-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
hdanesz
senior tag
válasz rbalint88 #214748 üzenetére
Köszi! Igen, a QV inkább csak a vágyálom kategória lenne. Plusz eléggé keményre hangolt futóműve lehet és peres gumija/ nagy felnije.
A Sportage nem jött be annyira mint gondoltam. Autópályán ismeretlen eredetű zörgés volt hallható a motortérből, amit 3 márkaszerviz sem tudott sem lokalizálni sem orvosolni. És mivel ilyen 'merkúros' időket él(t)ünk ezért el tudtam adni kicsit drágábban mint amennyiért vettem.
-
Gombinyó
őstag
válasz TrollBalint #214750 üzenetére
A magyar utakon... Havonta én is kapok legalább 1-2 kavicsot, sokszor a szembe jövőtől.
A corollám eleje is csupa kavics nyom volt és most a céges scala is. Valóban csak a fólia segít rögtön a szalon után vagy néha javítgatni/fényeztetni. -
Qru
MODERÁTOR
válasz TrollBalint #214750 üzenetére
Sajnos ez ilyen, nekunk is mind a ket kocsin vannak kavicsnyomol. Fokent autopalyan lehet bekapni ezeket, tehat autopalyaztak veluk ami jo. Nem (csak) varosban voltak nyuzva.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
kobe24
tag
Ezzel az autóval milyen problémák lehetnek: [link] ? Alapvetően képek alapján jónak néz ki, a leírásban van egy olyan rész, hogy 'gyárilag megadott értéknél magasabb olajfogyasztás'. Ez mit jelenthet a valóságban? Gyanúsan olcsó a többi hasonló opelhez, ez vajon javítható hiba, vagy létezik olyan, hogy nem lehet megjavítani? (Itt adódik a kérdés, hogy ha javítható, akkor miért nem a kereskedő csinálja meg).
-
hdanesz
senior tag
válasz kobe24 #214755 üzenetére
Uhh, pedig a gyárilag megadott sem kevés. Ha jól emlékszem az Opel 1liter/1000km-t ír.
Én az olajfogyasztás miatt nem venném meg. Mert ez eléggé vaktában lövöldözős meló lehet...és sok-sok pénz rámehet akár feleslegesen.A hiba továbbra is fennállna. Gondolom ezért nem kezd bele a kereskedő sem. Egy féktárcsa/fékbetét csere tök más lenne, azt kicserélik és hello a következő xxxxx km-re.
[ Szerkesztve ]
-
kobe24
tag
válasz hdanesz #214757 üzenetére
Éreztem, hogy ez nem ilyen egyszerű dolog. Abból indultam ki, hogy ennél legalább lehet tudni a hibát. De akkor felejtős, köszönöm a gyors választ.
Egyébként már elég régóta nézegetem a H astrákat, és felmerült már bennünk az, hogy másfajta autókat is megnézzünk, eddig egy típus jött szóba: Kia cee'd kombi (1. gen). Mennyire ajánlott ez, és milyen motorral érdemes nézni? A H astrából az 1.6 116 lóerős verziókat néztem leginkább. Az összeg 2 millió körül lenne, eddig ahogy néztem a kia-ból is elég jó már itt a választék (bár még 3 millió környékén is találni belőle, de nem tudom, hogy ez szimplán csak túlárazás-e).
Esetleg ezen 2 modell mellett még van ami hasonló árfekvésű (mindenképpen kombit szeretnénk), és érdemes vetni rá egy pillantást? -
molnarpeter
nagyúr
válasz BoneDragon #214747 üzenetére
CH-R hibrid jutott eszembe nekem is egyből.
-
negyedes
addikt
Sziasztok,
voltunk ma helyi autopiacon nezelodni, foleg asszonyka, hogy melyikben eri el jol a pedalokat (154cmel nehez az elet)
Amiket megneztunk:
Focus 3 (kombi)
Giulietta
Astra J (csak a combtamasz allitos volt jo, tobbfele felszereltsegut neztunk, hatch)
Kia Ceed (kombit neztunk, de hatch jobban bejon, 1 volt, az elado nem volt jelen)
Volvo V40 (hatch)
Mindegyikben van eleg hely hatul ha magamra alitom az ulest (175cm vagyok), Csomagtarto mindegyikben megfelelo, kb a Bora urtartalmat hozzak.
Persze mind dizeles volt. A legszebben a Volvo es a Ceed jart. Mindkettonknek a Volvo volt az elso, majd utanna a Giulietta (sajnos eleg utott kopott volt a bele, biztos hogy nem a meghirdetett 200k kornyeki van benne, az elado meg azt mondta, hogy TDI motoros, ja... ).
Az Alfarol mondtatok, hogy a 1.4 120 lovas, multiair nelkuli, egesz OK motor, Volvobol van megbizhatobb benzines a V40-bol?
Illetve a Kia GDI 1.6-os motorokrol van tapasztalat?
Tudom, tudom, dizelest benti rohangalasra hulyeseg, de a felsorolt autok kozzul melyiknek jobb a dizel motorja (ha sehogysem kapok benzinest)?
(Ford 1.6 szivorol es Astra 1.4 turborol mar sokat olvastam a fb csoportokban. Megan 3-at eroltettuk meg, de egyikuknek sem tetszik).Három dolog biztos az életben: az adó, a halál és az adatvesztés. - Baráth Gábor
-
molnarpeter
nagyúr
-
TrollBalint
addikt
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TrollBalint #214764 üzenetére
Mennyi vt kb arban?
Ha sokat koltottel ra akkor tartsd meg.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
hdanesz
senior tag
Sziasztok,
Az alábbi két autó közül melyiket választanátok? Évi 30 ezer km futásra lenne, így talán már értelmes választás a dízel. Tolatóradar/kamera ill. ülésfűtés a kritérium ami jó ha van, ezekben mindkettőben megvannak.
Légyszi érveket is írjatok miért arra az autóra esne a választásotok.
Persze tudom, a végső döntés az enyém...de jó lenne látni mások véleményét is.
-
vzsryl
nagyúr
válasz hdanesz #214767 üzenetére
Egyértelműen a Venga.
A motor megnyerte neki a küzdelmet, mert nem elég, hogy a Hyundai márkacsoport legmegbízhatóbb motorja, de még sokkal erősebb is az 1.3Mjet-nél.
btw. 84Le-vel mit szeretnél kezdeni? Csak valahogy elgurulni A-ból B-be? Mert igazán jól fogyasztani se tudna egy ekkora kasztniban.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
veterán
válasz hdanesz #214767 üzenetére
nagyon simán a venga. az 1.6 crdi egy baromi jól sikerült motorja a kiának. én évekig használtam egy proceedben ingázásra, először 2x120 km-re pályán, aztán munkahelyváltás után 2x1.5 km-re télen-nyáron. nem volt sosem komoly baja, olajat egyszer sem töltöttem utána. szóval nagyon ajánlom. más kérdés, hogy mi a fenéért ilyen kis szappantartókat nézel ha évi 30k km-t ülsz a kocsiban?
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
tboldi
nagyúr
válasz hdanesz #214767 üzenetére
Én a Fiatot venném*, stílusosabb, izgalmasabb forma, de inkább 1.6 Multijettel. Miután beépítésre kerül egy alig párezerért kapható, gyári tömítést kiváltó aludarab az olajpumpához, kimegy a világból. Megbízható Bosch CP1 rendszer van benne, és swirl flap eleve nincs, ami a kétliteresekből szintén kiiktatásra szokott kerülni.
A váltók is stabilak, legalábbis a manuálisok, 5 sebes C510 vagy 6-os C635, mindegy.*Meg hát olasz autót használóként mi mást is mondhatnék?
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz tboldi #214770 üzenetére
ültél amúgy már ilyen fiatban? még a vadiújaknak is botrányosan gagyi a belseje, a 15 éves korábbai ceedemhez képest is
amúgy nagyon cuki, hogy amíg a jazz-t hajtottad addig csakajapán, most, hogy átültél a mitoba most már csakazolasz, de hidd el, létezik még más márka is a világon, amik nem véletlenül verik kenterbe ezeket az eladási statisztikákban
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
TrollBalint
addikt
Le is kellett műszakiztatni, mert pont akkor járt le, a kettő együtt volt, 640.000.
Műszaki azt hiszem 20+ talán 26, szóval olyan 600.000 ráment. Mondta a szerelő, mivel ritka a motor, ezért nem lehet utángyártott cuccokat hozzávenni, hanem csak eredetit, de minthogy ritka (ezt nem tudom mondtam-e már ) így azt is külföldről kellett megrendelni és "szerencsére" pont akkor volt 400 felett az euró... plusz, a rendelés miatt, mindez a művelet vagy 1 hónapig tartott...Őszintén szólva, annyi hibája előjött az elmúlt 2 év során (ami az elhanyagolt karbantartásból következik), hogy elegünk van belőle. Most azt mondom, hogy már sok baja nem lehet, mert gyertya ki lett cserélve, új gyári aksi, gyújtótrafó, henger/dugattyú... de úgy vagyunk vele, hogy elég volt
Meg ha igazán magamba nézek, nem csúnya autó, de nem az a fajta, ami után visszafordulok, hogy megnézzem a parkolóba
Egy pozítivuma van az egésznek, mármint a hengerfejes mókának, hogy akkor találtam egy olyan szerelőt, akihez ezentúl is járni fogok.
[ Szerkesztve ]
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
tboldi
nagyúr
válasz bandus #214772 üzenetére
Sima 500-at már láttam belülről, bár vezetni nem vezettem.
Igazából a unalmas, jellegtelen tucatautókat nem szeretem, a sok-sok céges miatt a koreaiakat is ideveszem a németek mellé. Ugyanúgy kedvelem tovább az Európában kevésbé favorizált japánokat (de abból sem mindet, a Toyoták pl. hidegen hagytak régen is, most is), de annyira elszálltak a kisebbség (nem, nem arra gondolok ) által amúgy is felhájpolt áraik, hogy nem ajánlgatom már őket, van jobb alternatíva is ugyanannyi egységnyi pénzért, ezért vágtunk bele mi is az olaszozásba.
Meg valahogy úgy vagyok vele - és ezért is tűnhet úgy, hogy csak ez vagy csak az -, hogy kizárólag olyat ajánlok , amit ismerek is közelebbről. Minek dobjak be mondjuk Fordokat, ha szinte semmit nem tudok róluk? De ha valaki olyan jellegűt keres, a WagonR-t is nyugodt szívvel fogom ajánlani.
[ Szerkesztve ]
-
hdanesz
senior tag
válasz vzsryl #214768 üzenetére
Száguldozni nem sok kedvem van, elvileg nem annyira lomha ezzel a 84 lóerős cucc sem. Fater 206-osa is elég dinamikus nekem ...68lóerő és 150Nm.
Általában egyedül vagy ketten utazunk az autóban.
@bandus: A Venga meglepően tágas és az 500L is. A magasabb üléspozició miatt gondolom. Az ársávból mit tudnék nagyobbat venni? (3-3.8 millióig)
@bohoc71: Néztem 1.4-es IX20-at és nem láttam minőségibbnek a Kiánál. Vagy miben jobb?
@tboldi: Van a környéken egy 1.6-os motorral szerelt autó eladó, fiatalabb és kevesebbet futott mint a fentebb linkelt kocsi.
Köszi mindenkinek!
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz hdanesz #214775 üzenetére
Mondanék amúgy (félve? ) egy szériavégi Lancia Deltát is szintén 1.6 Multijettel vagy 1.4 T-jettel, de most épp nincs olyan példány eladó, amiért azonnal indulnék. Prémiumra hajazó belső, kiváló helykínálat. Egyedül a kis állítómotorokkal van baj digitális klíma esetén, manuális, rezsógombos kivitelnél semmi.
Nem konkrét ajánlás, csak szemléltetésképp: [link]
Ezért mondjuk indulnék, ha nem automata lenne.[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz hdanesz #214767 üzenetére
C opcio nincs?
Bocsanat, ha barkinek a lelkebe gazolok, nekem a Venga es az 500L uzenete is a no go kategoria.
Venga: unalmas szurke kisember vagyok, aki lemondott minden jorol az eletben a celszeruseg javara.
500L: netto csajauto, raadasul muszakilag is gagyi, egy felhizalalt grande punto, ezert az aranyai is rosszak.500x meg csak-csak, az pont annyival kevesbe csajos es nem egy gombkerekekre rakott olvado telefonfulke, hogy legalabb a vidamsaga miatt ra tudok bolintai es el tudok nezni neki objektiv hianyossagokat is.
Audi A3 dizel vagy 1.4tsi, a legfiatalabb, ami kijon a keretbol?
-
tboldi
nagyúr
válasz rbalint88 #214778 üzenetére
Ezzel nagyjából egyet tudok érteni.
szerk.: 500X-ből egyetlen egy példány van csak, ami belefér a keretbe. 🤔
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz hdanesz #214780 üzenetére
Amig nem torod, addig kb 1:1 golf. Egyebkent a Golf6 is nagyon jo, minosegi belteru auto. Golf7 kicsit romlott, de meg mindig boven a kategoria atlaga felett van. Es meglepodve tapasztaltam, hogy egy Arteon se hiperterugras a Golftol, a muszerfal tetejen van mubor, meg szebben vilagito led csik van az ajtoban meg nyilvan tobb a hely, de valahogy nagyobb tuzijatekot vartam, aztan atgondolva csak a Golf tul jo
-
vzsryl
nagyúr
válasz hdanesz #214780 üzenetére
Laguna III facelift 2.0DCI fullosan, hibamentesen lőhető bőven 4M alatt. Össze se lehet hasonlítani ezekkel a játékautókkal. Évente 30k km-t vezetve szerintem elvárható, hogy kényelmes, erős, jó anyagokkal építkező autóban üljünk. De már egy Megane III is sokkal komolyabb verda a Venga-nál vagy 500L-nél, főleg ha magas felszereltséggel rendelkezik.
A Golf 6 sem rossz választás, de számomra nem érne 3M-t sem. Kemény ülések és kopogós műanyagok több érzékeny helyen. Nagyon jól össze van rakva és tökéletes az elrendezése mindennek, de engem nem győzött meg, hogy kétszer annyit érjen, mint pl. az ugyanilyen technikával rendelkező Golf 5... 2.0CRTDI@140Le-vel venném, ha ezt választanám.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Paxker315
addikt
válasz hdanesz #214780 üzenetére
amúgy dögöljek meg, de hirtelen beesett watchlistemre pár 4-es bömbi. Azt hiszem, az 1.4métert sem elérő magasság miatt tetszett meg nagyon & belső zajszint értékek végett. Meg kb ez a maximum bódé, amit a garázs befogad
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
veterán
válasz Paxker315 #214785 üzenetére
btw ha már zajszint értékek. valaki linkelt itt korábban egy nagyon részletes decibeltáblázatot rengeteg típusról (vagy a sima autós topikban), de nem került bele az összefoglalóba, ha jól látom. Qru tudsz intézkedni?
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Paxker315
addikt
válasz bandus #214786 üzenetére
vlszg erről lesz szó amúgy
Auto db^2
Egyébként érdemes típusra keresni "típusnév adac pdf" keresővel, ott mindig van mért adat, ahogy az autopult cikkjeiben is. >igen, tisztában vagyok vele, mennyire multifaktoriális hogy egy-egy bódé belső zajszintje mekkora, de nyilván tájékozódni-kiindulónak nagyon jók ezek a gyűjtemények és tesztek< Az is biztos, hogy következő bódé kiválasztásánál pr1oritás lesz a laminált-akusztik oldalüveg, ami miatt rel nagy szelete a piacnak ki fog esni. Szerencsére ez "rá van írva" az üvegekre, nagyon tanulságos egy-egy parkolóban "leskelődni".https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
válasz hdanesz #214767 üzenetére
A kettő közül a kia, de a motor miatt, ha a 500- ba 1,6 m jet akkor már nem biztos, mindkettő elég stabil motor
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz bandus #214772 üzenetére
Nekem volt/ családban kia ceed 2011, kia carens 2018, kia niro 2021, hyundai i20 2015 (akkor 2 éves), i30 2013 coupe 1,4 mpi és 2db i30 kombi, egy 2013- as (akkor három éves) 1,4 crdi és egy 2014-es 1,6 mpi.
Tipoból egy 2018- as fapad 5 ajtós és egy 2021 sedan, mindkettő 1,4 mpi.
Voltak más autók is, de itt nem relevánsak (opel vectra A és insignia, golf4, honda civic....)
A lényeg, hogy az összes autóm közül a két tipo volt a legjobban összerakva és azokat szerettem a legjobban vezetni.Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TrollBalint #214773 üzenetére
Tartsd meg, ha eladod akkor vki masnak ujitottad fel vegeredmenyben...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
válasz bandus #214791 üzenetére
Kia ceed 2011 szalonból vettem úgy rendeltem meg, 2006 skoda fabia szalonból vettem úgy rendeltem meg,
2018 kia carens szalonból rendelésre,
2021 kia niro szalonból rendelésre,
2015 i20 2 évesen hyundaiból garival,
2013- as i30 3 évesen hyundaiból garival.
2018 Fiat tipo 5 ajtós úgy rendeltem meg,
2020 Fiat tipo sedan szalonból, de ott volt.
Tehát nem voltak elhasználva a hyundai/ kia-k sem.
Vagy arra gondolsz, hogy tipot 2016- tól gyártották? De nem új alapokra épül, talán még a grande punto padlólemezére
A lényeg, hogy a sokak által lenézett "török sedan" ha nem is olyan jó minőségű anyagokból, de jobban össze van rakva, mint az i30/kia ceed amit a cseh/szlovákok raknak össze
Az i20 amúgy kivétel, mert abban sem nyisszogott semmi és mit ad isten, azt is a törökök rakták össsze[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Paxker315
addikt
válasz hdanesz #214775 üzenetére
Nem rossz amúgy Egy 4méteres kvazikisautóban
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
tboldi
nagyúr
válasz Paxker315 #214794 üzenetére
Kérdés, bírja-e a váltó a nyomatéktöbbletet. 🤔
Plusz dízel lévén a hoszzú fokozatok miatt biztosan nem lenne továbbra sem egy gyorsulásbajnok, szerintem - ez most önelégültnek tűnhet, de szándékozom objektíven nézni - az én MiTóm a gyári programmal is lenyomná, de ha az is kapna egy remapot, akkor meg pláne. bandus kedvéérét: #csakazolasz
[ Szerkesztve ]
-
TrollBalint
addikt
Igen, ezen is gondolkodtunk (és még a gyújtótrafó + aksit ki is hagytam )
Viszont, mivel folyamatosan jöttek elő ezek, kb. másfél év alatt, nagyon az az érzés van bennünk, hogy ezzel "csak" a baj van.
Ettől függetlenül, logikailag és pénzügyileg is neked van igazad és szerintem részben ezért is nem keresünk akkora nagy hévvel autót. (Persze ilyenkor kerül fel olyan járgány, amit már régóta szeretnék, csak ez meg gyanúsan olcsó )https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TrollBalint #214797 üzenetére
Ha sokat csalodtal es nem bizol mar benne akkor tenyleg add el. Havernak volt egy 320i-je de inkabb berelt egy autot, mert nem mert vele elindulni nyaralni.
Vegul eladta es vett egy Passatot. Azzal soha semmi baja nem vt.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
őstag
válasz TrollBalint #214797 üzenetére
feleségem Clio-jára összesen költöttünk vagy 100.000 forintot ilyen "nem kopó-fogyó" alkatrészekre 7 év alatt, és mégis azt mondta állandóan, hogy ezzel csak a baj van
kíváncsi vagyok, most a CX5-el mennyi "baj" lesz“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
zgospel
őstag
Némileg off, de mostanában a legtöbb hirdetésben azt látom, hogy "frissen szervizelve", illetve sok esetben a leírás szerint párszáz km-rel korábbi vezérlés csere, automataváltó olajcsere, és hasonlók, szóval nagyobb kaliberű és drágább szervizek után vannak az autók nem sokkal, állítólag.
Leszoktak az idős orvos tulaj szövegről, és most ez a frissen szervizelés meg friss vezérlés duma az új divat? Vagy valami más van a háttérben?
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
Új hozzászólás Aktív témák
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- ELADÓ GÉREX gyártmányú akkus fúró, csavarozó
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs