Új hozzászólás Aktív témák
-
paler
aktív tag
Még annyi, hogy a 25km/h korlát is megoldható, igaz fizetős megoldással.
A páromnak szerintem nem kell unlockolni a bringát, neki elég lesz a 25km/h is.
Én meg hagyományos cangát használok, azzal kb. ugyancsak 20-25km-val haladok.Nekem egy E5000-es motorral szerelt verzió van, de már az is olyan szinten elég még akár egy komolyabb túrára is, hogy elmondani nem lehet.
Az E6100-as motorhoz azért ragaszkodnék, mert néha felmennénk dombok tetjén lévő kilátókhoz is, illetve a Bükkbe\Mátrába is tervezzek túrákat, és úgy gondolom oda elkellhet a nagyobb nyomaték a páromnak.[ Szerkesztve ]
JBL Synthesis -> Egy hangrendszer mind fölött, egy hang kegyetlen, egy a nyomorba dönt ( árával biztos), bilincs az Egyetlen
-
paler
aktív tag
Egyébként ha simán hajtod, nem érzed kicsit nehéznek a bringát?
Kicsit soknak érzem a 28,34Kg-ot, még e-bikeba is.
pl. a Pegasus Enovo Evo 10 csak 20kg
Mondjuk az a 1 640 000Ft ár vs 1 119 000Ft-os árral szembe lehet hogy elnézhető az a plusz 8kg többlet súly.[ Szerkesztve ]
JBL Synthesis -> Egy hangrendszer mind fölött, egy hang kegyetlen, egy a nyomorba dönt ( árával biztos), bilincs az Egyetlen
-
-
paler
aktív tag
Akkor rásegitès nélkül nem is ajánlott használni?
Én így terveztem, míg bírja addig sima kerékpárkènt használja, ha kezd fáradni akkor kapcsolják be a rásegitèst, + mikor meredekebb emelkedőre megyünk felfelé.
Folyamatos rásegitès mellett is kibírhat egy 60/70km-es túrát a bicikliJBL Synthesis -> Egy hangrendszer mind fölött, egy hang kegyetlen, egy a nyomorba dönt ( árával biztos), bilincs az Egyetlen
-
sxxorp
őstag
Akkor ajánlott, ha egy nagyon drága edzési eszköznek használja a normális bringa helyett nagyobb terheléshez (mint pl. amikor valaki súlyokkal fut, vagy mikor tenyérellenállással úszol ). Ha nincs rásegítés, a szignifikánsan nagyobb súly érvényesül: nehézkesebb az elindulás, és nehezebb az emelkedőn felfelé. Ha már elértél egy sebességet, lendületben vagy, utána már nem jelent sokkal nagyobb terhelést.
Én egyébként másképpen használom edzésre: egyszerűen nem bírom megszokni a 25km/h határt, rendszeresen meghaladom azt. Ma is láttam párszor a 30km/h-t, és sokszor 28km/h körül de ott már semmi segítséget nem kapok - de nem is használom az elektromotort, így növelem a hatótávot. Ehhez így nem kell kapcsolgatni sem, 25-nél kikapcsol magától, mindig Eco-ban vagyok, kivéve masszív emelkedőnél, vagy felüljárónál, ekkor benyomom Tour-ba, hogy ne lassuljak sokat. A felső 2 fokozatot soha nem használom.
Lehet, hogy nekem is kellene egy könnyebb (a 2. emeletre kell felvinnem a 25kg-t, azért megérzem...), és legalább 30km/h-ig rásegítő bringát, csak ez a 2 fejleszthető terület van, egyébként teljesen elégedett vagyok. -
Joshi
titán
Az újabb motoroknak már elfogadható az ellenállásuk ha nincs rásegítés, de a hagyományos bringákhoz képest mindenképpen van ellenállásuk. Éppen ezért legalább ECO mód ajánlott főleg az edzetlen szervezetnek. A hatótáv az teljesen jó, ECO módban ki megy a világból. Az biztos hogy egy hosszabb túra alkalmával be kell osztani az energiát.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Mint ahogy Joshi is említette, az újabb motorokban már jelentősen kisebb az ellenállás.
Pl újabb Shimano rendszerek, Bosch Gen 3,4, Brose S.
A legnagyobb hátráltató tényező a hagyományos bringákhoz képest a plusz súly, ezt akkor érzed amikor elindulsz a bringával és amikor emelkedőre kell feltekerni. De ha már megindítottad, sík úton simán el lehet velük tekeregni rásegítés nélkül, nem olyan drasztikusan nehezebb. Emelkedőkön viszont mindenképpen extra szívás kikapcsolva, ezt érdemes elkerülni. Bizonyos rendszereknél lehet konfigurálni a rásegítés mértékét az adott rásegítési fokozaton belül is és ezzel nagyon jól a saját stílusodhoz, edzettségedhez tudod állítani a bringát. Én ezt imádom a legjobban a Shimano EP8 rendszerben, van 2 profil, itt az egyiket hagyom gyári beállításon Eco, Trail, Boost, a másik profilban viszont csináltam egy takarékosabbat. Az Eco-val nekem sokszor az volt a bajom, hogy amíg fitt voltam a túra elején, túl sokat segített, kikapcsolva meg ugye rosszabbul jártam mint az analóg géppel. Valahogy nem volt az igazi, EP8 esetében beállíthatod külön a rásegítés karakterét, hogy mennyire intenzíven avatkozzon be, a nyomatékot is lehet állítani és a nyomatékszenzor érzékenységét is. Találtam egy olyan beállítást pár próba után, hogy az Eco-val teljesen szimulálni tudom egy analóg bringa érzetét, szinte nem is érezni mikor kapcsol ki be a motor, hangját sem hallod, épp annyit és akkor segít, hogy elvegye a plusz tömeget. Így tényleg alig fogyaszt, de magadat sem szívatod meg, hogy teljesen kikapcsolva kell tekerni a jelentősebb spóroláshoz. Az, hogy mennyit bír majd ki a bringa, sok mindentől függ, ahhoz a váltót is jól kell használni és optimális fordulaton pörgetni, hogy sokat bírjon. Meg ugye az sem mindegy mennyi a szint, mert inkább az merít mint a távolság. 500Wh akkuval, ha ésszel használod, 1200m szint mellett meg tud lenni a 60-70km, de ha túl magas rásegítésen mész, nem jól használod a váltót, akkor 35-40km alatt is le lehet meríteni. Kevesebb szinttel 80-100km táv is meglehet. Szóval elég tág határok között lehet bármi. Hidegben, 10 fok alatt is csökkenhet 20-30%-ot a hatótáv. -
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #4411 üzenetére
-
paler
aktív tag
Köszönöm mindenkinek a válaszát
Többnyire viszonylag sík terepen fogunk túrázgatni, de előfordulhat néha , hogy nagyobb szintkülönbségű részek is bele esnek a túrába. Én úgy gondoltam, hogy az indulásokat megtámogatja a párom ha úgy érzi hogy szüksséges, és ha megvan a megfeleő lendület utána pedig kikapcsolja a rendszert. Mikor pedig elkezd fáradni akkor ECO-ba kapcsolva halad tovább. Ha nagyon szüksséges akkor esetleg még feljebb kapcsolja a cuccot, és ilyen használat mellett viszonylag sík terepen legalább 80km-et szeretném ha kibirna a cucc, komolyabb szintkülönbségű túráknál meg legalább 60km-et várnék el. Természetesen az elinduláskor ha jól használja a váltótt, akkor lehetséges hogy nem is kell neki segítség.
Természetesen a nagyobb emelkedőknél jól kell majd használnia a váltót, hogy a motornak is segítsen.Runner_fxr #4411
Az E6100-nál is lehetséges ilyen profilozás, vagy ez csak a EP8 rendszernek a kiváltsága?JBL Synthesis -> Egy hangrendszer mind fölött, egy hang kegyetlen, egy a nyomorba dönt ( árával biztos), bilincs az Egyetlen
-
Runner_fxr
Ármester
Én most a gyári etube szoftverről beszélek, neked ez már egy mókolt szoftver nem?
Steps unlocker?
Alaphelyzetben nálam az e8000 így nézett ki:
Adott rásegítési fokozatban low, medium, high beállítás és kész. Se külön Nm, se egyéb beállítás.Az EP8 meg így néz ki gyári etube-al:
Assist character, hogy adott rásegítési fokozaton belül mennyire legyen aktív, mennyire nyúljon bele a pedálozásba, Max nyomaték és a nyomatékszenzor érzékenysége. Mindez 2 külön profilon.
Tudtommal az E6100 és az E5000-es max annyit konfigurálható, mint az E8000-es.
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #4414 üzenetére
Igen az STUnlocker. De ahogy nézem az STUnlockerrel is kb ugyan azt lehet állítani amit nálad az EP8-on. Annyi hogy nekem az E5000 40Nm-es motornál nem nagyon érdemes piszkálni, mert eleve gyenge a motor.
-
Joshi
titán
De ennek az a lényege, hogy feloldja a korlátozást és pár dologba bele lehet nyúlni. Természetesen fizetős (30€) és csak Shimano motorokhoz van. Itt a weboldal ahol le van írva minden.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Azért szerintem a kettő közé ne tegyünk egyenlőség jelet. AZ EP8 eleve úgy készült, hogy részletesen konfigurálható legyen. Egy utólagos szoftverrel ezt nem lehet olyan tökéletesen megoldani. Ráadásul egy lényeges opció hiányzik, a nyomatékszenzor érzékenységének a beállítása. Brutális amilyen szinten az EP8-at lehet konfigurálni, én ilyet még soha nem tapasztaltam rásegítős rendszeren, hogy gyakorlatilag beállítod úgy mint egy analóg gépet, nem érzed ahogy a motor bekapcsol, hangja kb nincs. Nagyon jól eltalálták, amúgy E5000 esetében a konfigurációnak szerintem olyan sok értelme nincs, ez inkább az erősebb, mtb felhasználású motoroknál tud érvényesülni. E5000 alapból sem túl erős, én azt hagynám gyári beállításon. E8000-et sem nagyon babráltam, ott is a gyári értékeket tartottam jónak. EP8-nál viszont bejön, hogy át tudok váltani bármikor az átkonfigurált beállításokra, annak függvényében, hogy mennyit akarok menni. E8000 ha felmelegedett amúgy is visszavette a teljesítményét, EP8-nál még ilyet nem tapasztaltam.
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #4422 üzenetére
Persze én is így gondolom, és anno beszélgettünk is arról, hogy az EP8 pont ebből a szempontól lesz/lett előrelépés. Az STUnlockert én is csak a sebesség korlát miatt vettem meg, az viszont nagyon kellett.
ui.: mondjuk azt még mindig nem értem egy ilyen hack proginál, hogy ha ilyen feloldások megoldhatóak, akkor miért nem mentek mélyebbre a srácok? Mondjuk a gyári pl Europe (25km/h limit)-et, miért nem írták át 45km/h-ra. Vagy ez már bonyolultabb?
[ Szerkesztve ]
-
cettlee
őstag
hali
meglazult a gen4 bosch lockringem, kézzel visszacsavartam amennyire tudtam. Hol tudok ehhez valami szerszámot szerezni?
Gen2-höz van toolom de más az átmérő. -
paler
aktív tag
Jelenleg úgy néz ki, hogy a Merida eSPRESSO CITY 400 EQ helyett, hamarabb hozzájuthatok egy Lapierre Overvolt Urban 6.5-ös e-bike-hoz. Ez Bosch rendszerű kerékpár.
Valakinek van bármi jellegű tapasztalata ezzel a márkával kapcsolatban? Ajánlott/nem ajánlott gyártó? Úgy gondolom Bosch rendszerrel elvileg nem lesz gond, max. annyi hogy azt nem lehet olyan könnyen tuningolni mint a Shimanot. Bár ez annyira igazából nem is szempont a párom részéről.JBL Synthesis -> Egy hangrendszer mind fölött, egy hang kegyetlen, egy a nyomorba dönt ( árával biztos), bilincs az Egyetlen
-
Rellind
senior tag
Sziasztok. Nem talaltam megfelelo topicot a kerdesemnek, remelem itt elfer.
Szeretnek valami elektromos meghajtasu jarganyt vasarolni,elsonek rollert neztem,de aztan ratalaltam erre. Kugoo Kirin-B1 illetve Kugoo Kirin B2 amit hajtani is lehet....Egy kaptafa a DYU fantazianevu klon is...
Esetleg van itt a topicban ilyen gepe ? Szeretnek felhasznaloi velemenyt kerni,mert a "fizetett" Youtube videokban minden szupiszuper....
Koszonom.(elnezest az ekezet nelkuli szovegert)
-
-
big-J
őstag
válasz Rellind #4431 üzenetére
Az akku az elektromos jarmu lelke, az a legdragabb resze es attol fug minden, a max leadhato teljesitmeny, a max sebesseg, a max tavolsag, a tartossag, minden (szoftver korlatok hianyaban).
Tehat ha jo vetelt akarsz, a cel, a leheto legnagyobb akksis cuccot venni, a leheto legolcsobban.
Itt a B1 36V 6Ah akksival van, (36*6=216wh), a B2, 36v 7.5ah-val (48*7.5=360wh), az M4 roller meg 48v*11ah=528wh. Ugy ha normalisan mesz kilometerenkent (canganal rasegites nelkul) 15wh-al lehet szamolni, ha kozel nyel gazon mesz akkor kb 20wh km-enkent. (Pont kijon amit erteklesnel alatta irt a foszer hogy 20km amig lelassul max gazon.)
Nekem a velemenyem es tapasztalatom, hogy ugyanannyiert ertelmesebb rollert kapsz, mint cangat, es ez foleg 300 alatt kritikus, mert annyiert igencsak hulladek ebike-ot kapsz. Nekem most az M4 hez hasonlo van, kicsit jobb, de hasznaltan vettem (7km futott), 190 korul.
[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
Szerintetek várható, hogy lesz mostanában még támogatás az elektromos kerékpárokra. Gondolkodom egy nyomatékszenzoros gépen és jól jönni az a 150 mínusz
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
mistar
tag
-
paler
aktív tag
-
Mauzes
őstag
Elég szar a rendszer amúgy (vagy csak én vagyok szerencsétlen). Beadtam még év elején egy pályázatot egy kiválasztott bringára. A kereskedő nem jelzett vissza semmit, nem is tudom, mennyi ideig volt függőben a pályázatom és addig nem lehetett újat beadni. Majd valahogy felszabadult. Aztán választottam egy másik bringát a listából, a bolt elutasította, mert nem kapható. Aztán választottam egy harmadik boltot, az szintén.
De miért muszáj előre választanom boltot is meg típust is, főleg hogy tökre nem jó már a lista? És ha már nincs valami, akkor miért nincs olyan, hogy akkor fel van ajánlva egy ténylegesen választható kínálat, hogy szeretnék-e ezek közül.
Vagy itt mindenkinek faszán ment a vásárlás?
-
Gömbike
senior tag
Azt néztem épp tegnap, hogy ami bringát vettem 2019 januárjában, az “ véletlenül” annyival többe kerül ma, mint a támogatás mértéke.
Persze az árképzésbe belejátszik szakértő kormányunk erőteljes munkálkodása a forint/euro/ dollár árfolyamának romba döntése céljából.
Én , ha most vennèk bicajt, kintről behozott garist vásárolnék féláron.
Nagyon csúnyán megszívtam a Neuzer szarommal.
Akinek két bekezdésnél több van a memóriában, az látja a szomorú jelent.
-
paler
aktív tag
Mi úgy indultunk neki, hogy olyan e-bikeot veszünk ami belefér majd a pályázati keretbe. De sajnos minden olyan kerékpár, ami Bosch Performance/Shimano E6100-a hajtással volt szerelve, azok árban mind drágábbak kerültek mint a pályázati keretösszeg felső határa. És mivel ezen feltételekből nem akartam engedni, így végül elengedtük a pályázatot, és olyan bringát vettünk ami tudja azokat az elvárásokat amiket kitűztünk a hajtásrendszerrel kapcsolatban. Így végül mi kihagytuk a pályázatot, ès az azzal járó tortúrát.
JBL Synthesis -> Egy hangrendszer mind fölött, egy hang kegyetlen, egy a nyomorba dönt ( árával biztos), bilincs az Egyetlen
-
matt22
tag
Célszerű legelőször keresni olyan boltot ahol egyáltalán van - vagy belátható időn belülre ígérni tudnak - olyan bringát amit szeretne az ember. Így maga a pályázat már simán ment, mondjuk értelme így se volt mert a befizetett előleg ellenére a tavaszra ígér bringából őszre ígért lett, azt még várja ki aki még hisz a mesékben. Így lett végül máshonnan támogatás nélkül, mondjuk ez még húsvét előtt volt de már akkor is várólistás volt minden értelmes gép.
Ha van valahol konkrétan raktáron olyan bicaj amit akar az ember ÉS lefoglalózza a boltban ÉS beadja a pályázatot ÉS elbírálják ÉS a bolt tartja addig akkor elvileg működhet, de a valóságban nagyjából minden normálisabb bicaj elkel kb órákon belül teljes áron is. Amíg ilyen hiány van az egész iparágban addig ez a támogatott konstrukciós vásárlás max akkor működik ha valaki hajlandó durva kompromisszumra a saját igényei kapcsán, aza jó az a gyártmány/típus/méret/szín/felszereltség ami raktáron van. Kb lottó ötössel azonos valószínűség. -
Mauzes
őstag
Aki cégen keresztül tud esetleg kerékpárt venni, annak ez a konstrukció majd jobban megérheti, mint a pályázat: [link]
-
torrrent
aktív tag
Hali
Már írtam, nekem egy Decathlonos E-st 500 as Rockriderem van. 45Nm rásegítés.
Sajnos 3 hete az érzékelő (nyomatékszenzoros) nem vette a jelet.
Egy hetet ígértek a javításra garanciában, mert másfél éves még pont benne van.
Gondoltam egy hete rákérdezek mi van vele és azt mondták, nagyon sajnálják, de alkatrészt várnak külföldről. Hát gáz, mert ez a fő közlekedési eszközöm, de azért megoldom.
pénteken rákérdeztem megint, azt mondták kész, de aznap nem jön vidékre kamion Hétfőn itt lesz.
Tegnap meg is jött: A srácok kivették a 25 Km/H limitet basszus megy rendesen. mintha az erőn is pimpeltek volna, mert max rásegítésnél egy elég erőset indít rá sem ismerek.
Ha ki szeretném használni a lekorlátozás feloldásának előnyeit előre egy nagyobb átmérőjű fogaskerék kell, mert 32 nél már elég kellemetlenül gyorsan pörgeti a lábam.
JA: a garancia újabb 2 évre kitolódott tegnapi naptól fogva pecsételve papíron.[ Szerkesztve ]