- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 10
- ASUS routerek
- AliExpress tapasztalatok
- F-Secure termékek
- Chiptörvénnyel készül Trump elnökségére Dél-Korea
- Egy vagyont költött a kriptoipar az amerikai választásokra, kilőtt a bitcoin
- Crypto Trade
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- Netflix
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz TrollBalint #215649 üzenetére
Valós ülés olyan, mint amin tényleg legalább egy 200km-es úton derék és egyéb fájdalmak nélkül lehet ülni.
Tehát mondjuk egy Touran esetén valósnak vélem az ülést, míg az Insignia mankó ülése (meg elég sok autó ilyen ülése) kb. agglomerációig jó, nagyon max talán a Balatonig.B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
veterán
válasz TrollBalint #215649 üzenetére
Olajhőfok.
(Bár nekem Golfban van ennek a motornak egy erősebb kivitele, de szvsz ugyanaz.)
- 90 foktól lövöm neki, vagy ha éppen óvatoskodom, akkor 100-tól. - A 100 fokot országúton kb. 10 km alatt éri el, városban elég ehhez durván 6 km.
- Országúton, autópályán időjárástól, sebességtől és terheléstől függően 102-108 C (nyáron 105-108) az üzemi olajhőfok.
- Városban, kánikulában és egyben hegymenetben időnként felmegy 118 C-ig. Ha ezek mellé még lövöd is neki, úgy 120-122.Felesleges leállítás előtt különösebben a visszahűtéssel próbálkozni ha nem ment 120 fölé. Ha van garázsod, azt tudod tenni, hogy megérkezés után felnyitod a géptetőt és úgy gyorsabban kihűl a motortér (ugyanezt szívómotoros autóval is megteszem).
A turbó pihentetése más kérdés, azt illik hagyni lecsengeni ha előtte erős terhelést kapott, ehhez elég ha az érkezés előtti 1 km-en kíméled.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TrollBalint #215649 üzenetére
80 foktol mar oke de inkabb 90-tol lodd neki. 125-ig boven jo vagy a 130 az mar kicsit magas. Nalad legalso ertek amit latsz, ami az olajkarterben van.
#nincsbennetarcsi
-
membrandj
nagyúr
válasz rbalint88 #215638 üzenetére
Hát ma megnéztem egy Chr-t. Annyira kics a hátsó ajtónál a rész, illetve az az ablak..Ez inkább egy sportos, fiatalos autó, de nem családi szerintem. Egyre inkább úgy néz ki, hogy scross vagy hrv vagy elengedem az emelt verziót és valami kombi. Egyterűekből mi az ami ajánlott ~ 2017-től automatában, benzines verzióban? Nem kell egy S-max méret.
Privát üzenetben nem válaszolok szakmai kérdésekre.
-
félisten
válasz molnarpeter #215660 üzenetére
Superb nagyon tágas, de négy személyes az ülések kialakítása.
while (!sleep) sheep++;
-
vzsryl
nagyúr
válasz molnarpeter #215660 üzenetére
Nekem keskeny volt a Superb, de hosszú, tehát 2 méteres topmodelleknek való. A Mondeo, 508, Laguna, i40 szélesebb, terpeszkedősebb.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
footy
addikt
válasz membrandj #215659 üzenetére
En megneztem egy par egyterut, a blogom segithet.
-
nagyúr
válasz Vismajor01 #215666 üzenetére
Igen, néztem is, majd anyókának tálalni kell. Mert ha ilyen lenne a családi, akkor néha neki is vezetnie kéne.
(Legutóbb ez is megbukott a vizuális vizsgán nála. Nálam nem annyira)
A necces az az automata váltó.
Amúgy meg egyre papókásabban vezetek, szóval...B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
Vismajor01
addikt
válasz cappa72 #215667 üzenetére
Marmint necces mint lehetseges hibafaktor, vagy vmi rejtelyes okbol a manualt preferalja? Mert ha az elso akkor nem kell felni, nincs benne hagyomanyos fokozatvalto, ugyh elromlani is tud. De igen, kuplung nincs benne ha vki azt keresi
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
nagyúr
válasz Vismajor01 #215668 üzenetére
Igen, pontosítanék, a kuplung hiánya a fura. Bár már vezettem automatát, nem érte el az 50km-es össztávot az eddigi automatás "pályafutásom".
(én manual párti vagyok továbbra is)
B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
molnarpeter
nagyúr
válasz cappa72 #215665 üzenetére
Amúgy ha már ott a kis 1.4TB, egy jó Touran 2010-ig 2.0 PD (BKD) motorral? Kb egy EB motorcsere árából megvan a kocsi 🙃 Abban látnék logikus kiskaput, hogy megbízhatóbb és felszereltebb kocsira cseréljétek (S-Max 2.0 titanium dízel?), plusz visszajön némi kp kézhez.
Vagy a használat jellege inkább minden nap kevés km? (Prius+)[ Szerkesztve ]
-
TrollBalint
addikt
válasz cappa72 #215669 üzenetére
Én vaskalapos manuálosnak tartottam magam mindig is és tartom magam most is, egyszerűen szeretek váltani. Volt egy jó kis Volvo S40-esünk 2001-es évjárat, sima szívó. Iszonyat szerettem váltani, aztán lecseréltük; ami szóba jöhetett, az az Insignia, vagy egy Avensis. Kettőből még mindig az Opelt jobb váltani, de már az sem az igazi. Így nekem annyira nem volt szívfájdalom, hogy automata lett. (ez is egy út, hogy olyan manuál váltós autó kell, ami kényelmetlen )
Városba nagyon kényelmes az ótómata, szépen könnyedén lehet elindulni vele, autópályán meg amúgy sem nagyon szoktam váltogatnihttps://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
Vismajor01
addikt
válasz TrollBalint #215671 üzenetére
Ez a téma is előkerül pár havonta, én azt gondolom városba egyértelműen az automata a király, kuplungoljon dugóban akinek 2 anyja van, autópályára tökmindegy, szerpentinre meg 1%-ban mész ahol jó a manual, szóval mindenki vegyen automatát Főleg h ma már nem különösebben rizikós hibafaktorok, és ált jobban is fogyasztanak mint a manuál társaik.
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
TrollBalint
addikt
válasz Vismajor01 #215672 üzenetére
nah igen, az tény, hogy szerpentinen menő a manual. Csak hát évente egyszer, ha járok olyan helyen
Nem tudom mennyire valid, de azt mondták, ha el akarom majd adni idővel, akkor könnyebb lesz az automatáthttps://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
molnarpeter
nagyúr
válasz TrollBalint #215673 üzenetére
Minél korosabb autó, annál nehezebb automatára vevőt találni szvsz új eladásoknak kb fele az automata (2020: 47% Európában).
-
saen
veterán
válasz molnarpeter #215674 üzenetére
Ehhez azt is vedd hozzá, hogy régebben kevésbé is volt népszerű az automata. Mai autókkal ez már kevésbé lesz gond szerintem. Az átlag kocsi ma már automatával megy, legalábbis sok márkánál. Amikor ezek a kocsik megjelennek a használtpiacon és mindenki azt látja, hogy a legtöbb kocsi automata, akkor nem lesz az eladással gond. Mindig a kuriózumot nehéz eladni, de amikor ez a mainstream, akkor nem lesz gond szerintem.
-
nagyúr
válasz molnarpeter #215670 üzenetére
Amúgy ha már ott a kis 1.4TB
Nagy népszerűségnek örvend azóta is.Nem mintha bajom lenne a dízellel, de maradnék benzines vonalon.
Kb egy EB motorcsere árából megvan a kocsi
Igazából még körvonalazódik, de fiatalabb autót szeretnék.
Szóval még biztosan lesz pontosítás az elkövetkező pár hónapban. Ha egyáltalán lesz belőle projekt.Superb-re én is gondoltam, majd mutogatok asszonykának belőle. Na meg beleülni, ahogy azt teccik' említeni.
@#215671TrollBalint
Errefelé vVidéken nem nagyon van olyan dugó, ami indokolná az automatát.
Ha meg mégis, akkor 1-2 alkalommal az kibírható.B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
AssAssynn
őstag
válasz Vismajor01 #215666 üzenetére
Ja, Prius+-ban 3 ülés van, de azok nem olyanok. Keskenyebb, mint a 2-es, vagy 3-as Prius, bár tény, hogy az ülés kialakítás miatt ez valószínűleg nem annyira zavaró, de a lényeg, hogy nem teljes értékűek az ülések benne. Vagy 3 egyforma kicsi, vagy 2 nagy, 1 kicsi felállás van benne, nem rémlik már pontosan.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
TrollBalint
addikt
válasz cappa72 #215676 üzenetére
Ha Skoda, akkor a 3-as szériát tudom javasolni, főleg a faceliftest. Mondanám, hogy nekem semmi gondom vele, mióta meg van, de jó, ha 500 km-t mentünk vele
Viszont nem annyira ajánlott a 4-es Octavia első szériái. Azt hiszem az 2020 környékiTegnap volt alkalmam vezetni egy full extrás Superb-t (dízel, 2.0-s, szerintem a 150 LE-s). Háát... maga az autó tetszik, és gyanítom, hogy pénteken is én vezetem, mikor visszük vissza, de ez a dízel nem győzött meg Igaz csak városban vezettem, de akkor is. Viszont szép és kényelmes
Árban mennyire lőttök?
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
nagyúr
válasz AssAssynn #215678 üzenetére
Igazából még az sem gond, hogy ha kicsit keskenyebb, de élhető, mert nem teszünk ki öten összesen 350kg-ot... És a fiúk 180+cm-esek.
Hát tegnap nem sikerült mamókát rázizzenteni a témára, pedig (most) ő hozta fel.
@#215679TrollBalint
Ha 8.5-ért elmenne az S-Max, akkor szerintem olyan 6.5-ig mehetnénk el, eddigi számítások szerint.
Még alakul, mint ahogy mindig (nálunk csak a változás a biztos... /meg a halál, csak azt nem szeretik, ha mondom/)[ Szerkesztve ]
B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
addikt
válasz Tom1939 #215656 üzenetére
igazából kívülről is nagynak tűnik, közben meg 4,55 méter
a fizikailag nagyobb (11 centivel hosszabb és 3,5 centivel szélesebb) Lexus-ra azt mondta a felségem, hogy szerinte az a kisebb
belül meg azért tűnik nagynak (a hangszigetelés mellett) mert nem lehet nagyon alacsonyra engedni az ülést, a legalacsonyabb is magasan van, ami miatt úgy érzem, mintha lovon ülnék.
mitől félsz, a rozsdától? kis szárazjég utána üregvédelem, megvan a kettő együtt 350-400 ezerből, és utána 20 év múlva lábon tolod a bontóba“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz f4lcon #215681 üzenetére
Nem nagyon vagyok módosítgató típus (néha hangszigetelés felmerül de azt is mindig elvettem), szóval lehet megoldás a rozsdára (alapvetően attól félek, igen) csak nem én vagyok az aki ezt megteszi, egyszerűen mást veszek De a rav4 még nincs másfél éves, most ez ráér. Szerintem nem is a kora miatt fogom cserélni hanem nem kell majd ekkora ha ikreim kirepülnek (17 évesek). Először feleségem autója aktuális ami most 5 éves. Könnyen lehet hogy az lesz az autónk a jövőben öregesen kettesben, azt kellene jól meggondolni mi legyen
-
BoneDragon
veterán
válasz membrandj #215659 üzenetére
Felkerült Toyota oldalára az új C-HR, belátták ők is, hogy ez a forma nem az igazi.
-
laslo.
csendes tag
Sziasztok!
Autóvásárlás előtt állok, egy kisebb/közepes méretű autót keresek, ami megbízható motorral rendelkezik, aránylag kevés a fenttartrása, és nem eszik nagyon sokat. 90%-ban városi felhasználásra. 550e ft-ot szánok az autóra (csak vételár).
Legjobban jelenleg az Polo 9N/Fabia/Ibiza ami leginkább szimpatikus, az 1.4 16V 75 motorral. Arról mik a tapasztalatok? Mindenhol csak a teljesítményről és fogyasztásról írnak a neten, így azzal tisztában vagyok, de arra lennék kíváncsi, hogy mennyire megbízható és költség igényes ez a motor? Hallottam, hogy hidrotőke szimfóniás, és dupla vezérműszíjas. Ettől mennyire kell félni?
Vagy gondolkoztam még Octavia 1 / Leon / Toledo-n is 1.6-os motorral.
Szemezgetek még Renault Clio 2, Twingo és Fiat Puntoval is, de inkább a német felé húzna a szívem. De kompromisszum képes vagyok
Érdemes lenne dízel fronton is nézelődi? (1.9 SDI vagy TDI)
Kicsit tanácstalan vagyok még.
Előre is köszi a válaszokat! -
AssAssynn
őstag
Na, elkészült a Corsa.
Ki lett cserélve a vezérműtengely, és meg lettek húzva a csavarok, és így már jó. Bár hosszabb útra még nem lett elvíve, de hangja, járása, minden rendben van. Hibakódokat is mindet engedte kiütni. Bontóban nem találtunk alkatrészt, mert azt mondták, hogy típushiba a vezérműtengely törés, és mindig elviszik, ugyanígy a kipufogót. Az új vezérműtengely ára 40e volt... Úgyhogy futhat tovább a bontószökevény. Mondjuk legközelebb szerintem a bal küszöb fog kettéreccsenni alattam, de nem baj, majd okosba behegesztünk valami zártszelvényt a helyére."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
válasz laslo. #215688 üzenetére
Opel Corsa C 1.2 Twinport.
Bár az előzmények után elgondolkodtam, hogy ajánljam-e, de amúgy 6-7 litert fogyaszt, és fillérekből javítod. Csak ne rohadjon és ne egye az olajat. Meg vásárlás után kapjátok le a motorfedelet, és nézzétek meg, hogy a vezérműtengely leszorítók nem-e kilazultak, mert ha igen, arra óvatosan rá kell húzni, hogy feszes legyen.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
válasz focvis #215691 üzenetére
Hazatrélerezése is még egy 40e körül volt, így összesen 80e lett most rálocsolva. Egyik szemem sír, másik nevet. Örülök, hogy újra használható, de sírok, hogy mennyi pénz elment erre a bontószökevényre.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
IOX
tag
válasz laslo. #215688 üzenetére
Szia! Az 1.4 75 le-s egy kiforrott/régi konstrukció sdi-t valami kis kaszniba, mert turbó nélkül nem egy gyorsulási bajnok. Ott tartok, h 550-et inkább befizetném kezdőrészletbe, és vennék olyat (a saját tapasztalataim után)amivel a kora miatt, már stressz mentes az autózás. Ebben az 550-es sávban mindig kell lennie tartalék összegnek, h a nem várt kiadásokat fedezze. Ezek már olyan korú autók amiken akármikor felrobbanhat bármi. Ez főképp egy kirándulás/utazás alatt kiváló.
-
saen
veterán
-
őstag
Hát, abban igazad van hogy jobban felszerelt és tágasabb. De igényeimnek megfelelő yarist kapok most olyan 8,5-ért (mert ők adnak valami kedvezményt, comfort style tech, amiben már led a fényszóró), míg ez jazznél 10,7 (hondánál most is ha minden igaz max kapsz 4 gumit és legyél boldog). Szóval másodiknak most éppen overkill a jazz (ha meg overkill akkor ránézek a lexus lbx-re is).
Meg kicsit aggaszt a honda kivonul/csökkenti jelentét rész. Mondjuk mire ez leghamarabb jövőre kérdés lehet addig még sok minden változhat.
-
őstag
Már vagy másfél éve hallom. A pontos a csökkentik a jelenlétet... Amit én úgy értelmezek hogy addig csökkentik... A honda szalon ahol vettem és járok szervizelni ezt a képet mutatja (egyre kevesebb bemutató autó és feleződő terület). Tudom hogy készlet máshol is probléma de tragikusabban néznek ki mint pl a toyota szalon ahonnan a másik autó van.
-
saen
veterán
válasz Tom1939 #215699 üzenetére
Felénk viszont most sokkal jobban néz ki a Honda szalon, mint mondjuk 5-10 évvel ezelőtt. Nem emlékszem már mikor, de egyszer megindultunk, hogy veszünk egy Jazzt, de konkrétan üres volt a szalon, nulla bemutató autóval, pedig akkor még nem volt covid meg chiphiány sem.
Most tudnak mutatni azonnal HR-V-t meg E-t, illetve azokat a kocsikat is meg lehet nézni amik éppen átadásra várnak, így tudtam Jazzt/Civicet is megnézni. Szervizen is fejlesztettek nemrég, szóval nekem nem tűnik úgy, hogy ki akarnának vonulni.
Persze Toyotához képest ez tényleg sovány. Toyotánál még Suprát is szoktam látni a parkolóban... Ott elég sok raktáron lévő kocsi is van, bár nem tudom mennyit adnak el konkrétan, de a készlet biztosan forog szépen, különben nem rendelnék be őket. Globális szinten viszont ügye azért Toyota a legnagyobb autógyár a világon, Honda jóval kisebb.
Hondánál egyékbént nekem annyit mondtak, hogy Magyarországon mindig is csak presztizs miatt vannak jelen, hogy elmondhassák, hogy globális márka. Biztos vagyok benne, hogy azt a kevés autót amit ide hoznak és eladnak nálunk, fel tudná szívni a nyugat európai piac, de mivel itt is simán elviszik a kínálatot, nincsenek rákényszerítve, hogy változtassanak. Emellett még azt mondják, hogy azért sincs sok autó, mert chiphiányt ők nagyon érzik, kitartanak az eredeti tervek mellett és inkább megvárják a szállítmányokat. Más gyártók, mint pl Toyota áttervezték az autókat és olyan chipeket használnak amit nagyobb számban tudnak beszerezni és ezért is pörög sokkal jobban a gyártás.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest