-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
tomisanzero
tag
Sziasztok
Magasnyomásút vásárolnék újonnan, kizárólag saját autóim mosására, meg egy jó habositot is hozzá. ~120ezer forintig van valami best buy sok garanciával, tartós belsővel? Vagy várjam meg míg lesz Lidlben a Prémium Parkside gép, a PHDP 180-as? -
FeRRaR1
őstag
---WORLD EXCLUSIVE---
[link] 24 órája TK-ra törtek egy F40-et.
Még a cikkekben sincs videó.
Egy ismerős ment mögötte, így nekem van: [link]Jeremy Clarksont mikor kérdezték mit vegyek ha a legjobb élmény autót akarom? Azt mondta Ferrari F40. Forma 1-es pilótáknak is a gyűjtemény ékköve. Vettel is hosszasan mesélt róla mikor meg tudta venni. De még Schumachernek is volt.
Többször részt vett a Gumball 3000-en, Mille Miglia-n. Többször volt USA-ban, Nürburgringen is. Szervizelni volt a Bell Sport Classic-nál, szerviz tech vezette. Hideg gumi, turbó nyomás megjött, kocsi meg elment. Nem volt elég jó sofőr hogy megfogja / hülye volt hogy ilyen helyzetbe került egy több milliós gyűjtői ritka autóval.
-
stuka20
senior tag
Nem tudja véletlenül valaki, hogy hol tudnék ilyet rendelni, ahol elérhető? (itthon)
Leginkább csak szettben találtam. -
Petyal
tag
A Golf V fényezése inkább a kemény kategóriába esik, a Swift meg inkább puha. Ha a Golfon mélyebb karok is vannak, akkor kelleni fog az a paszta-korong kombináció, amit írtam. A Swifthez elég lenne a szivacs korong is, pl a narancs a legfinomabb, enyhe karcokra, hologramm, stb. Vagy lehet a lila, ami durvább, nagyobb a leválasztóképessége, ergó több karc kijön vele.
Ha a kényszerhajtásos gépet választod és szép állapotú a Golf fényezése, akkor talán a lila korong is elég lehet.
Így képzeld el a polírozó rendszerek működését:
A legfontosabb összetevő a paszta, ez befolyásolja legjobban, hogy mire lehetsz képes.
Ha veszünk egy 1-10ig skálát, és az 1-es a legnagyobb leválasztó képesség, a 10-es pedig a legkisebb ("legfényesebb" eredmény, bár ezt így nem szeretem használni), akkor:
Minél ritkább szerkezetű korongot választasz, annál több leválasztott anyaggal számolhatsz (nagyobb karceltávolítás), minél sűrűbb szerkezetű a korong, annál fényesebb lesz a felület. De... és most jön a lényeg, egy paszta tulajdonságait csak kis mértékben lehet ezzel befolyásolni: PL a Scholl S20 egy On step paszta, ami kb a skálán 4-7-ig tart. Ha egy durva koronggal használod, akkor ez az érték lehet mondjuk 3-7-ig (helyes technikával). Ha egy puha szivacs koronggal párosítod, akkor pedig mondjuk 6-8-ig. De ezek kis mértékű eltérések. Tehát a Golfhoz (sokkal) keményebb kombináció kellene, a Swift-hez finomabb. Fontos, hogy egy kemény és egy puha fényezés között viszont óriási is lehet az eltérés! Lehet még befolyásolni ezeket a tulajdonságokat ezer féle dologgal. (Gép fajtája, technika, hőmérséklet, előkészítés, stb)
Lehetetlen megmondani, hogy egy menetben nálad mi működne jól azon a két különböző fényezésen, viszont abban a rendszerben, amit írtam, nagyon sok mozgástér van.Még valami: a nepper polírt ne vedd alapul, ahol a töltőanyag 2-3 hónapra elfedi a valóságot: Ma szép fényes, kesőbb viszont előkerül az igazság, mert ennyi idő alatt oldódik ki a lakkból a szer. Szerintem te nem erre törekszel.
[ Szerkesztve ]
-
d4d
tag
Trctől nekem is van sokminden, mármint kendők. Kifejezetten szeretem beltéri használatra a szegély nélküli kendőiket, edgeless 245/300/365. Utóbbi kettő 70/30as keverék. Lehet hogy a 245ös is az, de ezt most nem tudom pontosan.
Végre ma volt egy komolyabb havas teszt is az új gumikkal a swiften, szépen lehetett haladni a hóban, latyakban dimbes dombos utakon is. Good Year Vector 4Seasons Gen 2. Van gen 3 is, de ebben a kicsi 13-as méretben már nem adták ki sajnos, gyártási év is friss 2024-es 39. heti.
[ Szerkesztve ]
-
Petyyyyy
addikt
Az összesre nem tudok gondolni, mert nem próbáltam még mindet.
Eagle edgeless 500 van itthon wax visszatörlésre, de csak mert nem akar elfogyni az alis készlet és mert onnan csak nagyot érdemes rendelni a szállítási ktsg miatt.Nem objektív, de azt mondanám érdemes innen összerakni egy szettet. Na nem a kezdőt, mert elsőre nem biztos hogy tudod mire van szükséged. Kezdésnek jó az Alis/bármilyen, otthon elszüttyögsz vele sajáton vagy ilyesmi, aztán kristályosodik majd az igény és utána lehet egy pakkot TRC-ről.
Van EU webshop is, nem tudom onnan olcsóbb-e.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
4D4M
senior tag
válasz Petyyyyy #52858 üzenetére
Mikroszálasból viszont TRC
~
Ez – ha jól látom – idehaza alig vagy inkább nem beszerezhető. Az összes mikroszálasra gondolsz tőlük vagy egyet emeltél ki?Érdemes innen összeállítani egy kezdőcsomagot vagy a többi cuccuk nem kiemelkedő?
Még nem tudom mennyire fog elkapni a gépszíj, de ha valamit csinálok, akkor azt szeretem jól csinálni, és ebben a műfajban több nagyságrendnyi ár és időkülönbség van az
elmegy
és atökéletes
munka között......mit teszel ma, ami holnap is számít ?
-
szabi325
tag
válasz krypton #52854 üzenetére
A TW-t biztosan lemossa az első eső/mosás már próbáltam, a helyedben inkább a Koch Chemie PSS -el csinálnám, az tartósabb
-
Petyyyyy
addikt
válasz szőröscica #52853 üzenetére
Colourlock rendeléshez úgy emlékszem küldenek egy vagy két applikátort (az ápolónak). Azok elég jó minőségűek. Egyébként sima Alis fekete foam applicatort használok, teljesen jó.
Mikroszálasból viszont TRC. Igen, drága, viszont minden pénzt megér.Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
d4d
tag
100 millióért minőség, majbakk s580..
[ Szerkesztve ]
-
krypton
senior tag
válasz krypton #52830 üzenetére
Esetleg Turtle Wax Black in a Flash vagy Meguiar's Ultimate Black Plastic Restorer megfelelő lehet erre a feladatra? Persze majd ha kicsit jobb idő lesz.
-
szőröscica
addikt
Koszi!
Colourlock lesz igy.
Matt muanyagapolot is tudtok ajanlani? Silk Milket hasznaltam eddig.
Illetve ezek felvitelehez szivacsokat szeretnek meg, valamint viasz visszatorleshez, szarazolashoz egy jo adag minosegi mikroszalast.
[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz szőröscica #52844 üzenetére
Autoglym leather care balm.
Matt felületet és jó bőr illatot hagy maga után.
Használat előtt ugye bőrtisztítás kell.[ Szerkesztve ]
-
Petyyyyy
addikt
válasz szőröscica #52844 üzenetére
Minden (jó) bőrtisztító matt felületet hagy maga után.
Colourlock bérenc vagyok, +1.
Az illatot hagyjuk - nem hagy maga után semmilyet, vigasztaljon hogy nagyon jól működik.Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
jozsi252
veterán
válasz szőröscica #52844 üzenetére
Koch Chemie Leather Star nagyon jó kis szer, maximálisan tudom ajánlani.
iPhone 16 Pro Max
-
tomisanzero
tag
válasz szőröscica #52848 üzenetére
Fura szaga van kicsit, de nem marad az autóban zavaróan. Bár azt hozza kell tennem, hogy én csak a kormányt szoktam legtöbbször tisztítani, ápolni vele.
-
szőröscica
addikt
válasz tomisanzero #52846 üzenetére
Ha nem budos, az is eleg.
-
Emunem
senior tag
válasz tomisanzero #52846 üzenetére
Like! Nekem is kellene kicsi. (Esetleg amit osztrákoknál is kapható ha van valakinek tippje)
"... hát persze ..."
-
tomisanzero
tag
Colourlock szettet használok, a kellemes illat kivételével tudja a felsoroltakat.
-
bekiss
csendes tag
válasz szőröscica #52844 üzenetére
Szia!
colourlock kb ők a bőrben a legjobbak keress rá tuti lesz bőven találat -
szőröscica
addikt
Bőrápolóból mit ajánlotok? Jó lenne, ha a gyárias, matt hatást adná vissza, nem fényeset. Kellemes illat, könnyű felvihetőség előny. Ár lényegtelen, nem budget kategória érdekel, Magyarországon viszont beszerezhető legyen webshopból.
-
-Solt-
veterán
válasz Blindmouse_ #52838 üzenetére
A párolgási hő miatt ez természetes jelenség ezzel kalkulál az ember fia, bár itt is vannak fokozatok... inkább arra gondoltam, hogy a -20 fokos -15 fokban ne legyen jégkása, ne dermedjen meg a csőben.
Konkrétumot nem tudok mondani, hogy XY márka mikrórepedéseket okoz a fényszórón, mert egyrészt ez egy hosszabb folyamat és akinél ez jelentkezik gyanítom nem a pár éven át használt gyenge minőségű téli szélvédőmosóra fog gyanakodni... már, ha egyeltalán észreveszi és érdekli is.
Az üveget természetesen nem repeszti meg, viszont ezek alkohol tartalmú folyadékok és mint ilyenek a gumi és műanyag felületek nem nagyon szeretik őket. Nem mindegy milyen adalékokat tesznek bele, (már, ha tesznek bele) hogy óvják az ablaktörlő lapátot, fényszórót... a marketingen kívül azért nem véletlen a Hella ajánlás a Sonax flakonokon.
A lényeg, hogy olyan értékű kisbuszom van amivel nem szívesen kísérleteznék vakon, így is vannak már érdekes jelenségek a fényszórón... ha nem felejtem el lefotózom, kíváncsi vagyok mit gondoltok mi lehet az.
@Emunem: Nincs bajom a Sonax-l, csak kipróbáltam volna valami mást is, de csak olyat ami az itteni szűrőn átmegy! Nyáriból például a Wynn's koncentrátum (rózsaszín) nekem nagyon bevált, de télit nem találok belőle...
www.smart-bus.hu
-
Emunem
senior tag
válasz -Solt- #52837 üzenetére
miért nem sonax-ot? Amikor akció van, én betárazok belöle. (Külön nyári, külön téli, mindig van 3-3 flakon) Pl regular ár 16€, akcióval most pl 9.50-ért vettem. Meg néha neten bele botlani olyan boltokban, ahol nagy bolti ár alatt van 20-30% is a nem akciós ára.
"... hát persze ..."
-
Emunem
senior tag
válasz Drughi #52800 üzenetére
Matrica kaparóval, de csak óvatosan, maradék nélkül lejön minden is!
"... hát persze ..."
-
d4d
tag
válasz Petyal #52834 üzenetére
Először is köszi a komoly terjedelmű választ, másik, hogy a két konkrét autó (swift, golf v) kifejezetten jó állapotú, a korukhoz képest keveset is futottak (~100e km), 99% gyári fényezés, szó nincs mattulásról, szép fényük van, de nyilván közelebbről vagy a megfelelő fényviszonyok mellett látszik hogy a ~20 év azért hagyott nyomot rajtuk, főleg a swiften, ami nem garázsos autó volt.
[ Szerkesztve ]
-
Blindmouse_
aktív tag
válasz -Solt- #52837 üzenetére
Hát a fagyáspont necces téma.. mert hiába nem fagy meg -35-ig, ha minusz 20 fokban épp elindulva a hideg szélvédőre nyomod, és az ablaktörlővel elkened, ugyanúgy ráfog fagyni... de amilyen teleink vannak..
de akkor most picit visszapattintom a lasztit, van olyan téli szélvédőmosó ami megmarja a műanyagot, vagy bereped tőle az üveg?
Megtehetem, Flúgos vagyok...
-
-Solt-
veterán
válasz Blindmouse_ #52836 üzenetére
Ez szuper, csak ugye nem ez az egyetlen szempont, mert akkor mehetne bele szappanos víz is...
Olyat keresnék aminek kellemes illata van, tudja is azt a fagyáspontot amivel hirdetik, nem károsítja a gumi / műanyag felületeket és főleg nem okoz mikrórepedéseket a fényszórók felületén. Szóval valami olyasmit ami a topik nevéből adódó igényes júzerek kényes ízlésének is megfelel... például Sonaxhoz közeli minőség kedvezőbb áron.
Minden "szarra" külön vegyszert használunk, gondoltam van valami népszerű téli szélvédőmosó folyadék is.
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
Urak!
Kinek milyen téli szélvédőmosó folyadék vált be?
www.smart-bus.hu
-
Petyal
tag
válasz bekiss #52833 üzenetére
Szia. Hát így számolva tényleg nagyon meredek lenne , én sem hiszem hogy ilyet csinál bárki is. (Mármint 3 lépcső 30 korong ugyanazon az autón)
Mivel nem létezik általános recept , ezért próbáltam csak azt figyelmbe venni , amit d4d írt: jó gép , jó paszta, hozzá való korong, de a lehető legegyszerűbben szép eredményt elérni. Erre írtam egy one step pasztát egy hozzá való korongot és egy bika gépet. Mivel nem lehet tudni, hogy milyen autó milyen állapotú fényezéséről van szó konkrétan, ezért a legrosszabb esetet feltételezve kellhet elemenként egy korong (pl lemattult sárga Suzuki WagonR+). Figyelembe vettem azt a paramétert , hogy ennek a paszta-korong kombónak teljesítenie kell minden lépcsőt (koptatás, fényesités), ezért sem mindegy milyen állapotú a korong. Általánosságban abraziv pasztához több korong kell, fenyesitőhöz kevesebb. A mai korszerű vegyületekkel az esetek 90%-ában egyébként sincs értelme 3 lépcsőnek. -
bekiss
csendes tag
válasz Petyal #52829 üzenetére
Szia! Ezt a polírpad kifújást nem értem egy csomó videóban kompresszorral fújják. Ha a kocsi minden elemét új paddal csinálom az kb 10 korong alsó hangon számolva ez 40-50 ezer Ft azért ezt én még profiknál sem láttam sehol hogy menet közben 1 kocsira 1 fajta korongból 8-10 használnának. De lehet én tudom rosszul. Csak olyan furi hogy akkor kell még 10 db közepes meg 10 db puha meg 10 kemény aztán csak a polírpadok 200.000Ft kerülnek
Bele sem merek gondolni -
krypton
senior tag
Sziasztok!
Külső műanyag matt fekete elemek kezelésére/felfrissítésére milyen termékeket javasoltok ami legjobb ár/érték arányú viszonylag tartós is?
-
Petyal
tag
A Flex az egyik legjobb választás! Két úton indulhatsz el:
Ha abszolút kezdő vagy és kockázatkerülő, akkor egy excenteres gépet vegyél , kezdetnek 125-ös tányérral. Ezzel a legnehezebb a fényezésben kárt okozni miközben egy elfogadható eredményt kapsz. Ilyet Rupes-ből kapsz jót.
Ha csak az igenyeidet veszem figyelmbe és mindegy, hogy van e gyakorlatod (majd lesz) akkor szvsz ezt a Flex gépet vedd. A kényszerhajtas miatt SOKKAL hatékonyabb lesz, illetve a működési módja miatt könnyebb elkerülni az ún "haze" hatást, ergo sokkal mélyebb szint kapsz a végén. Hátránya a gépnek, hogy sokkal harapósabb is, kezdőként óvatos legyél vele!Korong, polir paszta: Ha a végtelenségig szeretném leegyszerűsíteni, akkor ez a paszta, és viseltes fényezéshez ez a korong adja a leggyorsabb és egyben látványos eredményt. Ez egy one step paszta, viszonylag jó vágási teljesítmény mellett szép fényes felületet kapsz. Professzionális minőség, korszerű vegyület, a Flex kenyszerhajtásos géppel kombinálva kemény fényezésen is eredményes leszel.
A "kompresszorral kifujom a korongot" az igénytelenebb módja a polírozásának. Ha eleve jó minőségben gondolkozol, akkor ezt nyugodtan felejtsd is el. A korongnak az a szerepe ,hogy a gép által létrehozott erőhatást közvetítse a felületre, illetve a vegyület koptato hatása által leválasztott anyagot magába zárja. Ahogy a korong telik szennyeződéssel ,úgy romlik a polírozás minősége, mert a leválasztott anyag visszaszennyezi/rongalja a felületet. A leválasztott anyagot nem lehet a korongból kompresszorral rendesen eltavolitani ,ellenben ki lehet vele szárítani a korongot ,ami megint polírozási hibakhoz fog vezetni. Ne a korongon spórolj! Általánosságban egy abraziv paszta esetén minimum 3 korong / autó , ha nagyon rossz a fényezés állapota , akkor pedig elemenként egy. Persze csak akkor, ha ki akarod használni a jó minőségű rendszeredben rejlő potenciált.
Első használatkor (mosás utáni száraz állapot) a pasztával "alapozni" kell a korongot , ne legyen száraz része, de eláztatni sem szabad. Utána már elég 3-4 borsószemnyi paszta. A fényezés állapotát teszteld , először kisebb fordulattal , nyomás nélkül csak a gép súlyával haladj úgy, hogy kb 3-5 másodperc alatt haladj 10-12 cm-t. Ha kielégítő az eredmény , akkor így csináld az egész autót , ha ez nem elég , akkor kisérletezz: nagyobb fordulat , nagyobb nyomás , lassabb kézmozgás. Ezekkel variálj.
A korongot folyamatosan figyeld, ha barnás -szürkés , akkor sok a szennyeződés benne. A hőfejlődésre figyelj, ha kézmelegnél melegebb a felület a gép nyomában , akkor vegyél vissza egy kicsit. Műanyag felületen óvatosabb legyél , ott a magasabb fordulatot mindig kerüld. A lámpák nem lakkozottak, ott a fentiek nem érvényesek. Azt csak akkor polírozd, ha az állapota miatt muszáj, illetve egy tűrhető állapotú lámpa esetén ez a kombináció már erős lesz.
Ha ezt a Scholl pasztát választod, akkor kötelező gyurmázni előtte.Azt vedd figyelembe, hogy nincs általános recept, mindig az adott fényezésből és elvárt eredménytől függ ,hogy mi a legjobb kombináció, vagy elég-e egy lépcső.
-
d4d
tag
Polírozás téma. Milyen konkrét gépet, padot vagy padokat és polirozó szert ajánlanátok, ha a cél az az egy lépésben elérhető legszebb eredmény, anélkül, hogy nagyon bele kellene bonyolódni a témába? Régi swift (2005 előttiek) korabeli vw-k golf, polo amikhez most így hirtelen kellene. Az ár másodlagos szempont. Jöhet Rupes, Flex stb csak minőségi cucc legyen. Még jobb lenne valami akksis dolog.
Azt gondolom, ha ilyen murvás nepperek (ezt most nem negatív jelzőként írom) megbírkóznak ezzel a feladattal, nekem sem okozhat túl nagy problémát. Nem a kiállítások sztárja kell legyen az autó csak egy tisztességes látványos javulást kellene elérni. Illetve magáról a polírozás menetéről pl a szivacsot milyen időközönként kell tisztítani, láttam fújkálni szokták kompresszorral vagy kell e nedvesíteni a szivacsot magát és hasonló alap dolgok érdekelnének. Esetleg valami lényegretörő videó a témában, amivel el lehet indulni. -
kw3v865
senior tag
Sziasztok!
Milyen szárazoló törölközőt érdemes venni? NukeGuys Gamma Dryer XXL Silver 50x80cm 1400GSM. Ezt ajánlotta valaki, milyenek a tapasztalatok ezzel?
-
tibbike01
őstag
válasz stuka20 #52822 üzenetére
Nem pazaroltál, nem a "pazarlás" része a lényeg. Annyi van, hogy nagymosást kell csinálni minden mikroszálas törölgetés előtt, hogy ne koszt törölgesd. Te jól csináltad.
A helyedben egyébként kipróbálnék valami savas sampont pl KC RS Reactivation vagy ABDL-nek is van, 2024-ben ez volt a trend, az újítás. Elvileg a kerámiával kezelt autóknál újraéleszti a felületet. Mert valamiféle vízkőrészecskék eltömítik a pórusokat és azért tud csökkenni a vízlepergető hatás. A savas sampon szépen letakarítja.
[ Szerkesztve ]
-
stuka20
senior tag
válasz tibbike01 #52817 üzenetére
Akkor én eddig pazarolhattam? A hidegek előtt kb. 2 hetente 1x mostam le az autót elő -aktív hab kombóval és vödörrel. Majd utána rá a gyeon wetcoat. Ph semleges adbl cuccokkal, kivétel az előmosó, illetve a felni tisztító. A gyeon-t én ilyen applikátor szivacs/mikroszálas kendővel vittem fel vizes felületre. Először ráfújtam, de a legutóbbi 2 alkalommal a szivacsra fújtam, majd úgy szépen "elkentem", elemről-elemre. Majd leveretten és leszárazoltam. És nem értem miért, de minden egyes mosáskor, már több helyen nem pergett le a víz. Pedig amikor felvittem rá, akkor utána szépen látszott, hogy pergett le.. :/
Auto graph carnelian az előmosó.
Tipp? -
tibbike01
őstag
válasz BigBlackDog #52819 üzenetére
Nálam a BSD foltosodott, nem mindig sikerült tükörfényesre törölni, volt hogy picit mázgás maradt és igen többnyire a motorháztetőn gondolom azért mert meleg volt. Azóta 2 másik szert is próbáltam és sokkal jobbak voltak minden téren. Sehol nem foltosodnak és a vizet is jobban dobják. Sok évnyi BSD után csak pislogtam, hogy mennyivel jobbak.
Ne értsetek félre, jó a BSD, de már soha nem fogom újra venni.
Felni tisztítóból amúgy én Roton Pro-t használok.
[ Szerkesztve ]
-
Drughi
addikt
válasz tibbike01 #52817 üzenetére
2009es kocsi, az idő látszik is rajta, de mint mondtam nem kozmetika vagyok, magamnak csinálom.
És igen, kb minden 4. Mosás "nagy" mosás nálam. Most így télen pont nem, mert nehéz kivitelezni, de most amikor +8 fok volt meg tudtam oldani és meg is kapta a BSD-t ami elfogyott június óta pont.Valaki 10e Ft-os felnitisztítot használ, mert abba bízik, nekem jó az 1700 Ft-os Roton is. Most mondjuk pont az újabbik K2 Neorim-et rendeltem be, de ez is csak 2k volt
A BSD felvitele pedig szerintem pofonegyszerű, ha nem napon csinálod meleg kasztnin.
[ Szerkesztve ]
-
Petyyyyy
addikt
válasz tibbike01 #52817 üzenetére
Az a baj a BSD-vel, hogy elég nagy erővel kell szétkenni a kasztnin
Elnézést, de biztos ez?
Ha van valami, amit könnyen lehet felrakni, akkor az a BSD. Applikátor szivaccsal felhordod, rendes mikroszálassal visszatörlöd. Két hete csináltam meg a tartós bérletes paripát, egy pillanatig nem kellett erőlködni semmin.Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
tibbike01
őstag
válasz Drughi #52816 üzenetére
Jó karcos lehet a verdád!
Vagy minden 3-4 mosást rendes vödrös-szivacsos-samponos-zsírmentesítéssel csinálsz? Az a baj a BSD-vel, hogy elég nagy erővel kell szétkenni a kasztnin és ha nem tökéletesen tiszta, akkor a homok szemcséket kenegeted vele. Én törekszek rá, hogy minél kevesebb kontaktos mosás legyen, évi 2szer max 3szor csinálok nagytakarítást (4-5 órás művelet, csak külső) és ilyenkor törekszem a legjobb cuccokat használni, hogy minél tovább kitartson és minél szebb legyen az eredmény.
Ha minden 3-4 gyorsmosás után fújogatnám és kengetném a kasztnit, akkor évente vihentném políroztatni. Metál fekete autó, szóval baromi látszik, ha karcos.A BSD jó volt kb 10 éve, mikor itt mindenki ajánlotta, én is elhasználtam 2 üveggel, de azóta eltelt jó pár év, fejlődött a technika és a kerámia alapú szerek is képbe jöttek. Ezek merőben másabbak, jobbak, mint az oldschool BSD.
Nekem egy 500ml-es flakon 2 évre elég az ABDL-ből.
[ Szerkesztve ]
-
-
Drughi
addikt
A Sonax BSD árában, de max 5000Ft / 700ml van valami jobb, ajánlottabb szer?
K2 Spectrum pro-t olvastam még
-
Petyyyyy
addikt
válasz Bati0501 #52808 üzenetére
Egy kárpittisztító gép bérlése BP-n 5-8K körül mozog, esetenként ez csak pár óra + kaució.
50-80K tartományban pedig több mint használható a színvonal, amit a pénzedért kapsz.
Ezen mindenképp megéri elgondolkozni.Gőztisztítóm nincs, de kb. egy éve már gondolkozom kell-e nekem ilyen.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Bati0501
őstag
válasz Petyyyyy #52807 üzenetére
Alapvetően azért kérdezem, hogy elgondolkozzak-e rajta vagy engedjem el. Mármint hobbi felhasználásra, meg természetesen akkor már háztartásbeli felhasználásra, pl. szőnyegtisztításra alkalmas-e egy mondjuk (40)-80e forintos gép, vagy az értelmezhető teljesítményű mondjuk 200-tól indul.
Ezért lennék kíváncsi gyakorlati tapasztalatokra, mit érdemes vagy nem. Nehéz kiigazodni, mert a 30e forintostól a 2 milliósig árulnak magyar autós webshopokban ilyeneket. Hogy minden magyar webshop prémium, meg az általuk árult aliexpresses/temus cuccok -esetleg átmatricázva- sokszoros áron, az eléggé megmosolyagtató. A magyar piacon van olyan nagy kereslet, hogy ennyi ilyen alacsony színvonalú webshop megmaradjon?
-
szabi325
tag
Adott egy jármű amivel néha volt kutya szállítva, az üléseken 3! réteg huzat volt, ki lett szépen porszívózva mindenhol így szőr nem maradt benne (a huzatok nem kerültek vissza meg azóta a kutya se ült benne).
Egy kutyaszőr allergiás beült az autóba és rögtön "megérezte" hogy ebben kutya is volt, és elkezdett vakarózni.
Valakinek volt már ilyennel tapasztalata hogy mivel tudnám kitisztítani úgy az autót hogy ebből ne legyen probléma?
Van Chemical Guys-os Odor Eliminator-om, most befújkáltam de gondolom ez max a kutya szag ellen lesz jó. -
Bati0501
őstag
Sziasztok!
Kárpittisztító gépből, illetve gőztisztítóból melyik az a gép/mi az az árszint, ami már jó is valamire, van értelme pénzt adni érte?
-
polonic
félisten
A felniről a jelenlegi súlyokat és az utána a ragasztó maradványokat hogy tudom leszedni?
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Elektromos cigaretta 🔞
- Milyen videókártyát?
- Ötletek, javaslatok, hogy még jobb legyen a PH! lapcsalád
- Asztrofotózás
- LG V60 ThinQ 5G - hangoskönyv
- Jelentősen átdolgozná stratégiáját az ARM?
- Azonnali notebookos kérdések órája
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- További aktív témák...