkal, amik még könnyebbek és akár -2kg lehet a bringa a mostani súlyhoz képest úgy, hogy nem az ebike light, hanem a full power ebike kategóriában nevez, miközben tudjuk, hogy a jelenleg alkalmazott lánchajtások igazából nem az ebike-okra lettek kitalálva (kivéve linkglide).
    Érdekes évek előtt állunk, maga az ebike a loggyorsabban fejlődő és egyben a legnagyobb potenciállal rendelkező szegmense a kerékpár iparnak.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz sebgutkopf #5860 üzenetére

    Ha még nem jött szembe veled a video, nézd meg: 2023 Orbea Wild
    Bosch CX Race motorral, közel 1 kilóval könnyebb a váza mint az előző.
    Az M-LTD modell 20,9 kg, gondolom a kisebb 625-ös akkuval.
    Az új Bosch rendszer szerintem gyönyörűen van integrálva.
    A geometria is igazán friss.
    Szépen, letisztultan néz ki a bringa, analógra hajazó kinézete van.
    Ezt a gépet látva, főleg nem látom már értelmét a kis teljesítményű, könnyű ebike-nak, hiszen ez is majdnem ugyan olyan könnyű, de full power.
    Egy hátránya van, az akku nem kivehető, így tudtak könnyebb és merevebb vázat csinálni.

    [ Szerkesztve ]

  • baluka

    tag

    válasz Runner_fxr #5863 üzenetére

    Hoppá! Ez egy csúcsgép, persze csúcs az ára is, 12 ezer erzsi környéke...
    Persze vannak aluvázas modellek olcsóbban de ott már nem 20 kilókról beszélünk...
    Egy valami nagyon zavar: ha már egyszer erényként emeljük ki a gyönyörű integrációt és a letisztult cockpitet szinte orrbab@sz a nyeregcső remote-jának bowdensapkája, nagyon illúzióromboló...
    Ennyi zséért igazán lehetett volna egy Reverbet használni, ha az XTR szett belefért... :)

    [link]

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz Runner_fxr #5863 üzenetére

    Megelőztél :D
    Tegnap láttam a videót, ugyan az ez a véleményem. Nagyon jó irányba fejlődött a geó (az előd wild fs -1 generáció volt). Azon túl, hogy nagyon szép, itt végre egy könnyű bosch rendszeres bringa és végre csillagromboló nélküli bosch rendszer, talán az első fecske.
    Az viszont nem teljesen vili nekem, hogy ezt a gépet a nem limitált verziókban lehet race motor helyett simával venni? Ahogy nézegettem ezt a race programot, az nem a kezdők játéka, aki nem tudja kezelni a 2m-es túlhúzást az nagyon nagy bajba kerülhet a motor miatt. Ez nem a tegyük be trail módba és egész nap jól leszek vele, hanem aktívan kapcsolgatni kell a módok között.
    Meg az is egyértelmű, hogy a 11000 GBP alatti modellek biztosan nem jönnek ki a 20,8kg súlyból a polgáribb komponensekkel. Meg egy versenyzőnek, vagy aggresszívabb ridernek az exo+ gumi is kevés lesz, amint felkerül a DD máris 21,xx a bringa súlya, az XTR helyett pedig XT, SLX, vagy sram gx, karbon helyett alu felni akkor ismét megvan a 22 kg. Innentől pedig megint megnyugtat a tudat, hogy a bullit-om "csak" 22,5 kg (full DD gumik, 170 elől hátul, alu felni, gx hajtás, code rsc fékek) és minden egyes gramm különbség kijön a komponensek matekjából.

    Viszont a lényegen nem változtat, hogy ez most egy olyan európai gép, ami talán a legizgalmasabb pillanatnyilag és ha nem is bikepark ready erősségű, de trail és enduro vonalon az egyik legjobb európai gép lett, ráadásul bosch rendszerrel.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz baluka #5864 üzenetére

    Azért a reverb egy hisztis cucc, nekem annyira nem nőtt a szívemhez, jobban bejönnek bowdenes megoldások, egyszerűbb, nincs agyon bonyolítva, de működik. Az mondjuk tény, hogy a reverb szebb.

    A Bulls sem a szívem csücske, persze nem rossz bringák, de a geometriák nekem nem jönnek be.

    sebgutkopf:
    Tudtommal csak a csúcs LTD modell jön Race motorral, a többiben a sima gen4 CX Smart System van. Abban valószínűleg igazad van, hogy ez nem a kezdők játékszere, de én mondjuk szívesen láttam volna opcióként a Race motort az olcsóbb verziókba is, én azzal venném. Ezt a bringát elvileg a EWS-E versenyekre készítették.
    Sok mozgásterük nincs a gyártóknak a súly kapcsán. A motor, akku súlya adott (hacsak nem terveznek valami extra könnyű saját rendszert), a komponenseké is, csak a vázzal tudnak valamit kezdeni, ott meg nehéz már spórolni. Ettől függetlenül parádés adat ez a 20,8 kg egy full power enduro ebike esetén.
    Tulajdonképpen pont erre vártam, hogy jöjjön már valami rendes, modern Enduro váz Bosch motorral. Erre tessék itt is van. Már csak meg kéne venni. :D

    Komolyan elgondolkodtam itt az elmúlt hetekben, hogy veszek egy csúcs gépet, de akármennyire is kéne, próbálom ezeket az árakat megemészteni, de nem megy. :) Én sokáig meg tudtam indokolni a magas árakat, főleg szakmabeliként, racionális érvekkel, de ma már nem nagyon tudom. Pár éve még pont a fele volt minden. Akkor sem volt olcsó mulatság ha a felső házból válogattál, de manapság ezek az 5-6 milliók repkednek, ezt már nem tudom hova tenni. Mindig is utáltam az autós motoros példákat, de a mellett nem tudok elmenni szó nélkül, hogy most már egy csúcs bringa közel annyiba kerül mint egy BMW S 1000 XR.
    Jó persze lehet még feljebb extrázni, de az induló ára ennyi. Ez azért egy igen rossz vicc. Nem lehet a mérnöki munkát, felhasznált anyagok mennyiségét egy lapon említeni. Szóval most nem tudom mi lesz még, mert úgy döntöttem 2,5-3 millió fölé nem igazán szeretnék menni, az is baromi sok pénz egy bringáért.

    [ Szerkesztve ]

  • baluka

    tag

    Bizony-bizony, elszálltak az árak, az ember csak kapkodja a fejét, anno (2017) az első ebike-om kiválasztásánál űrbéli árnak tűnt a 6000 eurós csúcsgép, ha jól emlékszem egy XTR szettes Focus volt, ma pedig ennek simán a duplájáról beszélünk... :F
    Az árak követhetetlen emelkedése 2021 elején indult be igazán, nemcsak a kész gépekre hanem az alkatrészekre vonatkoztatva is, plusz ehhez még hozzájött a "hiánygazdálkodás" is...
    A mai közép és csúcskategória árait elnézve érzem igazán, hogy jó döntést hoztam tavaly a DIY ebike építéssel, örök hálával tartozva ezzel Robnak... :)

    Runner, valahogy az az érzésem hogy az általad megszabott költségvetési plafon túl sok kompromisszumra fog késztetni téged, pláne ha az új Bosch rendszerben gondolkodsz, mindenesetre sok sikert kívánok a választáshoz!

    Ja, Reverbhez csak annyit: pont egy éve használom, fantasztikus ötlet első osztályú megvalósítása, tökéletes megbízhatósággal, nem tapasztaltam eddig semmi anomáliát a működése során... :) Nagyon megtetszett a vezeték nélküliség, ha jó leszek karácsonyra AXS hajtás landol a fa alatt... :C

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz Runner_fxr #5867 üzenetére

    A bringa súly kapcsán, a fricskát a marketing dumáknak szánom első sorban, ahogy te is írod, mennyire szűk a mozgástér a súlycsökkentésre, főleg az terhelhetőség megtartása mellett, mindig az az érzésem, egy egy ilyen bejelentéssel, hogy újra és újra feltalálják a spanyol viaszt és nagy forradalmi újdonságként hypolják. Amíg nincs új akksi technológia, amivel az akksi súlya fele lehetne vagy a még újabb és könnyebb motorok nem jönnek, addig minden ilyen varázs súly érték csak a katalógusnak szól.
    EWS-E-n soha nem fognak exo+ gumival menni, ott még a DD-be is tesznek hátra insertet tovább növelve a súlyt, hogy kibírja, de akár a 1,5kg-os full dh casinges gumi játszik a versenyzőknél. Az analóg ews-en meg tudjuk, hogy a kutya se használ karbon felnit a szabályok miatt, hogy a kerék a verseny alatt nem cserélhető így ha sérül egy aluval még célba lehet érni.
    Ezzel a gyártók katalógus súlyadatain kiércelődtem magam. :DDD

    Ár: a HUF árfolyam nagyon nem tett jót neki. Még a karbon alkatrészek magas munkaerő igénye az az egyetlen, ami indokol némi plusz költséget, de összességében valóban az alkatrészek darabszáma, a bringa bonyolultsága és a szükséges mérnöki órák alapján is az jön ki, hogy brutálisan nagy haszon kulcsok vannak a bringákon, illetve az alkatrészeken. Erről pedig tehetnek a vevők is, hogy mindent megvettek az elmúlt 2 évben.

    Visszaolvasva egy fontos faktor meghúzódik a fenti sorokban: a kerékpár gyártás és összeszerelés nagyon alacsony munkaerő hatékonysággal működik, túl sok az élő munka igény és alacsony a kihozatal. Ezzel szemben egy motor, vagy autó komoly gépeken, nagyon nagyfokú robottechnológia és automatizációval zajlik napi több ezres kihozatallal. Szóval kéne a kerékpár iparnak is egy Henry Ford, és eldobni a manufakturális gyártási és összeszerelési módszereket. Eleve, amikor 1 ember egy komplett bringát rak össze egyedül, amiből egy gyakorlott szerelő is egy munkanap kb 6 db-ot képes összerakni (nézegettem gyárlátogatós videókat), ez egyszerűen botrányosan gyenge hatékonyság szempontjából.

    Az autó iparban ma már a tervező munka egy jelentős részét nem csak a végtermék kinézete és funkcionalitása jelenti, hanem az összeszerelés folyamatának megtervezése, milyen alkatrészeket kell ahhoz gyártani, hogy azok automatikusan, vagy amit kézzel kell azt is gyorsan és pontosan a helyére lehessen tenni (beállítgatás nélkül - a bringák gyári szerelése amúgy is borzalmas, mindent újra kell húzni és beállítani) a sorrendiség tervezése. Meg van tervezve a szervizelhetőség és alkatrész cserék gyors művelete, mi az amit cserélni és javítani kell rendszersen, annak az alkatrészenek, hogyan kell kinézni ahhoz és hova érdemes beépíteni ahhoz, hogy gyorsan (márka szervizben kritikusan fontos a normaidők miatt) ki lehessen cserélni.

    Ezért örültem idén nagyon, amikor a Kellys bemutatta a theos-t és ők azt is hangsúlyozták, hogy az új hibrid váz anyag robotokkal gyártható, ami jelentős költség előnyt hozhat, amint a mennyiségi kihozatal (kereslet és eladás) a technológiára kellően magas lesz. Jelenleg ez a technológia előnyét még nem élvezi a piac. Első fázisban a K+F költségeit téríttetik meg, és persze az új gépeket (amivel egyébként bérgyártani is lehetne). De összességében még nem indult el ennek árazása, inkább extra profit lesz belőle, mert a kerékpár piac mint hobbi hajlamos a sznob faktorra és pusztán márkanév, vagy drágaság miatt elhiszi a vevő, hogy az jobb, mint egy budget árú gép. A Kellys technológiájának terjednie kéne és igazi versenyt kéne generálni az árak csökkenéséhez.
    Arra meg kíváncsi vagyok, hogy vajon ki látja meg az új technológiában a nagyobb lehetőséget és esetleg a Kellys-t valaki nagyobb gyártó és márka felvásárolja ezért...?

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz baluka #5868 üzenetére

    Volt már szerencséd AXS hajtást használni?
    Minden tapasztalat érdekel!

    Kacérkodom én is a gondolattal. Igazából ilyen felgyúgyulás utáni ajinak gondolnám magamnak. Közben tudom, hogy nem racionális, mert valószínű annyi többletet nem ad, bár a váltás az parádés. Igazából 1 dolog zavar a +1 akksi és +1 elem, amivel foglalkozni kell. Ha a bringa fő akksijáról vinnék a delejt, akkor csak a bringát magában kéne tölteni... úgy már simán megvettem volna, de ez a le kell szedni az akksi védőt, majd az akksit és rátenni egy külön töltőre, meg vissza és ezt rendszeresen, de nem minden menet előtt mint a bringát, pont egy olyan dolog, amit könnyű elfelejteni, aztán ott van az ember a pályán és nem megy a váltó. :F
    Egyik boltban már ott van a kosaramban a gx axs szett (nincs megrendelve), aztán most amiket leírtam... szarabbul hangzik mint elsőre.

    Szóval nem tudom. Tipikus lesérült bringás vagyok. Nem tudok bringázni ezért most technózok, ha jól lennék akkor bringáznék és közben vigyorognék ahelyett, hogy ilyen "lényegtelen" dolgokkal és művi problémákkal foglalkoznék. :DDD

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz baluka #5868 üzenetére

    Ezektől a kompromisszumoktól félek én is. :) Nem feltétlen kell nekem az elérhető top felszereltség, de a váz/motor/akku fronton nem igazán szeretnék kompromisszumot. És például itt az első gondom, ha Race motort szeretnék, akkor azt csak a csúcs géppel kapod meg. Bár még jönnek majd nyilván egyéb bringák is ezzel a motorral, de attól tartok, hasonló lesz az elképzelés, akinek az kell, az vegye meg mindenből a top szintet. 2017/2018/2019-ben a Merida 2M-ért adta az akkori csúcs eone-sixty 900-as bringát. Igaz alu vázzal, de full kashima fox, saint fékszett, DT kerékszett Di2 váltó, Reverb stb. Ehhez képest ma ott tartunk, hogy 4M felett kapod meg a csúcs Merida EMTB-t, igaz karbon vázzal, és a Merida még az olcsóbb bringák közé tartozik.

    Ami a reverb-et illeti, nekem nem az AXS volt, hanem a sima hidraulikus vezetékes. Működésileg rendben van, de ha szervizelni kell az egy halál. Bár ha nagyon szigorú szeretnék lenni, nekem sokszor a Reverb kicsit lassú volt, a sima patronos, bowdenes megoldások gyorsabban működnek. Azt azért nem mondom, hogy félreugranék egy AXS Reverb elől, de annyi pénzt biztosan nem adnék érte. :D Viszont az AXS váltást simán bevállalnám, próbáltam párszor, engem meggyőzött, pontos, gyors és hát a lényeg, nincs kábellel buzulás, ami egy ebike esetében hatalmas előny, bár ez ugye a dropper esetében is jól jön. Annyi a különbség, hogy a váltó sokkal érzékenyebb a jól működő bowdenre mint a dropper.

    sebgutkopf: Egyetértek veled a súly kapcsán, de azért eddig mégsem nagyon láttunk full power enduro ebike-ot, 625Wh akkuval 20,8kg-os súllyal összelegózni. :) Persze győzzük kifizetni. De az persze tény, hogy itt jelentősebb változást csak az akku technológia fejlődése hozhat, sajnos az akku a legnehezebb alkatrész ezekben a bringákban, így amíg ezzel nem tudnak valamit kezdeni, drasztikus eltérések nem lesznek súlyban.

    Az biztos, hogy a gyártók tesztelik a vevők ingerküszöbét, de ha egyszer még az 5-6 milliós bringák is úgy fogynak el, hogy nem tudnak belőle eleget gyártani, akkor miért is legyen olcsóbb? Ez is valahol érthető, csak ugye az sír aki a f@sz rossz végén áll. :D

    Az a Kellys váz valóban érdekes dolog, mert amíg a karbon lesz a csúcs váz alapanyag, olcsóbb soha nem lesz. Dolgoztam piacvezető Carbon gyártó üzemben, igaz jó pár éve, de az emberi munkaerőt nem lehet kiváltani, ráadásul nagyon precízen dolgozó emberek kellenek, minden majomnak nem lehet betanítani, ha nincs hozzá kézügyessége, sok selejtet fog gyártani. A másik probléma az egészségkárosító hatás, a legmodernebb technika mellett is a karbon gyártása nem egy egészséges munkakörnyezet, én pont ezért hagytam ott. Épp ezért a fizetések is magasabbak az átlagnál. Persze mindent összevetve sem jön ki ez az irdatlan végösszeg, de amíg megveszik, olcsóbb biztosan nem lesz.

    Fog csikorgatva a 3M ameddig elmennék. Ha az új Orbea-t szeretném, és ragaszkodom a karbon vázhoz, akkor ez férne bele: M20
    3M-ért ez a felszereltség megmosolyogtató, főleg a villa meg a fékrendszer ami kiverte a szemem. :D

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz sebgutkopf #5869 üzenetére

    Gondoltam arra is, hogy nézek használtan egy olyan gépet mint a tiéd, de most Bosch-t szeretnék, mert 3 évig Shimano volt. Ráadásul most ez az új CX Race motor nagyon tetszik, csak hát ez meg magával hozza azt, hogy csúcs gépet kéne venni.

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz Runner_fxr #5872 üzenetére

    Bosch motorosból nekem ez az új Orbea Wild az első bringa, ami mint bringa (váz és elektromos rendszer) először igazán annyira tetszik és egyben van, hogy meg is venném.

    Konfigra az M20 rendben van csak a villát kell belőle kidobni, ennek ilyen szintű gyári alulkonfigurálása elég meglepő. Egyébként duplán sunyi a gyártó, mert nem csak a race motor a csúcs verzió privilégiuma, hanem villában is egyedült azt szerelik 170mm-essel, az összes többibe 160-ast tesznek, így nem éri meg opcionálisan a fox38-al kérni az M20-at se, mert abból is csak 160-ast tesznek bele. Ha meg enduro disznólkodás, akkor jöhet a gagyi rs 35 silverrel, ami doboz bontás után repülhet is kifelé a gépből és helyére be lehet tenni egy 170-es Zeb-et, már lehet kapni 800€-ért az új charger 3.0 és debonair +, buttercup… 2023-as verziókat (ultimate). Persze jó a fox38, szeretem így, hogy a bringával jött, de külön nem hinném hogy kifizetnék érte 1300-1600€-t.

  • baluka

    tag

    válasz sebgutkopf #5870 üzenetére

    Saját hosszútávú tapasztalatom még nincs az AXS váltás terén, természetesen túráztam már ilyennel szerelt ebike-val, anno a DIY projektem közösen futott egy kollégával, neki is szinte tökugyanolyan gépet raktunk össze, csupán a vázméretben és a felszereltségben volt különbség, ő eleve AXS XX1-et választott a konfigurálás során, szóval ezzel a géppel mentem kb 45 km-t 1100 m szintemelkedéssel. A váltás tökéletesen működött, a reakcióidő villámgyors, van hozzá app amin keresztül tetreszabható a váltás, szval nagyon komoly cucc...
    Kolléga szavai szerint még soha nem hagyta őt cserben, az akksi kb fél évet kibír egy töltéssel, ez persze nagyban függ attól mennyit váltogat az ember...

    Ami mindenképp jó megoldás az a cserélhető, univerzális akksi, mely identikus a Reverb akksijával, szóval ha valami gebasz lenne még mindig van mihez nyúlni, már amennyiben az emberre rádőlt a bank és rákattant az AXS-re... :)

    Sőt, még egy pótakksi beszerzése sem nagy érvágás, 40 erzsiért már lehet venni, sok helyet nem foglal, csak 24 g, szóval nem jelenthet gondot belevágni a hátizsákba... :)

    A Magura újdonsága pl teljesen másképp kezeli az akksi témát, ők inkább elemben gondolkodnak:

    [link]

  • baluka

    tag

    válasz Runner_fxr #5872 üzenetére

    Hát igen, mint minden újdonságnak ami az adott kor technológiai fejlettségét tükrözi megkérik az árát, nincs ez másképp a CX Race esetében sem... :)
    Jelenleg ha rákeres az ember a CX race kulcsszóra a neten, szinte csak a gyári ebike-val készült videókkal, szöveges bemutatókkal találkozik, egyetlen fecskeként az általunk már kivesézett Orbea Wild jelent változatosságot, de biztos vagyok benne hogy a többi, Bosch motort nagy tételben használó neves gyártó sorban fog kopogtatni saját CX Race-s modellel, csak győzd kivárni... :)

  • HornedReaper

    senior tag

    Sziasztok! Van egy TSDZ2 bicóm de építenék valami erőset is. BBSHD milyen áron mondható jónak? Alin vannak most megint akciók.. [link]

    Keress kínai shopokhoz kuponokért

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz sebgutkopf #5873 üzenetére

    Néha visszasírom a 2000-es éveket, amikor minden elérhető volt vázszettként és azt építettél amit akartál. Ma is üdvözölném ha pl adnának el külön vázat, motorral, akkuval, aztán a többit megoldom, de hát ez már egy másik világ.

    Vannak azért még egész jópofa Bosch motoros gépek, bár nyilván ízlések és pofonok, kinek mi tetszik.
    IBIS OSO
    Mondraker Level XR
    Cannondale Moterra Neo LT2
    Pole Voima
    Ez valami egészen új cucc: Crestline
    Simplon Rapcon Pmax CX, ez a bringa kérhető Race motorral is.
    Meg persze van egy halom egyéb márka Bosch-al, bár azok annyira nekem sem tetszenek.

    baluka: Magura Vyron már régóta van amúgy, jóval az AXS Reverb előtt létezett. A régebbi verziót próbáltam, nagyon lassan működött, nem tetszett, de az új lehet már jobb.
    AXS váltásnak egy hátránya van, ha megsérül a váltó, akkor jelentős lesz a kár. :) Amúgy nekem is baromira bejött.

    CX Race is szépen be fog szivárogni minden Bosch liszenszes gyártó termékeibe, igen, csak győzzük kivárni. :)

    [ Szerkesztve ]

  • trialboj

    őstag

    válasz Runner_fxr #5871 üzenetére

    OMG, elsőre azt hittem, ez a bringa az amit én keresek, böszme nagy akksi, sleek design, minimal ebike feeling, aztán néztem egy reviewt és azt mondták nem kivehető az aksi. :W :W :W WHY? Miért basznak ki a néppel? Hogy töltsem ha nincs aljzat a bringa mellet, főleg kirándulásnál, télen sem könnyű így tárolni, ez szerintem sokaknál elég komoly gond.
    A másik amit nem értek, hogy az m30 modell, miért nem kapta meg a nagyobb aksit? Vajon beleférne?
    Fura hogy az m20 olyan szutyok fékekkel van szerelve, nem ismerem a sram rendszert, ezek 6 csavaros tárcsák, lehet egyből cserélni shimire?
    Érdekes hogy egy ilyen drága bringát 1 darab képpel akarnak eladni, még csak nem is 360ban forgatható, azt sem tudom hogy a töltő port hol van, talán pont a villa mögött az alsó cső alján ahova minden sár felverődhet?

    Nem vágom mi a nagy előnye annak a race motornak, nekem ez a bringa is inkább azért tetszik mert elég közel van egy rendes enduro bringához külalakban, szépen integrált a vezérlés, de több mint valószínű hogy az én túrázós tekeréseimhez overkill lenne, főleg ha a nagyobb aksi miatt az M20-at kell választani.
    A súlyát nem írják az oldalon, honnan lehet tudni az M30 és M20 közötti különbséget?

    -
    Számomra realitás még mindig az hogy két vállalható bringa van amiről sok rosszat nem olvastam a [BULLS Sonic Evo AM-SL 1 Carbon] Ez valahogy 21kg, azzal együtt hogy 750es az aksija, legnagyobb hátránya hogy talán a carbon váz felhangosítja a shimano motort csattogását a lejtőkön? nem tudom ez valóban mennyire zavaró, de én elég finnyás vagyok erre, jelenleg is egy prototipus xt agyat használok ami mindig csendes,

    ... a másik pedig a super basic all time budget CUBE STEREO HYBRID 140 HPC 750
    Ennek csúnya és gagyi a kábelezése a vezérlő rendszer között, nagy buta kijelzője van, primitíven zárható a töltő port, (btw attól nem kell félni hogy ide befolyik a víz és zárlatos lesz? ti csak a motorról írjátok hogy ha beázik annyi neki) Illetve mégis csak egy cube, amire nem olyan nagy öröm felpattanni, de 5000 euroért első ebikenak azért jó lehet, csak nagyon zavaró hogy láttam az úk bosch vezérlést, ami mellőzi a kábeleket, és kellően letisztult.
    Kár hogy az idei cube-ok nem kapták meg az új vezérlést, és az is hogy ez nem beépíthető utólag, ez az egyetlen bringa ami mindent kipipál gyári felszereltséggel, csak azt a retek ronda kábel elvezetés oldották volna meg. Merida szépen elvezette a kormányon belül.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • StLui

    veterán

    válasz trialboj #5878 üzenetére

    az hagyján, hogy nincs aljzat, de a bringát a fűtetlen garázsban tartom, az aksikat a lakásban

    Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz Runner_fxr #5877 üzenetére

    Csak azt tudom elképzelni, hogy nagyon réteg igény lehet az egyéni legózás a nagy piacokon, plusz a komponenesek rendelésén a mennyiség miatt biztosan jobb árat kapnak, így még azon is tudnak fogni valamit, ami része az üzleti modellnek.

    Pár kivétel van csak, akiktől frame settet lehet rendelni. Specinél szokott lenni villanyosra is, és mivel ők annyira drágán mérik az alkatrészeket, talán ők az egyetlenek, akiknél nem érdemes kész felső kategóriás bringát venni, mert külön összerakva olcsóbb. Bárhol máshol az egyben bringa a jobb érték.
    Propain-től is lehet vázszettet venni. Egyik srác pont idén vett tőlük azt, nagyjából az volt a tapasztalat, hogy a csak váz vásárlást valószínű a gyártó hátra sorolta a komplett bringát rendelőkkel szemben, így hónapokkal később (parkszezon végén talán 1-2 alkalmat tudott vele menni) kapta meg a vázszettet, mintha kész bringát rendel, de a custom alkatrészek miatt még jó drága is lett.

    A fenti bringákból csak pusztán geo és optika alapján a Simplon a legszimpibb nekem, abban látok fantáziát, az persze a gyártó oldalán nem derül ki milyen a felfüggesztés kinematika. Geóra, az Ibis jó, de fura a többitől rövidebb hátsó rugóút, meg valahogy a design terén a gyártónak nem sikerül tetszetős formákat összehoznia, vagy nem akar, a híres ripmo-k is bűn rondák, igaz az trail bike nem enduro.
    Moondrakereket egyre kevésbé értem a forward geóval. Nem elég, hogy baromi hosszú az eleje mindnek, de ahhoz képest a nyeregcső szög is elég lapos, ami miatt ülve elég nyújtózkodós lehet, vagy lefelé kell méretezni náluk. Ezen túl mindnek nagyon hosszú a hátulja. Kinézetre persze gyögyörűek, nagyon tetszik a design, de a vevőnek el kell fogadnia, hogy a moondraker gépek nem a legjátékosabbk, se nem fordulékonyak. Mára talán a forward geometry-t és annak képességeit túlhaladta a piac innovatívabb fele.
    Crestilne: hmmm... erősen Santa véle VPP koppintás, de hát a jobbtól sose szégyen... idézni :DD
    Pole egy igazi külön utas gyártó, kicsit nehezebb a többitől, egy igazi dh romboló lehet szimpla vállas villával.

    Összességében örömteli, hogy egyre több gép közül lehet válogatni és még egyedi igények szerint finnyáskodva is van, ami fent marad a rostán.

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz trialboj #5878 üzenetére

    Arra hivatkoznak, hogy a nem kivehető akksival úgy tud elég merev lenni a váz, hogy könnyebb és ezért fér be a gép 21 kg alá. Meg így szép vékony lehet az alsó vázcső, ennek a koncepciónak ez az ára.
    A mesétől függetlenül pedig van olyan gyártó, aki alul kivehető akksival is tud ilyen, vagy közel ilyen könnyű vázat készíteni.

    A fék az tényleg fura választás, egy belépő kategóriás 4 dugós fék, ráadásul a sram részéről az első ásványi olajos rendszerű fék. Ezzel a szememben elismerték, hogy alsóbb kategóriában az ásványi olaj előny lehet a kisebb karbantartási igénnyel, míg feljebb és verseny célnál továbbra is ragaszkodnak a dot fékfolyadékhoz. Hogy ez megnnyira tartós jó kérdés. Egy ebike pedig ha könnyű is, akkor is nehéz, tehát valóban valami erősebbet is rakhattak volna rá. Másrészt amikor egy rendszert nem ismersz és úgy szólod le, az inkább a pálya széléről érzelmi bekiabálás, mint megalapozott vélemény. Ezt kérlek ne vedd sértésnek!

    A két említett bringának, amik téged érdekelnek nem konkurenciája az Orbea wild, mivel azok trail gépek, a wild pedig enduro. Ha neked trail gépre van szükséged a felhasználásodhoz, akkor számodra a wild max egy technikai érdekesség lehet, semmiképpen se valós vételi opció.

  • baluka

    tag

    válasz trialboj #5878 üzenetére

    Hoppá, no offense, de eléggé el vagy tévedve a kategóriákon belül, ahogy sebgutkopf is jelzi a 5881-as hozzászólásában, lemondasz egy vérbeli enduro gépet közben jómagad trail vasak közül válogatsz... :F melyek közül az egyik ráadásul egy Cube... Aki kicsit is otthon van az egyes gyártók rangsorában ebike fronton az messzire kerüli a Cube modelleket, szegény német barátaink fordítva ültek a lóra mikor beszálltak az ebike bizniszbe... :)
    Megelőzve a kérdéseidet hogy mi a baj a Cube-val röviden csak annyit: messze a legtöbbet reklamált márka a vázminőség terén a nagy német gyártók közül, főleg a karbon vázaik problémásak, a külföldi fórumok tele vannak ilyen bejegyzésekkel...

    Részemről inkább Stuttgart mint Waldershof, ha már német ebike a nagyobb gyártóktól... :)

  • baluka

    tag

    Az akksi könnyű kivehetőségéről (fontos a "könnyű" szót kihangsúlyozni, mert minden esetben eltávolítható az akksi, csak ehhez le kell szerelni a motrot, így van ezzel az Orbea Wild 2023 is), a 2019-ben vásárolt Focus Jam2 6.8 gépemből sem lehetett kivenni az akksit "csak úgy", ehhez motor ki-be kellett volna, de itt volt szépen megoldott külső akksi a felső cső alsó élébe rejtett csatlakozással, szóval jól kitalált rendszer volt, viszont igényelt részmeről némi logisztikát a téli tárolást illetően, mivel ez egész bringát nem tudtam temperált helyen téliesíteni, ősz végén mindig el kellett vinnem a melóhelyem fűtött raktárába ahol akadt egy sarok a tárolásra... :)

    Más kérdés hogy azóta ez a Focus már nincs nálam, a keresztfiam kapta meg ajándékba, pedig fasza kis gép volt, cseréltem rajta egy-két dolgot a gyári konfighoz képest, úgymint DI2 hátsó váltó a hozzá passzoló kompakt "váltókarokkal", XT fékek+tárcsák+karok, persze TEC külső akksi... :)

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz trialboj #5878 üzenetére

    Valamilyen szinten minden bringában lesz kompromisszum. Annyi féle igény van, hogy nehéz olyan bringát gyártani ami mindenkinek jó lesz. Nyilván a nem kivehető akku egy elég kellemetlen dolog, de mivel így tudták megoldani, hogy esztétikusabb és könnyebb, merevebb legyen a váz, ezért e mellett döntöttek. Ez nem kibaszás, hanem meghoztak egy kompromisszumot a jobb váz érdekében. Szerintem így is el fog fogyni az összes és inkább az lesz a gond, hogy nincs készlet, minthogy rajtuk maradna.

    Azt nem mondanám, hogy szutyok fékkel van szerelve, de mondjuk nekem sem a szívem csücske a Sram fék, ízlések és pofonok, végülis ezt könnyen lehet cserélni, akár a bringáról leugró szett eladásával is. Én is inkább Shimano-t tennék rá.

    A töltő port itt van: [kép]

    Nekem az is fura, hogy miért csak a csúcsmodellben van race motor és miért csak a csúcs modell kap 170-es villát? Érthető a koncepció, csak nem tartom korrektnek, mert ezekkel a húzásokkal akarják rávenni az embereket a csúcsmodell megvásárlására. Gondolom a H30 modell is ebből az elgondolásból nem kap nagyobb akksit, hogy vegyél inkább drágább gépet.

    A többi modell súlya nyilván teljesen átlagos ebike súly 22-23kg, gondolom ezért nem teszik közzé, mert nem lehet vele különösebben dicsekedni, csak egy a sok közül.

    A Race motor kicsit erősebbre van hangolva, kicsit könnyebb és van egy 1,5-2 másodperces utánhúzása a race módban. Ami azt jelenti, hogy ha befejezted a pedálozást a motor még 1,5-2 másodpercig max nyomatékkal meghúzza a bringát, ezzel segítve a technikás mászásokat ahol pl nem tudnál tekerni, mert beleütközne egy akadályba a pedál és így átlendülhetsz a rázós szakaszokon. Viszont ez nyilván komolyabb technikai tudást is igényel, átlag bringásoknak semmi szüksége rá, mert a sima gen 4 cx is egy baromi jó és erős motor, utánhúzás nélkül is. Én a race-t választanám, nem feltétlen azért mert én annyira pro vagyok, hanem mert szeretem a technikai újdonságokat meg gondolom szakmai ártalom is :) és szerintem azért tudnék profitálni a race motor tudásából. Viszont ez egyelőre várok, mert csúcsmodellt nem fogok csak ezért venni 12 ezer euro-ért. Szeretnék az észszerűség határain belül maradni.

    Szerintem az a Bulls bringa egy ésszerű választás lehet, nyilván nem egy extra modern geoval rendelkezik, de nem is olyan rossz. A legtöbb igényt biztosan kielégíti. A Shimano motor csattogásától nem kell félni, tény, hogy jelen van, de őszintén szólva engem soha nem zavart különösebben, pedig nekem is karbon vázban volt az ep8. Úgy is a pályára figyelsz, alig észrevehető. De ha biztosra akarsz menni, vegyél olyan bringát amiben már az ep801 van, az a javított verzió, az már nem zörög.

    Olvasgatom már régóta az ebike keresgéléssel kapcsolatos írásaid és kicsit az az érzésem, hogy Te is úgy vagy ezzel, mint azok az emberek akik pl videókártyát akarnak venni és mindig az egyel jobbra várnak. Olyan úgysem lesz, hogy minden tökéletes, valami kompromisszumot meg kell hozni, aztán élvezni a bringázást. :)

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz sebgutkopf #5880 üzenetére

    Bennem még élénken él a 2000-es évek eleje, amikor kb mindenből vehettél vázszettet. Nagyon sokan építettek bringát, erre volt valós igény. Az tény, hogy a komplett bringa árban kedvezőbb, de ettől függetlenül sokan voltak akik maguk akarták megépíteni vagy megépíttetni a saját bringájukat, egyedi igények alapján. Meg voltak olyanok akiknek a csúcs gépek váza, szín összeállítása kellett, de nem volt pénzük a csúcs felszereltségre, ezért összerakták olcsóbb cuccokkal. Persze én értem a gyártói oldalt is, mert nekik nagyobb üzlet ha komplett bringákat adnak el és az egyedi építések azért járnak kockázattal, mert ha nem a váz felhasználáshoz való alkatrészekkel szerelik össze a bringát, akkor történhetnek balesetek, és a vázon meg ugye ott a gyártó neve. Igen tudom, hogy a Specinek van külön ebike váza, de az pont olyan áron kelleti magát, aminek sok értelmét nem látom.

    baluka: Én azt gondolom, hogy tudnék együtt élni ezzel a fix akkuval, 750Wh azért sok mindenre elég. Csak azért nem rendelek új Orbea Wild-ot, mert a race motorra fáj a fogam, de ezért nem fogom megvenni a csúcsmodellt. Várok, hogy jön e olcsóbb bringa race motorral, aztán meglátjuk.

  • baluka

    tag

    válasz Runner_fxr #5885 üzenetére

    Szállingóznak az infók, ez a gép CX-R motorral 10799 erzsi, persze még a gyártó is csak preview státuszú termékként kezeli...

    [link]

    Szval előbb-utóbb belefutsz egy CX-R modellbe 7-8 ezer erzsi környéki árcédulával, szerintem a Trek rövid időn belül jelentkezik ilyen motoros géppel, de hát ők sem bajnokok ár/érték terén...

  • baluka

    tag

    A Trek CX-R modellekről némi infó, sajnos árak nélkül:

    [link]

    Ebben a videóban pedig egy Mondraker és egy Whyte CX-R szerepel:

    [link]

    A Whyte gyári weboldala:

    [link]

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz baluka #5887 üzenetére

    Ezek sajnos még nem azok a vázak amik felkeltették érdeklődésem.

  • baluka

    tag

    válasz Runner_fxr #5888 üzenetére

    Mindjárt gondoltam... :) Épp ez a gond, annyira szűk még a választék a CX-R terén, hogy nincs miből meríteni, de még csak inspirálódni sem... ;)

  • HornedReaper

    senior tag

    válasz HornedReaper #5876 üzenetére

    Erre senki? Aki építős és nézelődik, ajánlhatna valami jó, megbízható eBike motort.

    Keress kínai shopokhoz kuponokért

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz baluka #5887 üzenetére

    Vajon a “limited edition” kifejezéssel a darabszám korlátozására utalnak a race motornál? Esetleg a gyártóknak nem engedik akármilyen bringába beépíteni, csak EWS-E ready verseny gépekbe?
    A bosch zárt rendszer, így ki tudja milyen megkötésekkel él a gyártók felé.
    Akár mi is van Runnernek egyik se lenne jó hír, az első az elérhetőség ideje, a második meg az árban lejjebb csorgás kizárása miatt.

  • baluka

    tag

    válasz sebgutkopf #5891 üzenetére

    Annyi bizonyos: nem tömegterméknek szánták, biztosan nem fog egy ilyen motor "ránkkacsintani" mondjuk a Decatholn saját márkás gépeiben... ;) :)

    Részemről nagy a gyanú hogy eleve csak a nagyobb ill. nevesebb gyártók kapnak a Boschtól ilyen motrot és azt is szigorú megkötésekkel/feltételekkel, ez pedig erősen arra mutat hogy csak csúcsgépekbe szerelik majd őket, 10 ezer erzsi feletti árcédulákkal... :O

    Abban is szinte biztos vagyok, hogy külön CX-R motrot a Bosch vagy a viszonteladók nem fognak árulni, így az sem járható út hogy egy "klasszik" CX 4 gen-nel szerelt, kíváló ár/érték arányú, Runner számára bejövős geometriájú ;) bringában cserélve legyen a motor CX-R-re, technikailag asszem lehetséges, a rögzítési pontok uhyanazok (akárcsak a Shimi E8000 és EP8 esetében), bár fene tudja, lehet hogy a Bosch gondolt az ilyesmire és szoftveresen/firmware szinten korlátozza az ilyen trükköket... :)

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz baluka #5892 üzenetére

    Amikor megjelent a gen 2 CX motor, az is nagy szám volt, aztán kis idő múlva hétköznapi trekkingekbe is beszerelték. Én azt gondolom, hogy most még újdonság, először nyilván csak csúcs gépekbe kerül, aztán csorog lefelé. Azt is el tudom képzelni, hogy akár egy decathlonos bringába is bekerül, de ez még biztosan odébb van.

    Az, hogy nem adnak külön motort, mindig is így volt. A motoroknak saját programozása van, az adott váltórendszerhez és vázgeometriához. Most is úgy működik, hogy úgy tudsz prémium motorhoz jutni hivatalosan, hogy van egy ebike-od, amiben mondjuk tönkremegy a motor, akár garis, akár garin kívüli, beviszed egy kerékpár szervizbe aki mondjuk kapcsolatban áll a bosch-al, vagy épp az adott gyártóval, letesztelik, diagnosztizálják a hibát, továbbítják például a bosch-nak, eredeti számlával együtt, majd a bosch küld egy motort, úgy, hogy a rosszat bekérik. Utána a szerviz motort cserél. Olyanra soha nem volt lehetőség, hogy xy besétált egy boltba, hogy neki kell egy motor, és ilyen meg ilyen típus. Egyértelmű az is, hogy csak ugyan olyan motort küldenek mint amilyen eredetileg is a kerékpárban volt.

    Azt nem gondolnám, hogy a CX-R motor be fog kerülni a belépő kategóriákba, mivel semmi értelme nem lenne, de a középkategóriáig le fog csúszni.

    [ Szerkesztve ]

  • kovacs65

    senior tag

    válasz baluka #5882 üzenetére

    Szemezgetek Cube trekkingekkel.
    Az aluvázasok is problémásak?
    THX

    Ryzen 9 3900-as noti, RTX-2070, 32 GB, 250 GB+ 1 TB SSD, Gyártó Schenker Technologies, Németo.-ból rendelt. Érdekel valakit?

  • baluka

    tag

    válasz Runner_fxr #5893 üzenetére

    Tény, hogy egyenesen a gyártótól/hivatalos forgalmazótól motrot nem tudsz venni cseredarab nélkül, de vannak egyéb megbízható források is, ahonnan gond nélkül be lehet szerezni a kívánt meghajtóegységet, legyen szó bármelyik nagyobb gyártóról, csak pénz kérdése az egész... :)

  • trialboj

    őstag

    válasz baluka #5882 üzenetére

    +sebgutkopf

    Elnézést de nem értem miért húztalak fel titeket, főleg balu kollégát- A hozzászólásomat visszaolvasva egy szóval sem írtam olyat hogy rossz bringa lenne az orbea wild, csak elmondtam a véleményemet róla, és nem is hasonlítgattam, pont azért mert én nem olyan gépet keresek, magamtól sosem találtam volna meg, de amit linkelgettek én is megnézem és ahogy írtam, eszméletlenül szépnek tartom az egész gépet, az m30 pedig nem is olyan ijesztően drága ezért egy röpke órára eljátszadoztam a gondolattam hogy akár még jó is lenne nekem, aztán néztem egy reviewt és a nem kivehető aksi nálam no go, szerintem több kellemetlenséget okoz mint amennyi előnye van, főleg télen ha nincs fűtött garázs.
    -
    A cube carbon bringákról én sosem hallottam rosszat, igaz nem is olvasom a forumokat, de ettől függetlenül eddig is éreztem hogy az kicsit olyan mint a dacia spring :))elektromos meg szép, amíg vezetni nem kell.

    Arra a gyártó toplistára azért kíváncsi lennék, analog ágon más a helyzet, de ebike terén nem tudom mi a sorrend az abszolút első speci után.
    ---
    Runner_fxr

    Köszi, amúgy az a Bulls Sonic EVO AM-SL 1 Carbon is elég könnyű, szint hihetetlen hogy tudták ilyen olcsón 21.5kg-ra letornázni. Megvettem ezt a magazint [E-MOUNTAINBIKE
    PRINT EDITION 2022] Elég nagy csalódás, azt hittem majd kiokosít a témáról, és sok újdonsággal szolgált, de annyira általánosan bárhol fellelhető infókkal van tele hogy teljes mértékben hasztalan bárki számára aki csak kicsit is követi ezt a műfajt. Semmit nem ír a 2023-as techről, nem segít megérteni kicsit jobban a tech részét ennek az egésznek, melyik rendszer miben jobb v rosszabb, appok közül melyik a jobb, mire érdemes figyelni stb.
    Az ebike mega teszt, is mind 2022-es modell, egy részüket már nem is lehet kapni szerintem, szóval senkinek nem ajánlom, azt leszámítva hogy a polcon jól mutat nincs haszna :(((
    Amúgy ebben az egyetlen bringa aminél semmiben nem tudtam belekötni az a Yeti 160e T1 mondjuk ennyi pénzért nem is szabad hogy említésre méltó hibája legyen.

    Ah, és igazad van, elég válogatós vagyok, ahogy te is szeretnéd a lehető legjobb techet kipróbálni, én sem szívesen vennék ilyen sok pénzért egy olyan rendszerrel szerelt gépet ami már akkor sem volt jó mikor megjelent. Viszont én boldog vagyok a kis analógommal is, amíg nem találok olyat amire szívesen költenék 5500 eurót, addig csak távolról figyelem mit hajtanak a többiek.

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz baluka #5896 üzenetére

    Azért az sem árt ha ugyan az a programozása, igen, valóban rengeteg ebike alkatrészt lehet beszerezni használttal foglalkozó kereskedőktől, de azért ez szerintem nem ugyan az mintha a gyárból kapod az újat. Nem csak az áttétel miatt számít az egyedi programozás, az sem mindegy, hogyan van beépítve a vázba a motor, ahhoz állítják be a nyomatékszenzor. Ezért fontos, hogy ne csak egy hasonló bringából legyen átemelve, hanem pont ugyan olyanból.

  • tknof1871

    őstag

    Üdv! DIY, otthoni átépítés, bike -> ebike
    Biztonságos kerékpárnak tervezett kerékpárokat átépíteni elektromos rásegítéses kerékpárokká? A láncról olvastam / hallottam valahol, hogy gyakrabban kell cserélni Ha középmotorosra építik át a kerékpárt akkor az emberi erő + az elektromos motor is húzza. Néhány webshopban az agymotorhoz felnit is adnak. Ezek olyan felnik amik túlteljesítik egy normális kerékpárba szánt dupla falú acélfelni teherbírását?
    Átlagos magyar városi környezetben kerékpározok. Néha úgy érzem, talán jól jönne egy 250 Watt-os motor segítsége.

    Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió

  • Gézengúz

    addikt

    válasz tknof1871 #5899 üzenetére

    Próbálj ki egyet, ha tudsz. Merre vagy? Nálam próbálhatsz egy Bafangot.
    Onnantól úgyse fog érdekelni, hogy jobban zabálja a hajtásláncot. ;)
    És igen, szerintem jól meg lehet őket csinálni, ha nem is néz ki olyan jól mint egy gyári. + Ezek inkább műútra valók lesznek.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák