- ASUS routerek
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- DIGI internet
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mesterséges intelligencia topik
- Windows 11
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen program, ami...?
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz ^Boss #132548 üzenetére
Bármilyen dízelt veszel, a városban tönkre fogod tenni. Inkább valami turbós benzinest. A haver vett egy 2.0 TFSI passatot, ha nem törte volna össze, akkor olcsó lett vona. 200 ló. Megy ha kell, de akkor eszik is, városban simogatva 10-12 literrel elvan. De padlógázon kapaszkodni kell a kormányba, mert rángatja jobbra-balra.
A közvetlen befecskendezéses benzinesek lekormolódnak ilyen használatnál. Dízel meg betömi a DPF-et. Lehet választani milyen vastagot akarsz sz0pni.
Arany középút valami kisebb turbó benzin, de azok meg nincsenek felsőbb kategóriás autókban. Az 1.8, 2.0 turbósok ereje elég lenne neked, kérdés, hogy akarod-e a velük járó + költségeket. A lovaknak ára van, elég borsos.
Ez kell neked. [link]
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Integrale #132549 üzenetére
Egyreszrol igazad van, a dizel nem illik annyira bele a kepbe a keves futas+varos miatt, viszont ahogy olvasgatom a kommentjeit, pont egy dizel motort ir korul, alulrol huzzon, 0-100 8sec korul, 10L alatti fogyival. Szvsz neki nagyobb fun lenne egy dizli, ha nem szereti forgatni.
[ Szerkesztve ]
-
^Boss
őstag
válasz Mágus2 #132551 üzenetére
kaphatnék egy körülbelüli "mire számíthatok költségekben?" hsz-t, ha esetleg meglépnék egy 1.8-2.0 T benzines témát?
jelenleg tényleg az egyetlen előnye a cruze-nak az alacsony fenntartás, bár a tankonkénti 520-540km elég gyér (55+ literes tank ugye), de ha menne cserébe, ez nekem teljesen rendben lenne.ha nem lenne pénz limit, akkor egyébként egy mazda 6 kimaxolt benzinest néznék újonnan, csak az ugye 8-9M körül van. mazda 3 is 6.5, ennyit már nem igazán tudnék rászánni.
(#132552) tboy93:
szeretni szeretném forgatni, de szerintem ha beülnél ebbe a cruze-ba hirtelen te sem akarnád forgatni. 20l körül eszik ha tartósan ezt kapja, cserébe talán megy úgy, mint egy suzuki sx4[ Szerkesztve ]
-
Integrale
veterán
válasz ^Boss #132550 üzenetére
"ez a 2.5 év szívás nagyon betett nekem"
Mi számít szívásnak? Keress egy másik Opel szervizet, nézzék át ott is, vázold a problémákat, ne mondják, hogy természetes a nyikorgás, mert nem az. De lehet az a helyzet amit Mágus is írt, hogy befog az egyik fék, ezért nyikorog és lassú is lehet miatta. Kézifék kienged rendesen? Kerékcsavarok nem melegek?
"Bad reklám is reklám too"
-
Declare
őstag
válasz tboy93 #132552 üzenetére
Egy turbo benzin es egy turbo dizel karakterisztikaja nagyon hasonlo. A turbo miatt mindegyiknel megvan a turbo lyuk, azaz 1500 körül egyik sem fog csinalni semmit, utanna meg a turbo miatt ugyan ugy hirtelen leadja a nagy nyomatekot es huz szepen mondjuk 4000 ig.
Szoval szerintem is 1.8 vagy 2.0 tsi
-
^Boss
őstag
válasz Integrale #132554 üzenetére
megnézem ezeket ma ha hazaérek, illetve egy szervizt mindenképp meg fogok ejteni, márcsak azért is, hogy t ényleg ha eladásra kerül, ne legyen anyai ágon sok csuklás
szívás alatt azt értem, hogy az 1.4-es nubiránál egy jóval erősebb kocsi lett véve, cserébe elképesztően gyengébb, többet eszik, hibák: csikorgás, nyikorgás, meghalt a gyújtó trafó relatíve hamar, a hátsó kerekek rezonáló hangot adnak már 60-tól lehúzott ablaknál, szerviz szerint rosszul lett tárolva (felnin..), egészen nevetségesnek érzem ezt a sok bajt egy 2.5 éves autónál. a nubira 9 évig volt nálam, semmi gond nem volt vele, és jobban ment. a végére elkezdett többet enni, 7-8 literről felment 12-13-ra, ott sem tudtak semmit mondani az okára, ezért is lett eladva.
[ Szerkesztve ]
-
^Boss
őstag
válasz tboy93 #132556 üzenetére
én nem vagyok ez a kicsi-versenykocsi típus, unokatesómmal ellentétben, aki pont 1 hónapja izzítitt egy régebbi Type-R-t. egy kevésbé "játékautó" kinézet és egy valamivel gyengébb menettulajdonság lenne az aminél az én igényeim találkoznak, ezért irtam a kb 8 körüli 0-100-at. ha 8,8, az sem gond, csak szeretném, ha jobban menne. tudom, hogy nem csak a gyorsulási érték határozza meg ezt, ez csak egy kb. belőtt dolog akart lenni.
VW Passat-ot ajánlotok végülis akkor?
(#132560) Mágus2: nem a 8-on van a hangsúly tényleg, egy nagyon nyomatékos dízellel lehet 9 körül is elégedett tudnék lenni. itt a lényeg, hogy a "borzalom unalom szenvedés"-ből eljussak egy félsportos, ám szép sedan-ig, ami ha már kér 10-et, cserébe nyújt is valamit.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz tboy93 #132552 üzenetére
Alulról húznak, de a 8-sek körüli 0-100-ra elég erőset kellene venni. A skodrim 140 ló és 320nm, de csak 9,2 alatt van meg a 100, pedig érzetre húdenagyon megy, aztán ránézel a mutatóra, ja, még csak 80. A nyomaték adja a hamis nagyon menés érzését. Mondjuk rendes emelkedőn is megvan 10 mp körül a 100.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz ^Boss #132559 üzenetére
Én ugyanígy akarok szabadulni az 1.8 Civic-emtől, ami nekem is gyenge, cserébe sokat eszik. Én is döntően városban közlekedek (meló napi 40km de nem minden nap). Én lehet, hogy dízelt fogok venni majd 1x, de a turbóbenzin is jó buli. Szerintem ezek közül válasz, a szívó nem nekünk való, hanem a rizsevőknek, mint Kornél
A dízel lehetséges hibái annyira ne zavarjanak, 12 éve jár fel az öregem mercivel a szabadsághegyre, de kormmolódásos, DPF-es, motorikus hibája még sosenem volt. Igaz ez egy kicsit régebbi e270-es sorötös, de akkor is dízelMinél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
^Boss
őstag
válasz Tsebacsi #132562 üzenetére
hehe, mostmár rendesen összezavartatok, hogy ki mit ajánl.
TSI: [link] ilyesmire gondoltatok? város 9.6, akkor ez egy 10.5 körüli lehet, gondolom itt is csalnak ennyit. vajon ez mennyire odalépős tempónál számítandó?
esetleg találok valami olyan összesítő táblázatot valahol, hogy mégis mennyivel kerül többe fenntartani teszemazt egy BMW/Audi/Merci/Lexus szintet egy Mazda/Honda/VW-hez képest, valamint ezek hogy viszonyulnak az alsóbb kategóriához (Chevy, Opel, Skoda, stb)?
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz tboy93 #132556 üzenetére
Igen a fogyiban a benzines el tud szaladni jobban...de cserebe szebb hangja van, emiatt sportosabb feeling vezetni es benzin szagot lehet szimatolni tankolaskor
Szoval en ha magambol indulnek ki, varosban crossolnek, kellene a sportos ffeling, amiert felarat is szivesen fizetnek, akkor TSI-t vennek, nem trakit
(#132563) ^Boss ezt markara nem lehet lebontani szerintem. Konkret tipusokra csak. Nincs olyan, hogy BMW fenntartas. Olyan van, hogy M3 bmw fenntartas vagy 116i fenntartas stb Illetve azt se felejsd el, hogy egy uj autokent vett alsobb kategorias szivobol keszülsz atülni egy hasznalt, többeves, turbos (azaz bonyolultabb/dragabban javithato), magasabb kategorisa autoba). A fenntartasi költseg drasztikus megugrasanak a rizikoja azert eleg magas. Nem huhogas vagy remisztgetes, csak azert ezt is at kell gondolni
[ Szerkesztve ]
-
^Boss
őstag
válasz Declare #132564 üzenetére
igazából a keretbe értendőeket értettem. tehát ha a keretem 4-4.5M, akkor 3-mas BMW (5-6 év körül), A4-es audi, stb. nyilván ez VW-ből már egy Passat, Opelből meg kitudja mi, nem vagyok nagyon képben
igen, kicsit félek ettől a dologtól, ezért szeretném jól körüljárni hozzáértőbbekkel.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Tsebacsi #132562 üzenetére
Pedig én is beleugrottam majdnem egybe mikor autót kerestem. Neduddki majdnem rábeszélt anno, aztán kipróbáltam haverét és azt mondtam h ez teljesítményben kevés, fogyasztásban meg sok lesz...
Jó a Kuvik de akkor lenne igazán az, ha a 2.0i motor benne lenne a polgári változatban is mondjuk olyan 160 lóra írva.
mod:
^Boss: Volt 1.8 TSI autónk, hát városban az inkább 11-12 ha nem mozgó akadály akarsz lenni.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
válasz ^Boss #132569 üzenetére
Dehogynem lehet. Viszont a modern dizelek valoban nem csipik a varosi totymorgest, dpf-nek kell egy-egy autopalyan kikormolos etap neha Sok hideginditas, rovidtav szinten nem kedvez neki a papirforma szerint, bar van ellenpelda is, munez nem kifejezetten palyan hasznalja es sose volt vele komoly baja.
Magus: mondjuk ez azert durva, napi 3-4 hideginditas nem is olyan sok
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz ^Boss #132565 üzenetére
Opelböl az insignia a passat kategoria tarsa, de a benzineseit nem ismerem. A dizel 2.0 volt valami turbo csö repedeses problema, de nem egy veszes dolog, ha jol tudom.
BMW böl amik igazan jo motorok az e90 szeriaban a 325i 330i vagy dizelböl 325d, 330d. Arban viszont a 25 ösök is igen neccesen passzolnak a keretedbe. Viszont ott a hatso kerek hajtastol es ettöl a teljesitmenytöl, szerintem megkapnad, amit keresel
A 320d is jo, nagyon jol megy es nagyon jol fogyaszt (mindenhol ez a velemeny rola), de csak varosban hasznalni cces szerintem, illetve van egy ket hibaja a motornak, amit ha a hanyag tulaj nem orvosolt, vagy valami fa labu szethajtotta, akkor kökemeny penzeket elszorhat ra az ember a szervizben.
A4 audi/Passat szerintem nagyjabol egy kutya. Jo autok, de semmi extra. Nezd meg esetleg a VW CC -t....ez az auto nekem is felkerült a jövöbeli lehetseges auto listamra....jo aron mennek, jol felszereltek, jol is neznek ki szvsz. [link] ey ilyesmi azert nem rossz gepsarkany szerintem
-
Qru
MODERÁTOR
Nekem nem hiányzik. Jó nyilván azért mert ehhez vagyok szokva és persze Kormi nagyon jól megy de nincs benne tartalék. Elindul szépen, alul tol egy nagyot felül meg konkrétan semmi nem történik. Engem nem zavar ha forgatni kell jobban betudom osztani az erejét ha lineárisan jön.
mod:
^Boss: Nem lehet, a DPF nagyon hamar bemattol tőle. A dízel nem erre való. Akkor már egy hibrid ha városban császkálnál sokat.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
válasz Declare #132572 üzenetére
Mondjuk a chevi utan a bimmer/merga szervizkoltsege lehet seggre ulteti
Integrale: erdekes, mert aposek a 2007(?)-es galaxyt napi szinten 10x biztos inditjak, sokszor 1km-es tavra, eleg sok km van mar benne, de turbo, dpf, egr problema meg nem volt. Mondjuk lehet nincs is benne dpf, ezt passzolom. Üa cső adta már fel a harcot asszem, meg még valami más az üa rendszerben.
[ Szerkesztve ]
-
^Boss
őstag
válasz Mágus2 #132570 üzenetére
otthon és melóhelyen is garázsban van.
otthoni 14 fok körüli állandó, melóhelyen 25 körül van. ez azért javíthat valamit a dízeles hidegindításokon nem?#132575) tboy93 : pont erre lennék kíváncsi. kb éves szervizköltség egy
chevy/opel, egy passat/akármihasonló és egy bmw/merci/audi környékén hogy alakul. elég a nagyságrend ténylegDPF: akkor már csak az a kérdés, hogy a taxis kollégáknál hogy bírja ez tovább, mint pár év?
[ Szerkesztve ]
-
-
Declare
őstag
válasz ^Boss #132576 üzenetére
Elsödleges gond nem az indulo hömerseklet szvsz, hanem, hogy a varosban pöfögve, nem fogja a kipufogo rendszer/dpf elerni azt a hömersekletet, amin kieg, kitisztul.
Tovabbra is azt mondom, nincs olyan, hogy bmw szervizköltseg...tipus, motor, ilyesmi egy szivohoz viszonyitva mindenkepp nagyobb a riziko, plane hasznaltan, plane ilyen 4-5-6 eves korban. Könnyen lehet ebben a korban jönnek az elsö komolyabb tetelek...abbol pedig van egy par, plane dizelnel....turbo, kettöstömegü, magasnyomasu szivattyu, injektorok.....ezek mind egyenkent hozhatnak elö több szazezres szervizszamlat.
Ki kell szemelni egy tipust es annak utannajarni, altalanossagokat szerintem kar keresni.
-
barack1997
senior tag
válasz barack1997 #132419 üzenetére
A 206RC-ről tud valaki valamit mondani ? Körbejártam a fél világot de senki nem tudott róla mit mondani..
-
MPeter87
őstag
válasz ^Boss #132569 üzenetére
Ha 99% városban fogod használni, akkor tuti kinyírod a dpf-et és jó eséllyel a turbót is, ami a kettő együtt jó fél milla lesz, de inkább több, akár vw, akár bmw dízel. Sztem dízelt felejtsd el.. Ha fun is kell, hosszabb távra is tervezel, akkor ne fapad 320i bmw-ket nézz, mert a 4-4,5 millába 5-6 évesen ez az ársáv legalja alatt van, ráadásul a kínálat is kb nulla. Ha nagyobb motorost veszel, pl e90 325i (ez 2,5L sor6 szívó), városban sportos közlekedéssel tuti nem lesz 12 alatt, de inkább 13-14liter.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz ^Boss #132576 üzenetére
Nem segit semmit, mert a kipufogót kell felfűteni, hogy kiégjen. Ahhoz meg taposni kell rendesen, amit csak akkor szabad, ha már meleg az olaj, nem a víz, az olaj. Ezekben a motorokban kb 10 km alatt bemelegszik az olaj nyáron, télen inkább 30km. Sokan nem mennek ennyit egyszerre. Ha ezt huzamosabb ideig csinálják, akkor megtelik a DPF és jön az 1500 eurós szerviz számla.
Nekem modern DPf-es autóm van. Naponta melóba járok vele. Reggel és este 3km, de hétvégén minimum 2x 100km egyhuzamban elég komoly emelkedőkkel(3-400km átlagban megvan hétvégén), ahol be lehet melegíteni rendesen. Egy éve van meg, eddig nincs vele baj. Egy hét város után már emelt alapjárattal jelzi, hogy ki kellene kormolni.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz ^Boss #132565 üzenetére
valami 3 liter körüli-feletti 3er, C-Merci, A4 vonalat néznék, az városban elgurul kb alapjáraton, úgy a fogyasztása is megáll 12-ből, cserébe megkapod 3M körül 10 évesen, szép állapotban, marad pénz a fenntartásra és fogyasztáskülönbségre és megkíméled magad pár drága hibától az egyszerűbb technika révén.
dízelt nem ajánlok erre a felhasználásra, ez tipikusan az az eset, hogy no replacement for displacement. egy turbós benzines is leeszi a hajad, nekem az 1.8T passat 14-15 körül evett városban, a golf ugyanilyen motorral 12-t. volt bmw 535iM is, az is 12-t, pedig az full digitálisban volt használva, viszont nyomatékban tudta azt, hogy a körúton gázadás nélkül végig lehetett vele menni (nyilván hosszútávon ez megterhelő neki, de egyszer ki lehetett próbálni) -
Mágus2
Közösségépítő
-
nagyúr
Nagyon kezdtek engem is lebeszélni a dízelről. Nemtudom nálam számít-e a hegymenet, az jó vagy még rosszabb ilyen tekintetben?! Még a végén valami nagylöketes benyásat kell vegyek, de az tuti leeszi a hajam is
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
^Boss
őstag
végsősoron akkor milyen típusokat ajánlotok ennyiért? elég sok ellentmondó hsz jött
tehát 4-4.5M
menjen, de ez kimerülhet egy 8-9 körüli, dinamikus tempóban, nem kell pályázásra meg gyorsulásira gondolni.
ne egyen városban óvatos gázokkal nagyon sokat -
nagyúr
válasz ^Boss #132591 üzenetére
Turbóbenya szerintem! Nekem az 1.4TSI nagyon tetszett, próbálj ki egyet, szerintem tetszene, akár Octavíiaban, akár Passatban, és biztos kevesebbet eszik, mint az 1.8TSI.
Vili: Akkó csinálok nektek videót ahogy ott megyek fel Nem váltok 3-asnál feljebb, de inkább a kettes a favorit Kivéve ha mazsola vagy kukásautó van útban
Jaaaa egyes??? Akkor 15l lenne 100-on, nem 9,5tboy: Nemárnemár
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
^Boss
őstag
-
ZsZso
Közösségépítő
Volt már egy kérdésem itt használtautókkal kapcsolatban és nagyon sokat segítettek is, de azóta egy picit fordult velünk a világ és a Mazda 6, Toyota Avensis helyett egy 1.8 -as Toyota Prius -szal szemezünk, amit történetesen Németországból hoztak be. (2010-2011 -es gyártású)
Mire kell különösképpen odafigyelni egy ilyen jószágnál? Sajnos nem pesti vagyok, viszont az autó ott lenne. A Toyota szalonok állítólag nem nagyon tudnak időt szorítani a vásárlás előtti átvizsgálásra, én viszont hülye vagyok a kocsihoz. Szerencsére egy haver jönne velem meglesni az autót, de Ő se pro, viszont legalább messze nem annyira zokni a 4 kerekűekhez mint én. Mi ilyenkor a legtöbb amit megtehetek az ügy érdekében?
armegoszto.hu - akciók egymás közt :::..::.. https://www.facebook.com/armegoszto ::..::
-
^Boss
őstag
adódik még egy kérdés: ha rendberakják a Cruze-t, és el szeretném adni, mi lenne a reális ár? 3.7 alatt nem is látok, bár nincs sok eladó, 30k kilométer alatt.
-
lenko
aktív tag
válasz ^Boss #132596 üzenetére
[volkswagen_jetta_vi_1.4_tsi_highline] Elvileg csak Sw butított, tehát chippel 160ra húzható probléma nélkül. Mondjuk az érdekes, hogy 2. tulajtól...
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
Új hozzászólás Aktív témák
- A Samsung hazánkban is piacra dob idén egy friss Micro LED tévét
- ASUS routerek
- Yettel topik
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- LEGO klub
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Milyen légtisztítót vegyek?
- World of Tanks - MMO
- Okos Otthon / Smart Home
- Milyen notebookot vegyek?
- További aktív témák...