Új hozzászólás Aktív témák
-
-vitya-
őstag
ez egy nagyon nehéz kérdés - mert igazán jó szívvel ebben az árkategóriában nem tudnék ajánlani semmi nagyon jót. De persze én nem is néztem át minden ajánlatot: jó lenne, ha nem pedálfordulat rásegítéses lenne, de az nehezen hiszem, h létezik 280 vagy alatta pénzből.
Egy idősebb hölgynek a nyomatékszenzor jobb sokkal, hiszen nem fog gyorsan tekerni soha, hogy a motor rásegítsen végre...-=Витя=-
-
axlfsi
veterán
válasz Somatom #4502 üzenetére
Ahha, okés, már kezdem is a műszaki dokumentációkkal a terveket 😁😉👍
Nyilván ilyet élő ember nem csinál egy Bafanggal (de mással sem).
Kérdés már csak az, hogy mivel ez nem járható út, de ha mégis találkozom a yarddal, mit kaphatok/mi a gyakorlat? 🤔
˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
Joshi
titán
Figyelj, ez kb olyan mint az én Merida pedelec-em "tuningja", azaz a rásegítés nem csak 25km/h-ig megy. Ha megállít egy rendőr akkor hogy mondja meg hogy a bringa rásegítése nem korlátozódik 25km/h-ig? Elkéri tőlem és kipróbálja? Azt kell mondani hogy EU szabványnak megfelel. Ennyi.
ui.: a hagyományos bringákkal is lehet menni akár 40km/h-val is. Olyan helyen kell "száguldozni", ahol nincs rendőr.
[ Szerkesztve ]
-
dugo_
veterán
Németeknél a robogókat feldobják egy mobil fékpadra az út mellett, ha gyanú van. Nyilván ennek semmi köze a pedelechez, de ha átüti az ingerküszöböt, akkor lesz rá megoldás rendőri oldalról.
Amúgy akkor büntetnek, ha épp az van kiadva. Általában évi 2 hét a bringás vegzálás, előre bejelentve, azt ki lehet bírni más járművet választva.
Kaptam 5ezres csekket a Deákon sörözésért.
vs
Megúsztam szóbeli figyelmeztetéssel egy taxis tükrébe boxolást, majd utána három telipirost, miközben mögöttem jöttek a fakabátok szirénával és úgy kellett leszorítaniuk, mert meg sem hallottam fullface-ben... -
Joshi
titán
válasz Somatom #4509 üzenetére
Egy gyárilag papírozott 50-es robogó is úgy néz ki mint egy 125-ös. Engem még se bringával sem pedig robogóval nem állított meg rendőr. Igaz hogy normálisan közlekedek mindenhol (többnyire).
(#4508) dugo_ aki a kresz szabályait betartva megfelelően közlekedik és viselkedik, annak sokkal kisebb az esélye egy igazoltatáshoz. Ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
Gaborkik
csendes tag
Nekem a bafang szetthez küldtek, eseteleg nézz körül náluk vagy írj nekik:
Greenergy Store -
Joshi
titán
válasz Somatom #4512 üzenetére
Autóval se mindenhol megyek annyival, amennyivel a szabály szerint kellene (többnyire nem annyival megyek). Ahol élek (Győr), ott nagyjából tudom hol lehet gyorsabban menni a kelleténél, de azért még normális keretek között. Még soha nem büntettek meg gyorshajtásért, pedig több mint 20 éve vezetek. Idegenben meg egyszerűen betartom ahol csak lehet.
-
axlfsi
veterán
Értek mindenkit!
Sisak+pár matrica és normális közlekedés, jó eséllyel hosszútávon is működhet.˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
jocoka75
tag
Sziasztok!
Elektromos kerékpárt szeretnék venni az asszonynak.
Valami megbízható kellene ,amit erre szánok az max 300e Ft .
Èn ezt a két gépet néztem ki :
https://www.elektroller.shop.hu/Elektromos-kerekpar-KM5-Shttps://www.elektroller.shop.hu/Elektromos-kerekpar-VOLTA-VSX-Lithium-akkumulatorr
Mi a véleményetek a kettő közül melyik lenne a jobb választás?
Előre is köszönöm szépen a segítséget!
-
fulton
addikt
.
[ Szerkesztve ]
-
Gömbike
senior tag
válasz jocoka75 #4516 üzenetére
Saját, megélt, átélt tapasztalatból mondom, ennyiért csak ipari hulladékot kapni.
Vettem egy ilyen sz@rt : [link] , majd ráköltöttem ugyanennyit. Holott csak sima normál használatra, piacra, boltba, gyógyszertárba, stb. bicajt kerestem. Sík terepre!!!Ezeknek a hulladékoknak csak a nevük pedelec.
A fékrendszerük életveszélyes, az áttételük egy vicc, a boltból kikerült gumik, stb egy nonszensz.
Nem is értem, hol a kontrolll hazánkban, hogy ezeket ne engedjék forgalmazni.
A valamire való városi pedelec nem véletlenül kerül minimum a duplájàba.
Akinek két bekezdésnél több van a memóriában, az látja a szomorú jelent.
-
jocoka75
tag
Szerintem meg,de leszarják legalábbis ahol èn lakom itt biztos az eddigi tapasztalatok szerint.
Majd megkérdezem egyik rendőr ismerősöm van egy pár ,hogy igazából mi vonatkozik erre . Viszont azt tudom ,hogy pl az elektromos roller ami 25km/H vagy az fölötti sebességre képes vezetői engedély kell hozzá,ezt nagyon sokan nem tudjak pl amiket lehet bérelni azok is ebbe a kategóriába tartoznak. Mégis mindenki rohangál vele ,a rendőr csak akkor bűntett ,ha ittas ellenőrzés van es épp nincs szerencséd ,mert megittál három sört meg egy felest .Ja es ,ha nem rendelkezel jogaival.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jocoka75 #4520 üzenetére
Én úgy gondlom, hogy egy használt, de jó állapotú benzines robogóval jobban járna az asszony, mit azokkal a lomokkal.
Jogosítvány így is úgy is kell hozzá.
Az, hogy mennyire nézi a rendőr, szerencse kérdése. Általában a kismotorokat és a kisebb elektromos járműveket leszarják, de bele lehet futni ellenőrzésekbe és akkor meg lehet szívni ha nincs jogsi az adott járműre, vagy egyéb okmányok, biztosítás nincs rendben. Sok száz ezer ft is lehet a büntetés. -
tamás86
tag
Áttalakitó szett vásárlása előtt állok [ezt]néztem ki jó lehet?Előre is köszi a hozzászolásokat.
-
gyendre2
tag
-
Kroni1
veterán
Van itt köztünk olyan aki Tonseng TSDZ2-vel szerelt bringát hajt?! Megbízhatók ezek is annyira, mint a bafangok?
Jelenleg egy gyárilag Bafang-al szerelt Dema e-bringát hajtok, ami nagyon megbízhatóan működik több mint 1 éve télen-nyáron, pedig heti legalább 300km-t rakok bele egész évben, és a 120kg-os testsúlyommal kapja a terhelést rendesen. Viszont gondolkodom egy nyomatékszenzoros bringa összerakásán.
-
StLui
veterán
Bírja a bikeparkot is a Cube stereo hybrid 160 sl 2021, de mellette használtam egy Speci stumpjumper fattie 2017-es analogot, azért azzal jobb érzés volt lejtőzni. Videóban azt hiszem nincs is ilyen rész, mert analoiggal csak a hét első és utolsó napján mentem, és azon az utolsón jöttem rá, hogy mégis jobb oda a könnyebb bringa.
[link]Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Jonaleth86
csendes tag
Sziasztok!
Munkahelyemen valami csoda folytán elfogadták azon javaslatomat, hogy főleg kerékpárutak helyszíni ellenőrzéseire beszerezzenek 2 db elektromos kerékpárt. Cserébe nekem most össze kell állítanom egy rövid leírást, hogy nagyvonalakban vásárlásnál mikre kell odafigyelni, mik jellemző árkategóriák, és azokban milyen típus lenne megfelelő.
Soha nem próbáltam még e-kerékpárt, megnéztem az árukeresőt, pár cikket, de el vagyok veszve, hogy hogyan indokoljak meg egy minőségibb darabot egy márkátlannal szemben (azt sem tudom, mi minősül jobb márkának). Annyit sikerült kiderítenem, hogy van Li-ion vs ólom akksis, pedálszenzoros vs nyomaték, meg hogy a bosh, yamaha motorosak már igen jók.
Fontos, hogy törvényileg kerékpárnak kell minősüljön amit veszünk, nem lesz gyakran használva, mondjuk kéthetente egyszer, akkor is szerintem max 20-30 km hosszon, és van pár 100-110 kilós munkatársam, akiket szintén el kell bírjanak. Nagy sebesség nem cél, jellemzően szilárd burkolaton használnánk.
A fentiek alapján tudnátok adni pár támpontot, magyarázatot, vagy esetleg van olyan teljeskörű leírás meg ajánlás a neten, ami alapján tálalni tudnám a lehetőségeket a felsővezetésnek?
-
Joshi
titán
válasz Jonaleth86 #4530 üzenetére
Erre a célra egy City Tracking/Túra Tracking kerékpár lenne jó, abból is a kisebb teljesítményűek. Ezeket már meg lehet venni 700-800ezer Forintért.
Az alábbi márkák minőségiek és jó a szerviz hátterük.
Merida
Cube
Haibike
KTM
Riese & Müller
stb[ Szerkesztve ]
-
sxxorp
őstag
válasz Jonaleth86 #4530 üzenetére
-
kozek1723
csendes tag
Hello! Olvasom, hogy Reaction Hybrid-et vettel. Nagyon szemezek vele, de nem tudom melyiket vegyem. Szerettem volna 1m ft alatt meguszni a dolgot, de oszinten szolva sokkal szimpatikusabb a hybrid pro mint a hybrid performance. Elsosorban a suntour villa helyetti xfusion mig32 air tunik lenyegesen jobbnak, masfelol a deore szettes cucc minden bizonnyal jobb. A nem csak Hozzad szol, barki velemenyet szivesen veszem, hogy melyik felszereltseget valasszam. Akku meret nem mervado (500 vs 625), nem megyek annyit. A hasznalatrol annyit , hogy kezdo vagyok a temaban, ugyanakkor ha egyszer beruhazok, akkor tartos hasznalatra, nem 2 evre vennem, es jo ar/ertek aranyu cuccot keresek. Koszi a valaszt! Udv. kozek
-
sheep
addikt
válasz kozek1723 #4533 üzenetére
Szerintem pont az akku mérete lenne a legfontosabb, hiába nem mész annyit, hosszabb távra én csakis a nagyobbat venném.
Amúgy az enyém eladó lesz hamarosan, ha esetleg érdekel írj egy privit és adok bővebb infót.[ Szerkesztve ]
MSI MPG Z390M GAMING EDGE AC, I7 9700K, INNO3D GEFORCE RTX 4090 X3 OC , G.Skill Aegis 32gb 3200 DDR4, HP Reverb G2 VR
-
Vorontsov
tag
Sziasztok ha vettem akkumlátort de a régi még bírja 2-3 hónapot akkor ráérek jövőre amikor jó idő lesz kicserélni április-május,ha dobozában tárolom egyszer se kell feltölteni tud valaki segíteni?
Azért vettem meg mert a mostani ki tudja meddig lesz jó. -
Vorontsov
tag
Köszi a segítséget,kevesebbet megyek 30-ról 18-ra-erről 14-km-re csökkentem le.
18-ról14-re 2 hónap alatt. -
lacos001
senior tag
Reggelt
Tegnap kérdezősködtem a "sima" bringás topikban, most ide is betértem, mert izgat a dolog.
Néha ezzel a csodával Cube Aim Race- 2021 lenyomok 10-20km távot, de ez nem rendszeres. Kimenni a városba tekergetni, a 7 évesemmel/feleséggel ide-oda okés.
Lehetséges, hogy a napi h-p autókázást kiváltanám. A táv 17 oda- 17 vissza, legyen 35km összesen.
Ajánlották ott a srácok, hogy vegyek "okosabb" külső gumit, hogy haladósabb legyen, esetleg cseréljem le erre-arra. Nem vagyok edzett ilyen téren, tehát biztosan megütne, még nem szokom hozzá. Erre utaltak is, de biztosan belejönnék.
Tegnap csak úgy elmentem egy körre itt a környéken, egy appot felcsaptam, vmi megközelítésem csak legyen már....Mennyire megbizható nem tudom... [kép] [kép] Ugye a traktorgumin és ilyen úton. [kép] Szóval nem egy sima vmi...Voltak egyéb akadályok is...emberek tekertek, lámpa, szembeszél...
Ez igy sebességet illetően számomra kényelmes, tehát nem erőlködtem, amolyan hobbista gurulás volt.
Na most ha ezen tudok vmivel gyorsítani, az nagyon jó lenne. Irták ott páran, kb 40-45 perc alatt le tudom nyomni a 17km távot, de ha lehet némi "segitséggel" faragni az időből, az jó lenne.
Télen is ezzel oldanám meg. Itt az időjárás fent a tengernél enyhe, a legkritikusabb talán a, de idézem onnan amit irtam..
"esőben, hidegebb időben...hó nem igen van, Németország, Watt tengertől 36km, totálisan sík terep bringaúton...szóval enyhe minden évszak..max a néha bedurranó 40-80km/h szél lehet kemény.."
Na ha valami lenne, ami kicsit feltolja a speed-et és nem fullos önerőből döngetném le ezt a távot...
Milyen irányba kellene elinduljak? Választék az van látom, árak is. Nem tudok e témában semmit, eddig ez csak, mint ötlet kattant be tegnap a fejembe.."könnyebben" oldjam meg a távot, talán ez a lényeg..
Tegnap azért már olvasgattam itt, de nem szűrtem nagyon semmire...thx
-
-
big-J
őstag
1, Bafangbol van 250w-os model is kozepmotor, ugyhogy csak kinezetebol nem tudjak megallapitani (ha kerdezik mutasd meg hogy 250w model is van, azt vetted). bbs01 a 250w model, bbs02 a 500 vagy 750w. Siman smirlizd le az aljan a jelolest, es dobjal fel egy 250w matricat.
Innentol kezdve csak a mukodesre kell figyelned.
2, Koss sorosan egy kapcsolot a gazkar zsinorjaval (lehetoleg +5V szallal), a kapcsolot meg rejtsd el (pl kormany aljara ragasztva). Ha nem tudja mit kell keresni, a budos eletbe nem talalja meg. Ha kerdezi mi ez a kar, mondd hogy regenerativ fek/banomisenmi. Tessek kiprobalni ha nem hiszi.
3, Ugye ennek a rasegitese is fole mehet (ahogy a gyariak is) 250w-nak, de a sebessege is. Ha ebben is okositani akarsz, kelleni fog a bafang programozo kabel, es a szoftverrel beallitod hogy 9 rasegitesi szint legyen, valahol a 9 rasegitesi szint kozepere berejted a krafotsabb 2-3 szintet. Ha nem hiszi hogy nem megy 25 folott, allitsa a legmagasabbra, 8as-ra vagy 9es-re (amin power limit 20% van) es tekerjen csak.
[ Szerkesztve ]
-
axlfsi
veterán
Koszi a tippeket!
1. Sajnos azt a 250w-os matricat nem szereztem be, amikor meg olcsoert lehetett, most majd johet afaval, vamkezelessel, 1+ honap mulva (ha esetleg tudsz EU-s forrast, szivesen vennem),
2. Ezt a gazkart valoszinuleg 1az1ben leszerelem a fenebe, ... jo poen, de igazabol sosem hasznalom.
3. ... ugyan van progamozo kabelem, de szerintem lusta vagyok megvarialni a sebesegeket (es nem is lenne elegans). Oszinten szolva, nem hinnem, hogy egy esetleges kozuti ellenorzesnel odaig jutnank, hogy a rendor raul kiprobalni. Ha igen, az mar regen rossz .
Igyekszem nem szaguldozni es ezzel kb letudtam a sebessegkorlatozas reszet. Meglatjuk, milyen modszerrel fogjak majd a sebessegeket kiszurni, aztan idovel lehet alakitom, ha szukseges.Koszi megegyszer!
˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
Skylukos
tag
Sziasztok!
Jól értem, ha gázkarom van, a pedelecemen, még ha nem is megy 25-nél többet, akkor is segédmotor kategoriának minösül?
Elmennek a pi...ba! -
big-J
őstag
[https://www.ebay.com/itm/163716681923]
En meg az elejen megvarialtam a sebessegeket, a 9 fokozat azert jo, mert pont nem fog erdekelni hogy van a vegen egy-ket kamu sebesseg mert sosem hasznalod, szoval sima 7 fokozatosnak hasznalod es annyi. Nekem annyit boven megert hogy egy picivel nyugodtabban menjek.
[ Szerkesztve ]
-
Kroni1
veterán
Szerintem a kerékpáruton való ebike közlekedéssel még nem lesz gond egy darabig, ezért is kéne ésszel ebike-ozni mindannyiunknak, hogy sokáig igy is maradjon. Majd ha jönnek az olyan közúti problémák mint az e-rollerezők esetén akkor itt is rendezni fogják a dolgot.
De egy ilyen matricát nem fognak elfogadni sok eséllyel, sőt legrosszabb esetben az is megtörténhet, hogy az utólagos szettek teljesen ki lesznek tiltva a bringautakról. A gyártók szoktak adni egy EU minősitési lapot, a forgalmazó akitől vettem a saját gépemet azt mondta, ezt fogják előbb utóbb kérni a rendőrök, vagy papíron vagy akárhogy bemutatva, amiről egyértelmű lesz a tipus. Hogy az utólagos cuccokat hogy akarják majd beazonosítani, azt nem tudom..
-
Kroni1
veterán
válasz Skylukos #4544 üzenetére
Ez a szabály, mert akkor már nem rásegítéses a géped.
Ezzel nem is volna baj, mert ha akarod akkor a gázkart le is szerelheted.
A kérdés inkább az, hogy ha te a bafang motoros 350W-os gázkaros bringádra (amit ugye nem használhatsz bringaúton, csak lakott területen kivül) akarsz smkp biztosítást kötni akkor ahhoz mit szól a biztosító?! Mivel nincs az adatbázisukban olyan, hogy házilag összerakott gepida/merida/stb. bafang motorral ezért jó eséllyel biztosítást se tudsz köztni rá, így legálisan se közuton se bringaúton nem lesz használható.
Új hozzászólás Aktív témák
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!