- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- DIGI internet
- Windows 11
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Milyen routert?
- Debian GNU/Linux
- Windows 10
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
-v-
addikt
na de egy kombi Octavia -al egy lomhaság
Értem, és ugyanaz az octavia egy még gyengébb 1.8assal sokkal jobban szalad nyilván? Vagy 1.8as 1 tonnás kisautót hasonlítunk 1.4 tsi octavia kombihoz? Azt is lehet, csak minek .. ?
Oké hogy jól gyorsul
Értem, tehát mégis jól gyorsul?
az-az erő nagyon gyorsan elfogy
Már mire gondolsz, hogy a teljes fordulatszám tartományban használható a motor, mert 1500-tól max. nyomaték van? Ha leforog váltasz?
Miért vitatkozom veled
Ja mert ez a 118i szerinted szívó 1.8as? [link]
istenem ...[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
válasz Atlantis #132130 üzenetére
Az a vicces, hogy ha megnezed a az ujabb bolygomuvesek(ZF8gangos valtoja BMW-ben vagy a Mercedes 7Gtronic) fogyasztasat, akkor nem sok kulonbseg(par tized) van egy(hasonlo meretu) DSG-s autohoz kepest. A hetkoznapi eletben meg csak nem is erzik sokkal lassabbnak egy ujabb hidropneumatikus.
Az erdekes lehet hogy mennyire draga egy DSG valto egy hagyomanyoshoz kepest. A listaarak alapjan dragabb, szoval igy nekem ez elegge zsakutcanak tunik.
A CVT-t passzolnam, mert annak is van a konstrukciobol adodo egy-ket gyenge pontja es a vezetesi/gyorsulasi elmenyt agyonvagja.(#132131) rbalint88
En a penzemhez kepest szeretnem a legjobbat venni, ezert nem is adtam meg max evjaratot es futast.(a fenti futast 5-6 eves autonal atlagnak tartom).
Az Alfa nekem felejtos, mert a Facelift zajos(a PFL meg oreg lesz) es nem lett sokkal konnyebb, ugyhogy a suly miatt joval tobbet is fogyaszt mint a tobbi kiszemelt.V50-bol azokat nezem, de nekem nem kell a sok lo, mert nem szalguldozok es itt az ado is sok ra.
(#132140) Acheron
Eszerint az oldal szerint az S60 D5 1582kg, a V70 pedig 1751kg .
Amennyire en emlekszem pont itt a forumon volt rola szo, hogy a V70 az S80 platformjara epul ezert belul is nagyobb es nehezebb. Amugy a sprimonitor is bo fel literes fogyasztaskulonbsege hoz ki a 163 lovas valtozatoknal. S60 V70[ Szerkesztve ]
-
w333
félisten
Értem, és ugyanaz az octavia egy még gyengébb 1.8assal sokkal jobban szalad nyilván? Vagy 1.8as 1 tonnás kisautót hasonlítunk 1.4 tsi octavia kombihoz?
De pont emiatt írtam az 1.6CRDi és 2.0 CRDi -t ha az újabb autókat nézzük
Ha a régebbiek is játszanak, na erre írtam hogy az 1.8i szívó nekem nagyobb élmény ... TSi nagyon gyorsan kipörög és rövid a váltó, a videó amit linkeltem 110 -nél a TSi már 4-ik sebességben van, míg egy normálisabb 1.8i ilyenkor váltanék 3 -ba !
Nincs ezzel semmi baj, varosába közlekedni elég ... csak nekem hiányzik belőle a hosszan tartó erő mint mikor beletaposol és 3000 -től 7000 -ig húz !
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
nagyúr
W333 most komolyan... videó Ebben mintha 3-asban 150ig menne, de lehet rosszul számoltam. Nem kell leszólni, megeszi a szívódat, így is, úgy is. Kész, fogadd el. Igaz ez kézi, ezt most elnéztem. De a TSInél miért is baj, ha 3-asban csak 110-ig megy? Van ott még 3 másik sebesség.
Taat: Mintha 1.6-os lenne?!
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Declare
őstag
válasz Tsebacsi #132161 üzenetére
Kerdes, hogy erdemes e 6000 ig pörgetni az 1.4 tsit, mert szerintem nem....de ettöl meg lehet....es raadasul sokkal nyomatekosabb, rugalmasabb, mint egy 1.6/1.8 szivo. Ez a "kis sz@r, semmire valo, gyorsan elfogy, erötlen" kommentek olyanoktol jönnek, akik nem vezettek meg ilyet.....vagy legalabbis nem hasznaltak....ha beülsz es mesz vele kettö utcasarkot es kiprobalod, hogy 3-ikban nyomsz egy padlot, nyilvan nem fog szetszakitani....de regen egy 2.0 szivo benzin nem volt kepes ilyen parameterekre, mint ma egy 1.4 tsi.....jo kis moci az
-
w333
félisten
válasz Mágus2 #132160 üzenetére
Nem egyet vezettem már ... de még mindig ugyan az a véleményem, vagy az 1.4 lökettérfogat miatt, vagy a rövid váltó miatt de nagyon hamar elfogy alatta a NM, jól gyorsul ezzel nincs baj, a bajom csak annyi hogy nagyon mindezt rövid ideig
Az meg hogy már szinte mindenben turbó van ... szerintem költséghatékonyság miatt csinálják ezt a gyártók, a nagyobb köbcentit turbóval helyettesítik, de szvsz. soha nem lesz olyan tartós mint egy 10 évvel ezelőtti 1.8i VW 125LE -s motor !
Oké most ez a trend ... de akkor már inkább városba is egy dieselt vennék, vagy egy nagyobb köbcentis szívó benzinest
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
Atlantis
veterán
válasz footy #132154 üzenetére
Lehet, hogy drágább a dupla-kuplungos, de könnyebb, különösen a száraz verzió és kommersz kategóriában minden kg súlynyereségre igen büszkék a gyártók, továbbá az itt jellemző kisebb teljesítményű motoroknál a teljesítmény-veszteség sem mellékes. Gondolok itt arra, hogy egy átlagos kétliteres 140lovas traktornál jobban észreveszed, ha hiányzik az a pár paci, mint egy V6-os prémium 250 lovasnál. Sajnos ez a trend, sokat nem tehetünk ellene.
Hogy ON is legyek, szerintem is jó az 1,4 TSI, már amikor működik. Nem is igazán illik az 1,6-os szívókhoz hasonlítani, utóbbi ellen inkább a literes feltöltött motorok valók. Más kérdés, hogy sajnos a TSI is ugyanúgy káromkodásnak számít, mint a dci, hiába javították a hibákat, a köztudat nehéz fejjel rendelkezik...
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
8th
addikt
Nincs ezzel semmi baj, varosába közlekedni elég ... csak nekem hiányzik belőle a hosszan tartó erő mint mikor beletaposol és 3000 -től 7000 -ig húz
Kérlek mesélj még...
-
Atlantis
veterán
válasz Mágus2 #132167 üzenetére
Ugyan nem nekem írtad, de a Mazda Skyactive benzinesei, 6-os madzagban vagy CX-5-ben is gondolom elérhetőek. Vannak azért még fehér hollók...
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
TaaT
veterán
Bejelöltem az én 1.6-os motorom görbéjén az 1.4TSI nyomatékát [link]
Give them hell Ukraine!
-
Atlantis
veterán
válasz Mágus2 #132171 üzenetére
Nem tudom, jobban megy-e, nem próbáltam. Azok asszem amúgy kétliteresek, de talán 2,5-es is van.
No, de nem is akarok mélyebben belefolyni az agymenésbe...
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
w333
félisten
Pontosan látszik miről beszélek ... 1500- tól 4000 -íg eléri a max. NM -t és onnan már csak csökken az egész, pontosan 1-2 másodperces élmény, de hamar elfogy alatta az erő, nagyon sok mindent vezettem már aminek 4 kereke van, de engem ezek az 1.4 TSi -k nem győztek meg !
Persze tudom nincs nagy motorválaszték, már szinte minden benzinesben is ott a Turbó amivel nincs is baj, de akkor legalább legyen 1800 köbcenti !
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
Declare
őstag
válasz Atlantis #132165 üzenetére
"TSI is ugyanúgy káromkodásnak számít, mint a dci, hiába javították a hibákat, a köztudat nehéz fejjel rendelkezik..." valaki a sor elejen béget és béget vele együtt mindenki, mert az elsö is azt csinalja ez hasonlo, mint a "200k km az auto halála". Valaki kitalalta a 200k km limitet, mint lélektani határt és fujja mindenki, d ehogy miért, azt senki nem tudja
(#132168) zoo8800 szerintem is klassz...hasonlo a karaktere, mint a dizelnek...semmi baj nincs vele, nem arra valo, hogy 7000 et forogjon...ahogy a dizel sem....es erdekes, a dizellel megsincs baj, a TSI vel igen
(#132171) Mágus2 2.0 es 2.5 is van, de a 2.5 az már csak automataval szoval manualbol a 160 egy ket lovas szivo a max....hangja szep, megy is, de nekem a nyomatek hianyzik belöle....es a fogyasztasa sem mesebeli....jo, de semmi vilagmegvaltas....viszont összesegeben baromi jo auto, szvsz szep, minösegi es siman jo a teljesitmenye....a nyomatekszegenyseget, meg a hang karpotolja
-
Atlantis
veterán
Azt mondjuk nem értem, miért lenne jobb, ha 1,8-ast töltesz fel? Technológiából adódóan ugyanolyan jellegű nyomatékgörbéd lesz, az élmény tehát nem változik...
Declare: ez így van, a bégetés egyik nemzeti sportunk és nagyon jók vagyunk benne.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
8th
addikt
Pontosan látszik, hogy fogalmad sincs miről beszélsz.
1500- tól 4000 -íg eléri a max. NM -t és onnan már csak csökken az egész, pontosan 1-2 másodperces élmény, de hamar elfogy alatta az erő
140lovas TSI már 1500rpm-nél több mint 210 Nm-t tud - ergo felesleges úgy szétforgatni mint egy gyenge 2liter alatti szívóbenzinest - amit kis is tart durván 4400rpm-ig onnan pedig simán megy tovább erőből egészen tiltásig. 1500rpm-től már tök jól használható és dinamikusan gyorsít + még tiltáson is lazán tudja a 130+ lovat és 140+ Nm-t. Mutass már egy szívóbenzinest ami ugyanezt tudja. Nem kell többet elég lesz egy is.
mod: Nagyvonalú leszek még csak nem is kell, hogy az általad sokat emlegetett 1.8 szívómotor legyen, egye fene lehet sokkal nagyobb is. Hajrá.
[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
válasz Atlantis #132165 üzenetére
Gondolok itt arra, hogy egy átlagos kétliteres 140lovas traktornál jobban észreveszed, ha hiányzik az a pár paci.
Mar annal sem venni eszre. Vagy itt vagy a masik forumban irtam a tapasztalataimat 2-es BMW-vel. 150Le volt az uj ZF 8gangos automatajaval es osszkerekkel parositva. Egy pillanatig nem volt az az erzesem hogy keves vagy lassu lenne. Ezek az ujabb valtok mar csak valtas kozben vagy padlos gyorsitasnal nincsenek direktbe kapcsolva, amugy szinte vegig zarva van az athidalo kuplung.(#132172) [rvilike]
Azt mar en is neztem, de manapsag szokatlan a 192LE melle jaro 250NM nyomatek. Ami viszont parades, hogy egy majd 200 loeros automata benzinessel amiben azert van hely, 8L korul el lehet jarni.[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
hú gyerekek, nagyban megy a fingreszelés
Golf6-ban próbáltam 122 lovas 1.4tsi-t kézivel és dsg-vel is. Utóbbival sokkal jobb, kézivel nem jött be. Kézivel kicsit szarul chipelt dízel érzésem volt, hogy amikor igazán rá kellene tenni a tűzre, akkor elfogy (ugye benzinesnél a folyamatos erősödést várja az ember), viszont ezt az automata szépen kisimította. Lehet, hogy csak a konkrét példánynak volt valami gyíkja, de mástól is hallottam már ezt (nem w333, hanem hiteles forrás). Huligánkodni nem való, de a mindennapokra szerintem is tökéletes kombináció, utasként még az 1.2TSI Jetta6 is kulturáltan mozgott, abszolút nem erőlködött. Mondjuk nem csontozták, de olyan átlag feletti dinamizmusú közlekedésben abszolút partner volt gyilkolás nélkül. -
Qru
MODERÁTOR
Végigzongoráztam én is ezt a kört az elmúlt pár évben így elég "frissek" még az élmények (mind a háromba darabonként cca 50k km-t pakoltam, tehát nem csak egy tolatásnyi tapasztalat beszél belőlem):
- 2.5i 230/170 - 2000 alatt semmi, 4000-nél Nm csúcs és 6000-nél teljesítménycsúcs. Szűk a tartomány, váltogatni kell ez ilyen... cserébe elvan 14,5 literrel hajtva is.
- 1,8 TSI 250/160 - 1500-4200-ig Nm csúcs és 5000-6200-ig teljesítmény csúcs. Fickós és szalad kifulladásig. Nagy móka de iszonyat sokat zabál ha taposod, 16 liter feletti fogyit nem kunszt összehozni vele.
- 2.0 TDI 350/170 - 1750-től mennyország kb 3000-ig de sajnos felül már semmi nem történik (legalábbis az alsó rpm-es toláshoz képest érzetre). Nekem nagyon fura volt megszokni a karakterét de én ugye szivóbenyóson szocializálódtam.
#nincsbennetarcsi
-
veterán
Hosszútávú élményeim csak a 122 lovas 1.4TSI-vel vannak (Octi 2 FL és Golf6, összesen 3 év): 6500-nél szabályoz, ez kettesben (óra szerint) valahol 100 és 105 közé esik. Ezt a 122 lovast érdemes elváltani 5500 körül (2-esben ~90), mert efölött már nem megy jobban. Végre a Golf 210-et, a Skoda 215 tud (óra szerint!), ~180-ig dinamikusak. Átlagfogyi 7-7,5 liter, országúton 5,5-ből kijön.
-
tzimash
őstag
Nem is mondtátok, hogy a Xsara Picasso egy ördögtől való dolog, pedig rokonok, munkatársak határozottan állítják, hogy az Mióta tudják, hogy egy ilyet szeretnénk venni azóta zajlik a propaganda hadjárat ellene.
A legfőbb érvek ellene:
- nehéz szerelni
- kisebb szervizek nem vállalják, mert speckó szerszám kell hozzá
- gyenge elektronika
- amúgy meg minek nekünk ekkora autó!? (3 gyerekhez lesz, Kalos tulaj mondta, szerinte egy sedan Kalos elég lenne)
- a citroenekben "mókolt" váltó van, eredetileg 4 sebességes, úgy mókolták át 5-re.
- a francia szar, ha mindenképpen azt akarunk venni, akkor scenic. (ex twingo tulaj)
- Opeles munkatárs: 5 éve vezet, H astrát, rokonainak is az van, F és Zafira. 190+ cm a srác, de szerinte az A Zafira pótülései elég kényelmesek hosszú távon is, egyszer ült ott 140km-en keresztül. Akárhányszor beszélek vele autókról mindig egy a vége: Zafirát kell venni (ő is azt fog a H Astra után, ha lesz majd gyerek), és mindig hozzáteszi, muszáj lesz hitelt felvenni, mert 700-800k-ért nem lehet normális autót venni.
- egyéb ajánlások: Logan, új Lada..., ford, honda, mazda, toyotaMost már ott tartok, hogy csak azért is Picasso-t veszek
-
veterán
válasz tzimash #132192 üzenetére
Mert senki sem akart a lelkedbe gázolni! Belinkeltél 1 db konkrét autót, és kérdezted, hogy ezen látunk-é valami gyanúsat.
Ha azt kérdezed (tőlem), hogy jobb-e egy Zafira egy Citrom Picassonál, akkor a válaszom egyértelmű igen. A Zafira A-t egy igen jól sikerült konstrukciónak gondolom. A francia autók viszont nekem nem jönnek be, ami kevés tapasztalatom van (feleségemnek volt 11-12 hónapig egy 2006-os Clioja), az lesújtó.
Annak idején részt vettem egy tesztvezetésen, ahol a Zafira A-t hasonlítottuk össze a konkurenseivel, elég rég volt már, talán 99-ben vagy 2000-ben. Arra emlékszem, hogy a Renault Scenic kényelmesebb volt, a Fiat Multipla meg jobban kanyarodott. Szóval ha mindenképp francia, akkor szerintem is a Scenic. Ha együtt bírsz élni egy Multiplával, akkor az is szóba jöhet. Arról nem tudok nyilatkozni, hogy milyen formában lehet egy 10+ éves olasz vagy francia. Azt feltételezem, hogy a Zafira stabilabb konstrukció ezeknél.
[ Szerkesztve ]
-
tzimash
őstag
válasz focvis #132193 üzenetére
Most nem a konkrét autóra gondolok. Azért esett a picassora a választásunk, mert a 3 gyerek (ebből kettő gyerekülésben még évekig) normálisan elfér benne plusz lesz egy viszonylag nagy csomagterünk. A Zafirában szűkösebben lennénk. 1. nem akarok senkit se hátra száműzni, 2. ha megtenném nem maradna csomagtér.
-
veterán
-
pocokxx
Közösségépítő
Sziasztok!
Túl szimpatikusnak tűnik... Hol a bibi? [link]"Egyformának lenni mindenkihez. Emberfeletti nagy szív kell ehhez." - Reményik Sándor
-
Vesztor87
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000