- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Crypto Trade
- Microsoft Excel topic
- Windows 11
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Linux kezdőknek
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Milyen routert?
Új hozzászólás Aktív témák
-
motifator
senior tag
Sziasztok, szeretném megosztani veletek a tapasztalataim illetve csatlakozom az ebike táborba Nemrég építettem egy kb. 8 - 9 éve épített Giant Trance paripám. Semmi extra, de egészen tűrhető XC váz az építéskor elérhető egészen tűrhető alkatrészekkel tűzdelve. A történet ott kezdődött, hogy egy kicsit élvezetesebbé szerettem volna tenni az erdőjárást. Őszintén szólva baromira tetszenek a komolyabb gyári pedelec gépek, de felmérve a piacot csak a motorom beáldozásával tudtam volna egy olyan gépet venni, amire azt mondom, hogy OK. Viszont egyik e-bike sem pótolná a 950ADV-t, szóval elkezdtem utánajárni, milyen kompromisszumos utólagos megoldások léteznek és végül a BBS02 mellett döntöttem.
Gyakorlatilag azt kell, hogy mondjam, plug and play, szerencsére nem ütköztem semmi problémába beépítés alatt és a bejáratós / ismerkedős 100 km alatt eddig hozza az elvárásomat. Sajnos nem nyomatékszenzoros a technika, de kiismertem a viselkedését és egészen kezelhető. Mivel én sík terepen viszonylag keveset tekerek, egy kisebb teljesítményű is bőven elég lenne. Lehet azért is, mert állat módjára tolom a pedált motorral is, viszont sokkal kellemesebb, élvezetesebb és kevésbé nyúzottan érek haza egy - egy gurulás után. Most épp várok egy 34T első lánckerékre, mert a rendelt kitnél 44T volt a konfigurálható legkisebb, így is, ha sík úton megyek a jelneleg 5 konfigurálható szintből max 3 vagy 4 használok, és simán tartható a 35-40 km/h. Erdőben 2 rásegítésnél nem is kapcsolok feljebb, ebből kiindulva a 250 - 300W pedelek tényleg bőven elég egy ilyen felhasználásra. Az akksi eddig hátizsákos volt, most a felső vázon van, nem túl szerencsés elhelyezés, de nem volt más opció a váz kialakítása és mérete miatt.
A Sur-Ron is képbe került, de próba után valahogy mégsem azt hozta, amit vártam tőle. Persze nem szabad motorhoz hasonlítani, de nekem kevésnek tűnt még erősen módosított áttétellel is, bringának pedig nehéz, de mókás szerkezet.[ Szerkesztve ]
Funky + Jazz
-
motifator
senior tag
Köszi az infót! Nem ezt a fajta (lekkie) lánckereket rendeltem, hanem első lánckerék adaptert egy 34T lánckerékkel, elvileg ebben is lesz valamennyi offszet, de ha megjön kiderül, hogy elég-e Na meg az a kérdés, hogy el fog-e férni, ha úgy szerelem fel, hogy a lánckerék befelé esik, mert minden képen, amit találtam róla kifelé van felszerelve a lánckerék.
[ Szerkesztve ]
Funky + Jazz
-
motifator
senior tag
válasz Runner_fxr #3963 üzenetére
Én próbáltam, de nekem nem hozta azt, amit vártam. Őszintén szólva erősebbnek gondoltam. Ezek után döntöttem úgy, hogy akkor a budget megoldásnál maradok (bbs02 + a jó öreg trance 2) és marad a 950 Adventure Viszont én szinte csak terepen használom az e-bikeot és nem kímélem, úgyhogy lesz egy hosszútávú teszt, meglátjuk mit bír ilyen felhasználás mellett.
Viszont baromira tetszenek a Haibike-ok. Tapasztalatod van az össztelós típusokon belül bármelyikkel? Ha egyszer kihal alólam a bbs02, lehet, hogy az váltja majd.Funky + Jazz
-
motifator
senior tag
Itt a második rész: "Cheeb"
Funky + Jazz
-
motifator
senior tag
Sziasztok, Bp és környékén tudtok olyan szervizet, ahol foglalkoznak Yamaha (Giant syncdrive pro) motor diagnosztikával, javítással? Egészen konkrétan motor belsőre gondolok. Nem kell, hogy hivatalos legyen, de értse a dolgát. Az áldozat egy Giant Trance SX. Észrevettem egy kis kotyogást a tengelyen és jó lenne még időben orvosolni.
Funky + Jazz
-
motifator
senior tag
válasz Szilágyi84 #5176 üzenetére
Köszönöm, e-bike-ok terén is otthon lehetnek? Mindenesetre egy kérdést megér.
[ Szerkesztve ]
Funky + Jazz
-
motifator
senior tag
válasz Szilágyi84 #5178 üzenetére
Nem beszéltem velük, az oldaluk alapján sok e-bike-os kötődést nem véltem felfedezni. Elvileg hivatalos kereskedésen keresztűl a motor kiküldhető és a Giant is rendbe tudja rakni (csak legyen pénztárca, ami bírja ) Illetve a gépkönyv alapján 1mm mozgás úgymond normális, kb. nálam is ez a helyzet. Számomra furcsa, de ha a gépkönyv írja... Az épített bafangos fullym már több, mint ezret kapott csak terepen, és ott nincs ilyen mozgás, mondjuk új korában sem volt.
Funky + Jazz
-
motifator
senior tag
válasz Szilágyi84 #5180 üzenetére
Még várok két visszajelzést, írtam a alpinbike-nak és az appsolute-nak. Az alpinbike felvette a fonalat a gyárral. Kíváncsi vagyok a válaszukra, aztán jön a magánnyomozás.
Funky + Jazz
-
motifator
senior tag
válasz coolabácsi #5183 üzenetére
Köszi az infót, a gépkönyv is ír 1mm-t, szóval elkönyvelem normális jelenségnek.
Funky + Jazz
-
motifator
senior tag
válasz zazenke #5191 üzenetére
Úgy fogalmaznék, hogy másképp fog viselkedni, mint egy nyomaték szenzoros, a pedálszenzor nem veszi figyelembe, hogy milyen erővel taposod a pedált. Az adott rásegítés mértéke határozza meg, hogy mennyire tolja a bringát. Olyan lehet, hogy épphogy tekered és jobban segít, mint a tekerésed fordulatszáma, de ilyenkor visszább veszed a rásegítés mértékét. Meg lehet szokni, de ez kevésbé “natural feeling”, mint egy nyomatékszenzoros. Van mind a kettő, igaz a pedál szenzoros nekem erősebb, de simán megszokható.
[ Szerkesztve ]
Funky + Jazz
-
motifator
senior tag
válasz Teasüti #5220 üzenetére
Nekem van egy lassan 15 éves Trance 2, amit a mai napig hajtok, 2 éve már középmotoros kittel, szerintem nem csinálnak rossz vázakat Giant-ék. A felszereltség pedig pénztárca függő, ha a típusok között az alsó szegmensben keresgélsz, akkor hiába 1,5 misi a fully e-bike ára, egy komoly telónak is nézd meg az árát, nem fog beleférni. Egyébként az általad linkelt másik bringában lévő Recon sem a top kategóriát képviseli, attól, hogy RS. Ráadásul az XCR34 vastagabb becsúszóval rendelkezik, mint a Recon, az sem kizárt, hogy merevebb. A kerékméret egyéni preferencia, én konkrétan nem vagyok 29 fan, még a 26 kerékkel is élvezeteset tudok bringázni, nekem a 27,5 az arany közép. Ma már viszont montiban a 29 tolja szinte minden gyártó.
Ja, és a Voodoo egy régebbi Shimano motort használ, a Giant féle Yamaha nyomatékosabb, újabb, cserébe viszont valószínű a Shimano takarékosabb, már ha ez számít valamit.[ Szerkesztve ]
Funky + Jazz
-
motifator
senior tag
válasz Gézengúz #5294 üzenetére
A brake lever egy komplett bovdenes fékhez való fékkar, viszont ha hidraulikus fék van a bringádon, akkor ezzel nem sokra mégy. Ott a "brake sensor" opciót érdemes választani, de nem 100 %, hogy ezt is mindegyik típusú hidraulikus fékre rá tudod applikálni. Ebben az esetben kapsz két mágnest és egy szenzort, amit rá kell gyógyítanod a bringádon lévő hidraulikus fékre, ha kell ez a funkció. Én egy régi Trance 2 vázra építettem egy 750W Bafang szettet 17,5Ah akksival, 2 éve használom, szinte csak terepen. Hibátlanul teszi a dolgát. Azt nem tudom megmondani, hogy mekkora távolságra lehet elég sík úton, én 2 x kényelmesen elmegyek vele bringázni, ez kb. 1600-1800m szint és 60-70 km-t jelent nagyrészt 2-3 rásegítés mellett (az 5-ből), de így sem merül le az akksi. Egyébként nagyon erős a 750W, de ha folyamatosan kell a nagy rásegítés, akkor érdemesebb a BBSHD motort választani. Hosszú távon nem egészséges a full power neki. Sík úton szerintem 20Ah akksival simán tudnia kell a 100km-t közepes rásegítéssel.
Funky + Jazz
-
motifator
senior tag
válasz Gézengúz #5296 üzenetére
Ha alapból ekkora távokat tekersz, akkor 20 Ah akksival kimész a világból Ami nem említettem, a szenzor, ez a bafang un. "cadence" tehát pedál szenzorral van szerelve, nem nyomaték szenzoros ezért kevésbé természetes a rásegítés módja. Amolyan lórúgás Nem a taposás erősségének megfelelően adja a rásegítést, hanem a pedálozást figyeli, hajtod, vagy nem, adott rásegítés fokozatok esetén áttételtől függően egy bizonyos sebességig segít rá. Meg lehet szokni, más feeling, mint egy gyári középmotoros pedelec.
[ Szerkesztve ]
Funky + Jazz
-
motifator
senior tag
válasz Gézengúz #5303 üzenetére
Én 850C-vel rendeltem anno, nem tudom mik az igények, a legszükségesebb beállítások ezzel is elérhetőek. Kábel akkor kell, ha a motor fw szeretnéd piszkálni, pl. az egyes rásegítés módokat finomhangolni. Itt nincs speed limit, max. ha te állítod be magadnak.
Funky + Jazz
-
motifator
senior tag
válasz Gézengúz #5305 üzenetére
Át tudod írni a speed limitet az advanced beállítások alatt. Nekem a terephasználat miatt a 44 lánckerék nagy volt, 34-re cseréltem, a hátránya, hogy a gyári lánckerék offsetet buktam, így nem éppen optimális a láncnak, de ez van Alapból szerintem 68mm verziót küldenek.
Funky + Jazz
-
motifator
senior tag
válasz Runner_fxr #5468 üzenetére
Tényleg igényes, látszik, hogy a kivitelezésre is időt fordítottak.
#5469 baluka Nem akarok általánosítani, de nekem egy 10+ éves trance 2 vázon van a BBS02, a + 10 kg és a 90 % terep használatot simán bírja a 77 kilómmal, két éve használom ilyen módon. Hozzáteszem hogy a rajta lévő "egyéb" alkatrészek sem alsó polcosak.
Funky + Jazz
-
motifator
senior tag
válasz kovacs65 #5467 üzenetére
Volt már, hogy elmentem vele tekerni a kollégákkal akksi nélkül a Hármashatár-hegyre, úgy 20- 21 kg körül van bringa. Azért érezhető a tömeg, de nem én voltam hegyen az utolsó a hajtás ellenállása egész kicsi, simán használható, de a tömeg nem elhanyagolható.
Tegnap meló után a gyári Trance SX E-vel tekertem egyet szintén a Budai hegyekben útvonalat keresve a következő csapatáshoz, mivel egyedül voltam nem kellett máshoz igazítani a tempót. Kerékpárúton / aszfalton ha nincs szint és szélcsend van simán tartható vele a 25 km/h rásegítés nélkül. Nem tudom, lehet én voltam formában, ritkán megyek bringaúton, mert otthon rögtön ott az erdő, de meglepődtem. Visszafelé menet leelőzött egy "vékony kerekűs" a budai oldalon kerékpárúton, én meg beálltam mögé, 30-32 km/h simán ment mögötte az Árpád hídig, ott elváltak az útjaink. Persze itt már 180 felett volt a pulzus. Azért a széles gumi emészti az energiát, de a végén a lényeg, a gurulás alatt 35% használtam az akksiból 900m szint mellett. Ha ilyen formában vagyok akkor a 2000+ szint is simán kihozható 500-as akksival. Az app viszont nem jól számolta a szintet, és az állás időt is hozzátette az átlaghoz, így a lángos evés és a paplanernyősök csodálása is benne van.
Ja, és nincs megokosítva a bringa speedbox-al.De a sok rolleres döbbenet, hogy nem tud közlekedni, de még egyenesen sem tudnak menni azzal a sz@rral, főleg most a sziget miatt rengetegen vannak.
[ Szerkesztve ]
Funky + Jazz
-
motifator
senior tag
válasz trialboj #5486 üzenetére
Ha utólag építesz e-bike-ot pl. bafang kittel, akkor kapsz hozzá vagy fékkart, vagy hidraulikus fék esetén kis szenzort + mágnest, amit valamilyen módon rá kell applikálni a fékre. A lényege, hogy fékezés esetén megszakítja a rásegítést. Nekem pl. nincs fent ez a szenzor, tehát fékezéskor, ha valami opnál fogva a hajtókar forgás nem szűnik meg, akkor ugyanúgy rásegít a motor. Szóval nem rossz dolog, de kép alapján nem tudom ez a kis zöld kiegészítő mennyire bírhatja a terepet. Értem ez alatt, komolyabb rezgés esetén le tud-e esni?
A visszatáplálásban bringák esetén nem az a nehéz szerintem, hogy elérhető legyen ez az opció, hanem az, hogy ezt milyen módon és formában aktiválja a rendszer és hogy milyen típusú az adott bringa. Egy hub motornál pl. egyszerűbb megoldani, de ott is tudnia kellene a rendszernek, hogy Te lejtőzöl, mehet a visszatáplálás, vagy épp csak kicsit elvetted a gázt, nem kell fékezés, ne töltsön vissza. Éppenséggel egy kis karral ez megoldható. De középmotorosnál már más a helyzet. Ott nincs közvetlen kapcsolatban a hajtás a kerékkel, azaz csak akkor dolgozik, vagy hajt a motor, ha tekersz, vagy gázt húzol.
Funky + Jazz
-
motifator
senior tag
Szép Alfa Romeo Gratulálok hozzá. Remélem jó szolgálatot tesz majd, sok élvezetes kilométert kívánok. A kollégám is nagyon szemezget a Levokkal. Én egy 2018 Trance SX-nél ragadtam le, mindig lehetne jobbat, újjab gen. de ez is bőven kiszolgál, a 25 kg tömeg ellenére már egész jól megszoktam, utána úgy dobálom a 16 kg analóg rombolómat, mintha pehelyből lenne.
Funky + Jazz
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Napelem
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Quake Live
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Elektromos autók - motorok
- PlayStation 5
- További aktív témák...
- Kis gamer! HP (i7, 8GB, 1 TB, Geforce 840, FHD) notebook! AkciÓÓ!
- GIGABYTE RTX 3090 24GB GDDR6X GAMING OC Eladó! 210.000.-
- ÚJ HP Pavilion x360 2-in-1 - 14"IPS FHD Érintő - i3-1315U - 8GB - 512GB - Win11 - 3 év garancia -HUN
- 2ÉV GARANCIA 24" HP EliteDisplay E243 IPS LED HDMI Full HD Használt monitor MONITORCENTER
- XFX RX 580 8GB GDDR5 GTS XXX Edition Eladó! 27.000.-
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen