-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
hentes555
senior tag
Heló
Nekem is hasonló "problémám" lenne, mint a délelőtt író fórumtársnak. 20 éves vagyok, munkábajárós autó kellene, lehetőleg minél jobb minél kevesebbért, ugye Igénybevétele 80%-ban munkába ingázás lenne városban+5 km-nyi főúton, az egész táv úgy 10 km. Továbbá úgy havi kétszer 50-60 km főút, és évente 2-3x csak jó lenne vele elmenni kirándulni itt Mo.-n belül. Autót vezettem már, két éve van jogsim, eddig egy ezres swifttel járkáltam, ami nem az enyém. Most szeretnék saját autót, pénzben olyan 5, nagyon max 600k, amiben az alku is benne van, tehát lehet 630, ha sikerül 600 alá alkudni. Igazából a követelmények kb. a következők: ebben az évezredben készült, ABS, elektromos ablak, esetleg klíma. Motorból 1.6-nál nem akarok nagyobbat és 1.3-nál kisebbet sem. Fogyasztás is fontos, 7-nél ne nagyon egyen többet városban. Ja, még egy, hogy 167 centi vagyok, szóval kisebb autók jönnek be. Amiket eddig néztem: Fabia 1.4, Peugeot 206 (bár ezeket ahogy néztem nagyon sok le van lakva), Polo 1.4, Clio.
Még egy dolog, hogy apám cégénél most eladó egy 2007-es Scenic, 1.9 dci, Privilege felszereltség, alias sok hangszóró, esőérzékelő, automata fényszórók, bőrülés, tempomat, kulcsnélküli indítás és ehhez hasonlók. Az autót apám meg tudná venni tőlük olyan 200-250-ért. A problémája annyi, hogy a szélvédő repedt, a fékek cserére szorulnak, a féltengely és még pár dolog a motorban cserélve volt és 350.000 km van benne. Ezzel érdemes lenne foglalkozni vagy inkább vegyek mást az előbb felsoroltak közül pl.?"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
hentes555
senior tag
válasz roberto211 #118566 üzenetére
Köszi a választ, ezek elég jónak néznek ki, bár a belső terét kicsit szokni kell látványügyileg, de annyi baj legyen. Nekem leginkább a Fabiák tetszettek, 1.4-es motorral. Azoknak tetszik a belseje, olyan letisztult és valamennyire "minőségi" is. Meg ültem haveromékéban és abban még 90-nél is olyan szinten csend volt, hogy szabályosan meglepődtem. Mondjuk swift meg ignis után..
kalmanchris: Köszi a válaszod neked is, az a gond vele, hogy tényleg full felszerelt, 8 éves meg minden, csak egyrészt mikor vezettem, akkor olyan nagynak éreztem, nem éreztem annyira a kocsit mint pl. a swiftben. Bár lehet egy idő után meg tudnám szokni.. Csak amit mondtál is, hogy én max. havonta 2x mennék vele ilyen hosszabb 50-60 km-es távokat, azon kívül csak az a napi ingázás
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
hentes555
senior tag
Öhm, most így a hirdetések közt néztem cabriokat és háátt, elgondolkoztam Vajon milyen lehet egy olyan cabrioval menni ősszel-télen?
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
hentes555
senior tag
válasz roberto211 #118579 üzenetére
Nekem tetszik a színe, az üléshuzat nem annyira, de ennyi baj legyen vele összesen
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
hentes555
senior tag
Heló
Olyanban szeretném a segítségeteket kérni, hogy autót szeretnék venni munkába járni, ami napi 20 km-t jelent összesen. A keret nagyjából 500k. Lehetőleg 2000 utáni autókban gondolkodom. Most nézegettem a megyében található autókat és találtam egy ilyet: [link] Mit gondoltok erről, érdemes lehet megvenni? És kb. mennyit tudnék ebből az árból alkudni?
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
hentes555
senior tag
Heló
Olyan kérdésem lenne, hogy azt meg lehet oldani nagyobb b*szakodások nélkül, hogy egy 190 km-re levő településen találtam egy megfelelőnek látszó autót, elmennék érte, megveszem, és többet nem kell arra mennem papírokat intézni, hanem mikor ott vagyok akkor elintézzük amit kell, aztán elbúcsúzunk egymástól és kész?
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
hentes555
senior tag
Sziasztok
Hamarosan szeretnék autót venni. Elsősorban munkába járásra lenne, ez egy naponta 2x10 km-es távot jelent, jó részt város, max. 2 km 4-es főút. Továbbá kéthetente elmennék vele Nyíregyházára és vissza barátnőhöz, az ugye Szolnoktól cirka 200 km. Nyáron kisebb-nagyobb kirándulások is felmerülhetnek, de csak országon belül.
Első autóm lenne, jogsim két éve van, azóta néha tatám ezres swiftjét vezetem (2002-es), mást nem igazán. Jó lenne, ha ezt a leendő első autómat nem kellene gyakran szervízbe hordani, nem lennének idegesítő hibái. Persze nem várom el egy tizenéves autótól, hogy abszolút hibamentes legyen, de nem szeretnék nagyon közeli kapcsolatba kerülni a szervízzel. Legyen biztonságos. A fogyasztása ne nagyon legyen több, mint ~8 liter körül városban, nem padlóval indulva minden lámpánál. Dízelt a rendszeres rövid távok miatt gondolom nem érdemes venni. És ne legyen túlságosan fapados (lásd tatám swiftje). Magára az autóra max. 700-750.000 Ft-om lenne.
Az a baj eddig bárkit kérdeztem, mindenki mást mondd. És így elég nehéz választani, hogy az egyik azt mondja x autó megbízható, keveset fogyaszt és jó, a másik ember meg a totál ellenkezőjét. Ezért gondoltam megkérdezem tőletek is, itt azért úgy látom vannak olyanok, akik már láttak egy-két autót és van tapasztalatuk.Eddig amiket nézegettem: G Astra, 1-es Focus, Punto 3 (ebből a Sporting nagyon sokáig tetszett, felszereltségre sem rossz, de a megbízhatóságáról nagyon megoszlanak a vélemények.). VW konszernnél is láttam pár jó dolgot, azokban főleg a formája tetszik, megbízhatóságuk és fogyasztásuk nem tudom milyen, de pl. a Polora írták hogy sokat eszik, Golf IV is, Toledo is. Fabiákat is néztem, azokról túl sokat nem tudok, de tetszenek.
Tudnátok írni ezekről, hogy, melyiket lenne érdemesebb megvenni és mi az, amiket inkább hagyjak? De egyéb ötleteket is szívesen fogadok, amennyiben a fent leírtaknak megfelel az autó
[ Szerkesztve ]
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
hentes555
senior tag
válasz Integrale #128078 üzenetére
Köszönöm a választ neked is és tboy93-nak is
Akkor Puntobol volt az 1-es, utána a "csíklámpás" 2-es, a 3-as pedig a Grande? Ami a kettő közt van, az pedig a 2/B, ugye? Mert akkor én kifejezetten 2/B-ket nézegettem és nagyon tetszettek és tetszenek is. A probléma annyi, hogy apám azt mondta ő egyáltalán nem szívesen engedne Fiatot a portára, mert hogy azok sz*rok. Meg aztat mondta, hogy beszélt több emberrel is, köztük szerelőkkel is, volt aki annyi mondott rá hogy részvétem, de mindegyiknek az volt a véleménye, hogy Fiatot ne. Meg van valami munkatársa, aki meg autókat szerel hobbiként és hogy olyant mondott, hogy a Fiatokban a dolgokat 5-6 évre tervezik, és ha az egyik alkatrész elromlik, akkor utána szépen sorban elromlik a többi is. Hát ebben mondjuk sok rációt nem látok. Meg hogy nem tartósak, mert nem nézzen szét az ember az utcán, nem látni öreg fiatokat, és pont ezért, mert hamar szétmennek.
Ti pedig pont az ellenkezőjét mondjátok, hogy nincs baj a megbízhatóságával, továbbá TC népítéleten sem írják a tulajok annyira rossz lenne, sőt, csendes, kényelmes, annyira nem is eszik sokat.
Csak nem értem, hogy miért van az, hogy a szerelők azt mondták hogy csak olyat ne, sokan meg azt hogy jó választás lehet.Még egy enyhe hátráltató tényező, hogy 2/B Sportingból jelenleg 5 darab eladó van az országban, és ami a legközelebb van, az kvára túl van árazva (szerintem). Legjobban a szürke tetszene, de az meg törött volt A második a kék, abban a 125.000 km-t el is hiszem, jófogáson is fent van a hirdetés, a csávónak van eladó fullosan restaurált Piaggio Ape 6 milláért eladó, meg eladó üzlethelyiség Pécs belvárosában, szerintem második autó volt. Utána a feketék, amit én a nyíregyi a lökösök alapján töröttnek gondolok.
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
-
hentes555
senior tag
Sziasztok
Minap írtam kérdést, hogy városba munkába járni keresnék autót 700-750k-s határral. Lényeg higy megbízható, kényelmes legyen, valamint a fogyasztása 8 liternél lehetőleg ne legyen több városban. Írtátok hogy G Astra, 1-es kókusz, Punto 2 jók.
Most épp Seatokat nézegetek, Ibizát-Cordobát, 2002-2004 körülieket. Ezek mennyire jó autók, megbízhatóságuk és fogyasztásuk milyen? Ezekben a VW féle 75 lovas blokk van (az 1.4-esekben), azok meg szeretik a hasukat, nem?"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
hentes555
senior tag
Sziasztok
Múltkor írtam már ide, hogy keresek nagy részben városi használatra munkába járós+ havi 2x Szolnok-Nyíregy odavissza útra autót. Max 700-750-ért. Akkor nézegettem G Astrákat, 1-es Focust, Puntot (Sporting), meg Fabiát. Elmentem pár kereskedésbe, normális ajánlatot itt Szolnokon nem találtam, de a Fabia tetszett legjobban, így ezeket nézegettem hahu-n. Jól tudom, hogy inkább az 1.4-es MPI ajánlott a HTP helyett?
Hahun ezeket néztem: [link] [link] [link] [link]Bitpork, írtad, hogy érdemes úgy autót venni hogy egy olyan hibás darabot, aminek tudott a baja és javítható és ezt megcsináltatni. Ilyet tudsz esetleg ilyen kisebb kategóriában, ami jó lenne munkába járósnak és nem több a fogyasztása 8 liternél és 750-ben megáll a végösszeg javítással?
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
hentes555
senior tag
Szép estét
Egy ilyen "enyhén törött volt" autót mennyire lenne érdemes megnézni/megvenni?
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
hentes555
senior tag
válasz kovacsroli #129138 üzenetére
Látom hogy le van pattanva a festék pár helyen, de ha a főbb részek nem károsodtak és ütközésbiztonságilag sem lett rosszabb, engem nem zavar, max majd lefényeztetem.
Vagy ha már elutazok odáig 300 km-t akkor megnézem ezt. December 4 óta fent van a hirdetés, hátha annyival is többet enged. Ahogy néztem a csávó hirdetéseit jófogáson, hát van pénz. Hátha második autó volt és nem sajnálták tőle a normális karbantartást.
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
hentes555
senior tag
Sziasztok
Nem tudom mennyire off, de szerintem ide tartozik valamennyire.
Ha esetleg úgy döntök, hogy dízelt szeretnék venni, akkor a turbó, (CR) rendszer állapotát mennyire lehet pontosan felmérni? Clio 1.5 dci-ket néztem.
Valamint dízelekből tudnátok olyan modelleket, amik megbízhatóak, szervízköltségük nem túl magas és nem fogyaszt sokat (~5 L)? Árban olyan 700k lenne rá, lehetőleg 2000 utánit szeretnék.[ Szerkesztve ]
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
hentes555
senior tag
Sziasztok
Néha írogattam ide meg a VAG topikba, most úgy áll a dolog hogy holnap megyünk megnézzük ezt. Maga a típus tetszik, ezt találtam valamelyik nap kiemeltként, 650-ről 600-ra ledobva az ára. Külsőre képek alapján tetszik, bár a felsorolásban említett fényszórómosó és kartámasz nem szerepel egyik képen sem. Azt a 183k km-t is elég nehezen akarom elhinni. Valaki meg tudná nézni a KEKKH oldalán rendszám alapján az óraállásokat? Természetesen az összeget átutalom
Vagy ha már felutazunk Pestre, és nem lesz jó a fent linkelt, tudnátok pár helyet, ahova érdemes benézni? Fővárosi autópiac milyen?
Még ez is tetszik, csak az adatlap alapján nincs benne klíma, ami nem túl jó"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
hentes555
senior tag
válasz Alvin_ti4200 #129637 üzenetére
Akkor azt kihagyjuk
Más hellyel esetleg van pozitív tapasztalatod?
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
hentes555
senior tag
Valaki tud BP-n az Üllői út közelében olyan szervízt, ahol csinálnak állapotfelmérést és nyitva van ma?
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
hentes555
senior tag
G Astrából X vagy Z motorkódú a megbízhatóbb?
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
hentes555
senior tag
Sziasztok
Végre "jogosan" írok a topikba,a mai napon elhoztam a kereskedésből életem első autóját, egy Németből behozott 1.6-os 8 szelepes G Astrát, 1999-es születésű.
Van rajta pár apróság amit majd megcsináltatok, lenne hozzátok is majd pár kérdésem. Első kérdésem, hogy ma itthon az aknából megnéztük az alját, annyira nem vészes meg le is volt kezelve szerintem mert látszik hogy a küszöböknél végig nem gyári rajta a festék.Na de nem ez a lènyeg, hanem hogy azt vettem észre hogy hátul is tárcsakfék van. Volt olyan Astra, amin gyárilag is tárcsa van hátul vagy ez ilyen utólagos "tuning" lehet?"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
hentes555
senior tag
válasz focvis #130856 üzenetére
Köazönöm a választ
Enni nem eszi, csak szerintem a szelepfedél tömítés nem az igazi mert ott szivárog kicsit. Majd megnézetem egy szerelővel, bár többen mondták hogy itthon is meg tudom csinálni könnyen.
Ha hátsó tárcsákat meg betéteket akarok venni akkor webshopba 1.8-as motort írok be és annak jónak kell lennie, igaz?"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
hentes555
senior tag
Sziasztok!
Egy kis tanácsot szeretnék kérni a topik témájában.
Használtautót szeretnénk venni a mostani 2003-as Swift helyébe.Árban nagyjából 2-2.3M a határ, nagyon max. 2.5M magára az autóra.
Amire használnánk: Évente kb. 16-18k km, nagyrészt hétvégi hazajárásra, ez egyik hétvégén 2x85 km, fele-fele 4-es főút+M3, másik hétvégén 2x120 km, 4-es végig. Illetve kirándulni, nyaralni akár külföldre is, jellemzően Ausztria. Második autónak, városban rohangálósnak maradna a Swift.
Szempontok, amire így első körben gondolok, fontossági sorrendben:
- Biztonság
- Megbízhatóság (nem feltélten baj, ha ritkábban elromlik ez-az, nem is elvarható, hogy ilyen ne történjen, lesz is félrerakva javításra pénz, de ne folyamatosan a szervizben álljon)
- Fogyasztás
- Kényelem (extrák terén egyedül a klíma és a tempomat elvárás)És ne legyen kombi.
Ilyen felhasználásra tudnátok ötleteket adni?
Eddig amit néztem, az a Civic 8gen, 1.8-al: Tetszik a dizájn, az 1.8 VTEC kb. megbízható, apróbb hibák vannak, viszont kicsit hangos és keményebb a futóműve (ez nem feltétlen baj, engem nem zavar, néha elmennék kanyarogni a hegyekbe is vele szívesen, de nem ez az elsődleges szempont). Ja és van a közelben Hondákra specializálódott műhely.
(Astra H kilőve, számomra jellegtelen, unalmas)
[ Szerkesztve ]
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
hentes555
senior tag
Volvóból van esetleg olyan, ami belefér árban és nem is túl szervizigenyes típus, illetve lehetőleg kb. 2007 utáni? Gondolom ezek a biztonság+kényelem kérdést lazán pipálnák, kérdés a megbízhatóság.
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
hentes555
senior tag
válasz molnarpeter #218367 üzenetére
Tetszenek a Volvok kifejezetten, nézegettem, kínálat is van kb.
C30 nem tudom, vegyes érzések, tetszik kívül-belül, de olyan kicsinek érződik, illetve sok jót nem olvastam róluk.
Valaki, aki kicsit jobban ismeri a Volvokat, tudna tanácsot adni, hogy milyen motorokat/váltókat illene elkerülni a békesség érdekében ezeknél? (pl. C30, S40)"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
hentes555
senior tag
Hát bsszátok meg, ebből lehet Volvo lesz
Nézegetem a kínálatot, ugyanolyan áron kb. a Civic-kel egykorú/futású autók, sok még fiatalabb is 1-2 évvel, nagyon megtetszettek. Biztonságra és kényelemre is lepipálja szerintem simán, megbízhatóságra nem tudom, de ahogy olvasgattam a 8gen Civic FB csoportot, hát ott is vannak típushibák, igaz nem a motorral, de a klímakompresszor, kuplung munkahenger szeret meghalni, féknyergek beragadni, az viszi legtöbbször a tárcsát+betétet, kijelzőből pixelek kimenni, elektromos tükör nem megy, csomagtartó beázás, hasonlók. Futóműben is úgy olvasom, gyakran cserélgetnek dolgokat, szerintem nagyon kemény a magyar utakra, max. valami könnyebb,16-os felni+gumi kombóval lehet segíteni ezen.
Volvo hibákat nem tudom, abba most kezdek belemerülni, de ha a Volvo-val is ennyi van, szerintem a biztonság+kényelem ennyit megér.
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
hentes555
senior tag
válasz molnarpeter #218384 üzenetére
Most elsőre talán a 1.6D-t céloztam meg, ha jól néztem, ezek HDI motorok, céges dobozos és 5 ajtós Peugeot Partner-ek (+Partner Tepee) is ilyen motorral szereltek mind, van belőlük jó sok, én nem hallottam, hogy kifejezetten problémás motorok lennének.
És szerintem ilyen felhasználásra, lényegében mindig hosszabb távokra, már nyugodtabban vennék dízelt. Ahogy írtam is, városi rohangálósnak maradna a Swift, ezt nem gyötörném ilyen felhasználási móddal."Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
hentes555
senior tag
válasz rbalint88 #218382 üzenetére
Azt mondjátok meg, hogyan van az, hogy most nézegetek alkatrész árakat a 8gen Civichez 2.2 CTDI 2009 és az S40-es Volvo-hoz (2009-es 1.6D-t írtam be) és sok minden kevesebb, vagy akár FELE áron van. Példának okáért, Bárdinál (Volvo-Honda):
Kettőstömegű lendkerék LUK: 168k - 378k (Volvoba LUK Kettőstömegű+kuplung szett 358k
Bal első lengéscsill. Bilstein: 47k - 53k
Hátsó lengéscsill. Bilstein: 29k - 45k
Kinyomócsapágy: 57k - 33k (de itt a Volvoban hidraulikus kinyomócsapágy van)
Bal első tengely lengőkar BGA: 35k - 113k"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
hentes555
senior tag
válasz Biqci #218420 üzenetére
De nekem pont az a
bajfura, hogy olcsóbbak az alkatrészek, mint a Hondához, amire azt mondják, hogy megbízható japán autó, erre kapásból kb. 8 típushibát fel tudnék sorolni, példának okáért, hogy igen hamar szétmegy a komplett hátsó híd, féknyergek szeretnek beragadni és vinni a tárcsát+betétet, kuplungpedál recseg, nyekereg, klímakompresszor meghal, stb.[ Szerkesztve ]
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
hentes555
senior tag
válasz tboldi #218427 üzenetére
Baszok én rá, csak lenne már meg, dízel lesz akkor is
Ez számomra akkor is hihetetlen, hogy a Civic ennyivel drágabb, maga az autó is és az alkatrészek is. F@sz fog olyat venni.
Azért már kerestem szervizt is, találtam is egy kifejezetten Volvo-soknak ajánlott helyet találni itt Debrecenben.
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
hentes555
senior tag
Ezek jellemzően 2011-2014-es példányok amúgy, szerinted nem lehet fenntartási költséggel számolva racionálisabb választás, még az említett motorproblémákkal együtt is, mint egy 2007-8as Civic?
Azért az már észrevehetően idősebb, megvannak a saját -nem motorikus - nyűgjei, amik előjönnek, illetve abból csak 1.8 benzint vennék, ami kb. 6-7Les fogyasztással elvan. Ahogy olvastam, ezek az említett motorok a Skodában ennél kevesebbet kérnek, főleg az 1.6-os CRDI. Alapvetően nem zavarna, ha ritkán akár egy több százezres összeget ott kellene hagynom szervizre, lesz elrakva rá, csak a hirtelen, "útszélén hagyós" hibák bosszantanának, nem tudom ezeknél ilyenek mennyire fordulnak elő.
Plusz a Civicre tuti vennék a 17-es helyett 16-os alufelnit+gumit, mert a 17 szerintem ilyen kemény futómű mellé nagy rugózatlan tömeg már (20+ kg a gyári 17es felnik) és szereti megenni a futóművet a jó magyar utakkal kombinálva.
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen