Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Vincent V

    csendes újonc

    Sziasztok!

    Feleségemnek keresünk városi benzines kisautót 650.000 Ft-ig bezárólag - oviba járásra, és kicsi városi távokra napi max 5-10 km-re. Nagy igények nincsenek, kb vezető/utas oldali légzsák és légkondi.
    Első gondolatom az volt, hogy vegyünk egy 5 ajtós Fiat Punto 2-t benzines motorral, mivel nekünk is volt 5 évig egy 1.2-es és imádta/imádtuk. A megtett kilóméterek alatt a kopó-fogyó dolgokon kívül nem volt semmi gond - max egy kicsit magasabb olajfogyasztás.

    Van a Punto 2-n kívül hasonló megbízható kisautó? Ami még szóba került a Clio és Corsa, de ezekről sok infóm nincs.

    Ma amúgy viccesen megjegyezte, hogy vegyünk egy MX-5-t, amúgy is terveztük - de ezt alapvetően magamnak szerettem volna :D és első saját autónak kicsit soknak érzem neki. (10 éve nem vezetett, most a hónapban kezdi felfrissíteni a tudását egy oktató mellett)

    A válaszokat előre is köszönöm! :R

  • Vincent V

    csendes újonc

    Sziasztok!

    A véleményetekre lennék kíváncsi - a szituáció:
    Adott 2 db Skoda Octavia

    a.) 2015 - 1.4 TSI - DSG - 294000 km, végig márkaszervízben szervizelt, céges autó volt, szerkezetileg nagyon egyben van, a belseje sem lelakott (ha ezt valaki visszatekerte volna 150K Km-re azt is elhinném). DSG is szépen váltott, húzott az autó rendesen, futómű is rendben volt, nem voltak különös zörejek, kopogások. Külső sérülések vannak rajta (ajtókon horpadások az anyósoldali kivételével, és jó pár karc körben - de ezzel még együtt tudok élni). Ami nem annyira jött be az a felszereltség, tolatóradar is hiányzott, valamint Android autó sem volt még ebben a példányban.

    Ár: 2.8 mFT

    b.) 2018 - 1.6 CRTDI - DSG - 216000 km , flottás autó végig márkaszervízben kapta a kötelezőket. Belseje szép, 1-2 apróbb karc kívül, DSG is rendben volt. A felszereltsége is tökéletesen megfelelne - Android auto, parkradar, stb.

    Ár: 3.8mFt

    A felhasználás módja: napi 10 km ovijárat BP külvárosban, és havi 2*500 km autópálya.

    Az ovijárat miatt a benzines jobb lenne, de ott a másik oldal is, hogy pályán is használnánk ott pedig jobban érezné magát már a dízel is.

    Az árat, az állapotot és a felhasználás módját tekintve ti melyikkel foglalkoznátok?
    Hagyjam a fenében a többet futott benzinest, és menjek a dízel felé? Az árkülönbözet tetemes, ami a benzines felé billentené a mérleg nyelvét - de ott van a külső állapot, és a felszereltség eltérések is.

    A válaszokat előre is köszi! :)

  • Vincent V

    csendes újonc

    Sziasztok!

    Köszi a válaszokat!

    #218211 - Sajnos nem tudtak pontos infót adni a váltót érintő kérdésekre - "elvileg megvolt az olajcsere" - ezzel nem lettem sajnos beljebb - ezért is hajlottam az olcsóbb felé, ott még egy esetleges váltó felújítással is még olcsóbban jövök ki.

    Kb. 5 évre tervezünk a kocsival, utána csere - szóval kb 50-75k km-t kellene elmennie alattunk.

    Első körben automatát néztünk, feleségem is vezetné napi szinten - ő jobban szereti az automatát és hétközben az ovijáratokat leginkább ő vezetné le, ezért is kellene az automata. Én személy szerint nem zárkózom el a manuálistól, bár a pesti dugóban már sokszor nagyon unom a kuplungolást (plussz a szakadásból 3 hónapja műtött achillesem miatt is jobb lenne - kb 3 hete vezetek ismét).
    Az autó fogyasztása különösebben nem zavar - a mostani 1.4 Ceed is benyel bőven 8 litert városban/pályán - itt igazból a felhasználási mód miatt érdekelt, hogy a dízel mennyire bírná a napi 10km várost és havi max 1000km autópályát.

    #218216 - elektromos nem játszik, nem tudjuk itthon tölteni.

    A mostani benzines Octavia felhozatalban nagyon sok az 1.0 TSI a 3-4 millió közötti tartományban - annak a nagyrésze is manuális. Az 1.0 TSI-ről nincs is annyi infóm, teljesítményét tekintve nekem elég lenne, nem száguldozom sehol, megbízhatóságban, tartósságban viszont nem tudom, hogy milyen.

  • Vincent V

    csendes újonc

    válasz Oslug #218225 üzenetére

    Szia!

    A Prius biztos zseniális autó, de ha ránézek... max a legutolsó generáció ami most jött ki, de oda kellene 15 misi még plusszba :D

    Ma néztünk még egy 1.4 TSI Jetta-t is, szintén DSG és kb 180k KM-el, az az autó csak a praktikuma miatt esett ki, amúgy minden mást figyelembe véve jó lenne - sajnos nem tud versenyezni egy Octavia csomagtartójával. Most egy Kia Ceed kombink van és az után egy Jetta kompromisszum lenne (gyerek biciklije és hasonlókat rendesen legózni kellene a csomagtartóba)- de ahogy látom a jelenlegi helyzetet, valahol engednem kell.

    Nehéz szülés lesz ez - köszi még 1x mindenkinek az inputokat! :R

Új hozzászólás Aktív témák