Hirdetés
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petyal
tag
válasz 0021666 #52792 üzenetére
Véleményem szerint a Gyeon CanCoat megfelelő védelmet adna, főleg ha fél évente frissíted. 200 ml-es kiszerelésben kapható, ami kb négy alkalomra lenne elég. Nekem nagyon pozitív tapasztalataim vannak vele, savas, lúgos dolgoknak elég jól ellenáll, a fanedvek, bogarak általában egy nagynyomású öblitésre lejönnek nyomtalanul. Ha ezt választod, egy dekontaminálás és ipa áttörlés után mehet is az autóra. A polir lenne az igazi, de karcos fényezésen is kibír fél évet. Az összetételt ennél a bevonatnál a gyár kifejezetten úgy állította be, hogy időjárásálló legyen. Savas, lúgos kémhatásnak szintén elég jól ellenáll, ami az önkiszolgáló mosás miatt is fontos (nem fogja a második mosás levinni az autóról). Ár/minőség arányban brutálisan jó bevonat.
-
FrankMonzano
őstag
válasz FrankMonzano #52784 üzenetére
Valaki esetleg?
-
0021666
tag
válasz Petyal #52791 üzenetére
Munkás autó, megkapja a törődést, szokott néha soft99 viaszt kapni, meg a lakkba égett gyantát igyekszem kivakarni a lakkból, hogy ne induljon el a lakkfelválás. Kb 2 hetente szoktam kézi mosóban lecsapatni a kasztnit, de a lakk amúgy karcos és mivel az egész autó ér max 1 milliót, nem ezen fog elmenni a dolog..
A másik autómnál fel sem merülne a ponyva ötlete, de ennél vígan hajlandó lennék feldobni rá, mert nem az ebből eredő karcoktól lesz kisebb értékű..
Szerk: Betonon áll, az alján és karosszérián semmi rozsda, évente kitakarítom a lefolyókat és a műanyag elemeket leveszem kitakarítani azok alatt is.[ Szerkesztve ]
Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
-
Petyal
tag
válasz 0021666 #52789 üzenetére
Milyen állapotban van most az autó fényezése? Milyen gyakran mosod és hogyan? Én a magam részéről teljesen mást javasolnék egy közel gyári állapotú fényezére, és mást egy olyanra, ami 6 havonta kap egy gépi mosást.
Mindenre van jó megoldás.
A munkahelyen betonplaccon áll, vagy földön/füvön?
-
chopin42
addikt
válasz 0021666 #52789 üzenetére
Szevasz!
A dologgal több a probléma.
Ponyvát csak tiszta kocsira teszünk, mármint frissen mosott, pormentes kocsira, mert a por karcol, ahogy a szél mozgatja a ponyvát, illetve a ponyva anyaga is karcolhat, ha a belső oldala szennyezett. Illetve a ponyva alatt "bepunnyadhat" az autó, magam nem tapasztaltam, de többen mondták, akik több napig pihentették alatta.
Ponyva felrakása/levétele: nekem van egy jégvédő ponyvám, de a fentiek miatt alig tudom felrakni, mert ritkán tudom mosni, de én levételnél felhajtom a két oldalát, majd feltekerem, így a külseje belül van, és felrakni 2 perc, mert hátulról előregurítom, két oldalt lehajtom, alul becsatolom. Szóval kis gyakorlattal gyors művelet.
Fa alá parkolás nálam örök tabu több dolog miatt is: madárszar, gyanta, levelek, ágak, cserébe árnyék a 40 fokban, hűvösebb autó, de ez ritkán érvényesül. Így megpróbálok olyan helyen parkolni, ami a nap egyik felében legalább árnyékos, nincs fa alatt, és imádkozni, hogy ne essen jég soha.
Neked is ezt javaslom. Álmom egy fűtött garázs, de a környékemen fűtetlen sincs semennyiértSzakmai kérdések csak a fórumban...
-
0021666
tag
Nem feltétlen autókarbantatós kérdésem lenne, de mégis ezt a topikot találom a legalkalmassabbnak rá, hátha van vele tapaszalata valakinek..
Adott egy 25 éves kombi Passat, amivel naponta járok dolgozni, viszont tavasztól őszig át szeretnék ülni egy motorra az ingázáshoz, az autót pedig fixen a melóhelyemen hagynám. Ha rossz az idő vagy bevásárolni kell, akkor autóval megyek haza, amúgy motorral. Otthon is van egy kocsim, szóval visszafelé is működik a dolog. Emiatt előfordulhat, hogy napokig nem nyúlnék a Passathoz, meg néha munka miatt is van hogy 1 hétig itt áll a melóhelyen a kocsi, mert céges autóval kell kitelepüljek.
Teljesen zárt a telephely, fák alatt tudok parkolni az autóval, betonon, sok nap nem éri a kocsit.
Viszont a fa gyantája, falevelek, por, eső mind éri az autót, amit szeretnék valahogy megoldani. Ezek a kocsik hajlamosak a lakkhibára, ezt szeretnék részben elkerülni ezzel az egésszel.
Mi lenne erre a jó megoldás? Létezik olyan kültéri takaró, ami azért légáteresztő, de nagyjából megfogja ezeket? Van értelme letakarni? Nyilván akkor jön a következő gond, hogy hová rakom a takarót, ha levettem.. Mekkora macera felrakni rá egy takarót, hány perces mutatvány? Nincs ezekkel semmi tapasztalatom.
Nagyon köszi előre is!Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
-
veterán
válasz Blindmouse_ #52786 üzenetére
Az a baj hogy sokszor 1-2 héten keresztül se megy fel a hőfok és ez a száraz hideg van, akkor szeretem lemosni mert van hogy 7-10 napig is tiszta marad a kocsi. Amikor van lehetőség akkor lemosom itthon én is, de egy kicsit jobban preferálom 0-2 fok környékén ezt a fajta mosást. Amíg hazaérek le is szárad a kocsi, aztán ennyi. 1000-1200ft-ot simán megér hogy tiszta legyen.
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
Ahogy bejött ez a hideg 0 fok környéki idő már nem mosom itthon a kocsit hanem elviszem egy önkiszolgáló mosóba aztán lecsapatom. Pesten a Jászberényi úton van egy M. Petrol benzinkút és annak van mosója is. A legutóbbi 2 alkalommal ott mostam le és meg voltam vele elégedve, 1200ft-ból le tudtam szépre mosni a kocsit.
Plusz pont hogy olyan helyre alapból nem megyek ahol nincs kártyás fizetés, egyszerűen nem akarok szarakodni a pénzváltással meg a bedobálással. Ha kevés a pénz akkor órámról kifizetem a maradék összeget aztán ennyi. Érmeváltók is sokszor vagy nem működnek, vagy nem veszik be a pénzt hiába nincs összegyűrve.
Plusz olyan helyre szintén alapból nem megyek ahol van kefe. Bármilyen mosóba jártam régebben ahol volt kefe ott a sima mosószeres magasnyomású mosás nem vitte le a retket eléggé hanem a kefe kellett volna hozzá, de ugye azt nem használom.
De ahol nincs kefe ott általában a mosószeres mosás hatékonysága elég ahhoz hogy a kocsi tiszta legyen. Utána a cseppmentes öblítés mehet aztán go.Ti hogy vagytok ezzel a kérdéssel? Szerintetek is a kefés mosók kevésbé hatékonyak?
iPhone 13 Pro Max
-
FrankMonzano
őstag
Shell gépi autómosóval van valakinek tapasztalata? Azt állítják "karcmentes". Az alvázmosás része lenne fontos nekem, de valószínűleg külön ilyen program nincs.
-
konci79
őstag
válasz Blindmouse_ #52781 üzenetére
Bogárral mentem át kényszerből akkora vízen hogy utána állt a víz a belsejében... De átment, kiszáradt, és semmi baja sem volt.
Csak kerülgetni kellett azokat akik lefulladtak -
tibbike01
őstag
válasz FrankMonzano #52777 üzenetére
Egy nagyobb pocsojába menéskor gondold el, hogy mit kap ott lent. Amúgy van a motor alatt teljes haspáncél nem? Ha nincs akkor valóban csak óvatosan.
-
polonic
félisten
Most nem tudom kézzel mosni az autót, nem vagyok a megszokott helyen. De már ráférne.
Az működhet, hogy először magasnyomásúval lemosom, aztán megy rá a hab és annak esek neki szivaccsal, hogy a road film is lejöjjön? Aztán az öblítés. -
tibbike01
őstag
válasz FrankMonzano #52775 üzenetére
Miért lenne káros? Én van hogy aktív habbal is adok neki alulról és a kerékjáratokban. Majd öblítés.
-
FrankMonzano
őstag
Sziasztok! Kézi magasnyomású autómosóban probléma lehet abból, ha alámentem a magasnyomásúval az alvázra is? Néha alá szoktam nyomni, hogy lemossam alulról is. Hatásos lehet vagy káros?
[ Szerkesztve ]
-
Astery
senior tag
Sziasztok!
Vásároltam egy autót. Van rajta néhány apróbb sérülés (ajtórányitás, kőfelverődés). Színkód alapján kevertettem hozzá festéket. Mielőtt nekiállnék én kijavítgatni, szeretném megkérdezni, hogy nem tudtok-e vkit Budapesten aki foglalkozik ilyen jellegű javítással?Akkor inkább rábíznám.
Bónusz kérdés - tudnátok-e ajánlani olyan mosót ahol szakszerűen tudnak motort mosni.
Köszönöm. -
Petyal
tag
Én a következő sorrendben állnék neki:
- Első körben aceeton, vagy nitrohigító, de nagyon óvatosan. Ha az nem viszi, akkor.
- Koch F6.01 paszta és a hozzá való korong. Ez és ez. Ha ez a kombó nem viszi, akkor:
- A te gépedhez vágási teljesítményt tekintve ez a kombó lenne az elérhető egyik leghatékonyabb párosítás: Scholl S2 Black + egy hibrid gyapjú korong (fontos, hogy a sima gyapjú nem jó!). Ez és ez.Kép alapján reménykednék benne, hogy a Koch F6 elég lehet, ráadásul az egy OneStep kombó, nem kell fényesítő lépcső utána.
Ha nekiállsz ennek, mosás után húzz egy tiszta nejlonzsacskót a kezedre és úgy simítsd végig az egész motorháztetőt (meg ahol még polírozni akarod). Ha bárhol elakad a zacskó, akkor gyurmázni is kellene.
[ Szerkesztve ]
-
Danex
addikt
Üdv, tanácsot szeretnék kérni.
Adott a következő polír gép és egy Vitara amire nyáron a reptéren a fáról csodásan beterítette valami maradvány a kocsit és szépen bele is égett a fényezésbe.
Gyanta leszedők stb, nem mentek, így úgy gondolom csak a polir maradt.
Milyen korongot és pasztát ajánlanátok a művelethez?
Előre is köszönöm! -
Csabroncka
addikt
válasz polonic #52754 üzenetére
Mondjuk egyszer érdemes autópályán kitenni az embernek kezét, hogy mekkora a golyószórás, főleg SUV-ok után. Persze védje az ember a karosszéria elemeket a mikrokarcoktól, de én egy idő után beláttam, hogy a fólia ellenére 10 év alatt szétcseszi a front részt a pályázás
"in medias res"
-
kw3v865
senior tag
-
Blindmouse_
aktív tag
Én mondjuk a sajátomon ilyenkor parasztban kisvödör, a sima nedvszívó törlőrongyom, aztán lehúzom vele óvatosban közepesen vizesen, úgy hogy mondjuk egy motorháztetőnél 3-4x kimosom a rongyot a vödörben.. azért ha a fényezés ennyit nem bír ki akkor az egy szar munka a kocsin.
Megtehetem, Flúgos vagyok...
-
d4d
tag
Viszont ne legyen félreértés, ezek a módszerek, főleg az öblítésmentes mosás folyamata a samponos mosástól lényegében csak az utolsó lépésben tér el. Tehát ideális esetben ahogy a normál samponos mosásnál is megteszed hogy nem rögtön a sárba dörgölöd a mosókesztyűt, előtte minimum levereted az autót normálisan, lehetőleg előmosó szer segítségével. A samponnal ellentétben viszont nincs szükség egy végső öblítésre és a vízkőnyomok miatt sem kell aggódni, rögtön szárazolható az autó de iyenkor is ajánlott ahogy normál mosásnál is vmi száradássegitő quick detailer vagy más arányban bekevert vízmentes, öblítésmentes szer, mert ezek általában ilyen célra is használhatók. A rinsless wash hasznalható előmosás nélkül is minimális szennyeződés esetén, de ebben az esetben is érdemes előáztatni, lemosni amit lehet a szerrel pl egy pumpás permetező segítségével.
[ Szerkesztve ]
-
d4d
tag
válasz kw3v865 #52756 üzenetére
Rinsless wash, waterless wash, ezekere keress rá youtubeon hogyan működnek. Ha mindenképp a full mosás lehetősege nélkül akarod letudni azt a minimális port, ezeknél jobb megoldás nem lesz, bármi mással sokkal kockázatosabb próbálkozni. De amúgy mi az akadálya, hogy elgurulj egy mosóba és leöblítsd? A tescos mikroszálas és a víz sokkal olcsóbb lesz. Egy 200e ftos autónál amit nem sajnálsz, hogy kicsit összehúzgálod működik is, de említetted a kerámiát így feltételezem nem ilyen kaliberű gépről van szó.
[ Szerkesztve ]
-
kw3v865
senior tag
válasz Blindmouse_ #52755 üzenetére
Tehát akkor mindenképp d4d által említett Carpro Ec2ho, Gyeon Eco Wash vagy hasonló hígítva + a mikrószálas kendő kombinációt ajánlod te is? Vagy a sokkal olcsóbb sima víz + megfelelő mikroszálas kendő is jó akkor, ha friss a szennyeződés a felületen és nincs kéznél más?
-
Blindmouse_
aktív tag
válasz kw3v865 #52752 üzenetére
Te, én azt tapasztaltam hogy van olyan mikorszálas kendő ami élből hajszálkarcot húz a lakkba..
Hamarabb törölném le egy puha pamutpólóval. de a büdös dög sáros lábanyomára inkább nedvestörlővel megyek rá. sőt inkább a porra is, mert azzal egyenletesebben le tudod húzni.. persze ez függ a por fajtájától mennyiségétől, nyilván ha két hete áll a kocsi és porosodik, akkor már csak a rendes mosás a megoldás.Megtehetem, Flúgos vagyok...
-
BigBlackDog
veterán
-
d4d
tag
válasz kw3v865 #52745 üzenetére
Ha már ilyet kell csinálni Carpro Ec2ho, Gyeon Eco Wash és hasonló "waterless wash" szer megfelelő arányba bekeverve. Mikroszálasból nyilvan ilyenek sem lesznek kéznél, de ehhez hasonlóakat ajánlanék; TRC Edgeless 365, Eagle Edgeless 350, 500, 600, Microfiber Madness Crazy Pile, Summit 800.
Szárazon semmiképp ne törölgess semmit akármilyen finom kendőd van. -
kw3v865
senior tag
Sziasztok!
Mivel szabad port letörölni az autóról? Macska felment rá és a tappancsai nyomai ott vannak a motorháztetőn. Egyébként nagyon tiszta az autó, 2 napja mostam meg, csak emiatt nem mosnám meg újból. Milyen mikroszálas kendővel lehetne karcolás nélkül letörölni?
-
stuka20
senior tag
válasz MasterMark #52740 üzenetére
Köszönöm!
-
d4d
tag
válasz Safranek #52742 üzenetére
Az első zöld rendszám nagyon hasonló, az lehet, köszi. Ami vitte magyar volt, ahogy látható. Kicsit utánanéztem, ezeknek a merciknek a kábeleit vmi biologiailag lebomló anyaggal vonták be annak idejen, ami igy kb 30 év után biztosan "jó" állapotban lehet. Nem szeretnék belegondolni mi pénzt lehet rálocsolni egy ilyen feltámasztására. Attól független komoly. Kettő van fent a hahun, egyik egy foglalkozós 10m-ért, a másik kicsivel 20m felett, már normálisabb állapotban.
-
d4d
tag
Off. Ma kaptam le, sajnos csak ennyi van. Tudja valaki miféle ország rendszáma van rajta?
[ Szerkesztve ]
-
stuka20
senior tag
K2 Roton Pro-t használtam a felnin és került a féktárcsára is. Leöblítés után vettem észre, hogy hagyott rajta nyomot. (nem tudom, hogy már korábban is rajta vole-e, feltételezem nem, mert a 4. felnit még nem tisztítottam, amikor ez fel tűnt és azon nincs ilyen)
Le lehet hozni róla valahogyan? -
stuka20
senior tag
válasz Csabroncka #52733 üzenetére
Legközelebb így teszek, köszönöm a tippet! (és ha nincs jég?)
-
Csabroncka
addikt
válasz stuka20 #52730 üzenetére
Belülről én rettenetesen utálom gányolni a szélvédőt, csak takarításkor nyúlok hozzá. Az biztos, hogy induláskor először jégoldóval leszedem a külső oldalon a jég nagy részét és csak utána fújatom telibe klímát használva a levegőt a szélvédőre. Így nem párásodik vissza.
"in medias res"
-
stuka20
senior tag
-
stuka20
senior tag
Párásodás ellen van valami praktikum?
Érdekes amióta adbl glass cleanerrel (nem hinném, hogy ez miatt van) körbetakarítottam kívül-belül az ablakokat, azóta furán párásodik a szélvédő. Konkrétan olyan, mintha dupla rétegű pára lenne. A klíma leviszi az egyiket a másik meg ott marad, amit kendővel kell eltávolítanom...Na meg jött velem szembe az autóm és kérdeztem a sofőrt, hogy nincs e felkapcsolva a távolsági, aztán nézem tiszta pára az is.
Ezeket amúgy én indulás előtt kívül leszoktam törölni autós törölközővel, tehát ez annyira nem gond, de a belső az zavar.
(csillaggarázs) -
CharlieDrop
veterán
Stjärnagloss termékeket próbált már valaki?
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Benir8
senior tag
Tárazom be a Bilt Hamber cuccokat, deox-c,hydrate stb.
Tudok kiönteni Dynax-S50-böl ha érdekel valakinek, nekem sok lenne.
Nincs kisebb, csak sprayba. -
Petyal
tag
válasz Motion_Blur #52724 üzenetére
Én most rendeltem innen először. Év végére kifogytam egy csomó mindenből , valamikor október végén írtam egy listát, hogy mi kellene. A rendelés előtt megnyitottam az excelt, a Gyeon Tire-nek és még egy tételnek felnyomták az árát, a többinél tényleg 20 % feletti volt a kedvezmény. A Bilt Hamber Traceless 5 literes pl több mint 27-tel lett olcsóbb. 4 webshop-ot néztem ebben az időszakban, mert majdnem 300ezer Ft volt a listám, ezek közül a wax-it akciója volt a legkevésbé megérős. Javarészt Gyeon cuccok kellettek nekem.
-
Motion_Blur
félisten
válasz Petyal #52722 üzenetére
Mivel sokat vásárolok innen, hozzátenném hogy a nagy akciózás előtt felvitték az árát mindennek kb. 20+%-al. Tehát van áresés, de minimális
Így is jó áraik vannak, de a hülyének nézés itt is alap.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
4D4M
aktív tag
Bár a kereső 0 találatot ad a lanolin kulcsszóra, azért megpróbálkozom a kérdéssel, hogy ezzel analóg európai elérhetőségű alvázvédő cuccról van valakinek tudomása? Vagy esetleg bármilyen lanolin bázisú üregvédelemről? Alkalmazási tapasztalatokról már nem is álmodom, de azért ne tartsa magában senki (:
ps.: azért bátorkodtam linket használni, mivel itthon nem kapható.
...mit teszel ma, ami holnap is számít ?
-
Petyal
tag
Srácok! Ahifi.hu -27% szinte mindenre mostantól Dec.1-ig! -
Petyal
tag
válasz hentes555 #52719 üzenetére
Ez a lakk jó lesz , lakkozásnál szigorúan kövesd a technológiai leírást.
A belinkelt paszták közül csak és kizárólag a Scholl S20 felel meg, a többi nem One Step paszta, rosszul írták. A scholl viszont egy nagyon jó választás. Az első körnél gyorsabb kézmozgással haladj és ellenőrizd ,hogy a szivacs mennyire tömődik el. Ha száraznak tűnik ,barnás elszíneződés látszik rajta , vagy eltűnnek a szivacs porusai ,akkor meg kell állni és ki kell takarítani. A második körben lassabban haladj, hagyd dolgozni, arra figyelj ,hogy egy olajos réteg mindig legyen a felület és a szivacs között. A paszta ekkor fog fenyesíteni. Utána jöhet a puhább szivacs megint pasztával. Akkor jó az eredmény, ha alkoholos áttörlés után is szép a felület.
Ha az Auris lámpája egyébként szép fényes, én nem bántanám. Gyártáskor a formaleválasztó anyag egyben UV védelmet is ad. Ha most megpolirozod, ennek egy részét jó eséllyel eltávolítod, amitől felgyorsulhat a mattullas folyamata, de nem biztos, hogy a korábbi hibák eltűnnek. -
hentes555
senior tag
válasz Petyal #52718 üzenetére
Nagyon köszönöm a bőséges leírást
Az alábbiakat néztem, amit helyben be tudok szerezni One step pasztából, ezek közül melyiket lenne érdemes megvenni szerinted? [link] [link] [link] [link]
Azon gondolkodtam, hogy akkor már lehet az Aurisunk lámpáját is megcsinálom, az nincs bemattulva, 2017-es, hanem sokat pályáztak vele és sok-sok apró kis pötty van a lámpán, ez leginkább csak akkor látszik, ha háulról megvilágítja az izzó, alapból nem igazán. Gondolom ez a kövektől lehet, legalábbis én hiába próbáltam bármilyen tisztító cuccal leszedni, nem lett semmi eredménye.
És akkor már jobb minőségben csinálnám, jobb pasztával, lakkal, most ezt a lakkot találtam hirtelen, ami van itt helyben: [link]
[ Szerkesztve ]
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
Petyal
tag
válasz hentes555 #52717 üzenetére
Minél rosszabb állapotú , annál durvább szemcsemérettel kezd el a a csiszolást. 800-tól felfelé vizesen csiszold. Paszta függő, de a vizes 3000-es már jó befejezés lehet. Ha olcsón akarod megúszni ,akkor a linkelt Yato szivacs készlet megér egy próbát, de az akksis fúrót 1-es csavarozás fokozatra állítsd. A száraz szivacsot kicsit itasd át pasztával először (az egész felülete nedves legyen), majd 3-4 borsoszemnyi pasztával polírozd. A legkeményebb szivaccsal kezd, majd ugyanaz a paszta a legpuhabb szivaccsal legyen a befejező menet. Ha nem akarsz drága pasztát venni, akkor mehet a K2 is ,viszont az egy All in One paszta, arra semmiképpen ne lakkozz rá, esélyes hogy nem lenne tartós.
Ha mindenképpen lakkozni akarsz, akkor kell a jó minőségű paszta előtte (szilikon mentes egy fokozatú, vagy one step paszta.)
Ha nem tökéletes eredmény a cél ,akkor esetleg vizes csiszolás 5000-ig, majd 2k lakk a végén. A csiszolás és lakkozás között alapos zsirzalanitas kell (polírozás előtt is kéne).
Ha maradsz a k2 pasztánál,akkor a hozzá való k2 védelem jobb választás lenne a lakk helyett. Időnként felfrissíted és kész. -
hentes555
senior tag
Sziasztok!
Egy 2003-as Swift mattult lámpáit szeretném polírozni házilag egy akksis fúróval. Kiméztem ezt a készletet, szerintetek ez jó lehet hozzá, ér valamit? [link]
Vennék vagy 5 fajta durvaságú papírt visszacsiszolni, 3000-rel fejezném be. Ha jól gondolom, ezt követően még políroznon is kell, ahhoz pedig jó a Yato készlet szivacsa, illetve mellé mondjuk a K2 Lamp Doctor paszta? Most ezért nem vennék meg külön "profi" polírpasztát, mert az nagyon nem megérős egyetlen ilyen munka elvégzéséhez.
Esetleg védelemnek tudtok ajánlani lakkot?
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
Petyyyyy
addikt
válasz tibbike01 #52714 üzenetére
Savoyaban próbáltam párszor, csak utána megmarad a felületen egy ilyen fehér szemcsés anyag. Száradássegítő(?) vagy nem tudom.
A vízkövet nem vettem még észre soha. Vagy szárazolom még ott vagy a menetszél leviszi mire hazaérek (ugye waxolva van).Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
M0RGI
őstag
válasz stuka20 #52708 üzenetére
Pont ugyanezt tapasztaltam én is a fehér autómon. Nekem a bevonat miatt ami vízcsepp nem pereg le, ott marad és mindegyikben összegyűlik a kosz. Ami autó mellettem áll és kezeletlen, nincs rajta egy csepp víz és látható koszfoltok sem. Gondolom ott a víz hártyaként van jelen és a kosz is.
Nálam mindig van egy flakon sima víz, ha piszkosabb, homokosabb a szélvédő csak rányomatok fél litert, aztán mehet az ablaktörlő és a szélvédőmosó folyadék.
-
stuka20
senior tag
Nyugtassatok meg, hogy nálatok is tiszta pöttyös az autó, mint egy dalmata (csak apróbb), ha poros eső esik. Azt figyeltem meg, hogy szép meg jó a lekezelt felületen lévő vízcseppek, de egy ilyen eső után, ha szépen megszáradnak a cseppek, akkor koszosabb, mint a mellettem álló lekezeletlen autó.
Persze nem érdekel, mert élvezettel mosom az autóm (mióta lett magasnyomású, meg minden jó dolog), meg már várom mikor lesz koszos újból .
De akkor is érdekes ez. Vagy csak szimplán az enyémen jobban meglátszik. (fehér)Más, Mol téli szélvédőmosó hulladék szerintem. Használat után ilyen nyálas a szélvédő és alig tisztul ki, csak jó pár méter megtétele után.
Sonaxból a nyári az tökéletes volt, még ha habzott is.Ilyenkor egyébként, ha koszos a szélvédő, akkor lehet ablaktisztítózni + mikroszálas kendő, vagy ez a kombó is karcolja a szélvédőt? Hogyan érdemes, ha pl. nem poros koszos, hanem mondjuk csak rászáradtak az esőcseppek? (bár, az is koszos)
-
szőröscica
addikt
válasz BigBlackDog #52706 üzenetére
Wolf’s Silk Milk is nagyon jo, matt feluletet hagy maga utan a belterben.
-
BigBlackDog
veterán
válasz TayRol #52704 üzenetére
Bőrre Ikeás tisztító-ápoló szettet szokták javasolni. Mondjuk, ahogy látom, magyar oldalon nem találom. Nekem Autoglym Leather Cleaner és Care Balm vált be, ezt is viszonylag könnyű beszerezni itthon.
Műanyagra Carpro PERL szokott nálam menni, de megvárnék még néhány választ, ha mattot akarsz. Bőven ez sem a kereskedős, szilikonban csillogó felületet adja, de talán van olyan, amivel még mattabb felületet hagy maga után.
[ Szerkesztve ]
-
TayRol
nagyúr
Sziasztok!
Vettem egy használt autót, és kicsit fel szeretném frissíteni a műanyag elemeket és a bőrülést.
Mit ajánlanátok műanyagra, ami matt? Illetve bőrre is megköszönöm, ha van valami best-buy tisztító ill. ápoló.Nagyon köszi,
TayRol
-
Petyyyyy
addikt
válasz szőröscica #52697 üzenetére
Ha jól emlékszem, neked eléggé kiesik, de pl Savoya Red CarSpa-ban kultúrált a közönség. Én is ott szoktam szüttyögni, nem bicskáztak még meg.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Petyal
tag
válasz szőröscica #52697 üzenetére
"Mi van, ha kihagyom?" minden kihagyott lépés rontja az eredményt vizuálisan is és tartósság szempontjából egyaránt.
d4d jó tippet adott , én is megpróbálnék beszélni a tulajjal.
Még valami: nem csak a por a gond ,ha vársz vele, hanem a pára is. Ezért is írtam,hogy tavaszig várj. A szintetikus gyors wax jó alternatíva lenne.
Szóval a samponos mosás + valami fújós bevonat hatékony kombó lehet most neked.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest