- Mozilla Firefox
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mesterséges Intelligencia topik
- Proxmox VE
- Ubuntu Linux
- OpenWRT topic
- Linux kezdőknek
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
- Hálózati / IP kamera
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
válasz trialboj #5437 üzenetére
Ebben a hiper szuper brose 2.2 motorban, vagy általában a többi motorban, a hajtásnál nincs egy érzékelő ami figyeli a pedál terhelést és aszerint adagolja a rásegítést?
De van, a rendes középmonotors pedelec montik mind nyomatékszenzorosok.
de lassú a pedálfordulat / vagy a sebesség, akkor nem adja le a beállított rásegítést
Itt van a user error, nem értitek az egész működését.
Ezen motorok teljesítmény görbéjét úgy hangolják be, hogy 60-85 (talán 90) cad között tudják leadni a csúcs teljesítményt (nem a névleges 250W-ot, hanem a csúcs 5-700W-okat). Egy elektromontornak se vízszintes a nyomaték görbéje, annak is van olyan fordulatszám tartománya ahol erősebb, ami alatt gyengébb lesz, fölötte meg több a hajtási veszteség és persze ne felejtsük el a teljesítmény görbe és a nyomaték összefüggését. Ezeket az megjelölt padálfordulatra optimalizálják a motor belső áttételezésével és teljesítmény karakterével.Az oka is egyszerű miért így hangolták: ugyan van elektromos rásegítés, de továbbra is kerékpárok és a falhasználót ugyanarra a cad értékre motiválják, mintha analóg bringán ülnél. Arról nem is beszélve, hogy az alacsony pedálfordulat a térdnek nem egészséges, illetve az alacsony fordulaton nagy nyomaték fokozott lánckopáshoz, illetve váltásnál láncszakadáshoz vezet, így alul nyomatékban széndékosan korlátozva vannak a motorok a hajtáslánc (aminek része az ember is) védelme érdekében.
Nézzük meg a matekot
teljesítmény = nyomaték * fordulat * 2PI / 60 ebből a képletből nem túl nehéz rájönni az összefüggésre, hogy míg 40 rpm esetén a motorok max 85Nm nyomatéka 356W leadására lenne képes (de valószínű, hogy 40 rpm-en nem áll rendelkezésre a 85Nm-sem, csak feljebb), addig egy egészséges 70 rpm esetében a 85Nm mellé már 623W teljesítmény társul. A brose motor pedig 650-700W-ig is fel tud menni csúcsteljesítményben.és látszik a motor csavarja, innen verődik fel a sár meg kő, miért hagytak ekkrora lyukat?
Azok a lyukak arra vannak, hogy mosásnál, vagy bringázás közben bejutó víz ott alul ki tudjon folyni, szándékosan vannak ott. Ezért nem szabad ebike-ot fejjel lefelé mosni, mert azzal csak feltöltöd vízzel a vázat.A töltési csatlakozók egyedikek lehetnek, azok kialakítására valóban érdemes odafigyelni és egy rossz megoldás, akár deal braker is lehet a vásárlásnál.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #5437 üzenetére
Dehogy nincs érzékelő, van benne nyomatékszenzor, fordulatszenzor, meg a tököm tudja milyen szenzor. Úgy tudom, hogy a Bosch, másodpercenként 1000 szer gyűjt adatot a hajtásból, és a szerint adagolja a rásegítést. Komplett számítógép vezérli a motort. Nyilván vannak különbségek a motorok programozásában, működésében, de az összes prémium rendszer azonos elven működik. Szükséges egy optimális pedálfordulat és optimális áttétel ahhoz, hogy a max nyomatékot leadja. Ez azért van, hogy ne tépje szét a láncot. Ezek a csúcs pedelec motorok 400% körüli rásegítést tudnak maxon, ami kb azt jelenti mintha 4 ember tekerné egyszerre a bringát. Így is nagyon gyorsan ki lehet nyírni a sor alját ha max segítségen erőlteti az ember, lassú pedálfordulattal. Hát még ha állandóan, bármilyen fordulaton ráeresztene minden erőt a hajtásra, nagyon gyorsan alkatrész kopás, törés lenne belőle, meg kétszer olyan gyorsan merülne.
Megszokást igényel, én mondjuk inkább Shimano és Bosch rendszerekkel mentem sokat, Brose-al csak keveset, de nekem nem volt bajom a rásegítés adagolásával.Sajnos hiába drága gépek, apróbb nyűgök itt is előfordulhatnak, garanciába ki kell cseréltetni azt a letört alkatrészt, még mielőtt beázik.
Vannak sajnos trehány megoldások itt ott, de pl ezért is szeretem a Shimano-t mert ebből a szempontból az egyik legigényesebb.
Elég masszívak ezek a motorok, vastag alu vagy magnézium házban. Én még nem láttam olyan motort ami attól ment tönkre, hogy odaverték. Biztos volt már ilyen, de jóval gyakoribb a csapágyak beázása, amennyiben megküldik nagynyomásúval, esetleg rengeteget saraznak a bringával.Tény, hogy sokan panaszkodnak a 25-ös korlátra, de ha montiként használod, nem olyan nagy hátrány, fölfelé a 25 már egy durva tempó, lefelé úgy is kikapcsolom a motort. Egy városi tempósabb közlekedésnél már inkább rossz tud lenni.
Valóban a 32km/h ideálisabb lenne, ez az USA régióban így van. EU-ban 25. Ez van. Viszont azt hozzáteszem, ha megtuningolod a bringát és a teljesen kiveszed a szoftveres korlátokat, hamarabb megpusztulhat az akku és a motor is. És igen, a gari sajnos ugrik ha belenyúlsz, szóval amíg van rá gari, semmiképpen sem ajánlott piszkálni.
Nem mindenkinek való az ebike, aki kondiban többet tud mint az akku, annak inkább hátrány mint előny.
Szerintem próbálj ki még valami mást is, mondjuk egy Shimano EP8-at, nagyon sok bringás véleménye az, hogy a Shimano ebike hajtása áll a legközelebb a természetes bringás érzéshez. Ezt én is alá tudom támasztani. Mondjuk a Brose is egy nagyon finom cucc, a belső szíj hajtása miatt az egyik legcsendesebb.
[ Szerkesztve ]
-
Buckey
senior tag
Sziasztok!
A kormányt egy kicsit megemeltem, hogy kényelmesebb legyen hosszú távon, viszont a fékek, váltó vezetéke maradt az eredeti.
Az lenne a kérdésem, hogy maradhat-e így a képek alapján?
Feszülni egyik sem feszül, csak még nem volt hidraulikus fékkel szerelt kerékpárom, és nem tudom, mennyi a megengedett hajlátása a csöveknek.
A képek: [kép] [kép] [kép]
Előre is köszönöm a segítséget! -
Buckey
senior tag
válasz Szilágyi84 #5456 üzenetére
Köszönöm!
Úgy látom, hogy nem feszül.
Ezért is fényképeztem le, hogy hogyan állnak a csövek. -
MGaa73
tag
Sziasztok,
Bafanghoz esetleg usb kábele nem lenne valakinek akinek mar nincs szuksege ra es megvalna tole? Vagy esetleg miskolci illeto aki egy beallitas erejeig kolcsonozni tudja. Kínabol rendelni meglehetosen hosszadalmas a azállítás miatt, gondoltam eloszor megprobalom így.
Köszi előre is
-
Warzoz
senior tag
-
Warzoz
senior tag
válasz kovacs65 #5461 üzenetére
Kb. Egy fél nap alatt össze lehet rakni kényelmesen, feltéve, hogy rendelkezel a szükséges szerszámokkal és persze ne legyenek komplikációk. PL. A női bicóra nehezebben lehetett feltelepíteni az akkupakkot a vázgeometria miatt. Kellett plussz lyukat fúrni az akkukonzolra. A másik amivel még gond lehet, az a fékszenzorok. De azt is meg lehet oldani.
Én meló után csinálgattam a héten, napi 1-2 órát.[ Szerkesztve ]
-
-
baluka
tag
válasz Runner_fxr #5468 üzenetére
Hoppá, gázkar befigyel...
Ilyen erős motorhoz mondjuk úgyszólván kell is...
Bár vannak kétségeim a szerkezet tartósságát illetően, főleg ami a vázat illeti (nem ekkora tömegre lett tervezve), tisztelem az építésbe feccölt nem kevés munkát, pénzt és energiát.
Mindenesetre megnézném egy rendesebb csapatás végén mit csinált a vázzal az 5 kg-s motor és tippre szintén 5 kg-s akksi holttömege, bár ha zsokétermetű illető a gazda a maga 50-60 kilójával akkor még okés is lehet... -
MGaa73
tag
Sziasztok,
Líthium akkumulátornak mi a helyes töltési módja? Mikor kell tölteni? Pl ha lemegy 80 százalékra akkor tölthetem? Ez azért kérdés mert ha hosszabb útra megyek jobb lenne 100%-ról indulni. -
Somatom
veterán
Így már jártam én is, csak én hegyen lakok. Nekilendültem két egységgel, majd azonnal leesett egyre, tíz méter múlva power off. Feltapostam analógban a 22 kilós fully -t a Kissvábhegyre, de a végén arra is kellett figyelnem kellett, nehogy a kerék alá kerüljön a lógó nyelvem.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
motifator
senior tag
válasz Runner_fxr #5468 üzenetére
Tényleg igényes, látszik, hogy a kivitelezésre is időt fordítottak.
#5469 baluka Nem akarok általánosítani, de nekem egy 10+ éves trance 2 vázon van a BBS02, a + 10 kg és a 90 % terep használatot simán bírja a 77 kilómmal, két éve használom ilyen módon. Hozzáteszem hogy a rajta lévő "egyéb" alkatrészek sem alsó polcosak.
Funky + Jazz
-
motifator
senior tag
válasz kovacs65 #5467 üzenetére
Volt már, hogy elmentem vele tekerni a kollégákkal akksi nélkül a Hármashatár-hegyre, úgy 20- 21 kg körül van bringa. Azért érezhető a tömeg, de nem én voltam hegyen az utolsó a hajtás ellenállása egész kicsi, simán használható, de a tömeg nem elhanyagolható.
Tegnap meló után a gyári Trance SX E-vel tekertem egyet szintén a Budai hegyekben útvonalat keresve a következő csapatáshoz, mivel egyedül voltam nem kellett máshoz igazítani a tempót. Kerékpárúton / aszfalton ha nincs szint és szélcsend van simán tartható vele a 25 km/h rásegítés nélkül. Nem tudom, lehet én voltam formában, ritkán megyek bringaúton, mert otthon rögtön ott az erdő, de meglepődtem. Visszafelé menet leelőzött egy "vékony kerekűs" a budai oldalon kerékpárúton, én meg beálltam mögé, 30-32 km/h simán ment mögötte az Árpád hídig, ott elváltak az útjaink. Persze itt már 180 felett volt a pulzus. Azért a széles gumi emészti az energiát, de a végén a lényeg, a gurulás alatt 35% használtam az akksiból 900m szint mellett. Ha ilyen formában vagyok akkor a 2000+ szint is simán kihozható 500-as akksival. Az app viszont nem jól számolta a szintet, és az állás időt is hozzátette az átlaghoz, így a lángos evés és a paplanernyősök csodálása is benne van.
Ja, és nincs megokosítva a bringa speedbox-al.De a sok rolleres döbbenet, hogy nem tud közlekedni, de még egyenesen sem tudnak menni azzal a sz@rral, főleg most a sziget miatt rengetegen vannak.
[ Szerkesztve ]
Funky + Jazz
-
Somatom
veterán
Ma olyan bringát láttam, hogy nagyon rácsodálkoztam. Szürke, trekking szerű fat bike, agymotor, benzintank utánzat akkutartó, egy bazi nagy, krómozott első lámpa éééés springer villa!!! Totál retro volt. Sajnos, nem tudtam lefényképezni. Rákerestem a neten és meglepődtem, hogy csájna oldalon találtam hasonlót. Símán vmi Porsche design -nak gondoltam.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
félisten
Sziasztok!
Egyik ismerősöm kerékpárjában dögledezik az akkumulátor.
JD-PST 24V 9AH a típusa.
Találtunk olyat, hogy 118 ezer forintért felújítják. Van esetleg ennél kedvezőbb megoldás, akár a felújításra, esetleg új akkumulátor beszerzésére?
Köszönöm szépen!
[ Szerkesztve ]
-
zazenke
őstag
aliexpressen van hozzá akupakk kb 70 ből itt van
-
Szilágyi84
senior tag
Elektromos roller 50 km/h + építés és tuning csoportban Facebook érdeklődj ott van egy emberke mindenki őt ajánlja építés vagy csak felújítás mindent megcsinál akksi ügyben . Most nem jut eszembe a neve ,de később lehet visszaírok ide ,ha lesz időm és megtalálom.
[ Szerkesztve ]
-
MGaa73
tag
Egy lehetséges megoldás bafang fékszenzorra. [kép]
-
trialboj
őstag
Ez nem tudom mire való.
Lenne egy kérdésem azokhoz akik nagyon értik a rendszereket. Van rá lehetőség, esetleg van is bringa amely képes leejtőn fékezés helyett visszanyerni energiát?
A technológia már adott, csak gondolom kva nehéz az extra tech ami ahhoz kellene hogy ezt a bringák is tudják, pedig mekkora mászókákat lehetne tolni ha legalább a felét visszahozná lefele.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
motifator
senior tag
válasz trialboj #5486 üzenetére
Ha utólag építesz e-bike-ot pl. bafang kittel, akkor kapsz hozzá vagy fékkart, vagy hidraulikus fék esetén kis szenzort + mágnest, amit valamilyen módon rá kell applikálni a fékre. A lényege, hogy fékezés esetén megszakítja a rásegítést. Nekem pl. nincs fent ez a szenzor, tehát fékezéskor, ha valami opnál fogva a hajtókar forgás nem szűnik meg, akkor ugyanúgy rásegít a motor. Szóval nem rossz dolog, de kép alapján nem tudom ez a kis zöld kiegészítő mennyire bírhatja a terepet. Értem ez alatt, komolyabb rezgés esetén le tud-e esni?
A visszatáplálásban bringák esetén nem az a nehéz szerintem, hogy elérhető legyen ez az opció, hanem az, hogy ezt milyen módon és formában aktiválja a rendszer és hogy milyen típusú az adott bringa. Egy hub motornál pl. egyszerűbb megoldani, de ott is tudnia kellene a rendszernek, hogy Te lejtőzöl, mehet a visszatáplálás, vagy épp csak kicsit elvetted a gázt, nem kell fékezés, ne töltsön vissza. Éppenséggel egy kis karral ez megoldható. De középmotorosnál már más a helyzet. Ott nincs közvetlen kapcsolatban a hajtás a kerékkel, azaz csak akkor dolgozik, vagy hajt a motor, ha tekersz, vagy gázt húzol.
Funky + Jazz
-
janakbacsi
őstag
van valakinek esetleg tapasztalata ezzel a fajta szállítóval? javasolt minőség?
[link]"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."
-
m4csk4fogo
tag
válasz janakbacsi #5491 üzenetére
Szia,
nekem van 2 éve használnom. Tavaly csak analóg kerékpárokat idén már elektromosokkal is.
Eddig még nem volt vele semmilyen problémám bár kicsit jobban mozog menet közben mint a fix nem összecsukható változatok.
Jellemzően 1-1 női és ffi vázas kerékpár van rajta, jól variálható a 2 db rögzítő, + 1 db rögzítést szoktam adni nekik egy “kötéllel”.
Kis helyet foglal összecsukva, ráadásul így a csomagtartóba is könnyen elhelyezhető szükség esetén. -
Joshi
titán
válasz janakbacsi #5491 üzenetére
Ebből a Thule márka számít jónak.
Mindenesetre a helyedben én a használt piacon néznék körül, sokkal olcsóbban lehet jó állapotút venni.
[ Szerkesztve ]
-
Des1gnR
őstag
válasz janakbacsi #5491 üzenetére
Csak erről jutott eszembe és van akinek hasznos lehet talán, hogy én az e-bikeom tetőcsomagtartón szállítom, mivel nincs vonóhorgom.
Úgy válaszottam, hogy emellé még esetleg egy másodikat vagy ha egyedül utazom, akkor egy keskeny boxot is fel tudjak tenni.Thule UpRide 599
Alapból is stabil, de azért szoktam pluszba keresztmerevíteni decás hevederekkel, mivel nem veszem ki az akkut és így pár kilóval kilógok a hivatalosan megadott súlyhatárból.[ Szerkesztve ]
Dell G3 3779 || Samsung S23+ || Samsung Watch 5 Pro || Oculus Quest 2 || Creality Ender 3 V2
-
Somatom
veterán
válasz Des1gnR #5496 üzenetére
Amíg kis autóm volt, én is vaciláltam, de aztán elvetettem a tetős szállítást. Volt horgom, de inkább a hátsó ajtós tartót választottam.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
veterán
Sziasztok.
ötleteket szeretnék kapni, hogy őszre, tavaszra (reggeli 10-15 fok) ki milyen kabátot hord, javasol?
Olyasmire lenne szükségem ami könnyű, kis helyen elfér ha leveszem(hátizsák), vízhatlan (ha esne eső), légáteresztő (hogy ne izzadjak meg benne) meg a nyakat is takarja (hogy ne fagyjon szét a torkom a menetszéltől) nagyok az elvárásokKaptam tippet decathlonos túrakabátra.
ॐ "Goa is not a place, its a state of mind." - Goa Gil ॐ ° Honda - The Power of Dreams ° Eat, Sleep, JDM °
-
Somatom
veterán
Sztem a vízhatlanságot nem a kabáttól kell elvárni. Ahhoz kell külön egy vékony esőkabát, esőköpeny. Van egy motoros, neoprén váll és nyakvédőm, ami a fülem aljáig felér, elöl pedig a szám elé. A dzseki alá kell felvenni. Abban még télen is bringáztam. A Decathlonos harisnya nagyon király. Farmer alá még télen is elég volt. Nulla fok körül bevetettem a nehéztüzérséget, a motoros Bering dzsekit. De, ez önmagában százezer Ft fölött van.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Warzoz
senior tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Nemrég ugye felszereltem két Bafang 36V/250W-os középmotort meg két 36V/12,5Ah-s akkupakkot két kerékpárra. Sikerült kifundálni használat közben, hogy az egyes fokozatok mekkora sebességig elérhetőek. Számomra most a második és harmadik fokozat az érdekes. A sebességkorlát 40km/h. A kijelzőn csak 5 fokozatot lehet megjeleníteni (off, echo, tour, sport és turbo). Az echo fokozat rásegítését 16km/h-ig adja a motor, míg a tour-ét 23km/h-ig. Azt szeretném beállítani a motornál, hogy az echo rásegítését 20km/h-ig, a tour-ét meg 25km/h-ig adja. Jelenleg ezek a gyári beállítások vannak:
Nem merek nagyon kísérletezni a beállításokkal, ezért kérném valaki olyan segítségét, akinek van már tapasztalata ebben.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G6 - i7-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 5580 - i5-G6 I 8-16GB I 256 SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Garancia
- Bomba ár! Dell Latitude 5490 Touch - i5-8G I 8GB I 256SSD I 14" FHD Touch I Cam I W11 I Garancia!