Új hozzászólás Aktív témák
-
arcitec
addikt
válasz sebgutkopf #4929 üzenetére
Pedig ez roppant egyszerű, szabályzásnak nevezik. A pedelec is tudna menni 50km/h-val is,
de le van korlátozva. Nincs itt semmi törvénybe ütköző, (teljesítmény tartaléknak meg lennie kell a "hirtelen" váltásokra). Az autó is tudna menni többel is, de az is vezérelve van.[ Szerkesztve ]
-
Luissimo
veterán
válasz sebgutkopf #4929 üzenetére
Nyilván ezt is sokan meghekkelik, eltudom képzelni, hogy van valami "billentyűkombináció" 😃
-
Đusty
addikt
válasz sebgutkopf #5036 üzenetére
köszi
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz sebgutkopf #5036 üzenetére
Sajnos erthetetlen modon 26 inch alatti kerekparokra nem vonatkozik, mikozben azok jelentos reszet teszik ki a valoban ingazasra hasznalt bicikliknek. Igy az egesz ertelmetlen, mert nem azok fognak palyazni akik munkaba jarasra vennek. Olyan mint az e-autos palyazat. A gazdagoknak loknek oda meg egy kis penzt, hogy olcsobban vehessenek szorakozasra szant biciklit, mikozben autoval jarnak dolgozni.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Szilágyi84
senior tag
válasz sebgutkopf #5113 üzenetére
Ztech 89C Fatbike
-
motown5l
senior tag
válasz sebgutkopf #5586 üzenetére
El vittem szervizbe. Úgy csináltak már meg, hogy tettek mele folyadékot. Es tubbles t ki hagyták. De a hatso kerekbe vissza kelett tennem a belsőt, mert eresztett a szelep mellett. Vettem már szelepet ujjat ami, jo minőségű már. Majd ha lesz rá időm akkor ki veszem vissza a belsőt es belső nélkül lesz az, is folyadékkal. Csak azért írtam, hogy ezzel a gumival nem volt még defektem. Nagyon jó minőségű, és elég erős. Tapadása is jó. Megint ezt fogom, venni ha el kopik. Csere óta van benne kb 3000 km. Jol bírja.3 fele maxxis gumit próbáltam. Először maxxis dissector WT. utána volt maxxis Minion DHF, utoljára ami 2 km t bírt maxxis Hookworm. Mindegyikből párba vettem
.[ Szerkesztve ]
-
motown5l
senior tag
válasz sebgutkopf #5596 üzenetére
Nekem nagyon lágy a Maxxis abroncs. Árban is azért elég drágán adják. Úgy árulják hogy nem lyukad ki könnyen. Hát ezt meg cafolom. Nem erdőbe járok nem vagyok nagy bringás. Munkába jarashoz használtam ezeket a gumikat. Baromira kopnak, és nem valamint strapa bírok, legalábbis és én felhasználási hoz. Egy Orbea Keram 30 on használtam ezeket a gumikat. 8500 km van az Mtb be. És 5x cseréltem gumit. A 3 Maxxis sokat mondok ha mentem vele talán 500 km-rt.. Gyári gumi Kenda volt.. Egy 29x2.35. Most 29x2.6 van rajta.ajanlom mindenkinek a Goodyear gumit!jo választás volt és nem Draga. És mutatós is télen nyáron járok vele.
-
Maximum1
őstag
válasz sebgutkopf #5628 üzenetére
és LZs?!, köszönöm, a végén a Bergusonból elhoztam egy Cube-ot, most engednek magánszemélynek -180 ezret.
-
trialboj
őstag
válasz sebgutkopf #5639 üzenetére
Bocs én noob vagyok, de akkor a gyártók miért nem használják egy modellnél sem ezt a bivaly akkut? A speci 90Nm-es motorja is csak 750Wh, a full carbon bringa alig több mint 20 kiló, vajon miért nem rakják bele azt amit ti emlegettek?
Nem kötekedni akarok, de érdekel, miért bír többet egy DIY ebike mint egy gyári."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
#86883328
törölt tag
válasz sebgutkopf #5653 üzenetére
Köszi. Kár, hogy nincs itt összefoglaló kisokos. Van még valami amit érdemes nézni? Milyen motor, váltó a jobb? 185cm 115kg-hoz milyen méret a megfelelő? Van max. terhelhetőségük? Elbírnak hosszú távon? Valami kénydlmes trekking érddkelne aszfaltra.
[ Szerkesztve ]
-
trialboj
őstag
válasz sebgutkopf #5652 üzenetére
Nagyon köszönöm a részletes választ.
Jó ideje nézegetem milyen gép lenne jó nekem, és majdnem biztos voltam benne hogy a cube/bosch kombó megfelel, aztán elbizonytalanodtam mikor láttam hogy kb az összes többi gyártó már elkezdte integrálni a kijelzőt, minimalba mennek a gombokkal, a bosch meg semmit de abszolút semmit nem újított 2023-ra.
Minél több reviewt olvasok annál elkeserítőbb a helyzet, mert nem találok egy olyan gépet ami első sorban túrázásra van, de lehet vele kicsit vadulni is.
Tegnap megrendeltem ezt a magazint Runnder szerint ez egy egész korrekt weboldal, a télen lesz időm átnyálazni melyik bringának mi az előnye/hátránya, tavaszra csak megszülöm a döntést."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
#86883328
törölt tag
válasz sebgutkopf #5657 üzenetére
Köszönöm szépen.
-
varsam
őstag
válasz sebgutkopf #5682 üzenetére
és mit gondolsz egy Giant Trance X E-ről? Lehet tudnánk egy ilyet szerezni, újonnan, boltból 1,6m-ért.
[link]
A srác amúgy elég kezdő, sőt nagyon is, első össztelós bringa lenne és első elektromos is. -
trialboj
őstag
válasz sebgutkopf #5681 üzenetére
Úgy látom te tényleg eléggé benne vagy a témában, megkérdezhetem hogy milyen ebikot vettél végül? Az akku mekkora, és mi volt eddig a max amit ki tudtál belőle préselni?
Nem tudom a keretedet, de 5-6000 euró között volt olyan amit jónak találtál?
-
Én nem vágom annyira hogy kell az jövő évi kínálatot kutatni, youtubeon néztem meg pl a 23-as cube-ot, és azon még az előző generációs kapcsoló volt, engem pl érdekelne hogy azt ki lehet vajon cserélni erre a modernre? A kijelző annyira nem is érdekel, mondjuk a töltöttséget jó lenne látni.
Pl azt sem értem hogy a bosch azzal a bivaly nagy kijelzővel miért nem állt össze a garminnal, wahooval, vagy a 3. legnagyobb céggel akinek nem jut eszmbe a neve, és integrál bele egy gps navit is? Én pl mivel van navim, biztos hogy ledobnék bármilyen kijelzőt a gépről, mert túl buta, és nem mutat hasznos adatokat, de ha könnyedén feltölthetném rá az útjaimat, mutatna szintet, és egyébb finomségokat mint egy rendes gps óra, akkor meg örülnék neki hogy nem többet levegyem a bringáról, sem töltögessem.
ok, most olvastam hogy csak meglépték "Also coming soon is integration of Komoot navigation with the Kiox 300."Pl ilyesmiben hogy motor csörgés a lefeléken, tényleg csak a brose motor a jó? a többi zajos? Engem rendkívül zavar ha bármi kattog a bringán, eleve olyan xt hásó agyat használok ami minden csendes, és imádom, ehhez képest egy recsegő bringa óriási visszalépés lenne
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #5683 üzenetére
Az egyben lévő hátsó sornak azért van negatívuma. Leginkább az alsó kis fogaskerék kopik meg, sokszor láttam olyat, hogy a sor tökéletes volt, de alul már kinyírta a nyomaték. Főleg ebike-on. Aztán lehet venni 90 ezerért komplett GX 12-es sort. Míg Shimano-hoz 10 ezer ft az alsó két fogaskerék. Nem mindegy azért.
Illetve a 12-es Shimano váltás felnőtt a feladathoz, nagyon stabil, pontos, gyors, simán hozza a 12-es XT a GX szintjét. Azt is megkockáztatom, hogy bekapcsolt kuplunggal jobban feszíti a láncot mint a GX.
Bár nyilván nem vagyok pro, de valahogy engem soha nem zavart ha harap egy fék, lehet azt adagolni, csak hozzá kell finomodni. Szerintem megszokható. Viszont a Shimano fékben az ásványi olaj nem igazán bántja a tömítéseket, nem igazán veszi fel a vizet. Ha nem cserélsz a fékben 2-3 évig olajat, akkor sem lesz kb semmi baja. Mondjuk ezt nem ajánlom, mert azért koszolódik, de az átlag felhasználókra nem az a jellemző, hogy szigorúan betartják a karbantartási periódusokat. Ugyan ezt eljátszod a sram fékekkel és összerohad az egész, mert rengeteg vizet vesz fel. A Sram fékek sokkal hisztisebbek a DOT olaj miatt. Rengeteg összerohadt sram fékkel találkozom, a felújítása meg sokszor nem éri meg. Azt aláírom, hogy a DOT olaj tulajdonságai jobban kedveznek az extrém körülményekhez, mert nem vándorol a nyomáspont, de pusztítja is a féket. Átlag felhasználókat nézve, sokkal több előnye van a Shimano fékeknek. Megbízhatóbbak, könnyebb légteleníteni és beállítani is.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz sebgutkopf #5695 üzenetére
Shimanohoz való telós alkalmazással tudod állítgatni az egyes módok rásegítési mértékeit. Ez teljesen legális.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz sebgutkopf #5700 üzenetére
Ezt írtad:
"eco-t ünnepnapokon használom, boost fölöslegesen és adagolhatatlanul sok"
Ezért írtam, hogy tudsz rajta változtatni.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz sebgutkopf #5716 üzenetére
Sztem az egyes fokozatok paraméterei szabadon tologathatók, de pont úgy állítottam be, ahogy írtad. Az ECO az akkukímélő fokozat. Kb. annyit segít rá, mintha egy normál utcai bringát tekernék, nem egy 22 kilós fully -t, plusszos gumikkal. A TRAIL az általános terepmód, a BOOST pedig a mindent bele. Az használhatatlan terepen, mert vagy elkapar, vagy hanyatt vág. Ráadásul, az enyémen minél nagyobb a rásegítés, annál hosszabb a lekapcsolási késés. BOOST -on lehet akár 1-2 másodperc is a tekerés abbahagyása után, ami mondjuk egy csúszós emelkedőn nem túl szerencsés.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz sebgutkopf #5722 üzenetére
Az enyém is Shimano. Én nem voltam ilyen precíz. Kicsit eljátszottam vele, hogy érzésre jó legyen, oszt jóvan. Aztán kapott egy 630 -as akkut, úgyhogy már kevésbé kell spórolnom.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #5696 üzenetére
Teljesen érthető amit mondasz. Én szerelőként az átlag felhasználó szemszögéből tudom nézni a dolgokat, mert főleg ezzel találkozom. A legtöbb e-bike felhasználónak köze nincs a kerékpározáshoz. Azt sem tudják mi az, hogy optimális pedál fordulat. Pillanatok alatt kinyírják az alsó fogakat, mert nagy rásegítés, lassú pedálfordulat mellett erőltetik a rendszert. Időnek kell még eltelnie, mire az átlag Józsi is rájön, hogyan kell használni és karbantartani egy prémium kerékpárt. Ennek sajnos az sem tesz jót, hogy a legtöbb kereskedő nem igazán akarja el ijeszteni a vásárlókat azzal, hogy részletesen kifejti mennyi mindenre kell figyelni és mik a pontos karbantartási periódusok. Mivel ez évi akár 150-200 ezres tételt simán jelenthet egy minőségi ebike esetében.
Ami a féket illeti, nekem az a bajom a Sram fékekkel, hogy már eleve a fékkar sem áll a kezemre. Persze ez nem jelent semmit, mert másnak meg lehet pont ez jön be, de valahogy a Shimano fékkarok annyira természetesek, hogy inkább ezt preferálom. A mellett meg nehéz elmenni, hogy 10 hibás fékből 8 Sram. Persze ha valaki nagyon alapos, rendszeresen cserél olajat, tisztítja, keni a dugattyúkat, nyilván a probléma elodázható, de ettől még a DOT az DOT, marja a tömítéseket, szívja magába a vizet, hamarabb okoz gondot mint az ásványi. Én azt javaslom, hogy ne várd meg az 1 évet, fél évente cseréld ki a fékolajat. Bajt nem okoz, de maximalizálja az élettartamot.
[ Szerkesztve ]
-
nagylaci6417
aktív tag
válasz sebgutkopf #5729 üzenetére
fütetlen ,annyi mint a külső hőmérséklet,akkor ki veszem mindig..köszi szépen
-
StLui
veterán
válasz sebgutkopf #5728 üzenetére
Hölgy az illető, jóbarát, túrázni voltunk, én analóggal, ő és a feleségem ebike-kal. Ezért sajnos, hogy nem tudom odaadni így máskor, mert jó volt amúgy a túra, de tényleg így túl sokba kerül a bringa fenntartása.
Aksi téma: én is felviszem a temperált garázsból mindig, és fel is töltöm 100-ra, nincs türelmem sakkozni a kevesebbre töltéssel, majd bringázás előtt teljes feltöltéssel.Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
StLui
veterán
válasz sebgutkopf #5733 üzenetére
Sakkozás a 60-ról 100-ra, figyelnem kell, el ne felejtsem előző este tovább tölteni, amikor menni akarok
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
StLui
veterán
válasz sebgutkopf #5742 üzenetére
nem, pont ez az, hogy sokszor impulzív, nem tudom hogy holnap, vagy két hét múlva (na jó talán hetente ráülök egyébként).
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Vesa
veterán
válasz sebgutkopf #5757 üzenetére
Köszönöm a részletes választ! A linkelt bringa tényleg sokkal jobb, ez valamiért elkerülte a figyelmemet.
Egyébként jól látod, nálam ez elvi kérdés, nem akarok többet költeni az említett összegnél bringára akkor sem, ha egyébként nem okozna gondot. Nem vagyok versenyző, nem megyek olyan terepre ahol törhet a váz, nem is hajtom úgy mint a profik. Nekem csak arra kell, hogy kvázi egészségmegőrzési célból heti 3-4-5 alkalommal tekerjek 20-40km-t a közeli erdőben vagy a környékén, de mivel hegyen lakom, egy durva meredek emelkedő tetején, sajnos már szempont az is, hogy fel tudjak tekerni infarktus nélkül. Eleve emiatt kell az elektromos. Ehhez felesleges egy 2,5M-es bringa. Egy Specialized analóg MTB-m volt éveken át, csodásan kiszolgált, szóval nem érzem úgy, hogy 2 millió pluszt kéne kiadnom csak azért, hogy az emelkedőn legyen némi rásegítésem.
Aki tényleg komolyan tolja, annak valóban kell a profi cucc.
kovacs65
Ahh, köszönöm, ezt nem ismertem, nézegetem majd.A tudomány a valóság költészete!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #5780 üzenetére
Az a 475-ös láncvilla jó hosszú, de az tény, hogy ez túrázásnál nem lesz probléma.
-
Vesa
veterán
válasz sebgutkopf #5780 üzenetére
Köszönöm!
Személyesen veszem meg, úgyhogy meg tudom majd nézni amit tanácsoltál. A korábbi generáció nem zavar, amire nekem kell arra tökéletes lesz és a rászánt keretbe is ez fér bele. E1-es verziót foglaltam be, az a kis felár már nem téma, tényleg jobban megéri. Köszönöm a sok tanácsot, segítséget, így végül csak sikerült rálelni egy megfelelő bringára és nem kell barkácsolnom.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
StLui
veterán
válasz sebgutkopf #5813 üzenetére
igen, gx van most azóta, meg próbálom jobban kímélni, de nx váltó nyírja azért, sajna az nagyon lötyögős
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #5815 üzenetére
Azon agyalok, hogy mi legyen az eone sixty helyett. Valamit kipróbálnék ami még nem volt: [link]
De arra is kíváncsi leszek mikor jönnek az első gépek a Bosch CX Race motorral. -
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #5827 üzenetére
Tulajdonképpen az összes felsőkategóriás teló, váz, akkor működik igazán jól ha tempó van. Egyszerűen a csillapítási rendszer így van kitalálva. Persze az igaz, hogy a YETI még inkább verseny orientált. Olvasgattam róla teszteket, megoszlanak a vélemények, mert van ahol tesztgyőztesnek hozták ki, mint legjobb mindenes, 13 bringa közül választották. Mondjuk EVIL nem volt a listában.
Mindenképpen várok még azért a vásárlással, mert ha Shimano rendszeres bringa mellett döntök ismét, akkor az EP801-et megvárnám, Bosch oldalról meg a CX Race-t. Őszintén szólva abban reménykedem még, hogy jön valami nagyon jó váz a CX Race-hez.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #5831 üzenetére
Az átlag és még a technikásabb átlag felhasználónak is bőven jó a közép felső kategória telókból, a tetejéből már tényleg csak a versenyzők profitálnak. Ebben egyetértünk.
Az is abszolút igaz, hogy mindenkinek jó bringa nincs és olyan sincs ami mindenre jó. Valahol mindig kompromisszumot kell hozni, a saját igényeinknek megfelelően.
Nem tudom mennyire tartod hitelesnek ezen oldal tesztjeit, de szerintem álltalában korrekt: [link]Nagyon jó gép a Bullit, én is elfogadnám, sőt, ilyet szerettem volna, csak akkor nem fért bele a keretbe. Most kicsit jobb a helyzet, de azért ezt át kell gondolni még.
baluka: Abszolút jogos amit írsz. Vannak azért kapcsolataim, szerintem bringa nélkül nem maradok, de tény, hogy most már nem azok az idők vannak, mint néhány éve amikor besétáltál egy kerékpár üzletbe, volt minden raktáron és az első köszönés után kaptál 10-20% kedvezményt, ha kicsit még alkudoztál többet is, csak vidd. Most nem az a kérdés mennyibe kerül, hanem van vagy nincs?
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #5842 üzenetére
Természetesen én is mindig fenntartásokkal olvasok egy cikket/tesztet, nem tekintek rá szentírásként. Ha érdekel egy adott bringa, 2-3 külön tesztet is elolvasok róla, az úgy támpontnak jó nagy vonalakban.
Idén már nem biztos, hogy veszek bringát, most más a prioritás, de jövőre mindenképpen kell valami. Amúgy igazad van, most kéne lecsapni egy YETI-re ha kell.
Nekem most ez az EVIL jön be leginkább, aztán majd meglátjuk.Tény, hogy azért ma már sok az ebike-os, és ez alig pár év alatt terjedt el ennyire. 2015-ben az első Bosch motoros montimmal felmentem a hegyre, azt sem tudták eszik e vagy isszák. Ehhez képest ma felmész a Plisbe és tele van ebike-al. Ettől függetlenül az átlag bringások fejében még mindig nagy káosz van ebike kapcsán és megy is a hiszti, meg a beszólogatás rendesen.
baluka: Őszintén szólva, amikor megrendeltem az első E-MTB bringám, talán 2014 év vége felé volt, én is bizonytalan voltam benne, hogy ezek a bringák vajon mennyire jól használhatóak? Előtte 20 évig analóg montikat hajtottam. Ott a baromi nagy súly, legalább is analóg mércével nézve, egy csomó plusz hibalehetőség. Akkor a Bergamont forgalmazónál dolgoztam és fél áron (netto gyári áron) tudtam venni Bergamont bringát, ezért minden évben bringát cseréltem ameddig ott dolgoztam, ki akartam próbálni minél többféle gépet. Szóval megjött a gép, összeraktam, elmentem vele bringázni és azonnal tudtam, hogy ez valami hatalmas dolog lesz. Akkor posztolgattam többet facebook-on is, bringás csoportokban, abban az időben ami ment ebike témában, na az tényleg gyalázatos volt. Olyan szintű mocsok és gyűlölet áradt rengeteg emberből az ebike felhasználók irányába, hogy az elképesztő volt. Engem ledöbbentett az az emberi ostobaság és gyűlöletmennyiség. Aztán pár év múlva egy csomóan vettek ebike-ot azok közül is akik okádták a baromságaikat ha meghallották hogy ebike. Finomodott a sztori, de azért még ma is nagy a hazai ellenszél bringás körökben.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #5860 üzenetére
Ha még nem jött szembe veled a video, nézd meg: 2023 Orbea Wild
Bosch CX Race motorral, közel 1 kilóval könnyebb a váza mint az előző.
Az M-LTD modell 20,9 kg, gondolom a kisebb 625-ös akkuval.
Az új Bosch rendszer szerintem gyönyörűen van integrálva.
A geometria is igazán friss.
Szépen, letisztultan néz ki a bringa, analógra hajazó kinézete van.
Ezt a gépet látva, főleg nem látom már értelmét a kis teljesítményű, könnyű ebike-nak, hiszen ez is majdnem ugyan olyan könnyű, de full power.
Egy hátránya van, az akku nem kivehető, így tudtak könnyebb és merevebb vázat csinálni.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #5869 üzenetére
Gondoltam arra is, hogy nézek használtan egy olyan gépet mint a tiéd, de most Bosch-t szeretnék, mert 3 évig Shimano volt. Ráadásul most ez az új CX Race motor nagyon tetszik, csak hát ez meg magával hozza azt, hogy csúcs gépet kéne venni.
-
baluka
tag
válasz sebgutkopf #5870 üzenetére
Saját hosszútávú tapasztalatom még nincs az AXS váltás terén, természetesen túráztam már ilyennel szerelt ebike-val, anno a DIY projektem közösen futott egy kollégával, neki is szinte tökugyanolyan gépet raktunk össze, csupán a vázméretben és a felszereltségben volt különbség, ő eleve AXS XX1-et választott a konfigurálás során, szóval ezzel a géppel mentem kb 45 km-t 1100 m szintemelkedéssel. A váltás tökéletesen működött, a reakcióidő villámgyors, van hozzá app amin keresztül tetreszabható a váltás, szval nagyon komoly cucc...
Kolléga szavai szerint még soha nem hagyta őt cserben, az akksi kb fél évet kibír egy töltéssel, ez persze nagyban függ attól mennyit váltogat az ember...Ami mindenképp jó megoldás az a cserélhető, univerzális akksi, mely identikus a Reverb akksijával, szóval ha valami gebasz lenne még mindig van mihez nyúlni, már amennyiben az emberre rádőlt a bank és rákattant az AXS-re...
Sőt, még egy pótakksi beszerzése sem nagy érvágás, 40 erzsiért már lehet venni, sok helyet nem foglal, csak 24 g, szóval nem jelenthet gondot belevágni a hátizsákba...
A Magura újdonsága pl teljesen másképp kezeli az akksi témát, ők inkább elemben gondolkodnak:
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #5873 üzenetére
Néha visszasírom a 2000-es éveket, amikor minden elérhető volt vázszettként és azt építettél amit akartál. Ma is üdvözölném ha pl adnának el külön vázat, motorral, akkuval, aztán a többit megoldom, de hát ez már egy másik világ.
Vannak azért még egész jópofa Bosch motoros gépek, bár nyilván ízlések és pofonok, kinek mi tetszik.
IBIS OSO
Mondraker Level XR
Cannondale Moterra Neo LT2
Pole Voima
Ez valami egészen új cucc: Crestline
Simplon Rapcon Pmax CX, ez a bringa kérhető Race motorral is.
Meg persze van egy halom egyéb márka Bosch-al, bár azok annyira nekem sem tetszenek.baluka: Magura Vyron már régóta van amúgy, jóval az AXS Reverb előtt létezett. A régebbi verziót próbáltam, nagyon lassan működött, nem tetszett, de az új lehet már jobb.
AXS váltásnak egy hátránya van, ha megsérül a váltó, akkor jelentős lesz a kár. Amúgy nekem is baromira bejött.CX Race is szépen be fog szivárogni minden Bosch liszenszes gyártó termékeibe, igen, csak győzzük kivárni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #5880 üzenetére
Bennem még élénken él a 2000-es évek eleje, amikor kb mindenből vehettél vázszettet. Nagyon sokan építettek bringát, erre volt valós igény. Az tény, hogy a komplett bringa árban kedvezőbb, de ettől függetlenül sokan voltak akik maguk akarták megépíteni vagy megépíttetni a saját bringájukat, egyedi igények alapján. Meg voltak olyanok akiknek a csúcs gépek váza, szín összeállítása kellett, de nem volt pénzük a csúcs felszereltségre, ezért összerakták olcsóbb cuccokkal. Persze én értem a gyártói oldalt is, mert nekik nagyobb üzlet ha komplett bringákat adnak el és az egyedi építések azért járnak kockázattal, mert ha nem a váz felhasználáshoz való alkatrészekkel szerelik össze a bringát, akkor történhetnek balesetek, és a vázon meg ugye ott a gyártó neve. Igen tudom, hogy a Specinek van külön ebike váza, de az pont olyan áron kelleti magát, aminek sok értelmét nem látom.
baluka: Én azt gondolom, hogy tudnék együtt élni ezzel a fix akkuval, 750Wh azért sok mindenre elég. Csak azért nem rendelek új Orbea Wild-ot, mert a race motorra fáj a fogam, de ezért nem fogom megvenni a csúcsmodellt. Várok, hogy jön e olcsóbb bringa race motorral, aztán meglátjuk.
-
baluka
tag
válasz sebgutkopf #5891 üzenetére
Annyi bizonyos: nem tömegterméknek szánták, biztosan nem fog egy ilyen motor "ránkkacsintani" mondjuk a Decatholn saját márkás gépeiben...
Részemről nagy a gyanú hogy eleve csak a nagyobb ill. nevesebb gyártók kapnak a Boschtól ilyen motrot és azt is szigorú megkötésekkel/feltételekkel, ez pedig erősen arra mutat hogy csak csúcsgépekbe szerelik majd őket, 10 ezer erzsi feletti árcédulákkal...
Abban is szinte biztos vagyok, hogy külön CX-R motrot a Bosch vagy a viszonteladók nem fognak árulni, így az sem járható út hogy egy "klasszik" CX 4 gen-nel szerelt, kíváló ár/érték arányú, Runner számára bejövős geometriájú bringában cserélve legyen a motor CX-R-re, technikailag asszem lehetséges, a rögzítési pontok uhyanazok (akárcsak a Shimi E8000 és EP8 esetében), bár fene tudja, lehet hogy a Bosch gondolt az ilyesmire és szoftveresen/firmware szinten korlátozza az ilyen trükköket...
-
jilian
addikt
válasz sebgutkopf #5913 üzenetére
Mit tudsz még alternatíva ként felhozni?
-
jilian
addikt
válasz sebgutkopf #5916 üzenetére
Hát sikerült mindegyiket végig nézni.
A geókat nézegetve kicsit össze is zavartak. Valamelyikhez azt írja kéne az XL máshol meg azt , hogy elég lenne az L.
A méretem 189 cm 89-es belső láb hosszall. 89Kg.A vezetési stílusom változó, néha ész nélkül ...de szeretek simán csak evickélni is a fák között.
A felszerélüket nézegetve meg azért vannak különbségek, nem is kicsi, azért a nagyobb márkákra ha rápakolnám a Radon cuccait simán súrolja a 10k€.
A geo meg hát ja, ~10mm +/-.
Persze kinek/mi/hol kell , bár ha magamat nézem szerintem olymindegy hogy most a reach 47 vagy 48 cm. (ezt mondjuk a stucnival tudod "módosítani")
Bár nem tudom, persze az lenne a legjobb ha mindegyiket ki lehetne próbálni minden méretben. De amelyiknek mondjuk jó a magassága annak nem jó a másik mérete.Próbáltam a mostani (2017)"L"-es Spectral Al 6.0 -hoz viszonyítani, na annak a reach-ja 455.
És kajakra elvoltam vele eddig, nem éreztem, hogy nagyobb kéne.
Itt a mostaniaknál meg már az "L"-esnek is átlagban 470.
Ezért nem értem hova ajánlanak nekem XL-es méretet. -
jilian
addikt
válasz sebgutkopf #5923 üzenetére
Azért így már az M20-as Orbea is jobban hangzik kisebbik akkuval.
Ismét adtál olvasni valót. -
jilian
addikt
válasz sebgutkopf #5932 üzenetére
"A spectral egy trail bike (akkor még 140mm rugóúttal hátul) most pedig keményen az enduro/superenduro vonalon nézelődsz "
akkor ezért néztek annyira a Wexl Trails-en, mi a szart akarok ott közöttük menni.
Idén legalább megspórolom párszor a liftnek az árát.... -
jilian
addikt
válasz sebgutkopf #5940 üzenetére
Igen tudom, hogy ez kisebb mint amit szeretnék.
Csak a méretek kipróbálás végett lenne jó egyet élőben fogdosni...mert hát most kiadok egy valog pénzt egy Orbea-ra (elvileg sikerülhet Wise&Revoult) aztán tényleg kicsinek érzem majd, akkor mit csinálok?
Mert hát ha az a Trek elvileg pár milliméterrel különbözik csak akkor már lesz valami fogalmam mire számíthatok.
Vagy tévedek? Ennyire számítanának azok a milliméterek?
Esetemben az a plusz 10mm-es hátsó rugó út is más filinget adna?
Néztem sokat a Speciket is és tudom, hogy azok tényleg jó vasak és elvileg pikk-pakkra itt is lennének nálam, de hát amiben 170-es tagok vannak mind ilyen sovány akksival vannak szerelve. -
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #5943 üzenetére
Szerintem nagyon kevés hazai montisnak van ténylegesen szüksége egy category 5-ös gépre. A legtöbb ember tudása a 4-es szintet nem éri el, mármint olyan szinten, hogy a 4-es gép megremegjen alatta a terheléstől. Jellemző, hogy a legtöbben túlértékelik a saját tudásukat, ettől még lehet venni super enduro-t, az nem baj, hogy van benne nem kihasznált tartalék, de a geometria tempót is igényel, ahogyan a futómű is.
big-J:
Na hát nem sikerülhet minden, majd a következő generáció 6,5-7 millióért már talán nem fog zörögni.[ Szerkesztve ]
-
Atos23
senior tag
válasz sebgutkopf #5987 üzenetére
Köszi a részletes levezetést! Ma bringáztam még egyet, nagyjából ugyanez az útvonal, de kisebb-nagyobb kitérőkkel elintéztem még a dolgaimat is közben.
Ma már elindítottam a gyári Mission Control appot, az alapján 481m szintet mentem 16,1km alatt, és ehhez 238Wh-ot használt az akkuból. Az átlagos rásegítési szint 242% volt. Kevesebbnek gondoltam.
Ha jól számolom, ha mindig ilyen magas rásegítéssel mennék, akkor kb. 1030m szintet tudna az 504Wh-s akku, de hamar le fogom venni a rásegítés mértékét. Szerencsére a Brosenál is tudom konfigolni, hogy melyik fokozatban mennyi legyen a max rásegítés.
Összességében az eredmény sokkal jobb, amit vártam ettől a régi konstrukciótól.[ Szerkesztve ]
-
jilian
addikt
válasz sebgutkopf #5993 üzenetére
Igen igen néztem a Santa-t, de már ránézésre olyan picinek tűnt és a színe se fogott meg. Meg valahogy olyan furcsán néz ki, hogy ott lent van a hátsó teló.
Nem tetszett na. Bár lehet rá kellett volna arra is ülnöm de valahogy nem akarok olyas valamit venni ami nem "tetszik".Szerintem jól fogok járni a Spéci-vel főleg, hogy már 6790-ért is hozzám vágják...
-
jilian
addikt
válasz sebgutkopf #5996 üzenetére
Köszi a sok infót.
Lehet találkozunk majd da Soproni DH-n... -
jilian
addikt
válasz sebgutkopf #6007 üzenetére
Melyiket érdemes? Elég a kicsi vagy érdemes inkább a Fox-tól az XL-t.
Nem is az hogy a fogaimon koccannak a kavicsok hanem inkább hátra kéne jobban, ne teljen fel ott a motornál.
De legjobb lenne egy teljesen hosszú hátra ami végigér a keréken....
Mert ahogy felállok, beveri a sarat a seggemhez, ráülök aztán olyan mintha be lennék szarva. 💩Amúgy nagyon tetszik a gép.
Nem gondoltam volna hogy ennyire hangtalan. Komolyan. Ez brutál.
Amúgy is háklis vagyok a hangokra de ennek nagyon örültem, főleg hogy próbáltam a másik két bringát, a Bosch -t sem mondtam "hangosnak" de ez nagyon meglepett.A méret pont jó a kormányt kell még szoknom...mert a Canyon -nak így a végén már csak 68cm volt.
Perecnél sérült a jobb oldal, le kellett vágom 5 cm-t hát muszáj volt a másik oldalából is hogy egyfoma legyen.😞Ami még nagyon fura az a rásegítés.
Például amikor van egy kis lejtő és beletekersz, hogy a következőre lendületből érkezzél meg na itt olyan mintha a gép rendesen be fékezne.
Ugye simán éléred a 25km/h-t alapból is és általában a a lejtő végén már jóval többel tudsz menni, és amíg nem lassulsz vissza 25km/h alá...hát köszi na ott előjön a + súly, meg a kényelem "hiánya".
De ugyan ez van ha a 25km/h éléred olyan mintha egy tonnát kéne hirtelen mozgatnod.😁 -
Ixion77
őstag
válasz sebgutkopf #6056 üzenetére
Köszi!
Tudsz esetleg ajánlani jó ár/értékarányú alternatívát? Mi a best buy mostanában?
[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Somatom
veterán
válasz sebgutkopf #6057 üzenetére
Nemtom, hogy az a 90-100% hogy jön ki. Ebből a videóból egy kivételével az összesen jártam. 12:24 -től látható a Táltos utca, ami 35% -os. A villanyerővel nem volt gond, könnyedén felvitt, de az egyensúlyra (hanyattesés vs. elkaparás) már nagyon oda kellett figyelnem. Pedig száraz aszfalton próbálkoztam. El sem tudom képzelni, hogy 50% -on hogy lehet feltekerni, nemhogy 90% -on.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G