-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz GabN73 #14157 üzenetére
Ha megnézitek az SR kapcsolási rajzát akkor két tekercs van a generátorban. Egy a lámpának, ez nincs egyenirányítva, egy meg az akkunak, ez egyenirányított. ez megy a CDI be is. Két külön tekercsről megy a lámpa meg a gyújtás. Nem a lámpa veszi el a szikrát. ott valami más gebasz lesz. A csörgés lehet attól is, hogy valahogy az állórész hozzáér a forgórészhez, de az hogy a fenébe lehet, azt nem tudom.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
GabN73
addikt
válasz Tothgera30 #14198 üzenetére
őőő mondhatjuk így is...
Meg mondjuk ezek közül a normálisabb fajtát (100- -1)
Nekem az jött le az ilyen fajtákból hogy:
1) Gazdagabb réteg, apuci pénzén megveszi magának, max kicsit ért hozzá. Persze arca akkora...
2) Szegény csóró, látván hogy "dikkheaemánmegy" nekiállnak, és ők lesznek a falu bikái. Arc itt is megvan.Igazából, igen, őket nem szeretjük. Csak mivel még 17-18 évesek vagyunk, ilyeneket ismerünk. Evan. Mondjuk a mai napig nem bírjuk felfogni hogy mi a jó abban hogy ordít a gép, és mindenki meg akar ölni amikor este motorozol.
Persze, majd jön runner, és majd leolt h ez nem így van, nem úgy van, éljen a robogós társaság!
(van 50 ccmes 20 pacis simson. és még nem is agyontuning
runner 125
Hmm, akkor normális emberek között vagyok. Hurrá.[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
válasz Topiccsendőr #14200 üzenetére
A japokon pedig tényleg csodálkozom.Normális szabályzó egyik fajtája pl. a 3 fázisú hidat szabályozzák.Semmi rövidzár.Ezer más mód van.Nagyon nem szimpatikus ez a rövidzáros fajta.A nagyok árába ez simán belefér.Egy árva mm-rel se kell több hely.Csak igényesnek kell lenni.De ez villany, és nem robogós téma.Köszi a megerősítést.
-
GabN73
addikt
válasz Topiccsendőr #14201 üzenetére
Nah igen, de akkor mi?
-
r-chee
őstag
válasz GabN73 #14203 üzenetére
Ennyi erővel a nagymotorosok is baromarcúak, falu bikái stb, mert egész délután az utcákon körözgetnek, gyorsulgatnak, menőzgetnek, s hiába van fűnyírónál komolyabb hangjuk, utálja őket mindenki, ha este motoroznak. Sőt, téged is bárki szívesen lerúgna a Simson-odról, ha este (vagy épp akkor, ha valaki alszik, mert éjjel melózik stb) motorozgatnál az utcán, mert - lássuk be - annak sincs túl szolid hangja.
Mellesleg én pölö azért nem vettem Simson-t, helyette azért vettem robogót, mert utóbbinak kényelmesebb az ülése, van bőven hová pakolni a cuccot, nem kell hátizsákkal a hátamon izzadni 30+ fokban sem, nem töri szét/keni össze a váltókar a fehér cipőimet, nem kell azzal bíbelődnöm tankoláskor, hogy összekeverjem az olajat a benzinnel, egyszerűen be tudok állni benzinkútra is direktbe tankolni, világításom hatékonysága messze túlszárnyalja egy Simson-ét, esztétikáról nem is beszélve.
[ Szerkesztve ]
Origin (BF3, BF4) nick: r-chee *** BFBC2 game nick >> r-chee [HUN] --- Logout blog bejegyzéseimnél >> BFBC2 és Battlefield 4 PH! játékosnévsor és magyar szerverek listája
-
GabN73
addikt
válasz r-chee #14206 üzenetére
Nem a sima tuningmentes robogósokat fikázom, ahogy fent is írtam, csak az agyontunereket. Az összehasonlítás pedig hülyeség volt. Nézd meg a gyártási évet.. Az esztétika meg ... Ízlés kérdése.
Mondjuk a wcn ülős pózt nem tudnám megszokni, és azt se hogy nincs kuplung. Bár ha városban használnám a robogót, amire ki lett találva akkor lehet hogy imádnám.
Amúgy tudtam hogy valaki bele fog kötni. Akinek nem inge az ne vegye magára. -
mocsanisi
senior tag
válasz GabN73 #14207 üzenetére
Agyontuningoltal sincs szerintem probléma, de ez megint egyéni ízlés kérdése. Egy robogót is meg lehet igényesen csinálni, és nem vagyunk egyformák, simán lehet hogy valakit jobban lázba hogy ez agyontuningolt robogó, mint mondjuk egy gixxer
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
DigitXT
félisten
válasz GabN73 #14207 üzenetére
Azért jópofa, hogy fogalmad sincs, hogy ki-kicsoda topikban, meg milyen gépet hajt (vagy hajtott valaha), de azért beszólsz az egyik legsegítőkészebb tagnak, hogy "utálom a fajtátokat".
Ha régebb óta olvasnád a topikot, tudnád, hogy runnernek sokáig egy 500-as Nexusa volt: szerinted az hol fűkasza? Nem csak 17-18 évesek írnak ide, ne magadból indulj ki, kérlek.
-
GabN73
addikt
válasz DigitXT #14209 üzenetére
"Nem a sima tuningmentes robogósokat fikázom, ahogy fent is írtam, csak az agyontunereket." Várj, leírjam még 1x vagy betűzzem?
"de azért beszólsz az egyik legsegítőkészebb tagnak, hogy "utálom a fajtátokat"" --> látom a poént nem érted. Képzeld, tudom hogy Nexusa volt.
"Nem csak 17-18 évesek írnak ide, ne magadból indulj ki, kérlek" o rly?! A "ne magadból indulj ki" szöveg még mindig menő?
Nem tudom hogy ki fikázott titeket, de valami nagyon nem értesz. Kár volt leírnom, tudtam hogy úgy is belekötnek...
Részemről az offolást befejezve, lehet oltani, elküldeni a f*szba. De most már értem hogy miért van elege egy pár embernek a PH!-ból.
-
DigitXT
félisten
válasz GabN73 #14211 üzenetére
most már értem hogy miért van elege egy pár embernek a PH!-ból
Mert a fikázás még mindig menő a tizenévesek körében?
Egyébként a 14203-ban én nem értem a királyi többest, elnézést.Kár volt leírnom, tudtam hogy úgy is belekötnek...
Ha leírsz egy nagy halom f*szságot, utána miért kell csodálkozni?
Amúgy egyetértünk, kár volt leírnod. Én nem küldelek el a f*szba,
csak nem értem, mire jók az ilyen beszólások. Túl öreg vagyok.Gergello: mondjuk ebben van valami. A csodálkozás a legjobb.
[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
válasz GabN73 #14203 üzenetére
Hidd el vannak normálisabbak is, a tizenéveseknek meg mindenre arcuk van, szóval ezt hanyagoljuk, mert van akinek a telefon is "menőzni kell", ekkor én mélyebbre tolom az E52-met a zsebemben, mikor más ultrahipermobillal járkál. Szóval a tizenéves kölykök bringával, PC-vel, Motorral és minden mással felvágnak, ilyen az a korosztály. Motorok terén pedig amit írtál az sajnos nagy részben igaz, de én ismerek pár 25-30 év körüli illetőt akinek azért van kismotorja (robogója) és munkába jár vele.
A Simsonokkal semmi bajom, imádnék egy gyári S51e-t és egy Swalbe-t, de sajnos akkor kezdtem megutálni mikor csak utángyártott alkatrészek voltak hozzá, és mindig eltörtek/elállítódtak (illetve a megszakító elállítódott és a szerelőknél többet volt mint itthon), ilyen téren egy tuning Simson már bőven halott téma, sőt a futóműve és a váza eléggé hajlana. Akkor inkább Mz, amit imádtam és kicsit bánom hogy megváltam tőle.
A robogókra visszatérve, írtál olyasmit hogy WC-n ülő póz, hát én elterpeszkedve szoktam ülni a robogón, szinte kinyújtott lábakkal, és sokkal kényelmesebb mint egy nagymotoron, sőt a lábam se fázik, és a vízhűtő pont a kezemre tolja a meleg levegőt, tehát reggel még a kezem se fagy meg. Ahogy r-chee írta, sokkal praktikusabb, szóval ezeket had ne részletezzem. Persze fiatalabb koromban és is másképp gondolkodtam mint most.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
r-chee
őstag
válasz Tothgera30 #14214 üzenetére
"elterpeszkedve szoktam ülni a robogón, szinte kinyújtott lábakkal" - NRG-n én is meg tudom ezt tenni. Lábam nem magam alatt van, vagy merőlegesen, hanem előre kinyújtva, s ez baromi kényelmes . Ugyanezt egy Honda Dio-n, Aprila SR 50-en, Piaggio Liberty-n ülve nem mondhatom el, azok nekem kényelmetlenek, pedig nem vagyok magas ill. hosszú lábú egyén. Jól választottam .
Origin (BF3, BF4) nick: r-chee *** BFBC2 game nick >> r-chee [HUN] --- Logout blog bejegyzéseimnél >> BFBC2 és Battlefield 4 PH! játékosnévsor és magyar szerverek listája
-
-
DigitXT
félisten
válasz mocsanisi #14216 üzenetére
Az egyik a feet-forward stílus, a másik meg ilyen sportrobogós...
Tök ellentétesek persze, egy a közös bennük: egyik sem WC-n ülős.A hagyományos motorhoz az utóbbi stílus áll közelebb. (Viszont azt
nem minden robogó tolerálja, ahogy nem minden robogón lehet előre
felrakni a lábad: bizonyos típusokon - pl. retró - abszolút nincs hova.)
Az előre rakott láb inkább chopperekre hajaz: tök kényelmes, stb. -
Eagl3
veterán
válasz Tothgera30 #14221 üzenetére
újjat szeretnél? Csak mert úgy nem igazán éri meg szvsz.
-
Tothgera30
Ármester
Dehogy, használtan lenne jó kifogni egyet (600k-t egy T-max-ért adnék, de egy 50-esért nem), csak félek a furfangos első futóműtől és a kis kerekektől, amúgy nagyon tetszik azóta, mióta 2008-ban ráültem egy motorkiállításon. Árban használtan is horror, több kerül mint fater NRG-je, tehát lehet egy jó állapotú ET2-est kellene megcélozni, bár az annyira nem tetszik.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Eagl3
veterán
válasz Tothgera30 #14223 üzenetére
Én a helyedben 125 4üteműt vennék.
Nekem most egy ilyenre fáj a fogam [link], szerintem le is cserélem, ha sikerül jó árban eladnom, csak előbb legyen meg a korlátlan jogsim meg a Ducati Monsterem.[ Szerkesztve ]
-
r-chee
őstag
Beszereltem manuális szivatót. Ha szivatógomb nincs kihúzva, pöccre indul a motor hidegen (...hidegen...28 fok kinti hőmérsékletben...). Dugattyú faxán leér koppra a kis hengerben. Ha kihúzom a gombot, vagyis a dugattyú elmozdul a szivatóházban felfelé, nem indul a motor. Ha járás közben teljesen kihúzom (kb. 6-8mm), leáll. Ez normális? Lehet, túl sokat húz felfelé a bowden a dugattyún? Ilyenkor elvileg zárt szivatóval is simán indulnia kell a egy robogónak, szivató csak hidegebb, kora tavaszi, vagy őszi időben szükséges?
Továbbá: levegőcsavar koppra be van csavarva. Így nem túl sok a benzin, s kevés az air. Azért csavartam be nemrégiben, mert csak így lehet álló helyben és kis sebességnél nekihúzni egyből (...nem durván koppra...), 1-2 fordulatot kicsavarva lehörög a motor (de nem áll le) ilyen gázrántásnál.
Holnap majd megyek pár tesztkört, ma nem volt rá már időm. Kíváncsi vagyok, fogyasztás csökken-e...
[ Szerkesztve ]
Origin (BF3, BF4) nick: r-chee *** BFBC2 game nick >> r-chee [HUN] --- Logout blog bejegyzéseimnél >> BFBC2 és Battlefield 4 PH! játékosnévsor és magyar szerverek listája
-
Tothgera30
Ármester
Sajnos 125-öst nem szeretnék, vagy 250-500cc maxi robogó (T-max, Nexus, Burgonya, Madinson, stb.), olyan szép ki fotelszerű kétkerekű paripát, amivel nyugodtan lehet túrázgatni, és mellé egy 50-es amire csak kötelezőt fizetsz, meg néha a szerviz, de nem kell kétévente műszakira vinni, meg inden szír-szarra. Szóval a Vespa lehet hogy egy ideig csak álom marad, de majd meglátjuk a fránya anyagiakat hogy jönnek össze idővel. Neked sok sikert a Ducati Monster S4R-hez, természetesen Termignoni rendszerrel hogy ódákat zengjen a füledbe a száraz kuplung jellegzetes hangjával, persze csak is az olasz Riviérán, ahol nyugodtan paskolhatod oda neki egy késő esti órában.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Topiccsendőr
addikt
válasz r-chee #14225 üzenetére
bakker.
nem vagy semmi.
lecseréled a kipufogót aztán csodálkozol hogy elszegényedik?
ha koppra be van csavarva a levegőcsavar, akkor levegőt nem kap, lehet fúvókázni kellene, gázadásra befullad az már subertű helyzet is lehet, esetleg. még jó hogy nem ragasztottad meg azt a blokkot.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
r-chee
őstag
válasz Topiccsendőr #14227 üzenetére
Mikor kipufogót cseréltem, fullra megborult az egész motor (készültem rá, szal nem ért váratlanul). Utána állítani kelett karbin, hogy egyáltalán többet menjen motor 30-nál . Akkor levegőcsavar 2 fordulatot lett kihajtva. Múltkor, hogy többet kihajtottam, inkább erőtlenebb lett a motor. Főfúvókám most 69-es (nagyobban 74-es és 80-as van itthon, próbálva még nem lettek).
Tegnapelőtt megnéztem gyertyát, és szép "őzbarna"/"aranybarna" színe van. Mint a mesében .
[ Szerkesztve ]
Origin (BF3, BF4) nick: r-chee *** BFBC2 game nick >> r-chee [HUN] --- Logout blog bejegyzéseimnél >> BFBC2 és Battlefield 4 PH! játékosnévsor és magyar szerverek listája
-
Eagl3
veterán
válasz Tothgera30 #14226 üzenetére
Köszönöm, de az nekem is egylőre csak álom marad, jelenleg egy 600-al vagy 620 Dark -al is beérném.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz r-chee #14228 üzenetére
Nem nagyon értem a dolgot,
levegőcsavart kihajtod akkor az alapjárati rendszerhez adsz levegőt, azaz szegényíted, de a főfúvókádnak nem sok köze van ehhez. az már nem alapjárati rendszer. Fel se kap benzint onnan alapjáraton.
ha már ennyire érdekel a dolog, meg így belemásztál, a helyedben inkább utánaolvasnék, vagy nyomoznék, hogy működik a karbi, milyen gázállásnál használja az alapjárati rendszert, a fúvókatűt, meg a főfúvókát, mert így hasrapacsira állítgatni a karbit...Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
r-chee
őstag
válasz Topiccsendőr #14230 üzenetére
Szedtem le tegnap egy részletes leírást karbik működéséről, szal mindenképpen beleásom magam jobban a témába . Itt városban nincs egy szerelő sem, akire rá lehetne bízni a beállítását, 25 km-re meg nem viszem el a gépet, hogy x összegért vagy be tudják lőni, vagy nem.
Origin (BF3, BF4) nick: r-chee *** BFBC2 game nick >> r-chee [HUN] --- Logout blog bejegyzéseimnél >> BFBC2 és Battlefield 4 PH! játékosnévsor és magyar szerverek listája
-
sz_abika
addikt
Fekvo mina blokk, mostansag azt produkalja, hogy ha 10 percre beugrom boltba, es aztan ujraindulnek vele oninditoval nem indul rendesen, adni kell neki egy kis gazt. Hideginditas elsore, poccre megy, de ha hul kifele akkor nem teszi. Mit kene allitani?
PSN: xszabikax
-
DigitXT
félisten
válasz sz_abika #14232 üzenetére
Szvsz semmit. 10 perc alatt nem hűl ki, szóval ekkor nem beszélhetünk
hidegindításról, a szívató nem érvényesül: adj neki egy kis gázt és kész.
Nálam is ugyanez van: hidegen pöcc-röff a szívatóval, melegen pöcc-röff
egy kis gázfröccsel (indítás közben). Szerintem ezen kár filózni. -
r-chee
őstag
Azon elmélkedem, az alapjáratállító csavar nem-e a súberházban lévő tolattyút emelgeti a súbertűvel együtt... A csavar vége domború, belóg a karbi belsejében, s egy vonalban van a tolattyúval, sőt, kb. még annak alacsonyabb pontjával is, azon az oldalon, ahol tolattyú alján van egy kb 45 fokos felület. Ez esetben függne egymástól az alapjáratállító csavar s a gázbowden állító/súbertű emelő csavar állása, utóbbi feszessége/lazasága is.
Ezt leellenőrízhettem volna, mikor szét volt szedve a karbi tisztításra. Alapjáratállító csavarra is kíváncsi vagyok, csak vége domború-e, vagy odébb is van-e valami elvékonyodás stb rajta.Origin (BF3, BF4) nick: r-chee *** BFBC2 game nick >> r-chee [HUN] --- Logout blog bejegyzéseimnél >> BFBC2 és Battlefield 4 PH! játékosnévsor és magyar szerverek listája
-
mocsanisi
senior tag
Na sikerült levideózni a második hibajelenséget is, csak teló volt nálam, remélem azért kielégíti az igényeket
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
sz_abika
addikt
válasz Topiccsendőr #14235 üzenetére
Az a gond, hogy erzem hogy szet kellene szedni es megtakaritani, de ugy erzem olyan lesz ez mint a legozas...valaki megepitette, en szetszedem, majd dobozba teszem orokre darabonkent.
Kene egy leiras hozza, mert azt sem tudom hol keressem a legszurot...PSN: xszabikax
-
Tothgera30
Ármester
Kéne valami szép nyitott pufó az NRG-re, mert ez nagyon visszafogja. Ki mit ajánl?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Gergello
addikt
válasz Tothgera30 #14239 üzenetére
Sito plus? Az egy jó kipufogó szerintem.
-
PLaci58
őstag
válasz mocsanisi #14237 üzenetére
Teljesen buta ötlet, de nem lehet, hogy el van kötve valami nálad?
pl a fesszabályozó rákötve a gyújtótekercsre?
Alapjáraton lámpával jó, ráhúzod a gázt és lefullad (1. video)
A 2. videon - mint amatör - utógyújtásra tippelném azt a csattogó hangot, mintha visszapöfögne a karbiba. (lehet rossz már a fülem )
Mindenképpen olyan helyre érdemes vinni, ahol ismerik az adott típust."Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
Topiccsendőr
addikt
válasz PLaci58 #14242 üzenetére
A karbiba nem pöfög vissza, nem is tudna a membrántól.
a kipufogóba gyújt, ezt tisztán hallani, tipikus gyenge szikra.
a feszabnál lett egy átmeneti ellenállás egy korrodálódott csatlakozótól. Világításnál meg mégjobban meg lett terhelve.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
PLaci58
őstag
válasz Topiccsendőr #14244 üzenetére
Nekem nincs ilyen jó fülem
Valahol csak nem jó helyen pöfög a kis hamis.[ Szerkesztve ]
"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
vicces
addikt
szerintetek az normális, ha a karbi pöfögi vissza a benzin a bemenetén?
na nem sugárba, de szemmel láthatóan repkednek a benzin cseppek vissza.
..
valamint: runner sp50-nek mennyi a vége folytások nélkül?
sokhelyről azt hallom, olvasom hogy 95km/h körül kéne szaladnia.
nálam olyna 77-84-ig. mikor milyen kedve van... a 77 kicsit elszomoritó de az is lehet, hogy olyankor emelkedőn haladok vele, csak én nem érzem. 93 kg vagyok. lehet ez a baj.
egyébként a fogyija a gépnek 3,0-3,5 között alakulgat. a legtöbbször 3,2-t mértem eddig. nyélgáz üzemmódban mindez.
a szijat nemrég cseréltem gyárira, kb 700-800 km van benne.a max motorfordulatszám 8000-8500 között alakulgat. ezt akarnám feljebb tornészni, csak nem tudom hol kezdjem. gyujtáselektronika csere??
:)
-
Gergello
addikt
válasz Tothgera30 #14241 üzenetére
Van belőle pigis, nekem is ilyen volt. Régebbi nrg-re rakták gyárilag.
-