Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
bambano
titán
válasz Hieronymus #180 üzenetére
"Tudatos döntésre csak akkor van mód, ha még nincs közvetlen veszélyhelyzet.": ez egyrészt egész egyszerűen nem igaz, másrészt pontosan erre treníroznak a vezetésbiztonsági tanfolyamokon.
még mielőtt 5000-es thread alakulna ki ebből a hsz-ből jelzem, hogy ez egy túlzó általánosítás, ezért téves. ugyanis ha csak egy embert találsz, aki nem ilyen, akkor már tévessé válik.
(#176) Ribi "van egyáltalán jogsid? Szoktál vezetni?": van. szoktam. röhögök is, annyi marhaságot hordatok össze.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Bluesummers #156 üzenetére
neked fogalomzavaraid vannak, ha azt gondolod, hogy a barátnőd feláldozása önfeláldozás
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
csak pár példa, hogy miket csinál a mai modern autó saját döntése alapján:
- van olyan autó, amelyik jelzi, ha nekimennél valaminek, pl.egy eléd forduló traktornak
- van olyan, amelyik ugyanebben az esetben akár állóra is fékez
- van olyan, amelyik ráfutásos baleset esélyénél lassít, másik akár állóra is fékez
- van olyan, amelyikben van tempomat, gázt ad vagy elveszi a domborzati viszonyok függvényében
- van olyan, amelyikben távolságtartó a tempomat, bizonyos határok között akár gyorsít is, ez gyakran használható dugóban araszoló automatikának
- van olyan, amelyik ha tudja, hogy emelkedő következik, akkor nem hagyja az automata váltót felkapcsolni
- van olyan, amelyik magától kapcsolgatja a fényszórót le-fel, a modernebb led mátrixosok akár részlegesen is.
- van olyan, amelyik ha esőt érzékel, bekapcsolja az ablaktörlőt.
- van olyan, amelyik satuzik, ha úgy érzékeli, hogy kellene, de nem tetted meg (vészfékasszisztens)
- van olyan, amelyik magától dönt, hogy melyik kerékre mekkora fékerőt tegyen.
- az autók zöme saját maga dönti el, hogy mikor mennyi üzemanyagot fecskendez be, a gázpedált csak javaslatnak tekinti (lásd részecskeszűrő regenerálás, hidegindítás és társai).
- az autók zöme dönthet úgy, hogy a motor megóvása érdekében csökkentett üzemre kapcsol.
- van olyan autó, amelyik megrezegteti a feneked alatt az ülést, ha szerinte kimásztál a sávból, és van olyan, amelyik visszahúz a sávba akkor is, ha ezzel esetleg leszorítasz egy biciklistát.ezek mind egy autó saját döntései. némelyik viszonylag egyszerű algoritmus alapján dönt, némelyik meg bonyolultabb. a tempomatos sávtartó elektronikás autó kicsit hunyorítva már tekinthető önvezető autónak.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
-
bambano
titán
válasz Hieronymus #125 üzenetére
"Miközben a jármű komputere visít a fékhiba miatt.": minek visít? mire jó az, hogy visít? önvezető autóról szól a topic. az autóban nincs olyan kezelőszerv, hogy az utas beavatkozhasson, nincs vezető státuszú utas sem. ne visítson, álljon meg, hívja a trélert.
"Ráadásul a vezetést segítő rendszerek egy része egyenként is tudja fékezni a kerekeket.": ha tömítetlenség miatt romlott el a fék, akkor ezt még rendes autóban sem tudja megtenni, de mindegy is, mert nem rendes autóról beszélünk, hanem önvezetőről.
"Az elháríthatatlan műszaki fékhiba állapotának kivédésére találták ki a körökre osztott fékrendszert.": a poszt arról szól, hogy morális kérdések is vannak a szoftver legyártása közben. ennek modellezésére, hogy ne kelljen mindenkinek külön elmagyarázni, találták ki, hogy akkor legyen elháríthatatlan fékhiba. nem arról szól a poszt, hogy mi legyen fékhibánál, hanem arról, hogy mihez kezdesz a morális problémákkal.
lehetett volna turbóhiba is, akkor se tudod megállítani az autót, csak azt bonyolultabb elmagyarázni, ezért példának rosszabb.
egyébként van egy nagy trükk ehhez a poszthoz meg a weboldalhoz. ha szerinted nem korrekt, nem kattintasz rá.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Hieronymus #111 üzenetére
van egy pár gondom ezzel:
1. lehet egyszerre kanyarodni meg fékezni, kanyarodni meg gyorsítani. max. azt lehet kijelenteni, hogy a határokat könnyebben lépheted át.
2. a kérdéses webszájton elháríthatatlan műszaki hibáról van szó. mennyiben releváns a fékezési vektordiagram egy nem működő fékű autóban?
3. önvezető autóról van szó, ami dabadab szerint magát vezeti. milyen önvezető autó az, amelyik abban a pillanatban, mielőtt "tudomására jut", hogy bedöglött a fékje, olyan fékeveszett vágtázást követ el, aminél számít a fékezési vektordiagram?a magam részértől, ha már eljutottam odáig, hogy nem vezetek, bele nem ülnék semmi pénzért egy olyan autóba, ami nálam is jobban száguldozik a városban, miközben a hülye agya tudja a gps-ből meg a p2p közlekedőktől, hogy zebra jön és útfelbontás is van.
most nem beszéltem arról, hogy túlmozgásos a szóköz gombod.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
ha jól értem a mögötte levő cikket, akkor több helyzet van benne, azokból szedi össze egy-egy teszthez az eseteket. tehát lehet, hogyha többször megcsinálod, más eredményt hoz.
nekem például azt hozta ki, hogy a bűnözőket preferálom az ártatlanok meg terhes anyák meg óvodás csoportok kárára pedig az volt az elv, hogy ha azért van baleseti helyzet, mert a gyalogos tilosban jár, akkor azért ő vigye el a balhét, ne az, aki szabályos. az óvodás csoportok mindig belemásztak a pirosba, a bankrabló meg nem
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD RADEON RX 6700 XT PowerColor Red Devil
- Új Lenovo ThinkPad P16s Workstation Érintős LAPTOP -50% 16" Ryzen 7 PRO 6850U 32/1TB 680M 4GB FHD+
- Bontatlan Lenovo ThinkPad P16s Workstation LAPTOP -50% 16" Ryzen 7 PRO 6825U 16/512 RADEON 680M FHD+
- MSI RTX 3060 Ti VENTUS 2X OCV1 LHR
- Razer Blackshark v2 Pro Wireless White
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest