Új hozzászólás Aktív témák

  • Alteran-IT

    őstag

    válasz fripi9608 #3993 üzenetére

    Végül csak lett, de egy vicc, azt elméletileg múltkor azt írták, hogy van tartalékvonal, na most hol volt? Szerintem azt sem tudják már mit hazudozzanak, egy kabaré az egész.

    #3994 bnorci71: Tehet mert anno idióta volt és éppen csak a jogszabályilag előírt mélységbe fektette le a kábelt, mert így olcsóbb volt, lehetett volna 4-5 méterre a föld alá fektetni, de az drága, viszont az elmúlt 20 évbe biztos nem vágták volna el egyszer sem a kábelt, ráadásul ugye arról is ők tehetnek, hogy a max. 20-30 perces munka helyett 5-6 óra, mert pataki CMTS-ről nyomják nem tudom én hány településnek egy többszálas kábelen a netet ahelyett, hogy a nagyobb városokba 1-1 szálas gerinckábel ment volna, pl. ide Újhelybe, itt lett volna egy alközpont, innen meg mehetett volna tovább többszálassal, Újhely felett úgy se nagyon vágják el a kábelt, legalább is példát nem nagyon tudok rá, itt meg egy kétszálas gerincet fél óra alatt összehegesztenének, de anno olcsóbb volt így megoldani, azóta szerintem a többszörösét ráköltötték javításra, de most hülyékkel mit csináljon az ember, lényeg hogy az ő hibájuk is.

    #3997 tomee987: Csodálkozol? Az egész ország erre épül, ezért egy kalap szar az egész, én még eddig nem hallottam hogy szinte bármelyik cég fizetett volna kártérítést a szolgáltatónak, csak az a baj, hogy a szolgáltató sem nekünk, pedig több óra kiesett, nem is egyszer, sőt inkább egy fél napról beszélek már egy alkalommal, szóval röhej és ugye egy dolog, hogy ilyen is van, de mellette a minőség sem megfelelő, mint fentebb is írtam már, meg többször is regéltem róla, szóval felháborító már, ha az FTTH-t is ezen a régi kábelen fogják megoldani, le is húzhatják a rolót, ugyan még ha lenne is helyi OLT (kérdéses), gondolom ezen menne a gerincforgalom, így ugyan úgy kb. helyre kellene állítani az egész kábelt hozzá, szóval hagyjuk inkább.

    #3998 janos666: Te igazából hálózati hiba és a szolgáltatói hozzá nem értés áldozata vagy, az a baj, hogy a jelszintek, illetve az SNR jó, utóbbi legalább is downstream oldalon, mert ugye upstream oldalon csak a CMTS felől látszik az SNR, azt érdemes lenne a szolgáltatótól megérdeklődni, mert nagyon alacsony, vagy nagyon magas, akkor az is okozhat problémát, de itt inkább a nagyobb probléma a PR megoldásával van, az a baj, hogy egy nagyon tákolt szar hálózatra ráaggatnak egy csomó csatornát, felöltésnél már gyakorlatilag cipőkanállal tuszkolják a frekvenciatartományba az 5. csatornát ha érted mire célzok ez pedig nem minden esetben működik megfelelően, sőt ha megnézed, nálad a letöltési csatornák jelszintjében is elég nagy eltérés van, a Cisco kevesebb csatornát kezelt és általában gondolom a CMTS is azokat a csatornákat osztotta ki neki, amik viszonylag hasonló jelszinten voltak, mert ugye az 8 csatornát kezelt, ez az Arris modem 24-et tud, viszont 20 van a hálózaton, ami eleve nem egy szerencsés moduláció, de a nagyobb gond még a csatornák jelszintjei között van, valószínűleg az Arris nem tudja megfelelően lekezelni és időnként bontja a kapcsolatot, sajnos elég sok embernél szarakodik az Arris ilyen esetben, de ez a szar hálózati konfiguráció és állapot miatt van, csak az a baj, hogy ezek meg hülyék és nem értik az összefüggéseket, legalább is a bonyolultabbakat biztos nem, nekem is több ismerősöm fizetett elő 500-as és 800-as netre és azóta több probléma van, néha küldenek printscreen-t a modem felületéről és olyanokat látok ott is, hogy néha rosszul vagyok, van akinél pár nap múlva az 5 feltöltési csatornából 3-4-et eldob és 1-2 marad, meg ilyesmi, szóval egyszerűen egy vicc.
    Mondjuk ez tényleg több tényezős probléma, mert valamennyire közrejátszik a szoftveres háttér is, PR-nél kicsit problémásabb hálózati szegmenseken a 8/4-es TC7200-as is hasonló hibákat produkált, míg UPC-nél nem, de erre már nem tudok mit mondani, ha eleve nem lenne egy tákolmány a hálózatuk és értenének is hozzá, nem lennének ilyen problémák, plusz a modemeken is lehetne egy kicsit normálisabb szoftver, a többiről meg inkább nem is beszélek.
    Igazából jobban járnál ha visszaváltanál kisebb csomagra, vagy ha a helyi szerelők tudnák a dolgukat meg az összefüggéseket és állítanának a hálózaton, de szerintem az már meghaladja a szellemi kapcitásukat.

    Egyébként az is kérdés, hogy melyik modemet kaptad? Mert észrevettem, hogy TC1682 hiába 16/4-es, gyakran lát több letöltési és feltöltési csatornát is ennek ellenére és könnyen megzavarodik, ha ilyet kaptál, cseréltetni kellene egy TC2482-re, ha pedig már most ilyened van, akkor a fentebb írtak szerint van a fő probléma, bár ha 16/4-est kaptál akkor is, mert nincsenek tisztában a modemek hibáival.

  • bnorci71

    addikt

    válasz Alteran-IT #4001 üzenetére

    és gondolom te boldogan fizetnél 10-20x előfizetési díjat mert 4-5m mélyre fektetik miattad a kábelt
    van fogalmad a költségekről?

    Azt meg elárulom nem nekik kerül pénzbe a helyreállítás létezik a kártérítés fogalma.

    "If in doubt, flat out!" "Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers"

  • Alteran-IT

    őstag

    válasz bnorci71 #4002 üzenetére

    Ja mert egyszer 4-5m mélyre fektetni a kábelt az azt jelenti, hogy húsz éven át 10-20x annyiba kerülne a fektetés, mond hol élsz, a holdon? Onnan elhiszem hogy egy földi bevásárlás is milliószor annyiba kerül, de azért könyörgöm, reálisan gondolkodjunk. Az persze más, hogy ma kb. 1 méter vasúti sín fektetése is mészáros lőrincnek 10 millióba kerül, míg ez 12 évvel ezelőtt max. 100 ezer volt, de ugyan így nem volt annyira nagyon drága a kábelfektetés sem, sőt ha kicsit logikusan gondolkodsz, hogy Patakról Újhelybe így vitték át a kábelt és azt szerte kellett ágaztatni az egész városból, gyakorlatilag költségesebb volt szerintem mint ha helyileg lett volna egy CMTS telepítve, annyi hogy annak egyszer egy helyiséget kellett volna venni és rendbe rakni, de ma sokkal könnyebb dolguk lenne és olcsóbban is kijönnének egy hibajavításból, illetve egy hálózat átalakításból (pl. HFC-ről FTTH-ra), mint most, mert elárulom hogy kurva lassan haladnak és elég gyenge a kivitelezés is és szerintem még ők sem tudják hogy lesz bekötve majd az egész és az előfizetők átállítva az új hálózatra, de hát anno megérte spórolni, hogy most az árak elszálltával, a forint gyengülésével (Magyarországon nem nagyon gyártanak optikai kábeleket, hálózati eszközöket stb..., így ezt mind külföldről kell beszerezni jó szar árfolyammal) sokkal jobban ráfizessenek mindenre, ráadásul mivel a jelenlegi struktúrára építenek valószínűleg, így is egy kalap szart ér majd az egész. Ha az elején megcsinálják normálisan, nem lenne ennyi probléma csak az, hogy az elején sem volt valami sok ész a cégben, most meg végképp nincs.

    Na, akkor azt is áruld el, mennyi kártérítést kapott eddig a szolgáltató, meg hogy akkor nekünk mennyi jár, mert ugye mi is kárt szenvedtünk, nem volt szolgáltatás amiért havi szinten fix összeget fizetünk, ergo állandóan rendelkezésre kellene állnia és most ne vegyük ide az ÁSZF-es hülyeségeket, mert a mentegetőzések nem érdekelnek, gondolom a PR-t sem érdekli a "véletlenül vágtuk el" szöveg, ők is követelnek kártérítést, már ha kapnak, már ha gondolkodtak volna anno és nem egy kisebb házalapnyi mélységben fektetik el a kábelt, akkor biztos nem vágnak bele, ja egyébként meg a kábelfektetési költségekre visszatérve, ha anno szervezkednek és több céggel összefognak, esetleg több cég gerinckábelét fektették volna le egyszerre, akkor osztoztak volna a költségen és olcsóbban jöttek volna ki mélyebb fektetési mélységgel, persze ilyesmihez koordináció, kooperáció és persze mindehez ész is kell.

  • bnorci71

    addikt

    válasz Alteran-IT #4003 üzenetére

    IT meg hálózat építésbe biztos otthon vagy nekem fogalmam nincs miket jelent itt HCF meg FTTH ebbe nem tudok modani neked semmit.

    Írtam egy blőd számot a 10-20x-os árral, nem vagyok közgazdász de ha lennék se állnék neki kiszámolni pontosan, de gondold végig ha te befektetsz valamibe szeretnél hasznot belőle, belátható időn belül, ha valami 5x annyiba kerül a megtérülési idő ugyan az akkor 5x annyiért kel adnod, hogy hasznot hozzon. Mert ezek a galád szolgáltatók ám mind haszonért dolgoznak, gondolom te se azért jársz be dolgozni mert nincs jobb dolgod?

    De hidd el 4-5m mélyre fektetni nagyságrendileg nagyobb költség csak a gép ha látod ami a 40cm-es árkot kiássa és ami akár csak 2-3m mélyre le tud nyúlni gép között hatalmas a különbség beszerzési árban ami az üzemeltetési költségében is visszaköszön. Már 2m mélyen is teljesen más feltételekkel lehet dolgozni mint 40-50cm-en.

    Vannak szabályok ezt a minden közmű építőnek be kellene tartania, ha betartaná nem szaggatnák el egymás vezetékeit.

    A kártérítés a helyreállítás költségének megtérítése. Nem plusz pénz.
    Hiába azt mondod ne az ÁFSZ-el jöjjek. Akkor mivel? Az ÁSZF-t a hatóság hagyja jóvá. Az alapján szolgáltatnak le van írva mikor mennyi kiesés után jár neked kártérítés. pOnt ha ez neked nem tetszik javaslom a hatóság megkeresését.

    Csak hogy tisztázzuk semmi közöm a Pr-hez :N
    Szerencsére nálam ritka a hiba ha van bejelentem jönnek megcsinálják. Normálisok a szerelők volt idő amikor az erősítőt az oszlopon ősszel tavasszal szintezni kellett. Be se jöttek tudták mi a gebasz délután felhívtak nézzem meg minden rendben van-e. Ha nem szóljak vissza nekik.

    "If in doubt, flat out!" "Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers"

  • tomee987

    tag

    válasz Alteran-IT #4003 üzenetére

    Kicsit sokat vársz a lakossági szegmensben fizetett szolgáltatásokért, termékekért. Elárulom vannak ilyen kártérítések, de az nem fedezi a lakossági szegmensben fizetett díjakat.

    Néhány példa:
    Elromlik a mobiltelefonod, beadod szervizre, a javítás akár 1-2 hetet is igénybe vesz. Akkor addig nincs mobiltelefonod (csere telefon már elárulom nem szokás és nem is előírás, még a nagy gyártóknál sem). Kártérítés nem jár, miért járna.

    Üzemzavar miatt áramszünet van, akár több órára, sőt akár 8-10 órára is. Megesik, vannak helyek ahol gyakran. Ettől függetlenül az áramszünet alatt is fizeted az energiaszámla nagy részét kitevő rendszerhasználati díjat és kártérítést sem kapsz, pedig lehet 40 fokban leolvadt 5 kiló húsod.

    Elromlik a garanciális TV készüléked. Nem kell elvinned szervízbe, kimennek helyszínen megcsinálják, de időpontot 1-2 héten belül kapsz. Addig nincs TV-d, nem tudod használni, pedig fizettél érte. Kártérítés nem jár.

    Hibamentes rendszert meg ha meggebedsz se fogsz tudni soha kiépíteni, akármilyen fancy is vagy. De nincs is rá szükség.
    Hisz ott vannak pl a nagy gyárak, üzemek, logisztikai központok ahol mindenhol már legalább 2 külön szolgáltatótól igényelnek béreltvonali szolgáltatást, illetve aggregátorokkal vannak tele.
    Mert inkább kifizetnek havi 0.5- 1 milliót 2-3 szolgáltatónak, mert nekik egy teljes leállás jóval több kiesést okoz, amit a szolgáltató által fizetett kártérítés sem fedezne. Még ők sem várnak el teljesen hibamentes szolgáltatást (sem a telkomm., sem az áram szolgáltatótól), hisz tudják, hogy ilyen nincs.

    [ Szerkesztve ]

  • Alteran-IT

    őstag

    válasz bnorci71 #4004 üzenetére

    Jó csak érted, úgy hogy se az IT területén nem vagy annyira ott, se a közgazdaság terén, nincsenek meg az eszközök bekerülési árai, működési és karbantartási költségei, úgy nehéz tisztában lenned a dolgokkal, ezért írtam a 10-20x-os ár jó nagy hülyeség, hiszen ha vagy 2-3x többe került volna, akkor is sokat mondok szerintem, a megtérülésről nem is beszélve, az oszlopoktól egy teljesen aktív, szarul megépített hálózatot üzemeltetni, folyamatosan karbantartani még nagyobb költség, ergo tervezéskor nem is kalkuláltak semmivel, mivel egyszerűen hülyék voltak, volt egy elérhető technológia, nem gondoltak tovább, megtetszett nekik hogy a TV kábelen oda-vissza lehet mindent továbbítani és kész, megcsinálták, szerintem abszolút nem gondolkodtak olyanban amit írtam, mert hülyék hozzá, szóval se hosszú távra nem gondoltak, vagyis fejlesztésre, se arra hogy építkezések lesznek a városok között (pedig őszintén, ez annyira várható volt) és így tovább, így a gerincet lefektették a lehető legolcsóbb és legszarabb módon, a hálózatot meg felépítették úgy, hogy véletlenül se térüljön meg túl hamar a költsége és később ne lehessen egy még gazdaságosabb, modernebb és egyben kifizetődőbb hálózati struktúrára könnyen átváltani, szóval érted, meg ennyi erővel akkor már az optikát elvihették volna vagy a jobbra, vagy a balra lévő erősáramú oszlopokon, vagy éppen azok mellett, ott biztos nem szántotta volna fel semmi, azokon az oszlopokon meg évek óta nem szaggatta le semmi a kábeleket, szóval érted, akárhogy is nézem, értelme semmi nem volt annak amit csináltak.

    #4005 tomee987: Szerintem pedig te vagy kissé igénytelen, ha szerinted 2022-ben nem elvárható egy stabil távközlési szolgáltatás akkor, amikor már lassan minden eszköz hálózaton van, ugyan így elvárható lenne a stabil energiaszolgáltatás is, elvégre nem az őskorban vagyunk és nem mókuskerékben rohangálnak az emberek hogy legyen áram, csak hát sajnos az a baj, hogy idióták vannak mindenhol vezetői pozíciókban, így a minőség nem számít, csak hogy éppen legyen valami, ami miatt fizetnek az emberek és sajnos ezért kénytelenek alkalmazkodni más cégek is, mert tudják hogy egy suttyó paraszt szolgáltató nem szolgáltató, kell legalább 2-3 hogy ma már elvárható színvonalon lehessen működni.

  • bnorci71

    addikt

    válasz Alteran-IT #4006 üzenetére

    De TE IT, közgazdaság és közmű építés üzemeltetés terén is otthon vagy.

    1m3 föld kitermelése 20eHuf nosza számolj mennyivel több egy 3m-es árok mint egy 40cm-es
    Segítek
    3m-nél 7,5x 4m-nél 10x 5m-nél 12,5x
    de mint írtam, biztos hogy aki 3-5m-es árkot tud ásni az ugyan azzal a díjjal dolgozik mint aki egy telefonfülkével 0,4m-est
    pedig se közgazdász se IT-s nem vagyok
    Gondolod a más oszlopára te felrakhatod csak úgy a kábeledet? Sőt keresni fognak és fizetni érte, hogy ugyan rakd már oda.

    Kérj felvételt hozzájuk és váltsd meg a világot, de alakíthatsz saját céget is és kipicsázhatsz a 100% rendelkezésre állási időddel mindenkit a piacról legyen az energia vagy hálózati szolgáltató

    Én itt befejeztem a dolgot.
    Próbáltam volna megvilágítani neked, hogy azon dühöngeni és szidni a szolgáltatót amire neki sincs ráhatása nem, hogy neked felesleges.

    "If in doubt, flat out!" "Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers"

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Alteran-IT #4001 üzenetére

    Hogy teljesen őszinte legyek, mikor a legutóbbi látogatásunk és anekdotájuk egy "hibás szerver" után (ahol ők sorra kizúztak minden UTP kábelt a rack-en belüli switch-ből, és az utolsó után "hoppá, na ugye, hogy most már nem szakad le a modem, tehát be van bizonyítva, hogy a szerver a sz@r!") boot-oltam pendrive-ról egy Ububtu 22.04.01-et a házi szerveremen, akkor ~30 perces pingelés alatt nem volt semmi szakadás. Ezt megadom nekik...
    Ugyanakkor a Cisco modem-el nálam ~5 éven át nem volt szakadás! (Az sokkal több idő!)
    (Az ő szemszögükből ők nyertek, az enyémből az ARRIS vesztett, a Cisco és én nyertünk.)
    Akkor most az ARRIS a hibás, vagy az én szerverem... 50/50, "mea culpa", de akkor kinek is...?

    Pillanatnyilag, a legutolsó szakadás után felállva így néznek ki a jelszintek: [kép]

    De nekik is próbáltam érvelni, hogy "Még ha szándékosan akarnám is meghack-elni a modemet (mint egy igazi kártékony hacker), hogy szakadjon le az MTA (telefon) és a DOCSIS (internet) link is a modemen, mégis milyen parancsot kéne küldenem ethernet link-en keresztül?". Erre a "főnök" is azt mondta, hogy "semilyet". De azért magyarázott tovább.
    Bár becsületére szóljon, hogy mikor visszakérdeztem valami ködös magyarázkodására, akkor mondta, hogy "Ha ilyesmiről akarsz társalogni, akkor a fiammal kéne beszélned. Ő ért ezekhez." Amit tudomásul is vettem, hogy ők csak a hardware oldalhoz értenek, de van annyi értelmi képességük a témához, hogy belássák: se nekik, se nekem (mert én is bevallottam, hogy én sem értek teljesen ehhez, csak hobbi szintem ismerem a rendszer működését...) nincs elég sütnivalón, hogy debug-oljuk a dolgot. De egyben kifejezték azt is, hogy "innentől magad vagy", vagyis nem érdekli őket, hogy az Ő és az Én képességeimen felül áll a hiba, most már az Én felelősségem, akkor is, ha ~10 évnyi előfizetési díjba kerül kihívnom egy olyan igazi szakembert, aki tényleg ért ehhez, és meg tudja mondani, hogy pontosan hol van a hiba.

    Egyéni belátásom szerint egyelőre ott van a hiba, hogy amíg "okos" módban van az ARRIS modem (az NAT-ol, tűzfalaz, WiFi-zik, stb), vagy egy lassú kis sz@r SoHo router van a modem után kötve, addig nem jelentkezik a hiba, csak ha megpróbálom ~100% használni a kapcsolatot a modem bridge módjában (mint a fent említett anekdotában a "hibás szerver", amit ha lepucolunk minden klienséről, és semmit nem csinál, csak idle fut, akkor máris JÓ ... mint nálam, mikor csak egy üres Live! Linux fut a szerveren, ami semmit sem csinál, csak PING-el...), addig minden JÓ, és innentől ők "mossák kezeiket". Az sem érdekes, hogy a Cisco modem-el éveken át jól működött a szerverem, amivel én moshatnám a kezeimet, hogy az ARRIS a hibás, hisz a Cisco-val működött minden...

    Még egy kis extra anekdota. Kifejeztem feléjük a "szakmai szintjüket", mikor firtattam, hogy egy árva közúti táblát se raktak ki, mikor egy főútvonal felett feszítettek légkábelt. Elsoroltam, hogy milyen bokrétát kéne kirakni (max. 30, veszélyjelző, munkavégzésjelző, előzni tilos, útszűkület jelző, forgalomterelő karjelzés...), mire azt mondta "igen, de be szoktuk kapcsolni a vészjelző villogót a furgonon" -> "igen, de most azt se villog"... (csak úgy odalógatták a 32-es Fő út forgalma elé a fekete madzagod, hogy "elég magasan van az, csak nem kapja le semmi teherautó"...). Erre csak válaszul "igen, tudom, hogy úttervező mérnők vagy". (Amitől meg én fogtam be a pofám, és válaszoltam a szemeimmel, hogy "Mégis honnan a f@szból tudod te ezt...? Akkor innentől inkább részemről vége a társalgának. Ne DOX-oljunk többet, ha van még benned...!")

    Az 100%, hogy nem fogom emiatt újratelepíteni az OS-t a szerveremen, de 50%, hogy egy komoly SoHo router-re se fogok beruházni, mint egy workaround. Inkább visszahozatom a Cisco router-t, aztán szolgáltatót váltok, ha lesz végre optikai kábel a faluban.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • Alteran-IT

    őstag

    válasz bnorci71 #4007 üzenetére

    Hát igen, sajnos igen, ezért bosszantanak a dolgok.

    Egyébként meg kérdés, mostani árakkal számolsz, vagy régebbi árakkal, mert nem mindegy, meg még mindig nem számolod bele a megtérülést, hogy nem megfelelő kábeltípust fektettek, ebből adódóan a technológiaváltási költségeket és így tovább.
    Értem, hogy fennakadsz egy egyszerű dolgon, mert valamennyire jogos, de ha a hosszútávú dolgokat nézed, meg hogy az elmúlt 5 évben vagy 7x elvágták már (csak 2x az utóbbi 1 hónapban), akkor valahogy nem jön ki az a matek amit szemléltetni akarsz kb. 20 év távlatában, de biztos igazad van.
    Ami az oszlopot érinti, Szerencs körül is valahol oszlopon megy az optika, biztos nem milliókat fizetnek érte, ott éppen ott volt egyszerűbb, bár ott is rábasztak már, mert már oszlopkidőlés miatt ott is szakadt el optika, szóval ezek anno olyan "jól van az úgy" jelleggel jöttek a piacra, azt sajnos azóta is kint vannak, mi meg szívunk velük, meg a szar hálózatukkal.

    Dehogy megyek hozzájuk, hülyékhez nem fogok beállni.
    Lett volna ráhatása, ha anno normálisan megcsinálja, az hogy anno elbaszta és most "hát mások megint elvágták a kábelünket, mi nem tehetünk róla" jelleggel állnak hozzá, az nem mentség.
    Tudod ez az ország azért tart itt, mert tele van felelőtlen buta emberekkel, ennek meg hiába fogod az ellenkezőjét állítani, nem tudod, mert sajnos így van.

    #4008 janos666: Az a baj, hogy mint mondtam hülyék hozzá, tehát az egyszerű szerelőknél megáll ott a tudomány, hogy kihúzgálják, meg visszadugják az Ethernet kábel RJ45 csatlakozóit, ja meg ha a koax-nál van valami, akkor csatlakozót, elosztót, rosszabb esetben már kábelt cserélnek. Ez amúgy régen meg is állta a helyét, mikor DOCSIS 2.0 volt max. vagy 3.0 esetén max. 4 csatorna és még analóg kábeltévé, csak amennyire bonyolultabbak a dolgok és több csatorna van már DOCSIS 3.0 esetén is, úgy sajnos egyre jobban kibukik, hogy abszolút hülyék hozzá, persze most nem bántani akarom őket, mert legtöbbjük idős ember már, de vagy illene fejlődni, vagy átadni a stafétabotot a fiatalabbaknak, illetve nem hülyének nézni az ügyfelet azért, mert ők hülyék hozzá, szóval ez az igazán nagy probléma ezzel a szolgáltatóval, na de mindegy.
    Egyébként feleslegesen szarakodtál a szerverrel, nem az a hibás, ha a hálózat szar, illetve a kábelmodem nem csatlakozik megfelelően, akkor nagyobb terhelésnél bontódik a kapcsolat, ez DOCSIS-nál sajnos így van, szóval feleslegesen szarakodtál annyit velük, nincs igazuk, most azért ne használd ki az internetet, mert egyébként meg fog szakadni a kapcsolat? Szóval érted, akkor minek fizetsz érte? Én néhány ilyen jellegű kérdést feltettem volna nekik, utána elküldtem volna őket a picsába, azt az NMHH felé megírtam volna a regényemet, hogy ennyire hülyéket miért hagynak a piacon, mert csak az előfizetőket verik át és használják ki.

    Megnéztem a képet, továbbra is probléma, hogy elég nagy a szórás a letöltési csatornák jelszintjei között, plusz a feltöltési SNR ugye nem derül ki még, bár annyira rossz csak nem lehet, ha a Cisco-val semmi probléma nem volt, illetve ha az adási jelszintek nem túl magasak.
    A hálózatra biztos ráférne egy szintezés, mint itt is, bár itt nálunk főleg, csak az a baj, hogy az szintén a legtöbb szerelőjüknek túl magas, így általában nem nyúlnak hozzá amíg nincs nagyon nagy baj, viszont még továbbra is kérdéses, hogy melyik Arris modem van kint, a TG1652S, vagy a TG2482? Mert ha utóbbi, akkor nagyon sok mást nem tehetsz sajnos, mint vagy rájuk uszítod a hatóságot, azt kapják össze magukat, vagy pedig vissza váltás egy kisebb csomagra, bár ha a hálózat túlterhelt lesz és még több csatorna lesz, egy idő után a Cisco-val is nehezebb lesz, de remélhetőleg addigra már más szolgáltatótól lesz ott optika.

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Alteran-IT #4009 üzenetére

    Bocs, ezt lehagytam: TG2482B-85 , HW_REV: 4 , FW: TS0901103ESE3_051021_1692.GW

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • Alteran-IT

    őstag

    válasz janos666 #4010 üzenetére

    Akkor sajnos ez szerintem így marad, mondanám hogy esetleg resetelni kellene a modemet, hátha nem a legfrissebb FW van rajta, de telepítéskor elméletileg telepíti a szolgáltató TFTP szerverén lévő legújabb FW-t, beüzemeléskor kell is vagy 5-10 perc mire használható lesz, illetve esetleg még ami probléma szokott lenni, hogy a gyári adaptere szar és ilyenkor ha cserélik is a modemet, sajnos ugyan azt az adaptert hagyják ott és ha jól emlékszem, a TG2482B az külső tápos, tehát lehet neki erősebb saját tápegységet adni.
    Amúgy mondtam volna még, hogy igen, meg lehetne próbálni esetleg egy routert rárakni, mert inkompatibilitási problémák szoktak lenni bizonyos eszközök portjai között, a gond csak az, hogy az Arris is Intel chipset-es és ahogy néztem, főként Intel vezérlőid vannak, így házon belüli inkompatibilitásnak nem szabadna lennie, illetve ahhoz nem lenne szabad bontania a kapcsolatot a CMTS-el, ha csak annyira meg nem hülyül az Arris Intel Puma 6 chipsete, ami amúgy szó szerint hírhedt, ugyanis a kezdetektől fogva nagyon sok probléma van vele, ugyanis hardveresen egy kalap szar, ezek a hülye PR-ék meg pont ebből vásároltak be, mert ugye itt is ez volt az olcsóbb, mint kábelfektetésnél a félméter, meg 1 méter, szóval vicc ez a szolgáltató ilyen szempontból és tényleg, hardveresen szar és szoftveresen van csak stabillá tákolva, általában router módban még instabilabb, mint bridge módban, na de ez is függ a rátelepített szoftvertől, mondanám amúgy hogy ki kellene próbálni egy normális Mikrotik routerral, de 500-as neted van és ha ki szeretnéd használni, akkor az újonnan vagy 30 ezredbe fájna, ha olyan routert kellene venned, ami tényleg meg is éri és itt HA-n is használt routereket látok gyakorlatilag újonnani áron, vagy még drágábban, nekem pl. a Cisco mögött egy RB3011 van, most HA-n 100 fölött látok használtan egyet garancia nélkül, újonnan olcsóbban megveszed garanciával, szóval vicc ez az ország már, meg ez a fórum is, mikor feljönnek kioktatni, hogy ugyan már, nem a szolgáltató a hibás azért, mert 20 évvel ezelőtt jól elbaszott valamit, meg most is ezzel a modembeszerzéssel, meg hogy egy hálózatot nem tudnak normálisra szintezni, ezért alternatív megoldásokat kell keresnie az ügyfélnek, szóval hihetetlen.
    Mindenesetre a reset-et, illetve a külön tápos dolgot megpróbálhatod, nálam pl. a Cisco egy laptop tápról megy, mert anno még egy vacak 1A-es kínait adtak, amivel nagyobb terhelésnél vagy behalt és akadozott a kapcsolat, vagy újra is indult, pár év után sikerült rájönniük, hogy nem éri meg azzal a gagyi táppal adni, azóta már normálisabb 1,5 A-es táppal viszik ki az előfizetőkhöz, de ehhez is kellett nekik pár év, mire leesett, lehet az Arris is szar táppal került ki hozzád, mert ezek a szerencsétlenek is ha cserélnek, általában csak modemet cserélnek, tápot nem, ez tapasztalat és néha pont az a probléma, már nem egy ügyfélnek mondtam, hogy cseréltesse ilyenkor táppal együtt a modemet, mert sajnos ezek a szerelők nagyon egyszerű emberek és a problémamegoldó képességük nem valami nagy.

    [ Szerkesztve ]

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Alteran-IT #4011 üzenetére

    Ez már a második ugyan ilyen modem, és a külső táppal együtt lett cserélve (ránézésre ugyan olyan a két táp, a papírját egyszer sem néztem meg).
    Legutóbb kicserélték a koax kábelt az oszlop és a ház közt, illetve a modem és az első benti elosztó közt (az említett elosztót pedig pár nappal előbb).

    Most hétvégén sokkal sűrűbben szakad, mint hétköznap. Illetve nem mértem le, de mint ha 2-3x annyi ideig villogna rajta a telefon LED, mielőtt feláll.

    "nem lenne szabad bontania a kapcsolatot a CMTS-el"
    Ezzel én is érveltem, mikor legutóbb itt voltak, de csak terelték a témát (először bizonygatták, hogy ez így teljesen normális, hogy újraregisztrál a hálózatra, aztán feladták, mikor nem fogadtam el). De szerintem egy parasztnak is tiszta, hogy ha kihúzod az összes ethernet kábelt (ami lényegében fedi azt az esetet, ahol a rákötött legelső eszköz hibásan működik), a telefonnak akkor is működnie kell (tehát hibás ethernet eszköz mellett még mennie kéne a telefonnak). Illetve igazából akkor sem szabadna újraindulnia a router-nek, ha "hacker módra" szándékosan hülyeségeket küldesz az etherneten át.

    Próbáltam a traffic shaping scrip-ben 250/10-re korlátozni a sebességet 500/20-ról, de nem igazán változott semmi (csak a speedtest.net-es mérés eredménye).
    Leporoltam egy 10 éves TP-Link WDR4300-at (most rakom fel a legújabb OpenWRT-t), hogy kínomban közre kössem, de ez nyilván el fog hasalni 500Mbps alatt, ha ez NAT-ol.
    De ha valami elektomos interferencia jellegű dolog lenne az Intel NIC és az ARRIS közt, azt már a jelenleg közrekötött TP-Link "buta" switch is meg kéne, hogy foja.

    Azt hittem, hogy az ARRIS-ban Broadcom ethernet vezérlő van:
    Ethernet Phy Type BCM53134 switch

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz zsiga68 #4013 üzenetére

    Több switch is van a házban, de most lényegtelen. Mikor 4 dimenzióban fogatták a szemüket azon, hogy nálam egy x86 számítógép a router, akkor a kedvükért bekötöttem egy switch-et az ARRIS modem és a routerem közé (erre semmi más nincs dugva, csak a modem és az x86-os router), hátha így egy felismerhető dobozkával már "does compute" a dolog. :D
    Ezt fogom mindjárt kicserélni egy hagyományos router-re. Így duplán lesz NAT-olva a hálózatom, de kipróbálom.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • zsiga68

    senior tag

    válasz janos666 #4014 üzenetére

    Szerintem eleve rossz a bekötés. Mit keres egy switch /esetleg több/ a modem és router között??

    [ Szerkesztve ]

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz zsiga68 #4015 üzenetére

    Mint mondtam, igazából semmit, csak kínomban tettem oda arra az esetre, hogy az talán megszünteti a problémát, ha valami inkompatibilitási gond van a modemük és a router-em közt.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • zsiga68

    senior tag

    válasz janos666 #4016 üzenetére

    Szerintem napokig lehet tárgyalni ezt az egészet. Egy megoldás van. Kikötöd a mostani pc-s routert,bekötsz egy valódi routert. Bekonfigurálod és teszeteled a netkapcsolatot mondjuk egy hétig. Ajánlott másik utp kábellel összekötni a modemmel. De ha van kábeltesztelőd akkor ellenőrizd vele. A modem tápja ne legyen hosszabbítóban.
    Ha nem igy próbálsz tesztelni akkor soha az életben nem tudod meg hogy mi a gond.
    Ennél többet nem lehet javasolni.

    [ Szerkesztve ]

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz zsiga68 #4017 üzenetére

    Bekötöttem egy "valódi" router-t. 200/20-ra lassult le a net (ennyit tud kezelni egy 10 éves router). Ugyan úgy leszakadt a modem 10 peren belül.
    Ja, és megnéztem, 2A-es táp van hozzá.
    * Bocs, de ha van egy kis gőze valakinek arról, hogy mi egy router, és szerinted egy cunsumer TP-Link szutyok "valódibb", mint egy Intel workstation alaplap ECC RAM-al és server grade hálókártyával, akkor körberöhögve hülyéz le. Még egyszer bocs. De... azért kipróbáltam.
    Írtam már lentebb, hogy csak a hálókártya, ami abba a gépben van, többe kerül, mint egy átlagos SoHo router.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz janos666 #4018 üzenetére

    Bocs az OFF-ért, de szerinted milyen "rendes" router-t kötöttünk a soros portos betárcsázós telefonmodemek, vagy a régi DOCSIS 2.0-ás kábelmodemek, és a PC-k közé, mikor egy átlagos háztartásban legfeljebb egy PC volt, és az átlag ember azt sem tudta, hogy mi az a helyi hálózat. Ez, hogy van a háztartásokban router, csak azóta divat, hogy megjelent a laptop-okban, majd telefonokban a WiFi (és sokáig akkor is csak 1 PC és 1-1 laptop, telefon volt rákötve egy router-re, nem 10-20 b|zb@sz IP kamerákkal, "okoseszközökkel").

    10 évvel ezelőtt, ha valami baj volt az internettel, akkor pont az volt az első javaslat, hogy iktasd ki a router-t, és dugd be közvetlenül egy PC-be, akkor kiderül, hogy a router a rossz, vagy a modem (vagy akármi).
    Eltelik 10 év, és még ezek a 30 éve szakmában lévő szerelők se akarják elsőre felfogni, hogy nincs dedikált router (pedig régen ha volt, akkor még az ASZF-re is hivatkoztak, hogy nem is szabadna lennie). 10 éve ők köttették volna ki velem, ha volt.

    Elhiszem, hogy mióta a kávéfőző is WiFi-s, nem csak a karóra, azóta sokan a router-ük felé fordított szőnyegen imádkoznak esténként, de alapvetően egyáltalán nem esszenciális dolog egy dedikált router sehova (se kicsi kicsi, se nagy, se lassú, se gyors hálózatba). Sőt, a legtöbb megfizethető, otthonra szánt dedikált router egy szutyok, főleg szoftveresen (főképp, hogy pár év után sokszor nem is frissül tovább a gyári firmware).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • Alteran-IT

    őstag

    válasz janos666 #4012 üzenetére

    Akkor legalább valószínű, hogy a táppal nincs probléma, bár azért ha lehet, én kipróbálnék egy kicsit erősebb tápot, ha van kéznél, ha nincs, az sem gond, a táp igazából csak egy olyan dolog, amit még megpróbáltam felvenni a hibafelderítésbe, de igazából felesleges volt, mert valószínűleg nem azzal van a probléma, hacsak nem vagy olyan balszerencsés, hogy mindkét modemnek hibás a tápja amit adtak hozzák.

    Egyébként a kábeleket cserélni felesleges volt, mondom én hogy sajnos ezeket sem az eszükért fizetik, de mindegy is.

    "először bizonygatták, hogy ez így teljesen normális, hogy újraregisztrál a hálózatra, aztán feladták, mikor nem fogadtam el"

    Nem akarom szénné oltani őket, de az maximum a tákolt kókler hálózatukon normális, ha folyamatosan bontja a kapcsolatot és újraregisztrál a hálózatra. Ha bontódik a kapcsolat, akkor nyílván újra kell regisztrálnia, de alapjában véve nem kellene bontódnia, főleg hogy a telefon az pl. egy teljesen különálló rész, annyiban van csak köze az egészhez, hogy ugyan úgy a SoC vezérli annak is a folyamatát, illetve hogy ha a DOCSIS valamely rétegével probléma van (ne menjünk bele, mert a szar hálózattól, a rossz szintezésig, a nem megfelelő csatornakötegelésig, illetve a rossz CMTS konfigurációig minden benne van) és bontódik a kapcsolat, akkor ugye bontódik az is, de itt a képeken is látszott, hogy a kapcsolat éppen aktív volt, de az MTA akkor is problémás volt.
    Egyébként van telefon előfizetésed? Mert most elgondolkodtam azon, hogy ha nincs, ezeknél a hülyéknél rossz a konfiguráció, az MTA nincs kikapcsolva, csak állandóan csatlakozni akar és az ARRIS csak ezért újraindítja magát, ez is egy opció, alapjában véve a PR-nél nem éppen a legoptimálisabbak a CMTS, illetve a kábelmodem konfigurációk, alapjában véve Cisco-nál pl. a Link LED-nek sem kellene folyamatosan villognia ha nincs rajta adatforgalom, de sajnos ez nem így van, szóval lehet ez is egy opció, ha viszont van telefon előfizetésed, akkor passz, az a baj, hogy láttam már ARRIS modemet telefon előfizetéssel és anélkül is működni probléma nélkül PR hálózaton, így csak találgatás, lehet hogy csomagváltáskor elrontották a konfigurációt, nem tudni, náluk bármi előfordulhat.

    Amúgy egy normálisan működő kábelmodemet nehéz úgy túlterhelni, hogy újrainduljon magától, igazából konkrétan a modemnek kellene olyan parancsokat címezni ami újraindításra kényszeríti hogy ez legyen, szóval érted, hülyeség.

    "Azt hittem, hogy az ARRIS-ban Broadcom ethernet vezérlő van:
    Ethernet Phy Type BCM53134 switch"

    Az Ethernet vezérlő Broadcom, nem is azzal van a baj, nem azt spórolták szét, hanem azt ami az Ethernet vezérlőt, a Tunert meg úgy az egészet vezérli, az viszont egy Intel Puma 6 SoC, ami gyakorlatilag egy átalakított Intel Atom CPU, csak éppen szarul lett átalakítva erre a feladatra és az elejétől kezdve probléma van vele, nagyon sok cikk van róla:
    https://prohardver.hu/hir/intel_puma_6_modem_egyszeruen_megakaszthato.html
    https://prohardver.hu/hir/intel_puma_6_honapok_ota_szenvednek_felhasznalok.html
    https://www.hwsw.hu/hirek/57139/arris-surfboard-sb6190-kabelmodem-intel-puma-6-problema-per-kereset.html

    Van is egy lista, mely modemekben van benne, vagyis melyikeket nem ajánlott megvásárolni, köztük van a PR által használt ARRIS TG1652S és a TG2482B is (az ARRIS nem reklámozza, hogy ezekben milyen SoC van, nem is véletlenül, így nem nagyon fogod megtalálni náluk):
    https://approvedmodemlist.com/intel-puma-6-modem-list-chipset-defects/
    A vicces az, hogy a hülye PR jóval azután kezdte el őket vásárolni, miután kiderült milyen szarok ezek a modemek, Amerikában volt annyi eszük az előfizetőknek és a szolgáltatóknak is, hogy beperelik a Arrist mert szart adott el, itt gyakorlatilag a probléma és a perek után a PR önként és dalolva ment bele a pofonba és vette meg ezeket a szarokat, mert mint többször is hangsúlyoztam, sajnos ez egy ilyen idióta szolgáltató, mindig a legolcsóbb megoldásra mennek és mindig az előfizető szív az idiótaságuk miatt, ha ez is egy normális ország lenne, simán szarrá lehetne őket perelni úgy, hogy azt is megbánnák hogy a piacra léptek, csak hogy ez sajnos nem egy normális ország.

    #4017 zsiga68: Azért egy x86-os PC-s routerre nem illik ráfogni a problémát, anno nekem is volt egy pfSense-es PC routerem a modemen közvetlenül és semmi gond nem volt vele, annyi hogy hely és energiatakarékossági okokból váltottam akkor egy 1043ND-re, majd egy RB3011-re, amivel megint van egy olyan képességű routerem, mint egy pfSense, mondjuk a TP-Link-en is OpenWRT volt, úgy hogy igazából mindegy, annyi hogy a teljesítménye elég gyenge volt úgy.
    A hosszabbítós ötlet félig nem rossz, de igazából ha normális hosszabbító van és nem szar az áramhálózat a környéken és az áramellátás sem (pl. nincs meg az 50 Hz sem a hálózaton és energiaingadozások is vannak), akkor igazából nem kellene hogy probléma legyen, annyi hogy ebben az esetben ha tényleg szar az elektromos rendszer is, akkor tényleg nem elég egy olyan táp, ami éppen csak annyit ad, amennyi kell, itt is a városban több helyen jó ha az 50-60 Hz-es hálózat megvan 46-48 Hz körül, azt akkor sokan csodálkoznak, hogy a digitális órákat állandóan állítani kell, hát igen, nem véletlen van megadva, hogy melyik eszköznek milyen paraméterek szükségesek a normális működéshez, ha az áramszolgálató is tudná tartani, az egész jó lenne, de hát nem Magyarországról lenne szó, ha itt bármi is normális keretek között működne.

    #4019 janos666: Na ezzel a hozzászólással csak egyetérteni tudok :)

    [ Szerkesztve ]

  • bnorci71

    addikt

    válasz Alteran-IT #4020 üzenetére

    csak kíváncsiságból néztem meg az én modememet
    MODEL: TG2482B-85
    Firmware Name:TS0901103ES_121219_1692.GW
    200/20 netem van nem optika még Koax

    nekem ezzel a modemmel sincs semmi bajom megy stabilan, ha megmondjátok a Log-ba hol látom mikor kapcsolódott újra megnézem mert már engem is érdekel.

    "If in doubt, flat out!" "Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers"

  • Alteran-IT

    őstag

    válasz bnorci71 #4021 üzenetére

    Igazából ha újrakapcsolódik, azt internet használatkor észreveszed, mert ez a modem nem áll fel olyan gyorsan és percekig nincs internet, másrészt a főoldalon (Status) a System Uptime-nál látható, hogy mikor kapcsolódott újra.
    Alapjában véve amúgy nálad azon is csodálkozom, hogy 200/20-as nethez ezt adták, mert először csak 800-as netekhez osztogatták, aztán mikor rájöttek, hogy az 500-hoz is kevés bizonyos esetekben a TG1652s (plusz az árkülönbség se túl sok), akkor elkezdték 500-as netekhez is adni, de kisebbhez általában nem adnak, mondván hogy nem szükséges, hacsak a hálózat nem eléggé túlterhelt és a 8/4--es csatornakötegelésű modemek nem tudják az 500 alatti sebességeket hosszan garantálni, na de pont az a vicces, hogy ezek a modemek általában kisebb sebességeknél, illetve átlagos használatnál stabilak, nagyobb sebességnél, illetve átlagon felüli kihasználtságnál viszont jóval instabilabbak, gyakran ezért is bontják a kapcsolatot ha nincs más tényező még a szar hálózaton kívül, sajnos elég sok dologra érzékeny ez a modem ha közvetlen rajta a forgalom, ezért ajánlanak általában egy routert mögé, ami nem lenne szükséges ha a PC is maga egy router, csak valószínűleg generál olyan csomagokat, ami nem tetszik ennek a szarnak függetlenül attól, hogy nem a modem a címzett, sajnos elég könnyen megakasztható és most néztem utána, még mindig nem sikerült szoftveresen sem az Intelnek, sem az Arrisnak egy modem esetében sem stabillá tenni, ahol próbálkoztak vele, ott jelentős teljesítménycsökkenést értek el, eddig nem igazán érdekelt a téma, mert úgy sem akartam nagyobb internetet ennél a szolgáltatónál, de most kicsit jobban utánanéztem, sajnos elég sok a probléma még ezekkel a modemekkel, egyedül a UPC-nek sikerült a Compal-al egy kicsit használhatóbb modemet tákolni a Connect Box-ból, de az is nagyon sok időbe került, elég sok hír volt róla és még mindig vannak vele problémák, már ahol még az van.

  • bnorci71

    addikt

    válasz Alteran-IT #4022 üzenetére

    meg is van

    Status
    System Uptime: 137 d: 0 h: 43 m
    Computers Detected:staticCPE(2),dynamicCPE(0)
    CM Status:Telephony-Reg Complete
    Time and Date:Mon 2022-11-14 19:13:12

    "If in doubt, flat out!" "Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers"

  • Alteran-IT

    őstag

    válasz bnorci71 #4023 üzenetére

    Az igen, elég stabil akkor a kapcsolatod és úgy látszik áramkimaradás sem volt 137 napja, nagyon ritka az ilyen eset, mondjuk nálam a Cisco is ilyen, ha csak nincs nagyobb áramkimaradás, akkor hónapig elvan újraindítás nélkül, mondjuk a hónapban már 2x is újraindult a kábelszakadás miatt, úgy látszik arrafele ilyen se nagyon van.

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Na, ma is voltak kint. Hoztak egy második ugyan ilyen modem-et, ami router módban üzemel (nem bridge módban, mint a másik), és azt mondták, hogy ne nyúljak hozzá, amíg távolról figyelik.

    Távozás előtt azt közölték, hogy ha ez a modem nem szakad le, akkor innentől "a hiba az ön készülékében van" lesz az álláspontjuk, amin hőbörögtem egy kicsit, de aztán viszonylag hamar elengedtem őket (halál másnapos voltam, így nem volt kedvem sokat kötöszködni).

    Persze ~5 órával később felpattantam a laptop-ommal a "tiszta" modem WiFi-jére. Megnéztem a statisztikáit, hogy ~5 órája szakadás nélkül online. De el sem jutottam a webböngészővel addig, hogy elkezdjek letölteni valami nagy file-t a netről, hogy adatforgalom is legyen, máris újraindult.

    Innentől szerintem 100% náluk van a gond. WiFi-n keresztül semmi elektromos parazitaáram nem juthat be a laptop-omból a modem-ükbe (ilyesmikkel kezdtek érvelni, hogy mi minden lehet "user error"). És semmi különös szoftver nem fut azon a "melós" gépemen, ami már 100+ WiFi hálózatot látott, és egyet sem fagyasztott le.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz janos666 #4025 üzenetére

    Na! Most felmentem a padlásra cigizni, és a full idle modem-ük is újraindult a szeme láttára!

    #4020Alteran-IT - Ja az áramról még annyit (erre nekik is felhívtam a figyelmüket), hogy a modem egy APC UPS-re van kötve, ami elkezdene csipogni (és átváltani akkus üzemmódba), ha bármi komolyabb baj van az áramszolgáltatással (a gyári preset-jei közül a "sensitive"-re van állítva).
    És magyarázták ezt is, hogy egy ilyen régi vidéki házban lehet, hogy össze van drótozva a konnektorokban a nulla és a föld, amire Herkules mellkas veregetősen mondtam, hogy "itt aztán biztos nincs ilyen!" (mert 10-15 évvel ezelőtt átnéztem, és ha kellett, akkor revizionáltam a házban minden elektromos dolgot, mint az ilyen hülye kábelezések, de eleve nem is volt már akkor se, max. ki volt kötve a föld 1-2 helyen, de nem átkókolva nulláról földre...).
    Valamint ők is láthatták, hogy beraktam egy földhurok megszakítót a koax hálózatba, hogy véletlenül se legyen ezzel gond.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    #4027Button - Glikol folyadékos elektromos cigi, szóval nincs sehol tűz/szikra/füst, csak gőz.

    Hát ez már hihetetlen! Miután mutattak felém némi bizalmat (rápislanthattam a diagnosztikai chart-jaikra, stb), én is viszonoztam ezt, és elmondtam nekik, hogy nagy sokára rájöttem, hogy milyen felhasználás mellett fagy le a modemük (melyik programot kell kilőnöm a szerveren, hogy ne fagyjon le a sz@r modem -> ergo mi az, amit nem tud lekezelni -> tehát "Áhá! szerintünk ez a hiba", de ezt egymást közt akkor elintéztük egy mosollyal -> legalább is gondoltam én, hogy ezzel vége, egy John Wich Chapter 2 "Can a man like you ever know piece?" stílusban, aztán majd megoldom, ahogy akarom, pl. hajnali órákra limitálni ezt a féle forgalmat, amikor senkit nem zavarnak a szakadozások...). Aztán trécsltünk még pár dologról, ami nem nyilványos...
    De nem! Nincs PEACE! Ezek a f@szok most ~2Mbits-re limitálták a letöltési sebességemet (sppedtest.net ma napjában többször)! És fogadni mrerek, hogy ha reklamálni akarok, akkor azért, mert azt mondtam, hogy néha XY-ra is használtam a netet, bár rögtön kiegészítve azzal, hogy azt mondtam nekik: "ha tényleg ez fekteti meg az ARRIS modemet, akkor megpróbálok élni nélküle" (ez a felhasználási mód "szürke zóna", de én mostanság tényleg csak teljesen legitim dolgokra használtam -> de ebbe nem mentünk bele aprólékosan).
    Hát ezek után b@sszák meg! Koax kábelt a s3ggükbe!

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • Alteran-IT

    őstag

    válasz janos666 #4026 üzenetére

    Amúgy abba sem nagyon lehetett volna belekötni, hogy a nulla és a föld össze van kötve, mert az alapjában véve nem okoz olyan hibás működést, hogy a Cisco modemnél nem volt semmi gond, az Arris-nál meg igen, a fizikába most ne menjünk bele, de tudok olyan régi megoldásokról, ahol régen a nullát gyakorlatilag földeléssel oldották meg, amivel igazából leginkább csak nagyobb fogyasztásnál van gond, mert akkor leéghet az elektromos hálózat, meg ilyesmi, de egyébként ez rögtön kizárható, mert ha van a hálózaton fi relé, akkor az ilyen esetben rögtön leoldana.

    #4028 janos666: Amit annyira nem akarsz kimondani, az csak nem torrent? :DDD
    Mert ha igen, nincs azzal semmi gond, a torrent nem illegális, igazából csak az illegális benne, ha illegális tartalmat osztasz meg, ugyanis még ha te magad letöltöd, az sem a te bűnöd, inkább a megosztóé, bár ha már visszafele töltöd ugyan azt, akkor valamennyire te is megosztóvá válasz, ott felmerül felelősség benne, bár igazából magának a torrentnek ez a lényege, a működéséről nem tehetsz, hogy most visszafele is osztod amit letöltesz :D
    Egyébként kurva érdekes ha tényleg torrent az és így megakasztja, mondjuk ha a szerveren van ami ugye közvetlenül a routeren van, akkor lehet gondot okoz, hogy közvetlenül a többszálas kapcsolatot forgalmazó eszköz van rajta és a modem is kap olyan csomagokat, amik ugye a szar Intel Puma 6 chipset-et megakasztják, UPC-sek közül is sok torrentes panaszkodott erre a szarra ha közvetlenül azon keresztül ment a torrent, csak ott is néha nehezen derült ki a dolog, mert igazából a torrent amolyan természetes dolog volt nagyon sokáig, sőt igazából ma sem tiltott mint mondtam, plusz addig nem is volt vele sosem szolgáltatási problémát okozó tényező, amíg a hülye szolgáltatók meg nem vásárolták ezeket az olcsó szarokat.
    Mondjuk arra nem ad választ a dolog, hogy a külön hozott modem hogy indult csak úgy újra, meg miért van bekorlátozva a sebességed. Véletlenül nem a külön diagnosztikai célra használt modemet hagyták ott neked? Mert lehet azon be van korlátozva a sebesség, mert igazából nem letöltési célból van ott, mondjuk az még mindig kérdéses, az miért indult újra, szerintem itt egyszerre van jelszint probléma, meg hogy az Arris modem ugye egy gyári hulladék és nem tud lekezelni bizonyos forgalmakat. Lehet kellene egy külön router, meg külön portnyitás az alkalmazásnak, hátha úgy nem terhelődik annyira túl a modem, bár ezeknél a szaroknál ki tudja.

  • zolka95

    őstag

    Üdv!
    Van rá mód, hogy onilne megszüntessem a szerződést?
    Kb 1 éve lejárt hűségidővel fizetem a számlákat. 5-6 ezerrel többe kerül ugyanaz. Ráadásul a telekom most húzta ki az optikai hálózatát, hát nehogy már ne váltsak egy ilyen miatt.

    Akinek a nevén van a szerződés, ő most külföldön dolgozik. Így ő nem tudja személyesen intézni. Elvileg meghatalmazott lettem a szerződésben, bementem személyesen, hogy lemondjam és a büdösbanya pár pötyögés után megállapította, hogy nem vagyok meghatalmazott ezért nem tudom lemondani.

    Hűségidőt sem tudok hosszabbítani. Persze ebben már készségesen segített, csak simán meg kellene rendelnem a weboldaljukról ugyanazt a csomagot. Igen csak a végén válogatnom kell hogy milyen tv-t választok mellé. Egyszerűen nem lehet skippelni. Muszáj lenne tv-t is vásárolnom :C . Úgyhogy ez sem működik.

    Szóval tud rá valaki módot, hogy esetleg ügyfélkapun keresztül lehetséges-e megszüntetni? Rég lejárt a hűségidő is.
    Mi van ha többé nem fizetem be a számlákat??

    [ Szerkesztve ]

    Figyeltél rám? Vagy azt a piros ruhás nőt nézted?

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Alteran-IT #4029 üzenetére

    Nincs Fi relé (egy központi volt régről, és mikor elromlott, akkor le lett szerelve, és nem lett több kisebbel pótolva, mert 12 db mérőóra és kismegszakító is van: 3-3 fázis a ház két felébe + 3-3 vezérelt ág).

    Most már maxi óvatos voltam ezzel, hogy mit írok le. ;)
    De az is nyilvánvaló, hogy a modemnek ettől sem szabadna lefagynia (ahogy semmitől).
    Most mobilnetet használtunk itthon, mikor agyba-főbe szakadt a PR-es kábel (1-2 éve ránk lett tukmálva a céges Magenta 1, és vele egy Huawei modem, ami még sohasem volt használva, de most jól jött). Mikor megnéztem a forgalomkorlátait, akkor olvastam az apró-betűnél, hogy 1-2 Mbps-re korlátozzák a p2p forgalmat. Ezért gondoltam, hogy ez talán bevett szokás a hazai szolgáltatóknál (mikor kiderül). Mert gyanús az a szám, és a mostani sebességmérésem...

    Ez biztos elveszett a sok hsz közt, de korábban már kipróbáltam, hogy bekötöttem az ARRIS modem és a szervergép közé egy 10 éves TP-Link WDR4300-at egy frissen update-elt és reset-elt OpenWRT-vel. A letöltési sebesség 500M-ről 200-ra lassult (speedtest.net, nem p2p), de a modem továbbra is fagyogatott (a router "nyilván" nem, csak a modem). Tehát szépen "le volt fojtva" (OpenWRT-vel nincs hardware NAT / fastpath jellegű dolog, csak szoftveresen dolgozik, a gyári firmware-el tudna többet, de direkt azt akartam, hogy vissza legyen fojtva).

    Nem keverték össze, mert az én modemem még rajta van az ARRIS logón a védőfólia, az övékén le volt húzva.
    De mikor próbálgattam, hogy a tesztmodem lefagy-e, ha átköltözök arra, akkor az is sebes volt (csak WiFi-n át mértem meg, és kimaxolta a 80MHz-es 2x2 klienst).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • tomee987

    tag

    válasz zolka95 #4030 üzenetére

    Látom a weboldalukat sem tudod kezelni. Ha 24 hónapos szerződéssel választod jó hogy akar készüléket, 1 kattintás és már 12 hónapos szerződésen vagy, és nem kell készülék, hidd el nem bonyolult.
    Ügyfélkapun nem lehet lemondani és lemondani csak az Ügyfél vagy meghatalmazottja tudja minden szolgáltatónál a szolgáltatást. Ez így van rendjén.

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz janos666 #4031 üzenetére

    Felhívtam a PR-t a 2Mbps letöltés kapcsán: "Központi hiba!". Ennyi. Semmi "Sajnáljuk, de ...", vagy "Várhatóan X napon belül rendeződik".

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • viktorhu

    veterán

    válasz janos666 #4033 üzenetére

    Mennyi a garantált? Ha azt nem éri el, akkor erre is 72 órájuk van, mielőtt kötbérre lennél jogosult. Ha ma jelentetted, akkor mától ketyeg az óra.

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz viktorhu #4034 üzenetére

    Ma már megvolt (72 órán belül) az 500. Szóval ez némileg "false alarm", csak rosszul jött ki.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • Årpi

    őstag

    Ha esetleg valaki nem kapna emailt:

    Tisztelt Ügyfelünk!
    Tájékoztatjuk, hogy 2022.11.29-én kedden 01:00-tól várhatóan 03:15-ig országosan, minden szolgáltatási területünkön, így az Ön településén is rendszerkarbantartási munkálatokat végzünk. Ezalatt Ön szolgáltatáskiesést fog tapasztalni 01:00 - 03:15 televízió szolgáltatásunkban, valamint 01:00 - 01:30-ig internet és telefon szolgáltatásainkban.

     iPhone 15 Pro |  MacBook Air M3 | 7800X3D / 4070 Super PC | 

  • Krystal_s

    addikt

    válasz Årpi #4036 üzenetére

    Neked köszi az infót!.

    Róluk inkább 🤐.
    Fizethetnék a mobilnetet, amit miattuk kell/kellett használni.

    ui: Jah, de ezt mégis le kell írnom, most jutott eszembe.
    1 hét múlva lejár megint a hűség. Szóltam apámnak még időben hosszabbítson mielőtt megint emelt díjat számláznak és nem értesítenek a lejáratról. Apu 2 napja hívta őket, hogy hosszabbítson (itt nincs más lehetőség). Ilyenkor más szolgáltatóknál megszokott volt, hogy köszi, új ajánlatok, kedvezmény, akármi...na itt az volt a reakció, hogy ha most 1 héttel korábban akarsz hosszabbítani, akkor KÖTBÉRT KELL FIZETNI! wtf 😂 Új csomagba kell lépni, ugyanis évente mindig változik a TV és net csomagok is, ahogy ezt megszokhattuk. A tavalyi már nincs és nem hogy magától átrakna és kérné, hogy hosszabbíts, hanem kötbérrel "fenyeget" a telefonos szuka. Nem akció, nem köszi, hanem pontosan a lejárati napon kell majd telefonálni. Ilyet én életemben nem hallottam eddig.
    Más is járt így?

    [ Szerkesztve ]

  • tomee987

    tag

    válasz Krystal_s #4037 üzenetére

    Persze.
    Ha árban lefelé akarsz menni, akkor az "hűségszegés"=kötbér. Ha ugyanannyit, vagy többet fizetsz azt megteheted hűség alatt is, új szerződéssel.
    Én a Vodafonenál jártam így, még volt hátra 1 hónap a hűségből, új hűséget akartam kötni 250-es net helyett 150-esre, nem engedték, csak úgy ha az 500-ast elviszem havi 300 Ft-tal drágábban, mint a 250es volt vagy megvárom a hűség végét.

  • Krystal_s

    addikt

    válasz tomee987 #4038 üzenetére

    Dehogy akartunk kisebb csomagot... A tv csomag ua, csak más lett a neve, ahogy tavaly és tavalyelőtt is, a net is maradna, de mivel már az a csomag sincs, ezért kicsit nagyobbat kell kérni. Árban több...ezért is volt furcsa a reakciójuk.

  • Kisfundy

    aktív tag

    válasz Button #4040 üzenetére

    Tegnap csak tv nem volt delelott,ma semmi egesz nap!

    Akali!

  • vpleft

    tag

    válasz Kisfundy #4041 üzenetére

    Nyirádon sincs se net, se tv már délelőtt óta. :(

    Pr oldalán:
    "Tisztelt Ügyfeleink!
    Társszolgáltatónk országos gerinckábele Ajka környékén megsérült. A kábelszakadás miatt, szolgáltatásaink a balatonfűzfői, nagyvázsonyi és sümegi régiók településein szünetelnek. Társszolgáltatónk a hiba elhárítását megkezdte, a végleges helyreállítás az esti, késő esti órákban várható. Köszönjük a türelmet!"

  • Akosman

    aktív tag

    válasz Krystal_s #4039 üzenetére

    Én tudtam hűség alatt is csomagot váltani. 300ft-tal lett több a havidíjam, és újra indult az egy év hűség az új szerződés napjától.😊

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Krystal_s #4039 üzenetére

    De még ha nem is lenne nagyobb/egyenlő az ár, akkor is lehetnének annyira barátságosak, hogy aláírod a szerződést, amikor ráérsz, aztán X nappal később (a korábbi hűség végeztével) lép életbe (jó, persze nem 1 évre előre, de pár nappal-héttel...).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • Akosman

    aktív tag

    válasz janos666 #4045 üzenetére

    Másik ügyintézőt kell csak hívni! Nekem több mint fél év hűségem volt, mikor váltottam. :) Az ügyintéző nagyon segítőkész volt,és nézte hogyan tudok váltani. :)

  • Krystal_s

    addikt

    válasz janos666 #4045 üzenetére

    Szerintem is inkább örülniük kéne és hálásnak lenni, de ebben az országban már régóta nem erről szólnak a szolgáltatások, mert megtehetik. (nem csak ők, hanem bármelyik) Évek óta a vevőnek kell "pitizni", hogy legyenek szívesek szolgáltatni.... mert 2 negatív mondat után az a válasz, hogy "ha nem tetszik lehet menni máshova". :\
    Hát ez van, most jöttem géphez mobil bekészítve "várom" a "karbantartást". Csak tudnám ilyenkor mi az @nyjukat csinálnak, mert még soha nem lett jobb semmi, soha. :\

  • tomee987

    tag

    válasz janos666 #4045 üzenetére

    Ez is le van szabályozva a szolgáltatóknak. Megrendeléskor meg kell határozni (általában ÁSZF-ben, hogy max hány napon belül létesítik a megrendelt szolgáltatást), a PR-nél ha jól tudom ez 15 nap, de a DIGI-nél 30 nap. Ettől el nem térhetnek, tehát több nem lehet, mint a meghatározott. Tehát ha te azt mondod, hogy megrendeled ma a szolgáltatást de január 1-től kéred, akkor azt jogszabályilag nem tehetik meg, mert kicsúsznak a 15 napos határidőből és megbüntetik őket.

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Krystal_s #4047 üzenetére

    Ez szerintem nem magyar probléma: South Park cable company employees

    #4048tomee987 - Nem vagyok jogász, de szerintem simán lehetne itt is kötni olyan szerződést, ami akár csak 6 hónappal később lép életbe. Csak egyértelműen kell szövegezni, hogy mikortól lép hatályba, illetve onnantól kezdve mennyi időn belül kell teljesíteni a feltételeit.
    Csak durva példaképp: legutóbb úgy adtunk el egy kertes házat, hogy X összeggel csak foglalózták Y napra, majd további Z összeg után még mindig mi maradtunk a tulajdonosok, de a vevő már bármit csinálhatott a telken és az épülettel, majd Q idő után egy további összeg fejében a tulajdonjogot is megszerezte végül a vevő a felújított épületre+telekre. Ez úgy rémlik kb. egy egész évet ölelt fel. Az egyes határidők, összegek, és az egyes hozzáférési/birtoklási lépcsők mind szépen le voltak írva már az elején, és kész.
    Egyedül azt hibáztuk el, hogy a vevő kérésére nem mondtuk vissza a közmű szerződéseket, amíg ők a saját tempójukban átíratják őket, aztán szépen b@sztak visszafizetni szép szóra a gázszámlát, amit elfelejtettek átíratni (jó, az valahol én hibám is, hogy 1 évvel később tűnt fel, hogy még mindig mennek a csoportos beszedéses tételek a Tigáz felé). Ha lesz hasonló az életemben, akkor biztos ezt is belevenném a szerződésbe.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • bnorci71

    addikt

    válasz janos666 #4049 üzenetére

    egy ügyvédnél 2 ember cég stb olyan adásvételit olyan feltételekkel ír amit akar

    Itt az ÁSZF rögzít sok mindent amit a szolgáltató "kitalál" majd jóváhagyat a hatósággal.
    1szóval kicsit kötöttebbek a dolgok

    "If in doubt, flat out!" "Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers"

Új hozzászólás Aktív témák