-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #14349 üzenetére
Gratulálok így előre is, majd számolj be szépen, mindenről.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
runner 125
nagyúr
válasz PLaci58 #14350 üzenetére
Csak egy laza Sopron - Nyíregyháza, Nyíregyháza - Sopron táv.
Tudom, h brom vagyok, de sok mindenre képes vagyok.Tothgera30
Köszönöm. Reméljük tényleg tip top lesz, és jó vételt csinálok.
Bár a kibszott bürokrácia megint. Egy ilyen motor átírási költsége kb 35k lesz.
Így is bőven 350 fölött lesz, de annyit számomra megér - hozzáteszem, ha ténylegesen megkímélt.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #14352 üzenetére
Ahogy ismerősöm mondaná: A jó motorok mindig a világ végén vannak.
Szerintem nem fogsz csalódni benne, és egy rendszámos 180 2T Runner nem lehet olyan rossz. 350-et szerintem is simán megér, az NRG többe van már nekünk.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #14352 üzenetére
Amúgy hogy van ez a runnereknél: van 180-ból 2T/4T is?
(Csak mert egy kollégámnak volt - és az szerintem nem
2T volt, viszont brutális hangja volt a LeoVince4Roadtól.) -
Eagl3
veterán
válasz runner 125 #14349 üzenetére
Miért nem veszel inkább egy nagy motort? Most adtad el a Nexust ha jól emlékszem...
-
DigitXT
félisten
Mármint arra gondolsz, hogy nem tudna vele szaladgálni?
Szerintem egy 2T/180 blokkban ahhoz már bőven van elég
"kraft", hiszen már egy 4T/180 is teljesen vállalható városi
közlekedésre - én is közel 100 vagyok, de simán elvisz a
Maja, húz ahogy kell (átlagautós nem akadály), méretben
meg még éppen oké: mindennapi közlekedésre alkalmas.Nem ezzel kell persze adrenalint vadászni, meg pályázni.
Arra sportmotor kell. (Túrázni meg túra motor, hehe.) -
runner 125
nagyúr
válasz Tothgera30 #14353 üzenetére
Meglátjuk, de eddig úgy néz ki vonatozok 7 órát és kb. ennyit utazok vele.
DigitXT
Igen van mindkét féle.
'97 óra kapható a Runner. Az első maxik dhátul obfékkel jöttek ki, ezeket 98 év végéig gyártották, 99-től már e-h tárcsás volt a maxi 2t blokk.
Az első 4t maxi Runner 2002-ben jött ki, VXR 180 néven. Aztán követte a 125-ös, majd 2003-4-től a 200-as 4t.
Az utolsó 2t kb. 2003-ban gurult ki utoljára a gyárból, ugyanis a boozy környezetvédelmi szabályok miatt maxi kategóriában megszűntették a két ütemű robogók gyártását.
Ez az utolsó igazi méregzsák.Az biztosan 4t volt.
Eagl3
Ezt hobby-nak vásárolom, s egyszerűen a varázsa miatt. Régóta a kedvenc gépeim közé tartozik, most legalább egy lesz a birtokomban jó ideig.
Ha, minden rendben lesz meglesz az is.357
Hidd el, ezek nagyon jól mennek ám. 180 köb és 2 ütem. Gyorsulást illetően megegyezik egy gyári 400-as Burgman-nal. 4t társaival nem szabd összehasonlítani.
Noh és egy nagy sűrítésű hengerfej kell rá, s máris 4 liter alatt fog enni 100-on."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz runner 125 #14362 üzenetére
Piccs, kicsúsztam a mod.-ból.
A jelenlegi Jog-unk 65-öt megy alattam.
Úgyhogy azért annyira nem szar ám a teljesítmény - tömeg arány."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #14362 üzenetére
Napi 3 órát vonatozok, szóval kibírod...
Azért Malossi Multivart belevágod meg a Malossi tuning hengerfejet, megspékeled egy kis Red Filterrel és már is tűrhetőbb lesz .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Gergello
addikt
válasz Tothgera30 #14364 üzenetére
pm az a hengerfej
-
Gergello
addikt
válasz Tothgera30 #14366 üzenetére
Nem azt mondtam, hogy olyan márkákban nincs, de ha nekem lenne, akkor én tuti pm-et vennék rá, szerintem az a csúcs. Van még egy pár finom pm alaktrész, amit el tudnék rá képzelni.
pl ez, hozzá való kipuffal. Világ összes pénzét rá lehetne költeni. -
runner 125
nagyúr
Malossinak úgy tudom nincs 1:12,5 arányú feje, csak 1:10,5.
Egyébként csak, h érezhető legyen a különbség; egy új Malossi 172ccm-es henger kit 290 ajró, míg csak egy PM középretolt gyertyás hengerfej + víztérfedő hozzá szintúgy 290.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
walanr
csendes tag
Sziasztok
Újra yamaha mint-el kapcsolatos kérdésem lenne: a hátsó fékpofáim már eléggé cserére érettek, de a neten mindenhol csak első fékpofát találok hozzá. Lehetséges, hogy hátúlra is az jó? Ha nem, akkor van valami tippetek, hol lehetne találni hátsó pofákat? -
Topiccsendőr
addikt
válasz runner 125 #14337 üzenetére
Nem biztos hogy jó!
Hajtóműolaj kell bele, ugyanis olyan adalék van benne (EP) amely a fogaskerekek közti súrlódás során létrejövő hővillanásra aktivizálódik. A viszkozitás is számít. Automata autónál nem is érintkeznek alkatrészek...Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
runner 125
nagyúr
válasz Topiccsendőr #14371 üzenetére
Ok, ezt a részét nem tudtam. Viszont ez továbbra is egy 50-es robogó, kap az akkora terhelést ott?!
_
Noh, hát valaki elvitte előlem a Runner-t. Ez van, a 900km oda-vissza tény, h húzós lett volna.
Ráérek, keresgélek.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
hoby36
senior tag
válasz runner 125 #14372 üzenetére
Hát márt beleraktam az atf olajat.Remélem nem okoz problémát.Viszont van itthon hajtóműolaj ami 75w-90s.Ez rowe márkájú,amiben nem nagyon bízok meg.A másik shell.Kocsim váltóolaja.
A logikában semmi sem véletlen!
-
barthagy
csendes tag
Sziasztok
A segítségeteket kérném, mert most szeretnék vásárolni egy robogót és nem akarok rosszat venni. Tehát:
kb. 200-250 ezret tudok ráfordítani erre.
Én négyüteműre gondoltam mert kevesebbet fogyaszt.
Kb. 3-4 alkalommal használnám érd és pest között, ami oda vissza 50-60 km / alkalom
Tehát 200-250 km-t tennék meg vele egy héten és szeretném, ha nem minden hónapban kéne vinni valamivel a szerelőhöz, meg persze fontos, hogy azért legalább 80-90 el tudjak menni vele utazóba és ne legyen lomha se, olyan normális
Gondolom ez min. 125 ccm-töl kezdődik fölfelé. Nagytestű is érdekelne bár abból a rendszámos és rendezett papirosak drágábbak.
Szóval a kérdés, hogy milyet érdemes venni, milyen tipust, hány ccm-set. Én Yamahára hajlanék, mert sokan mondják azt, hogy azok a legjobbak, de hogy milyen tipust azt nem vágom.Másik, ha esetleg találnék egyet, jó volna, ha valami hozzáértővel mennék oda, amiért természetesen fizetnék, ha esetleg valaki úgy érzi hogy ráérne a napokban max. jövő hét elején, akkor írjon, megegyezünk
Előre is köszi a válaszokat
Rudi
-
r-chee
őstag
Tegnap este hazafelé tartottam melóból, s egyszer csak kialudt a műszerfal, s megállt a motor. Ma reggel megnéztem gyertyát, szikra van. Viszont megtisztítás után észrevettem, hogy hiába indítgatom, rugdosom ( ) a motort, csont száraz a gyertya. Ezután karbi szétszed, kifúj, átmost, kifúj. Továbbra is csont száraz a gyertya, pedig elvileg kéne, hogy benzines legyen. Meg a benzincsőben keletkezett légbuborék sem tűnik elm holott 1-1,5 hónapja karbiösszerakás után a berugdosás szépen eldolgozta a karbi felé, ahogy megtelt az úszóház.
Mi lehet a gond? Van a benzintanknál egy kis szerkentyű, amiről jön le a benzincső? Az benzinpumpa vagy mi? Lehet, el van dugulva. Karbi után van valami membrán stb. a forgattyús ház felé ami pl. leragadhatott?üdv.
[ Szerkesztve ]
Origin (BF3, BF4) nick: r-chee *** BFBC2 game nick >> r-chee [HUN] --- Logout blog bejegyzéseimnél >> BFBC2 és Battlefield 4 PH! játékosnévsor és magyar szerverek listája
-
r-chee
őstag
válasz hoby36 #14379 üzenetére
Szal az a benzincsap a motor szívó hatására nyit ki... Amúgy benzincsőben van benzin. Ettől még el lehet dugulva az a benzincsap?
Hengernél ami van membrán, annak mi a szerepe? Ha nincs szívó erő, akkor lezár? Ha el lelenne szakadva, annak milyen jele lenne?Origin (BF3, BF4) nick: r-chee *** BFBC2 game nick >> r-chee [HUN] --- Logout blog bejegyzéseimnél >> BFBC2 és Battlefield 4 PH! játékosnévsor és magyar szerverek listája
-
hoby36
senior tag
válasz r-chee #14380 üzenetére
A benzintanktól két cső megy le a karbihoz , egyik a benzincső , másik a vákuumcső.
A vákuumcső a karbi és a henger közé csatlakozik , a feladata , hogy amikor jár a dugó a hengerben , a keletkező vákuum hatására ebben a csőben is szívás jön létre , és ez nyitja a csövön keresztül a tank alatt levő membránt. Ez a vákuumos benzincsap.A logikában semmi sem véletlen!
-
runner 125
nagyúr
válasz hoby36 #14379 üzenetére
Membrán nem tud kiszakadni, max a szélük szokott letörni.
Vagy éppen a folytonos mozgástól egyszerűen nem zárnak jól.
r-chee
Milyen robogó ez? Feljebb van a tank, mint a karbi, vagy alsó tankos?
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #14383 üzenetére
NRG Power DT, keres vissza, van róla millió kép a fórumon. Amúgy láb között van a tank.
#14384 barthagy: Először 50-essel operálj, azon tanulj meg motorozni és utána ülj nagyobbra. Hiába leszarod, ülhetsz nagyobbra, de ha megfognak, ami manapság előfordul, akkor még biztosítási csalással is beperelhetnek, mivel gondolom a nagy gépre smk. biztosítást kötsz. A másik pedig hogy a helyszíni bírság sem lesz olcsó mulatság, és gondolom nem akarod a motor árát büntetésre költeni.
#14378 r-chee: ...egyszer csak kialudt a műszerfal, s megállt a motor... - Érdekes, szerintem gyújtás probléma lesz, ha üzemanyag-ellátó rendszerben probléma lenne nem aludna el a műszerfal.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
DigitXT
félisten
válasz barthagy #14384 üzenetére
Csak b jogsim van, de úgy vagyok vele, hogy ráülök a 250-es re is, nem érdekel
Ezesetben nincs tippem. Nézegess 50-es motorokat: azokkal is ki lehet
menni Érdre, legálisan. (Gondolom az autóba sem úgy ültél be, hogy áh,
majd megcsinálom a jogsit, ha lesz rá időm. Félelmetes hozzáállás...)[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz barthagy #14384 üzenetére
Ez nem az a fórum, ahol megsimogatják' a buksid, esetleg egy tarack kíséretében azt mondják, h "jójjazcsináldúgy".
Csinálj jogsit először, és vegyél olyan használatra egy 125-ös 4t robogót.
Honda Lead-ek kimennek a világból, és occsón hozzájuk lehet jutni.
Drágábban Piaggio vonalat ajánlanám, Liberty, Skipper, Sportcity, Runner, Vespa, stb...vagy, veszel most 50-est.
Tothgera30
Jah, a betöltő nyílás ott van, de maga a tank gyanítom a taposó alatt.
Így viszont érdemes átnézni a gumicsöveket - bár ilyen fiatal robogón kétlem, h ki lenne töredezve, vagy magát a membránházat, h megfelelően zárnak-e a lapkák. Esetlegesen a membrán elven működő szivattyút, bár szvsz ennek a legkisebb esélye, h elromlott.
Apropó, automata szívató rendben van?
mod.
Kérdés melyik volt előbb, az, h motorikus probléma lépett fel, s majd kialudt a műszerfal, vagy fordítva.
Ha, fordítva, akkor szerintem is azon vonalon kell keresgélni, Piaggio-knál általánosságban elmondható, h gyújtás (alaplap) típushibásak. Így hamarabb elhalhat, mint az átlag.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #14387 üzenetére
Pontosan, ott, ezért alacsonyabb súlypont, bátrabb kanyarvétel. Az autó szívatóra én is gondoltam, de úgy írta hogy először a műszerfal aludt ki, akkor ez gyújtásos lesz.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
barthagy
csendes tag
válasz DigitXT #14386 üzenetére
Szerintem az hogy nincs rá jogsim, az nem azt jelenti, hogy bárkinél rosszabbul vezetnék és nem volnék kellően figyelmes. Meg nem igazán értem, hogy miért az a kérdés, hogy mire van jogsim, szerintem ez inkább az én problémám, ha megállítanak, ami ha megtörténik úgy tízévente egyszer akkor pénzel megoldom, mert hála istennek minden rendőr korrupt, ez a magyarok nagy szerencséje, na mindegy nem ez a lényeg. 50 est nem akarok, mert lassú és sokat fogyaszt. min. 125-re gondoltam ami még kistestű és több tízezren járnak vele mint ha 50 es volna és kb. mindenki leszarja. ezért próbáltam kérdezősködni, mert fingom nincs melyik a megbízható model, ami tényleg az, meg hogy egyáltalán egy 125 ös négyütemű valóban jó választás e, meg ilyesmi dolgok. Azt vágom, hogy yamahát, meg olasz márkákat érdemes nézni, de gondoltam vannak személyes tapasztalatok.
-
barthagy
csendes tag
válasz runner 125 #14387 üzenetére
Senkitől nem kértem hogy simogassák meg a buksimat, csupán csak tanácsot akartam kérni, mint azt oly sokan szokták itt. Hisz hol máshol. Kérdezzem meg az éppen motorját eladó valakit, hogy ez a gép valóban jó választás?. Vajon mi lesz a válasza?. Konkrét tapasztalatokra volna szükségem, hogy nézd én ilyet használtam, vagy erről pontosan tudom, hogy elnyűhetetlen, viszonylag megy is, stb. ilyen dolgok. Persze amit írtál már az így is segítség, köszönöm.
Végül is egy a célom: Tudjak vele menni, kb 90 el utazóba, keveset fogyasszon, tehát 2,5 max 3 l, ha egyáltalán lehetséges ez, és kegyetlen megbizható legyen persze ezeket max 2-250 környékén.
Valószinű az lesz a válaszotok, hogy ilyen nincs, vagy van de akkor vegyek újat, de azért valami a közelében biztos van ezeknek a kritériumoknakAztán tényleg nincs sok időm a végtelenségig keresgélni inkább ahogy írtam is fizetnék valakinek, hogy megnézzen és kipróbáljon velem egy pár motort, nehogy szarba nyúljak a nagy sietség miatt. Szerintem fél nap alatt keresni 10-20 ezer forintot, nem fizikai munkával, talán nem olyan rossz dolog, na mindegy
Ha bárki hozzáértőt érdekel az szóljon
Köszi
-
pumpido1
csendes tag
Sziasztok! Tegnap este összeraktam a mocit dugó henger stb ujjak! indult simán! ma reggel az istenért sem akar indulni! akksi is lemerült! autó akksijáról be lehet bikázni? előre is köszi a válaszokat!
KORMÁNYBŐRÖZÉS FELSŐFOKON!
-
Eagl3
veterán
válasz barthagy #14390 üzenetére
Parancsolj: [link]
Ez minden igényed kielégíti, én is ilyet használok nem túl rég óta, és nagyon szeretem, ez az első robogóm. Ha lecserélném, akkor újabb Vespára cserélném az biztos. Városon kívül, városban egyaránt nagyon frankó, 90 utazó megvan, 100 a vége.
Egy hátránya, hogy a többség eléggé le van harcolva, nem is értem, én hogyan fogtam ki egy ilyen frankó példányt.
Jah, és ugyan ebbe a kaszniba építettek négyütemű 50cm2 motort is. -
barthagy
csendes tag
válasz DigitXT #14386 üzenetére
Még annyit hogy, nem most kezdek el motorozni, mert régebben volt már egy 70-es tuningolt aeroxom, amit jó drágán vettem hirdetésből. Kegyetlenűl ment, viszont evett is rendesen. Most egy olyan mocit keresek, ami keveset fogyaszt, és azért megy is normálisan. De én nem voltam soha ilyen motor guru, ezért kérdezlek titeket
A másik, hogy te és bizonyára más is azt gondolja, hogy az ilyen, mint én majd a hibájából balesetet okoz és ezért lesz, meg van az embereknek rossz véleménye a motorózásról, meg a motorosokról. És mint az előbb leírtam régen robogóztam sokat, még a - 15 fokba is azzal jártam be munkába, és jóval nagyobb rutinom van annál, mint aki mondjuk most rakta volna le motorra a jogsit, akinek meg már egyébként írnál és nem néznél le, de az sokkal biztosabb, hogy balesetet fog okozni.
A motor egyébként azért kell, hogy enyhítsek kiadásaimon, mert kb. 60-70 ezret költök minden hónapban benzinre amit talán letudnék harmadolni, ha útjaim nagy részét motorral tenném meg.
-
Eagl3
veterán
válasz barthagy #14396 üzenetére
Jobban bírják mint a kínai kacatok az biztos.
No meg minőségi anyagokból van összerakva, nem kopogós műanyagból... nem véletlenül kerül annyiba amennyibe. Ha tetszik a forma, nyugodtan vehetsz egyet.
Én a 125 4 üteművel városon kívül is mászkáltam sokat, 90-el lazán lehet vele közlekedni. Ettől gyorsabban a kis kerekek miatt már nem is lenne célszerű menni szvsz. -
r-chee
őstag
válasz Tothgera30 #14385 üzenetére
Ha nem jár a motor, nem világít a műszerfal (csupán gyújtás ráadása után pár másodpercig), s világítás sincsen .
Lehúztam a csöveket, megnéztem vákumszivattyút, s rendesen dolgozik. Meg kell néznem újra a karbit, hogy van-e az úszóházban benzájn. Lehet, hiába fúvattam át tegnap alaposan, valahová jól befészkelte magát valami szenny...Origin (BF3, BF4) nick: r-chee *** BFBC2 game nick >> r-chee [HUN] --- Logout blog bejegyzéseimnél >> BFBC2 és Battlefield 4 PH! játékosnévsor és magyar szerverek listája