Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz Szilágyi84 #5285 üzenetére

    franc tudja hogyan lenne jobb teljesen feltöltve x km-t menni vele vagy ugyanannyiszor töltve kevesebb km teljesítmény
    Az utóbbi. Mivel önmagában nem a töltések darabszáma mérvadó, hanem az
    egyes lemerítések során a DoD értéke (Depth of Discharge): minél kisebb volt
    ez, annál tovább bírja az akku, annál lassabban degradálódik... Magyarán, ha
    X km-t mész, miközben az akku simán tudna 2X km-t, ám rá tudsz tölteni két
    ilyen út között, akkor a végeredmény szempontjából jobb az, ha minden x km
    után fel van töltve.:K Hiába kétszer annyi a töltések darabszáma, miközben a
    merítések mélysége kisebb, ez már önmagában jobban kíméli az akkut.:R

    A dolog másik oldala meg, ha nem töltöd 100%-ra, az is segít. Csak hát ez a
    kettő a két oldalról eléggé visszafogja az egy út során kivehető kapacitást, ha
    szigorúan ragaszkodsz hozzá. Szerintem nem kell túlparázni. Nyugodtan kell
    tölteni ha lehet: jobb gyakrabban, mint megpróbálni kivenni a max. kapacitást.

    És ha "kímélően" töltöd (csak 80%-ra), arra érdemes figyelni, hogy a BMS-en
    mi van beállítva balance alsó limitnek, mivel ha annál a 80% fesznél még nem
    indítja el, úgy soha nem lesznek a feszültség különbségek kiegyenlítve. Tehát
    ezzel a "kímélő" töltéssel véletlenül pont szét lehet baszarintani az akkut...:DDD
    Ha olyan a BMS, akkor néha fel KELL tölteni 100%-ra, hogy rendbe hozza az
    idő közben elmászott feszültségeket... Ha a töltő nem állítható, két töltő kell.)

Új hozzászólás Aktív témák