- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Microsoft Outlook topic
- ASUS routerek
- HBO Max & OD topic
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- TP-Link Archer C5 - AC1200 router
- SketchUp
- Linux - haladóknak
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
8th
addikt
válasz DaFok #215241 üzenetére
Ha bejött a Ford válts mk2 Focusra. Dízelre természetesen. Az 1.6 PSA dízel motor nagyon megbízható és botrányosan keveset képes fogyasztani. Tök jó vezetni jó a futóműve a féke. Bizonyos motorverziókhoz gyárilag nem társult részecskeszűrő és kettőstömegű lendkerék. A Ford topikban majd megmondják pontosan, hogy melyikhez. Jövő január 1.-től jön egy kellemes 40 Ft/L körüli üzemanyag áremelés szóval hagyd a benzinest a fenébe. Gyenge, lomha, forgatni kell, zabál mint az állat nem jó az semmire.
Komolyra fordítva a szót, 1.6 PSA dízel és 1.6 VW dízel motoros autókon kívül mást nem is néznék."Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
-
8th
addikt
válasz DaFok #215252 üzenetére
Ha DPF nélküli akkor simán.
mod: motorja válogatja de a dízel motoroknál a részecskeszűrő (már ha van) relatív gyorsan eltömődik városban, ennyi hátránya van a városban hajtott dízelnek semmi más.
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
hobizoli
nagyúr
válasz DaFok #215252 üzenetére
persze
en napi 2x15-20km-re hasznalom ezt evek ota, tobbnyire meloba jarni, ez a leggyakoribb utja
de a gyrosos az 3km az M5 Auchan-IKEA-Obi aruhaz meg 5-6km osszesen oda-vissza
par km alatt uzemmeleg telen is (jo termosztattal), klima is melegiti a vizet nyaron, akkor tenyleg tok hamar uzemmeleg a viz (2.5-3km alatt)
kollegamnak van egy 159 1.75TBi-je, de csomagtereben annyira nincs soha semmi, hogy nem is ertem miert vett 159-t
talan a motorert...mert az 147-ben nem volt, a Giulietta QV meg ~5 millio lett volna ezzel
------------
altalanossagban nezve DPF nelkuli dizel nem nagyon lesz 2006-tol semmibol, csak vmi nagyon alapmotoros, gyenge kivitelben
kettostomegu lendkerek ugyanez a sztoria 159-ben "az" a GM valtos volt
amikor megtortent a GM valto technikai facelift-je, addigra a 159 mar nem volt gyartasban
meg a 159 ghecci nehez is, ~1.5 tonna meg a sedan is2.0JTD-knek szokott egy olyan nyugje lenni (136-150-170), hogy az olajszivattyu O gyuruje osszezsugorodik a 10+ ev alatt, es nem tomit
ezt fel ora alatt ki lehet cserelni
de nyilvan nem akkor kell nekiallni ennek, amikor mar KO a motor is miatta
ugyanez elofordul a 1.6-2.0CDTI Opel-knel is, es az 1.6JTD-1.75TBI-knel is, mert ugyanaz a blokk igazabol az is
van hozza egy upgrade cucc par ezerert, ami alakzaro es 2db viton O gyuru is van benne
na, arra kell idoben kicserelni, es akkor tuti
megveszed es a olaj-vezerlescserenel egyuttal kicserelteted azt is
--------------
egyebkent barmit is nezel, olyan gyartmany nincs, aminek ne lenne vmi tipushibaja
csak vhol ez 30-50k-bol javithato, vhol meg 3-500k-bol
itt a szomszed lph-ban van egy 1.6TDCI Focus, azzal szoktak bajok lenni
eccer a kozeli Marseille-bol trailereztek ide hazaignem azt mondom, hogy mind ilyen, de azert az sem egy orokelet+2nap eletbiztositas, amit vakon is meg lehetne venni
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz DaFok #215252 üzenetére
mondjuk az enyem az pont egy olyan horrorritka atmeneti szeriabol van, hogy mar a facelift-s bode van a 150 loeros motorral ugy, hogy se DPF se swirl lapok nincsenek meg benne gyarilag sem...
ez csak az elso par honapig bezarolag keszult igy a facelift utan, utana mar bejott a DPF es swirl is a bulibaa DPF-t ki szoktak iratni, meg a swirl lapokat kikukazni egy facelift elotti szivosorra cserelve pl
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
Thom!
veterán
Auris 1.2T vélemények érdekelnek 2015től akinek van hosszabb tapasztalata,,,?
-
Gombinyó
őstag
válasz Thom! #215256 üzenetére
Aurisról nem tudok nyilatkozni, nekem Corolla volt ezzel a motorral és szerettem. Kultúrált, még 4 henger, viszonylag jól fogyaszt és tartós szerkezet (bár itt már keringtek róla rémtörténetek, de tulajként még senki nem találkozott hengerfejesedéssel). A Toyota topikban találsz Auris tulajt is ezzel a motorral.
-
kulturg
csendes tag
Hali, a Dacián kívül más gyári LPG autó nincs? Kevésszer megyek sokat (nyaralás, síelés, rokonok), illetve városban kevésszer keveset (általában rossz idő esetén és télen: kisgyerekkel most még kell a kocsi). Erre egy dízel megfelelő lehet? Daciát nem akarok, se nem utólag beszerelt LPG-t. Elektromos a hosszabb utak (pl. nyaralás, síelés miatt) és kicsi hely miatt nem szóba.
-
hdanesz
senior tag
Sziasztok,
Renault Megane Scenic....2014-ből, 1.2 TCE motor 1198cm3, 132 LE. Ahogy nézelődtem...kerülendő motor.
De pontosabban miért is? Láncnyúlás? (Ha láncot cseréltek akkor is?Vagy csak a gyári fos? ) Túlzott olajfogyasztás? Vagy mi a probléma?Találtam egy Scenic-et ami épp jónak tűnik. A motor pöccre indult, csendes, nem zörgött semmi. Minden szépnek és jónak tűnt....a próbaúton. Jó ideje áll már az autó, így eléggé meglepett hogy könnyen indult és szépen járt.
Íme a kiszemelt példány. Mit érdemes mindenképp megnézni rajta?
Illetve van rá mód, hogy neten megnézzem volt-e visszahívásban érintett az autó? A Ford-nak a honlapján regisztráció és alvázszám megadása után sok info elérhető. A Renault oldalán nem találtam...
[ Szerkesztve ]
-
Thom!
veterán
Ahhoz képest hogy álldogál a piac az arak inkább felfelé kúszogat.
4-5M között tekert, vágott, foltozott 6-7 eves autók vannak kb 100ekm-el
3 autót néztem meg szerelővel egyik sem egyezett a leírtakkal...
Be sem kellett oket inditani mert javitott törött kaszni volt mindegyik gané minőségű javítással -
-
tibbike01
őstag
válasz Thom! #215270 üzenetére
Olyat kell nézni, amit előző nap raknak fel. Hírdetésfigyelő hozza. Amik már hetek óta fent vannak, annak meg van az oka. Illetve nyilván tökéletes úgy sem lesz egyik sem.
Én 11millát adtam egy autóért, aminek a hátuljába belerongyoltak és a csomagtartó, lökhárító cserélve volt és fényezve. Anmak ellenére hogy szakszervízben javították van egy kis lakkhiba a csomagtartón, de mégis örömmel vettem meg mert az autó paraméterei stimmeltek az elképzeléseimmel. Ja és még alkudni is tudtam, pont ezért.
[ Szerkesztve ]
-
Paxker315
addikt
válasz vzsryl #215273 üzenetére
Sajnos nem ilyen egyszerű. Ismerek pár magánszemélyt, akitől pont azért nem vennék autót, mert ismerem őket Tudod, a napi 2x2km-re legolcsóbb gázolajjal teletolt 2.0tdi tulajok, akik ~300ezer km után még gyári DSG olajjal csapatnak, vagy, télen -10 fokról indítva pár perc után már rúgják pályán. Teljesen magánszemély-függő.
Sokszor tolerálja a piac egyébként, apám az állandó rigorózus odafigyeléssel, turbo visszahűtéssel, üzemi hőfokig nem pörgetéssel rendszeres kozmetikával és prémium naftával meg 10-12k-s olajcserékkel gyakorlatilag csak "locsolja a pénzt", a piac nem fog 1-2száz ezerrel sem nagyobb értéket látni a bódéiba, hiába kapnak elég törődést. Mondjuk őt nem zavarja, s igazából engem sem zavarna, ebbe szocializáltak.
Wow. Ezek miért ilyen olcsók kortács Golf-Auris-Octavia vonalhoz képest? Ha ilyesmiben gondolkodnék, eleve úgy kalkulálnék: félretesz ~350-400k-t az adBlüe pumpa esetleges nyűgjeire, hazaút után minden folyadék (olaj-szűrők, váltóolaj, fékfolyadék) cseréje, de, még úgy is kedvező árban van a VAG-os, japános társaihoz képest. A tapiképernyős klímaállítgatás, meg klasszikó gombok-tekerők hiánya a legerélyesebb visszatartó tényező tőlük.
#215274 Gombinyó No igen, a típus-aficionadok közt nézelődve, főleg, ha "közösségépítő" tulajról van szó, jobb esélyekkel indul a keresgélő.
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
_drk
őstag
Én elhoztam ezt az autót. Nagy a szerelem!
Auris 2019 1.6; 48000km; 5,5misi.
Javítva volt, Szakszervízben ahogy azt kell! Legalábbis a szakemberek ezt mondták nekem.
Itt-ott néha előjon valami kis rezgés pályán 130nál, de sajnos az már valószínű gyári Toyota minőség...
Egyébként nagyon szépen megy, semmit nem is tapasztalok így 2000km után se.
Olyan 160-170 a vége, mert ott már kezd kicsit fura lenni és a mostani 1-2 viharos szél által megfujva nem volt jó.
Tolatókamerának hála nem megyek neki semminek. Egyébként ezzel mindenhová tolatva kell beállni, az eleje lent van a picsába, a segge meg jól fent.
Nagyon kényelmes, mindent is lehet állítani. Könnyű pedálok szét szervózott kormány.
3 óra vezetés után is emberként szállok ki.
Menetzaj van, de inkább az út felől a kerekek és kicsit a szél, de tolerálható, lehet beszélgetni a kocsiban.
Pályán tök jól gyorsít még 120-130rol is előzésnél.
Fogyasztás jelenleg 6.8, de klímával pályán a 130 már kéri a nedűt.
Múltkor sima úton mentem a szokásos 90-100 körül és csak 5-6l között evett.
De ezt még tanulni/szokni kell, hogy jó neki is, nekem is és a fogyasztás is.
Csomagtartóban csak a hátsó ülések nem síkban való fekvése zavar, de egyébként jól pakolható így is.Extrák nagy része amúgy elég használhatatlan. Tábla felismerő értelme szinte nulla. Sáv elhagyást még a pályán is ki kell kapcsolni mert elozni kell, máshol meg nincs normálisan csík. Autoparkolast még nem próbáltam ki.
Tehát összességében egyik szemem sír, hogy ennyit ki kellett adni egy autóért, a másik meg nevet mert nagyon élvezzük feleségemmel az új "családtagot".
A vásárlásról lehetne külön logout cikket írni.
Másfélről kezdtem, majd 2-3, végül már 5-6ert akkor már tényleg valami normálisabbat. Lassan fél éve néztem napi szinten az autókat, olvastam mindent is.
Költözés miatt meg már az időm is elfogyott.
Egyet megtanultam, ez egy külön szakma és most még annak is nehéz aki benne van. -
Thom!
veterán
Kb aki elatta újként ennyibe került és örülsz neki ez itt a gond..
Hasznald egészséggel, nagyon jó gép sok balasetmentes utat.Itthon 8-10M nem vesz senki új autót csak egy nagyon szűk kis réteg, regen se volt ez másképpen csak elszaladtak az árak nem kicsit..lesz itt kopp is.
-
Thom!
veterán
Véleményem szerint nyolc éven belül meg fog szünni a használt autó fogalma(2022-ben írom ezt).Az embereknek egyszerűen nem lesz autójuk,mert: 1.új autó szóba sem jöhet...már most 10millió felett van egy kisebb családi ára...nyolc év múlva nem csodálkoznék ha a duplája lenne... 2.Azok az autók amiket a covid miatt nem adtak el 2020/21/22-ben azok nyilván valóan 2025-2030 között nem fognak kikerülni a használt autó piacra vagyis óriási autóhiány lesz...Ami istentelenül föl fogja nyomni a jó állapotú/jó minőségű használtautók árát az egeken túlra.(mint az üzbégeknél kirgizeknél...4-5000dollár egy porrárohadt lada...nincs autó...) 3.A mai autók olyan silány minőségben készülnek,hogy tíz évnél és 200ezer km-nél nem fognak többet elmenni,a javításuk pedig anyagilag totálkár,többszöröse az autó értékének...vagyis akármilyen szép és megkìmélt irány a bontó... 4.A régebbi autókat ki fogják szorítani a forgalomból úgy,hogy az alkatrészellátást megszüntetik,a kínai utángyártást pedig szigorúan büntetni fogják a biztonság és a környezetvédelem nevében.Most 2022 júliusában egy 2007-es Astra-hoz nem kapsz egy darab hűtő vizcsövet sem,a gyár nem szállít többet,utángyártott nincs!!! 5.Ha 2028-ban szeretnél majd venni egy normális használt autót akkor a következő lehetőségeid lesznek(elvileg): A. Új autó horror áron. B.két-három éves autó horror áron. C.5-6éves céges autó közel 200ezer km-el...drágán,és viheted a bontóba. D.10 éves használt autó amit 2018körül gyártottak,200ezer km felett futott és bontóérett. E.10 éves használt autó extra kevés km-el horror áron. F.2015 előtti autó drágán ,alkatrészutánpótlás nélkül. Szóval nincs sok variáció...aki pedig azt gondolja,hogy egy 2015 után gyártott autót 15 évesen még szerelgetni fog,és életben fogja tartani,annak nincs jó hírem,csalódni fog...nem lesz alkatrész,és dróttal,pop szegeccsel,gipszkarton csavarral nem lehet majd elektromos folytószelepet,meg közvetlen befecskendezést javítani...
-
_drk
őstag
válasz Thom! #215281 üzenetére
De feketén látod! Én is rossz véleménnyel vagyok a jelenlegi piacról de ennyire nem!
Nem akarok politizálni, de sajnos ez most nagyban itthoni gondok, ahogy felment a kenyér ára meg mindené is és egyre nehezebb kigazdálkodni. Alap drágulás + infla a magyar keresethez sok!
De lakasokert is kiadnak az emberek 50-100 millát,kocsira meg sajnálják mert hát régen ennyi volt. tehát inkább MO pénz és fejben vannak a gondok.
Az autók meg sokkal dragabbak lettek. A fenttartásuk is.
Aminek értéke van az most megy fel szépen. iPhone is 6-700 ezer, mert erre a forintra ennyit tudtak mondani.
Régen volt fa pados Fabia mint az enyém újonnan volt 2 Misi vagy ennyi se, most az új 6-7misi csak már nem fapados mert mindent is bele tesznek ebbe is és még a törés tesztnek is megfelel.
Közben persze az unió és az autógyártók is vágják a fát alattunk, CO2 meg kis ezres motorokkal és villany autókkal..A hirdetések meg nem az alap jármű felhozatal amit látsz.
Ezek az autók amiket hirdetnek, ilyenek. Azért adják el és azért vannak fent heteket mert kutyának nem kell.
A jó vétel 1 nap, vagy fel se kerül...
A jó autót meg el se adják! Főleg most nem!
És hát igen, mindben benne van 200ezer km meg kétes az egész. Nem hiába van tele az út új autóval. Inkább nyugodtan fizetik a hitelt mint szopjanak a kétessel.[ Szerkesztve ]
-
Thom!
veterán
válasz tboldi #215287 üzenetére
[link]
Őt akartam elhozni.
Kurva szép kívül belül stb...valósnak is tűnt a km új szaga volt a kocsinak márkaereskedésben volt.
Varga Tibivel mentem autovizsgálat.hu csak elfelejtették mondani hátúlról belerongyoltak és volt húzatópadon....
Semmit se szabad elhinni, utángyártott hátsó ajtó volt ami szarul is volt szigetelve a festő nem végzett 100% munkát be se indítottuk pedig annyira fasza volt minden tetszett -
tboldi
nagyúr
válasz Thom! #215289 üzenetére
Megvan a véleményem a fasziról, de a lényeg, hogy neked hasznos volt az általa nyújtott szolgáltatás.
Egyik Honda Jazzes videója alatt meg mertem jegyezni, hogy nézegetheti, hogy az olajbetöltő sapka alatt mi van, sok minden nem fog kiderülni a rácson keresztül, aztán rövid idő után eltűnt a kommentem. Nem vonom kétségbe a rutinját, de az biztos, hogy én 1-gyel több Jazz szelepfedelet szereltem le.
-
TeeJay
félisten
Sziasztok
Kellene nekem egy kis tanács
Opel Zafira
Ford S-max
Ford GalaxyEzekből vagy ezekhez hasonló autóból mi az ajánlott?
Amire kellene, 3 személy utazni, hátsó sort lehajtva havonta pár klíma telepítéshez szerszámot elvinni mint ipari porszívó, pár fúró meg egy doboz klíma.
Zafirába elvileg befér csak most néztem hogy az S-max és Galaxy még nagyobb annál és több hátul a hely is ha pakolni kellene bele.Ford dízel motor mennyire vállalható?
Tudom benzinnel nincs baj csak jelenleg 50forinttal drágább a benzin és egy 2literes dízel kevesebbet fogyaszt mint egy 1,8-2literes benzines járgány főleg ha meg is van pakolva pár szerszámmal.
Használtautón 2-2,5milla max ameddig elmennék, tudom ezekért 200ezer km-es gépek jó ha vannak és az is kitudja mennyiről lett visszatekerve de ha egy 100ezer km-t még kiszolgálna engem az nagyon jó lenne akárApámnak Toyota Corolla Verso van 2.2 D4D van és 240e km-el is vígan megy szóval csak kibír egy Opel vagy Ford is hasonló használatot
Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
TeeJay
félisten
válasz molnarpeter #215293 üzenetére
2.0 TDCi PSA dízellel nézek Ford S-max vagy Galaxy-t
Jónak tűnik és a Galaxy hatalmasMixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
8th
addikt
válasz TeeJay #215292 üzenetére
VW Touran? 2M-ért szépet s jót kapni előle. Puttonya bármit elnyel, 1.9 pdtdi motorral és kézi váltóval örök mint a nyomorúság. A 101 lovas dízel verziót büntetlenül át lehet alakítani egytömegű lendkerekesre.
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
Vincent V
csendes újonc
Sziasztok!
Feleségemnek keresünk városi benzines kisautót 650.000 Ft-ig bezárólag - oviba járásra, és kicsi városi távokra napi max 5-10 km-re. Nagy igények nincsenek, kb vezető/utas oldali légzsák és légkondi.
Első gondolatom az volt, hogy vegyünk egy 5 ajtós Fiat Punto 2-t benzines motorral, mivel nekünk is volt 5 évig egy 1.2-es és imádta/imádtuk. A megtett kilóméterek alatt a kopó-fogyó dolgokon kívül nem volt semmi gond - max egy kicsit magasabb olajfogyasztás.Van a Punto 2-n kívül hasonló megbízható kisautó? Ami még szóba került a Clio és Corsa, de ezekről sok infóm nincs.
Ma amúgy viccesen megjegyezte, hogy vegyünk egy MX-5-t, amúgy is terveztük - de ezt alapvetően magamnak szerettem volna és első saját autónak kicsit soknak érzem neki. (10 éve nem vezetett, most a hónapban kezdi felfrissíteni a tudását egy oktató mellett)
A válaszokat előre is köszönöm!
-
kenguru99
aktív tag
válasz Vincent V #215297 üzenetére
Az elmúlt évek áremelkedése után a 650 ezer az éppen vállalható kategória. Jó a punto 2, de ezek már 20+ éves autók, nagy elvárásaid emiatt már ne legyenek. Szerintem ne határozz meg tipust csak állapotot. Legyenek benne az elvárt dolgok, plusz ne legyen (nagyon) rozsdás, ne legyen leélve.
-
imyourfriend
őstag
válasz Vincent V #215297 üzenetére
[link] ilyesmi 1.2 benzinest néznék, gyanítom van szervókormányos és klímás darab is a piacon. Nincs rommá törve és szétrohadva az alja az már fél siker, 650 pénzért szerény a kínálat persze nem lehetetlen. [link] van itt corsa is kérem azért ezek nem mai talicskák időszakosan megteszi a clio és a corsa is.
-
őstag
válasz Vincent V #215297 üzenetére
650-ért az első az legyen, hogy nem rohad, mert az a legdrágább javítás (ha egyáltalán javítható)
én suzukikat is megnéznék, Ignác vagy Swift esetleg, bár ezeknél az alját célzod ennyiért, de hátha. ezek jól bírják a ridegtartást, és a világból kimennek még akkor is, ha smuccer volt a tulaj és nem 15 hanem 150 ezrenként cserélte az olajat“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen