Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Landsmann

    addikt

    válasz ferke72 #29853 üzenetére

    Azért eléggé elnagyolt ez a garancia dolog ott a honlapon. Az a 2 év szavatosság azért nem teljesen így van. Pontosabb megfogalmazás a 6+18 hónap. Hogy mi a különbség? Az, hogy az első 6 hónapban a kereskedőnek, hopp, bocsánat, Vállalkozásnak kell bizonyítania, hogy a készülék hibátlan volt. (nem állt fent a hibát kiváltó ok. Ugye milyen ügyes megfogalmazás? Nem a hiba, hanem az azt kiváltó ok. Nincs ember aki ezt bizonyítsa) Tehát ha gond van a készülékkel, akkor a VÁSÁRLÁS HELYÉN (mégha egyes szolgáltatók a törvénnyel ellentétes szerződést kötnek is) kötelesek intézni az ügyet. Első sorban cserét, vagy javítást jelent.
    6 hónap után megfordul a bizonyítási eljárás. Ekkor a vevőnek kell bizonyítania, hogy már az első 6 hónapban is a készülékben volt a hibát kiváltó ok. Természetesen ő sem fogja tudni bizonyítani, feltéve, ha már az első hat hónapban nem csere, hanem javítás történt. Ekkor hivatkozhat, hogy lám-lám, már az első hat hónapban is bajok voltak a készülékkel.
    Ami meg a fogyasztóvédőket illeti, sok mindent nem lehet tőlük várni. Egyedül azt áll jogukban ellenőrizni, hogy a problémával érdemben fogalkozik-e a szerviz vagy az eladó. Ha nem, akkor eljárnak,. Ha igen, akkor részükről az ügy lezárva, ugyanis az ügy végeredményére nincs hatásuk. Ha az ügyfél nem ért egyet az eredménnyel, a békéltető testülethez fordulhat. Majd ott születik döntés kinek van igaza.

    Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1

Új hozzászólás Aktív témák