- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Célkeresztben az OnlyFans, amiért pornót nézhetnek a gyerekek
- Delphi programozás
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Aliexpress tapasztalatok
- Hálózatokról alaposan
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
- eBay
- Milyen NAS-t vegyek?
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
szmissz
senior tag
Élménymotort!!! 100 ezeré!!! Ötven köbcentis 10+ éves fosból!!!!
Sírva röhögés közben verem a fejem a falba.
Tiszteld meg a másik felet azzal, hogy válaszolsz a privát üzenetekre!
-
ludsimon
veterán
válasz szmissz #56604 üzenetére
Tudom, nehezen lehet felfogni ép ésszel, hogy 6 év kerékpározás után, országútizás után (10-12 ezer km évente), 2,5 év versenyzés után, (szóval nem 15-20km/h átlag a sarki boltig) hanem 36-38 km/h átlagsebesség versenyen, szóval innen léptem fel egy lépcsőt 50cc-re és baromi nagy élmény, valóban, hogy nem leizzadva érek valahová oda és viszonylag gyorsan (gyorsabban bkv-nál, autónál (dugóban), biciklinél.)! Nekem is elegem van az oltogatásokból nagyon. Nekem az ötvenes pont elég 16.ker-Buda között ingázni és a rezós dob se egy nagy tuning, csak jobban reagál a gázadásokra. A gyári is teljesen jó sőt, ez is nagyon nagy élmény!
[ Szerkesztve ]
undefined
-
-
-
DigitXT
félisten
válasz ludsimon #56589 üzenetére
azért az autós besorolást ne hasonlítsuk már össze a motorossal!
Na, ez a baj azzal, ha valaki bringán "szocializálódik" a forgalomban...
Mennyit is motoroztál már? ~50 km-t? És Te akarod megmondani azt,
hogy hogyan kell besorolni a bal sávba balra kanyarodásra készülvén?
Megvan, hogy 6 éve motorozok a városban? Párszor* soroltam már be.Valóban nem szabad összehasonlítani az autóval! Uis motorral sokkal
könnyebb: eleve kisebb helyre beférsz + kövér gázra jobban megugrik.
(Már amelyik.) Bringával meg azért ne hasonlítsuk, mert azon nincs is
index (karjelzést meg 1%-uk használ, továbbá az autosók 10%-a érti),
tehát nehezebb a szándékot jelezni, s még kevésbé lesznek a többiek
partnerek. Mindenki, aki közlekedik partner: kénytelen együttműködni
másokkal, és nem letolni mindenkit. Lehet próbálkozni, de mindig lesz
"erősebb kutya", aztán jöhet a meglepetés. (Road rage, vagy baleset.)Pete55555: de az biztos, hogy én pl nem tartok fel senkit
Írod azután, hogy kivesézted, hogy egy konkrét embert rendszeresen:
olyan nagy dolog lenne elengedni (jobbra tartás), nem rákényszeríteni,
hogy jobbról próbáljon előzni? Na ez a baj azzal, hogy valaki önkéntes
rendőrt játszik: ha valaki gyorshajt, az az ő dolga. Jön a csekk: fizet...De nem csak sebességkorlátozás van a KRESZ-ben! Hanem még egy
csomó más szabály, ami a közlekedés balesetveszélyességét hivatott
csökkenteni. Elméletileg, ha mindig, mindenki minden szabályt betart,
soha nem lenne baleset (ha csak nem "vis maior" miatt, pl. durrdefekt).Annyi, hogy aki maga szabálytalan, NE hivatkozzon már a szabályokat
be nem tartó "másokra", mert nem veszi ki jól magát. A gyári 50-es, ha
megy 65-öt papíron nem is SMKP -> rendszám kéne rá, és jogosítvány.
(Vö. tervezési sebesség fogalma... Tudom, elavult / életveszélyes, stb.)*: 1 évet és 3800 km-t lehúztam egy ~125-ös nagytestű (4T) motoron:
ment az rendesen, 4L alatt fogyasztott, de nem vettek vele komolyan.
Gondoltam, hogy azért, mert nincs rajta rendszám, s le akarnak tolni.
De lehet, hogy tévedtem: nem sokkal léptem feljebb utána (180 ccm),
viszont az a motor kapott feltűnést növelő tuningokat (Leo Vince kipu,
xenon), s ez jelentősen csökkentette az egy napra jutó "nem vettelek
észre, bocs" szitukat, és letolni sem akartak azóta túl sokan. Persze
nem lehet kizárni, hogy lesz, aki nem vesz észre, vagy pl. gyorsabb...
Hagyni kell haladni! Nem szégyellek 90-nél sem kihúzódni a külsőbe,
ha látom, hogy jön egy böhöm autó 110-zel. Ja, hogy 70-es szakasz?
Akkor is! Ha jön a csekk, akkor neki nagyobb összegről fog szólni.Attól, hogy ugyanott elfordulok 110-zel én is, nem kötelező úgy tenni!
Ha majd feltuningolod az 50-est, és kilő meg repeszt, rájössz, hogy a
gázkar nem digitális, és valószínűleg jobban fogsz közlekedni. Pár év.Ui: ma láttam egy pirosozó SMKP-s pizzafutárt. Felháborító volt.
Nem azért, mert gyorsabb volt, azt leszarom. Hanem mert veszélyes,
és degradálja a motorosok megítélését. Lassan megértem, hogy mire
mondják, hogy "a robogó nem motor"; és 6 év után lassan egyetértek.Élménymotorhoz: a negatív élmény is élmény. Emlékeztetsz valakire.
(Egész pontosan két emberre is, de nem nevesítem, aki tudja, tudja.)"A Trabant gyorsulása kifogástalan, az úttartása kiváló,
ám ez nem szabad, hogy könnyelműségre csábítson..." -
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #56615 üzenetére
Én a "motorosok" fikázását nem bírom, pont az ilyen "pirosozó" futárok miatt. A motorosok összetartanak, segítenek. A futár meló (nem találom a másik linket, amiben írta, hogy hogy hajtják agyon, egy rakat pizzát kivinni, hogy az utolsó is meleg legyen, persze munkáltató válogatja) más kérdés, ha megtalálom a cikket belinkelem. De egy motor tulajdonosból nem lesz motoros automatikusan. Két kerékre bármelyik barom fel tud pattanni. Pirosozó, idióta MOTOROST még nem láttam.
Ugye itt jön a filozófia... Mitől motoros a motoros? (Szemlélettől).
Mitől robogó a robogó? SMKP !=robogó, bár sokszor így használják. Volt, aki fikázta a robogósokat, majd mondtam, hogy én is az vagyok... Erre ő: A tiéd nem robogó. Miért? Akkor mi?Nem újabb vitaindítónak szántam, mert egyetértek a fent leírtakkal, inkább pár filozófiai kérdéssel kiegészítettem, ami tipikusan a tyúk vagy a tojás estére hasonlít... Soha nem lesz jó válasz az ügyben.
www.dongosofor.hu
-
Pete55555
addikt
válasz DigitXT #56615 üzenetére
Írod azután, hogy kivesézted, hogy egy konkrét embert rendszeresen:
olyan nagy dolog lenne elengedni (jobbra tartás)Nem sikerült megérteni a szituációt. Nem siet ő sehova, csak engem akar letolni. Már megtanulta, nem próbálkozik.
Minek engedjem el, soroljak ki a külső sávba, ha 100 m után egyébként balra kanyarodok, és sorolhatok vissza. 50-es szakaszról van szó egyébként, és igencsak oda kell lépnie a lámpánál, hogylegyorsuljonmegpróbáljon legyorsulni.
BTW KRESZ-ben bennevan, hogy előremehetek a sorok között, innentől kezdve én kigyorsítok, ő meg jön utánam, ő erőlködik, hogy utolérjen, majd 65-nél mellémjön kívülről, de többel nem megy...Más autóssal ilyen szituációm még nem volt egyébként.
Elméletileg, ha mindig, mindenki minden szabályt betart,
soha nem lenne baleset
Mások is szabályt sértenek, én is csak annyira vagyok szabálysértő, hogy életben maradjak.Annyi, hogy aki maga szabálytalan, NE hivatkozzon már a szabályokat
be nem tartó "másokra", mert nem veszi ki jól magát. A gyári 50-es, ha
megy 65-öt papíron nem is SMKP -> rendszám kéne rá, és jogosítvány.
(Vö. tervezési sebesség fogalma... Tudom, elavult / életveszélyes, stb.)Mert mi lesz ?
Most meg te képzeled önkéntes rendőrnek magad. De ez nem feltétlen nekem kellene hogy szóljon, mert eddig nem hivatkoztam rájuk, csak eben a hozzászólásomban említettem a szabálytalan autósokat.Ui: ma láttam egy pirosozó SMKP-s pizzafutárt. Felháborító volt.
Nem azért, mert gyorsabb volt, azt leszarom. Hanem mert veszélyes,
és degradálja a motorosok megítélését. Lassan megértem, hogy mire
mondják, hogy "a robogó nem motor"; és 6 év után lassan egyetértek.Ezt én sem szeretem, sőt le is csuknám az ilyen barmot. Én pl az indexet is rendszeresen használom minden sáv, és irányváltásnál is. Sokan közlekednek robogóval ön-és közveszélyes módon, hidd el, én nem ezek közé tartozom. A KRESZ-t is csak annyiban sértem, hogy max45 helyett max65-el megyek. Ez meg kell ahhoz, hogy életben maradj.
(#56617) huszi.gyb
Egyetértek.[ Szerkesztve ]
...Szeretem leracsniztatni...
-
ludsimon
veterán
vérpistike nfs-t játszik a való életben.
Életre eltiltanám a vezetéstől ez a mutatvány elegendő bizonyíték.undefined
-
Something_
őstag
Na felvettem a mai szokásos melóbajárós városi "kilövős" videómat. Érdekes, semelyik autós nem veszélyeztetett, aki meg igen, az a zebrán és a bringás átkelőn keresztbeálló robogós had
[youtube: 16. kerület - Oktogon]
Ahogy "kilövőkolléga" írta, semmi jelentősége nincs, hogy egy motornak mekkora a végsebessége városban a lámpák miatt, csak a kilövés számít. Végig találkoztam a 16-ból induló 125-ös robesszal, csak hát ugye a "kilövés" számít, ami 50 ccm-nél kérdéses és nem is szabályos ugye a 46 km/h miatt[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Something_ #56620 üzenetére
Az a 46km/h jó lesz 40-nek is, más kérdés, hogy 41-ért nem büntetnek.
szerk.: A videót nézem...[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
Dexar007
veterán
-
huszi.gyb
senior tag
Oké, nem azért a 6
fillérkm/h-ért, de ha már...HGabor: Megnéztem a videó jó részét, tetszik a visszatérő Scarabeo motívum.
Amúgy ha már motor vs robogó, megemlíteném a CBF600 vs Maja180 dolgot. Haveromnak kanyarokban jobban ment (több tapasztalat döntögetésben, oda való motor), városban viszont nem győzött kapaszkodni rám. Minden oda való, ahova tervezték. Ezt a következtetést vontuk le.Dexar: Mint írtam vannak motorosok, és motor tulajdonosok, a kettő nem ugyan az, bár sokan ezt hiszik. Nem kell messze menni a PH fórumokon belül is találunk mindkettőre példát... Filozófiába nem megyek bele, de pont a szemlélet teszi motorossá a motorost. Sok motorostól megkérdeztem már, segíthetek-e. Van olyan ismerős, akinek megállt egy ismeretlen kisteher sofőr, és mondta, hogy elviszi 80km-t (házig vitte, ingyen), mert arra van dolga, ő is motoros. Nekem is nem egyszer megálltak, amikor út szélén telefonáltam, hogy baj van-e. Lehet, hogy a köszöngetést buzisnak találod, szerintem meg szép "hagyomány". A mai világban széthúznak az emberek, nekem jó érzés egy csoporthoz/csapathoz tartozni.
Azért a fórumos találkozók is megmutatják, találkozunk totál idegenekként, és akár végig röhögjük az egész napot, egymás vérét szívva, mintha legalább 10 éve barátok lennénk. Magyarázhatod, amivel akarod, de mutass erre még egy példát. Szerintem mindenki maga dönti el, hova akar tartozni.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
szmissz
senior tag
válasz Something_ #56620 üzenetére
Elég szépen kilőtt és becsülendő, hogy nem tartottad fel az autósokat! Hiába, egy jól megtuningolt 50 köbcentis gép csodákra képes!
Tiszteld meg a másik felet azzal, hogy válaszolsz a privát üzenetekre!
-
30z.Samu
félisten
Nálam is állt meg motoros, amikor defektet kaptam. Olvastam arról is, hogy a motoros segít ahol tud. Ezt nyilván csak azok az autósok tudják, akik motoroznak/motoroztak is. Ezt abból vontam le, hogy tegnap hazafele a Szlovák úton a Vári cukinál lerobbant egy kisteherautó, pont a lámpánál. Ketten próbálták félretolni, nem ment nekik. Félreálltam, megkérdeztem tudok-e segíteni. Úgy meglepődött mind a kettő... De lehet, hogy azon lepődtek meg, hogy egyáltalán megállt valaki. Félretoltuk az útból azt a nagy dögöt és jöttem haza. Nem akartam ezzel dicsekedni, mert ugye az alap dolog, hogy az ember segít, ha tud. Csak itt olvastam a fórumban ezt a dolgot és eszembe jutott, hogy ezt az autósok nem biztos, hogy tudják és azért lepődtek meg.
Sic Parvis Magna
-
DigitXT
félisten
Pete55555: Nem siet ő sehova, csak engem akar letolni.
Ezt megkérdezted már tőle amúgy? Vagy csak ezt találtad ki magyarázatként?
Amúgy lehet, hogy csak gyorsulni akar. Mondjuk akkor nem tudom, hogy miért
mögüled indul. Meg ha kanyarodó sáv lesz, de nem akar kanyarodni? Mindegy.Mert mi lesz ?
Írtam: nem veszi ki jól magát. Mondjuk kiröhögnek, hogy hülyeségeket írsz.Most meg te képzeled önkéntes rendőrnek magad.
Egyáltalán nem, dehogy. Mindenki a saját bizonyítványát állítja ki a HSZ-eivel...(
Én is.)ez nem feltétlen nekem kellene hogy szóljon
Nem is neked szólt. Csak szó volt róla, hogy SMKP-val "ér" feltartani az autóst,
mert amúgy is gyorshajtani akar a köcsög, jól "megrendszabályozzuk": ne már!hidd el, én nem ezek közé tartozom
Elhiszem. De ha valaki a seggembe jönne, én elengedném. Még ha 100 méter
múlva vissza is sorolok. Ennyi. Vagy elgyorsulnék, hogy ne jöjjön a seggembe.max45 helyett max65-el megyek
És Te elhiszed, hogy ez engem NEM zavar? (Csak ne mondd már, hogy soha
senkit nem tartasz fel, miközben konkrét példát írsz egy emberre, akit igen...)Jön valaki a seggembe? Gyorsabb, vagy gyorsabban akar menni. Vagy el kell
engedni, vagy gyorsabban kell menni. Önmagában az szabálytalan, hogy egy
másik közlekedő mögött nem tart valaki követési távolságot! Egy fékezés, és
máris felöklel, ha nem figyel, szóval ez egyértelműen balesetveszélyes dolog:
ha van ilyen barom, el kell kerülni! Nem "emberkedni" vele. Ez a véleményem.
Írtam már: nem megyek lassan, nem tartok fel senkit, de ha úgy látom, hogy
jön egy még gyorsabb, és nem akarok 120-szal kanyarodni az Egér úton, hát
nem kanyarodok 120-szal, hanem visszasorolok a 80-nal haladó külsőbe pl...
Szerk: igen, az egy 70-es szakasz. Ahol ritkán tartják be az autósok a 70-et.[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
-
Pete55555
addikt
válasz DigitXT #56629 üzenetére
Kezd már körvanalazódni a dolog, csak még mindig elbeszélünk egymás mellett.
Mert mi lesz ?
Írtam: nem veszi ki jól magát. Mondjuk kiröhögnek, hogy hülyeségeket írsz.
Nem valószínű, max nem jól értelmezed, de nem adom fel, megpróbálom megértetni.ez nem feltétlen nekem kellene hogy szóljon
Nem is neked szólt. Csak szó volt róla, hogy SMKP-val "ér" feltartani az autóst,
mert amúgy is gyorshajtani akar a köcsög, jól "megrendszabályozzuk": ne már!Ez ok, rendben van, ha nyélen megyek, és jönnek mögöttem és letolnak, akkor lehúzódok én is, vagy sávot váltok.
Jön valaki a seggembe? Gyorsabb, vagy gyorsabban akar menni. Vagy el kell
engedni, vagy gyorsabban kell menniNa erről van szó. Gyorsabban akarna menni, de nem tud, hiába a seggembe jön, elhúzok előle. Nem TUD gyorsabban menni, mert egyszerűen nem gyorsul úgy, mint én. 65 km/h körül ér utol, úgy, hogy kihúzódik a külső sávba, de nem előz meg, mert 1: nem mer/nem akar többel menni 2: nem is arra jön, amerre én.
Csak erősködik, mert majd ő megmutatja. Ja, nem mert lassú terepjárója van....Szeretem leracsniztatni...
-
ludsimon
veterán
Liberty 50 gyári. 40% város 60% oút.
3,03L / 100km !!!!Ja és nem tudom honnan tankolta az üzemanyagot a bácsi, de mintha ezt a Shell fuel save-t (legolcsóbb 95-ös) jobban szeretné.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
DigitXT
félisten
válasz Pete55555 #56634 üzenetére
elbeszélünk egymás mellett
El bizony. Ezt nem értem ugyanis:a seggembe jön, elhúzok előle
Ezek ütik egymást. Ha elhúzol, akkor nem tartod fel, tiszta sor.
Csak ha elhúzol, akkor nem is tud a seggedbe menni, ahogy írod.Nem TUD gyorsabban menni
Ebbe azért ne legyél olyan biztos... Robogónál természetes, hogy
nyélgázon indulsz (125 ccm és fölötte már nem feltétlenül amúgy),
de az autósok nagyon ritkán padlózzák le a lámpánál. Mert minek.
A következő piroshoz nem sietnek annyira. A mögöttük álló is úgy
fog csak indulni, ahogy ők: semmi tétje nincs, hogy "kilőjenek". A
kisrobogós azért lő ki, mert menekül. Annyi előnye lesz. Aztán ha
jó a végsebessége, akkor talán nem tart fel senkit. És jobban túlél.Meséltétek, hogy szentkuti vmi "kokszos" 50-essel nyomta. Azért
a 250-es Maját max. 30-ig tudta tartani, pedig akkor nehéz görgők
voltak benne. Csak számít ott a kb. 20LE, még ha nem is abban a
tartományban gyorsul a motorka: az is alap tuning amúgy, mikor a
váltást toljuk feljebb, a takarékos nyomatékmaximumról a "kilövős"
teljesítménymaximumig. (Mondjuk Madisonnál az a +3 LE semmi.)
Majánál jobban meg lehetett érezni: mint automatán a sportfokozat.
Madisonnál a könnyebb kasztni miatt tarthatta Nexus 500-at 140-ig.Ja, és hogy mit akartam mondani: Barátnőm, HA odalépett, akkor
simán gyorsult a Majával (2.0HDI): akkor mit tud az a Keeway 50?
Nyilván HA nem lépett oda, akkor meg "lemaradt", de a következő
lámpánál meg utolért. Lásd HGabor89 videóját a Scarabeo-val. (De
ő néha egy-két helyezkedési bakit is elkövetett - azon is múlik.)A leggyengébb dízeles Duster is 90 LE: gondolod, hogy nem TUD
gyorsabban menni? Ne legyél már ennyire naiv... Amikor le is írod,
hogy 65 km/h felett egész biztos, hogy nem akar, mert "gyorshajt".
Persze lehet, hogy a Keeway vmi rakéta gyárilag, nem tudhatom...Szerk: mindenesetre a Dacia-ra keresve 12-13 mp körül 100-ra?
A 250-es Majának 11 mp kell a 80-ig. Szerintem le tudna gyorsulni.azóta vett egy másikat, és az a "kokszos"
Hm. A régi az nem ment akkor olyan jól? Akkor megérte eladni.
Már mindent értek. A csere oka akkor egyértelmű. Ez jobban kilő!
De ha nem vagyok Windischätz: a kokszos Liberty kijött 100K-ból?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz 30z.Samu #56638 üzenetére
Malaguti Madison K400, 100% város: 5,8L/100 km
(Viszont: 0-100 km/h: 9,7 s, amíg bírja a kuplung.)nem is megy úgy mint a 2T
Az ziher az 50-es esetén: 383 ccm-ből viszont már
egész szép telejsítményt kisajtoltak az olaszok.- "Keveset eszik, viszont nem megy..."
VS
- "Sokat eszik, de élmény vele menni."Csak nehogy sokat eszik, viszont nem megy legyen.[ Szerkesztve ]
-
Weeman1
veterán
Inkább motoroznátok ilyen jó időben vitatkozás helyett.
Xiaomi 11T Pro
Új hozzászólás Aktív témák
- cigam: Milyen NAS-t vegyek?
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Fujifilm X
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Wise (ex-TransferWise)
- Politika
- iPhone topik
- Call of Duty: Mobile
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen