- TP-LINK routerek
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- 10 gigabites hálózat USB4 Type-C kapuból a QNAP átalakítóival
- Linux kezdőknek
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- A német hatóság szerint visszaélt erőfölényével az Apple
- Mesterséges intelligencia topik
- Mikrotik routerek
- Mobilinternet
- Reklámblokkolók topikja
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
vakablak93 #40130 üzenetére
Nagyon jók! Voltam egyszer a Vasúttörténeti Parkban, pont beizzították a rendezvény idejére a gőzmozdonyt, egy nagyon jó élmény volt.
-
hito
nagyúr
válasz
vakablak93 #40130 üzenetére
Azért javasoltam
Én meg kb. csúcskompaktokkal kezdtem (RX100, RX10, FZ1000), aztán gyorsan kinőttem ezekből. 1" alá sosem adtam, abból is a fényerősebbeket kerestem inkább. Jó idők voltak, egyszerűbb volt a gépválasztás és az obikkal sem kellett kavarni
Aztán ahogy lépegettem feljebb, úgy bonyolódott minden
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
vakablak93
őstag
Kössz, de amiket ezek művelnek inkább egy ultragagyi kínai AI kamerás mobil párszázmillió kamupixellel és abból kroppolok
Viccen kívül, a legeslegelső gépem egy Pana Fz82 volt, 2 hónapig se volt meg mire rájöttem hogy nem az én világom a zoomosdi, a nagylátó meg a szupertele aztán pláne nem.
Lugosi, ha büdöset akarsz akkor ilyesmit is elmehetsz megnézni
[kép] [kép][ Szerkesztve ]
-
hito
nagyúr
válasz
vakablak93 #40127 üzenetére
Tessék, ez kell neked, 3000mm, maradhat?
És ott az elején a széleslátó is, kell ennél több?
[ Szerkesztve ]
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
Ear001
addikt
válasz
vakablak93 #40127 üzenetére
Kábé mint egy budaörsi repnapon. Kisgépek, füves reptrér jó alaposan körbeépítve.
-
vakablak93
őstag
válasz
benedekco #40121 üzenetére
A múzeum tetejére van rögzítve a Tu144-el együtt pár oszlopon. Példának hoztam hogy, nem tudom mire számítsak.
laskr99: akkor menj, az a múzeum megér egy kört simán.
Elvileg nagyon régi eset, én is csak hallottam valahol, vagy csak félteértettem. Olvasva titeket ez a legvalószínűbbStauffenberg: köszi, így már értem. Akkor reménykedem a szerencsémben az időjárást illetően.
De köszi mindenkinek a tippeket
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
vakablak93 #40120 üzenetére
Az 1. világháborús gépekhez nagyon jól fog jönni a 150-600mm, ki tudja honnan tudsz majd fotózni és mai standardok szerint azok parányi kis mütyűrök.
Fény azért kell hozzá, de hacsak nem lesz nagyon borult az idő, arra egy közepes fényerejű tele is elég. Mikor még volt Kecskeméten repnap, akkor a Pentax tükrösömhöz kapott 55-200mm f/4-5.6 kit telével fotózgattam, de az elég rövid volt, erősen kellett a crop. Te mondjuk az X-T50-en nem csak 10 megapixelből gazdálkodsz.
Ezért mondtam, hogy ha minden kötél szakad, mehetsz a 300-assal is.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
benedekco #40121 üzenetére
Biztos, hogy nem, mivel már az összes megmaradt példány a földön van. Mikor még volt hozzá alkatrészellátás is csillagászati összeg volt a karbantartás, nemhogy manapság. Én még azon is meglepődnék, ha lenne akár csak egyetlen példány is, ami önerőből képes taxizni.
-
laskr99
addikt
válasz
vakablak93 #40120 üzenetére
Erről hogy én miért nem hallottam még sose
pedig sinsheimbe el akarok menni
-
-
válasz
vakablak93 #40120 üzenetére
Concord fel is emelkedeik ilyenkor, vagy csak taxizik a pályán?
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
vakablak93
őstag
válasz
Stauffenberg #40119 üzenetére
Szia neked is köszi!
Egy múzeumi rendezvényről lenne szó, a Sinsheimi Flugtag.
Ennél elég nehéz definiálni a méreteket, mert az 1.vhs kis kétfedelű gépektől, akár egy Concorde egy napos aktiválásáig minden is látható volt már...
De 30-as évekbeli Lufthansa gépek is felszállnak.De fogtam, akkor 150-600 lesz, csak nem tudtam mennyi fény kell a témához.
De köszi a tippeket akkor megpróbálom a 150-600-at lefoglalni, ha elérhető a dátumra.
Vicces lesz a kis obisapkámmal
, de esetleg bérelhetek egy X-H2 masinát is ha úgy látom jónak előtte 1-2 nappal.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
vakablak93 #40111 üzenetére
Milyen repülőnap? Kis kávédarálók lesznek vagy nagy dögök is?
Én sem vagyok nagy zoom rajongó, de ez a téma sajnos igényli. Ha nem akarsz egy hatalmas és nehéz kályhacsővel mászkálni egész nap, akkor vidd a 70-300-at, amúgy meg menj rá a 150-600-ra és mindennel le leszel fedve ami az ilyen témához kell (földön fotózáshoz azért legyen nálad valami széles látószög is).
Azért a 600-as végén megfogni már nem olyan könnyű, de az ekv. 900mm és az X-T50 crop képességei elég komoly fotókat hozhatnak.
-
Atomizer
tag
válasz
vakablak93 #40116 üzenetére
Én is fix párti vagyok, és ha ilyesmi airshow lesz mint amit laskr kollega megosztott, szerintem nem eretnekség a 200 f2. Én még full frame géppel toltam 200assal hasonló képeket, és az apsc másfélszeres crop ahhoz képest. És bár legtöbbször égbolt a háttér, de előfordul, hogy ki tudod használni az f2 adta háttérmosást, illetve gyorsabb záridőt és alacsonyabb iso-t.
-
laskr99
addikt
válasz
vakablak93 #40116 üzenetére
Hát van amiből kitufottam, lehet egy 100-400 jobb lett volna
Példa: -
vakablak93
őstag
válasz
Atomizer #40113 üzenetére
A sajátjaim ott lesznek 23mm + 50mm + 75mm, ezeken felülre gondoltam egyet bérelni. Csak hát mivel sosem szerettem a zoomokat, így kb nem is voltak nagyon hosszú látószögű obik a kezemben.
Ennek okán tippem sincs milyen látószög kell ilyesmire. A 75-ös viltrox nekem már távcső#40114 Mr.Csizmás: csak egyet szeretnék pluszban vinni. Évek óta úgy vagyok vele amit nem tudok obi iányában meglőni, azt kroppolom, vagy simán elengedem. De köszi a tippet mindenképp
#40115 laskr99:
Szuper képek,köszi valami ilyesmire voltam kíváncsi. Ezekhez hasonló régi (vagy régi stílusú) légcsavaros gépek érdekelnek, nem a modernebb darabok.
Akkor ezek szerint jobb ha minél hosszabbra megyek? A fixmániám miatt a 200 f2 volt eddig a fejemben
, de ha jól értelek az túlontúl rövid, ha a 300mm-ből is kifutsz.
Akkor lehet arra kéne mennem amit Mr.Csizmás eggyel feljebb írt,
a 150-600mm? Vicces lesz a kis X-T50 a végén, kb obisapka -
laskr99
addikt
válasz
vakablak93 #40111 üzenetére
Én 70-300-at használok, az néha rövidnek bizonyul, de alapjában véve kis croppal tök jól tudtam boldogulni:
-
Mr.Csizmás
titán
válasz
vakablak93 #40111 üzenetére
50-140 + 150-600, biztosra mennék
meg egy 18-55/16-55 a földi témákhoz.
[ Szerkesztve ]
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
Atomizer
tag
válasz
vakablak93 #40111 üzenetére
Csak 1 obi lesz nálad vagy tudsz cserélni attól függően, hogy a földön közel lesz a téma, vagy fenn távol?
-
makosp
kezdő
válasz
vakablak93 #40111 üzenetére
régebben sokat jártam a kecskeméti repülőnapon, de akkor még nem sok közöm volt a fotózáshoz, egy kompakt géppel bohóckodtam 3x zoommal
fénnyel nem hinném, hogy gond lenne, inkább a távolság
én a 150-600-at válsztanám, de lehet 100-400 is elég lehet, illetve alá is kellhet valami, de gondolom olyan obid úgyis van -
vakablak93
őstag
Hali,
lenne egy kérdésem azokhoz akik esetleg már jártak repülőnapon, légibemutatón vagy egyéb hasonlón. Fogalmam sincs milyen hosszú optika meg milyen fényerő kell ilyesmihez, emiatt érdekelne ha van esetleg tippetek.
Ti mit vinnétek a gyáriak közül?
Csak bérelem majd, szóval akármelyik szóba jöhet innen: [link]
Előre is köszi!
-
válasz
madgie #40105 üzenetére
😳 eszembe se jutott, hogy ilyet is tud a QT, köszi a tippet ránézek.
Most délelőtt volt egy kis időm (homeoffice
meg most különben sincs dolgom
), csináltam mind a két gépemmel próbavideót az ablakból, állványról. A panára is meg a fujira is feltettem a legélesebbnek gondolt obit, fókusz beállítás, 15mp videó minden felbontásban minden bitrátával. Sajnos az jött ki, hogy igenis látszik a 4k és a 1080p közötti különbség. Nézni kell, de ha egyszer meglátja az ember akkor látszik. Fák ágai között, nádasban, füvön - de leginkább a fák ágainak a végénél (homogén felületen nyilván nem). Mivel amit fel akarok venni főleg kutyák, és ott a szőrzet lesz az apró részlet, valószínű ott is kijön majd, meg a fű, virágok a környezetben, úgyhogy most keresgélem a beállításokat, hogy mi lenne az a jó módszer, amivel tárhely/minőségben jól járnék.
Egyelőre az a tervem, hogy felveszem a legjobb minőségben (ez nálam 4k, 30fps, 200mbit), ezt kimásolom a kártyáról, és konvertálom egy elfogadható bitrátával (40-50?), és így marad 4k. Esetleg még azzal teszek egy próbát, hogy ha gépen méretezem le a 4k-t 1080p-re, akkor mit mutat a minőség.
(Amin vakarom a fejem, hogy a fuji 4k 200mbs videója méretre ugyanakkora lett, mint a 1080p 200mbps.) -
madgie
titán
-
válasz
Stauffenberg #40097 üzenetére
Csináltam pár 4k felvételt reggel, ezzel a beállítással szerinted jó, ha konvertálom?
Ezt a 4k beállítást használtam:
Ez a presets/hardware alatt voltak. Ha ezzel konvertálok, akkor 4k-t 65-66 fps-sel konvertál, ha egyéb (pl. a general, vagy a devices fül alól választott) presettel, akkor jóval lassabban.
Itt még a vbr-t átállítottam 40000-re, illetve bekapcsoltam a multipasst.Így egy 1 gigás file-ból lesz egy 196 megás, én nem látok közöttük különbséget.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
Stauffenberg #40097 üzenetére
Igen, tényleg 100-as volt, igazad van és logikus is.
Holnap csinálok pár 4k-t a Fujival (ezek a panával készültek), egy gyors fejszámolással úgy látom, hogy ha 40 mpbs vbr lenne, akkor az a gépből kijövő FHD méretének durván a 2x-ese lenne, az a 4x-es felbontás miatt nem tűnne rossz üzletnek. -
mikrofon
veterán
Fujifilm objektívet hol lehet, érdemes szervízeltetni?
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
lugosi #40096 üzenetére
Gondolom egy 100 Mbps anyagot konvertáltál ~20 Mbps-re, kijön a matek a helytakarékosság tekintetében (a VBR miatt nyilván van ebben némi felfelé/lefelé eltérés tartalomtól függően). Én kb 40 Mbps-re szoktam archiválni, de ha jónak érzed ezt is, akkor maradhatsz a felénél is.
Nézd meg esetleg olyan felvételekkel is, mint például hullámzó, csobogó víz, ott nagyon ki tud jönni, ha elégtelen a bitráta neki, elkezd blokkosodni, szétesni.
-
válasz
Stauffenberg #40095 üzenetére
Közben fel is tettem, próbálgatom. Nem olyan rémálomszerű, mint amit korábban használtam, sőt egész felhasználóbarát ahhoz képest.
VBR akkor lesz a videó, ha a Video fülön a Constant quality helyett az Average bitrate-et választom, ugye? Itt 4k videó esetén mekkora értéket adjak meg kb? A gyári preset alapján amit betöltött 20500 kbps értékkel csináltam meg egy 125 megás 11 másodperces videót, abból lett 29. Én szemre nem látom rossznak. Sőt! -
Stauffenberg
nagyúr
válasz
lugosi #40094 üzenetére
Az első link a helyes, ez egy teljesen ingyenes, open source projekt.
Ez az iPad verzió nem tűnik teljesen hivatalosnak, sőt inkább egy scam. Írja is, hogy fizetős Premium funkciók is vannak (de a leírás egy szóval sem írja le mik azok) előfizetési díjért cserébe, ami eléggé etikátlan dolog egy ingyenes open source projektet felhasználva. Szerintem maradj a macOS verziónál.
-
válasz
Stauffenberg #40086 üzenetére
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Mr.Csizmás #40088 üzenetére
Amúgy igen, jó 15 éve el sem indítottam már, de így is megbotlott az ujjam a billentyűk felett.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
madgie #40084 üzenetére
Ha te is Resolve-ot használsz te is kipróbálatod ezt a CST-vel konverziós módszert, sokkal jobb, mint bármilyen LUT, mert van kontrollod afelett, hogy mi történjen az F-Log input és a Rec709 output között.
-
hemaka
nagyúr
válasz
Mr.Csizmás #40088 üzenetére
😂🫡
mudi︎️ • Fuji GFX 50S/35-70/110f/2 • MBP M4Max • Syno DS3622xs+
-
taranis
addikt
Köszi a bizalmat, de Taranis a nickem, nem Tanaris
colorizer.net
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
lugosi #40085 üzenetére
Handbrake egy tökéletes és könnyen használható app videó konverziókhoz, szerintem korábban is ezt ajánlottuk.
Akár maradhatsz 4K felbontáson is, ha változó bitrate (VBR vagy Avarage Bitrate) mellett kódolod át 30-40 Mbps környékére (ez amúgy a Youtube 4K minősége, de ott további tömörítések is vannak, ennek lehet jobb is a minősége annál). Azt majd eldöntöd ez tárhelyigényben túl van-e azon, mint amit 1080p-vel kapsz. A HEVC (H265) is ad némi további előnyt, azonos minőség mellett kisebb tárhelyigénye van, mint a H264-nek (ha már Apple M-szériás proci van a Mac-edben, akkor azzal sem lesz gond)..
Én 2025-ben már nem fukarkodnék azon, hogy 1080p-ben tárolom le az anyagot, nem visszavonható és 5-6 év múlva megint dupla annyi tárhelyet kapsz azonos pénzért, mint ma és bánni fogod, hogy ezeken a mega/gigabájtokon spóroltál.
-
Próbálok eltalálni egy tárhelytakarékos, de minőségben még megfelelő beállítást családi eseményekhez videóban, illetve kutyás videókhoz (szintén csak emlékvideók a kutyás társaságban).
Tárhely miatt sajnos maradnék a full hd-nál. Van egy panám (gx80), annak a maximum amit tud fhd-ban az 28 mpbs (60 fps 1080p). Az XT30 amit tud minimumként, az 1080p 60 fps mellett 50 mpbs.
Próbálgatom, ma a panával készültek felvételek, azokra azt mondom, hogy amit natural színbeállítás mellett hoz, az megfelelő. Feltételezem a Fuji 50 mpbs-sel ennél jobbat fog hozni, úgyhogy szerintem az is jó lesz.Tudom, hogy egyszer már nekifutottam ennek, és ajánlottátok a topikban, hogy vegyem fel jobb minőségen, és utána gépen feldolgozás után exportáljam, és tároljam úgy. És meg is csináltam, igazatok volt, a gépen elmentve utána sokkal kisebb filemérettel lett egy nagyon jó minőségű videó (ha jól emlékszem 4k volt ráadásul), de nem találom, se hogy milyen programot ajánlottatok (mac van és ipad), se a beállításokat.
Ha valamikor ráérne az a fórumtárs, aki akkor segített és beugrik neki fejből, és beírná újból, azt nagyon megköszönném.
-
madgie
titán
válasz
Stauffenberg #40083 üzenetére
A Tamronjától is idegbajt kapok, bajusztorzít
Nekem itt az F-Log2, de még nem próbáltam. Tanaris csomagjai lehetnek érdekesek, mert ugyan én évek óta Eternázok, de van olyan megrendelő, akinél tudom, hogy a Reala vagy a NN sokkal jobban feküdne, mert pl az Eterna bizonyos, enteriőrben használt zöldeket meg pirosakat nagyon hülyén képez le. Mondjuk ott az ingyenes F-log-rec709 lut, akár az is jó lehet kiindulásnak. -
Stauffenberg
nagyúr
válasz
madgie #40082 üzenetére
Attól még lehetnek szarok szubjektíven a Sony színek.
De technikai értelemben, objektíven nézve a bőrtónusokat jobban reprodukálja (a nagyon régi Sony vázakat nem ismerem ennyire behatóan, de tudom voltak rájuk skin tone hisztik a régi "color science" alatt).
F-Log2-re amúgy kíváncsi lennék változott-e valamit, az én gépem még csak a simát tudja.
Amúgy meg tök igazad van az ND-ben (meg általában véve bármilyen optikai tényezőben), két azonos kamera esetén is megette a fene az egészet, ha az objektív vagy bármilyen szűrő elhúzza a színeket (pláne mikor nem csak egy kis WB/Tint-ben könnyen korrigálható eltolódás van, hanem máshogyan renderel).
-
madgie
titán
válasz
Stauffenberg #40081 üzenetére
Én sokat vágok, nekem Fujim van, a csapatban Marcinak A7S III, amit amúgy Logban használ, de a kérésemre S-Cinetone-ban megy a mi anyagainknál... szóval mondhatnám azt, hogy vízihulla színek, meg blabla, de nem jellemző, sokkal jobban zavar az ND szűrőjének a zöldítése meg hasonlók.
Egyébként meg a múlt havi anyagunkban volt Fuji, Sony, Nikon, iPhone... és még akkor itt nem is repültünk kétfajta drónnal -
Stauffenberg
nagyúr
Ha profin kell természetes kinézet, akkor ColorChecker (van a használatához gyári tool a Resolve-ban is). Ha kamerából kiesve kell, akkor meg igazából azt a vitát kár is megnyitni, annyira személyes preferencia kérdése (szerintem Panasonic, de aztán lesznek itt mindenféle más tippek is).
Tanaris megcsinálta X-H2s-re is a LUT csomagot, nem tudom ez jobb-e X-S20-ra, azt nem ismerem.
Amúgy akárki-akármit mond a "borzalmas Sony színekről", én már több projektben is matcheltem Fujival és mindig a Sony (S-Log3 + S-Gamut.Cine) adott pontosabb bőrtónusokat úgy, hogy mindkét kamerán ColorChecker-re volt manuálisan beállítva a WB. Mindegyik snitten a Sony volt közelebb az skintone vonalhoz a vectorscope-on.
-
hito
nagyúr
válasz
Elektrosokk #40079 üzenetére
"Én mindig a natural look-ra lövök"
Szigorúan ebben a relációbanA filmsimmel egyébként nincs bajom, csak ha lutot ráhúzom F-logra. Na az minden, csak nem természetes
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
válasz
Stauffenberg #40071 üzenetére
Köszi, a DR Auto beállítással ütközött a kézikönyv szerint, valóban ez volt.
Illetve nem működik még movie módban, püff, pont ott kellett volna. És ezt a kézikönyvben sem találom.
Közben kikerestem, csavarkulcs menü, Button/dial setting, és ott az aperture settinget auto-ról command-ra kell állítani.s4tch: X-T30 II.
[ Szerkesztve ]
-
hito
nagyúr
válasz
turbulencia8 #40046 üzenetére
Nagy múltú külföldi teszter oldalak is vergődnek sajnos. Elég csak a személyes kedvenceimre gondolni: Dpreview, Photographyblog. Utóbbi nem biztos, hogy csúcs volt a témában, viszont nagyon sok gépet teszteltek és rengeteg teljes felbontású anyagot le lehetett tölteni (jpeg, raw, sample videók), ami ritka és emiatt nagyon szerettem. Friss hír az oldalukon:
As of February 2025, we are no longer providing full size sample images or videos for download.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz
Stauffenberg #40074 üzenetére
Még kezdőnek se mondanám magam DaVinci használatban, úgyhogy ezzel elleszek egy ideig
Premiere-t is alapszinten használom, de azt legalább már átlátom. Sony Vegast nagyon szerettem, de végül áttértem Premiere-re egy konkrét dolog miatt, amit ráadásul azóta nem is használok. Eterna LUT egyébként borzalom. Én mindig a natural look-ra lövök, sosem hajszoltam a különböző cinematic profilokat. Ahogy nézem Tanaris T3/T4-re csinálta a LUT pack-eket. Az nem biztos, hogy a legideálisabb X-S20-ra. Van eltérés színkezelésben.
Mindenesetre idővel megnézem, köszönöm a leírást!
Más: holnap vagy szerdán már A7C II is lesz az X-S20 mellett. Nagy elvárásaim vannak vele szemben, többek között az új 33MP-es szenzor, a döbbenetes AF teljesítmény, a 4K 60fps 4:2:2 10bit videófelvétel (+ új S-Cinetone képprofil) miatt. Azért titkon remélem, hogy csalódni fogok és marad az X-S20
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Stauffenberg #40074 üzenetére
Fontos adalék, hogy a CST használatakor a Resolve "non-colormanaged" módban fut, minden automata színkezeléstől mentesen.
Nekem az F-Log anyagokhoz gyakran keveredik Sony is, így CST-vel egyszerűbb matchelni őket.
Ha ez túl bonyolult, akkor maradj a LUT vonalon, csak keress olyat, ami jobb színeket ad neked, ez nagyon egyéni preferencia. De én ezzel sem szívnék, hanem eleve valamelyik szimpatikus filmszimmel venném fel a videókat. Sokat nem buksz vele, az F-Log előnye többnyire amúgy is csak akkor jön ki, ha nem váltod át azonnal a feldolgozás elején Rec709-be.
-
Stauffenberg
nagyúr
Nem használok LUT-okat, hanem a Resolve CST (Color Space Transform) eszközét használom.
Node sor legelején átváltom bemeneti színteret/gammát egy köztesre, majd a node sor végén visszaváltom Rec709/2.4-re. Minden color grade munka a két szélső CST node közé kerül.
Első Node (CST)
- Input color space: Rec2020
- Input gamma: F-Log
- Output color space: DaVinci Wide Gamut
- Output gamma: DaVinci IntermediateUtolsó Node (CST)
- Input color space: DaVinci Wide Gamut
- Input gamma: DaVinci Intermediate
- Output color space: Rec709
- Output gamma: Rec709 (vagy Rec709-A MacOS-en)Ettől még nem tudom a szemednek kívánatosabb bőrtónusokat kapsz-e, de próbáld ki. Mindenesetre én nem szeretem már az elején Rec709-re mappelni az RGB értékeket, mert elég sok információ el tud veszni, ezért lövöm ki egy köztes széles munkaszíntérre (hint: Hasonlóan működik az Adobe Lightroom is, ami ProPhotoRGB-t használ munkaszíntérnek).
Szerk: Tanaris fórumtársnak van fizetős LUT csomagja F-Loghoz, amiben az összes filmszimet megcsinálta. Ezek a gyári Rec709 LUT-ok csak arra jók, hogy legyen valami kiindulási alapod. Esetleg próbáld meg még a gyári Eterna LUT-ot, hátha az jobban be fog jönni.
[ Szerkesztve ]
-
hito
nagyúr
válasz
Stauffenberg #40071 üzenetére
F-Logot nekem nem sikerült értelmes rec709-re váltani. Az egész valami furcsa rózsaszínes tócsában úszik. A bőrtónusok értelmezhetetlenek. Gyártói lut-okkal próbálkoztam (WDR Bt709, F-log Bt709).
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
lugosi #40070 üzenetére
A tárcsás kérdésre csak tippet tudok adni, hogy nézz be a kézikönyvbe, szerintem valami másik beállítással ütközik, ami miatt felülírja. Nekem mondjuk van dedikált ISO tárcsám, de simán megy a rekeszvezérlés a programozható tárcsákon videó módban is.
A Classic Chrome meg egy tök jó videós filmszim tud lenni, én is szívesebben használom az Eternánál ha nem tervezem utómunkázni (ha meg igen, akkor úgyis F-Logban rögzítek).
Ebben a videóban is arról van szó, hogy a CC tök jó tud lenni videóra is. Én csak a természetben nem kedvelem annyira (de fotóra sem), kicsit bénák a zöldjei, oda inkább valamelyik ProNeg szokott menni.
[ Szerkesztve ]
-
2 full láma kérdésben segítsetek már légyszi.
Az egyik, hogy videó módban miért nem tudok rekeszt állítani a tárcsákkal, ha elvileg jól van beállítva (az első tárcsán a rekesz van beállítva, ennek ellenére az iso-t állítja). Olyan obi van rajta, amivel lehet fizikailag is rekeszt állítani, de A-ba tettem.
A másik, hogy mennyire rossz ötlet videóra classic chrome-ot használni szerintetek? Nem lenne feldolgozva, vagy szerkesztve.
Nagyon keveset videózok, egyáltalán nem értek hozzá.
-
hemaka
nagyúr
Persze, de egyenlőre marad, aztán majd meglátjuk.
Hassy van neki, nem vágom a pontos típust, de valami új fajta (kocka alakú) és a régi analóg vázra is át lehet rakni azt a digitális hátfalat, ami ahhoz van.mudi︎️ • Fuji GFX 50S/35-70/110f/2 • MBP M4Max • Syno DS3622xs+
-
hemaka
nagyúr
válasz
benedekco #40060 üzenetére
Amint lesz időm lövök vele pár fotót, ami értelmesebb kategóriába tartozhat.
gorgo
Asszony jófej, szereti szórni a pénzt fényképezőkre és természetesen ruhákra. Neki ettől sokkal drágább a main gépe, szóval ennyi nekem is kijárt már, de egyébként ezen a választáson én is meglepődtem.
De ő mindig ilyenekkel bizniszel, ezt is valami boltból vette kint, kiállított vitrines darab volt, van benne 286 expo, mert az ugye nem barbár ország ahol a kiállított darabot leélik a boltba betévedők. A 35-70 konkrétan bontatlan volt, mert másik obi volt rajta.[ Szerkesztve ]
mudi︎️ • Fuji GFX 50S/35-70/110f/2 • MBP M4Max • Syno DS3622xs+
-
Melyik a legolcsóbb még ajánlott pici váz egy kezdőnek?
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
hito
nagyúr
válasz
Atomizer #40059 üzenetére
X-S20 vázad van/volt neked is?
Egyébként valószínűleg 200mm-en vagy nem elég hatékony, vagy adapterrel nem működik az IBIS. Kipróbáltam XC 35mm f/2 obival. Egyértelmű a különbség és kikapcsolt és a bekapcsolt állapot között.
Viltrox EF-FX2 adapterrel és EF 55-200mm objektívvel viszont semmi különbség nincs a bekapcsolt és a kikapcsolt állapot között
Ez így nagyon gáz! Pláne, hogy kb. emiatt upgade-eltem X-M5-ről, ezek szerint tök fölöslegesen. Na mindegy, nem panaszkodom, mert az EVF kárpótol. Nem is tudtam, hogy ennyire hiányzik
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz
Elektrosokk #40057 üzenetére
Elektronikus, elvileg minden jelet átvisz. Még a rekeszt is átszámítva mutatja (pl. 1.8 => 1.3; 5.6 => 4) és mutatja a gyutávot is. Azért átállítottam, semmi változás. Csinálok majd próbavideókat, de ez a teljesítmény finoman szólva sem kielégítő.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz
Elektrosokk #40055 üzenetére
Nem. Adapter beállításnál? Pana IBIS-hez vagyok szokva. Ott mindenféle kalibrálás meg utólagos beállítás nélkül úgy fogta meg, hogy öröm volt nézni. Akkor itt be kell állítani a gyutávot? Zoom-obinál a végső állásra állítom gondolom.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
X-S20 IBIS tapasztalatok: mintha nem is lenne. Összevetettem az (IBIS nélküli) X-M5 és IBIS-es X-S20 videókat Viltox boosterrel Canon EF 50mm 1.8 STM és Canon EF 55-200mm USB objektívekkel. Ugye mindkettő OIS nélküli lencse, de kb. ugyanazt az eredményt kaptam. DIS-t mindkét váznál kikapcsoltam. X-S20 videó kb. semmivel nem lett stabilabb az IBIS ellenére. Ez meglepett
Hogy tegyem ezt magamban helyre? Azért a 200mm végen csak kellett volna valami különbséget tapasztalnom.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
válasz
turbulencia8 #40046 üzenetére
szerintem csapj bele bátran! mi azért nem írunk róluk, mert sok munka és nem hoz érdemi eredményt: kevés digicam cég van, minimális marketing büdzsével, cserébe túl sokan a cikkeket sem olvassák. szóval kipontozódott, mint téma.
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
hemaka
nagyúr
válasz
benedekco #39948 üzenetére
Nem hívhattok most már annak
Asszony megint Japan work-tripelt és nem jött haza üres kézzel, hozta -szerinte- a szülinapi ajándékomat, amit persze csak azért hív annak, mert nem akarta hogy leb*sszam...[ Szerkesztve ]
mudi︎️ • Fuji GFX 50S/35-70/110f/2 • MBP M4Max • Syno DS3622xs+
-
válasz
turbulencia8 #40046 üzenetére
Nem rábeszélni akarlak de pont az olyan tesztek szerintem a legjobbak amik nem száraz, laborszagú írások hanem a való életben történő felhasználásról szólnak.
-
turbulencia8
őstag
válasz
lugosi #40037 üzenetére
Köszi a felvetést, de szerintem nekem nincs elég jó alapom egy cikkhez (bár tanultam optikát a BME-n, de nem volt még soha full frame gépem), csak lógna a levegőben az egész! Egyébként egy pécsi fotós, Kalmár Lajos csinált egy hosszabb tesztvideót az X-M5-ről.
Én ezt a kis kompakt gépet azért vettem, hogy rossz fényviszonyok között is jó képeket és videókat készítsek a családomról, pici babáról (gyakran tripoddal, hogy én is rajta legyek) - ez maximálisan teljesül. Egy Galaxy S23 Ultra annyival gyengébb este, hogy szinte összehasonlításra sem méltó.[ Szerkesztve ]
-
turbulencia8
őstag
válasz
Stauffenberg #40042 üzenetére
Wow, ezt nem gondoltam volna.
hito: Nekem Quadro kártyám van, azzal nem volt gond a 6k lejátszása, de a Onedrive és a Fényképek app nehezen olvasta, és nem csinált előképeket, ezért 4k-ra visszaálltam.
-
hito
nagyúr
válasz
Stauffenberg #40042 üzenetére
H265 4:2:2 10bit-ben rögzítek. Akkor érthető. 4k 60fps videókat még meg tud úgy támogatni a CPU, hogy folyamat legyen, de 6k-val már nem bír.
Ezzel az infóval megvan a megoldás (6k-nál 4:2:0 10bit-ben fogok rögzíteni), köszönöm!
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
madgie
titán
válasz
Stauffenberg #40042 üzenetére
H265 4:2:0 menne még valószínűleg (az is 10 bit), Windowsos kolléga gépe is a 4:2:2 Fujis fájlok alatt kotlik meg.
-
Stauffenberg
nagyúr
Milyen anyagot rögzítesz? Mert az RTX 3050 Ti nem tudja hardveresen dekódolni a H265 4:2:2 anyagokat. Nézd meg ebben a táblázatban mi az ami támogatott és tud-e pont olyat az X-M5 vagy konvertálnod kell a számítógéped által támogatott formátumra (hardveres dekóder hiányában a CPU-nak kell megoldania a kitömörítést minden képkockán és nem igazán effektívek ebben).
De tartok tőle, hogy ha F-Logot akarsz rögzíteni az csak H265 4:2:2 10-bitben megy. Sima Rec709-ben (Eterna vagy bármilyen más színprofil) szinte biztosan tudsz H264 4:2:0 8-bitet is, amit elvileg már tud a videokártyád is kezelni.
-
hito
nagyúr
válasz
turbulencia8 #40030 üzenetére
Nekem is X-M5 vázam van és meggyűlt a bajom a 6k videók lejátszásával. Asus Zenbook Pro Duo notim se birkózik meg vele (i7-12700H + nVidia RTX 3050Ti). Próbáltam már mindenféle lejátszót, diavetítés mindegyik. Van valami tuti tipped esetleg erre?
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
vakablak93
őstag
válasz
kerobi #40039 üzenetére
Szerintem nincs, alternatívája, csak ha egy modernebb gépre cseréled a H1-et amiben az újabb nagyobb akku van.
Ami a töltési időt illeti mivel töltöd, pontosabban mi számít lassúnak? Egy komolyabb gyorstöltő ami egyszerre többet is fogad ezen tud segíteni adott esetben.
Ezen felül már vannak ilyen powerbank szerű tokok is amiben 2 akku is van amiket tölt, alternatívaként.
-
kerobi
senior tag
Sziasztok az NP-W126S lithium-ion battery-nek letezik mar olyan alternativaja, amit a x-h1-em fogadni tud? 2 problemam van vele: kveset lehet vele dolgozni es hosszu toltesi ido. Ha az egyiket jobba lehetne tenni, mar megérné.
-
hemaka
nagyúr
válasz
turbulencia8 #40034 üzenetére
Magyarrol nem is tudok, de nagyon nem is nagyon latom ertelmet ennyi jo kulfoldi oldal kozott.
Meg aki nem tud angolul is ossze tudja hasonlitani a fotokat, meg atporgetni a galleriat milyen fotok vannak benne.mudi︎️ • Fuji GFX 50S/35-70/110f/2 • MBP M4Max • Syno DS3622xs+
-
válasz
turbulencia8 #40034 üzenetére
Miért nem írsz róla egy logout cikket? Akár lehet hosszabb is, írd le a tapasztalataid, pláne ha hosszabb ideje használod már, valószínű jó alapos lesz.
-
arn
félisten
válasz
turbulencia8 #40033 üzenetére
en igyis ugyis sokat szerkesztem utana
sose szerettem jpgbe fotozni, fujinal se.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Zanik
addikt
A Digicam rész rég beolvadt a PH!-ba, de az utolsó fényképezőgép teszt a 2020-as X-T200 teszt SidCorky-tól.
Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
turbulencia8
őstag
Amúgy a PH-n vagy MA-n miért nem szoktak fényképezőt tesztelni mostanában? Van értelme 1-2 hétre felajánlani nekik az X-M5-öt? Melyik a legaktívabb magyar nyelvű fotós fórum?
-
turbulencia8
őstag
-
arn
félisten
válasz
turbulencia8 #40031 üzenetére
Jah minden gep tamogatja, csak nem rawba, hanem jpgbe, amit sose hasznaltam, igy hirtelen kopni nyelni nem tudtam, csak probaltam kitalalni hogy fotozzak rawba, ami mentheto lesz valoszinuleg. Parhuzamosan meg csinaltam mobilos fotokat. Egy billego, mozgo csonakbol nem volt egyszeru tema.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
turbulencia8
őstag
Sziasztok!
Idén januárban vettem egy Fujifilm X-M5-t, szinte azonnal nagyon megszerettem. Főleg a mérete ill. a kinyitható kijelző és a 3 mikrofon miatt választottam ezt a típust az X-T50-nel szemben. Számomra EVF nem kell, IBIS jó lett volna, de a DIS(+OIS) is bőven szuper családi videókhoz. Eleinte féltem a vaku hiányától, de f1.4-en gyakorlatilag nincs rá szükségem. Az X-M5 a bringás váztáskámba pont befér, utazáskor is egész kényelmesen el tudom pakolni.Nappal kültéren jellemzően a 15-45mm f3,5-5,6 kit objektívet használom, nagyon univerzális és nagyon éles 15-25 mm tartományban.
Beltéren és este pedig a TTartisan 23mm f1.4-et. Egyszerűen gyönyörű ez ez objektív, és szuper éles is (főleg +4 clarity-vel), úgyhogy egyre többször hagyom fönt nappal is. A gépet egy hónapig állítgattam, és eleinte annyira rossz képeket készítettem, hogy majdnem eladtam. Pedig a manuális fókuszt ezen az objektíven nagyon könnyű megtanulni, immár beltéri videókhoz is ezt kedvelem jobban, mert szuper halk bármilyen AF-hez képest. Az IQ kézi beállítása viszont nagyon sokáig tartott, legnehezebb a fehéregyensúly kitapasztalása volt (mindenhol +1 vörös) és az éjszakai városi témák beállítása is sokáig tartott, mire leesett, hogy föl kell tolni a "clarity" élességet, ill, Reala Ace-re érdemes kapcsolni a filmszimulációt, fénymérést középre érdemes súlyozni és EV-t kicsit vissza kell venni, DR-t automatán hagyni, DRP-t pedig kikapcsolni. Egy hónap után jutottam oda, hogy már nagyon sok témához kényelmesen használom és állítgatom a C1-C4 üzemmódokat. A TTArtisan kapcsán szerencsére a nyitott apertúránál jelentkező "field curvature" aberráció sem zavar, beltéren nem is veszem észre.
A fentiekhez bármilyen észrevételt vagy beállítási tanácsot szívesen veszek, még csak most kezdem visszaolvasni a régebbi hozzászólásokat.[ Szerkesztve ]
-
Ear001
addikt
Tudom, a tető vizes maradt.
-
arn
félisten
válasz
Stauffenberg #39932 üzenetére
Ma megneztem egy nikon z7iiot, de ergonomiailag nagyon gyengenek hatott az r6 mellett.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Mr.Csizmás
titán
válasz
Stauffenberg #39928 üzenetére
köszi a tippet, ma vettem át a kesztyűt
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
arn
félisten
válasz
Mr.Csizmás #40024 üzenetére
Az miert jo?
az enyemet 2014ben vettem.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
arn
félisten
válasz
Mr.Csizmás #40007 üzenetére
Akkor en is kerdeznek, fujin melyik ekv 50est es milyen nagylato fixet vennetek (16-23 tartomanyban) jelenleg? Csak a regi 35 1.4et ismerem.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
gorgo
őstag
válasz
Mr.Csizmás #40019 üzenetére
Mennyit szánsz rá? Az is eléggé behatárol.
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
Mr.Csizmás
titán
válasz
Mr.Csizmás #40012 üzenetére
a teljesség kedvéért ez kimaradt:
Tokina atx-m 23mm f/1.4
-------------
köszönöm a válaszokat, kezd kirajzolódni az irány"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
vakablak93
őstag
válasz
Mr.Csizmás #40007 üzenetére
Én csak kettőt lróbáltam a lehetséges 5 obiból.
A Viltrox 23mm 1.4-et nem tudom ajánlani bármennyire is olcsó.
Hántoló béna AF(minel jobban rekeszelsz annál jobban), f2.5-2.8 ig olyan mennyisegű lila hurka a képeken hogy, nekem hányinger volt teljesen.Az XF 23mm f2 lett utana nálam, ennél ismeretes hogy közelre nyitva lágy, messzire már ott is szuper.
Az AF meg szuper rajta, nem emlékszem hogy lett volna félrefokuszalt fotóm vele.
A kontrasztja csak közepes, de nincs CA meg egyéb baromságok.
Pici és cuki.A többit nem ismerem.
-
Jaa, látom a többiek figyelembe vették, hogy a 23 1.4-ből van új is, az nekem még nem került fel a térképre, tehát én a régi 1.4 alapján írtam a véleményem. De látom másoknak is a 2 a tippjük.
-
Matska
senior tag
válasz
Mr.Csizmás #40012 üzenetére
Amit eddig próbáltam:
- classic 1.4 - karakteres, tűrhető élesség, elfogadható méret, egészen beesett az ára, nekem a WR hiányozna, csillagra nem oké
- F2 - a szürke eminenciás. Mindent jól csinál, csendes gyors, wr, kicsi, olcsó, elpusztíthatatlan, viheted bárhová. Cserébe "sötét", és meglehetősen csúnya külsőleg, karaktere nincs, háttérmosás gyakorlatilag nincs. Igazából olyan a bokeh, mintha egy rekesszel sötétebb lenne.
- 1.4 Mk2 - gyors, WR, éles, mindenhol, 0 aberráció, minimális karakter. Az ideálisnál hangyányit nagyobb, külsőleg (ránézésre) abszolút érdektelen. Drága, cserében nehéz eladni is.A magam részéről ha az F2 nem kacsacsőr alakú lenne, azt választanám. Most az 1.4 Mk2 van, marad is.
https://www.flickr.com/photos/146088520@N03/
-
kerobi
senior tag
válasz
madgie #40014 üzenetére
Igen eloszor nem szerettem az f2-est de rajottem, hogy k. jó. Streetre landscape-re teljesen jo. Még ejszakai street-re is kiszolgalt, csak tudni kell hogy allitsd be a gépet. Van egy 75/1.2 viltroxom portrera, na az brutal uveg, egyetlen hatranya, hogy nehez. Kb 40-50mm kornyeken keresnék portréra bestiát jo af-fel.
tervben van egy canon fd 200 f4 manual is adapterrel. -
kerobi
senior tag
válasz
Mr.Csizmás #40007 üzenetére
Én azt mondanám 23 f2 fuji. idojarasallo, könnyű es gyors.
Nekem van viltrox 23 f1.4 is, de nehezebb, nagyobb, nem idojarasalló, minõségre meg kb ugyanaz f2-n. A tõbbihez nem volt szerencsém. -
Mr.Csizmás
titán
válasz
Elektrosokk #40010 üzenetére
én is kérdezem, mert látom hogy van:
- classic fuji 1.4
- fuji 1.4 mk2
- fuji 1.4 WR
- siriu 1.2
- sigma 1.4
- fuji f2 WRezekből kellene megtalálnom az arany középutat méret-súly-rajzolat-fényerőben
[ Szerkesztve ]
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
Elektrosokk
veterán
válasz
Mr.Csizmás #40007 üzenetére
Régi 23?
Fujifilm 23mm f/1.4 R Lens Review: Still Golden
Sajnos nekem most nincs, a 18 1.4 ránőtt a vázra.
Az èlet sport vagy szórakozás! :)
-
válasz
Mr.Csizmás #40007 üzenetére
Nekem az 1.4 van, tapasztalatok és tesztek alapján megbántam, a 2-t venném.
-
Mr.Csizmás
titán
hölgyekurak helpme!
ha vennék egyet, 23 mm-ből mit mondanátok pro-kontra? sigma, X 1.4, f2, viltrox...? nehéz, drága, nem annyira fényerős, stb.
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
Varoz
addikt
válasz
hemaka #40005 üzenetére
Nem az a baj, hogy kinek mi tetszik, hanem amikor valami 3x annyiba kerül azonos szint mellett és az oké, de emez meg túlárazott. Nyílvánvalóan csak azért mert nem X márka. Na ez gáz, nagyon gáz. De ugye muszáj tolni a hypevonatot.
„Nem értek egyet azzal, hogy a szerénység fontos erény. A logikus elme mindent olyannak kell hogy lásson, amilyen. És ha lebecsüli magát, éppúgy eltér az igazságtól, mintha eltúlozta volna.” (OO=[][]=OO)
-
hemaka
nagyúr
válasz
madgie #40004 üzenetére
Szerintem eleve nincs olyan, hogy pártatlan tesztelő. Valami már csak kinézetre is biztos jobban tetszik mint a másik, vagy olyan dolog van benne, ami téged jobban vonz és tetszik. Ezzel nincs baj mindaddig, amíg a termék negatívumait is szépen felsorolod, nem csak elmaszatolod, mert neked nagyon bejött.
mudi︎️ • Fuji GFX 50S/35-70/110f/2 • MBP M4Max • Syno DS3622xs+
-
Varoz
addikt
válasz
hemaka #39998 üzenetére
Csak a szokásos. Tech piacon bevett dolog, hogy ha X csinálja akkor a világ legjobb dolga, ha Y akkor még lehet le is húzzák érte.
Ezért nem szeretek egy csomó tesztelőt sem, Mobilarénát sem, részlehajlók sajnos.„Nem értek egyet azzal, hogy a szerénység fontos erény. A logikus elme mindent olyannak kell hogy lásson, amilyen. És ha lebecsüli magát, éppúgy eltér az igazságtól, mintha eltúlozta volna.” (OO=[][]=OO)
-
hito
nagyúr
válasz
hemaka #39998 üzenetére
Trú
Elektrosokk: még nem volt szerencsém tesztelni. Nemrég összeraktam egy egész jó lut-ot GH6-hoz, amit nappal, jó fényviszonyok között tudtam használni. Durván jó színeket sikerült összehozni. Ez persze csak egy adott körülmények között volt használható, nem volt türelmem összerakni még legalább 4-et, 5-öt, hogy lefedjem a legtöbb szitut.
Az S9 nálam a bakancslista élén van. Már gondolkoztam azon is, hogy kibérelem néhány napra (20-60-nal 12eFt/nap).
A másik becsípődésem a Sigma FP, de ahhoz már tényleg feketeöves baromnak kéne lennem, mert rengeteg nyűg van vele. Hétköznapi használatra kb. alkalmatlan sok szempontból.lugosi: ez azért egy picit más, de értem amit írsz.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
arn
félisten
válasz
Elektrosokk #39997 üzenetére
Nem hinnem, teruletenkent szoktam a fenyeket beallitani, illetve grandienseket hasznalok a kep kiegyenlitesehez, egy beallitott profillal sose tudnek ilyesmiket.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
- Háztartási gépek
- RETRO beárazás (mobil, PC, konzol)
- Asztalos klub
- Ukrajnai háború
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Fűzzük össze a szavakat :)
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Mini-ITX
- Számtech boltosok memoárjai, azaz amikor kiborulunk...
- További aktív témák...