Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bnorci71

    addikt

    válasz Alteran-IT #4003 üzenetére

    IT meg hálózat építésbe biztos otthon vagy nekem fogalmam nincs miket jelent itt HCF meg FTTH ebbe nem tudok modani neked semmit.

    Írtam egy blőd számot a 10-20x-os árral, nem vagyok közgazdász de ha lennék se állnék neki kiszámolni pontosan, de gondold végig ha te befektetsz valamibe szeretnél hasznot belőle, belátható időn belül, ha valami 5x annyiba kerül a megtérülési idő ugyan az akkor 5x annyiért kel adnod, hogy hasznot hozzon. Mert ezek a galád szolgáltatók ám mind haszonért dolgoznak, gondolom te se azért jársz be dolgozni mert nincs jobb dolgod?

    De hidd el 4-5m mélyre fektetni nagyságrendileg nagyobb költség csak a gép ha látod ami a 40cm-es árkot kiássa és ami akár csak 2-3m mélyre le tud nyúlni gép között hatalmas a különbség beszerzési árban ami az üzemeltetési költségében is visszaköszön. Már 2m mélyen is teljesen más feltételekkel lehet dolgozni mint 40-50cm-en.

    Vannak szabályok ezt a minden közmű építőnek be kellene tartania, ha betartaná nem szaggatnák el egymás vezetékeit.

    A kártérítés a helyreállítás költségének megtérítése. Nem plusz pénz.
    Hiába azt mondod ne az ÁFSZ-el jöjjek. Akkor mivel? Az ÁSZF-t a hatóság hagyja jóvá. Az alapján szolgáltatnak le van írva mikor mennyi kiesés után jár neked kártérítés. pOnt ha ez neked nem tetszik javaslom a hatóság megkeresését.

    Csak hogy tisztázzuk semmi közöm a Pr-hez :N
    Szerencsére nálam ritka a hiba ha van bejelentem jönnek megcsinálják. Normálisok a szerelők volt idő amikor az erősítőt az oszlopon ősszel tavasszal szintezni kellett. Be se jöttek tudták mi a gebasz délután felhívtak nézzem meg minden rendben van-e. Ha nem szóljak vissza nekik.

    "If in doubt, flat out!" "Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers"

  • tomee987

    tag

    válasz Alteran-IT #4003 üzenetére

    Kicsit sokat vársz a lakossági szegmensben fizetett szolgáltatásokért, termékekért. Elárulom vannak ilyen kártérítések, de az nem fedezi a lakossági szegmensben fizetett díjakat.

    Néhány példa:
    Elromlik a mobiltelefonod, beadod szervizre, a javítás akár 1-2 hetet is igénybe vesz. Akkor addig nincs mobiltelefonod (csere telefon már elárulom nem szokás és nem is előírás, még a nagy gyártóknál sem). Kártérítés nem jár, miért járna.

    Üzemzavar miatt áramszünet van, akár több órára, sőt akár 8-10 órára is. Megesik, vannak helyek ahol gyakran. Ettől függetlenül az áramszünet alatt is fizeted az energiaszámla nagy részét kitevő rendszerhasználati díjat és kártérítést sem kapsz, pedig lehet 40 fokban leolvadt 5 kiló húsod.

    Elromlik a garanciális TV készüléked. Nem kell elvinned szervízbe, kimennek helyszínen megcsinálják, de időpontot 1-2 héten belül kapsz. Addig nincs TV-d, nem tudod használni, pedig fizettél érte. Kártérítés nem jár.

    Hibamentes rendszert meg ha meggebedsz se fogsz tudni soha kiépíteni, akármilyen fancy is vagy. De nincs is rá szükség.
    Hisz ott vannak pl a nagy gyárak, üzemek, logisztikai központok ahol mindenhol már legalább 2 külön szolgáltatótól igényelnek béreltvonali szolgáltatást, illetve aggregátorokkal vannak tele.
    Mert inkább kifizetnek havi 0.5- 1 milliót 2-3 szolgáltatónak, mert nekik egy teljes leállás jóval több kiesést okoz, amit a szolgáltató által fizetett kártérítés sem fedezne. Még ők sem várnak el teljesen hibamentes szolgáltatást (sem a telkomm., sem az áram szolgáltatótól), hisz tudják, hogy ilyen nincs.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák