-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
fi:zi'k
nagyúr
válasz barack1997 #132494 üzenetére
És mi az, ami egyáltalán szóba jöhet nálad? Mert eddig mindenre volt vmi kifogás vagy nem is reagáltál rá, hogy miért nem jó.
(#132502) barack1997
Akkor mégegyszer, Mini?[ Szerkesztve ]
96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
barack1997
senior tag
válasz tomcsi23 #132499 üzenetére
Nem tudom miért kell kötekedni az emberrel még a fórumon is.. Meg nem tudom, hogy mivel adtam én arra okot, hogy kóstolgass.
(#132501) fi:zi'k: Igazából még az 206RC-ről senki nem mondott semmit, arra kiváncsi lennék nagyon. Valami hasonló szegmensre gondoltam, méretben lehet kicsit nagyobb, de nem kell batárnagy tank, teljesítményben is valami ilyesmire gondoltam
[ Szerkesztve ]
-
válasz barack1997 #132502 üzenetére
Ezért kell először elmondani h mi tetszik. Most kiderült h titkon egy 206RC-re vágysz. Nem hiszem h sok első-kezes tapasztalat lenni itt a típussal kapcsolatban. Viszont csak olyat szabad megvenni amit nem fogsz megbánni - tehát minimum teccik de még jobb ha szereted
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
w333
félisten
-
barack1997
senior tag
válasz tomcsi23 #132499 üzenetére
Már értem mire gondolsz. Jó döntés volt, hogy elsőnek nem vettem erős kocsit, ezt legalább ki tudtam fizetni anyáméknak, bár ez sem volt gyenge elsőnek (86 LE és 800kg), de így két év után már jó lenne egy kis teljesítmény és minőségbeli előrelépés. Alkatrészárak voltak a legjobbak egyébként a Swift-ben, meg röhögve ki tudtam rajta cserélni a vezérlést meg a hosszbordásszíjakat illetve a vízpumpát, klíma szíjfeszítőgörgőt, mert olyan egyszerű a cucc. Klímával, légzsákkal elektromos ablakkal, meg egy ezres váltóval kellemes kis gépezet volt A kicsit billegős futómű is ki lett küszöbölve, kapott 40/40-es Vogtland progresszív ültetőrugókat, meg egy kicsit keményebb gátlókat előre hátra. Felniből meg a gyári Swift GTi 14x5 Enkei magnézium felniket kapta 175/60R14 gumikkal, így mégiscsak jól néz ki, de a könnyű felninek köszönhetően nem nőtt a rugózatlan tömeg. Fiatal létemre bár ugyan kapta azért az ívet, de 7000 kilométerenként ledobtam az olajat is benne (Eneos Premium 10W40), szóval megkapta a törődést. Szelephézagot is állítottam rajta, ezt sokan elfelejtik, pedig elég fontos dolog. (Mondjuk mire szelepfedéltömítést meg gyertya körüli tömítést találtam gyáriban egy kész katasztrófa volt, főleg, hogy két helyen is a 8V szelepfedéltömítését akarták rám sózni) Mivel eléggé alulméretezett a gyári légszűrő olajcserekor azt is ki szoktam cserélni, meg asszem egyszer leeresztőcsavart is cseréltem olajcserekor, de tömítőalátétet mindig. Mondjuk múltkor eléggé beszoptam, mondom veszek előre Ferodo fékbetétet, mert a gyári már a végét járta és a dobozban ABE betét volt, sajna már nem volt alkalmam visszavinni, mert szét volt döntve a kocsi amikor kiderült és kellett mindenképp aznap az autó amikor betétet cseréltem. Kapott még egy Paragi saválló végdobot, meg a B oszloptól hátra műbizonylatos fóliát, illetve elöl MK2 Swift GTi ülések vannak. Röviden tömören ennyi a kisautóm története.
[ Szerkesztve ]
-
mdani01
aktív tag
válasz barack1997 #132512 üzenetére
Képet tudsz róla mutatni?
Véletlenül nem eladó?
iPhone 6S SpaceGray
-
Blaise
veterán
válasz barack1997 #132512 üzenetére
Azért 19 évesen egy Swift után nehogy lekapd az első fát egy ilyen "sportos autóval".
-
Morris
veterán
Srácok, úgy néz ki, nem tudunk cash-ben feljebb menni 500k-nál, így marad a wagonR, mint lehetőség.
Szerintetek érdemes venni egy ilyen ótót. Munkába járás lesz a cél + városba szaladgálás. Kb napi 2x5km.
A magassága nagyon szimpatikus. Ha a motor is megbízható (1.3), akkor vennék egyet.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Morris #132524 üzenetére
500k körül gondolom még a 76 lovacskások mennek. Nem rakéta, de amire használnátok, arra jó. Nem tudom, hogy ezekben milyen a gázpedál, de a miénkben (93 le) nagyon puha, szinte semmi ellenállása, könnyű nagy gázt adni, kis megszokást igényel. (Ráadásul a 930 kilójával és a rövid váltóval amúgy is elég ugribugri az M13A-s WagonR.) A futómű egyszerű és tartós, de rossz úton rázós, kátyúkat kerülgetni kell szorgosan. A beltér viszont nagyon jól pakolható.
Ja, amit még típushibának tartanak, az a világításkapcsoló. Nekünk 12 éve már hibátlan, pedig szinte állandóan megy a tompított. Állítólag hajlamos megolvadni és rosszabb esetben zárlatos lehet. Viszont könnyű cserélni, sok Opelben is ez van, minden bokorban találni és nem is drága.Qru: Pedig az vagy. Én 140-nél sem féltem a sajátunkban.
[ Szerkesztve ]
-
F-ECT$
titán
9-18 kg-os gyerekülés, nem isofix, kb milyen ártól érdemes nézelődni? 20e, 40e, 60e, 80e? Esetleg tudtok ajánlani konkrét típust?
Dive ever, work never.
-
SaNyEe
aktív tag
válasz F-ECT$ #132528 üzenetére
Szia,
Nem tudom mekkora apróságról van szó, nálunk egy 11,5 kilós, 18 hónapos, 81cm magas fiúka egy menetiránnyal szemben fordítható cam gara 0.1-ben csücsül.
Egyelőre tűri, utána legy egy isofixes, egyelőre nem tudjuk milyen lesz.
Néha úgy kell beleküzdeni az ülésbe, mivel a lábával kitámaszt az ülés háttámlájánÉn mindenképp menetriánynak szembe fordíthatót néznék, ha nem túl nyurga a pici és elfér az ülés az autóban menetiránynak háttal!
Ha olvasol teszteket erről a típusról épp ajánlhatóba írják (menetiránynak előre fordítva), viszont menetiránnyal szemben gyakorlatilag tetőtől talpig tökéletesen véd. Ára 29 - 36 között mozog kb.(0-s korcsoportosként is ajánlják, de eléggé nem lehet hátradönteni szerintem, 0-s korcsoportba inkább egy rendes hordozó kell)
Ja igen, ami miatt ide jöttem eredetileg
Kinek van tapasztalata benzin/gázüzemű autókkal?
Rövid városi utakon mennyi idő alatt áll át az autó tisztán gázüzemre? Írok példát:
Hidegindítás -> 3km bölcsődéhez eljutni -> 6km munkahelyre eljutni -> hidegindítás -> 6km hazajutni[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
^Boss
őstag
sziasztok! az előző kérdésemre nem jött válasz, megpróbálom teljesen topicszabályzat szerint is, hátha most
mire használnád/szánnád az autót: város (90%), néha 1-1 autópályázás országon belül (10%), emellett az élmény fontos lenne, így egy 8 körüli 0-100 a cél
mennyi a rendelkezésre álló anyagi forrásod: 4-4.5M, max 5, ha annyira sokat nyernék vele, hogy megérje + szerviz, átírás -
Mágus2
Közösségépítő
válasz ^Boss #132534 üzenetére
Ha nincs baj a Cruze-al, akkor inkább ne cseréld le semmilyen felső kategóriás autóra, mert olyan problémáid lehetnek, amik a Cruze-al biztosan nem lesznek. Csak egy vélemény és jó tanács.
A felhasználás módja miatt fogyaszt annyit, amennyit. Bármelyik meg fogja enni a 10-12 litert. Minél erősebbet veszel, annál többet fog kérni.
8 körüli 0-100 -ezt nem értem. Ezt a követelményt nem érdemes nagyon erőltetni, ha 90%-ban városban lesz használva.
Kell a Cruze-ba rendes gyertya, KN légszűrő betét, meg néha ki kell vinni pályára és meghajtani tartósan 4000 fölött és nem lesz vele gond.
[ Szerkesztve ]
-
-
kenguru99
aktív tag
válasz ^Boss #132534 üzenetére
"benzinesnél egy max 9-10literrel még kiegyeznék, ha megy érte rendesen, dízeltől egy 7-8-nál kevesebbet várnék el. abszolút cél lenne hogy dinamikus legyen, tudom, hogy nem csak a 0-100 adja meg ezt, de egy 8 körüli értéket megcéloznék"
Irreális elvárás a 0-100 8s és a városi 9-10 literes fogyasztás, benzines autónál biztosan.
Miért kell lecseréni a mostanit? A kinézett autók karbantartása, javítása minden évben jelentősebb összeg lesz. Míg egy 3 éves 1.6 benzin cruze-ra szerintem a kötelező szervizeken kívül még jódarabig nem kell költeni semmit. -
^Boss
őstag
válasz Mágus2 #132535 üzenetére
nem tudom, ez a Cruze amit sikerült kifogni egyáltalán nem ezt sugallja.
gyújtótrafó 2.5 évesen ment tönkre
csikorog a balelső kerék ciklukusan (valamihez hozzáér), ez néha mostmár a jobb hátsónál is megvan.
hátul tolatásnál a fék szintén hangot ad.
gyorsulása gyakorlatilag nincs. 2500-nál rálépek padlóra, nem történik semmi. 0-100 szerintem 14mp érzésre.
néha egy egyszerű szellőztetőrendszertől esik a fordulat és még lassabb, lomhább lesz. emellett 10.7 most épp a fogyasztás, pedig 2000 alatt óvatoskodok vele. persze a szerviz szerint minden oké.
(mindezt a 124LE-s modellel)egy szó mint száz: szabadulnék tőle. szeretnék egy komolyabb gépet. fenntartásra felkészülök, de egy körülbelüli éves költséget ha mondtok, azért hálás lennék egy nagyobb gép esetén.
8 körüli 0-100 nem a városhoz kell, nem pályázni akarok, de unom ezt a lomhaságot, szeretnék egy kis sportosságot, ha úgy tartja kedvem. hajlandó vagyok többet fizetni a kutaknál is, illetve a fenntartásra is.
kicsit javítanék az előző hszen:
benzines szvsz kiesik, én is utánanéztem azóta, a követelményeim szerint inkább 12-t enne, az meg túlzás
dízeles vonalon viszont egy óvatos városozás bele kellene férjen 7-be, ha meg rálépek, mehet 10-ig, nem gond. csak ha rálépek, történjen is valami, mert a Cruze minden életkedvem kiöli. előtte 1.4-es Nubira volt talán 92LE-s, sokkal jobban ment!![ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz ^Boss #132538 üzenetére
Élek a gyanúperrel, hogy az a motor nem megy rendesen. Vagy befog a fék... Ennyire szar nem lehet. Lehet szervizt kellene váltanod és rendbe tenni. Nem biztos hogy nagy baja van. Lehet csak egy lambda szonda. Ez a szabadulnék tőle hozzáállás amúgy elég általános, de nem mindig célravezető, a magasabb kategóriás autóknál is bele lehet nyúlni ilyenbe, hogy már szabadulnának tőle...
[ Szerkesztve ]
-
^Boss
őstag
válasz Mágus2 #132539 üzenetére
ezzel én is élek egy ideje, de ugyebár még a garis márkaszervizbe (opel toth) kell hordani. mit tanácsoltok?
egyébként azt tapasztalom, hogy nincs padló. félgáznál van a padló, utána nyomhatom tovább a pedált, nem adagol több benzint, nem változik semmi. ismerősöm pont 2 napja jött velem, direkt meséltem ezt neki, azt mondta egy LADA-ban érezte magát, amikor bejelentettem, hogy most padlózok.
#132541) bitpork : igen, hajlanék egy dízeles vonalra inkább.
[ Szerkesztve ]
-
válasz ^Boss #132538 üzenetére
Használt autónál lehetetlen komolyan jósolni előre. De pl te magad is utána tudsz nézni autóalkatrészes webshopokban pl a fékek árának. A szűrőkének, és az apró függelékeknek. Egy 2 literes benzines 10 liter alatt nem nagyon marad városban, különösen ha hidegindításos rövid távok vannak.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
^Boss
őstag
válasz tomiii. #132542 üzenetére
nézem a fogyasztást és azalapján próbálok a jó értékekre hajtani. próbáltam én már mindenfélét, és spórolósan is tudok vezetni, semmi értelme nincs, sajnos ha 1-2 dugó is bejön, és nem jutok ki a városból, 10.5 alatt nincs soha, nyáron se, télen se, tűkön lépkedve se, sehogy se cserébe tényleg úgy megy, mint egy lada
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz ^Boss #132543 üzenetére
A gyári gyorsulása 10,9mp, de ehhez minden fokozatban le kell forgatni, amíg el nem éri a 100-at. Ha spórolni akarsz a benzinnel, inkább egy sebességi fokozattal magasabban kell gurulni, hogy ne szenvedjen kis gázadásra, ilyenkor a motor magasabb fordulaton dolgozik, mégis kevesebb üzemanyagot éget.
91kw-os vagy 83?
Hol és mit szoktál bele tankolni? Gyertyák és szűrők mikoriak? Milyen olajat használsz a motorba?
[ Szerkesztve ]
-
^Boss
őstag
valaki tud ajánlani ezen felbuzdulva egy opel/chevy-hez értő, megbízható szervizt budapesten (kelenföldhöz nem baj, ha közel esik)? köszi!
(#132544) Mágus2: autonavigátor 12.0sec-et ír. de biztos vagyok benne hogy szénné forgatva se hozza ezt, vagy akkor nagyon jól titkolja. ma kipróbálom.
hozzáteszem ezeket a dolgokat úgy hozza, hogy gyakorlatilag 90%-ban csak én ülök benne, nincs semmi extra súly.---
ettől függetlenül érdekelne, miket ajánlotok
----
Mágus: 91-es, szóval igazad van. hát a Nubira talán 11.8sec volt, és messze sokkal jobban ment, mint ez. mondom, ami megdöbbentő az az, hogy nincs padló gáz. kb. félállásnál eléred azt, amit tud, utána ha kinyomod a pedált sem tud többet kihozni. és nem pályázásról van szó, mindezt 30-70 közötti tempóknál[ Szerkesztve ]
-
^Boss
őstag
válasz Mágus2 #132544 üzenetére
lejárt a mod idő.
gyári minden, még garanciális, gyári szervizelések voltak csak.
benzin: volt már minden, pont ezért, aztán egy ideje feladtam a küzdelmet, és beletörődtem hogy ez ennyit tud, de most megmozgattátok a fantáziámat. mostanában OMW 95 megy bele, de volt egy idő amikor sorozatban az OMW legdrágább 100-as csodája ment bele, nem ért sokat.
a kocsi maga 2.5 éves, megnézem majd mit cseréltek az éves szervizeknél, de szerintem a gyertyák is ilyen idősek lesznek. minden gyári.. -
Mágus2
Közösségépítő
válasz ^Boss #132546 üzenetére
Mennyit futott?
Mellesleg ennek a motornak a maximáls teljesítménye (91kW) 6200-as fordulaton van, a nyomatékcsúcs meg (154Nm) 4200-nál, szóval ha valamit akarsz tőle, legalább 6500-ig el kell neki rúgni, már 1-esben is, hogy váltásnál a nyomaték csúcsra essen vissza. ezek a 16 szelepesek ilyenek, nem kell sajnálni megforgatni. Ha 8 szelepeshez vagy szokva, akkor lomhának tűnik, mert azok alul is mentek. Bár ha nem elég nagy a motor, akkor meztelen nős a teljesítmény görbe is. (alul semmi, felül semmi)
Üresen 1400kg a kicsike, szóval ha menni akarsz, akkor 4200 fölött kezdi éreztetni az erejét. Persze városban ha állandóan ilyen fordulaton fogsz vele járni, akkor lezabálja rólad a nadrágot is, de azért próbáld meg kicsit kiforgatni, hátha megindul.
[ Szerkesztve ]
-
^Boss
őstag
válasz Mágus2 #132547 üzenetére
26000km. de az elejétől fogva ilyen..
igen az megvan, hát én még mindig úgy gondolom, hogy szívesebben cserélnék valami erősebb, nyomatékosabb, dízeles gépre, még ha több is a fenntartása. mit ajánlanátok?
ettől függetlenül egy szervizes látogatás lehet nem ártana, nem akarok szart továbbadni. elvégre még garanciális, ha egy független szerviz talál valamit, azzal lehet érvelni a márkaszervizben? nekik a nyikorgó hang a kerék felől is teljesen oké, nem találtak hibát..
[ Szerkesztve ]
-
^Boss
őstag
válasz Integrale #132549 üzenetére
volt benne egy olaszországi út, de valóban, 20000 tuti csak város.
havi 600km város nagyjából.
mit ajánlanátok?
akkor letisztítva az elvárások:
- fickós, nyomatékos legyen, ez a 2.5 év szívás nagyon betett nekem, szeretném azt érezni, hogyha odalépek, megindul
- bírja ezt a városozást
- próbáljuk spórolós üzemmódban 10l alatt tartani
- nyilván ha odalépek, nem cél a 9.5-ös fogyasztás, akkor ez a része nem érdekelköszi a sok kommentet, esetleg még egy megbízható chevy/opel-hez értő szervizt ha valaki ismer, bedobhatná