-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz Biqci #185081 üzenetére
Azért nem ajnározzák, mert abba a kasztniba a 16 szelepes, i-VTEC L13Z is ugyanolyan kevés, mint a korábbi 8 szelepes, i-DSI L13A. A Jazzekben is éppen csak elviselhetők.
De tényleg, nem jó párosítás ez így, a 8gen Civic-be 1.8-as motor kell, vagy a 2.2 dízel.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Biqci #185083 üzenetére
Nekem is Jazzem van, de szerintem tudod.
Az 1.4 i-DSI-ben 3 dolog szerethető: a nyomatékmaximum már viszonylag alacsony fordulaton megvan (119@2800), megfelelő üzemállapotban - és olajjal - halkan és finoman jár, és egyszerű szerelni. Viszont ha lehetne, még vagy 20-30 lovat el tudnék viselni, ~1100 kilóhoz nem túl sok az a 83 (hát még a Civic-hez...), illetve a gázreakció is lehetne közvetlenebb. Ebből a szempontból jobban szeretem a WagonR-ünk M13A motorját, az jóval pörgősebb és közvetlenebb, mint a Jazzé. Ráadásul ott megvan a mágikus 10 kg/ló, 932-re jut 93 paci.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Biqci #185554 üzenetére
Jaja, azt láttam. Volt ismerősi körben egy eladó de sajnos nem fér bele a költségvetésbe...
Coyot: A Subarum után minden autó szépnekhat...
tutis: Megy az ügyintézés csak időpontot kell kérni a kormányablakban. Ismerős most intézi az autót 1 hónappal későbbre kapott időpontot átírásra vidéken, pesten még hosszabb a várólista... Műszaki vizsga az fut továbbra is tudtommal de ha NKH-s kell azt érdemes velük egyeztetni előtte.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
bandus
veterán
válasz Biqci #185690 üzenetére
egy 1.6 crdi, az erősebb 115 lóerős változat. amúgy most tényleg olyan csodálatosan jár, sajnálni fogom eladni...
vagy esetleg mégis megtartom, nyomok rá egy chiptuningot és kihajtom a lelkét is
https://www.youtube.com/watch?v=nIemmIDylyI&t=9s&fbclid=IwAR27oloSX1zBuT_V2nBlXo3FxPOTEa-kvWml-EAdJKC6dXyX2Tl603lGX3crbalint:
viszonylag sokat használtam aurist, még a facelift előttit, én szerettem a hibridet nem próbáltam, így látatlanban beszélek csak, de jónak gondolod, a menetdinamika kérdéses még, el kell mennem majd kipróbálni egyet köszi a segítségetkisza25:
mennyit "buktál" így az autón összesen?
[ Szerkesztve ]
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
bandus
veterán
válasz Biqci #185697 üzenetére
egyébként ez tűnik logikus lépésnek, amíg nem rendeződik a helyzet, vagy nem jön szembe egy nagyon jó vétel, addig marad. illetve ha összejön a munkahelyváltás, az megint másik történet, mert ott nem lenne parkolóhelyem, így autót csak hétvégén használnék... sok a változó, szóval ha szabadidőmben a típust tudom bővíteni, már azzal előrébb vagyok
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
kisza25
félisten
válasz Biqci #185701 üzenetére
Hát én sem gondoltam volna, mikor eladtam 2016- ban az 5,5 éve meglévő autómat (előtte lévő is 5,5 évig megvolt), hogy 3 év alatt lesz 3 autóm, amit el is adok és már keresem a negyediket, ja és kb olyat tudok venni, amit 4éve eladtam
[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
-
parandroid
félisten
válasz Biqci #189984 üzenetére
Annyi, hogy a németeknél benne van a díjban a voll-, vagy teilcasco is, meg ott se mindegy az önrész, meg az autó értéke, szóval így nehezen összehasonlítható. Én most a drága autóra valami 270 eurt fizetek negyedévente nullönrészes vollcascoval (nyilván sokéves bónusszal, de ez így kb 90 eur havonta), de ehhez még jár egy rakás szolgáltatás, a kisebbik autón teilcasco van, 150 eur önrésszel, az 150 eur alatt van negyedévente (tehát havi 50 alatt).
gergo5951: Frankfurtban egy helyi bérlet (minden közlekedési estközre) havonta 91,80 eur. Ahogy Munez írja, zónás, plusz irányos, ez a belső zóna, az agglomerációból drágább, tőlünk most olyan 150 lenne az, amivel ezen a vonalon bejutok a városba, és bent akárhol használhatom (de a túloldali agglomerációig már nem jó).
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Biqci #190696 üzenetére
Egy jó Impreza WRX? Vagy Seat Leon Cupra
Komolyra fordítva: H Astra OPC? Vagy ha szeretnél kitűnni: Lancia Delta
#nincsbennetarcsi
-
-
parandroid
félisten
válasz Biqci #190714 üzenetére
MX-5. Nem hot hatch, nem is lesz erős, de jó vezetni. Amúgy a cooper s nem hülyeség. Ki kell takaríttatni a kokszot, amikor megveszed, pár évig jó autó lesz az. 1000 kg-hoz valami 170 ló, fasza futóművel. Esetleg valami Z-s bmw?
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
parandroid
félisten
-
kisza25
félisten
válasz Biqci #190742 üzenetére
Hitelre csak új autót vennék és hosszú távon megtartani.
Amikor kimentem dolgozni külföldre, egy nem túl megbízható opel vectra A-m volt, minden hónapbban bekért valamit, ami helyett vettem hitelre egy skoda fabia kombit. Még úgy is azt mondom, hogy megérte, hogy éppen a legrosszabb időben vettem fel (svájci frank). 6 évig azzal jártam ki és éves szervizen kívül semmi dolgom nem volt vele, kint nem lett volna vicces folyton szereltetni az A vectrat.Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
kisza25
félisten
válasz Biqci #190770 üzenetére
Akkor még nem voltam kint, nyáron vettem az autót és télen kezdtünk kint dolgozni, elötte lévő autót is frank hitellel vettem, akkor nem volt gondom, sőt egyre kevesebbet fizettem (akkor ment le a frank 140-re)
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
[CS]Blade2
addikt
válasz Biqci #190921 üzenetére
Gondolom a Polo nem a legkisebb motorral volt. A régi autók 1000Kg felett voltak valamivel, ezek a Ceed-ek meg 1250Kg körül indulnak, így pedig a 100 ló nem ér túl sokat sajna. Ami pedig ma 1000Kg van, az meg most 70-80 ló, így a kifejezetten az alapmotornál 1-2-vel nagyobbakat leszámítva nem sikerült előre lépni pl. gyorsulásban. 12,5 körül van a Ceed. Nem tudom, hogy érzésre milyen lehet, nekem a Focus1-esé 14, de talán ebben egy jobb érzés, még, ha az óra mást is mutat. A legújabbakban a sebesség érzet is más. Emlékszem a totalcar-ba tesztelték annó az EVO-t, és a Winkler mondta, hogy 210km/h-nál jön meg egy bugás a hátsó szárnyról, és a kamerás meglepődött, azt hitte, hogy csak 130 körül mennek. Mostanra eljutottunk oda, hogy nem is megy, de amit megy, azt sem érzed benne.
---
Én most bővítettem a kereséseimet. Eddig Jazz-t és Focus-t nézem, majd Civic-et, Auris-t, míg most hozzá tettem a 2020-as Corsa-t, Swift-et, Yaris-t, Sandero-t, i20-at.
Erőben, élményben, csomagtartó méretben, és fogyasztásban így egy elég széles skálára bővültem.
A koncepcióm, hogy egy 5 éves Focus vagy Jazz 3,3-3,6, és futottak 120.000km körül, de használtról révén szó, csak a tulajok tudják, hogy mennyit. Ennyiből viszont kijön egy új Sandero. (Meg kell néznem élőben, hogy mennyire gagyi, olcsó, hogy össze tudjam vetni a használt nevesebb márkákkal.)
Egy 6 éves 141 lovas Civic kb. 110.000km-t futott 4,0. 4,5-ért meg van 0km-es 1.5-ös Yaris. A Civic-en bármi oda lehet, lehet, hogy rögtön rá is kellene költeni 0,5-et.
Lehet, hogy a 2-2,5 milliótól kizárom az összes használtat, és csak a
Jazz 1,5-2,5
Focus 1,2-2,5
és az új kisautók maradnak a látótérben. Bár annyira szerintem messze vagyok a vételtől, hogy végül lehet, hogy ezek is mind 0,9-1 literes motorokkal jönnek ki vagy 7 millió feletti alapárral, mint az új Jazz. / Akkor mégis marad a 8-12 éves használt kat. -
Beus0726
újonc
válasz Biqci #190998 üzenetére
Köszönöm a válaszod.
Mivel nem értek hozzá, így ha odakerül a sor a megvétel előtt úgy is átnézetném szervizbe. Ha a tulaj nem járul hozzá az már alapból kizáró ok. Ismerősömék is most vettek autót, irreálisan kevésnek tűnt a futott km és a klíma se ment mert "csak fel kell tölteni", de a tulaj elmondott róla mindent, nem tiltakozott a szerviz ellen se és minden úgy volt ahogy mondta.Még 2 kérdésben kérnék tanácsot. Sajnos jelenleg a kínálat nem a legjobb. A jónak mondott típusokból nagyrészt 8-13 éves sokat futott dízeleteket látni ami a keretbe beleférne.
Lenne értelme dízelt vennem ha leginkább rövidtávon használnám? 5-25 km, ritkábban 100 km. Összességében is maximum évente 15-18 ezer km-et mennék vele.
Van értelme 13-15 éves autókat nézegetni azért hogy korábbi, de megbízhatónak mondott típusból találjak? Legalább egy 5 évre venném az autót.
Régóta szeretnék cabriót, de lehet más kivitelbe beleférne valami fiatalabb is a keretbe.
-
Beus0726
újonc
válasz Biqci #191003 üzenetére
Köszönöm a segítséget.
Mivel ez lenne a legelső saját autóm, így próbálok mindenre gondolni és lehető legjobb döntést meghozni. Mindenképp használtatót szeretnék, új az drága is és hitel is kellene hozzá.
A fő szempontom továbbra is, hogy minimalizáljam a váratlan költségeket. A kötelező cserék egy dolog, de az alkatrész árak és a javítási költség márkánként nagyon eltérő. Gondolom egy Volvo javítása is jóval drágább mint mondjuk egy Opel vagy egy Ford és egy 13-15 éves autó még ha nem is fog szétesni másnap, még számolni kell a váratlan dolgaival.
Ha a szívemre hallgatok cabriót veszek, ha nem akkor valami 5-7 éves középkategóriásat, ezekből úgy is sokkal nagyobb a választék. Ezt még jobban át kell gondolnom.
-
veterán
válasz Biqci #191762 üzenetére
Nyilvánvaló, hogy az 1,2 tonnáról le kell mondani. 1,5 fölé azért nem kéne menni szerintem.
Néztem még Infinity-ket, kia/Hyundaiokat, lehet valami régebbi merci kéne, de nagyon régit sem akarok.
Korban valahogy így gondolkodok:
Időben az öregebb "még tartósnak készült" "még nem túlbonyolított"
és a fiatalabb "már viszonylag modern" és "nem volt még ideje tönkremenni, rozsdásodni, gumiknak megkeményedni" között kéne a metszetet megtalálni.
Ha jól gondolom, bár a "már viszonylag modern" már 2000-től teljesül, valahol 2007 körül kezdődik a "nem volt még ideje tönkremenni, rozsdásodni, gumiknak megkeményedni"
A "még tartósnak készült" "még nem túlbonyolított" pedig talán 2012-ig enged az újabbak irányában, de lehet hogy régebbit kéne nézni.https://tinyurl.com/rasoapro
-
Somatom
veterán
válasz Biqci #191768 üzenetére
Nagyon bejön az SLK, gen2 -eseket nézegettem kint, mert az jobban tetszik, mint az 1 és még meg is tudtam volna fizetni. Ezekből sok a második, harmadik autónak tartott, ami garázsban állt és nincs benne végtelen Km. Sztem kifogható belőle jó állapotú. Ha az Espace nem lesz pénztemető betegágy és tudok mellette gyűjteni, akkor kapuzárási pánik miatt fogok venni egy SLK -t.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Biqci #191945 üzenetére
Azért az adaptív nagy királyság. Nekem a kamionban az van. Szépen tartja a távolságot, felveszi a forgalom ritmusát. Csak ne essen a hó, mert akkor kikapcsol minden és a verda visszaesik egy IFA vezetési komfortszintjére.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest