-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vismajor01
addikt
válasz Vesztor87 #226597 üzenetére
Vegyél akkor hibridet, sztem dízel és benzin között már nincs akkora különbség karbantartasban h megerje. Ellenben hibrid és elektromos az igen. Nem erre való, de ha az olcsó fentarthatosag a legfontosabb akkor Prius 2t kell venni.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
addikt
válasz Vesztor87 #226583 üzenetére
nem tudom hogy állsz a szedánokkal, de Fluence-ekből is válogatni lehet 2 és 2,5 között, az egyhatos 110 lovasból van 45 darab ennyiért
itt egy képről szép [link] példának a kategória tetejéről“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Vismajor01
addikt
-
zgospel
őstag
válasz Vesztor87 #226576 üzenetére
Tudom, hogy szívóbenzint írtál, de a 2x40 km-hez esetleg egy Kia Ceed 1.6 CRDI? A keretedből a 2012-ig tartó típus kínálatának legtetején nézelődhetsz, kettőstömegű nincs (legalábbis a 116 lovasban tuti), olcsón fenntartható, tartós, nem igazán van baja, országúton 5 alatt fogyaszt, és jól is megy. DPF mosható, nem feltétlen kell cserélni egyből. Ha visszakeresel itt a topikban akkor írtam apáméról többször.
Ha kimaxolod a 2.5 mFt-t akkor a 2013-as újabb modellek is vannak már ennyiért, bár az a kínálat alja.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
grizlisandor
veterán
válasz Vesztor87 #226583 üzenetére
Tudom, de mi nem egy motorról beszélünk.
Amiről te beszélsz a Clio IV-be és társaiba meg ki tudja mibe rakták.Én a Renault D4F/D4Ft motorcsaládról beszélek, ami egy 2000-től kezdték el forgalmazni egy szelephézagos szívóbenzinesként 60 és 70 lovas verzióba. 2007-től ráraktak egy turbót és így kaptak 100 lovat, nem kokszolódik, mert szívócső befecskendezős. Később generáció váltással, szívóban ez a motor hidrátokéként 2018-ig használták Daciákba meg Clio IV-ben, 65 és 79 lóval.
-
addikt
válasz Vesztor87 #226576 üzenetére
volt itt korábban szó pont ilyen 2,5 milliós határig kérdezett más is
- Megane 3, szívó 1.6 benzinnel
- Asta J, szintén szívó 1.6 benzinnel (ha nem félsz, akkor van jobb 1.4 turbó)
- Chevy Cruze, szintén Opel-származék 1.6 szívó benzinnel
- kettes Focus, ott van 105 lovas 1.6 is, meg 115 lovas Ti-VCT is, ha találsz akkor az előbbit, az utóbbi egy hangyaf.sznyival veszélyesebb az okoskerekes vezérlés miatt
esetleg néhány Octavia 1.4 TSi ami már 2012-es vagy fiatalabb“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
molnarpeter
nagyúr
-
-
kisza25
félisten
válasz Vesztor87 #174585 üzenetére
Szia! Nekem volt 2011- es kia pro ceed-em és 5,5 évig használtam, sokat mentem vele pályán. Főleg gördülési zaj van , de ez annak is betudható, hogy a motort szinte nem hallani. 1,4 (1398 ccm) 105 lovas volt nekem, 5 sebességes
Kombim csak i30- ban volt, az 2013-as volt és diesel, annál is ugyanúgy csak gördülési zaj volt.
1,4 fogyasztása: én akkoriban Ausztriába jártam ki dolgozni, 170 km autópálya, 280 km országút 6,5 literre jött ki amíg kijártam. Viszont itthon 7-7,5 liter körül alakult a fogyasztásom, de akkor már teljesen másképp használtam (sok hideg járat, főleg helyben és pályán minimális országút)
Ugyanezzel a felhasználással a tipo 1,4 8 litert, a golf4 1,6 16V 8-9 litert, i20 1,25 6,5 litert, az i30 1,4 crdi 5,5 litert evett.[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
footy
addikt
válasz Vesztor87 #174514 üzenetére
Az Ufo Civic az europai kategoriatarsakhoz kepest hangos.
(#174516) Declare
ha ceges lizing, akkor az afa 50% visszajöhet.
Erre azert kerdezz ra alaposan, mert ausztriaban ugy van hogy attol fuggoen hogy mennyi a privat hasznalat jelentosen valtozik a leirhato ado mennyisege. -
soldi3r
veterán
válasz Vesztor87 #174527 üzenetére
Lehet, hogy az ujabb szimpatikusabb, de azokkal a gond is tobb. Egy rendszeresen olajcserelt, keveset futott 1AZ-FSE motoru Toyotaval jellemzoen nem sok a gond. Viszont az 1.8-cal vigyazni kell, azok szeriahibasak voltak. Szerintem 2M korul mar van olyan, amit meg lehet nezni. Toyota iranyban a FB-on van egy Toyotat vennek csoport, eleg megbizhato eladoval.
E30 (oo=[][]=oo)
-
#94529552
törölt tag
válasz Vesztor87 #174527 üzenetére
Én megnéznék a helyedben egy Megane-t, pl. amit(#174506) Gombinyó linkelt azok közül a második igen szimpatikus nekem. Francia fóbia már rég nem aktuális,
3F, a jó állapot és a karbantartottság a fontos. Vagy ha, nem, akkor a dízelt se kellene elvetni. Pl. itt van egy 1.7 dízel Astra 6-os váltóval[link]. Ennek elég kellemes a fogyija. -
Doki16
addikt
válasz Vesztor87 #174523 üzenetére
Miért lenne drága? Egy csomó benzines Avensis van 2 millióig. [link]
Amúgy simán vennék egy 2010 környéki Megane 3 grandtourt 1.5 dci-vel. Nevetséges a fogyasztása és a 106 lovasban nincs DPF.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
kisza25
félisten
válasz Vesztor87 #174512 üzenetére
benzines forogni fog, hogy legyen nyomaték és 4 fővel ritkán fog enni 6,5 liter alatt, ha csak nem préseled be őket egy i20-ba, mert az tud annyit enni, de nem 2M, szóval van baj
az ufo civic 1,8 nem fog neked 6,5 litert enni[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
Johnny_vT
senior tag
válasz Vesztor87 #174512 üzenetére
Fogyasztási adatokért javaslom ezt az oldalt keresd fel, ha még nem tetted: Spritmonitor
Fordulatszám adatokért (a fórumozóktól): táblázatAmúgy a 6,5-et egy vágyott méretű és korú autónál elengedném benzinből, inkább a többi tényezőre koncentrálnék. Hogy miért?
6,5 l/100 km vs. 8,0 l/100 km évi 15 000 km esetén:
975 l benzin vs. 1200 l benzin
~400e forint vs. ~500e forint üzemanyag évente (410-es átlaggal számolva, ki tudja mi lesz még itt)Ez soknak tűnhet, de ha belegondolsz, hogy fogyasztástól és motortól függetlenül egy-egy nem tervezett szervizlátogatás is kerülhet ennyibe, akkor könnyen belátod, hogy inkább a jó konstrukció és a többi kritérium teljesítése kéne, hogy prioritást élvezzen.
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
footy
addikt
válasz Vesztor87 #174503 üzenetére
A 6os valto ne legyen feltetel, nem sok osszefugges van a vegattetel es a fokozatok szama kozott.
A 6os Golfban a bluemotion 5-os valtoja hosszabb mint a nem BMT 6osa.
Szerintem a fenti feltetelekbol engedni kell, mert nincs olyan auto ami passzolna.
Amugy megneznek egy Fiat Croma dieselt, vagy egy Peugeot 407FL 2.0HDIt
Esetleg megane 3, bar ebbol nem tudommilyen a benzines. 1.5DCI-vel viszont relative kulturalt es alig ker enni.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
-
Doki16
addikt
válasz Vesztor87 #174503 üzenetére
Mondeo, Passat B6, Megane 3 Grandtour.
Vagy valami egyterűt szeretnél inkább?
Most nézem, hogy benzines. Hát az esélytelen, hogy te bármilyen nagytestű benzinessel elmászkálj 6,5-ből
Prius plus amivel ez megoldható.[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
hobizoli
nagyúr
válasz Vesztor87 #174240 üzenetére
nem hujeseg, de eccer menj eggyel egy mesekort, es csodalkozni fogsz
amugy pont a digo 1.4-s TJET az egyik legjobb konstrukcioju kisturbos motor az elmult tizensok evbol
turbocsere meg nem kerul annyiba
picsanvert autokbol 50-60k-ert kapsz ra egy csigat, ha kene
de nem surun kellez max akkor para, meg amikor relativ uj konstrukcio az auto es nincs bontokban se hozza meg semmi nagyon, mert keveset raktak meg TK-ra belole
a GP meg a Bravo TJET 12+ eves autok ma martöbb drón kell ;P
-
alázógyík
addikt
válasz Vesztor87 #174231 üzenetére
"Bravo az valahogy se kintről, se bentről nézve nem jön be...... Ellenben a C-maxra ránéztem, az tetszik"
Akkor nálad bizony nagy bajok lehetnek.
Nekem van/volt mind a kettő, de minden tekintetben ég és föld a különbség a Bravo javára.
Mikor még megvolt a C-Max, akkor is max. praktikusnak tartottam, de hogy szép legyen?!?!?! Te vagy az első, aki ilyet mond arra a műanyag bodéra. -
veterán
válasz Vesztor87 #174231 üzenetére
Ha fontos szempont a fogyasztás is - miért ne lenne az - akkor az egyterűek helyett inkább kombiban gondolkodnék a helyedben (pl. C-max helyett Fóka kombi). Az egyterűek jellemzően az alapjukként szolgáló modellel (Cmax - Fóka) nagyjából azonos - max. picivel nagyobb - alapterületet nyújtják; nagyobb magasság mellett.
Mire jó a nagyobb magasság:
- be tudsz ülni kalapban (már ha ennek van bármi előnye 2019-ben);
- magasabbra tudod púpozni a gyerekek műanyagmotorját, járókáját, stb. - néha jól jöhet;
- 1 literrel egészen biztosan többet fogyaszt az autó a nagyobb homlokfelület miatt; és ezt mindennap hozza, akkor is mikor egyedül ülsz benne.Öcsémnek volt C-max 1.6 benzinese 13 évig (2004-2017.), túl sok műszaki nyűgje nem volt (szervokormány, klíma, eszegette az olajat is a végén [@120-140 k km]), a sárvédő + tán a küszöb kezdett csúnyán rohadni.
[ Szerkesztve ]
-
-
Johnny_vT
senior tag
válasz Vesztor87 #174222 üzenetére
Zajos kocsikhoz:
Húsvétra otthon voltam a családnál, úgyhogy nosztalgiából egyik nap az F Astrával (1.6 16v), másik nap pedig a Clio 2-vel (1.5dCi) tekeregtem. Hát a rózsaszín köd hamar elillant az emlékezetemből
Néha jó egy ilyen nosztalgiafröccs, rácsodálkozik az ember, hogy egy-egy jobb élmény mennyire eltolja az ingerküszöböt. A Clio még kifejezetten élhető volt az ablakok és a kárpit zörgését, meg a tartás nélküli üléseket nem számítva- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
-
Core2duo6600
veterán
válasz Vesztor87 #174142 üzenetére
Akkor most még csak 1 gyerek van, a kérdésre akkor kell visszatérni, amikor már mind a 2 akkora lesz, hogy nem férnek el mögötted.
5 év mólva egy most 5 éves kocsi is 10 éves lesz...Érdemes vetni egy pillantást a Ford Focus benzinesekre is, hátha találsz egy megfelelőt.
Gigabyte Z390 Aorus master , Core i9 9900K, Asus RTX2070, 64 GB DDR4, Dell Latitude 6430
-
kisza25
félisten
válasz Vesztor87 #173972 üzenetére
Pályán tutira 8 körül fogyasztana a tipo (140) országúton 100-110-el is 6,5-7 környékén.
Nekem ennyit eszik, de elég nagy a szórás 6,5-10 literig ninden van
A baleno fogyasztás bajnok, FB csoportba olyanokat írnak, hogy egy diesel megirigyelheti. 4,5-5,5-ös átlagokkal járnak.
Tesztvezettem a balenot, nem megy rosszul, de kb ugyanolyan, mint az i20 volt.
A baleno 3,25M ugye? Nekem sem tudtak már mondani semmit, hogy mikor lesz, mert rendelni éppen akkor nem lehetett. Akkor még volt mindenhol 1-1 db szalonokban (2018-09[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
pècsimunkás
addikt
válasz Vesztor87 #173992 üzenetére
Igazad van . Pont erről beszélgettem pár ismerőssel . 26 hónap - , 35000 km alatt 65.000 forint volt a 2 szerviz. A gumik még jók lesznek egy darabig , arra sincs gond . Nyáron kap az autó egy olajcserét , aztán újabb egy évig - remélhetőleg ennyi .
A használt autónál - még fiatal használt autónál is mindjárt szerviz , esetleg nagyszerviz , lehet készülni 1 vagy 2 garnitúra gumicserére , esetlegesen fékbetét + tárcsa csere . Arról nem is beszélve , hogy nem dohányoztak az új autóban , nem hordtak benne napi szinten kutyát - macskát .Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz Vesztor87 #173972 üzenetére
Ha augusztusra lesz rá pénz akkor Balenót max használtan tudsz venni, már nem lehet sokáig rendelni ahogy írták.
Nekem ez van én szeretem, belül meglepően tágas. A csomagtartója mondjuk nem olyan méretes de ha nem nagycsaládos vagy el lehet lenni vele. Fogasztása az tényleg zseniális, a motorját nagyon eltalálták.Més que un club!
-
kisza25
félisten
válasz Vesztor87 #173956 üzenetére
attól függ hol használod, rövid 6-os váltója van, helyben nem érzed gyengének, pályán nem virgonc, de 4 felnőttel a 140 nem gond.
a fogyasztásban a suzuki 1,25 nagyon erős, de a baleno 860 kg, a tipo 1190kg
40 cm-el hosszabb, meg szélesebb is, egy kategóriával nagyobb. 440 liter csomagtartó és felnőtt is elfér hátul.
Nálam a tipo 7,5-7,9 között eszik, de sok a hideg járat, meg, ha már meleg haladok vele.
Eddig 5 ekm mentem vele, eddig tetszik, jó rá visszanézni, a balenót csak az ára és a fogyija+ suzukis megbízhatósága miatt vettem volna, de nem szép és sokkal kisebb.
bővebben[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
freeknight
őstag
válasz Vesztor87 #173830 üzenetére
A te cipődben jártam én is pár hónapja, sajnos arra jutottam, hogy 1 millióból nem tudsz feljebb lépni a Lacettitől. G astra kisebb, vag vonalon ennyiért jóval idősebb autók vannak.
Talán esetleg ha egy h astrát meg tudsz fogni, de az ott a kínálat alja, szóval nehéz lesz jót találni. Illetve még ott is kisebb a beltér - lacetti ugye vectra alváz és kb annak felel meg a mérete.
C vectra lenne kb ugyanott, de azok is drágábban vannak és isősebb példányok.
Szóval én arra jutottam, nem éri meg a csere, 2 milliós keretből majd visszatérek rá. Persze ha már a végét járja a kocsi és váltanod kell, az más kérdés -
BigBlackDog
veterán
válasz Vesztor87 #170608 üzenetére
Tapasztalatom szerint inkább a rondasága riasztó, emiatt olcsóbb. Meg aztán, ha jól tudom, a Thaliák törökben szerelődtek össze, a Cliok meg talán franciában (viszont állítólag nem érezni a különbséget minőségben). Kicsivel igénytelenebb a bele azért a Clionál, viszont megbízhatatlannak nem mondanám.
-
kisza25
félisten
válasz Vesztor87 #170611 üzenetére
Mintha nem lettek volna ott tipusok amikor olvastam a hsz-ed
Na mindegy, a fabia 1,2 htp 64 lovasa volt nekem, erre pont elegendő, láncos motor, hallani róla jót rosszat, nekem hibátlan volt abban a 70e km mikor használtam és mostani gazdájánál 190 ekm van benne.
Azt venném erreAlfa Romeo Giulietta Sprint
-
energy4ever
addikt
válasz Vesztor87 #169917 üzenetére
Ugyan az a baj vele, mint a mar emlitett Astra G-vel. Normalis auto kinezetuk van, es nem az a benyomott oru valami ami igazabol kellene. Nagyon jok ezek kinezetre, de elso autonak valami tenyleg kicsi elejut szeretnek. Mar a swift is nagyon neccesen nagynak tunik.
-
fabri07
aktív tag
válasz Vesztor87 #168178 üzenetére
Sziasztok, tudom írtam már párszor, de most a legaktuálisabb.
2 millió forintért+további költségek. Milyen autót ajánlanátok, évi 15k kilométer, legtöbbször 4en utazunk, de szoktunk néha 5en is. Faluból városba szoktunk gyakran bejárni, meg falun belül. Tudnátok légyszíves konkrét modelleket írni amit ajánlanátok, ami megbízható erre a távra, és viszonylag kényelmes.
-
Stylewars_kp
őstag
válasz Vesztor87 #166339 üzenetére
Szia!
Én 1,4 benzin motorral használtam. Pörgős motorja van. Városba 8 litert evett, közúton 6 liter körül. Városba kiváló. Megrakodva már nem valami fergeteges a teljesítménye. Kanyarokba vagy oldalszélbe már meg meg billent. Autópályán üvölt a motor, nem odavaló, rövid az 5. sebesség benne. 2006-os modelbe egy hőmérséklet mérő, óra és a km számláló funkciót tudta a fedélzeti. Egy vízhőfokot még elnéztem volna esetleg a fordulatszám és a km/h óra közt, de ilyen funkcióval nem rendelkezet. Minőségre nekem vasaló/gombóc Swift szintjén van, egyéni vélemény. 0-170 ezer km ig használtam. Kopó alkatrészeken kívül az első ablaktörlő lapát mozgató mechanika kopott ki. 20 ezer HUF alatt orvosolták a hibát. Illetve 140 ezernél volt egy lambda szonda csere benne. Mást nem produkált. Váltógomb a sok városozástól hamar elkezdet kopni. Ülései keskenyek, hosszú távon nem voltak kényelmesek. Jól pakolható a csomagtere a méretéhez képest. Kisebb rekeszekből volt több is az utastérben, némelyiknek nem láttam sok értelmét. A hátsó ülések mozgathatóak voltak egy sínen. Tehát tudtam nyerni lábteret a hátul ülőknek a csomagtér rovására és fordítva is. Lehajtott üléseknél befért hátra egy EUR raklap! Könnyű vele parkolni, kezes kis járgány. Formára is szerintem elég jól néz ki.
Többiek meg majd megcáfolják ha valamit máshogy tapasztaltak.
A könyvet mindig ketten alkotják: az író, aki írta, s az olvasó, aki olvassa. Kosztolányi D.
-
válasz Vesztor87 #166273 üzenetére
Szerintem mk1 bódéban a 2.0 8v őskövület szívómotor a tuti a benzinesek közül. Nem sokkal erősebb viszont nyomatékosabb, nem kell úgy nyomni neki mint az 1.6-nak emiatt nagyjából ugyanannyit eszik mindkettő. Sok esetben a nagyobb motorhoz magasabb felszereltségi szint is társul. Mivel nagyságrendileg ugyanakkora összeg fenntartani őket én biztos nem az 1.6-ot venném.
[ Szerkesztve ]
Analóg vén majom egy digitális világban
-
Integrale
veterán
válasz Vesztor87 #166273 üzenetére
Nekem Audi volt azzal a motorral. 2 személlyel élhető, minden plusz utast megérez, főleg kigyorsításkor/emelkedőn jelent problémát.
Városba (klasszik városi beszopódás) 10 körül fogyaszt, országúton 5-6 tájékán elvan. Nekem a 23e Km átlaga 6,8 liter/100 km volt, ebben város, országút és autópálya vegyesen."Bad reklám is reklám too"
-
kisza25
félisten
válasz Vesztor87 #166273 üzenetére
tour I, vagy tour II? , mert az I az könyebb volt, így értelem szerűen az jobban mozog ugyanazzal a motorral, a 8 szelepes benzineseknél gyűrűtörés, az autónál meg első futómű stabilizátorokkal szokott gond lenni.
Normál közlekedésre elég, nem te leszel a piros lámpánál indulás hőse Az 1,6 érzetre nem megy sokkal jobban, mint az 1,4 viszont többet fogyaszt
szerencsésebb az újabb FSI motorral venni, ami azért már élénkebb és kevesebbet is fogyaszt, mint az 1,6 8szelep, de a 2.0 FSI is csak pár decivel fogyaszt többet, mint az 1,6[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
Johnny_vT
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen processzort vegyek?
- iPhone topik
- The Blood of Dawnwalker - Bemutatkozott a Rebel Wolves készülő vámpíros játéka
- Autós topik
- Apple asztali gépek
- Politika
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
- nVidia GeForce GTX 1070 / 1070 Ti / 1080 (GP104)
- További aktív témák...
- Secretlab TITAN Evo "Soft Weave"- XL - 5 év garancia Bontatlan, Új, Számlával
- Xiaomi Yimmy H10 porszivó
- Secretlab TITAN Evo "Neo Hybrid Leatherette" - XL - 5 év garancia Bontatlan, új Számlával
- Eureka Mignon Specialita 17NX
- Secretlab TITAN Evo "Soft Weave"- Regular - 5 év garancia Bontatlan, Új, Számlával