-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
Na gyerekek a helyzet:
Voltam Táborinál szombaton. Egy unott, f@szfej alkalmazott jött ki aki le se szarta az egészet és csak annyit mondott hogy nagyon el vannak foglalva. Csalódtam, bár biztos rossz időpontban mentem és nem a megfelelő ember fogadott...
A XI.kerületi robogósnak is írtam egy E-mailt, azt mondta vigyem el, ránéz.
Mindenek előtt itthon kísérleteztem és úgy tűnik sikerrel: A gáz holtjátéka sokkal kisebb lett, a fogyasztás egyelőre úgy tűnik sokkal jobb, majd a hét vége felé tudok pontos értéket mondani, de azóta nagyon keveset ment le az üzemanyag szint mérő.
A benzin levegő keveréket állítottam, most sokkal több levegőt kap, picit lustább lett, de nem dadog, szebb a hangja is, remélem a fogyasztást is sikerült 5 körüli értékre tornászni -
r-chee
őstag
válasz Tothgera30 #14098 üzenetére
Kuplungrugókkal is megpróbáltam volna játszani, de rendelésem után elfogyott a raktárkészlet belőle ott, ahol rendeltem. (Gyárihoz képest csak azzal egyforma vagy erősebb rugó létezik nem, utóbbival pedig magasabb fordulaton fog a kuplung nemde?)
Leszedtem amúgy kuplungot egy általam készített speckó szerszám segítségével. Nem túl veszélyes szétszedni a kuplung-kuntrasztrugó-hátsó tárcsák egységet? Ránézésre úgy tűnik, hogy anyát lelazítom, aztán minimum leveri a vakolatot a leugró kuplung . Nem vészes, vagy van valami technikája ennek?"ott valami el van kopva vagy csere érett" - Mire gondolsz? Variátor-külsőtárcsa, kuplung-hátsó tárcsák?
Kuplung-hátsó tárcsák tengelye lecsupaszítva kicsit lötyög amúgy, de feltéve rá a cuccokat, feszes ékszíjjal nem, meg azt meg is vezeti deknifedélben egy bronz persely.(Bocs a sok hülye kérdésért, de lehet, hogy más is hasznát veszi a rájuk adott válaszoknak )
mocsanisi: Nem lehet, hogy gyújtás körül van a gubanc, mondjuk kilazult/elmozog a gyújtás alaplap?
[ Szerkesztve ]
Origin (BF3, BF4) nick: r-chee *** BFBC2 game nick >> r-chee [HUN] --- Logout blog bejegyzéseimnél >> BFBC2 és Battlefield 4 PH! játékosnévsor és magyar szerverek listája
-
-
PLaci58
őstag
válasz Brogyi #14095 üzenetére
Köszi. Látom te már láttál akkumulátort
Én is láttam már párat. Kicsit, nagyot, és még nagyobbat is.
Nem a feszültséggel volt a bajom, merthogy nem is tudtam megmérni járó motornál.
A rázás egyértelműen valami pár száz voltos kis csipkedés volt a test és az akku pozitív kivezetése között. Valami átkerülhetett a gyújtás nagyfeszültségéről.
Sikerült megcsinálni, mivel amúgy is szét kellett szednem mert nagyon zörgött valami a motornál. Kiderült, hogy a motor burkoló lemezt már nem tartotta semmi
1 csavar hiányzott a másiknál eltört a fül.
Javítottam a dolgot.
Mivel leszedtem a burkolatot pár dolgot is rendbe tettem:
- drotozás megszüntetése (a gyújtókábel volt hozzádrótozva egy másik vezetékhez)
- gyertyapipa szigetelése (a teteje le volt csiszolva drótig és egy réteg szigszalaggal volt takarva. Kapott 4 új réteg szigszalagot )
- hengerfejcsavarok meghúzása, mivel a henger alatt olajnyomokat láttam.Hogy melyik okozta ezek közül a problémát nem tudom, de megszünt
Már simán mérhetó az akksin a feszültség. Első mérésre jónak tűnik a dolog. Még megmérem majd, hogy jól működik-e fesszabályozó, megfogja-e 14,4V-nál.
Elvileg új fesszabályozó van benne (szép fényes alu hűtőtömb), de ezek a kapacitív impulzusok simán agyonvághatták.ui. ha nagyon akarnám meg tudnám mérni az önindító áramát is bármilyen univerzális műszerrel, csak megfelelő shunt kell hozzá (az meg ott van benne gyárilag, az önindító és a relé közötti vezeték) Egy feszültség és egy ellenállásmérés után már csak számolgatni kell.
"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
r-chee
őstag
válasz mocsanisi #14103 üzenetére
A csattogásból következtettem rá. De lehet az is, hogy valami relé vagy elektronika zárlatos. Csak találgatok.
Mindenképpen szét kell szedni kicsit, megnézni, nem látszik-e valami rendellenesség. Csattogó hang forrsását is szerintem be lehet azonosítani némi odafigyeléssel, biztos ott lesz a probléma forrása is. Célszerű lenne elvinni valami autóvillamosságal foglalkozó ismerőshöz a mocit.PLaci58: Látom, vágod a témát. Nem is értem, miért tőlünk, mezei halandóktól kérdeztél .
[ Szerkesztve ]
Origin (BF3, BF4) nick: r-chee *** BFBC2 game nick >> r-chee [HUN] --- Logout blog bejegyzéseimnél >> BFBC2 és Battlefield 4 PH! játékosnévsor és magyar szerverek listája
-
PLaci58
őstag
válasz r-chee #14105 üzenetére
Mert azt hittem itt nem "mezei" halandók vannak
Amikor rákapcsolod a világítást, világítanak a lámpák? Lehet egy zárlatos izzó, kapcsoló, kidörzsölődött vezeték...
dave93!
Nem jó a nagy holtjáték a gázbowdennél, az könnyen beállítható.
Ha elfogadsz egy tanácsot: valamikor a rigák idejében úgy állítottuk be a porlasztót, hogy addig tekertük a keverékszabályozó csavart, amíg el nem kezdett felpörögni a motor a szegényes keveréktől. Akkor fél fordulatot visszatekertünk a csavaron.[ Szerkesztve ]
"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
mocsanisi
senior tag
-
Topiccsendőr
addikt
válasz PLaci58 #14087 üzenetére
Szerintem meg megméred a nyugalmi feszt, meg leterheled egy 21W os izzóval, megméred az áramerősséget, kapocsfeszt és ebből már ki tudod számolni az akku zárlati áramát és a belső ellenállását is. Ebből teljesen meg tudod állapítani az akku állapotát.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Tothgera30
Ármester
válasz r-chee #14102 üzenetére
Elvileg lehet kapni a gyáritól gyengébbet is, néz körül ez ügyben, mivel a legtöbb webshopban tényleg csak gyári és attól erősebb van. A másik lehetőség pedig hogy a kuplungod már el van kopva, így magasabb fordulaton tud nyitni. A vizes karbis tuti hogy 3500-tól nyit, elvileg a levegősnek is akkor kelne nyitnia, ahogy látható, Stage 6 Pro-val és 5.7g-s görgőkkel is 3000 körül már indulna a gépes. Én még nem szedtem le soha, a szerelő srác átnézte az enyémet, azt mondta hogy a kipufogóban még benne van a fojtás, de kiszedni nem tudja, szóval ennyi.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
r-chee
őstag
válasz Tothgera30 #14110 üzenetére
Kuplungharangon kb 0.1-0.2mm-es kopás látható körben, kuplungpofáknak a közepén van 2 cm-es csíkban kopás, de nincs elcsesződve a körívük, sem bemaródva. Ferrodor réteg kb 4mm vastag rajtuk. De ettől függetlenül lehet annyira kopott, hogy ne fogjon rendesen. Ezt elvileg újra lehet ferrdodoroztatni óccsóért nem? Mennyi idő alatt csinálnak meg ilyet? Nem feltétlen akarok kicserélni mindent a motoron.
Gyári variátor külsőtárcsáról és hátsó tárcsákról olvastam, hogy elvileg bőven kibírják 15000km felettig is. ez mennyire igaz?
üdv.
Origin (BF3, BF4) nick: r-chee *** BFBC2 game nick >> r-chee [HUN] --- Logout blog bejegyzéseimnél >> BFBC2 és Battlefield 4 PH! játékosnévsor és magyar szerverek listája
-
Tothgera30
Ármester
válasz r-chee #14111 üzenetére
Azt nem tudom mennyi kophat. Az enyémben valós 14550km van (ha jól emlékszem) és kezd egy kis morajlás jönni a variátor felől (ha 20-30km/h-ról visszaengedem a gázt akkor hallani), a szerelő azt mondta hogy 30 ezer km-ig ne nyúljak bele!
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
pumpido1
csendes tag
Sziasztok! Vettem egy Honda Tact robogót de csak 1 kulcs van hozzá és az is elég girbe-görbe hol lehet ehhez kulcsot másoltatni Bp 3. ker vagy környéke Köszi a válaszokat előre is!
KORMÁNYBŐRÖZÉS FELSŐFOKON!
-
mocsanisi
senior tag
Na bakker jönnek a csapások. Béke utcában egy fél centin átmérőjű 1 centis szög állt a hátsó gumimba... Hogy rohadjanak ketté. Megint 13K... Kezdem eldobni az agyam...
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
Brogyi
senior tag
válasz PLaci58 #14106 üzenetére
Ha már riga akkor az én emlékem erről a következő.Azt a bizonyos csavart becsavartuk majd folyamatos túráztatás mellett addig csavartuk ki míg fulladás mentesen nem tudta produkálni a felpörgetést.Semmi fél fordulat, bocsi, de én így emlékszem, és egész jól bevált.Ha mégis tévedek majd leugat valami tizennégy éves.
[ Szerkesztve ]
-
r-chee
őstag
válasz r-chee #14111 üzenetére
Szétkaptam újra a kuplungot, hogy alaposabban szemügyre vegyem. Kuplungharang belső átmérője körkörösen 107,1mm, tehát elkopva nincs, viszont kézzel megforgatva szemre 3mm-t elmozog excentrikusan a 3 pofától. Meg lehet ferdülve a bordázott középrésze körül. Házi barkács témakörbe illően beraktam egy 2mm-es alátétet a kuplungharang elé a bordázott tengelyre, így kijjebb került a harang, s kcisit odébb fognak rá pofák, mint eddig. Tesztkörben jobban húzott a motor a közbeiktatott alátéttel, mint előtte, tehát kuplungharang cseréje kipipálva.
Továbbá deknifedél levétele után láttam, hogy ékszíj 4mm híján nincs kint teljesen a hátsó tárcsák között (kép), szal kontrasztrugó cseréje erősebbre szintén kipipálva.
Majd csak összelegózom a gépet .
[ Szerkesztve ]
Origin (BF3, BF4) nick: r-chee *** BFBC2 game nick >> r-chee [HUN] --- Logout blog bejegyzéseimnél >> BFBC2 és Battlefield 4 PH! játékosnévsor és magyar szerverek listája
-
-
akos3
addikt
válasz Tothgera30 #14120 üzenetére
Nah! Ha már enyni pénz lett beleölve akk használjátok, ki
-
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #14120 üzenetére
Ha megy vele, miért adná el? Szép moci.
-
Gergello
addikt
Elég gáz.
Nekem 20 volt a 2 gumi + ingyen felrakták. -
Tothgera30
Ármester
Végre tudtam fordulni egyet, 12km-t motoroztam .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
mocsanisi
senior tag
Most hívott tábori, hogy darabokban a motor, és +10K-t jó lenne ha vinnék, mert varriátor-kuplung baja van. Fasza
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
runner 125
nagyúr
válasz mocsanisi #14134 üzenetére
Tudod; szarból várat...
Nyers, de ezek a konkrét tapasztaltok és tények, amit sajnos a Te példád is igazol.Lehet venni occsóba, jó vételnek tűnő robogót, de rá kell költeni 40-50k-t, h megbízható legyen.
Azért hajrá.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
mocsanisi
senior tag
válasz runner 125 #14135 üzenetére
Pontosan. Belátom ez van. Gyertyát is kicserélték, varriátor is jó már elvileg, bár nem tudom mi a f*sz baja lehetett, én semmit se vettem észre. Lámpakapcsolásra megint előjön ami eddig is. Nem tudok mit csinálni, megyek le, szétkapom az egészet és megnézem az összes világításkábelt. Mellesleg most sokkal magasabb fordulaton indul meg a robogó.
Ezeket csinálták:
1. Kuplung javítás, húzó rugó csere
2. Varriátor javítás, görgők könnyítése (ezért indul gondolom magasabb fordulaton), kiesztergálásMost tényleg nem tudok mit csinálni, megint lesz baja, akkor el kell adnom úgy ahogy van, és buktam egy csomót. Hát rábasztam...
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
mocsanisi
senior tag
válasz Gergello #14137 üzenetére
Szerelés közben írok. Szétszedve darabokra, az első lámpa jobb oldalán a gumi védő le volt esve, bele a semmibe. Visszatettük, mentem 3 kört, nem produkálta a hibát... Összerakjuk, és megyek egy hosszabb utat, megnézzük mi lesz vele...
Szerk.: Nem tudom táboriék miért gondolták úgy hogy ennyire könnyű görgő kell bele, előzővel sokkal jobb volt...
[ Szerkesztve ]
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
mocsanisi
senior tag
válasz Topiccsendőr #14139 üzenetére
Nem. Jobban gyorsul mint eddig, magasabb fordulaton indul meg a motor. Most 70-75 óra szerinti utazó, 80-as véggel. Eddig volt 85-90-es vég, 75-ös utazóval.
Más: Összeraktuk a motort, megint produkálja. Lámpa fel, és kezdi... Amire jutottunk, hogy vagy idő kell hogy kijöjjön, vagy ami változás volt hogy a hátsó lámpa a próbakörön nem volt rajta. Holnap átnézegetünk mindent ami a hátsó lámpához tartozik... Kezd kicsit elegem lenni...
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Topiccsendőr #14142 üzenetére
azt olvastam hogy villog a lámpa meg csattog. Csak ebből nem nagyon lehet megtudni semmit. Milyen robesz ez?
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
mocsanisi
senior tag
válasz Topiccsendőr #14143 üzenetére
Aprilia SR 50 WWW 2001-es. Felkapcsolod a lámpát, és úgy indítod el akkor azt a hibajelenséget produkálja, hogy húzod a gázt, és semmi reakció, vagyis hallod a hangján hogy több benzint kap, de kicsit se pörög fel. E mellé jön a csattogás.
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
mocsanisi
senior tag
válasz Tothgera30 #14145 üzenetére
Jah az is egy megoldás, de a kresz ugye előírja hogy mindig fel kell legyen kapcsolva egy segédmotoron.
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
Brogyi
senior tag
válasz Tothgera30 #14127 üzenetére
Nekem azzal a mintázattal nagyon jó volt. Pedig a legolcsóbb volt akkor.
-
r-chee
őstag
válasz mocsanisi #14144 üzenetére
Szerelőknek megemlítetted egyáltalán ezt a hibát?
Megint csak tippek:
Lefejteni a burkolatot, végignézni az összes elektromos csatlakozót/dugót, hogy nincs-e valamelyik elégve/megolvadva, s emiatt zárlatot okoz. Világítás kapcsolóba is érdemes lenne bekukkantani, ha szétszedhető, hogy nincs-e összeégve.
Az említett csattogás milyen jellegű? Nem lehet, hogy egy zárlat miatt önindítód aktiválódik lámpafelkapcsolásra, és az kerrog-kattog-csilingel s ha mocid injektoros (?) bezavar neki az állandó áramfelvétele, ezért burul meg az egész?[ Szerkesztve ]
Origin (BF3, BF4) nick: r-chee *** BFBC2 game nick >> r-chee [HUN] --- Logout blog bejegyzéseimnél >> BFBC2 és Battlefield 4 PH! játékosnévsor és magyar szerverek listája
-
fradi81
veterán
Hello
Ha robogóba az akksi nagyon lemerül, miért nem tudja magát feltölteni? Régebben mindig újratöltődöt pár nap alatt, mondjuk most egy évig nem nagyon volt használva, lehet ez már sok volt neki.
moto g72, Ninebot d28e
-
r-chee
őstag
válasz fradi81 #14149 üzenetére
Ha nem zselés, ellenőrízni kell benne a folyadékszintet, ha kevés benne, után kell tölteni desztillált vízzel (cellák tetetjét lepje el), aztán mehet akksitöltőre kupak nélkül.
Ha régi az akksi, és több töltés után is hamar lemerül, akkor valszeg rossz már.
(Ha nincs több 3-4 évesnél, s úgy is hamar merül, megpróbálnék bele tenni egy kis akkumultáror savat, vagy egy másik akksiból önteni a cellákba egy kis folyadékot, s úgy feltölteni.)Egy évi használaton kívüliség magában foglalja a téli időszakot is, amikor érdemes kiszerelve a lakásban, szobahőmérsékleten tárolni.
[ Szerkesztve ]
Origin (BF3, BF4) nick: r-chee *** BFBC2 game nick >> r-chee [HUN] --- Logout blog bejegyzéseimnél >> BFBC2 és Battlefield 4 PH! játékosnévsor és magyar szerverek listája
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Telekom mobilszolgáltatások
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Kerékpárosok, bringások ide!
- LEGO klub
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NFL és amerikai futball topik - Spoiler veszély!
- További aktív témák...