-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sdi
addikt
válasz runner 125 #14450 üzenetére
A fotó sajna jelenleg nem műkszik , csak a telómon van kamera, de azzal nem tudok megfelelő, jól látható képet készíteni róla .
"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!" /Manuel Scorza/
-
r-chee
őstag
A motorom indulni nem akarásának okát beszűkítettem két variációra.
1, Sz*r szimmeringek. Bár nem látszanak egyik oldalon sem rossznak, nem engednek ki benzint, vagy olajat.
2. Forgattyúsháznál a karbi után lévő membránok hibája. Néha kap benzint a henger, néha nem. Van, hogy benzines lesz a letisztított gyertya, van, hogy nem. Szakadtanak vagy repedtnek egyik membrán sem látszik a kettő közül (vagy csak egy van V alakban meghajlítva, nem tudom...). Le vannak ragava vagy mi a franc?
Karburátort átjárja a benzájn, de henger nem akarja beszívni valahogyan. Kompresszió pedig van rendesen.üdv.
Origin (BF3, BF4) nick: r-chee *** BFBC2 game nick >> r-chee [HUN] --- Logout blog bejegyzéseimnél >> BFBC2 és Battlefield 4 PH! játékosnévsor és magyar szerverek listája
-
akos3
addikt
válasz runner 125 #14448 üzenetére
azok nem pirosan szoktak világítani? Mondjuk nagyon más nem lehet amúgy, csak a speed, de úgy rámlik, h az is piros. Mondjuk a tulaj könnyen kiderítheti. ha egy bizonyos sebességnél villan csak fel, akkor az lesz az
-
barthagy
csendes tag
Sziasztok, újra itt.
Kinéztem pár modellt, ha esetleg ránéznétek az szuper volna. És elnézést, hogy ilyen sokat szúrtam be, de úgy érzem, kb. ezek lehetnek esélyesek. Meg bocsi a novelláért.
Megmondom őszintén inkább a honda felé hajlanék, mert ár arány és minőség értékben talán ezek a jobbak. A hondát sokan dicsérték, kezdve azzal, hogy állítólag úgyanaz a blokk van bennük, mint a munkagépekben, (lapvibrátor, tömörítő béka, agregátor, stb.) és ezek elég keményen bírják a strapát. A népítéletnél is motorikusan és megbízhatóságilag ezeket a típusokat hibátlannak írták le.
A honda leadek is tetszenek, csak kicsit félek a 100 ccm-től írták pár helyen, hogy megbízható, de elég lomha. Amúgy viszonylag fiatal évjáratokat lehet kapni nem túl drágán, ami meg mondom őszintén igen kecsegtető bár kicsit gyanús
Egyébként valószínű, hogy amelyikbe kevés km van az már átpördült vagy visszatekerték?
Dylan 125 v. 150-es, Nes 150, SH 150 ccm-sek re figyeltem fel inkább, mert némelyiknek, most nem tudom pontosan melyik fajtának nagyobb kerekei is vannak, ami szintén nem rossz dolog és viszonylag kisebb testűek.
Az, hogy némelyiken nincs vagy már lejárt a papír, az most igazából nem szempont, mert azt inkább intézek rá, csak jó motor legyen.
Néhány típusok, mondjuk amik kicsit drágábbak, már injektorosak. Erről egyébként mit érdemes tudni, érdemes ilyet?
Szóval köszönöm előre is a hozzászólásokat.
http://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/honda_lead_100-4784900
http://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/honda_lead-4217816
http://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/honda_lead_rendszamos-4837125
http://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/honda_dylan-4885712
http://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/honda_dylan-4849214
http://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/honda_nes-4867825
http://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/honda_nes_125-4644624
http://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/honda_nes-4865697
http://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/honda_sh150-4882849
http://www.hasznaltauto.hu/motor/vespa/vespa_arzuhanas-rendszammal-_et4-4789918
http://www.hasznaltauto.hu/motor/vespa/vespa_et4-4864190 -
Tothgera30
Ármester
Erre valaki? Fontos lenne, holnap vagy holnapután vennék görgőt és fingom nincs hogy milyet lökjek bele.
#14454 barthagy: Kattanj rá a Honda SH-ra, azok nagyon tuti gépek, és Magyarországi modellek közül kifoghatsz rendszámos szép állapotút is. Lead-et ne vegyél, nagyon pici a kereke, ráadásul dobfékes, és eléggé lomhák is. A másik amit ajánlok a Vespa, az egy örök szerelem, ha egy jót kifogsz akkor csak Vespában fogsz gondolkodni.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Topiccsendőr
addikt
-
mocsanisi
senior tag
Lehet azt akarja hogy minden papírja rendbe legyen a motornak, mert akkor végülis "csak" egy jogsi nélküli vezetést sóznak rá....
Ez meg lehet az én hülyeségem, de pl. ha az NSR125-öt vesszük, akkor előbb állítanak meg egy rendszám nélküli pólóban motorozót, mint egy rendszámos, rendesen beöltözött motorost... Ez lehet csak szerintem van így...
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
barthagy
csendes tag
Ahhoz, hogy talán a motor itthon forgalomba legyen helyezve, biztosítással egyebekkel, gondolom még nem kell jogsi, de már az is jobb, mintha se jogsi, se papírok egy esetleges ellenőrzésnél. A jogsi ami hosszabb idő....,
Ja néztem azokat is amit küldtél és abból is van pár esélyes, úgy hogy most ezen dillemázok, hogy honda vagy vespa, de legalább már idáig leszűkült a kör -
barthagy
csendes tag
válasz mocsanisi #14458 üzenetére
Igen, logikusan ha nincs mondjuk biztosítása a motornak, azt nagyobb gáznak kell, hogy tartsák, hiszen ezzel másoknak is árthatsz. Szerintem egy 125-ös robogónál még talán egy megbánó mosollyal, esetleg némi önsajnálattal még ki is tudod magad magyarázni, ha nincs jogsid, pláne ha meg van a B
Egyébként, valóban logikus hogy egy rendszám nélkülit, hamarabb állitanak meg, mint egy rendszámos, rendesen beöltözöttet, de az is logikus számomra, hogy mivel ezrével járkálnak 125 ök 50 esként, rendszám, minden papir nélkül, ezt tudván nem erre mennek rá, mert akkor rengeteget le lehetne állítani.
Én megmondom öszintén, nem láttam még kistestű robogóst félreállítva, pedig elég sokat vezetek, persze itt most azért gondolom akad ellenvélemény -
mocsanisi
senior tag
válasz DigitXT #14461 üzenetére
Mondjuk ezzel egyetértek. Ha tudsz motorozni, megoldható simán hogy csak a vizsgákra menj el, persze attól még ki kell fizetni mindent, meg egy megfelelő oktató kell.
Az hogy sokan járnak 125-össel 50-esként, az nem jelenti azt hogy sokan nem ütötték meg a bokájukat. Motoros rendőr amúgy egyből levágja hogy mivan"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
runner 125
nagyúr
válasz barthagy #14454 üzenetére
Legenda.
Semmi köze nincs egy ipari munkagépnek a Honda robogó blokkokhoz. Eleve ez szíjhajtás, azok meg teljesen másként funkcionálnak.De, ettől függetlenül a Honda, az robogóban is Honda, úgyhogy bátran ajánlott kategória.
Mint minden gépjármű lelke - itt is, az olaj. 4-5.000km-enként ezekben illik cserélni, mivel nagyon kicsi az olajteknőjük, s hamar leforogja'.
Ha, linkelsz, akkor linkként illeszd már be légyszi. Kicopyztam az ötödiket, de az már fent sincs.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
mokus1
addikt
Sziasztok! Végül egy Keeway Focus-t vettem mert a zip elég koker volt.
Egy 6 liter benzinhez mennyi olajat töltsek? 1 deci az sok hozzá? -
mocsanisi
senior tag
Gyújtásalaplap kicserélve, apriliácskám még mindig nem jó. Találtunk még 1 hibát, táboriék valamit elnéztek, mert nem olyan gyertya van benne amilyen kéne. Egy R betűt elnéztek
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
PLaci58
őstag
válasz r-chee #14452 üzenetére
Ma úgy jártam mint Te. Húztam a gázt és egyszercsak szépen leállt a gép.
Próbáltam beindítani, de semmi.
A benzinjelző már a pirosban volt, de még elvileg lötyögött a tank alján.
Öreg "motoros" lévén elővettem a kis fél lityis benzinesflaskát és beletöltöttem.
3. rugásra beindult és szépen hazajöttem veleEgy 5 L-es műanyag benzines kannából töltöttem fel legutóbb, ilyesmi benzinmutatónál és olyan 2 L ment bele (kanna szerint) Max. 3 L lehetett. Ezzel elmentem 150 Km-t.
Lehet, hogy csak ennyit fogyaszt a kis Peugeot Rapido?Ha rendesen kap benzint a 2 T, akkor rugdosásnál kell, hogy látszódjon a kipufogónál valami füst. Érdemes megnézni a kipufogót, hogy nincs-e eltömődve (csak ötlet). A szomszéd 1 évig szívott a fűkszával amíg rájött, hogy a túl olajos benzin eltömte a kipufogót.
"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
Tothgera30
Ármester
Kicsit koszos, kicsit mocskos, de a miénk, tessék, így néz ki most .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
nLali
senior tag
Meghírdettem
Fórumtagoknak jelentős kedvezmény ! Igény esetén tudok még képeket küldeni. -
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #14472 üzenetére
-
nLali
senior tag
válasz runner 125 #14472 üzenetére
Basszus Ez már jó link.
-
barthagy
csendes tag
válasz runner 125 #14463 üzenetére
Most csak kipróbálok egyet, mert még nem használtam a link funkciót
-
őstag
válasz runner 125 #14477 üzenetére
Apropó ütött-kopott: [link]
-
mocsanisi
senior tag
Na kiderült hogy rossz volt a gyertya a motorban, illetve a CDI-ben is meghalt egy dióda. Egyik ismerősöm szólt hogy van jutányos áron fekvő minarelli önindítója, amitől megválna. Holnap megyek érte. Csak összegezném elrettentés képpen az eddigi dolgokat.
-Porlasztó és tartozékainak szerelése, tisztítása, javítása, tömítés csere
-Légszűrő betét készítése, beszerelése
-Szivató beállítás
-Kipufogó rendszer szerelése, felfúrása, lehegesztése, tömítés csere
16K- Sztender rugók cseréje - 2K
- Új hátsó gumi - 13K
- Kuplung javítás, húzó rugó csere, Varriátor javítás, görgők könnyítése, kiesztergálás 10K
- Olajcsere, full szintetikusra - 5K
- Fesszabályzó+Csatlakozó - 4,5K
- Gyújtásalaplap - 5,7KAmi még kell, és most lesz megvéve:
- Önindító motor - 3K (ismerőstől, azért annyi)
- CDI - 5K
- Markolat - 2-3K
- Gázbowden-bowdenház - nem tudom még mennyi.
- Gyertya - 1KA motort 115-ért vettem. 170-175-nél járok most, és még esedékes majd egy első gumi csere, egy kormánycsapágycsere, első tárcsa csere és egy első teleszkóp felújítás. Hát igen, ilyen motort is ki lehet fogni, nekem sikerült. Remélem végre jó lesz, és használhatom is
[ Szerkesztve ]
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
barthagy
csendes tag
válasz runner 125 #14463 üzenetére
Hirtelen ezek amiket kinéztem:
[link] Honda
[link] Honda
[link] Honda
[link] Honda
[link] Honda
[link] Honda
[link] Vespa
[link] Vespa (sajna kicsit messze van
[link] vespa
[link] vespa, Ez tényleg lehet, hogy megéri, plusz itt még meg lehet nézni egy Aprilia Scarabeo 125 GT-t.
Amúgy ezek milyenek, mármint a Scarabeok?[link] Vespa,
Vespát az az igazság azért vennék, mert mindenki dicséri, rossz véleményt nem lehet találni. Viszont nagyon pici a kereke, legalábbis a képeken aprónak néz ki. De ha minőség és km bajnok, akkor e felé fogok hajlani
Még azért meg akarok nézni párat más oldalakról is
Szóval mit szólsz ezekhez?
-
mocsanisi
senior tag
válasz Gergello #14485 üzenetére
Már égett a lámpa hogy kevés van benne, és valami nagyon szar ásványi volt benne, 2deci ha volt benne talán, azt kiöntötték, és nyomtak bele 1 liter ilyet. Itt van előttem a doboza, OMV Bixxol, versenykörülmények között is használható, füstszegény, önkeveredő, fullszintetikus olaj... Mondjuk szerintem is bőven elég lehet bele a Castrolnak a 2K-s félszintetikus olaja.
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
Tothgera30
Ármester
válasz mocsanisi #14480 üzenetére
Akkor te is jól állsz, bár így már tudod, hogy amit kicseréltél azzal nem lesz gond egy ideig. Nyugi, általában ilyenkor már annyira rendbakod a motort hogy sokáig nem kell hozzányúlni, amúgy meg általában 200-250 ezer forint alatt nem lehet normális robogót venni, ezt megtanultam, meg a hirdetések között kell szétnézni, ahol a sok újrafestett, kiglancolt, visszatekert km órás motorokat hirdetik ilyen-olyan áron. A miénket én is most szedtem szét, mert volt egy kis hangja, vagyis csak a variátor részt, görgőket cserélnék benne, meg ahogy nézem a tengely vége kicsit mozog a csapágyban, beviszem valami szakihoz nézze meg, lehet kell egy másik csapágy vagy fel kell csiszolni a végét. A többi része jó, végáttétel és a fogaskerekek hibátlan állapotúak.
Ui.: Ezt nézegettem, lehet kellene egy Multivar 2000...
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
mocsanisi
senior tag
válasz Tothgera30 #14488 üzenetére
Igen mondjuk ez az előnye. Nem is tervezem egy ideig eladni, mert ha már rendbe van szépen rakva, akkor használom. Meg amúgy se árt egy ilyen kis seggrakéta, ha nagyobbat akarok akkor is jó lesz boltba menni
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
Bling95
őstag
Sziasztok!
Valaki tud megoldást miért lehet hogy amikor be akarnám rúgni a robogót akkor ilyen surlódó hangot ad ki és alsó helyzetben beragad? persze a motor sem indul... nagy erőt kifejtve lábbal vissza lehet húzni a kart a helyére, de érezni lehet hogy szorul.
Na most szétszedtem és ez a látvány fogadott.
egyik kép
másik kép
Remélem látszik a képeken hogy azon a tárcsán ( nemtudom mi a neve, nem értek hozzá) az egyik fogacska egy az egybe levan törve, és van másik néhány aminek a sarkából egy pici?Másik képen pedig hogy az a műanyaghoz mintha hozzá érne valami.
Szerintetek ez okozza a problémát, vagy valami más?Motorral sikerült esni, elvileg megcsináltál, haza is tudtam jönni vele... azóta megint nem indul.
-
mocsanisi
senior tag
Végülis nem vettem meg a használt önindítót, van itt egy jó kis bontó, illetve robogó alkatrészbolt, rendeltettem velük 6800-ért zsír új önindítómotort... Neten én 10K körül láttam, ahhoz képest elég jó ár szerintem, főleg hogy nincs postaköltség mert itt van egy köpésre.
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
f_sanyee
senior tag
hi.
van egy aprilia sr50 ditech, 3 eves, 500km van benne, szal elegge megkimelt. meger 400e-t? -
Tothgera30
Ármester
válasz f_sanyee #14494 üzenetére
Egy 3 éves motorban 500km? Nehezen hinni el, a miénk 5 éves és lassan 15 ezer km-nél tartunk, előtte és most is csak munkába jártak vele, de ha az SR szép állapotban van, nem csörög-zörög és könnyen indul (első indításra hidegen-melegen), akkor megér annyit. A motorjával nem szoktak gondok lenni, egy PureJet befecskendezős Piaggio Hi-Per2-es blokk van benne, mint az enyémben, egész jól szedi a lábát, kb. 2 literből eljár. Ügyelj arra hogy a ECU-ja ne legyen átírva sportprogrammal, mert az Apriliák kényesek erre (és ha már többször heckelték akkor be is döglenek és akkor irány a szakszerviz ahol visszaírják a régit ha még lehet), és nem ugyan azt az elektronikát szerelték beléjük mint az NRG-be Runner-be (Philips), mert ott az elektronika hamarabb szabályoz le.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
f_sanyee
senior tag
válasz Tothgera30 #14496 üzenetére
igen 500km van benne 100%, mert ismerem a tulajt. szal 400?
-
Tothgera30
Ármester
válasz f_sanyee #14497 üzenetére
Ha valós akkor biztosan megér annyit. Lényegében akkor épp hogy csak be van járatva, és 400-ért kapsz egy 650 ezres robogót!
#14498 Gergello: Ha 3 éves akkor az újabb, a régiből nem volt Pigi blokkos injektoros, csak Morini, az meg olyan amilyen.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
runner 125
nagyúr
Hi,
most értem haza. Megvan a Runner.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
- Vicces képek
- Mobilinternet
- Kerékpárosok, bringások ide!
- EA Sports WRC '23
- Videó stream letöltése
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- További aktív témák...