- Nem örülnek a britek, hogy mindenki Google keresőt használ
- Az EU Trump ellenére sem változtat a big tech elleni szigoron, nincs visszalépés
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Windows 11
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Synology NAS
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Hálózati / IP kamera
- OpenMediaVault
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mike81
senior tag
válasz Tom1939 #224184 üzenetére
Ez nagy igazság☝️ Hajlamos vagyok néhe én is megtiporni a hybridünket. Akkor nem.szabad nézni a fogyasztást
Mi 2.0 TDCI diselt csereltünk Full hybridre de nem bántuk meg. Vakon ugrottunk bele mert nem volt ilyen motorral szerelt bemutató autó amit ki lehetett volna próbalni. -
Mike81
senior tag
válasz szabonagyur #224098 üzenetére
Köszönöm a választ mindenkinek!
Igen éppen azon agyaltam hogy Te az Iphon topikban vagy elég aktív. Az a legkevesebb hogy fel keljen oldani. Amúgy elég boszantó hogy egy ekkora hodályban nem lehet normálisan elrakni a telefont. A tartó sem az igazi meg a kardán box sem.
De akkor bemerem rendelni. -
Mike81
senior tag
Sziasztok!
Nem autóval kapcsolatban kérdeznék hanem egy beszerezhető kiegészítő utan érdeklődnék.
Agyalok hogy beszereznék az autóba egy Carlinkit 5.0-t az állandó kábelozás elkerülése miatt.
Arra lennék kívancsi hogy aki hasznal ilyen "adaptert" ezt egyszer kell csak csatlakoztatni és utána ha gyujtást ráadom akkor már teszi is a dolgát. Nem.kell állandóan parosítani meg hasonló dolgok?Ja az alany egy 22 Galaxy lenne Sync 3-al
Ha valaki leírná a véleményét azt megköszönném -
Mike81
senior tag
válasz Vismajor01 #218551 üzenetére
Én a Fordhoz tudok hozzá szólni. Ha 11-est keresel az már FL-es(Face Lift) akkor abból is inkább manulált keress, ha 2.0 TDCI-t találnál mert a PS (Powe Shift) váltó amíg dolgozik jó. De ha besz@rik akkor kb 1 milla vagy az fölötti javítással lehet számolni. Viszont profi helyeneken a problémás alkatrészeket már bronzból készültel cserélik és úgy már üzembiztosabb lesz. Viszont ha találnál egy szimpi 2.2 TDCI-t akkor az vehető automatával is mert abban nem PS váltó van hanem Aisin. Ha 11 előtti autót találnál akkor azok mind Aisin váltósak szóval megbízhatóbbak. De a 2010-es év az pont az az időszak volt már amikor még FL előtti példányokat már PS váltóval szereltek, de ezek ritkák azért. De tenylegesen a model frissítés után terjedtek el a PS váltók.
A rövidebb távokat véleményem szerint jól viselik a PSA motorok. Igaz nekünk már Euro 6-os 2.0 Mondeonk volt de jól viselte a városi használatot. -
Mike81
senior tag
-
Mike81
senior tag
válasz Oslug #218324 üzenetére
Mondjuk a miénk akarmilyen idő is van de R-be rakva soha nem.indítja be elsőre a benyás motort. Mindig full elektromosan indul. Ha normál menetben indulunk akkor a hidegben álltalában rögtön indítja a benzinest és nem is kapcsolja le amíg nem kezd el mocorogni a vízhőfok felfelé, pontosabban amíg ki nem ér a kék tartományból. Melegebb időben egy hosszabb állás( 4-5 vagy akár több óra is) nem vennék rá mérget hogy rögtön indítja a benzines motort. De ezt annyira még nem figyeltem meg de így rémlik. Sőt biztos is hogy így van kutatva az emlékeim között Ha van kraft az aksiban és éppen csak csordogálsz akkor nem indítja be rögtön a motort. De ez szerintem függ attól.is hogy kezeled a gázpedált. Amúgy én az ilyen hidegebb időkben indulas előtt pár percel telefonról beindítom az autót. Mire kiimátkozom a gyerekeket az autóhoz reggel nem a lefagyott hideg autóba kell beülni, és az olaj is egy kicsit legalább melegszik a motorban.
-
Mike81
senior tag
válasz hobizoli #218320 üzenetére
Igaz Ford de ugyan az a technika.... Ha lepadlozod akkor nyílván úgy indul a benzin motor is hogy le kell adnia a nagyobb teljesítményt. De ha normál gyorsítással indulsz akkor nem fog üveghangon vonyítani a motor. Igaz a miénkben 2.5 blokk van de ahhoz majd 2 tonna súly párosul de normál közlekedésnél abszolut nem vonyít a motor, akkor sem ha normálisan gyorsítok. Kb mindíg 1500 és 2500 között van a fordulat. Ha előzők akkor megindul szépen és dinamikusan lehet közlekedni vele. Akkor természetesen elő jön a motor "vonyító" hangja de nem úgy hasznalod hoszabb távon és nem annyira zavaró szerintem. Meg azért pl a Mondeo hybridjéhez képest kulturáltabb a hangja a Galaxy S-Max Kuga triónak.
Amúgy meg nem biztos de mintha valami előmelegítő lenne ezekben a motorokban pont a hidegjárat miatt de ebben nem vagyok biztos, de mintha ezt olvastam volna valahol. Én azt figyeltem meg hogy amíg a víz hőfok nem megy ki a kék jelzésből addig akár milyen finoman közlekedek nem lövi le a benzines motort. Nyílvan ez is azért van hogy többet legyen üzemmeleg állapotban a motor.[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
válasz Vismajor01 #218285 üzenetére
Nekünk van egy Galaxy Hybridünk amiben ugye ecvt váltó van, nem sima automata. De ugye a kezelése ugyan az. Első indulaskor normál fékként nyomtam és majdnem kiment a család a szélvédőn De utána minden ment már mint az ágyba f@sás Nem.jelentett semmi különösebb megszokást a hasznalata. Nem akartam kuplungozni élveztem a kényelmet Viszont az MK1 Focusunk manuális váltós és azzal egy ideig rendszeresen lefuladtam mert amikor esett a fordulat vártam hogy vissza váltson
[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
Sziasztok!
Eljátszadoztam a gondolattal hogy az MK1 1.6 benyás Focus kombinkat fiatalítani kellene. Igazából jól teszi a dolgát 276 000 van benne és még az olajat sem csipegeti a rozsda is jól.elkerülte eddig MK1 létére Második autónak van már csak hadra fogva mert a napi rohangálósunk egy Galaxy Hybrid. Amit nézegettem és mondjuk bele vágnék az ugyan csak Focus lenne de FL MK3 ugyan csak 1.6 szívó benzines motorral vagy esetleg az 1.5 EB-vel. 2013-tól gyártott Octavia 1.4 TSi vagy egy kategoriával feljebb a Hyundai I40 2.0 benzines. A kérdésem az lenne hogy a Ford 1.5 mennyire lett megbízhatóbb az 1.6-hoz képest?Illetve a Hyundai 2.0 szívó benzinese mennyire szamít megbízhatónak?Az autót azért havi szinten kb 10 alkalommal szoktam használni melóba járásra is ami kb 80 km jelent oda vissza fő úton, és 2 varoson keresztül.
Előre is köszönöm a segítséget[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
válasz molnarpeter #202438 üzenetére
Outlander kimaradt pedig tényleg az is lehet alternativa
Köszi a tippeket
A felsorolt tipusoknál van valami kemelkedő gond amire figyelni kell? -
-
Mike81
senior tag
válasz molnarpeter #202431 üzenetére
Nagyon max 5 miska amit most autóra forditanánk. Ebbe 1-vagy 2 S-max fér bele. Mondeoból.több. a hybrides Mondeo csábító lenne lecsappana a benzinre fordított összeg. A prius az meg valahogy nem az én világom közlekedőedénynek tartom bocsi de úgy alapból a japán vonal nem áll hozzam közel. A Hyundait is fentartásokkal kezelem. Amúgy annak a benzines motorja szenved valami széria hibától? Milyen TSI motorral.szerelt autókra gondoltál?
[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
válasz vzsryl #202427 üzenetére
Az lemaradt hogy már nem kell 3 gyerekülés mert 8- 6 és 3 évesek. Amúgy hátul a Fokában elfért 3 gyerekülés sőt egy hordozó és 2 gyerekülés is. Igaz nem volt leányálom a bekötés de nem lehetetlen A kombik azért vannak képben mert inkább 4-en vagy én egyedül ülök az autóban. De hátul középen én is elvoltam a Mondeoban nem.lógott át a vállam a 2 szélső ülésbe pedig nem vagyok kisdarab úhy gondolom A Ford csoportban olvasgattam a tapasztalatokat de nagyon friss infó nincs róluk, inkább a rákfenés 1.6 EB-ről van szó. Most ez vagy jó vagy nagyon nem.jó hír
[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
Sziasztok!
A mostani Mk1 Focus mellé tervezünk venni egy nagyobb középkategorias kombit vagy esetleg egyterüt. A 3 gyerek miatt az MK5 Mondi vagy 2015-től gyártott S-max az elődleges kiszemelt. Az éves futás miatt ami sok városból és országútból áll inkább a bemyás lehetne a jobb választás (éves szinten kb 15000 vagy mostanában inkább 20 000 éves futás) de nem tudom hogy az 1.5 EB is olyan rákfenés mint az elődje volt? Vagy legyen disel esetleg? Mert sokszor autóval járok dolgozni ez oda vissza 80 km főúton havi minimum 6 de van hogy 10-12 alkalommal is ez hónap függő, és persze még mellette más miatt futkorászás vagy csavargás. Szóval kérnék friss infót az 1.5 EB-ről ha van valakinek mert szeretnénk Ford vonalon maradni.. de alternatívában ott van a Zafira Tourer (C Zafira) 1.4 vagy 1.6 benyás vagy 2.0 szívó benyás Hyundai I40 kombi, és a 2014-től gyártott C4 Grand Picasso 1.6 vahy 2.0 disellel.
Előre is köszi a segítséget. -
Mike81
senior tag
válasz molnarpeter #183894 üzenetére
Én is szívesebben venném 2.5 T-vel csak éppen kínálat nincs csak külföldön de mire hazakerül és forgalomba helyezed nem biztos hogy megérné egy alaphangon 14 éves autó. Mert 2.5T-vel csak FL -elötti S-maxok/Mondeok vannak. (2006-2010)
A másik fele pedig hogy itt a nagy "Környezetvédelmi hisztiben" nem korlátozzák e az Euro 4-es motorokat. Mert ezek besorolása még annyi ha jól tudom. -
Mike81
senior tag
válasz [HUN]Dani #183891 üzenetére
A PS váltót csak akkor vállaljátok be ha van tarcsiba kb 1 milla a javításra mert ha letérdel akkor elég húzós a javítatása.
A 2.0 EB nem tudom hogy annyira problémás e mint az 1.6 mert azzal vannak bajok.#183890; nálunk nem kell rábeszélni az S-maxra mert tetszik a felesegmnek is. Csak ódzkodok a diseltől de akkor lehet mégis csak az lesz és nem idősebb benyás.
-
Mike81
senior tag
válasz LuckyL #183874 üzenetére
3 nagyon max 3,5. A felhasználas leginkább varos illetve fő út. Pályázni nem szoktunk vagy csak minden szökő évben egyszer.
#molnarpeter; nekem is rémlik hogy az MK4 Mondeoba lehet befér de ha a súlyt nézzük akkor nem sok különbseg van egy S-max és egy Mondeo között. Evjáratban amiben nem EB motor van ugyan az mint az S-Max. Nemtudom hogy esetleg egy i 40-be is be lehet gyömöszölni a 3 ülést?
De meghalgatok bármilyen ötletet csak a Multiplat nem -
Mike81
senior tag
Sziasztok!
Dillemázok.autó csere ügyében. 5 fős a család hátra 3 gyereküllésnek be kellene férni. Igaz a legnagyobb nemsokára mar csak ülésmagasítóval fog utazni.Most Focus mk1-el nehezen de megoldjuk a dolgot. Inkább benzinest vennénk de a kínalat inkább diselből van. Szeretjük a Fordot ezért az S-max nálunk nagyon előkelő helyen van benzines is akad belőle igaz a ritkább 2.5 volvós max kintről de.en úgy gondolom hogy a 2.0 benzines is mozgatja a kasztnit annyira amennyire kell. Viszont ezek már 10 éves autók elkezdőthetnek az anomáliák es hibák. Igaz a focusnál sem nagyon jöttek még elő hibák de azért benne van a pakliban. A másik kiszemelt fiatalabb C4 grand picasso 2013 utáni ami most Spacetourer néven fut. Tudom hogy csak diselel ajánlott a thp meg pure tech benzinesek miatt. Viszont nem tudom hogy ezek mennyire megbízhatóak? A motor az jó konstrukció de a hires francia elektromos anomáliák mennyire sújtják ezt a tipust
A harmadik jelőlt.pedig a Touran benzines motorral vagy ez is inkább gázolajossal ajánlott?
Szóval nem tudok dönteni hogy egy idősebb szívó vagy beszerezhetetlen turbós vagy fiatalabb disel S-maxot keresünk vagy csak fiatalabb C4 GP-ben vagy Touranban gondolkozzunk
Igazából nincs konkrét elképzelés még, csak valami támpont kellene[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
-
Mike81
senior tag
válasz molnarpeter #160040 üzenetére
Mondjuk azt hogy szebb👍
-
Mike81
senior tag
válasz Peterhappy #160000 üzenetére
Ha már a kinéztet is belevontuk a képletbe akkor ne felejtsük ki a Fiat Multiplat sem🤣👍👌✌️
Igazi rondaság de mondjuk minden követelménynek megfelel amit felsoroltál. Nem hosszú el fér benne vígan a 3 gyerek is. Meg grátisz az ülés pozició is magasabb.[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
válasz dinersgala #159596 üzenetére
Szia! Esetleg Ford Focus MK1 1.6 benzines? Megbízhatóak az alkatrész és a szervízelés sem emészt fel csillagászati összegeket. A rozsdára érdemes figyelni de mondjuk a miénk 2004 oktoberi es csak most kezdett megjeleni egy két felületi.
Vagy Astra G?[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
válasz batai15 #159339 üzenetére
Szerintem a te gondolatmeneted is jó. Ilyen irányból is meg lehet közelíteni a dolgokat.
Az én véleményem meg az, hogy nagyon sok ember pl bele van kényszerítve abba hogy diselt kell vásárolnia. Mert amilyen igényei lennének arra nincs benzines alternativa, vagy csak nagyon kevés a kínála akad belőle.[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
válasz kelly416 #159233 üzenetére
Sokan keverik a 3 Mondeokkal illetve még saját tapasztalattal is rendelkezhetnek hogy mekkora.szopóroller is tud lenni a gyenge üzemanyag rendszere, és ezért elvből lebeszélnek mindenkit még a fordról.is🤣.
A 4 Mondeoknál semmi különösebb baj nincs. Ha benézel bármelyik csoportba nem nagyon van telesírva különböző hibákkal.
A 2.0 tdci meg amúgy is PSA termék.és szerintem.meg sok más ember szerint is az egyik legmegbízhatóbb motor. Ha megadták neki a törődést és volt gazdája akkor nagyon jó motor. De ez igaz minden más típusra is[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
válasz kelly416 #159195 üzenetére
Szia!
Nekünk Focus Mk1 kombi van. 2 gyerek gyerekülésel elfér kényelmesen de a 2 ülés közé már nem nagyon pakolsz be semmit. Ami engem jobban iritál hogy tudják rugdosni az ülésemet vezetés közben. Az én véleményem az hogy minimum 1 mondeo kategiriáju autó kell 3 kiskoruhoz.
-
Mike81
senior tag
Sziasztok!
Ismerős nem várt utód gyarapodás miatt keres benzines egyterűt.
Amivel szemezget az a sima 2.0 benzines S-max. Sok rövid városi táv, heti 2 heti hoszabb ország út semmi pálya használat mellett racionális választásnak bizonyul. Csak fél egy kicsit hogy a 2.0 szívó mennyire lesz szívás ekkora tömeghez? Nézegette az MK4 mondeókat is de abba nem olyan kényelmes a 3 gyerekülés viszont a 2.0 benzines dinamikusabban mozgatja a Mondeót. Esetleg tapasztalat valakinek?
Mert leges legutolsó variáció ként max keresne egy diselt az S-maxból és 2 hetente meghajtaná pályán. De mondjuk én a mostani viszonyok közt már nem vennék diselt.Segítséget előre is köszönöm
-
Mike81
senior tag
válasz runner 125 #151523 üzenetére
Az lehet de nekem bejön a kocsival együtt. Bár nem magyar utakra való az tuti
-
Mike81
senior tag
Köszönöm a válaszokat
Igazából a szomszédomék akarnak venni egyterűt vagy kombit igazából még ők sem tudják. De van 3 gyerek és eddig egy chevrolet Aveoval közlekedtek ami azért nem egyszerű történet Most akarnak nagyobb autót is és Fordokat nézegettek,azon belül is MK4 Mondi és S-maxot. Már csak azért is ezt a típust nézegetik mert nekünk is MK1 kombi fókánk van és hát látják hogy nem rohangálunk vele szerelőhöz minden héten. De én mondtam nekik hogy ez ne legyen szempont mert a miénk benyás, amit ők keresnek az meg csak diselben kapható vagy nagy ritkán ecoboost benzinesben, de esélyesbb a disel. Aztán valahol belebotlottak egy Freemontba ami tetszik is nekik, és kérdezték hogy a motor mennyire problémás benne? Na ezért kérdeztem itt mert olasz vonal nem hozott eddig lázba. Bár tanácsoltam hogy reggeljenek ide, vagy olvassanak utána ők az adott típusnak Bár megnéztem a típust és nem is annyira ergya jószág Bár nem is kicsi azt meg kell hagyni meg nem is könnyű Bár én említettem nekik hogy van itt olyan fórumtárs aki 3 gyerekülést is benyomott a Mondeo hátsójába
-
Mike81
senior tag
Sziasztok!
Szeretném megkérdezni, hogy a Fiat féle Multijet2 mennyire megbízható konstrukció? illetve mennyire ajánlható vagy vannak e széria hibái?
A segítséget előre is köszönöm
-
Mike81
senior tag
Sziasztok!
Kolléga keres autót igazolt meglévő 3 gyerekkel szóval kell a hely Volt neki diesel szóval köszöni szépen kihagyná. Sok rövid távval használná ezért nézegeti a 2.0 szívós S-maxokat. Erről nem tudom mik a vélemények? A kasztnit mennyire mozgatja meg? Nem egy gyorsulós fajta, a sebességhatárokat is betartja, de azért jó lenne ha a mezőgazdasági gépet megtudná biztonságosan előzni Kb ennyi a kritérium.A válasz engem is érdekelne mert Ford fronton a Focusal megvagyunk elégedve (1.6 benzin) viszont mi is szeretnénk cserélni Mondeóra de ugye benyásból ritka mint a fehér holló az ecoboost meg drága na és persze ott is van sok költséges alkatrész.Válaszokat előre is köszönöm
-
Mike81
senior tag
Sziasztok!
Itt is felteszem a kérdésem amiben megerősítést szeretnék kérni tőletek.
Adott egy 1.6 Focus MK1-es autó aminek még 14" a gyári felnije. Most 185/65 gumikkal gurul. De lenne lehetőségem 4 db majdnem új 185/70 gumit beszerezni. Ha jól tudom meg a váltóméret oldalakat is böngészve ez még felszerelhető minden gond nélkül erre a típusra.Ha valaki tud nekem ebben infót szolgáltatni, vagy van tapasztalat ezzel kapcsolatban akkor azt megköszönném
[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
Sziasztok!
Ismerős szeretne egyel nagyobb kategóriájú autót venni a mostanitól, és beleszeretett a 2013-tól gyártott Skoda Octavia kombiba. Kell is a hely mert van 2 pici gyerek. Dizlit nem szeretne mert nem közlekedik annyit meg utána nézett pár alkatrész árnak amitől a vér is meg állt benne
Szóval elkezdte nézegetni az 1.4 TSI-t. Ezek mennyire problémásak még az előző mototrokhoz képest? Esetleg van olyan dolog amit jobban meg kell nézni mint más turbós motornál, illetve van olyan motor kód ami kerülendő illetve ajánlott.Előre is köszi a segítséget
-
Mike81
senior tag
Nem hanem péntek, és lehet ez a baj 😂
-
Mike81
senior tag
Nekünk 12 a Fordunk. Szerintem mióta kigurult a gyárból azóta csillag garázsban van. Most volt oktoberben vizsgázni. Előtte átnézettem a szerelőmel és most említette hogy a potkerék kornyeken alulrol kezd megjeleni a rozsda. De csak ott! Szóval ennyit arról hogy az utcán parkol és jobban rohad. Szerintem nem rossz egy lasan 13 éves kocsitól. Bár nem is voltak azok a latyakos telek hofy a sos lé meglepje az alját.Remélem a következő autónkal is kb ennyi bajom lesz mint ezzel😉
[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
válasz szaki1986 #140562 üzenetére
Ha higadtan vezetsz és betartod a sebességhatárokat akkor pl a Fordból elég lehet a 101 pacis is. Bár irtad hogy 2011-től nézed akkor gondolom az MK3-ra gondolsz nem a kifutott 2 szériára. Amúgy az 1.6-ból van 125 lovas is. Szerintem az 1.6 benzines jó lehet, nincs turbo 2tömegu. Sima egyszerű szívó, amivel valoszinuleg kevés szívó lesz😉Dinamokában meg elég még a kombi kasztnihoz is. Az Opelnél szerintem az 1.6 szívó is gyenge a suly miatt.Nem is beszélve az 1.4 szívóról. Itt szerintem min. az 1.4T kell. Viszont ott is van már 2tömegu meg turbo is ami nagyobb kockázatott rejt magában.
[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
válasz B-L-A-C-K #140472 üzenetére
Nekem az opel forumon az egyik tag azt írta, hogy a hütőfolyadék vezetékeinek a csatlakozásai elég sz@rok. Elég csak hozzányúlni és már spricelhet is a folyadék. De ezeket ugye lehe ellenorizni meg szerintem nem is egy nagy tétel. A másik pedig valamelyik szimeringnél olajszivárgás. De kb ennyit említettek. Amúgy neki 1.4T sports tourer van és meg van vele elégedve. Mondta hogy nem direkt befecskendezéses ezért a kokszosodástól sem kell tartani.
#140485; Ja értem én is azt hitzem hogy valami konstrukciós baj van ezekkel is😉
[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
Sziasztok!
Ti betudtok lépni a Használtautóra?
Engem nem enged be, egyszer kiírta hogy fogadjam el az Ászf-t csak éppen nincs neki hely ahol le lehetne okézni. Eddig retek ez az új verzió. 4g-n sem nagyon akarta betölteni most meg ez a mai f@szsága.... -
Mike81
senior tag
válasz Théodore #139356 üzenetére
Akkor szerintem számitásba jöhet a Kia Ceed, J Astra, Focus Mk3 2011-től, Hyundai I30, vagy golf octavia kettős. A Ceed Focus i30 trio 1.6 szívó benyás ezek szerintem elmondható hogy probléma mentesek. Nincs 2tömegű turbó. Ekkora kasztnihoz elfogadható ekkora teljesítmény. Nekünk 1 Focus kombi van 1.6 benzin. 2 gyerek 2 felnött csomagokkal megrakva is azért szedi a lábát. Nem kell kisérni a 60 cammogó volánbuszt de nem is leszel vele egy Fittipaldi ha érted mire gondolok. Az Astrához minimum az 1.4 T kell a nagy önsúly miatt. Az alap 1.4 - 1.6 motorok szerintem felejtősek. De itt már azért számolni kell a nagyobb szerviz koltségekkel turbo 2tömegü stb.... A Golf Octavia motorok megbízhatóságát annyira nem ismerem de vannak itt páran akik meg vannak elégedve velük.
[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
válasz Théodore #139353 üzenetére
Pl; Ceed sw. Elég népszeru és megbizható. De ekkora összegből azért szerintem lehet válogatni. Csak középkategoria jöhet szóba, vagy a kompakt osztály is játszik? Ha igen akkor ott ennyiért már elég korrekt Fokuszt vagy Astrat lehet kapni. Ebben a kategoriában azért több a benzines kínálat mint egyel fentebb. Pl; Fokusz 1.6 TI-VTC alap motor de megbízható
[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
válasz runner 125 #139188 üzenetére
Szerintem is😉
-
Mike81
senior tag
válasz Integrale #138823 üzenetére
Ha már autóbelső.... Ma volt alkalmam megnézni egy új 308 sw kombi belsejét. Leginkább a "törpe" kormánykerékre voltam kíváncsi meg az emelt múszerfalra. Nem is olyan gáz bár vezetés szempontjából nem tudom milyen lehet. De kifejezetten szimpi volt. Ha most kellene autót választanom akkor igen csak esélyes lenne. Bár nem tudom jogy javítottak e valamit az 1.6 THP-n.
[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
válasz Integrale #138809 üzenetére
Hát nekem a belsővel is kell barátkoznom így képek alapján. Bár lehet hogy élőben egy nem alap szériás Tipo bejönne ;-) Így voltam anno az 1 fokával is. Nem tetszett ameddig bele nem ültem. Nem azt mondom hogy maximálisan tetszik de azért elfogadható lett számomra.
[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
Azért kíváncsi leszek a Tipo SW-re. Képek alapján nem néz ki rosszul. Nem vagyok egy olasz autó fan. De ez kifejezetten tetszik. :-)
-
Mike81
senior tag
válasz ReSeTer #138327 üzenetére
Szia!
Igaz nekem 1 fokám van 1.6 benzinesben. A kombi kasztnihoz is elegendő a motor. A 2 fokuszban pedig ennek a kicsit tovább fejlesztett változata van TI-VCT néven ha jól rémlik. Azt mondják róla hogy egy kicsit dinamikusabb a motor de majd ki igazítanak ha rosszul tudom[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
válasz g4mer #136869 üzenetére
Szia!
Amúgy én is ugyan ebben a cipőben járok. Jó lenne egy MK4 Mondeot beújítani a mostani 1.6 benyás Focus helyett. A hely kérdés nálunk is sarkalatos pont. A gyerek néha kirúgja a csigolyámat a támlával együtt. Csak én sem megyek kb csak 10-15 körül évente. Bár nekem azért vannak hosszabb etapok is. Nézegettem az újabb 1.6 ti-vct Focusokat is. De a +24 Le-n kívül nem tudom ade egy kicsit jobb dinamikát. Na meg ugye abban a hely sem nagyobb.
-
Mike81
senior tag
válasz DuDieHUN #136386 üzenetére
Szia! Ford Focus Mk1 kombi 1.6 benzin. A kasznihoz elég de nem egy verseny paripa. Szerintem ebből a fajtából már lehet kifogni normálisabbat ezért az összegért. Asszony egyik ismerőse 1 hét alatt eladta a 99 Fokát 550 000. Úgy hogy idén volt műszakin és motorikusan is patent volt.
-
Mike81
senior tag
válasz Tsebacsi #136218 üzenetére
Hát én az I40-re szavaznék. Hatalmas az az autó. A közelemben van egy kombi disel. Pont akkor futottam bele mikor az okmányirodában intézte a tulaj az átírást. Akkor megnéztem, nekem a Mondeo mellett ez lenhetne még a befutó. Mindegyik szint jól felszerelt ahogy olvastam. A motorok megbízhatóságáról nem sok infóm van. Bár gyanítom hogy ugyan ezek a motorok vannak a Kiaban is.
[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
Amúgy a faceliftes mazda 6 amik 2009 utániak, azok mennyire hajlamosak a rohadásra? Sikerült valamit javítani rajtuk?
-
-
Mike81
senior tag
válasz footy #133049 üzenetére
Amenyire bele néztem a fórumokba nekem is ez jött le. Szerintem szép autó mind a 2 kasznival. Bár nekem a cw jobban tetszik. Ha jól emlékszem akkor itt is csak a vezérlés különbözik a kér disel között. Szóval egy kis laptopozás és már 136 pacis a járgány. Viszont ahogy néztem a kettős tomegu elég horror áron van hozzá. Egy Mondeoba pl olcsóbb:-/
-
Mike81
senior tag
válasz F-ECT$ #133011 üzenetére
Szia!
Igen az i40 csak 1.7 crdi-vel kapható, 116 és 135 ménessel. A benzinesből van csak 1.6 és 2.0 de mind a kettőt gyengének titulálják. Ami kb szerintem is igaz lehet, főleg hogy az 1.6 is csak sima szívó benyás. A 2.0-ből meg nem is találni a hahun sem. Amúgy az egész autóról nem nagyon találni infókat hogy mennyire jók vagy rosszak. Német fórumot találni, de azt meg nem értem.
[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
válasz F-ECT$ #132926 üzenetére
Ha nekem a Passat és a I40 között kellene dönteni akkor egyértelmű, hoy nálam az I40 cw lenne a befutó. Az Nekem az a forma nagyon bejön, és ettől függetlenül mégis óriási hely van benne. Na meg az sem elhanyagolható tény hogy 5 év km korlátozás nélküli garancia van rá. Meg úgy alapból kevés rosszat hallani a motorjaikról. Csak az alkatrész ár szerintem egy kicsit drága pl egy Mondeohoz.
[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
válasz footy #132933 üzenetére
Köszönöm a választ, és persze mindenki másnak is
Akkor lehet csak marad a disel vonal Mondeoval az élen. 2007-től nem nagyon változott a formavilág, de nekem akkor is nagyon bejövős. Főleg amelyiken van tetősín is. Az nagyon adja nekem
Egy ideig még szemezgettem az 508 sw-kel is. Azok disel motorjai is elég megbízhatóak, és abban is van hely bőven+anorámatető De azért valahogy a mondeo mindig benne maradt a pakliban -
Mike81
senior tag
Lejárt a szerkesztési idő
Árban kb 3 milla lenne a plafon. A mondeoból 2011-től nézegettem facelifteseket. Az értékvesztéssel tisztában vagyok. De ha beújítok egyet akkor az szerintem megint meg lesz jó pár évig. Nekem nincs bajom a céges járgányokkal. Azok legalább biztos elmennek a kötelező szervizre. Egy magán ember azért lehet spórol itt ott a költségeken. De nem szeretnék általánosítani. A mostani autónk is flottakezelő tulajdonában volt, és gond egy szál sem
(#132926) F-ECT$; Az nem jött szóba nálunk. De azért megnézem hogy milyen is valójában.
A focusba beraksz 2 gyerekülést oda már nem ül be mellé senki. Ez biztos! Nálunk is ez a fő baj. Tavaly mégnyaralásra vittünk utazó kiságyat és szégyen szemre az ismerősék hoztak utánunk egy két cumót mert hozzánk nm fért be Az Octavia ilyen szempontból fejedelmi helykínálatot nyújt.
[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
válasz footy #132922 üzenetére
Igen nézegettem a J Astrákat. Nincsenek is rossz véleménnyel róluk, és még szerintem jól is néznek ki
A Focusokból meg a hahun nincs még nagyon 1.0 csak új. A legtöbb az 1.6-os amire azt mondátok hogy kerülendő. Ebben a kategóriában egyértelmű, hogy az Octavia viszi a prímet, és így került képbe a TSI motor, amivel én eddig nem is foglalkoztam, mert úgy voltam vele hogy az összes rákfenés. De tény hogy ebben a kategóriában az opel 1.4-e a legvonzóbb mert nem közvetlen befecskendezése. Így kokszosodás nincs. Azt nem tudom, hogy az 1.6 is ilyen rendszerű e. Valaki itt írta, hogy az újabb TSI-nél már változtattak a befecskendezésen, és így a kokszosodás már megoldottnak mondható. Ha ez így van akkor kb melyik évjáratól érdemes keresgélni?(#132924) tresh;
Köszi a választ
Nagyon sokáig csak a Mondeokat vagy S-Maxokat néztem mert nekünk ezek tetszenek. Na meg a helykínálat is fejedelmi. A mostani Fordal sem volt semmi extra bajunk eddig. Csak ugye itt jött a gond hogy disel városba rövid távra=dpf és 2 tömegű halál. De ha havi 2 gyepálás segít neki akkor az még belefér[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
válasz tresh #132876 üzenetére
Köszi a választ! Elhiheted hogy én is vennék mondjuk egy Mondeo MK4 vagy S-max 1.8 vagy 2.0 benzinest, csak speciel nincs. Van egy Focus MK1 1.6 benzines kombink, ami kb pont elég a kasznihoz. A kocsit megvettük 124000 km-el 4 évesen. Most 12 múlt és van benne 184 vagy 186 000 nem emlékszem rá pontosan. Szóval nekem aztán rohadtul megérné a disel. Tudom hogy megy mint a meszes de mivel kisvárosban élünk és gyakorlatilag nem pályázunk csak főúton közlekedünk így elég hamar bedöglene a dpf. Nem azért nézegetem a benzineseket mert utálom a diselt. Csak egyszerűen nem nagyon találni középkategóriás autót ami nem gázolajos. Amit eddig találtam benzines kivitelű középkategóriás márkákat a következők; Hyundai I40 cw 1.6 szívó benzines meghal ezzel a motorral 4 ember plusz csomaggal. Bár alföldi vagyok ezért még jó is lehetne csak ne menjek pl a gödöllői dombság felé sem ugye Akkor van a Mondeo MK4 ebből 1.6 ecoboost van. Ja sz@r mert 1.6 és turbós. Akkor van Mazda 6 1.8 2.0 ez még jó is lehetne csak ez meg rohad akár mit is csinál vele az ember.Van az Insignia 1.6 - 1.8 benzines. De ez meg kb akkora hellyel van megáldva hogy majdnem ugyan ott vagyok ahol a part szakad Akkor van még a Toyota vagy Honda benzinesei. Amikről sokat nem tudok de nem olcsó hozzájuk az alkatrész az biztos. Na akkor szóval melyiket is válasszam a rengeteg lehetőség közül? Ezért jött szóba másik lehetőségként az hogy maradni a kompakt kategóriában csak erősebb motorral. Csak ugye hátra megint nem ül be senki a 2 gyerekülés miatt.
Esküszöm már azt látom megoldásnak, hogy veszek egy 2.0 disel Mondeot aztán a szűrőt kicsapom a fenébe -
Mike81
senior tag
Azt a legelején elfelejtettem megkérdezni, hogy ugye írtátok hogy kerülni kell az 1.6-os benzineseket( VI-TC, STCI) Ez igaz a Mondeoba szerelt ecoboostos egységre is? Vagy ott más rendszer van?
-
Mike81
senior tag
válasz Tsebacsi #132864 üzenetére
Nálam alap de szerintem másnál is, hogy ha megveszünk egy használt autót akkor ott rögtön vezérlés, olaj +szürő csere játszik. Igazad van a láncosról írtak nagyon rossz véleményeket. Ez kb olyan lehetett mint a BMW & PSA fejlesztésű THP motorok. Ott is állítólag kb 30 000 vezérlés csere mert mindíg elmászott, meg persze a kokszosodás is befigyelt ott is
-
Mike81
senior tag
Az újabb TSI-k alatt mit értesz mikori évjárattól van a módosítás? Amúgy a mostani szívó 1.6-al sem volt semmi gond még (Focus MK1 1.6 kombi), pedig már 12 éves. Amúgy nem vagyok egy örült vezető nem is gyorsulok lámpától lámpáig, csak szeretném tudni hogy a motorban van még tartalék, és az előzést nem remegő lábbal fejezem be Amúgy a mostani kocsinkal is leginkább csak akkor van baj ha 4 felnőtt + csomagokkal robogunk. Egy fokkal jobb a szitu ha mi meg a 2 gyerek+csomagokkal vágunk neki az útnak. Amúgy azért lett volna jobb az egy kategoriával nagyobb autó mert most jelenleg a gyereküllések mellé nem tud beülni senki. Vagy ha mégis az akkor nagyon nádszál kivitel
-
Mike81
senior tag
Sziasztok!
Újra véleményeket és tanácsokat szeretnék kérni. Mivel a középkategoriából úgy néz ki nem lesz semmi. Mivel az évi kb 12000 km-ért nem érné meg diselt venni, ezért valószínűleg maradunk a kompakt méretnél (Astra & Focus esetleg Octavia).
Astrából a J sports tourert nézegetem és abból is az 1.4 és 1.6 turbó benzineseket. Focusból pedig a 2011-től. Itt ugye van az SCTI és a TI-VCT amik benzinesek. Ezekkel kapcsolatban szeretném kérdezni a tapasztalatokat és véleményeket. Melyik motor megbízhatóbb illetve melyik mennyire szervízigényes.
Amúgy nézegettem még a TSI motoros Skodákat is mert a kategoriában azoknak verhetetlen a belső terük és csomagtartójuk.Viszont úgy tudom hogy a négy motor közül ezek a legproblémásabbak. Egy másik lehetőség, hogy az Insigniából nézzek valami turbó benzinest?Vagy esetleg válaljak be egy dieselt? Mivel kisvárosban lakunk a dugóban araszolás nem tétel, ami a kettőstömegűt meg a dpf-et kinyírná. Meg azért ha úgy alakul akkor megyünk is a kocsival leginkább főuton, pályázni nem szoktunk.
Szóval egyelőre ennyi a gondomSegítő válaszaitokat előre is köszönöm
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Autós topik
- Interactive Brokers társalgó
- Óra topik
- OLED TV topic
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- További aktív témák...